Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Já jsem ten článek četl a kolapsu okolk 0°C tak není nic. A že kolem nuly klesá kapacita baterek? No to je jasné snad každému. V čem autoři chtějí "psa býti"? Prosím konkrétně.
Jinak v Norsku většina elektromobilů tráví noci v garáži, nebo připojená k wallboxu. Pak ty problémy nejsou takové.
Ovšem je to řešení tak pro 5-10% populace. Té, která má uhlikovou stopu mnohem větší, než obyvatelé z bytů.
Jinak příští, nebo přezpříští týden budu mít na skoro 2 dny půjčeného Enyaqa od dealera. Tak trochu perverzně se těším.
Jinak v Norsku většina elektromobilů tráví noci v garáži, nebo připojená k wallboxu. Pak ty problémy nejsou takové.
Ovšem je to řešení tak pro 5-10% populace. Té, která má uhlikovou stopu mnohem větší, než obyvatelé z bytů.
Jinak příští, nebo přezpříští týden budu mít na skoro 2 dny půjčeného Enyaqa od dealera. Tak trochu perverzně se těším.
Óðinn á yðr alla
-
- Příspěvky: 553
- Registrován: 08.04.2020 14:09
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Pohledem Pražáka - dálný Východ
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Můj subjektivní pocit z článku, netřeba slovičkařit.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Já tohle moc nemám rád. Prostě to označení nějakým adjektivem, stigmatem, bez schopnosti říct proč.
To pak vede k "argumentaci " typu "mám pocit, že Marty klátí krávy." "Proč, vy jste ho viděl, nebo znáte někoho kdo je viděl?" "Ne, to ne, ale mám ten pocit." (výše uvedený příklad neberte, prosím, osobně. Chci Vám na něm bolestně demonstrovat, jak je to disfunkční ).
To pak vede k "argumentaci " typu "mám pocit, že Marty klátí krávy." "Proč, vy jste ho viděl, nebo znáte někoho kdo je viděl?" "Ne, to ne, ale mám ten pocit." (výše uvedený příklad neberte, prosím, osobně. Chci Vám na něm bolestně demonstrovat, jak je to disfunkční ).
Óðinn á yðr alla
-
- Příspěvky: 553
- Registrován: 08.04.2020 14:09
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Pohledem Pražáka - dálný Východ
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Tak jo, borec nemá rád EV a podle toho vypadá ten článek. EV má mnoho nevyřešených problému, není pro každého, má jistá specifika a omezení. Když se člověk k tomu postaví objektivně, vědom omezení jaká Ev mají tak nedojde k takovým závěrům jak v článku.
Specifika Ev dle mě co jsem načetl, vysledoval, je to, že člověk musí plánovat a dost změnit přístup. Poté není problém si pustit topení.
Jediný a podstatný problém je brutální tlak na zavadění EV, jinak ať si jezdí každý v čem chce.
Jinak hlavní myšlenka mého předchozího příspěvku, byla že mi moc nesedí katastrofický popis článku MFD, versus jisté praktické zkušenosti v oblasti klimatem podobné našemu.
To, že někdo vytrhne z příspěvku jednu větu vyjadřující můj vnitřní pocit, mé zhodnocení vyznění článku, je bolestně disfunkční. Prostě někdy se stane, že se vám nelíbí jistá osoba ( např. Kalousek, Ulf...), pořádně nevíte proč, říkáte si to je ale ......, No a někdo má potřebu o vašem pocitu argumentovat. To já moc neumím, proto to zkrácení.
PS: jsem spíše na kozy.
Specifika Ev dle mě co jsem načetl, vysledoval, je to, že člověk musí plánovat a dost změnit přístup. Poté není problém si pustit topení.
Jediný a podstatný problém je brutální tlak na zavadění EV, jinak ať si jezdí každý v čem chce.
Jinak hlavní myšlenka mého předchozího příspěvku, byla že mi moc nesedí katastrofický popis článku MFD, versus jisté praktické zkušenosti v oblasti klimatem podobné našemu.
To, že někdo vytrhne z příspěvku jednu větu vyjadřující můj vnitřní pocit, mé zhodnocení vyznění článku, je bolestně disfunkční. Prostě někdy se stane, že se vám nelíbí jistá osoba ( např. Kalousek, Ulf...), pořádně nevíte proč, říkáte si to je ale ......, No a někdo má potřebu o vašem pocitu argumentovat. To já moc neumím, proto to zkrácení.
PS: jsem spíše na kozy.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
souhlas, podepisuji. Proto nechápu, proč tuto zatím zcela zjevně nedokonalou demo parodii absolutně nedosahující kvalit moderních, spalovacích aut, musíme nedobrovolně všichni dotovat, proč je toto násilně prosazováno a proč je provoz spalovacích aut omezován a bude následně zcela zakázán. Máš na toto odpověď?Martysedlak píše: ↑09.01.2022 16:45 EV má mnoho nevyřešených problému, není pro každého, má jistá specifika a omezení.
-
- Příspěvky: 553
- Registrován: 08.04.2020 14:09
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Pohledem Pražáka - dálný Východ
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Ne nemám, a taky tomu nerozumím a silně mě to štve. A opakuji to brutální prosazování EV je podstatný problém celé elektro mobility.
-
- Příspěvky: 553
- Registrován: 08.04.2020 14:09
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Pohledem Pražáka - dálný Východ
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
PS Já se nezastavám EV, jen mi přišel ten článek neobjektivní. A tak jsem se zamyslel jak to dělají jinde např. V Norsku kde jsou teploty také kolem 0. Na to jsem dostal odpověď, že tam jezdí EV jen v Oslu a na jihu, kde je teplo, pro mandlové latèčko.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Martysedlak,
je dobře, že umíš "číst mezi řádky" a zachováváš si kritické myšlení.
To je v dnešní době vzácnost. I na Rozpadu.
je dobře, že umíš "číst mezi řádky" a zachováváš si kritické myšlení.
To je v dnešní době vzácnost. I na Rozpadu.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Pánové, jste schopni najít něco, co je v článku lež, nepravdivé, nebo prostě jen házíte emocemi?
V tom článku jsou napsané reálné zkušenosti, čísla.
Nazývat emocionální boj za "vyšší" cíle "kritickým myšlenim", je až dojemně samolibé a hloupé. Pojďte zpochybňovat čísla, fakta, interpretaci, ale laskavě nevydávejte své sluníčkové pocity za kritické myšlení.
Zatím jediná konkrétní výhrada Martyho byla, že v článku se píše, že EV kolem 0°C kolabuje, což je ale Martyho výmysl. Nic o kolapsu tam není.
K tomu Norsku - myslím, že jsem to napsal vcelku srozumitelně. Na pobřeží a dole není větší zima než u nás. Většina EV tam buďto skáče po městě a okolí, a šetří na poplatcích, nebo je připojená celou noc ke šťávě a/nebo je v teplé garáži.
Tam, kde je potřeba cestovat daleko, v tvrdých podmínkách a nezbytně (policie, záchranáři, energetici, zemědělci...), tam fakt EV neuvidíte. A když, tak jsou to metrouši z měst, co se celý adrenalinový vypravili na venkov udělat z toho storíčko na sociální sítě.
V tom článku jsou napsané reálné zkušenosti, čísla.
Nazývat emocionální boj za "vyšší" cíle "kritickým myšlenim", je až dojemně samolibé a hloupé. Pojďte zpochybňovat čísla, fakta, interpretaci, ale laskavě nevydávejte své sluníčkové pocity za kritické myšlení.
Zatím jediná konkrétní výhrada Martyho byla, že v článku se píše, že EV kolem 0°C kolabuje, což je ale Martyho výmysl. Nic o kolapsu tam není.
K tomu Norsku - myslím, že jsem to napsal vcelku srozumitelně. Na pobřeží a dole není větší zima než u nás. Většina EV tam buďto skáče po městě a okolí, a šetří na poplatcích, nebo je připojená celou noc ke šťávě a/nebo je v teplé garáži.
Tam, kde je potřeba cestovat daleko, v tvrdých podmínkách a nezbytně (policie, záchranáři, energetici, zemědělci...), tam fakt EV neuvidíte. A když, tak jsou to metrouši z měst, co se celý adrenalinový vypravili na venkov udělat z toho storíčko na sociální sítě.
Naposledy upravil(a) Ulfhednar dne 09.01.2022 23:04, celkem upraveno 3 x.
Óðinn á yðr alla
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
P. S. Po Norsku jsem v posledních třech letech nejezdil asi 12 tkm, po celé Skandinávii kolem třiceti (ty kilometry tam skáčou rychle, v těch jejich rozlohách). Přehled, jak to tam vypadá na silnicích relativně mám. Kolik jste tam nejezdil vy?
Óðinn á yðr alla
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
A kolik si toho najezdil v elektromobilu, ty chytrošlíne?
Tak už sklapni, když se tě nikdo na nic neptá. A ozvi se až si otestuješ tu českou parodii na elektroauto.
14 dní ban. Bod 4. Pravidel. Fab
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Pro severské země byloo aspoň u Tesly zvykem dávat mnohem vyšší kapacitu baterek, než kolik je udávaná. Je to proto, že s teplotou klesá nejen maximální proud a kapacita, ale i limit, na který lze baterku bez poškození nabít a současně roste i limit na který lze baterku bez poškození vybít. Optimální pracovní teplota litiových aku je 40°C a směrem dolů to už jenom klesá. Jistě jste si všimli, že to trvá, než se začne nabíjet, když přijedete se studeným autem. No, baterky se musí před nabíjením zahřát, aby se nezničily.
Levná dezinfekce: viewtopic.php?p=217870#p217870
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
-
- Příspěvky: 553
- Registrován: 08.04.2020 14:09
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Pohledem Pražáka - dálný Východ
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Když člověk jede Autem do Mnichova a nechá ho tam, domů jede vlakem, je pro mě kolaps.
A když jsme u těch Norských metrosexuálech, jezdící po Oslu a okolí kupovat mandlové laté. To je jich jako fakt hodně asi, aspoň podle tohoto článku:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... f6b220ee8/
A když jsme u těch Norských metrosexuálech, jezdící po Oslu a okolí kupovat mandlové laté. To je jich jako fakt hodně asi, aspoň podle tohoto článku:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... f6b220ee8/
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Marty snažil jsem se vám naznačit že v Norsku se používají EV na ZBYTNOU dopravu. Trajdani kolem města, při kterém nejde o nic důležitého. Norové se rádi předvádějí před sousedy a nejdůležitější je "nebýt Harry ". A mít spalovák je v Oslu, Bergen, Stavangeru, Kristiansandu..."Harry". Počet EV v Norsku není dán jejich použitelnosti a výhodami, ale v podstatě 100% daní na spalováky, a enormními dotacemi na vše kolem EV. Ale už se chystají to přiškrtit.
A na severu a ve hlubším a severnejsim vnitrozemí, navzdory faktickému zákazu spalováků, na EV moc nenarazíte. Tedy místňáků. Nahoře jsou ještě kolem Narviku, kde skáčou po městě a okolí. Na pumpách pod Snøhettou potkáte daleko spíš Hi-Luxe, nebo starou Ameriku (tuhle zálibu sdílí s Finy, ale méně, protože na to nemají), než Teslu. Vlastně si nevybavuji, že bych tam nějakou viděl. Stejně jako nahoře kolem Porsangenu, Kirkenesu nebo Øvre Dividal. Tam totiž,když vám v zimě klekne auto na cestě, můžete umřít. Tak se holt místní do EV nehrnou.
A na severu a ve hlubším a severnejsim vnitrozemí, navzdory faktickému zákazu spalováků, na EV moc nenarazíte. Tedy místňáků. Nahoře jsou ještě kolem Narviku, kde skáčou po městě a okolí. Na pumpách pod Snøhettou potkáte daleko spíš Hi-Luxe, nebo starou Ameriku (tuhle zálibu sdílí s Finy, ale méně, protože na to nemají), než Teslu. Vlastně si nevybavuji, že bych tam nějakou viděl. Stejně jako nahoře kolem Porsangenu, Kirkenesu nebo Øvre Dividal. Tam totiž,když vám v zimě klekne auto na cestě, můžete umřít. Tak se holt místní do EV nehrnou.
Óðinn á yðr alla
-
- Příspěvky: 553
- Registrován: 08.04.2020 14:09
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Pohledem Pražáka - dálný Východ
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
To chápu, já si taky nedovedou moc představit do mých podmínek, nesrovnatelně snazších oproti drsnému severu, elektrický vůz.
Po roce 25 to tam budou mít kruté, jestli bude platit ten zákaz. Nevíš jak to tam hodlají řešit?
Po roce 25 to tam budou mít kruté, jestli bude platit ten zákaz. Nevíš jak to tam hodlají řešit?
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Zatím chtějí ubrat ale spíš kvůli daním. Masová elektromobilita je strašně drahá i pro energeticky nesmírně bohaté Norsko. Na lidí kašlou.
Já bych to neprožíval. Norové si sice po 2025 nekoupi nového HiLuxe, ale my nebudeme mít (o něco později) čím svítit a topit.
Pokud se něco nezmění.
V tomto kontextu mi přeměna Rozpadu na forum Covid a vaccine hypochondrů, co tráví životy debatami nad detaily oborů, ve kterých stejně nemají vzdělání, přijde jako poněkud kratkozraká.
Asi jako když ti hoří barák, už na tebe padá střecha, dveře v plamenech, a ty si začneš řešit, jestli jsi dneska měl dost vlákniny.
Já se bojím docela jiných věcí. A plní mě vztekem a smutkem, že kurvíme budoucnost svým dětem.
Covid považuji za hry (chléb a hry), aby ovce neřešily, co se na ně šije.
Já bych to neprožíval. Norové si sice po 2025 nekoupi nového HiLuxe, ale my nebudeme mít (o něco později) čím svítit a topit.
Pokud se něco nezmění.
V tomto kontextu mi přeměna Rozpadu na forum Covid a vaccine hypochondrů, co tráví životy debatami nad detaily oborů, ve kterých stejně nemají vzdělání, přijde jako poněkud kratkozraká.
Asi jako když ti hoří barák, už na tebe padá střecha, dveře v plamenech, a ty si začneš řešit, jestli jsi dneska měl dost vlákniny.
Já se bojím docela jiných věcí. A plní mě vztekem a smutkem, že kurvíme budoucnost svým dětem.
Covid považuji za hry (chléb a hry), aby ovce neřešily, co se na ně šije.
Óðinn á yðr alla
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
v Norsku jsem byl v roce 2018 3 týdny. Potvrzuji, že nějakých 70-100 km na sever od Osla už nebyla ani jedna Tesla. Ale jak psal Ulf, Norsko je jinej svět. Elektřina za hubičku (200 km jižně od polárního kruhu jsou chalupy a chaty vytápěné klimatizacema a čerpadlama, protože se nikomu nevyplatí srát se se dřevem..) Plus nor za míň jak 1200 NoK / h (tehdá cca 2500 kč/h) nemaká.
Jinak jakožto konstruktér pohonů v automotive říkám, pěkně jsme si pod sebou podřízli opuštěním spalováků větev. Před čtvrt rokem jsem byl přesunut na konstrukci elektropohonu a vidím jak v německu není práce (uměle se vytvořilo několik desítek manažerských pozic, noví zaměstnanci se neberou, ze slušnosti se staří nechají doklouzat do důchodu n každém kroku je vidět, že hybatelem směřování firmy není zisk, jak by mělo být, ale politická doktrína).
Bohužel to průměrnýmu pepíkovi na gauči nedochází, ale celá rudozelená společenská změna směřuje k tomu, že jezdit ve svém bude horních 10% a zbytek bude (s platnou tečkou a dostatečným sociálním kreditem) jezdit sdílenými autonomními hebly. Pak bude vyřešený parkování na sídlištích, neexistující infrastruktura pro emobilitu, emise zlého CO2 individuální dopravy a hlavně kontrola nad neposlušným davem. Nedávno se šéf VW nechal slyšet, že ted už mají funkční elektromobily a je na politicích aby se začaly prodávat. Mrkněte na ceníky spalováků na rok 2022.
Ale tuhle svojí vizi jsem tu zmiňoval už pár let zpět, když se u nás ve firmě začaly řešit emobilní projekty. Stačí se podívat o čem byl loni autosalon v Mnichově a u čeho mocipáni uchcávali blahem: abych vše uvedl na pravou míru, emobilitu neodsuzuju, dokonce mi hybrid/elektro dává uživatelsky smysl jako daily do rodiny (finančně ne) ale jsou tu prostě fyzikální zákony, na který je i bruselskej úředník krátkej (např. pokles účinnosti el. motoru při velkém kontinuálním zatížení kvuli zahřátí, typicky jízda dálniční rychlostí). Ale celá emobilní utopije padá na tom, že nemáme vhodný zdroj energie (příměstské JE?) nebo možnost, jak energii z OZE uchovávat / přepravovat tam kde je třeba (Sahara -> Evropa) a že by vše bylo třeba přestavět. A kdy se přestavovala půlka Evropy? No po válce...
Jinak jakožto konstruktér pohonů v automotive říkám, pěkně jsme si pod sebou podřízli opuštěním spalováků větev. Před čtvrt rokem jsem byl přesunut na konstrukci elektropohonu a vidím jak v německu není práce (uměle se vytvořilo několik desítek manažerských pozic, noví zaměstnanci se neberou, ze slušnosti se staří nechají doklouzat do důchodu n každém kroku je vidět, že hybatelem směřování firmy není zisk, jak by mělo být, ale politická doktrína).
Bohužel to průměrnýmu pepíkovi na gauči nedochází, ale celá rudozelená společenská změna směřuje k tomu, že jezdit ve svém bude horních 10% a zbytek bude (s platnou tečkou a dostatečným sociálním kreditem) jezdit sdílenými autonomními hebly. Pak bude vyřešený parkování na sídlištích, neexistující infrastruktura pro emobilitu, emise zlého CO2 individuální dopravy a hlavně kontrola nad neposlušným davem. Nedávno se šéf VW nechal slyšet, že ted už mají funkční elektromobily a je na politicích aby se začaly prodávat. Mrkněte na ceníky spalováků na rok 2022.
Ale tuhle svojí vizi jsem tu zmiňoval už pár let zpět, když se u nás ve firmě začaly řešit emobilní projekty. Stačí se podívat o čem byl loni autosalon v Mnichově a u čeho mocipáni uchcávali blahem: abych vše uvedl na pravou míru, emobilitu neodsuzuju, dokonce mi hybrid/elektro dává uživatelsky smysl jako daily do rodiny (finančně ne) ale jsou tu prostě fyzikální zákony, na který je i bruselskej úředník krátkej (např. pokles účinnosti el. motoru při velkém kontinuálním zatížení kvuli zahřátí, typicky jízda dálniční rychlostí). Ale celá emobilní utopije padá na tom, že nemáme vhodný zdroj energie (příměstské JE?) nebo možnost, jak energii z OZE uchovávat / přepravovat tam kde je třeba (Sahara -> Evropa) a že by vše bylo třeba přestavět. A kdy se přestavovala půlka Evropy? No po válce...
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Tak zatím si každý připravte stovku, jako příspěvek pro ty bohatší na jejich Tesly, Taycany a e-Trony. Potřebují to a nebojte, za rok to bude jistě víc.
A jestli si myslíte, že dostanete příspěvek pro starého tátu, aby na vsi hrkal se Springem do Kauflandu, tak zapomeňte. Je to jen pro firmy, protože EV vlastněný firmou chrání planetu o 408,6%více, než EV vlastneny plebs.
https://forbes.cz/vlada-chysta-nejvetsi ... rdu-korun/
L. COHEN: The poor stay poor and the rich get rich (Everybody Knows)
A jestli si myslíte, že dostanete příspěvek pro starého tátu, aby na vsi hrkal se Springem do Kauflandu, tak zapomeňte. Je to jen pro firmy, protože EV vlastněný firmou chrání planetu o 408,6%více, než EV vlastneny plebs.
https://forbes.cz/vlada-chysta-nejvetsi ... rdu-korun/
L. COHEN: The poor stay poor and the rich get rich (Everybody Knows)
Óðinn á yðr alla
-
- Příspěvky: 553
- Registrován: 08.04.2020 14:09
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Pohledem Pražáka - dálný Východ
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Ta dotace pro firmy tu už byla i u předchozí vlády. Trochu jsem si to pročítal. Bylo to pro dodávky, osobaky tam měli limit myslím že max cena 1,2 mil. Za to e-tron nekoupíš.
Bude to spíš pro firmy, které můžou machrovat jak jsou supr Čupr emisně neutrální. Normální živnostník se do toho moc nepohrdne, teda můj názor.
Bude to spíš pro firmy, které můžou machrovat jak jsou supr Čupr emisně neutrální. Normální živnostník se do toho moc nepohrdne, teda můj názor.