Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Napsal: 25.01.2024 11:55
od Alstratt
Ekologicka jsou i nejsou. Vypisovat tu vse nebudu to by bylo hodne dlouhe. Ale neco malo. Prvne si lide musi rici, co kdo mylsi tim kdyz rekne ekologicka. Zatimco nekdo nejaky blazni opravdu mohou myslet ze jsou vylozene ekologicky jako ze total. Coz je samozrejme blbost, ekologicky neni nic jako ze absolutne ekologicky. Ale vetsina lidi to chape a mysli tak ze ekologicke jsou tim stylem ze neprodukuji nejak vyrazne az temer vubec emise mistni coz je pravda. Ale pak jsou odpurci ktery nedokazou najit chyby u priznivcu tech EV ale te casti co se ohani ekologii, tak se snazi ukazat na to ze ty co koukaji na ekologii tak si ti hejteri vytahnou neco co ani ti ekologisti ani nerekly. Ono hodne tech hejteru vi jak to bylo mysleno ze to nebylo mysleno doslovne ze jsou ekologicke, kdyz logicky ekologicke neni nic. Takze ukazovani na to ze lzou je uplne o nicem a je to naopak lzive tvrzeni ze lzou kdyz nelzou kdyz je uplne jasne jak to mysli ze to nemysli doslovne, az teda na nejake dementy ktery si to opravdu mysli, ale tech moc nebude ve velkem procentu.
A kdyz chce nekdo resit detaily tak ok. Pojdme se na par detailu podivat.
Obecne znama vec je ukazovani ze tamhle do EV do baterii se tamhle v nelidskych podminkach tezi kobalt a ze ho tezi deti taky. No to se ukazalo jako nepravdive. Deti tam nejsou, mozna v nejakem jinem a mozna tak drive, ale v dnesni dobe nejak ne aspon nez tech ktere jsou zname odkud tezi nektere ty zname znacky. A cim vic se tezi a cim vic to jde dopredu tak typ odminky jsou uz lepsi aspon o tech znamych dolech kde tezi velke spolecnosti pro zname automobilky. Aspon co se tyka Tesly. Kdyz budu neco zminovat okolo toho tak spis vic okolo Tesly.
Dnesni baterie se ale uz delaji cimdal vice bez kobaltu aspon co se tyka EV. Takze v tomto smyslu ty EV jsou o neco ekologictejsi nez drive. Zatimco u telefonu a jine elektroniky jinych baterii do kdeceho jineho, tam se stale pouziva dost kobaltu ale to samozrejme kritiku tolik nema, protoze to se nehodi kritikum, to uz totiz neni elektromobilita. Takze ono celkove zrovna zastanci ropaku ze zrovna ted se vyrojily, a drive je to nejak netrapilo. No ono je to netrapi ani ted, jen si hrajou na ekology aniz by o tom neco vedely, jezdi ropakem, a delaji ruzen aktivity co ani ekologicke nejsou, jen to vyuzivaji k pospinovani derave elektromobility, nic vic. Docela pokrytecke a hloupe z jejcih strany. Proste hodi se jim to. A telefony a jinou elektroniku tez pouzivaji takze to nebudou kritizovat ty telefony, a jinou elektroniku, ale jen EV.
Dalsi vec je pokud by jsme chetly byt rejpalove a koukat i na detaily coz odpurci velmi radi vytahujou vse co se hodi i kdyz je to kolikrta uplne nic prd, pripadne blbost. Tak ok. Tak se pdoivejme pak tedy i na to jake materialy a za jakyhc podminek se tezi do ropaku, a ze ty obsahuji tez materialy a to i vzacnejsi kovy ktere se netezi zrovna nejak ekologicky. Ale to samozrejme nezmini, este aby se tim chlubily kdyz se to nehodi. Pak i vyroba paliva pri vyrobe je tez spotrebovavan kobalt, ale to najendou o tom ticho, to se samozrejme nehodi.
Dale se muzeme podivat vyssi spotreba brzdovych desticek u ropaku, jelikoz nebrzdi rekuperaci. Coz tady ovsem aby EV fungoval ekologicteji, tak to nese sebou ze lide by musely jezdit efektivne a na to nekteri samozrejme kaslou a rekuperaci nevyuzivjai, ale kolik je to asi tak jenom procent. Ale to i jizda ropakem, kolik lidi brzdi prilis casto i kdyz nemusi a neumi jezdit celkove ekologicteji a dojeti dal diky tomu ze by umely jezdit nez jak jezdi.
A co treba takova jizda k benzince, kolik to znecistuje a spotrebuje. Kolik lidi bere palivo jen kdyz jede kolem benzinky bez nejake vetsi zajizdky a kolik lidi si zajizdi nejakou tu vzdalensot pro palivo a to jen proto ze jezdi mistama kde benzinky nejsou tak sep rojedou dal a vrati nazpatek jen proto aby mely palivo v aute u domu zaparkovano s nacperpanou nadrzi. A to mnoho lidi jezdi pro palivo i o dost dal jen proto ze naj ine benzince je o neco levnejsi.
Dale kolik lidi pouziva vhodny benzin pro jejich auto, to tez ovlivnuje zivotnost auta.
A co treba takove jizdap o meste ropakem, kdy ne ze jede jen pryc z mesta nebo nekam ve meste treba nakoupit, ale zaroven po meste tim smrdi lidem do oken a este k tomu v zacpe pri popojizdeni o to horsi.
A co ty benzinky ktere o*ebavaji stale palivo a to ma tez vliv na ekologii. A jaky vliv to ma na ty auta, no dobry ne, snizuje se tim zivotnost.
A co treba ty cisterny tahace, ktere dovazi palivo na benzinky. Klik z nich splnuje jake normy a kolik z nich jsou v jakem stavu a jak s tou svou vahou poskozuji o to vice silnic. Oprava silnicneni tez ekologicka. A kdyz jsou v zacpe, tak to neni zrovna neco ekologickeho o to vice to popijizdeni. A co kdyz bude zacpa tak velka ze zavcasu nedorazi na benzinky palivo a nebo prijedou za dlouho kdzy se nekde neco stane, nebo kdyby prisel nejaky pruser tak nedojedou treba i vubec. A co kdyz by zacla prestrelka o palivo a zasah cisteren, to tez neni ekologicke horici cisterna. A co spousta lidi pak s nastartovanyma autama cekajici v zacpe na palivo v zacpe pred benzinkou.
Dale, este k tem tezbam. Okdud berou elektrinu ty co nekde tezi? To mnozi ani nevi. Ale jelikoz se tezby zvysuji, a rovnou finance vydelky, tak se investuje i cimdal vice do cistsich tezeb. Takze Znecistovani neni stale stejne. Dale Potrubim kde proudi ropa, paliva a synteticke zpracovane produkty z toho, odkud oni cerpaji elektrinu pro cerpadla a vse okolo toho? Ha. A v jakem stavu to vsehcno je, jak zaastarala ta soustavacela mistama. Obmena modernizace te soustavy tez neni ekologicka. A to by se dalo vyjmenovat mnoho dalsiho okolo toho. Nehlede na budovani tech novych potrubi se vsim vsudy k tomu ted. nehlede na o kolik stalo vybudovat celou tu soustavu s takovmy prutokem a potrebnyma clekove parametrama jen proto aby se to dodalo do danyh mist a to nasledne do cisteren a to na benzinky ap ka se to jen neefektivne spalilo v autech.
To elektricka soustava ma mnohem vice vyuziti a ne jen pro EV, ale i domacnosti, vyrobu kdeceho, semafory, svetla ... A vybudovani tech benzinek nebylo tez ekologicke, nehlede na to ze nekde sestale stavi este. A co nasledne pote sbourani benzinek a prevoz toho materialu atd. A to ne jen benznky, ale celkove i nektere rafinerie. To tez neni ekologicke, nehlede na to ze tam stejne pak jedou pracovni stroje.
Da se okolo toho napsat strane moc, a ve vysledku ropny prumsl pro ropacke auta to nevypada vubec dobre kdyz by si to clvoke mel vsehcno pocitat a vse tu zminit tak je to este mnohem delsi.
Zkuste si nekdyj izdu EV, kvlaitnim EV a zkuste s tim nejakou odbu zit a zmerte potom spotrebu nejen tehc bzrdovych desticek ktera bude nizka, ale zaroven i spotreba gum, kdy to auto se chvoa jinak pri zatsavovani a tim i spotreba gum realne. Jemnost rozjezdu, jemnost zastaveni.
Dalsi vec, byt ekolgictejsi neni po tolika KM, to je hodne mimo. Ekologicky se da byt i po mnohonasobne mensim najezdu. A to je neco s cim odpurci nepocitaji taky a to ze slozeni baterii, i snizovani kabelu atd v EV cimdal vice jej inde i nez roky nazpatek. Takz ty cisla jsou uplne mimo. A to same kazde EV potrebuje jiny najezdaby to o to vice bylo ekologictejsi. Jinak velke EV se starsima bateriema, a jinak na otm jsou mensi EV a este k otmu s novejsima baterkama.
Jelikoz Elektromobilita nekde teprve zacina a nekde uz jeh done rozjeta, tak stale o pouzite baterie z EV, se djai spotrebovat v domacnosti, v ulozisti energie, pripadne odkup, na uloziste energii co se delaji. Takze poslouzi dalsimu ucelu.
Coz ovsem timto smerem se vcie zameruje ted, k ukladani El. energie vice nez kdy drive, takze ... Ztoho si muzeme i vzit to ze jak se nakladalo a naklada dodnes este na ruznyhc mistech s pouzityma bateriema z ropaku? Ha. Nejsou vyuzivany dal, a nemaji nai tolik dobreho vyuziti co ty baterie co jsou v EV.
Coz se dostavame este k tomu ze samotne EV jsou v podsttae elektro banky. Takze ldii nekteri co nemaji bateriove uloziste a chtely by do neceho ukladat energii, tak novejsi EV se k tomu djai vyuzivat a to pak nasledne spotebovat v domacnosti el. energii z toho auta nejake mnozstvi nebo kdekoliv jinde i tam kde neni zavedena elektrina nekde v odlehlych mistech, nebo nekde na cestach.
A tak i na cestach, jelikoz bude EV cimdal vice a to ruzneho druhu,tak nekteri lide cast z nich tu energii vyuziva cimdal vice i na cestahc na dobijeni telefomnu, dobijeni el. kol, naradi at uz prace sn im a zapojeni si ho do zasuvky EV tak i nabijeni ho (coz u nas jezdi plno pracovniku s pickupama), zapojeni el. grilu aj inych spotrebicku, tak i lednicku (ano prodavaji i lednicky do tesly kterese daji skryte pekne zabudovat du nekteryhc uloznych mist,a ne neni to obrovsky zrout el. energie v nich. A hromady dalsiho.
Dejme tomu, ze nekde nepujde elektrina vypadne treba i na delsi dobu, tak stale nekdo muze zavolat pribuznym nekde pobliz kdeelektrina jde nebo ne nejak moc daleko zbytecne, a ty kdyz prijedou s EV na navstevu kterou stejne planovaly ze prijedou, tak mohou i tem pratelum na navsteve dodat nejakou el. energii. Nebo v nejakyhc krizovych situacich, kdyby prislo neco velkeho, tak je v autech hodne el, energie, tak v nouzi jde sn iam napajet i nejake polni nemocnice a ruzne jine mista po nejakou dobu. Hasici tez vyuzijou ele energii, a vevojenstvi tez hodne kde ma velike vyuziti. A tim ze se to posouva dopredu, tak postupem casu to bude dal a budou z toho cerpat benefity vice i vojensky sektor. COz uz ted se deje ve vojenskem sektoru, kde se pohybuji nnektera EV. A na bojisti to prichazi tez uz cimdal vice a v budocunu to bude este vice. Ne kvuli ekologii tolik realne, pokudn epocitame tanky ktere v ropacke verzi znecistuji hodne. ALe spis z jinych benefitu, jako snizeni tepelne viditelnosti nepritelem, sobestacnejsi vojaci ktery z otho mohou napajet i zakladnu a ziskavat el. energii snadneji nez paliva ktere se musi dovazet cily logistika. A na logistiku byvaji utoky a snando sem uze stat ze palivo proste do cile nedoputuje. Zatimco El. energii si mohou vyrobit snandeji nam iste, potichu, bez vyzarovani skodlivin , znecisteni ktere muze byt detektorama a vojenskyma i systemama zaznamenano, coz u vyroby elektriny vev ojenstvi je snadne tomuto zamezit temto zamerenim. A tak je to i odolnejsi, cily mene nachylne na niceni logistiky, kdyz logistikyp ak neni tolik potreba. A co dela logistika? Noto same co cisterny co dovazi palivo na benzinky, cily jedou a smrdi, natoz kdyz jedou terenem pomalu, nehlede na ot kdyz nedke uvznou nebo budou napadeny zncieny a horici cisterny znecistuji o to vice pak. Navic ten hluk je tez rozdilny. vyorba elektriny se da delat potichu. Navic prijizdejici cisterny voenske nekam, zvysuji prozrazeni pozic kam to dovazi a o to vice ohrozuji i misto cile kam dorazi. Atd. zatimco zakempeny tabor sil elektronickeho boje nebo jiny, nezanechava tolik stopy, netreba logistiku takovou, a neukazuje to emise ktere lze zaznamenat na dalku, nevyzaruje to tolik ani tepla,, ani toho smradu na dalku, ani hluku, ani mistni znecistenirozlite nebo nejak poskozene nadrze s palivem, coz by se nedelo kdyz by nadrze s palivem v tom tabore nebo nekde nebyly kde by byly ti prislusnici sil. Nehlede na explozi cisteren, nadrzi velkych. Coz zabira vice mista na to kolik je toho do vojenskych stroju a kdeceho potreba. Ale el. energii lze ukladat nam iste do stroju vojenskych ktere maji vice vyuziti a zaroven tu energii lze ziskavat v miste, obzvlast kdyz v otm miste nekde budou delsi dobu. Ale cisterny, ty kdzy exploduji, mohou mnohe okolo poskodit, znicit nebo i nekoho zabit. Jsou to velike nadrze a ty se samy neplni jentak z niceho, tak zasoby jsou potreba velike. A aby byly velike, tak je to obecne i velke. A aby to bylo bezpecnejsi, tak to nebudete parkovat u dulezitych veci co by vybuch mohlo poskodit, znicit neco a nebo nekoho zabit. Takze co? Takze rozloha je o to vetsi vaseho vojenskeho prostoroveho sektoru, cily musite branit vetsi prostor, co je vice problematicke. A cim je to vetsi, tim i vetsi sance odhaleni.
Dalsi vec, co uz drive bylo zmineno a to stabilita tech aut, cily lepe se to chova na silnici, cily i mensi sance ze se stane nehoda o neco. A kdyz se stane nehoda, tak dalsi znecisteni.
Obecne, zavadeni elektromobility, posouva hodne lidstvo dopredu velkem mnozstvi technologickem a obecne celkove, a zaroven tim i mistama vice sobestacnejsim nezavislym tolik na dodavkach ze zahranici. Coz Pri velkem blackoutu, stale hodne ldii velke procenta lidi mohou fungovat a mit stale el. energii. CIly katastrofa nemusi byt ani takova. Mensi zavislost na danych rezimech, jako je rusko, ktere se chova nepratelsky, hotove jak nacisticke nemecko jak pres kopirak ve velmi mnohem. A od nej brant ropu, plyn? TO je dost hloupe. A tim ze budemeni spotreba toho, tak se da brat z jiynch mista podporot tak spojence ktere to mohou dodavat vlastni. Coz se deje, ale proc brat este od ruska do budocuna? Nic odbreho to neprinasi brta z ruska, jen to pomaha rusku hlavne ktere pak za to valci, a vyhrozuje a chce s nami valcit atd.
No a ty zdroje kdzy by uz prestaly i byt vhodne jako treba ty baterie z EV pouzite do domacnosti nebo nekam do ulozist nebo i rovnou z EV, tak se daji recyklodat a pouzivat dale ty materialy. CIly i invetsice do mensi zavislosti na dalsich zemich kdy se v nich musi tezit. Recyklaci se ty materialy daji pouzit znovu. CIly i mensi kratsi dovazeni tehc materialu a to by byly uz ty recyklovane z vysokeho procenta cily ne z tak velke daly a tim i mensi znecistovani. ANo recyklace tez neco znecistuje. Ale tim ze by byla na zapade, tim i jine standarty, mene znecistujici a zaroven podvetsim dohledem. A stejne, do odby kdy neni este velak recyklace nah odne msitech, tak stejne tolik EV este nejezdi a tak dlouho na to aby ted byla potreba vsude kvuli tem bateriim z EV. To se buduje postupne. A co myslite ze do te doby se deje s bateriemi z ropaku, z telefonu a z kdeceho jineho? Takze stejne je musi jit do vybudovani vice recyklacnich mist a tak ... Cily je to i investice celkvoe k vetsi sobestacnosti i materialni. A jak vsichni aspon ty co mysli hlavou vi, ze kdyz delate vetsi objednavky danyhc surovin, tim levnejsi a zaroven i mene znecistovani. A jelikoz objednavky surovin vyrobcum kdeceho by nebyly ani z tak velkych vzdalenosti tak ... A jelikoz to jde dpredu a nektere zdorje neni tolik potreba do tech baterii a tak, tak nejsou pak nadale znovu pouzivani do vyroby tech baterii pak, a tak se dai pouzivat este vice v jinych segmentech a pripadne obchodovat s nima do zahranici.
Elektrina ma vice vyuziti nez zpracovane produkty jako nafta, benzin .. do aut. Je to univerzalnejsi zdroj. Netvrdim samozrejme vyhnout se rope, ropnym produktum, ale snizit na nich zavislost je dost vyhodne a posun vpred v dosti smerech.
Hele nase zeme (US) ma tez hodne ropy, muze byt ciste pro sebe vtom sobestacna a i v plynu i uhli atd. A stejne to nepodporuji jako v tom zustavat v necme tak zaostalem nat akove pouzivani na co se to dodnes v nekterych vecech pouziva. Takze se neda o me ani rici, ze jsme pro cpat nase suroviny do zahranici. Ono US tez dost vyvazi do zahranici neni tezke si dohledat ceho kolik nejvic na svete produkuje. Cily me o prachy v tom nejak vubec nejde, kdyz jem ma z neceho jineho. Ale spis o vysi sobestacnost, vyysi vyspelost a ne byt este v takovem praveku palenim takovyhc zdroju neefektivne jako v autech vsude atd. TIm nejsme proti ropakum ab prestaly rovnou vsehcny hned jezdit, ale ani to nepodporuji a je dobre ze jdeme lepsi cestou a to elektromobilitou a obecne se vcie spolehame na elektrinu nez na takoveto ropne zdroje. Vetsi sobestacnost, vetsi ekologie, levnejsi ve vysledku cimdal vice do budoucna mnohe atd. Nenechat vydelavat ohromne zdroje nepratelum. Nac pomahat pomahat nepritely, a tim si priblizovat dobu kdy prijde valka nebo konflikta valak tez neni ekologicka.
Ty hromady ldii co se leci s ruznyma nemocema kvuli znecistenemu ovzdusi tez je tez neekologicke a to vyroba leku, dovoz leku a zvysovani zavisloti zbytecne vysi na zemich odkdu se nektere leky dovazi kvuli tomu. Cily ropny prumysl v podstate i vice podporuje do nejake miry pharma lobby, prachy do kapsu vyrobcum leku a tak. Hlavne lide v tech mestech.
Ono jedna vec je strasi zse ze znecistovani a ze je to spatne pro vsehcny. Ale je velky rozdil kdyz se vyrabi nekde elektrina nebo nektere veci vzdalene od civilizace ne ve mestech, kdyn avic vyroba se muze zefektivnovat a mene znecistovat. Tak v takovme pripade je to pak spis mistni znecistovani kde to neohrozuje tolik toho jako zdrvai lidi a tak. A pak je rozdil to same ale vyroba palv atd. a este smradit s tim ldiem ve mestech tema ropakama a ne jen tim. Ropaci jsou uz dlouho na trhu a cela ropna lobby vladne uz dlouho a kam se to posunulo? V mnohem neni nejak velky pokrok, ucinnos motoru a mnohe dalsiho. ALe pokrok v Elektro sektoru dava vetsi smysl a uz ted na ot v jakym je to ne v zacatku ale blizko zacatku tak uz ted z toho mame dost benefitu kam seto posunulo dal, nehelde na to kde vsehcno bude, jak bude kde co vyspele, na jake urovni zdravi, tehcnologie, sobestacnsot atd. az bude eletromobilita rozjeta na trhu tak dlouho jak je rozjeta ropakomobilita v takovem poctu. Nehlede na to ze stejne to nevypada na to ze elektromobilita by byla v takovem poctu co se tyka EV, nedava to uz smysl, kdyz jdeme dopredu. vsehcno je totiz uz uplne jinden ez byvalo potreba drive kdy se ldie musely vice spolehat na vlastni auta. A vidim to bezne, jak cimdla vice ldii uz spostu let a cimdal vice to roste nejezdi uz ani svyma autama, nejezdi ropakama ale vyuzivaji ve mestech cimdal vice verejnou hromadnou dopravu. A ne neni to kvuli cenam, a tak. Proste ve mestech se tolik moc nevyplati mit auta cimdal vice.
Pokud prejdeme do verjene hromadne dopravy, tim i lide ztraci mene casu, jelikoz na notebooku nebo si cist knihu treba i naucnou a nebo neco jine, mohou i na ceste nekam verejnou dopravou. Cily si setri cas, hlavne teda spis tam kde je delsi trasa verejnou hromadnou dopravou. Coz to v aute neudelate kdyz ridite. Coz ovsem to se tyka lidi co se toho tolik pesky nenacestuji am aji zastavku, nadrazi tam kde byldi pobliz a tam kam jedou do daneho cile. Nehlede na ot ze v aute sedite kolikrat i hodne hodin a nemuzete se v aute nejak pohybovat ze byj stese prosly, vstaly atak. Coz ve vlaku treba sep rojit muzete, muzete i stat, mate v nem vetsi svobodu pohybu a casu na praci pres notebook treba a tak. Ovsem ale to plati jen pro nektere lidi co z takovych vyhod mohou cerpat, coz nemohou vsichni samozrejme. Ale zase ve valstnim aute mate jinou svobodu, nemusite totiz vylezat ven tolik treba kdyz to neni tisice kmtreba daleko a tak. A to kdyz je venku hnusnetreba tak to uvitate. Pri vetsi delsi trase naopak pak ven musite at uz kvuli nacerpani paliva a jit to zaplatit, nedej boze kdzy bdue fronta pred pokladnou, an beo zastrcit kabel na nabijecce ale u toho to u nabijecky zabere jen par vterin casu kdy clvoek zasem uze do auta a pracovat na notebooku nebo neco jineho delat nebo si zajit na nejake rychle jidlo, wc, protahnotu se a tak. Ale pri cestovnai dost daleko tisice km jednim a tim samym vlakem, nemusite nai ven z vlaku, nemusite do do toho hnusneho pocasi pokud nemsuite prestupovat a cekat na jiny pak. Ve vlastnim aute mohu blize k mistu cile az na par vijimek kde je zakaz vjezdu aut nebo omezenydostup silnicni dopravou aut at uz autem nebo busem kdy ale vlak muze do daneho cile se dostat nekam snadneji, jelikoz nepopojizdi v zacpe. V aute si mohu delat zase i jine veci sobe si nastavit prijemnou teplotu, bavi me ridit, tak to beru i jako zabavu atd. Vsechno ma sve.
Dalo by se toho vypsat daleko mnohem vice kde by este vcie elektromobilita vypadala mnohem lepe a co a jak funguje co vse ovlivnuje ekologii v mobilite atd.
Jsme proste o to fungovat efektivne, pro pokrok vpred, jit dopredu, smervice enzavislosti, a tak. Ale urcite ne za cenu se zadluzit, ja na dluhy nejsem, a ani na dotace, tim chci rici, ze je nejak nepodporuji. Dotace i kdyz nejsou na EV tak dlouho oproti na ropoaky a automobilkam , a jsou v EV jen pro ryhclejsi rozjeti elektromobility, tak celkvoej inak pro ne ani nejsem. Zadne dotovani, a to ani automobilek vyrabejcici ropaky a i dotace v historii na ropaky nebyly nic neco co by melo mou podporu. Proste nepdoporuji to. U tesly aspon se ty prachy docela ryhcle vratily statu a este neco navic. Ale kdyz clovke koukne na dluhy co maji uz od zacatku kdy automobilky zacinaly a to ano muzeme ukazat na toyotu, fort, volkswagen a ostatni, tak ty dluhy jsou hodne obrovske. Tak velke ze se nedaji vubec nai srovnavat ze by byly stejnen ebo pdoobne s tema uaotmobilkama co jedou ciste elektormobilitu. Ano ropacke automobilky jsou na otm s dluhama hodne spatne. A to nepocitam co se uz nadelaly prasecaen za svou celou historii do ted, jake kauzy se z toho talo z tech jejich pruseru. Nehlede jak moc neefektivne predrazene jedou vyrobu, napriklad v porovnani treba s teslou, ktera si vyrabi cimdal vice veci sama, ak dzy neoc objedna, tak to jede chytreji kdy usetri ato se promitne do ceny vozu ktery je pak i levnejsi. Udelat jina uatomobilkak auto jako tesla, jak presk opirak, tak vyjde na mnoooohem draz. Staci kouknout na jine auta ktere jsou k Tesle nejblize kolik stoji, sotji mnohem vice nez Tesla ktera je na tom navic v mnohem lepe primo ty aute, mnohem dal. Jak se rika - Za mene penez, vice muziky. Nehledena to ze este i Tesla ma velkou marzi na to i jak levne dokaze delat auta oprtoi konkurenci ktere za auta podobne/stejne kategirie prodavaji zadraz. Takze Tesla ma navic i kam ustupovat, snizovat marze a to hodla vice delat az nabidne vice sluzeb, vice autonomie aut. Kdy se pak tesla stane spis vice nez ted poskytovatelem sluzeb, takze pak snizi i marze na vyrobkach. Tesla ale neni automobilka primo, je to spi technologicka spolecnost. Coz je trochu i nefer uplne porovnavat s automobilkama, ktere jsou vcie spis automobilkama ktere se zameruji jen nakoupit komponenty z ruznych mist ve svete a jen to slozit ze velke casti hlavne. Tesla dodava i do SpaceX raket komponenty a vzajemne v nekterych vecech mezi sebou spolupracuji Tesla se SpaceX kdysi v nekterych vecech vypomahaji. Tak ono opakuji, neni ani uplne fer, smaozrjeme srovnavat Teslu s jinyma automobilkama, kdy Tesla je na tom mnohem lepe a je to uplne neco jineho a ne tak bezna automobilka oproti ostatnim. Do toho ted i jedou vyvoj robotu. Tesla je spis takovy vice ekosystem do urcite miry. Ekosystem myslim, tim, vice spolu spracuje ve vice ohledech, vev ice smerech dela vyvoj, mnohe si vyrabi vlastni cimdal vice, dela veci chytreji, a celkvoe kdyz to vse clovek spoji, tak je dal a je to vy vysledku ty produkty pak i levnejsi.
Kez by bylo vice automboilkek a obecne spolecnosti co jeodu vice ekosystemove a ne ze budou delat ostatni ze delaji veci slozite, draze kdy mnohe ani nevyvyji, a dovazi z ruznych mist hromady komponentu atd. Chce to vcie ekosystemu na zapad, vice propojenosti s vyrobcema na zapade, i vice tezby na zapade, vice spoluprace, este vcie vyvoje a vyroby na zapade. Nastesti cimdal vice mnozi z ciny odchazi a i z jiynch nekterych mist a vraci se zpatky, ale este to potrva nez se rozjede vice vyroby na zapade, v jendotlivych zemcih na zapade, a snizi se odebirani zbozi z ciny atd.Nekteri stale spolehaji este hodne na cinu a nesnazi se ani vracet vyrobu na zapad. Ona ani ta cina neni uz levna tolik co byvala, a uz vubec ne ekologicke nechat vyrabet v cine a pak o draz a neekologicky o to vice este dovazet a este davat vydelavat tim nepritely ktery diky tomu o to drive, rychleji vyroste do urovni kdy si cimdal vice muze dovolovat, a pak hrozba ze vazne neco treba vypukne.
Se kouknete nan ove auto treba stac i jen na youtube aspon kdyz ne nazivo, a to treba prave cisnke Nio jake dela ted soobaky auta. Uz mnohe automobilky a to i zapadni i nemecke dohnalo. Kvalitu umi, a mnohe neco okopirovalo, inspirovalo se u tech uspesnych a zavedly to do svych novych aut. NIO je takova v podstate cinska premiovka, ano drazsi, ale taky to cili na vyssi tridu. Takze ne ze by cinane dohanely, ano dohani, ale nekteri uz dohnaly v nekterych vecech zapad co se tyka tech EV.Ano i kdyz neco okopiruvavaji, hodne se inspiruji zapadnima, berou to uspesne na zapadekdy to vylepsi podle sebe. Takze ano bez kopirovani a velkych inspiraci ze zapadncih aut by nebyly trebat ak vepredu ale i tak by byly stale nemaly kus vepredu i kdyz dale zaz apadem. Ale cinani tak nemysli, jdou dopreduefektivne a nejak je nezajima co si kdo mysli ze tokopiruji, hodne vylepsujou to co je uz naz apade v ruznyhc aut a davaji to uspesne z vcie aut do svych aut a tak vznikaji premiovky jejich, jejich dobre vyrobky. A tak je potreba na zapade o to vice zabrat, protoze uz ted cina svyma vyrobkama vybavenosti, kvalitou drti velikou cast zapapadu a vstupuje na zapadni thr uspesne, aspon na ten evropsky ktery se vubec nebrani uspesne a nechava se cinou ojizdet do zadele. To je ta EU ekologie a vyspelost jo kdyz si necha cpat cimalvice cinskych aut? Zajimave pojeti vyspelosti, posunuv pred i ekologie nechani se valcovat cinou. Hlavne ze se v EU ohanelo hloupou normou euro 7, ktera je uz docela problemova a to ne malo, snazici se vypadat ekologicky EU ap ritom dela kroky spis opacnym smerem kdy otevira dvere cim dal vice cine a prisla s hloupou euro 7 normou ktera musi byt navic osekana hodne a i tak je problemova. Doufam ze nenepadne nekoho mnohe nesmysly z evropy zavadet u nas v US, kdyz vidim ruzna omezeni a ruzne hovadiny v kdecem. Ackoliv se neco u nas tez sprisnuje, ale proti te Evrope je to prd. Kdyz vidim co se deje ve vsem moznem v evrope, tak si o to vice vazim nasi US. Omezeni, regulace a tak jsou potreba, ale zdrave a nehnat to az do bu*erace kdy to zacne dost skodit. Jelikoz mam v US majetek vice bydleni na ruzynch castech US, tak se mi chtelo zkusit neco koupit i v evrope na zkousku aspon, ale pote co si clvoek vzpomene naruzne slozitosti, omezeni, zakazy kdeceho, a ruzneproblemy tam v te evrope, tak me chut presla tam vubec kupovat majetek a strvait tam zase nejaky semtam cas nekde kde je tez hezky tam v nejake hezke krajine. V detstvi jsme jezdily i vzadu na korbe pickupu kolikrat jsme jely, a dodnes to mistama v ruzynhcstatech u nas jde, a ani takovou drobnost vevrope evdiennte clvoke nemuze v te eu, nebo jezdit v nejakem postavenem aute, kdy v evroe to msi splnovat hromadu veci jen aby s tim clvoek mohl na silnici. A to jsou este drobnosti, pak jsou veci ktere se mi na te eu, evrope nelibi mnohem vice. Mensi silnice v evrope, hromada papirovani zarizovani u vseho co v te vvrope by chtel clovek zaridit. Bohate staci ze nektere staty v US to maji pdoobne v necem a uz takovy staty se mi hnusi tam vubec neco vlastnit. A cim vice omezeni, cim vice bu*erace ve vecech co by mely byt svobodnejsi, volnejsi, tak tim i vice to odhani nektere investory atd. a tim to i brzdi posun vpred. Chapu ze nekteri ldii jsou idioti a tak se zavadi v nekteryhc vecech opatreni pro to aby to neco nemohly uz delat legalne. Ale zase to ze nekteri lidi jsou i*ioti, neznamena ze hned je potreba vsechno sprisnovat kvuli nim a bu*erovat tak tim i ostatni ktery to kvli tomu odnesou taky. Maji byt nejake limity, aby se na kazdou hovadinu hned nezavadely hromady omezeni, atd. co pak akorat nasira a omezuje osttani ktery to pak odnasi. Pote co vidim co se deje jinde a v jakyhc fazit to je uz jinde ve svete, nebo i nekteryhc statech US, tak mi staci i neco mensiho omezeni, nebo zakaz u nas au z me to docela se*e. Protoze jak je clovek zvykly od mala na nizke omezovnai, na malo zakazu a skoukne jak to funguje jinde kde to je horsi kde uz toho mnoheho neni mozne delat, poridit si atd. tak o to vic, dokud je to v pohode u nas, tak uz i mensi veci me nekdy prijdou jako extrem a dokdu to jde tak to zastavit h´hned na zacatku at se to nerozjede v enco vetsiho v hromady zakazu, omezeni. Samozrejme lidi co jsou zvykly na same omezovani, zakazy a vyrustaly v tom, tak tem to samozrejme treba uz prijde normalni ty omezeni zakazy same. Ale zase, nenechat se padnout ke dnu, nacpat si kde co z ciny jako treba v evrope ted ty cinske EV, s tim ze "No co, dit vyroba a tim tedy i znecistovani je preci v cine." Kam az to zajde? Pak se navic nema tolik zbrojit, nedivme se zbrojeni tolik i kdyz nas to posouvan ekam dal technoloogicky a nejen v tom, ale pak hrozi vice konfliktu, valek cimdal vic do budocuna kdyz clovek kdyz se nechava velky kus vyroby v nepratelskych zemi jako je cina a tak. A pak samozrjeme dlouhe volani po US ze "US pomoz nam, ukrjaian vola pomoc, evropa vola pomoc, spojenci ve svete volaji pomoc do US.". No este aby ne kdyz delaji kulove, nezbroji a este k tomu nehodlaji opustit vyrobu v cine, suroviny z ruska atd. Same vyhody ziskavaji z US ostatni spojenci, jak vojenske, ochranne, vyzkumy, podporujou dostnepritele jako rusko nekteri este respektive nektere zapadni spolecnosti co dale z ciny, ruska atd toho hodne odebiraji bez snahy navratu na zapad, a pak i presto vsehcno este volaji o pomoc do US. No kde to jsme potom? Uz aby se probraly a zacly byt i ostatni vice sobestacny, a vy*raly se na ty rusaky, cinany, turky co nejvic co je mozne ... Delaji vsechno az moc vyhodne pro sebe a probelmy chteji aby za ne resil nekdo jiny, jako treba ze at to vyresi US ... Ono i tyhle vsechny rozhodnutinesobestacnost v i v dulezitych sektrorech, a podpora nepratel a to ekonomicky, ma vliv na ekologii a to ne zrovna malo. Tak Jeslti chteji na zapade zlepsit i ekologii kteoru se tolik ohani nekteri, tak by mohly zacit i vice vyrobou na zapade a co nejvice nepomahat nepratelskym zemim. Ne jen ze budou vcie prosperovat, ale zarovne i neporostou tak ryhcle a do takovyhc veliksoti nepratele, tak pak i mensi hrozby cimdal vice do budocuna a tim pak i mene zneuzivani a volani pomoci do US.
Cily ono to s tou ekologii je ruzne, zalezi co vse do toho zapocitame a to ve vysledku nam pak ukaze jak ryhcle se stane neco ekologicky v tom nasem vysledku a jak moc ekologicky to bude pripadne skodlivy.
Jinych vysledku by jsme dosahly roky zpet a jinych ted a jinych v budoucnu. V tomto jelikoz se elektromobilita stale este rozjizdi, tak zmeny se dejou rychle, a data co byly poskytnuty, vypocitany, vyzzkousneo praxy roky zpatky, tak ted uz jsou docela stare a neplatne ty cisla. Tohle se docela rychle meni. tak je potom rozdil kdo z jakych duvodu potom lze. Od umyslneho z duvodu poskozeni nejake strany. Nebo neumyslne z duvodu neznalosti v cem se dotycny vubec nevyzna, nebo z duvodu ze este cerpa treba i jen z par let starych dat ktere treba mohly byt pravdive, ale v v dane dobe soucasnosti uz mohou byt jina. A tak lze pak taky vypozorovat jak to dotycny mysli, jeslti to prezentuje stylem ukazat presne cisla a nebo jen priblizne cisla. Takze ono neni lez jako lez.
Takze cisla jsou obecne uplne o nicem. Kdo chce, spocita si jen co se hodi aby to neco vychazelo hure. Coz u idnes me nejak neprekvapuje ani. Z realnych vypoctu plnych se daji ukazat ruzne cisla rok dod roku, ty cisla opravdu se rychle meni a rychle se stavaji zastaralyma. Tak i z toho duvodu je to uplne o nicem. je to jako delat hlasice v aute a kazdych 10 vterin hlasit rychlost na tachometru. a hulakat to ven. "Slyste lide v ulicich. Jedu 60! ... po deseti vterinach - Jedu 100! ... po deseti vterinach - jedu 120! ..." O nicem. Kdyby hejteri mely aspon znalosti jak rychle jde v tomto pokrok vpred a jak rychle se to meni.
Dalo by se toho vypsat daleko vice toho co to vse ovlivnuje ruzne. tech vlivu je v tom tak hodne, ze vydavat okolo toho nejake cisla je k nicemu kdyz to clovek bude chtit vydavat jako nejaka presna cisla. Kdyz uz ty cisla nekdo chce vydavat, tak to je uz lepsi vydat jako shruba cislo s tim ze to cislo se rychle meni a stava se rychle zastarale. Takze v podstate v tomto lide budou lhat bezne i kdyz to nemusi byt umyslne. Dalsi vec, je i v mode ze ruzne lide vytahnou clanek starsi a ukazuji na nej jaka je to blbost. TO neukazuje nic dobreho o dotycnyhc lidech ze neumi argumentovat faktama, kdyz se ohani starsima datama na ktere ukazuji jako vadne. Ano starsi data pouzivat v tomto jak to je dnes je mimo, a tak je blbe to vytahovat ted. Natoz kdyz nekdo neco prohlasi a napisou o tom nekdy pozdeji clanek vydavajici jako neco noveho. TIm neukazuji na neco konkretniho, ale takovyhc pripadu je plno bezne.
Preji krasny den, at se dari a prosim vice vtipu a reklamy proti EV.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Napsal: 25.01.2024 13:49
od Alstratt
Udelam radost, napisu to delsi at mate zas co fnukat a nahrani nam zase body a udelani lepsi reklamy. Jinak co ja vim, cte to hdone lidi, ale to se pohadkarum smaozrejme nehodi. Tak si sirte jaky hccete narativ hloupy, fakta nemate jak zmenit, ty se neptaji vas co mohou a co ne co je fakt a co neni. Udelůate s tim prd, EV roste, jde to dobre uz kolik let a ropne lobby jde dolu postupne. Nijak to blbyma kecama nezmenite coz je videt kolik let uz jak to prohravate. Exponenciala roste a nezmenite to nijak.
Takze zase zadny dukaz, same blaboly zase jen. Diky za potvrzeni to co tvrdim. Dobre zdroje, opravdu tvrdi ze tam nemakaji pro Teslu. Jsou to akorat pohadky anti EV ropne lobby, ruznyhc pohadkaru. Zadne dobre dukazy nepredlozily. narozdil od tebea tobe pdoobnych zde nepostuji same hloupe odkazy a neskracuji to, neosekavam to co nejvic na to co se hodi kdy vy si jen vyzobavate co se hdoi, vytrhavate z kontextu a zdroje pouzivate dost spatne. Chytate se vseho co jde, ale marne. Proste tece vam do bot.
Navic se nauc cist co pisu. Pisu ze Tesla to tak nema, tezba pro Teslu. I Sam elon nabidl kamery ze tam da. Hele A jak pisu vyse, tak pouzivas zase stara data navic. A navic nic co by to prokazovalo. A navic nahore i pisu ze nekteri, opakuji nekteri co tezi, ne ze vsechny. Je vdiet ze sis zase sam sobe nakakal na hlavu a potrvdil co tvrdim ja. A navic jde o to ze tam kde este by se nejake to dite naslo nebo otrocka prace, tak je dobre kouknout kdo tam doopravdytezi a v jakem mnozstvi. A dojdeme k tomu ze Tesla to neni. A ty materialy kdyz uz na to nekteri chteji ukazovat, jako ze do EV se tezsi tamhle takhle neco, tak by se mely zamyslet doceho ten materiual jde, ze jde i do vyroby tech jejcih paliv stale za tu dobu co tu paliva jsou. Narozdil od EV kdy to jde do baterii kdy se cimdalvic odklani pryc od takovyhc zdroju jako treba kobalt. Takze v podstate kolik se toho uz natezilo pro vyrobu paliv a vyrobu komponentu do ropaku. Takze Ti co se tim ohani proti EV, tak si kakaji samy sobe nah lavu ze naot upozornuji, protoze kazy s mozkem si to dokaze najit ao verit a najde ze ropna lobby je v tomto daleko horsi, ale to uz hejteri nezmini, to se jim nehodi. Vzdy ty hejteri maji sve informace zalozene na spatnych zdrojich, tamhle neoc vytrhnou z kontextu, co se hodi, a co se nehodi to nezmini, neco si pribarvi atd. Jsou to nejvetsi pokrytci v historii lidstva a taky ti nejhloupejsi prokazatelne coz samy pokazde prokazuji svyma tvrzenima. Ukazte mi jine odvetvi kde je tolik dezinformaci co siri jedna strana, tolik toho nenajdete co siri anti EV ropna skorumpovana lobby s hromadou kauz na svedomi za celou svou existenci co se uz nadelaly prasecaren.
A kdo to necte cely, je pripad sam o sobe a nma to v hlave v poradku. Jaky to ma logicky smysl kritizovat neco co si ani dotycny neprectetly? Takze nevi o cem je rec vsehcno aale kritizuji neco co ani nevi o cem je rec. Pekne si se*ou na hlavu. Diky za me potvrzeni a podporu EV. Neni nic lepsiho nez aby protivnici proti EV byly ti nejmene inteligentnei a nejmene vzdelany a delaly same chyby.
Ani jednou v zivote este nic dobre nevyvratily vzdyjen urazi, napadaji, hledaji hovadiny ceho se chytnout astale marne se snazi ap oakzde vyjdou z toho jako porazeny. Coz dokazuji cerne na bilem.
Inteligennti udpurci totiz umi dodat kvalitni dukazy, umi argumentovat a ne se furt navazet na to co dotycny napsal ze to je dlouhe aj ine fantas magirie. Chapu fakta se nehodi, ale ukazovanim na dlouhy text apod, to nijak nevyvratite.
zajimave ze jinde nekteri odpurci dokazi apso neco malo dodat, ale zde pohadkari neumi to proste vyvratit nedokazou tak vymysli hovadiny a kakaji si tak na hlavu pokazde.
Dalsi vec, cim vice by neco budete delat ignorovat fakta a necist neco cele, nebo bduete sirit ze to cele nectete, tim budete na otm este mnohem hure nez do te doby jste byly. A tim vice poak to ostatni nekteri mohou delat zase vam, tak se nedivte ze si s vami pokazde nekdo vytre zadel, pripadne vas budou ignroovat coz se uz ted dost deje. vase nazory maji nulovou hodnotu, zatim jste nic nedodaly co by neco prineslo uzitecneho, dobre prokazujicicho. Jen papouskujete blaboly a to este k otmu si je vytrhavate z kontextu mnohe kdy to pak je este vetsi blbost.
Prosim, pohadkare,ty co jsou proti EV, blokujte me, at aspon si nakakate vice na hlavu. Dobre si pak muzeme takove natirat nahchleba takove pohadkare a dobre potom potvrzuji tema blbostma nase tvrzeni, jak jim tece do bot, a jsou dorbyma nazornyma prikladama odstrasujicima. A pak se neohanejte ze lide podporujici ignoruji fakta kdzy to delate vy ctenim jen co se hdoi a vydavanim to za fakta coz fakta nejsou. Kdyz primo vy ty fakta ignorujete, nectete. Takze dalsi body pro nas. Diky este ze se k tomu priznavate verejne cerne na bilem. jentakdal prosim. delejte ze sebe odstrasujcii priklady bez faktu, bez dobre argumentace au akzujte jak se hloupe agrumentovat nema, budte ukazkovymi priklady jak se to nema delat a nahanejte nam lidi co nas budou podporovat. Este ze vas mame, ze nam pomahate zrychleni prosazeni i EV, podle statistik to jde dobre. Je to diky vam o to snazsi. Jen pokudm ohu poprosit, ty sva tvrzeni piste i jinam ne jenom sem, at nam udelate vice reklamy at ukazete vice ldiem tem inteligentnejsim ze vam nemaji verit, a ze maji pribehnout na nasi stranu. Delate to dobre. Diky moc.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Napsal: 25.01.2024 17:09
od Alstratt
Jde videt ze neumis cist a chapat. Co uz zbytecna debata s tebou, a navic je to uz OT. Ja respektuji jiny nazor, tak ho respektuj i ty a ze neni t vse tak jak si ty malujes. Jenda vec je mit nazor a druha vec jsou fakta. Takze si nazor nejaky mej, me to je fuk, dit nam tema vasema nazorama este vic pomahate, takze super. Jen reaguji nic vic, a popisuji fakta, vyvracim blaboly skracene zjendodusene, ktere se daji navic snadno a rychle overit. Cerpam z empirickych dat, vis mam totiz zkusenosti, a mnozi take, dale vedecke poznatky, a proste data zalozene na poznatcich a tak a ne co si nekdo nekde navymyslel cdo nejakych ceskych clanku apod. Nepotrebuji isirt stare informace umyslne, k cemu? Tim se poskozujte vy kdyz vas to tak bavi. A kdyz tu ode mne bylo zmineno neoc se starymadatama, tak taky ty roky byly uvedeny a nebylo to vydavano ze se tak deje ted. Delejte veci aspon poradne at to za neco stoji. kvuli takovym jako ty prichazi ruzne zakazy, omezeni, ruzne autoritativni, totalitarske rezimy apod. Jeslti neco takvoeho prijde, budete v tom mit tez zasluhu pokud to nezmenite. Nejde o to zmenit nazor ve vsem, ale o to co pisete, jak to pisete, ignroujete fakta atd. Proste vsehcna vase tvrzeni jsou zalozene na nicem, na starych dattech, na lzivyhc tvrzenich, zadne empiricka data, zadnevedecke poznatky, proste vsechno to stoji na hromady chyb co delate. Zatim tu nevidim zadne ani jendo vyvraceni z te hromady mych tvrzeni co tu pisu. To ze na vas nekdo reaguje neni omezovani svobody, stale reagovat muzete, je to stale respektovani nazoru i kdyz je blbej deravej, lzivy. na to si zvyknete, ze lide na vas budou reagovat co se vam nebude libit. Jestli chcete mit jednotlivystejny nazor s osatnima ve vsem, muzete se prestehovat treba do jine zeme kde sem sui drzet hubu ak rok a sirit jen to co seh doi rezimu. Tam si s nima budete rozumet. Evidentne to taky chcete mit tvrdy rezim kde se smirikat jen to co vy chcete. Uz to vase strana ukazala vsude na nete spousta krat a stale ukazuje a slo to videt i zde na forum co si zde nekteri rpaly, hend banovat za nazor ktery s vami nesouhlasi, a spousty dalsiho. Na netu vas bezne vdiim v diskuzich vasi stranu jak se ohani ze neni svoboda ze jste furt omezovany ve vsem a presto ani nevite co delate spatne, mnozi, nevit co to svoboda znamena. Nikdo vas neomezuje, dokud za ta nejste trestne stihany, trestany za to ze jste nic neprovedly, tak j´nazory respektovany jsou. To ze na ot nekteri lide reaguji a vam se to nelibi a chtely byjste je umlcovat, to je uz vas problem. Kdyby jste argumentovaly poradne, tak by jste si nemusely tolik stezovat a setkaly by jste se u lidi s vetsim pochopenim, s vetsi podporou,staci jen par veci zmenit. Svet se netoci jen kolem vas. OT.
Re: Elektromobil, aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně
Napsal: 25.01.2024 22:41
od Alstratt
V pohode. No jako jo no, vyroba solaru neni zrovna ekologicka zalezitost. Ale muzeme si sobe polozit otazku, kde se vyrabi vsude. A kdy taky, jine zastoupeni el. zdroju bylo jine drive a jine ted co se tyka procentualniho zastoupeni treba v cine. Uz se zacina jich postupne vice vyrabet zase na zapade, i v US i kdyz je to v porovnani s cinou stale mnohem mene, stale prd samozrejme. Ale ano vetsina solaru na tom bude hure a to vyrobenych v cine, v porovnani kdyby se to vyrabelo na zapade kdy by to pro nas vychazelo celkove lepe kdyby se vice soalru vyrabelo na zapade, a ne to dovazet ze smradlave nepratelske ciny. A tak lidi co pouzivaji solary, by je mely pouzivat aspon na plno, hodne aby to vychazelo o dost lepe a k tomu mit vse potrebne do ceho to budou ukladat a vyuzivat tu el. energii. Proto v mem pripade to dost vyuzivam, ukladam to do kdeceho tu el. energii a pak vyuzivam. Ta navratnost bude u ruznych lidi ruzna. Jsou lide kterym se to vratilo za par let, a lide kterym se to vrati za dlouho. A pokud se nepletu, nebylo nahodou nekde u vas v evrope nebo odkonce v cesku ze nove stavby uz musi mit solary nebo tak neco? Nebylo to planovano do par let ze to tak bude povinne? Neni to blbost? Lidi maji ruzne potreby a ne kazdy to vyuzije plnohodnotne. Kazdopadne my mame solarni stresni tasky, ale to se delalo pak nan ovy barak misto stresnich tasek tak solarmn istresni tasky. Vyjde to logicky vyhodneji nez si postavit barak se stresnima teskama a pak je vyhazovat a nahazovat solarni stresni tasky. Nase strecha je ale ruzne tvarovana a tak solarni stresni task maji u nas vetsi smysl. No a ty jsou zase jinak na tom ekologicky. Kazdopadne nehraju si na to byt co nejvice ekologicky na tom nejlepe. Kdyby ano tak by jsme mnohe zmenily, hodne lidi by nejezdilo ani autama, nestrilelo ze zbrani atd. protoze to vse vlastneni ap ouzivani neni ekologicky. Takze uz z toho nekoukam na ekologii tolik, stejne tak lide zde na forum a jinde. Kdyby jsme mely jit ekologickou cestou mnohem vice, tak ani ty auta nemame, nemely bychom ani strelne zbrane, nejedly by jsme maso a mnohe dalsiho. Tak ve vysledku zalezi, opravdu chceme byt co nejvice ekologicky? Protoze to by nas nakonec hodne omezilo. a prto ani nemohu ja a mnozi patrit k ekologickym fanatikum, jelikoz se tak nechovame, stejne tak nikdo zde na forum a i jinde. V mem pripade jde spis o neztraceni tolik casu dojezdenim pro palivo, vyssi sobestacnost hlavne, a ten zbytek jsou uz jen prijemne bonusy s mensi prioritou jako tichost, mene smradu, mene tepelneho vyzarovani kdyby melo neco velkeho prijit kdy by se to trochu mohlo hodit a tak. Ale vyhoda ze i z tech solaru se ty zdroje daji znovu pouzit, takze to nikam nemizi. Proto jsem jako jeden z vice duvodu i vicerecyklacncih mist na zapade a zaroven i vyroby. Zmenilo by to ceny, zadne dlouhe dovazeni, mensi znecistovani, vyssi sobestacnost na tech materialech pro vyrobu solaru, kdy nejvetsi cast by byla z recyklace. A z dovozu by toho bylo velmi malo co se tyka na vyrobu solaru. A to uz pak i muzeme jen hadat kam se za nekolik let posunou dal solary a kolik budep otreba materialu do nich oproti tem dnesnim. Jelikoz recyklace je vysoce ucinna kolika procent dosahuje, treba okolo tech baterii, tak i jen snizeni poctu potrebnych nekterych zdroju pro vyrobu novejsich baterii odlisnych slozenim, by nebylo pro jejich vyrobu potreba dovazet odjinud nektere ty zdroje, kdyz by se vyuzivaly ty z recyklace. Ovsem na to si este pockame pokud nekdo neco nepo*ere. A baterie se posouvaji hodne vpred, ale u solaru samozrejme ten posun tak velky neni v porovnani s tema bateriema zatim, u solaru ten pokrok s tim ze by se to navic zavadelo je mensi. Myslim tim v pripade novych jinych lepsich solaru. Nastesti el. energii se da ziskavat i z vice zdroju. My to mame v kombinaci mensich vetrnych hybridnich, a malinkou vodni bez ktere se to dalo tez v pohode. Ale jakmile mame toho cimdal vice doma, vice pracovnich stroju, vice vybaveni v dilne, doma atak, tak bylo potrebav ice zdroju. Zastavovat velkou plochu solarama nechci, pro ni mam jine lepsi vyuziti a uprimne, po vzhledove strance se mi solarni panely ani nelibi, to jsou uz hezci solarni stresni tasky ktere nebijoudo oci, a i ty nechci davat na kde co. Tedsolarni stresni tasky mame jen na baraku pokryte s vysokou hustotou po strese baraku, tak ale i nad dilnou uz, a pribudou i na stodolu. Stejne stodola bude premena na velkou dilnu a uloziste ruznych veci jak uz bylo zmineno.nemit toho tak moc, tak by jsme tolik solaru ani nepotrebovaly, tez tu malou vodni. Tot je ovsem dnesni problem nekteryhc lidi ze si porizuji neco co ani plne poradne nevyuzivaji, a to jen proto ze to nekde jen cetly nebo jim to nekdo doporucil, coz neni nasp ripad, my to vyuzivame dost, ale jsou lide co to plne, dost nevyuzivaji. Ale to je pak uz problem ne solaru, baterii, ale tech urictych firem, a ruzynch ldii co to cpou vsem i tem co to nepotrebuji nebo plne nevyuziji. A to je problem dnesni doby obecne, at se to tyka kdejakych produktu i supplementu, potrvanich zpracovanych vyrobku, elektroniky atd, furt se cpe vsude reklama na neco ze to vsichni potrebuji i kdyz to nepotrbuji mnozi a nemaji pro to mnozi plne, velke vyuziti. Problemy nehledejme v tech produktech, ale spis v ruznych lidech ktery vydelavaji na tom vsem a tak to cpou vsem to neco at uz je to kde co. jedna vec je doporucit, nabidnou pomoc a druha vec je cpat to nekomu. A tech co to vylozene lidem cpou, snazi se to prodat to neco a neresi uz zda to dotycnyp otrebujou nebo vyuzijou hodne, tak takovy jsou problem no. Uz dnes je to plne pouzitelne mnohe, co se tyka treba ruzne te elektroniky a tak, ale mnohe prodejce ani nezajima aby vam to fungovalo dobre synergicky, aby to bylo cele sestavene efektivne, ale jde jim o to prodat to a o vic se nestarat a jen vydelat. Hlavne to jsou vzdy takove vlny, kdy vzdy nekdo s neicm prijde a k nemu se prodaji dalsi prodejci a pokazde nejaky vyrobek cpou na netu lidem, ze to vsichni potrebuji. A kdyz to po case utichne, tak prijdou zase jiny s necim jinym a tak stale dokola a pokazde se mnozi lide chytnou, nekteri ktery to sice vyuzijou, ale bohuzel i takovy ktere to nepotrebuji, nebo pro to nemaji velke vyuziti.