Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Nicotinick
VIP
Příspěvky: 2109
Registrován: 14.03.2014 10:38

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvek od Nicotinick »

Docela by mně zajímalo, jak si při rozsáhlejším přechodu na elektromobilitu stát v budoucnu poradí s výrazným výpadkem příjmů ze spotřební daně z benzínu a nafty. Že by si ten finanční polštář odepřel, je vysoce nepravděpodobné.
"Ten chlap mohl být naživu, kdyby měl ještě pár dnů, aby se něco naučil."
Sgt. Elias Grodin
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 3047
Registrován: 03.09.2012 18:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvek od bivoj »

Jednoduše - spotřební daní uvalenou na elektřinu na nabíjecích stanicích. A aby náhodou někoho nenapadlo pokoutně si dobíjet doma a "za levno", zavedou se povinně chytré domácí elektroměry které budou komunikovat s jednotkou v nabíjeném autě (budou spárované, certifikované a zaplombované příslušným státním technikem) a při nabíjení doma to ty elektroměry správně napálí, pokud budete nabíjet elektromobil, aby stát nepřišel o spotřební daň z elektřiny určené k nabíjení vozidel.

Myslíte si, že sci-fi? Tak to počkejte, až se elektromobily (a to i díky greténům a kreténům /jako jsou i někteří zvěstovatelé téhle zvrácené elektrovíry zde/) opravdu více rozšíří... Bohužel.
Sic semper tyrannis.
TomSmith
Příspěvky: 832
Registrován: 17.02.2015 14:33
Pohlaví: muž

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvek od TomSmith »

Danění už je vymyšleno a má to ISO 15118,
Každé auto bude mít od výrobce ID+el.Klíč a nenabijete jej jinde jak opět na certifikované nabíječce ... takové EET pro elektroauta: https://v2g-clarity.com/knowledgebase/b ... nd-charge/
Strelec45
VIP
Příspěvky: 1027
Registrován: 17.02.2013 9:59
Pohlaví: muž

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvek od Strelec45 »

No počkej, dá se nabíjet i doma z 220V. Tam není žádná nabíječka, jen přívodní kabel... Nicméně si myslím, že zavedení bude jednodušší - všem! Ať už auto na elektriku máte, nebo ne. :head
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 2286
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvek od dracekvo »

Hohepa:
kdyby mě km vycházel skoro na korunu, tak bych si to auto nekoupil. Je to pod 0,4kč/km.

Stál jsem před rozhodnutím koupit auto na dojíždění do práce. Takže buď jsem mohl koupit elektomobil za 210 tis, nebo něco malého ve stejném ročníku a výbavě v ceně okolo 100 tis (spíše více jak 100 tis, malých aut, 1.2i benzín v automatu moc není). Takže nějaké statisícové rozdíly se nekonají. Rozhodl jsem se pro elektro. Rozdíl ceny se mi vrátí do 4 let. Nájezd mám přes 1000km měsíčně.
A to do toho nepočítám to, že po koupi spalováku se obvykle dělají výměny náplní, rozvodového řemene, kontrola brzd a další věci. Jen tato investice po koupi ojetiny, která se u mě nekonala znamená náklady na více jak rok ježdění.
Pak nepočítám min. pov. ručení, na stk neplatím emise, nemá to žádný servis.
Od koupi jsem dal 400 kč za seřízení sbíhavosti přední nápravy a asi 50 kč za gumičku stěračů. Dále v létě se chystám na výměnu pár dcl oleje v převodovce.

Nikdy a nikde jsem nepsal, že to dělám kvůli záchraně planety. Proto je mi CO2 u zadele.
Elektrem jezdím, protože jízda s ním je daleko pohodlnější, komfortnější a levnější. Není se nutné hlídat a zabejvat se výmenama oleje. Není nutné jezdit tankovat palivo. Projev chování elektromotoru je návýkový a člověku pak přesednutí do spalováku připadá jako krok zpět. Hlavně to ježdění pomocí jednoho pedálu je strašně fajn.
Další moje auto bude také elektro.

Já tu elektromobil nikomu nenutím, ani jsem nikdy nepsal, že je to zářivá budoucnost a alternativa dopravy pro všechny. Ale pro mojí potřebu ježdění je elektromobil strašně fajn. Pro jiné to třeba může být peklo. Hlavně pro ty, co nemají kde nabíjet.
Jen reaguji pokud se tu píšou nesmysle, což dělají obvykle lidé kteří nevideli elektromobil ani z vlaku a mají strašnou potřebu říkat jak je to nepoužitelné. Viz ten článek, kde autor uvádí spotřebu 25kWh velice klidnou jízdou.
zedik
Příspěvky: 764
Registrován: 29.03.2016 19:41
Pohlaví: muž

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvek od zedik »

Dráčku jaká je tedy průměrná spotřeba když je zima nebo horko - takže běží klima nebo topeni a je trochu kopcovitej terén pro nějaký pruměrný auto velikosti třeba oktávky? Předpokládám taky že se to liší dle váhy auta a naložení ..Nějak se nemůžu dopočítat na těch 0,4kč/km
Uživatelský avatar
Hohepa
VIP
Příspěvky: 2801
Registrován: 22.07.2013 21:16
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvek od Hohepa »

1kWh = 2,22 Kč ( při 18kWh na 100km )
Jestli potřebujete uplatnit svou schopnost přežít, pravděpodobně jste předtím něco zvorali.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 3047
Registrován: 03.09.2012 18:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvek od bivoj »

dracekvo píše:...Viz ten článek, kde autor uvádí spotřebu 25kWh velice klidnou jízdou.
Zřejmě vycházel z reálné spotřeby vozů značky Tesla. Viz https://www.auto.cz/test-elektromobilu- ... eni-125150
Sic semper tyrannis.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 2286
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvek od dracekvo »

Mě přůměrná roční spotřeba vychází pod 18kWh. V létě tak 15. v zimně těch 18 (měřeno takovým tim měřičem spotřeby do zásuvky). Počítal jsem roční přůměr těch 18kWh, protože tam nemám započátáno to, že si pomáhám bufíkem na benzín. (v pátek zrovna dojedu druhý 10L kanistr za tuto zimu) a nepočítám tam nabíjení na rychlonabíječce. Což je tak 1x za dva měsíce.

Opět článek na auto.cz o ničem. Neobsahuje žádné údaje kromě spotřeby a porovnání kolik jsem dobil do baterky a odebral ze zásuvky..
Pro porovnání průměrné spotřeby nemáme žádné data. Tj. průměrnou rychlost, topilo se, chladilo se? Kde se jelo a při jaké teplotě.
To jsou všechno údaje, které to ovlivňují a jak je vidět tak kromě krabice NV-200 nic nejezdí za 25kWh. Navíc nejspíše né velice klidnou jízdou. Prostě autor předchozího článku si to vycucal z prstu, nebo to někde zaslechl v hospodě.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 3047
Registrován: 03.09.2012 18:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvek od bivoj »

dracekvo píše:Mě přůměrná roční spotřeba vychází pod 18kWh.
To jezdíš s hodně lehkou nohou. Zcela zřejmě s vědomím, že jedeš v elektru.

Tady máš aktualizovaný originál: https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/t ... adac-test/
Sic semper tyrannis.
bacil
Příspěvky: 1703
Registrován: 29.10.2013 15:56

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvek od bacil »

V létě místo klimy lehce pootevře okýnko a pustí větrák.

V zimě si dá pod gatě tepláky, navíc svetr, čepici a rukavice.

Nedělá prudké rozjezdy, ani moc nebrzdí (rekuperace nemá zrovna moc velkou účinnost z energie vyydané/uložené zpět), je lepší být stále mírně v tahu a nechávat si rezervu před sebou. Z kopců samozřejmě rekuperuje. Umí projíždět zatáčky tak, aby ho moc nezpomalily.

Nezapomeňte, že vítězem ekorallye v nízké spotřebě dlouho byla Škoda 120 se spotřebou pod 3L/100km = dá se to když se ví jak.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 2286
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvek od dracekvo »

Tak 90% jezdím stejnou trasu. Takže už vím kde a jak projíždět a jakou rychlostí.
Nejezdím nejrychleji ani nejpomaleji.

Ani v tom orig článku není nic o podmínkách testu.

Jo a v létě klimu zapínám zcela vyjímečně. Protože zapínat klimu na 20km jízdy je tak akorát o zdraví. V zimně jezdím v letní bundě a pod tou bundou už jen tričko ;)
zedik
Příspěvky: 764
Registrován: 29.03.2016 19:41
Pohlaví: muž

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvek od zedik »

z počítané ceny elektřiny 2,22kč/kwh - to je ale tarif pro nějakej noční proud,kdy topiš elektrikou,maš tč nebo klimu ne?
Standartně stojí kwh okolo 4,80kč.
Pak mi taky není jasný o jak velký auto se u dráčka jedná,jestli to je auto pro celou rodinu nebo nějaká mikronákupní taška nepoužitelná pro nic jiného než pro přesun z bodu A do bodu B .
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 3047
Registrován: 03.09.2012 18:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvek od bivoj »

Ve vlákně píše, že pořídil Peugeot iOn. Tedy B je správně - motorizovaná nákupní taška.
Sic semper tyrannis.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 2286
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvek od dracekvo »

Ano, mám tarif D26d. Jen teď koukám na nový ceník a ČEZ se nějak rozšoupl zdražením nízkého tarifu. Takže asi tento rok budu jezdit za 0,6 kč na km.
Ale i kdybych ho neměl, tak vlastník elektromobilu si může zřídit tarif D27d po předložení velkého TP a dostane dvoutarif.

Jedná se o malou nákupní tašku. Jezdíme tím všude 4 kusy s kočárkem a dětskou sedačkou. Jen delší trasy jezdíme spalovákem. Velikost mě nijak neomezuje. Odstěhoval jsem tímto autem celou domácnost kromě věcí které jsem vezl na káře, protože by se nevešli ani do kombíku (skříně, postel atd..)
I sporák jsem si přivezl v tomto autíčku.
golem
Příspěvky: 1420
Registrován: 14.01.2011 2:36

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvek od golem »

Pokud sám udáváš 18 kWh na sto kilometrů s tím, že se z toho vyklube pidiautíčko, ve kterém v létě nepoužíváš klimatizaci a v zimě topíš bufíkem na benzín a jezdíš většinově natrénovanou trasu, proč ti 25 kWh na sto kilometrů připadá nereálných u auta normální velikosti při normálním používání?
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 2286
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvek od dracekvo »

Protože sleduju lidi co to používají. Když vemu třeba větší auto Kia Soul tak jezdi průměrně za 15kWh podle pal PC. Se spotřebou ze zásuvky to může být právě taky těch 18kW a to z prostého důvodu. Mají lepší odpor vzduchu (to moje pidi auto má hroznou aerodynamiku) a mají tepelné čerpadlo, které značně snižuje zimní spotřebu.
Průměrně pak topení bere 800W místo mých 2kW. Bufíkem topím jen na delších trasách, nebo si roztápím ráno interiér, jinak taky používám el. topení. Jisně tu někdo dokáže spočítat kolem kW jsem zatím ušetřil tím, že jsem spálil 20l benzínu.
Pokud se s těmahle autama jezdí na klobouka (jak autor uvádí velice klidnou jízdou), tak se ty auta dostávají na postřebu podle pal pc. na hodnoty okolo 13kWh na sto.
Kdyby napsal průměr ze zásuvky do 20kWh tak to beru, ale 25 už je prostě strašně moc. Tolik bere tesla při dálniční rychlosti.
To je jako kdyby jste napsali, že spalovací auta berou velice klidnou jízdou průměrně 10 litrů. Přitom realita u většiny aut je okolo 7 litrů, když nepočítám extrémy.
golem
Příspěvky: 1420
Registrován: 14.01.2011 2:36

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvek od golem »

Takže tvoje předchozí argumentace ve smyslu že ty vycházíš z reálné zkušenosti a pochybnosti o elektromobilech mají pouze lidé kteří je neviděli ani z vlaku... vycházíš z velmi omezené a nereprezentativní zkušenosti a z toho, co někdo někde napsal... Ale OK, vážím si toho, že to upřímně přiznáš.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 2286
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvek od dracekvo »

Komunita okolo e-aut je v čr docela malá. Lidi spolu čile komunikují, takže hodnotám které si spolu vyměňujeme nemám důvod nevěřit. Celé to tu začalo tím, že prostě jen nesouhlasím s tím, že velice klidnou jízdou žere elektromobil 25kWh ze zásuvky. Za takovou hodnotu žádný současný elektromobil nejezdí. Jízdou na klobouka se dostanu daleko níž.
Momentálně třeba Hyundai IONIQ je tak dobře udělaný, že má ještě menší spotřebu než můj prcek. Stejně tak nechápu pokud někdo bere luxusní sedan s výkonem 300kW jako auto nejlepší příklad pro výpočty, za kolik ty auta na baterky vlastně jezdí. Pokud tedy někdo dělá výpočty ohledně CO2, ekonomiky provozu atd. Proč to tedy neporovnává třeba s VW CC?

Aby jste si nemysleli. Stejně tak rýpu do článků z druhé strany tábora. Když někdo píše že jel na bezemisní výlet, nebo vychází ze spotřeby co ukazuje auto na pal. pc a podle toho pak dělá nějaké výpočty. Tak to taky kritizuju.
Nemám rád dotace na auta, nechci odpustky typu jízda v pruhách pro autobusy, parkování zdarma, dálnice zdarma atd...
Stejně tak nechci aby provoz na elektriku byla budoucnost. Protože chápu, že né pro všechny je to nejlepší alternativa. Krásný příklad jsou třeba lidi žijící na sídlišti, či lidi kteří jezdí delší trasy atd...
Navíc jak už bylo zmíněno, skladba výroby elektriky taky není ideální a v emisích to vychází nula z nuly pošla. Jediná výhoda elektromobilu je, že nečoudí lidem přímo pod nos, ale čoudí někde mimo město z velkého komínu.
Mě by se nejvíc líbila situace, kdy by se prodávali všechny druhy pohonů, ať si každý koupí to, co se jemu líbí nejvíce.

Stejně jestli se to rozšíří více, tak se stát začne zajímat o to, kam mu mizí penízky z daně na PHM a elektrem se bude jezdit za úplně stejné peníze jak spalovacím autem.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 3047
Registrován: 03.09.2012 18:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvek od bivoj »

dracekvo píše:...Ani v tom orig článku není nic o podmínkách testu...
Proč lžeš? Samozřejmě že v tom článku je napsáno jakým způsobem ty auta testovali a o metodikách toho testu si na těch jejich stránkách můžeš zjistit naprosto všechny informace o probíhání testu, simulaci zátěže atp. Ale to bys ten článek musel číst, že, a ne jen plácat.

Mimochodem tento test (ADAC EcoTest) používají už celkem dlouho a samozřejmě ne jen pro elektra, ale především pro vozy se spalovacími motory (test simuluje co nerlealističtěji běžný provoz). Díky tomu, že je prováděn v laboratorních podmínkách a stále stejně, umožňuje velmi dobře porovnávat reálné spotřeby mezi jednotlivými vozy.
Sic semper tyrannis.
Odpovědět