Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a levně

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
golem
Příspěvky: 1419
Registrován: 14.01.2011 2:36

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvek od golem »

Víc než sedmdesát procent nabíjení doma... Celkem nás tak nabíjení vyšlo na 3 921 Kč, přičemž pokud bychom měli levnější tarifní sazbu, kterou ČEZ přichystal pro uživatele elektromobilů, zaplatili bychom jen 2 353 Kč. Jeden kilometr jízdy tak přišel na 70 haléřů, respektive 50 haléřů v případě snížené sazby. Pro srovnání, pokud bych všechny cesty podnikl se svým benzínovým 2,2litrem se spotřebou 8,2 l / 100 km, zaplatil bych za palivo 11 982 Kč, což v přepočtu vychází na 2 koruny 60 haléřů na kilometr.
Srovnávat s benzínovým 2,2litrem se spotřebou 8,2 l je podobně férové, jako kdyby fanda ropáků dal do srovnání za elektromobily spotřebu tramvaje... s naftovou škodivkou vochcáfkou se vejdeš do 1,50 Kč za kilometr, ale pokud z toho odpočítáš spotřební daň a na ni navázané DPH, tak jsi na 80 haléřích za kilometr.

Elektroauto můžete mýt v myčce
Ten pokrok, kde se to zastaví?

Na akumulátor je záruka 8 let nebo 160 000 kilometrů, co dřív přijde, přičemž jako limit pro uplatnění záruční výměny je pokles kapacity o třetinu, tedy pod 66 procent.
Zajímavá informace.
A pro dnešek stačí ;)
colek
Moderátor
Příspěvky: 612
Registrován: 18.02.2011 18:36
Pohlaví: muž
Bydliště: Vysočina

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvek od colek »

Už toho Goleme nech,furt jim do toho házíš vidle... :D
Uživatelský avatar
Nicotinick
VIP
Příspěvky: 2108
Registrován: 14.03.2014 10:38

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvek od Nicotinick »

Hele asi tak, elektromobil má své výhody i nevýhody. Vůbec bych asi neměl problém si na každodenní dojíždění do práce, třeba do centra velkého města kde je ovzduší už fakt průser , pořídit alespoň trošku bezpečný elektromobil, třeba i ve velikosti kompaktního SUV , který bych dobíjel u baráku, pokud...

..by měl dojezd alespoň 300-400 km, alespoň 130 kobyl, stál cca stejně jako benzín, respektive i klidně více, pokud by to vyvážily nižší náklady na údržbu a servis, s cca stejnými náklady na km a stejnou životností, pokud by byl normálně konkurenceschopný spalovacím motorům na základě normálního konkurenčního boje mezi automobilkami , bez dotací, bez ideologie a bez nátlaku pachatelů dobra. 8-)
"Ten chlap mohl být naživu, kdyby měl ještě pár dnů, aby se něco naučil."
Sgt. Elias Grodin
viktor
Příspěvky: 2357
Registrován: 14.03.2012 12:09

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvek od viktor »

prachy resit nemusíš, protože jsou bezvyznamne vedle jinych problemu….
ten clanek je fakt pekne PR pro lidi co jsou technicky "mimo" ….
s jakou gracii a jednoduchosti se resi napr nabijeni doma na 3 faz, zásuvce napr…..Rychlejší je použít třífázovou zásuvku, buď malou 3f/16A, nebo velkou 3f/32A. K té stačí dokoupit vhodný nabíjecí kabel (a třeba Audi e-Tron jej má v příslušenství) a můžete nabíjet rychlostí až 11 kW s malou nebo 22 kW s velkou zásuvkou, což vždy (s 16A zásuvkou skoro vždy) stačí na plné dobití vozidla přes noc.....
za a) kolik lidi z naší populace ma k dispozici vyse uvedenu zásuvku ? :-) třeba v praze na novem meste, další verze není veky problém mit takovou zásuvku nap na obvakle české vesnici ...ale kolik aut projenych na takovy dudlik vydrzi sit zasobujici vesnici , respektive trafo a rozvod vesnice ? s takovym souběhem se nikdy nepocitalo
atd atd
to proste nemá smysl resit je to blabol na blabol …
viktor
„Strach ze zbraní je znakem sexuální a emocionální nedospělosti.“
Sigmund Freud
zedik
Příspěvky: 764
Registrován: 29.03.2016 19:41
Pohlaví: muž

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvek od zedik »

Příspěvekod Alstratt » 20.01.2020 15:51

Stale dokola nepochopils to doporucuji neco si o tom nastudovat, nebo se mozna blbe chapeme. Kdyz uz se bavime o Tesle celkove jako takove, tak jako takova vydelecna je a to setsakramentsky dost.
Nedávno jsme tu řešili ziskovost Tesly - včerejší výsledky za rok 2019 - Konečná ztráta za rok 2019 činila $775 mil., o rok dříve to bylo $1,063 mld.
Sorry,ale jako ziskovou si nepředstavuju firmu,do které každej rok naleju cca o miliardu dolarů víc než vydělá.Zisková ještě nebyla,drží jí jen důvěra investorů do budoucna.Pravdou je,že ta roční ztráta se pomalu snižuje




http://www.hybrid.cz/tesla-stale-nekrac ... -uz-zacala
Uživatelský avatar
Rafael
Příspěvky: 2247
Registrován: 07.12.2017 17:26
Pohlaví: muž
Bydliště: Valašské království

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvek od Rafael »

Dotace, EU, emisní limity, pokuty...
Ten článek se těmi slovy jen hemží.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/neza ... cle-detail
Myslím, že není třeba komentovat...
*
A něco z trochu jiného soudku. Co lidé spíš chtějí. Ale jen jako trochu OT, ceny jsem neporovnával, omezenou výbavu taky ne i když to druhé beru spíš jako prioritu. Osobně potřebuji levné,jednoduché vozidlo s minimem opičáren a kurwítek a použitelné i v těžším terénu.
https://www.lidovky.cz/byznys/auto/daci ... n-auto_ele?
utm_source=Maileon&utm_medium=email&utm_campaign=premium_top-44504+20200129-165955&utm_content=https%3A%2F%2Fwww.lidovky.cz%2Fbyznys%2Fauto%2Fdacia-dobyva-cesko-domacnosti-si-koupily-vic-dusteru-nez-fabii-nebo-octavii.A200128_215728_ln-auto_ele
(Pokud se celý placený článek neodemknul, vězte, že už tam pak nic až tak moc zajímavého není).
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 3046
Registrován: 03.09.2012 18:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvek od bivoj »

Má babička, když jsem se jako malej pomalu a pod nátlakem přiznával z nějaké lumpárny, vždycky říkala: "Leze to z tebe jak z chlupaté deky!". A stejně tak pomalu ale jistě už začínají vylézat skutečnosti o tom, že elektromobilita nebude ani ekologická, ani výhodná a především ani levná.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... uk_diskuse

Pozn: Dnes jsem jel něco pozařizovat a trochu jsem londal po ČR. Zvolil jsem, z dostatku času a z rozmaru, 22 let starý automobil s atmosférickým 1,6 benzínem. Páč na tomto skoroveteránu nemám ani dálniční známku, volil jsem cesty mimo placené úseky. Statistika cesty:
Ujeto celkem - 320 km
Čistá doba jízdy - 5 h (průměr 64 km/h)
Palivo celkem - 17,9 l (5,6 l/100 km) tankováno z plné do plné, doba tankování cca 20 sekund.
Náklady na 1 km - 1,7 Kč

Fak bych moc moc chtěl platit 5 Kč na kilometr (viz článek výše), "tankovat" půl hodiny a pak se ještě klepat, jestli mě nedojde šťáva, protože dopoledne bylo kolem nuly a tak topení nezahálelo. U svého takřka již historického vozu jsem po ujetí oněch 320 km měl v nádrži ještě cca dvě třetiny benzínu! A to jsem rozhodně nejel nějakou ECO rallye, ale svižně - co dovolují předpisy (a kde se dá a je to rozumné i více) a přesto mi zbývalo palivo na dalších cca 600 km...

Umí tohle váš elektromobil?
Sic semper tyrannis.
Královák
Příspěvky: 252
Registrován: 07.07.2017 11:39

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvek od Královák »

Zapoměl jsi na další argument - pořád jsi nezávislý na vypnutí proudu a doma si můžeš udržovat zásobu energie v kanystrech bez velkých nákladů. Nevím viz. jak jsem psal výše - elektromobilta je pro mě ztráta svobody - při nepokojích stačí vládě zhasnout nad nepokojným územím - elektromobil vidím pouze jako vozítko do práce a z práce a ne na nějaké courání po silnicích - zkrátka řádný občan EU má pouze chodit do práce a zůčastňovat se veselic předepsaných EU - nic víc natož, aby si jezdil jen tak.
Uživatelský avatar
jerry.mysak
Příspěvky: 407
Registrován: 23.03.2016 12:34

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvek od jerry.mysak »

elektromobili jsou momentálně dobrý pouze jako druhý auto na pojíždky po městě.

Hlavní nevýhody:

-baterka nesmí zmrznout, jinak jde do kytek
-aby nezmrzla, tak sežere denně cca 8 kW(dle mrazu) na ohřívání. Po tejdnu až 14 dní se vybije a zmrzne. Nastupuje bod 1.Takže zapomente na to, že s autem v zimě 14 dní nikam nepojedete.
-auto si nabiješ doma. Ok, ale co maj dělat lidi v paneláku? Natáhnout prodlužku z 8 patra?
-auto si nabiješ doma. OK, ale stejnej nápad budou mít tisíce lidí ve stejnou dobu. Takže sít bude mít problémy. Navíc si lidi budou nabíjet v noci kdy nesvítí slunce a vítr se utišuje. Vivat Prunéřov.
-pojedeš do Chorvatska. Skončíš v Rakousku na nabíječce, kde před tebou bude 200 lidí se stejným nápadem
-pojedeš do Chorvatska. Skončíš v Rakousku na dálnici bez elektriky. A jsi v prdeli. Zavoláš servis s dieselovou centrálou co tě bude 1 hodinu nabíjet.
-v zimě budeš v autě mrznout. Baterka má menší kapacitu a topení žere elektriku. Takže pokud nepojedeš jen pár kiláků, tak raději budeš mrznout.

-ale hlavně. CENA ELEKTRIKY. Jo, ted to jde, ale až bude víc aut na elektriku, tak půjde raketově nahoru. Počítejte že za 10 let bude cena tak 2-3 vyšší. minimálně. Ještě si pamatuju dobu: Bencalor, palivo budoucnosti. Vytápějte své domovy naftou. Lidi si pořídili naftáky a nafta se zdražila. Po revoluci: Topte plynem je levný. Lidi si pořídili plynový kotle a plyn se zdražil. Ted´ka: topte a jezděte na elektriku. Jet to levný. Může každej hádat co se stane.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 2286
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvek od dracekvo »

bivoj:
opět pěkný článek, kde si autor bere jen hodnoty, aby mu vyšlo co potřebuje.
Viz. Cena za el. doma. Jak vám zní věta, že "Zatímco u domácí zásuvky se můžete dostat na sazbu i pod 3 koruny za 1 kWh" Když realita je spíše že z domácí zásuvky se dostanete na sazbu lehce nad 2 koruny?
Cílené drobné překrucování přesně podle návodu jak tvořit propagandu.

Píše že elektromobil žere 20 až 25kWh na sto. Proč tedy v konečném výpočtu ceny kalkuluje s nejvyšší hodnotou? Ano, aby mu vyšla co nejhorší čísla.
A proč u ČEZ počítá dobití 50kWh jako paušál za 550,- v kterém je 122kWh? A proč tam cíleně zamlčuje existenci dalších paušálů, kde se můžu dosta i na 3,5,- za kWh, pokud jezdím hodně?
Navíc si taky uvědomte, že je to cena za rychlodobíjení. A na DC dobíjím jen tak, abych s nějakou rezervou dokončil trasu.
Normální člověk tam nenabíjí pořád, tak proč kalkulovat s takovou cenou jako celkovejma nákladama na ježdění? Hmm? Prosím o nějaký logický argument.

doba tankování cca 20 sekund - vážně si stačil přijet k benzíně, vystoupit, otevřít nádrž, počkat na aktivaci stojanu, natankovat, zavřít nádrž, zaplatit, nastoupit, odjet zpátky na výjezd z benzínky během 20 vteřin? Měl by si jít pracovat do F1 na pitstop. Prosím přestaň si v rámci propagandy vymýšlet a když už chceš něčím argumentovat, tak aspoň nepiš čísla co si vymyslíš, ale nějaké reálnější údaje.
Já tento měsíc najel 1200 km. Doba ztrávená nutností tankování 0. Umí tohle tovoje auto?


jerry.mysak: prosím o nějaké podklady k věcem co uvádíš o zamrznutí a spotřebě na vyhřívání baterii. Jinak je to jedna bába povídala.
2. Proč by si člověk, který nemá kde nabíjet, kupoval elektromobil? Logika koně bez hlavy.
3. Krásný klasický argument je cesta do chorvatska :D Nic lepšího by nebylo? Proč bych tam s tím jezdil? Můžu tam letět, můžu si na těch 10 dní půjčit auto z půjčovny. Pořád se mi to vyplatí víc, jak se celý rok starat a živit spalovák.

Ano, elektrika zdraží. Stejně tak jako vždy zdražilo všechno. Když by se začalo jezdit na hlínu, tak se zdraží hlína.

Nechcete si toto vlákno spíše přejmenovat na "pojďte si vycucat z prstu co nejvíce nesmyslů a zaplivat si na elektromobily"

Nezlobte se na mě, ale připomíná mi to totální hospodské kecy typu já mám oktávku 1.6i 20 let starou, jezdím svižně za 6 litrů a když chci, tak můžu hned teď jet do chorvatska. A támhle ten si koupil auto za milión a nedojede z prahy do brna.
Akortá že strejka v chorvatsku nikdy nebyl ani tam nepojede. Trasu praha brno jel tak 3x za život a jediné co ho k tomu vede je závist, že si někdo koupil něco na co si on sám nikdy nebude schopen vydělat.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 3046
Registrován: 03.09.2012 18:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvek od bivoj »

dracekvo píše:...doba tankování cca 20 sekund - vážně si stačil přijet k benzíně, vystoupit, otevřít nádrž, počkat na aktivaci stojanu, natankovat, zavřít nádrž, zaplatit, nastoupit, odjet zpátky na výjezd z benzínky během 20 vteřin? Měl by si jít pracovat do F1 na pitstop...
Tohle už je z tvé strany fakt jen debilní demagogie. I duševně ne příliš bystrého čtenáře snad napadne, že je to čas, od okamžiku, kdy zmáčknu páčku pistole zasunuté do nádrže do doby než cvakne, bez režie ostatních úkonů. Ostatní úkony jsou totiž časově +- identické, ať člověk "tankuje" naftu, benzín, nebo elektro. Myslet si, že jsem uváděl ten čas jako celkový... Ehmm, co na to říct:? No, to chce buďto silnou mozkovou disfunkci či rovnou tu debilitu...

Upřesnění pro ty "fakt ne moc ne úplně ne bystré" nebo postižené mozkovou disfunkcí nebo fanatiky elektroaut: Do nádrže mi nateče palivo (energie) na cca 300km za cca 20sec a méně. Umí tohle váš elektromobil?

Pozn: Ten poslední odstavec toho tvýho "příspěvku" je vážně perla. Je z toho vidět, jak myslíš.
Sic semper tyrannis.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 2286
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvek od dracekvo »

Z tvé strany je demagogie pouze to, že cileně uvádíš jen část úkonu, což právě napadne lidi kteří netrpí debilitou a mozkovou disfukncí.
Pokud si člověk koupí elektroauto, tak rozhodně nebude jezdit tankovat veřejné stanice. Takže ty vaše výpočty o časové výhodnosti tankování nedávají vůbec žádnou logiku. A dochází ti argumenty, že se uchyluješ k nadávkám?

Já například zaparkuju na stejném místě jako jsem parkoval spalovák. Vystoupím a jdu zavřít vrata. Cestou jen tak mimochodem zapojím kabel. Časová náročnost 2-3 vteřiny. Takže jaké pak časově identické úkony? Takto to praktikuje věšina spokojených majitelů těchto aut.
Narozdíl od spalováku nemusím jezdit jednou týdně ztrácet minimálně 10 minut tankováním.
Ty tu argumentuješ něčím, co třeba spokojeného uživatele toho auta na baterky vůbec nezajímá. Pokud někdo potřebuje jezdit každou chvilku 300km+ tak proč by si proboha koupil takové auto? Aby ušetřil pár korun na palivu a pak ten čas (čas = peníze) probendil čuměním u nabíječek. Nezlob se na mě, proč by toto někdo dělal? Toto by právě udělal jen nějaký skalní sebemrskač a rádoby eko fašista. (znám takové co čekání u nabíječek obhajují bezpečnostní přestávkou a možností popít předražené kafíčko na benzínce a vyřídit emaily. Jejich argumenty hejtím úplně stejně)

Za 20 vteřin 300 km nenabiju. Nepotřebuju to a svobodně jsem si to auto koupil s vědomím, že toto neumí a z mé strany je to právě výhoda. Pouze jak ty píšeše demagog vše porovnává podle sebe a není schopen přijmou argument, že někdo jiný to může mít jinak a nevýhoda je pro něj výhoda.
Uživatelský avatar
Rafael
Příspěvky: 2247
Registrován: 07.12.2017 17:26
Pohlaví: muž
Bydliště: Valašské království

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvek od Rafael »

jerry.mysak píše: ----
-ale hlavně. CENA ELEKTRIKY. Jo, ted to jde, ale až bude víc aut na elektriku, tak půjde raketově nahoru. Počítejte že za 10 let bude cena tak 2-3 vyšší. minimálně. Ještě si pamatuju dobu: Bencalor, palivo budoucnosti. Vytápějte své domovy naftou. Lidi si pořídili naftáky a nafta se zdražila. Po revoluci: Topte plynem je levný. Lidi si pořídili plynový kotle a plyn se zdražil. Ted´ka: topte a jezděte na elektriku. Jet to levný. Může každej hádat co se stane.
jerry.mysak tam zpomněl napsat jednu důležitou věc. Po "revoluci", ještě před plynem, přišlo elektrické šílenství. Lidé se houfně zbavovali kotlů na tuhá paliva a zblblí propagandou, ekologií a celkem přijatelnou cenou elektřiny přecházeli na el. vytápění.
Dlouho jim ta investice, i když mnohdy dotována, nevydržela. A začali, kde to šlo, rychle přecházet na plyn. A postupně ti chudší zpět na tuhá paliva. Zlatá éra pro instalatéry apod. to byla....
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
Uživatelský avatar
Alstratt
Příspěvky: 495
Registrován: 01.08.2015 15:34

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvek od Alstratt »

Dracku ze je resis, je to ztrata casu. Dost mi v tomhle pripominaji ty co nadavaji na strelne zbrane a vedou proti tomu kampane kde siri lzi apod, se mohou spolu chytnout za ruce, budou si rozumet. Vsak vidis jak jen urazi a chovaji se, uvadi jen cast ukonu, lzou, vedou anti-elektro proropackou propagandu. Chapu ze se kazdy muze splest obcas ale u nich to je primo anti-elektro oblbovani hotova propaganda. Ja je uz prevazne ignoruju (nesnizuj se na jejich nizkou uroven). Spis to preposilavam patelum i dalsim lidem k zasmani se. Boj uz davno prohraly tak kopou kolem sebe jak chcipajici kobyla. Zatim z nich vypadlo minimum faktu. Kazdeho koho se zatim zeptam z lidi co se o to zajimaji na mnohem vyssi urovni nez ti proropacky anti-elektro soudruzi tak se akorat argumentum proropackym anti-elektro vysmejou protoze fakta chapou a nechteji verejne ze sebe delat idi*ty jelikoz kazdy kdo ty fakta a zkusenosti ma by je sfouknul jak svicku. Ono na internetu je plno valecniku ale v realu je to pak najendou neoc jineho. Oni se ohaneji matematikou apod. pritom ta matematika u nich jaksi pokulhava, neznaji ani realne ceny a spousty dalsiho. Zatimco lidi co s tim elektrem jezdi a vic se o to zajimaji tak logicky resi i matematiku okolo toho vice. Oni se tema proropackyma anti-elektro argumentama samy potapi a nahravaji nam body takze jim za to este dekuji, naramne se na tom bavim. Snad budou dal postovat ty sve moudra, jednou si z toho snad udelam zabavnou knizku pro pobaveni. Skvele pocteni na cesty k zasmani se, ukazuju je i jinym k pobaveni a zaroven jako odstrasujici priklad.

Hlavne jak se kvici ze chteji lidi svobodu apod., ale jen pro to co se jim hodi. Elektro by nejradsi zakazaly a tak siri lzi tak aby to co nejmin lidi koupilo, pritom spis tim samy sebe pohrbivaji. Fakta jsou silnejsi nez urazky. Takze tady muzeme krasne videt jak se chovaji a o co jim doopravdy jde. Zatim nejvetsi dotace a to fakt fakt hodne berou proropacka lobby at uz automobilky tak i ti dalsi coz je lehce overitelne. I ropaci kdysi zacinaly, to ze eu casto vymysli nesmysly neni vina elektromobilismu. Kdyby elektro nebylo tak si stejne vymysli neco dalsiho i pro ropaky. Platit se bude vzdy a je jedno na co se bude jezdit, vzdy si neco najdou. Preji krasny den.

PS. Doma mame dve elektra a dokonce elektricke vytapeni tak a ted at anti-elektro proropakum praskne cevka. Jo jinak kolega co dostal ode me tu Tundru na vanoce tez az bude k dispozici poradny elektro offroad tak si ho poridi a ne jen on. Tak snad to anti-elektro proropakum zvedlo tlak. :lol: Jinak Jon Rettinger pred par dny vydal zajimave video okolo solarnich tasek.
Naposledy upravil(a) Alstratt dne 31.01.2020 12:58, celkem upraveno 4 x.
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 3046
Registrován: 03.09.2012 18:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvek od bivoj »

Největší sranda bude, až stát zavede spotřební daň na elektřinu pro nabíjení elektromobilů - s tím, že auto bude (dle svého přiděleného ID) komunikovat s příslušným odběrným místem (ať už nabíjecí stanice či nabíjení doma ze zásuvky) a hezky si nastaví ten správný "tarif". Představa, že se stát v budoucnu vzdá peněz ze spotřební daně za "paliva" je úsměvná. Jen elektrikáčci se budou strašně divit, jak rychle se jim doma "motají" elektroměry... To zase bude elektrokvikotu...
Sic semper tyrannis.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 2286
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvek od dracekvo »

Alstratt:
Nechtěl jsem už reagovat, ale to překrucování čísel a šíření cílených lží, prostě přerostlo určitou mez.

bivoj:
může být, proto tím jezdím teď a nečekám co bude ;) A když si najdeš mé starší příspěvky, tak to i sám předpovídám, že na to daně nějak dolehnou.
Až něco takového bude, tak budu opět hledat cestu jak jezdit co nejlevněji.
Proto jsem předtím jezdil na LPG a teď na elektro. Pak budu klidně jezdit autem na setrvačník, pokud to bude rozumně uživatelsky přívětivé a bude to vyhovovat mojí potřebě a bude to levné a spolehlivé.

Podlě mě hlavní nenávist k elektromobilům pramení z toho, že EU pod rouškou ekologie kurví spalovací auta a vyvyjí snahy všem vnutit auta na baterky.
Nedavno jsem se ze zvědavosti koukal, jaké auto bych si koupil. Dal jsem filtr rok od 2013, aut. převodovka, pohon 4x4, benzín a kombi. 1.2-1.4TSI jsem automaticky vyloučil. Některé značky automobilek také. A v celé nabídce ojetin do 400 tis mi zůstalo jediné auto! Subaru Outback 3.6. Bohužel to je nová ekologická realita a bude hůř.

Jenže za to nadávejte poblázněným ekologům v Bruseli a né elektromobilům. Ty auta za to nemůžou.
Uživatelský avatar
Rafael
Příspěvky: 2247
Registrován: 07.12.2017 17:26
Pohlaví: muž
Bydliště: Valašské království

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvek od Rafael »

Já tady proti elektroautům přece taky nebrojím a nebrojil jsem nikdy! V každém případě je to velký technický pokrok. I když ne pro každého a do každých podmínek, ale to se už tady mnohokrát řešilo.
*
Jen mi hlava nebere ty snahy o jejich masivní rozšířování, dotování, vymýšlení nejrůznějších restrikcí proti spalovacím motorům a to, že ruku v ruce s tím jde rušení tepelných, jaderných a vůbec velkých elektráren.
Vždyť to je přece úplně na palici - to musí pochopit i ten největší a nejzblbnutější prosťáček!!!
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 2286
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvek od dracekvo »

Rafael:
neber si to špatně. Reagoval jsem na jiné články, než si postoval ty.

Ono kromě modernějších Li ion článků a invertorů tam žádný velký pokrok není. Elektro auta už tu byli dávno v omezeném množství. Viz např. Citroen Saxo. Není tam toho moc co vymýšlet ani zdokonalovat.

S nucením el. aut lidem kteří je nechtějí také nesouhlasím. Ono je i pár lidí, kteří by je třeba chtěli, ale nemůžou protože nemají kde nabíjet.
A jak to chce dělat německo vůbec netuším, když zavírají jak uhelné a atom. elektrárny. Stejně už začali trošku otáčet a potichu přiznávají, že to rušení atomek asi nebude tak jednoduché jak si představovali. A to takových aut jezdí minimum. Mají problém zabezpečit elektřinu jen pro běžnou spotřebu.
Uživatelský avatar
Rafael
Příspěvky: 2247
Registrován: 07.12.2017 17:26
Pohlaví: muž
Bydliště: Valašské království

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvek od Rafael »

dracekvo píše:Ono kromě modernějších Li ion článků a invertorů tam žádný velký pokrok není. Elektro auta už tu byli dávno v omezeném množství. Viz např. Citroen Saxo. Není tam toho moc co vymýšlet ani zdokonalovat.
No já to myslel právě v souvislosti s těmi bateriémi. A taky v delším časovém horizontu.
Třeba jakou jsem měl až dětinskou radost z el. řetězovky. A vůbec mi nevadilo, že musím po sadu tahat desítky metrů kabelů. A ani ve snu mě tehdy nenapadlo, že se dožiju doby kdy bude takové, nebo i podobné nářadí, v aku verzi.
(Nicméně skoro nic na aku jsem si nepořídil. Ale to je můj problém a moje místní podmínky. Využívám takové věci zřídka nebo jen sezonně a nějak jsem usoudil, že starat se v takovém případě o aku by se mi nevyplatilo. Zvlášť když jak už se do něčeho pustím, nestačil bych je měnit a nabíjet).
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 3046
Registrován: 03.09.2012 18:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Elekromobil,aneb Jak se do VP dostat do práce snadno a l

Příspěvek od bivoj »

Někteří tady nabyli dojmu, že mám něco proti elektroautům. Nemám. Jen tvrdím, že zatím (a i v blízké budoucnosti) ve valné většině provozních parametrů hrubě zaostávají za benzínovými auty byť z minulého století. Dejte mi elektroauto co bude stát stejně jako jeho benzínová verze, bude mít stejný dojezd na nabití, baterky budou vážit stejně jak plná nádrž (dobře, do 100 kg) a nabito budu mít, ať nežeru, za 5 minut a když ho na měsíc či dva odstavím, tak zůstane nabité (i na Aljašce v zimě) a baterky v něm vydrží 20 let. Po takovém autu skočím všemi deseti! Tomu bych říkal skutečný pokrok. Ale elektroauta jsou zatím jen "pro někoho" - ideálně jako druhý vůz do rodiny a pro ty co mají vlastní garáž s elektřinou, a taky jen pro specifické použití. Ta tam je u nich svoboda a flexibilita individuální dopravy.

Vadí mi také, že, jak správně napsal dracekvo "...EU pod rouškou ekologie kurví spalovací auta a vyvyjí snahy všem vnutit auta na baterky." Obdobná věc už proběhla kolem žárovek, vysavačů a teď to IMHO čeká i auta (bohužel, u nich si nemůžu, jako u žárovek, koupit sto kusů do foroty).

Současní vlastníci elektromobilů také strašně často skloňují zájmeno já. Mě to vyhovuje, mě tohle nevadí, já to vidím takhle atp, ale zapomínají, že většina populace v ČR a Evropě obecně to prostě má jinak. A pokud nebudu sobecky myslet pouze jen na sebe a jak to vyhovuje mě a sundám si z očí růžové brýle, uvidím, že pro naprostou většinu populace je elektromobil absolutně nepoužitelný a i kdyby použitelný byl (to ideální auto z prvního odstavce), tak neexistuje dostatečně silná infrastruktura ani zdroje na to, aby byly tyhle auta kde nabíjet. Takže pánové, odložte sobectví kdy VÁM to vyhovuje a podívejte se na to z globálního hlediska svobodné individuální dopravy pro všechny - skutečně si pořád myslíte, že elektromobilita je zářná budoucnost?
Sic semper tyrannis.
Odpovědět