Skladovatelnost tekutých paliv

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
Uživatelský avatar
nocturne.op.15
Příspěvky: 42
Registrován: 27.04.2014 19:14
Bydliště: PRaha - západ

Re: Skladovatelnost tekutých paliv

Příspěvek od nocturne.op.15 »

Nafta není můj koníček, má přiliš mnoho much. Díky zakořeněné mylné představě lidí o spotřebě jsou navíc auta s velkými benzínovými motory mnohem levnější. Navíc pro dobu PA mi benzín přináší další pozitiva:

- benzínových motorů je dostatek všude, jsou provozuschopné i prakticky bez údržby.
- odolnost - Když do benzíňáku nalejete nějaký nespalitelný fuj, prostě to vyčerpáte ven a jedete nanovo. U nafty je leckdy konec - technika naftových motorů holt počítá s mazací schopností nafty
- benzín lze snadno nahradit z velké části ethanolem dostupným i v provizorních podmínkách, lze ho nahradit různými plyny včetně dřevoplynu. Podle mě dostupnější, než oleje jakožto náhrada nafty - byl by problém s jejich rafinací do použitelného stavu.
- zima
- beznín je kompatibilní s motorovou pilou (nenahraditelná pomůcka, člověk s dobrou a funkční pilou bude k nezaplacení) a motorkami. Kdyby nic jiného, bude to vynikající artikl ke směně, případně umožní výměnu těžkého povozu (auto) za lehký (moto).

Ad krmení z kanystru - já bych to celkem rád řešil jako trvale aplikovatelné udělátko, ne jen jak se to dělá pro testování. Tzn. rád bych vytvořil nástevec s čerpadlem přímo upravený do hrdla kanystru, aby tam šel zacvaknout stejným způsobem jako obvyklé víčko. Přecijen, otevřený kanystr s benzínem znamená potencionální badaboom...
Richard Pavlov
Příspěvky: 2
Registrován: 20.06.2015 14:08
Pohlaví: muž
Bydliště: Banská Bystrica, Slovensko

Re: Skladovatelnost tekutých paliv

Příspěvek od Richard Pavlov »

Myslím že podla toho kolko sa dnes pridáva do benzínu biozložiek ti aj v kanistry vydrží max. 1,5 roka (teda v kvalite v akej si ho kúpil a zároven použitelnej do motora)
Hohepa
VIP
Příspěvky: 3470
Registrován: 22.07.2013 22:16
Bydliště: Praha

Re: Skladovatelnost tekutých paliv

Příspěvek od Hohepa »

Jaké biosložky se přidává do benzínu ?
...a která z nich po své degradaci likviduje motor ?
Richard Pavlov : Můžeš vysvětlit své tvrzení , proč by neměl být použitelný do motoru, prosím ?

Já do teď žiju v domnění, že BIOsložka do benzínu je líh , tedy metylalkohol.
Nikdy, nikde a od nikoho jsem neslyšel že by otevřel demijón dvacetileté slivovice a ona byla "zkažená" :head
IMHO co degraduje jsou "moderní" aditiva , které benzín řekněme v šedesátých letech ( supr , speciál ) stejně neměl .
Jediné, kde by mohl být problém by mohlo být klesající oktanové číslo , ale pokud nemám jako únikové vozidlo auto s motorem na stooktanový benzín jako Ferrari, Maserati, Jaguára, Porshe a podobné , tak tak nějak opravdu nevim co by se na benzinu , krom možné vysrážené vody , mohlo kazit.

Sakra motory se předělávají na dřevoplyn a to je stokrát horší palivo vůči motoru ( popílek , voda , dehet a 100% absence všech adetiv ! ), než padesát let starý benzín .
donovanstangiano
Příspěvky: 293
Registrován: 11.11.2013 9:47
Pohlaví: muž

Re: Skladovatelnost tekutých paliv

Příspěvek od donovanstangiano »

Není to úplně k tématu, ale dovolil bych si můj postřeh. Po 7 letech jsem se vrátil do jedné stopy - koupil jsem starší motorku Kawu ZRX1100. Je to klasická koncepce motoru, 4 válce v řadě, 4 karburátory. Jelikož předchozí majitel nejezdil, je v karburátorech bordel a určitě jsou zanesené trysky. Při mých projížďkách to bylo znát ztrátou výkonu, motor nešel do otáček a více vibroval. Do té chvíle než jsem natankoval benzín bez biosložky - (u EuroOilu - toto není reklama :) ) Čistý benzín byl pro motor jako živá voda.
Pak jsem se na benzínkách vždy došel zeptat, jaké palivo je bez biosložky. Vždy jsou to nějaké "prémiové" benzíny, ale za tu korunu rozdílu mi to stojí, takže hledám pumpu, kde mají jiný benzín než klasickou BA95.
Věřím tomu, že kdyby to byl motor se vstřiky, takto by se to neprojevilo, karburátory jsou na toto náchylnější.
"Vždycky se najde někdo, kdo vám zkazí aspoň den, když ne celý život." Ch. Bukowski
Hohepa
VIP
Příspěvky: 3470
Registrován: 22.07.2013 22:16
Bydliště: Praha

Re: Skladovatelnost tekutých paliv

Příspěvek od Hohepa »

Tento rozdíl mezi naturalem a prémiovým benzínem není o biolihu, ale o kvalitě adetiv !
Před pár lety jsem dělal ve firmě která se starala o "vzhled" čerpaček řetězce Shell.
Samolepíví folie na stojanech , výlohách , totemech atd..
Nejlepší odstraňovač lepidla po starých polepech byl benzín V-Power ,
fungoval lépe než specializované odstraňovače lepidel !

Pro mladší ročníky co nemají vlastní zkušenosti se starým bezínem bez bio doporučuji ke studiu forum veteránistů
Jen bych chtel podotknout ze se mi toto stalo i s obycejnym specialem pred lety kdy byl jeste bez primesi,nechal jsem ho v moto asi pul roku a take sem musel vse cistit. Tudiz bych primesim nedaval takovy vyznam. Nejlepsi je absolutne vyprazdnit palivo pri delsim stani,treba pres zimu.
http://www.i-veteran.cz/forum/viewtopic.php?t=266

že větší problém než bio je následné pančování pumpařem
http://www.cmn.cz/clanek-113/benzin-kva ... -bioslozka
Uživatelský avatar
Desouza
Příspěvky: 813
Registrován: 02.08.2012 19:07
Pohlaví: muž
Bydliště: Za koncem světa

Re: Skladovatelnost tekutých paliv

Příspěvek od Desouza »

Ještě lepší odstraňovač lepidla po starých polepech je aceton https://cs.wikipedia.org/wiki/Aceton
Používá se jako rozpouštědlo organických látek.
Vincit omnia veritas .
Uživatelský avatar
K4cer
VIP
Příspěvky: 1686
Registrován: 30.03.2014 20:37
Pohlaví: muž

Re: Skladovatelnost tekutých paliv

Příspěvek od K4cer »

Benzín (libovolnej) běžně používám na mytí součástek, protože je, na rozdíl od speciálních mycích prostředků, lehce dostupný v libovolném množství, a nezanechává věci mastný jako nafta. Je dobrý mít rukavice, páč se vstřebává pokožkou a dlouhodobější kontakt je zdraví škodlivý (benzen -> rakovina). Proto jej jako čistící prostředek nelze oficálně doporučit.

Aceton (a ředidla všeobecně, snad kromě syntetiky) vodstraní nejen lepidlo, ale často i barvu z čištěného předmětu, takže u lakovanejch předmětů (automobil) nejde dost dobře použít.

Přidáním cca 10% acetonu do směsi benzín+polystyren dosáhneme, že je směs hezky lepkavá a přilnavá k čemukoli ;)

Ale to už je silně O/T.
Můžeš bejt osel, ale musíš si umět poradit :>
Uživatelský avatar
Baca
VIP
Příspěvky: 1499
Registrován: 19.03.2014 19:42
Pohlaví: muž

Re: Skladovatelnost tekutých paliv

Příspěvek od Baca »

Nie je to OT. Je to napalm a ten je tiez palivo :-D
Prežiť !!!
michal
VIP
Příspěvky: 142
Registrován: 17.02.2013 18:18

Re: Skladovatelnost tekutých paliv

Příspěvek od michal »

Přidává se tam MEŘO (něčeho metylester), myslím že se tam nedává metanol ale etanol (asi do 5%), ale kolik tam všeho je, ví asi jeno Bába.Dříve, když stála motorka nebo sekačka delší dobu, tak jsem nacupoval a jel, dnes musím rozebrat karburátor a vše vyčistit (platí pro pily, křoviňák...).
Uživatelský avatar
K4cer
VIP
Příspěvky: 1686
Registrován: 30.03.2014 20:37
Pohlaví: muž

Re: Skladovatelnost tekutých paliv

Příspěvek od K4cer »

MEŘO je metylester řepkového oleje a přidává se do nafty; do benzínů se přidává etanol.

Nicméně pokles kvality a zejména skladovatelnosti u obou je všeobecně známá a prokázaná věc, rzdíly sou jen v názorech jak dlouho je možné je skladovat bez újmy. Rozhodně bych neskladoval paliva bez jejich pravidelného obměňování.

Jiná situace bude u paliv bez biosložek, předpokládám že mimimálně armáda bude mít NZty s vyšší trvanlivostí.

Neví někdo jaká je situace u LTO? Lehký topný olej je technicky nafta bez aditiv, a starší technika by na něj měla fungovat úplně normálně. Nevím ovšem ani jakou má trvanlivost, ani kde a jestli se dá koupit.

2 Baca: já tím slovem nechtěl tady moc operovat, přecejenom gůgl najde cokoli. Myslel jsem to samozřejmě na lepení modelů :mrgreen:
Admin laskavě posoudí a promaže.
Můžeš bejt osel, ale musíš si umět poradit :>
Uživatelský avatar
Baca
VIP
Příspěvky: 1499
Registrován: 19.03.2014 19:42
Pohlaví: muž

Re: Skladovatelnost tekutých paliv

Příspěvek od Baca »

:D Rad lepim modely :-D
Prežiť !!!
Uživatelský avatar
Venet
Příspěvky: 1122
Registrován: 12.01.2011 22:48

Re: Skladovatelnost tekutých paliv

Příspěvek od Venet »

Nocturne,
ja mám doma 5L kanyster aspenu. ( Alebo motomix, alebo oekomix)
Syntetický benzín ktorý nedegraduje. Už priamo zmiešaný s mazivými zložkami pre motorové píly - 2takty. Je drahší ako klasický benzín, ale keď naštartuješ motorovú pílu s aspenom v lete tak oceníš rozdiel - nesmrdí, nebolí ťa hlava. A hlavne nemusíš kanyster obmieňať, lebo nedegraduje tak, ako benzín s namiešaným olejom.
Cogito, ergo armatum sum.
Uživatelský avatar
Baca
VIP
Příspěvky: 1499
Registrován: 19.03.2014 19:42
Pohlaví: muž

Re: Skladovatelnost tekutých paliv

Příspěvek od Baca »

Prosim ta, kde na slovensku si zohnal Aspen ?? Akosi neviem najst predajcu :-)
Prežiť !!!
Uživatelský avatar
Venet
Příspěvky: 1122
Registrován: 12.01.2011 22:48

Re: Skladovatelnost tekutých paliv

Příspěvek od Venet »

ehm, no hm, posielam Ti SS.
Cogito, ergo armatum sum.
Hohepa
VIP
Příspěvky: 3470
Registrován: 22.07.2013 22:16
Bydliště: Praha

Re: Skladovatelnost tekutých paliv

Příspěvek od Hohepa »

http://www.srovnanicen.cz/q/Aspen%202T/
Litr za 130,- 145,- Kč podle balení . Ale zase kolik toho motorovka sežere .
aspen.jpg
Dík za typ . Do toho určitě pujdu.
Uživatelský avatar
Venet
Příspěvky: 1122
Registrován: 12.01.2011 22:48

Re: Skladovatelnost tekutých paliv

Příspěvek od Venet »

Rado sa stalo. Fakt oceníš keď s tým budeš rezať v lete, a nebudeš musieť čuchať benzínové výpary.
Cogito, ergo armatum sum.
Uživatelský avatar
Baca
VIP
Příspěvky: 1499
Registrován: 19.03.2014 19:42
Pohlaví: muž

Re: Skladovatelnost tekutých paliv

Příspěvek od Baca »

Mne benal vonia :-P aj s tym T2 olejom :-)

Nemam to overene, ale pripada mi ten Aspen ako pozostatok WW II :-) Vtedy nemci vyrabali tiaz synteticky benal, kedze nemali dost ropy. A ak sa dobre pametam, motory mali nizssiu zivotnost ( je mi jasne ze technologia vyroby vtedy a dnes su diametralne odlisne) :-)
Prežiť !!!
Uživatelský avatar
Venet
Příspěvky: 1122
Registrován: 12.01.2011 22:48

Re: Skladovatelnost tekutých paliv

Příspěvek od Venet »

teraz je to skôr naopak. Po aspene sa ti začne čistiť výfuk od karbónu z benzínu. Aj keď kamarát tvrdí že jeho píla má s aspenom slabší výkon. Neviem posúdiť, ale jeho píla (stihl ms200T) už dlhé roky frčala na benzíne, a vravel že možno by sa to dalo napraviť preštelovaním otáčok... Moja 200ka s aspenom frčí jak drak.
Cogito, ergo armatum sum.
Uživatelský avatar
bacil
Příspěvky: 2925
Registrován: 29.10.2013 15:56

Re: Skladovatelnost tekutých paliv

Příspěvek od bacil »

Jiné palivo chce jiný předstih, nebo sytost směsi. Bacha na to aby směs nebyla moc chudá, to pak je chudák motor. A podle chování co popisuješ to na chudou směs vypadá, schválně se podívej na svíčky - svíčka má být "ožehlá", pokud není, je chudá směs.

Pokud se špiní výfuk, znamená to, že buďto nedošlo k prohřátí a vypálení motoru a výfuku (u auta je jen prohřátí motoru 25-30km, čistit výfuk se začne až poté, ale jde to hodně pomalu), nebo že směs špatně hoří (většinou špatné kontakty přerušovače nebo vyměnit svíčky, moc oleje, vyloženě přesycená směs - to zas může odkecat pístní kroužky když se zapálí směs ve výfuku).

Pokud potřebujete pročistit motor, tak neuškodí JEDNOU za rok v létě nalít třetinu až polovinu E85 do nádrže a tu maximálně vyjet a následně vyměnit i olej.
Levná dezinfekce: viewtopic.php?p=217870#p217870
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Uživatelský avatar
Venet
Příspěvky: 1122
Registrován: 12.01.2011 22:48

Re: Skladovatelnost tekutých paliv

Příspěvek od Venet »

bacil, hovoríme o tom istom??? O motorových pílach?
Proste si jeho píla zvykla na benzín, a nefachčila mu tak dobre na aspen. (alebo skôr on to tvrdil - ja osobne som ju v ruke nemal)
Ja už asi dva roky používam iba aspen, a píla ide jak švajčiarske hodinky.
A Bača, aspen vyvinuli hlavne pre záchranárov a hasičov, kedy mali v nádržke píly kľudne aj vyše roka ten istý benzín zmiešaný s olejom ( teraz už aspen alebo oekomix - teda v západnej európe), a iba raz za pol roka ju skúšobne nakopli ( ak vôbec) a keď idú do zásahu tak musia mať plnú nádrž spoľahlivého paliva.
Cogito, ergo armatum sum.
Odpovědět