Vhodny dopravni prostredek
Re: Vhodny dopravni prostredek
Ano, pod PIaggio patri hromada znacek, od Vespy, pres Aprilii Gieru i Rieju. Ja ty motorky zase tak neznam, programoval jsem na to diagnostiku (http://www.obdtester.com/ficom-eculist/ ), tak ramcove tusim kde pouzili jakou technologii, ale o to mi ani neslo. Proste Vespa i Piaggio jsou na pohled pekne skutry, Gilera se mi nelibi. To je podobne jako vzit nejakou novejsi Jawu (640 ?) a srovnat to treba s Kyvackou. Nebo Simson SR vs. Jawa 50/20. Bude to znit blbe, ale v lete dam prednost i Babette pred Simsonem. Omlouvam se za offtopic.
Yamahy neznam vubec, da se to nejak rozumne opravovat v domacich podminkach? Muj dotaz byl miren na to jake motorky jsou z pohledu "ceskeho kutila" snadno rozchoditelne za minima naradi a specifickych dilu.
Yamahy neznam vubec, da se to nejak rozumne opravovat v domacich podminkach? Muj dotaz byl miren na to jake motorky jsou z pohledu "ceskeho kutila" snadno rozchoditelne za minima naradi a specifickych dilu.
Re: Vhodny dopravni prostredek
starý japonci sou snadno opravitelný obecně. Nicméně starý japonci se neserou, tak je vopravovat neni třeba Ber to s nadsázkou, ale mam 3 tojoty tak vim vo čem mluvim. Věčinu věcí si na nich dělam sám. Krom klempířiny a věcí na který sem příliš línej.
Re: Vhodny dopravni prostredek
Chorche píše:Starý japonci sou snadno opravitelný obecně.
Na vánoce jsem za odvoz dostal od kolegy z práce do své sbírky přibližovadel 1,8 benzin Mazdu Premacy kombík r.v. 2000, kterou chtěl dát na vrakáč. Rachotil v ní motor. Promptně jsem koupil z vrakoviště motor z jiné, šikovně bourané Mazdy (7000Kč) a pohlídal si ho, když jej z vraku vyndávali. Výměna motoru doma v garáži (vrchem) trvala 3 dny, auto prošlo technickou bez větších problémů a od té doby jezdí naprosto spolehlivě (najeto už 3800Km). Ukázalo se pak, že v motoru rachotilo totálně vymleté a pak i kouslé ložisko vodní pumpy - takže nakonec mám k Mazdě i použitelný reservní motor.
Takže ano, starý japonci jsou zřejmě snadno opravitelný obecně - až na to, že povolit nedestruktivním způsobem některé obtížně přístupné šrouby je fakt kurvafixpráce.
Když je zle, je to vlastně fajn, protože by mohlo být i hůře.
Když už je tak zle, že horší už to být nemůže, je to vlastně fajn, protože pak už může být jen lépe.
Když už je tak zle, že horší už to být nemůže, je to vlastně fajn, protože pak už může být jen lépe.
Re: Vhodny dopravni prostredek
někerý šrouby zakysnou, té pravda, ale na druhou stranu, když to stříkneš den předtim sajrajtem na povolování, tak to věčinou pustí. Věčí nevýhodou starejch japonců je spíš to že hnijou v našich podmínkách. Ale co nehnije že...
Re: Vhodny dopravni prostredek
Jestli můžu doporučit jednostopé lehké a levné na provoz: Elektrokolo.
-pokud koupíte po dílech a ne hotové můžete mít motor až 1kw v rámu dle vlastní libosti
-jede i bez přišlapávání
-Kapacita baterie a tedy i dojezd dle potřeby každého soudruha 10 až cca 80 kilometrů
-cenově při přestavbě vlastního kola jste na 6-20 tisících dle komponent.
-náklady na provoz minimální
-pokud koupíte po dílech a ne hotové můžete mít motor až 1kw v rámu dle vlastní libosti
-jede i bez přišlapávání
-Kapacita baterie a tedy i dojezd dle potřeby každého soudruha 10 až cca 80 kilometrů
-cenově při přestavbě vlastního kola jste na 6-20 tisících dle komponent.
-náklady na provoz minimální
Re: Vhodny dopravni prostredek
to už sme tu probírali, baterka ti zdechne za dva až tři roky i když s tim nebudeš jezdit. Neska si jí sice koupíš, ale po kníku ne...
Re: Vhodny dopravni prostredek
Netuším, co je tam za baterku, ale dá se koupit a uschovat suchá normální baterie, teda akumulátor. A v případě potřeby nalít elektrolytem a nabít. Tak možná by to šlo i tady. Ví někdo?
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Re: Vhodny dopravni prostredek
olověný baterky na kole neuvezeš dávaj se tam lionky nebo lipolky případně lifečka. Na ten 1000 watovej motor potřebuješ 48V minimálně. A u těch litiovek je problém že jak jednou baterku vycucneš víc neš snese tak je v hajzlu, případně kdyš jí nabiješ blbě tak taky.
Re: Vhodny dopravni prostredek
Náhodou zrovna s tou jsme to zkoušeli, výkon sotva poloviční ale i tak to jelo pěkně. Klasický olověný akumulátor vydrží pěkně dlouho dokud ho neoživíš. Jde to i s Li-pol jsou citlivé na nabíjení ale dají se skladovat roky....pokud víš jak.Chorche píše:olověný baterky na kole neuvezeš
Beru to jako dopravní prostředek i teď ne jen po kníku.
Re: Vhodny dopravni prostredek
na 12 ti schoří dráty, musel bys tam dát tlustý jak u startéru na auto...
Re: Vhodny dopravni prostredek
Není problém dát víc 12V aku do série - přece jenom je to 6 článků po 2 voltech tak jako tak. Stejně i lithiovky se skládají, tak v tom nevidím jiný problém, než tu hmotnost (a maximálně dodávaný proud - ale s tím se dá při nouzovém použití počítat)
Re: Vhodny dopravni prostredek
no právě že de vo tu váhu olovo je kurva těžký... A dej si na kolo 4 olověný baterky s kapacitou aspoň 15 Ah...
Re: Vhodny dopravni prostredek
Vietkong na "ukrajiny" nakládal brutální náklady, takže teoreticky to možné je, ale moc praktické to nebude:)
Re: Vhodny dopravni prostredek
čoveče jel si někdy na kole ?
Re: Vhodny dopravni prostredek
Pokud se budu držet zadání, trakční bezúdržbový akumulátor 48 V / 20 Ah by vážil 25 kg. To není zase tak hrozné. Akorát horší by bylo sehnat kolo, co uveze mě i ty baterky. Člověk s lehčími kostmi by neměl problém:) Li-Ion aku by vážil asi 5 kg. A na kole s 20 kg nákladu kromě mě už jsem jel - asi 1000 km během 10 dnů přes Šumavu a Alpy do Itálie.
Re: Vhodny dopravni prostredek
No, 25 kilo plus držák tý baterky cca 2 kila, motor kterej váží dalších 6,5 kila, nějaká řídící elektronika, kabeláž řekněme další kilo. To máme celkem zavokrouhleně 35 kilo. Plus váha kola, který to bude schopný uvíst, řekneme 15 kilo. To je celkem 50 kilo Takovou věc bych nechtěl do kopce táhnout, když mi po 20km dojde baterka Ba ani po rovině... Ještě loni sem uvažoval sám nad stavbou elektrokola, ale pak sem usoudil, že lepší bude si pořídit trochu novější kolo než sem měl a kupodivu zjistil, jakej je obrovskej rozdíl když mám ject na kole který váží 16kg a na kole co váží 13kg... Posraný 3 kila a lepší komponenty a výslednej pocit že to kolo jede samo...
Re: Vhodny dopravni prostredek
3 kila, hmm. Není to tím, že máš lepší fyzičku?
Co vozejček za kolo. Takovýho něco jak PAVa?
Co vozejček za kolo. Takovýho něco jak PAVa?
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Re: Vhodny dopravni prostredek
Já bych to viděl na lepší poměr převodů...
Re: Vhodny dopravni prostredek
fyzičkou ani převodama to fak neni... Je to váhou a hladším chodem komponentů.
Re: Vhodny dopravni prostredek
Snad to tady ještě nebylo
https://motoped.com/survival/
https://motoped.com/survival/
Robert
-----------------------------------------------------------
Očekávám to nejlepší ale připravuji se na nejhorší.
-----------------------------------------------------------
Očekávám to nejlepší ale připravuji se na nejhorší.