Vhodny dopravni prostredek

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od dracekvo »

Jen sem chtěl napsat, že běžné e-auto rozhodně nemá kapacitu 100kWh, ale řádově nižší.
Dobře, tak jedno auto na světě má 100kWh a podle toho tohoto principu můžeš napsat, že takové lepší auto má výkon 1001kW a pak se odkázat na bugatti veyron, což si myslím, že je dost mimo.
Uživatelský avatar
ecart
Příspěvky: 429
Registrován: 24.02.2018 21:52
Pohlaví: muž

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od ecart »

Promin Dracku, kdyz ja mam zafixovany ze elektromobil rovna se Tesla S.
Ale mas pravdu, v moznostech ceskoslovenskeho Rozpadlika je spis ten Nissan nebo Peugeot a ty maji baterky mensi.
JOBU
Příspěvky: 1796
Registrován: 14.07.2016 16:38

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od JOBU »

Kapo píše:
JOBU píše:Riadne sprostosti...odijde nejaka prkotina a si nahratý...
Do našich podmienok bohate obyčajná pv3s,alebo bvp...
Predpokladám pri tvojom komentári, že si odborník na zombie apokalypsu a tak ti doma stojí aspon tá V3Ska a sklad ND. :lol:
Ja som bol toď včera s vejdou na stk, a popravde hore kopcom by ma dobehol aj jednonohý a dolu kopcom ma zase bežne obiehajú cyklisti. Vraj sa im horšie vzadu dýcha. :chuckle
Predpokladáš blbo... a zbytočne,a asi aj pozeráš veľa filmov so zombie tematikou.Nikde som totiš nespomínal žiadne hordy zombíkov,ktoré by ťa mali naháňať.
Reagoval som na video,pretože nič normálne a schopné tam nieje..K tomu befku a 300 km... ak človek v okruhu 300km v našich krajoch nedokáže čorknúť aspoň 100litrov nafty,nech si to hodí rovno na začiatku tej rozprávkovej zombie apokalypsy :D
sauerkraut
Příspěvky: 222
Registrován: 04.11.2017 1:27

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od sauerkraut »

Nabit elektromobil za pul hodiny jde, pokud to utahne zdroj a v aute jsou lithiove akumulatory.

Nabit elektromobil za pul hodiny ze solaru jde, pokud je solar dost velky, nebo elektromobil dost maly. Neco maleho pro dva s dojezdem 50km bude potrebovat cca 30-50 m^2 panelu a nabijet okolo poledne. Pokud mate nakladak, tak vam na panely asi nebude stacit bezny stavebni pozemek.

Nabit elektromobil ze solaru, ktery je jinak k nicemu (menic neumi fungovat bez pripojeni k siti) je jednodussi, nez uvarit spagety tak, aby se neslepily. Potrebujete k tomu voltmetr a dost panelu.

Postup:
- zmerime napeti baterky. Rekneme, ze tam je 400V.
- zjistime, jestli BMS umi vypnout stejnosmerny proud (pokud ne, budeme u toho sedet jak debilove a hlidat to celou dobu).
- zmerime napeti panelu naprazdno.
- spojime dost panelu do serie, aby jejich napeti presahlo napeti baterek. Pokud presahne malo, potece maly proud, nebo to omezi proud, az budou baterky nabitejsi. Pokud jich bude dost, bude to v pohode. Pokud jich bude moc, bude to stale v pohode, jen plytvame energii. Panel je proudovy zdroj, takze se vubec nic nestane i kdyz jich tam bude trikrat vic.
- ujistime se, ze baterka vydrzi proud panelu (toto je JEDINY PRIPAD, kdy muzeme merit zkratovy proud zdroje ampermetrem do zkratu - tedy proud panelu, ne baterky!) Typicky ano, ale pokud jste prave po pandemii vyhubivsi 99% obyvatel pritahli panely z dvoumegawattove instalace a chystate se nabit skutr, tak se to muze stat. Dolni odhad maximalniho proudu baterek je maximalni vykon auta deleny napetim baterek. To, ze to baterky vydrzi neznamena, ze nebudou potrebovat chladit, je tedy treba je hlidat, ale u beznych kombinaci auto+panely je proud do baterek z pohledu tech baterek smesne maly. Do 1/5 kapacity by to musel vyrobce hodne zprasit, aby to bylo potreba chladit.
- spojime panely a baterky. Plus na plus, minus na minus. Uvidime jiskru, to je normalni.
- nefunguje-li BMS, odpojime hned, jak presahne napeti na clanek 4.20V pro LiION (radsi driv pro vetsi zivotnost). Pro LiFePO4 si najdete napeti v dokumentaci, bude to nekde okolo 3.3-3.6V hadam, ale nikdy jsem je nemel.
- pri rozpojovani obvodu se podari vytahnout krasny oblouk uz pri nejakych 60V, natozpak pri 400V. Nekoukame se do oblouku a rozpojujeme rychle, aby neodhorely kontakty. Nesahame na 400V stejnosmernych, nepovedlo by se nam pustit. Takze: jak se rika mezi elektrikari - jednu ruku v prdeli a druhou se hrabu v rozvadeci. Tak se clovek nepripoji na plus a minus najednou.

Zjednoduseny postup pro normalne male panely a funkcni stejnosmernou BMS. Panely maji maximalne 100W, nebo 240W na cca 12-16V nominalnich (20V naprazdno) a do zkratu daji 6-15A. To je pro baterku v elektromobilu smesny proud. 400V/15V = 26.666 panelu, takze:
- zapojime nejakych 27 az 30 panelu do serie a pripojime je pred BMS.
- Hodi se zmerit proud, ale to, ze tece bude videt podle jiskry pri pripojeni.
- Pockame, az BMS odpoji zdroj, coz podle poctu panelu a velikosti baterky muze trvat pul dne, nebo taky mesic.
- Odpojime kabel bez proudu a mame nabito.

Stejnosmerne odpojeni na signal z BMS zvladne nejaky FET (na nizsich napetich), nebo IGBT (na tech 400V bych se FETem nezabyval). Bude na nem vykonova ztrata nejakych 5-30W, takze na chladic. Na vystup BMS, ktery rika "spoj to" dame optron (klidne zbastleny z otevreneho KC507 a LEDky), jeho druhou stranu odnapajime z 9V destickove baterky (nezavisleho zdroje, panelu, dvaceti citronu s medenymi a zeleznymi plisky jako v Cervenem Trpaslikovi - tady by to chodilo) a privedeme na gate FETu/IGBT. Nepouzivejte rele, pokud neni stavene na stejnosmerny proud, dopadne to hodne blbe.

Dodatek pro NiCd a olovene baterky: nabijejte max 1/10 kapacity, v mrazech pomaleji. Nekolikahodinove prebiti narozdil od Lithii snesou, maximalne bude potreba dolit destilku. Pokud nejsou oteviratelne, mohly by teoreticky bouchnout, prakticky se mi pri nabijeni proudem 1/10 kapacity vzdycky uchladily, ale nezkousel jsem to na tak velkych baterkach.
Mas mozek, tak se neboj ho pouzit!
Uživatelský avatar
Kapo
Příspěvky: 1294
Registrován: 10.04.2012 12:35
Bydliště: na samote u lesa

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Kapo »

No, inak o elektromobiloch tu už téma je. http://www.rozpad.cz/forum/viewtopic.ph ... &start=100

Ja som si tu len povzdychol, že elektromobil je dnes už vcelku zaujímavý a vhodný, nebyť tej počiatočnej ceny. Kde sa to pohybuje bez dotácií cca 25 tisíc eur za kšunt-nie teslu.
Ale páči sa mi, že hneď tu vyskočí odborník čo elektromobil ešte ani nevidel, a musí negovať moju informáciu od majitela elektromobilu, že mu stačí pol hoďka na dobitie.

O odborníkoch na vétriesky ani nevravím... :?
Kto nepozná prístav, do ktorého pláva, tomu žiaden vietor nie je dosť dobrý.
Uživatelský avatar
Serža
VIP
Příspěvky: 4500
Registrován: 21.04.2016 16:12
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Serža »

dneska mi Jimny prošel STK = na dva roky mám zase vhodný dopravní prostředek....hurá! :-)
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Uživatelský avatar
Serža
VIP
Příspěvky: 4500
Registrován: 21.04.2016 16:12
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Serža »

Suzuki uvolnilo oficiální fotky nového Jimnyho, a i nějaké tech.info:
http://www.auto.cz/suzuki-jimny-na-prvn ... dla-122567

myslím, že to auto NUTNĚ POTŘEBUJU! :twisted:
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Uživatelský avatar
Fabulous
Administrátor
Příspěvky: 8782
Registrován: 17.09.2011 21:33
Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
Bydliště: Praha a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Fabulous »

Jako přívěšek na klíče k velkému autu je to dobré. Jimny je zoufale malý. A ten plech, ze kterého je vyroben, je spíš alobal. Měl jsem ho. Ale pěkný je, to ano.
Strelec45
VIP
Příspěvky: 1187
Registrován: 17.02.2013 9:59
Pohlaví: muž

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Strelec45 »

Třeba už to nebude kindrauto :mrgreen: , i když podle fotek spíš jo. A ten 0,66 l motor, to bude s turbem, :roll: . Snad ten 1,5 bude použitelný líp. Dobrý je, že zůstává rám, asi i tuhý nápravy a redukce. Mno asi bych se do toho neoblík. Jak to nemá 2 tuny... :lol:
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Uživatelský avatar
Serža
VIP
Příspěvky: 4500
Registrován: 21.04.2016 16:12
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Serža »

no, těžko soudit toho nového, když ho ještě nikdo neviděl
já ho chci PRÁVĚ PROTO, ŽE JE MALEJ - takže to je u mě plus
co se plechů na starém Jimny týče, tak silný jsou imho dost, jen je z výroby naprd antikorozní úprava = hnije to
když se to nový rozebere a vystříká, tak je to věčný...což bohužel nebyl případ toho mého vrakouše :-)

malé rozměry a motor 660ccm jsou imho dané specifikací kei-car pro japonce
do Evropy to snad půjde s větším motorem - spekuluje se o benzínech 1-1,5l

redukce zůstává a vrací se druhá páka (místo tlačítek na 4x4)
doporučuju si projít VŠECHNY ty fotky ;-)
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Uživatelský avatar
K4cer
VIP
Příspěvky: 1686
Registrován: 30.03.2014 20:37
Pohlaví: muž

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od K4cer »

Velmi mě potěšili tím, že zachovali klasickou koncepci se samostatným žebřinovým rámem, redučkou, a hlavně oběma tuhejma nápravama - to je v dnešní době tescooffroadů těžce sehnatelná věc. Zbývá (kromě pečlivé antikorozní ochrany) jen pořídit delší pružiny, zadní špéru, a normální pneumatiky. Zajímalo by mě jestli bude i plachtová verze.
suzuki jimny 2018 sasi.jpg
Já jsem Mrňouse měl a jako druhý auto do rodiny (pro manželku na běhání po městě a nákupy) je to pro rozpadlíka velmi dobrá volba. Až na ne zrovna šťastnej trojlink na zadní nápravě je to v podstatě zmenšená Hlítka. Malej je (což je ve městě velká výhoda) a při konfiguraci 2+2 (zadní sedadla většinou sklopený a pojímaný jako nouzový) se vepředu dá docela pohodlně existovat, pokud teda nemáte 130kg.
Můžeš bejt osel, ale musíš si umět poradit :>
Uživatelský avatar
proforma
VIP
Příspěvky: 6027
Registrován: 23.09.2014 15:11
Bydliště: tutajší

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od proforma »

Serža píše:Suzuki uvolnilo oficiální fotky nového Jimnyho, a i nějaké tech.info:
http://www.auto.cz/suzuki-jimny-na-prvn ... dla-122567

myslím, že to auto NUTNĚ POTŘEBUJU! :twisted:
Serzo, to mi nedelej, taky ho nutne potrebuju! :-)
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
Uživatelský avatar
Serža
VIP
Příspěvky: 4500
Registrován: 21.04.2016 16:12
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Serža »

možná udělá Suzuki nějakou slevu pro Rozpad, když se domluvíme a koupíme jich najednou třeba 10 :-)
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 4352
Registrován: 03.09.2012 19:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od bivoj »

Líbí se mi hodně, ale vzhledem k tomu, že mě byl vevnitř malej i Cherokee (XJ), tak do Jimnyho bych se asi neveskládal...
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
JenDAG
Příspěvky: 582
Registrován: 05.02.2015 23:24
Bydliště: Galactic Sector ZZ9 Plural Z Alpha

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od JenDAG »

Pekne, jak Geländewagen v 1:2. ;)
Uživatelský avatar
Rafael
Příspěvky: 5322
Registrován: 07.12.2017 17:26
Pohlaví: muž
Bydliště: Valašské království

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Rafael »

Já bych ho taky chtěl, hlásím se do té desítky!
*
(Ta mrcha Berlingo co máme je sice velká, i pes má v ní neskutečný výběh, ale má problémy i na mokré trávě).
*
I když bez startování pomocí tlačítka, multifunkčního volantu, klimatizace a podobných opičáren bych se klidně obešel. Stejně jsou to jen pro mě když nejezdím dlouhé trasy jen neužitečná a škodlivá kurvítka.
Ale asi to už dnes jinak nejde :mrgreen:
Kuwaa, jen výměna žárovky ze strany od řidiče je u toho Berlinga pro mé velké tlapky problém. A tam to je údajně oproti jiným autům jednoduché...
O dalším ani nemluvě...
Family_mini_van_____20180624213904269.jpg
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
sauerkraut
Příspěvky: 222
Registrován: 04.11.2017 1:27

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od sauerkraut »

Rafael: ja jsem nikdy na zadnem aute s vymenou zarovky problem nemel. Asi to je tim, ze jsem nikdy nemel novejsi auto, nez ze zacatku devadesatych let. Na vsech autech, co jsem kdy mel se daly vymenit obe zarovky za pet minut i s hledanim nahradnich zarovek v kufru.

Stara Trabantisticka poucka rika, ze co na aute neni, to se nemuze podelat.
Mas mozek, tak se neboj ho pouzit!
Uživatelský avatar
Lyster
VIP
Příspěvky: 4240
Registrován: 22.03.2014 23:01
Pohlaví: muž
Bydliště: Litoměřicko

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Lyster »

Lidičky tohle mi nedělejte :cry: , já jsem do Jimnyho zamilovaný už několik let, ale kvůli vadě zraku vím, že mi nikdy nebude říkat pane. :(
Uživatelský avatar
Rafael
Příspěvky: 5322
Registrován: 07.12.2017 17:26
Pohlaví: muž
Bydliště: Valašské království

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Rafael »

sauerkraut:
Na Samotě U lesa, Když jsou cesty zavátý... atd...
Zbavil jsem se kdysi hodně zajímavých věcí po předcích. Hodně neprozřetelně v nějakých uklízecích a vyklízecích amocích.
No, byl jsem mladý a blbý...
Ale poslední taková akce mě teď sere nejvíc.
Moskvič 407 r.v.1961 se spoustou NH.
Vše lehce opravitelné, motor přehledný a tak...
Taková malá V3S...
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
Uživatelský avatar
Serža
VIP
Příspěvky: 4500
Registrován: 21.04.2016 16:12
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Serža »

\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Odpovědět