Vhodny dopravni prostredek

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Max
Příspěvky: 295
Registrován: 25.01.2011 16:31
Bydliště: Severní Čechy

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Max »

Já bych si zvolil kolo bez motorku (pokud bych měl vybírat z pouze možností kolo X motokolo). Podle mě je to vhodný tak pro nějakýho důchodce, kterej potřebuje jezdit na kole pro rohlíky. Zbytečná váha navíc. Jinak těch 300 km u málo trénované osoby mi přijde už trošku extrémní. Nevím kolik zástupců běžný populace by toho bylo schopných a ještě dejme tomu opakovaně. Si mně inspiroval k tomu, abych během sezóny zkusil zlepšit svůj osobní rekord kterej je necelých 120 km ze staých splavů na Ještěd a zpět. Jel jsem to MTB asi ve 30°C a to že by mně čekalo ještě víc jak jednou tolik není příjemná představa.
Uživatelský avatar
Karlos
Rozpadlík
Příspěvky: 4681
Registrován: 21.12.2010 19:31
Bydliště: Velká Morava

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Karlos »

A co takhle terenni ctyrkolka? Dostane se kamkoliv, nosnost dobra, uveze (provizorne) i vice lidi...?

Ja teda na tom nikdy nejel ale desne se mi to libi :)
Uživatelský avatar
MRAK
VIP
Příspěvky: 3020
Registrován: 13.01.2011 11:02
Bydliště: Sever

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od MRAK »

čtyřkolka = 4kola, takže jo 8-)
a čtyřkolka s valníčkem , to je teprv žůžo :lol:

http://www.ctyrkolky-motokros.cz/vyvaze ... -3646.html

http://www.ctyrkolky-motokros.cz/dvouna ... -3653.html
Uživatelský avatar
Max
Příspěvky: 295
Registrován: 25.01.2011 16:31
Bydliště: Severní Čechy

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Max »

Když už jste nakousli ty čtyřkolky, ví někdo jaký řidičák je na to potřeba?
Uživatelský avatar
MRAK
VIP
Příspěvky: 3020
Registrován: 13.01.2011 11:02
Bydliště: Sever

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od MRAK »

Max píše:Když už jste nakousli ty čtyřkolky, ví někdo jaký řidičák je na to potřeba?
jako na osobák
Maximus
VIP
Příspěvky: 6526
Registrován: 12.01.2011 19:24
Bydliště: ČSR

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Maximus »

Pobud máš B (osobní auto a spol.), tak nemusíš víc řešit. Osobně quady nemám osobně moc rád, ale přiznám se, že do značné míry je z dost subjektivních důvod (řidiči quadů řádící v revíru či v CHKO jak smyslů zbavení).

Oproti motorce určitě je to lepší volba na evakuaci někam ..., ale proti dobrému 4x4 vidím jen výhodu v průchodnosti po lesních pěšinkách, jinak nosnost a ochrana nákladu i posádky proti povětrnostním podmínkám se srovnávat opravdu nedá.
Uživatelský avatar
MRAK
VIP
Příspěvky: 3020
Registrován: 13.01.2011 11:02
Bydliště: Sever

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od MRAK »

Maximusi, blbců s offroadama se taky najde hafo ... to si nevybereš.
alibaba
Příspěvky: 2113
Registrován: 12.01.2011 21:27
Bydliště: North Carolina USA

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od alibaba »

Podivejte se jak se hrouti ta temer 1/3 sveta a valecne zony a bida pro civilisty jake vozidla pouzivaji a jak leta bidy jim nedovolila poridit si jine vozidlo, nez dnes maji !!!
Uživatelský avatar
Josef
Rozpadlík
Příspěvky: 1727
Registrován: 10.03.2011 7:20

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Josef »

Vozidla budoucnosti? - Kůň a jezdec nebo kůň a vůz.
Důvody: Kůň je "obojživelné vozidlo", má "náhon" na obě nápravy, překonat vyšší překážky nejsou problém, při zranění řidiče jede na "autopilota", "benzinku" má na každé louce, na výrobu stačí 1 kobyla a 1 hřebec (průmyslové zázemí netřeba) a v nouzi je i jedlý.
Pokud vozidlo motorové, pak jedině na dřevoplyn. "Natankovat" jde v každém lese (návštěva obsazené ropné benzínky by mohla být nebezpečná). Nezapomínejte, že ono v podstatě není kam utéct, všude jsou lidi... Naštěstí těch agresivních je na Zemi menšina, zbytek chce i se svými rodinami docela normále žít (a pokud možno dlouho).
Uživatelský avatar
Josef
Rozpadlík
Příspěvky: 1727
Registrován: 10.03.2011 7:20

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Josef »

Já žiji s rodinkou na malé dědině.

Uživit koně - (např. Fjorda nebo Hucula) není teď ani v budoucnosti problém, trávy je všude dost, spíš je teď potíž kam přes léto s ní. Pokosím to způlky ručně, pak se to přerovná sekačkou, aby to strniště nebylo sousedům trnem v oku a nakonec se to usušené seno spálí, protože se to celé nezvládne skrmit. Taková bezcílná práce mě popravdě řečeno nebaví. Mimochodem oddych nebo dřina s kosou, to záleží na kose samotné, pokud je staršího data výroby, ještě se s ní dá. Ale kůň si trávu naseče lištovou sekačkou sám, krom toho poorá a případně zvládne i po dopravu palivového dříví z lesa. Aby bylo jasno, já se nepovažuji za koňaře, mám technické vzdělání, ale právě proto si dovedu představit jaký by byl rozsah rozpadu industriální společnosti pro normálního občana. Mám namysli globální rozpad, ne jen ten místní na padesáté rovnoběžcě a šestnáctém poledníku. Primární problém je jasný - naprostý nedostatek všech hnacích energií. U potoka nebydlím a tak si mlýnským kolem k pohonu nepomohu. Kůň ale může chodit chvíli v žentouru, to se hodí, kdyby zkolabovala výroba a domácí řemeslná dílna potřebovala nějaký skromnější pohon. Výheň v kovárně mohu přehodit zpět na šlapací pohon, ale bez svářeček by se v budoucnu nejspíše jen nýtovalo. Nýtování znamená spoustu děr. A tak by se nějaký ten pohon sloupové vrtačky či hrubší brusky docela hodil. Nemůžu chtít po ženě, aby to všechno utočila klikou. Jisté je, že lidi, pokud budou chtít jíst a něco pěstovat, budou potřebovat nástroje a touhle technologií je lze vyrábět.

Uživit auto - už dnes pro některé rodiny na vesnici velký problém (benzínka daleko - navíc hodně drahá, zákonné pojištění, do zblbnutí furt co 2 roky STK) a přitom se za rok najezdí vysloveně pár kilometrů. Silnice naprosto katastrofální stav, výmrazky přes 10 cm hluboké, silničáře zde od přelomu tisíciletí nikdo neviděl. Jediný důvod držení takto nevýhodného dopravního prostředku jako je auto, že 1x za měsíc potřebujeme zajet do města nakoupit věci na další měsíc a dopravit to domů. Kůň s vozíkem by to kratšími polními cestami zvládl mnohem efektivněji. Jediný problém - jet s koněm a vozem do města na nákup je "společensky nepřijatelné" a to bohužel i v rámci vesnice. Všichni reptají, ale první kdo by neměl auto bude vyobcován ze společnosti normálních lidí. Problém je, že na vesnici součástí společnosti být musíte. Takže v podstatě čekáme, až budou všichni nějak z vnějšku okolnostmi postiženi a nemohli na ty, co chtějí použít jinou alternativu, ohrnovat nosy. Prostě základní katastrofa je, když si dnes vesnice na Vysočině hraje na životní styl velkoměsta a myslí si, že ji čeká stále zářivější blahobytná budoucnost.
Naposledy upravil(a) Josef dne 24.05.2011 7:14, celkem upraveno 5 x.
Uživatelský avatar
Josef
Rozpadlík
Příspěvky: 1727
Registrován: 10.03.2011 7:20

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Josef »

Svého koně teď sice nemáme, ale plánujeme, abychom ho v nedaleké budoucnosti měli. V péči o zvířata problém tak velký nevidím, rodina má ke zvířatům hodně blízko i nějaká ta léta praxe v živočišné výrobě.

Problém měst, to je velmi velký problém a neví si s tím rady ani odborníci. Během válek a krizí se často pěstovala zelenina na místě městských parků, hřištích, trávnících. Když je hlad, dokáží být lidi velmi pracovití. Jenže než to vyroste, je tam smrtelně dlouhá časová prodleva. Ale při nějaké vnější dočasné překlenovací pomoci by to snad fungovalo i dnes... Ale nebudu raději odbočovat od tématu "dopravní prostředky".

Dřevoplyn není tak mimo mísu, jak se zdá. Provoz v PA zdaleka nebude tak hustý jako dnes. Kam chcete jezdit? Do Paříže nebo na dovolenou do Chorvatska? Celý den bude člověk makat, aby se uživil za humny na poli. Pokud někam pojede, buď něco zobchodovat nebo přivést. Takže odhaduji, že provoz bude nejméně 3x - 6x řidší (možná se zase stane dominantním dopravcem nějaká forma železnice).
Poměr dřevoplynového pohonu je cca 2,2 kg dřeva jako náhražka 1 litr benzínu. Jeden smrk který má u paty průmer 35cm výšku dejme tomu třeba 15 metrů představuje přinejmenším 270 kg dřevní hmoty. Ta nahradí 120 litrů beznínu, na což se dá ujet osobákem zhruba nějakých 1200 km (samozřejmě, že ne na jeden zátah). Takže to beru jako použitelnou alternativu, mnohem použitelnější než řepku nebo biolíh, kteréžto technologie potřebují značný objem energie při své výrobě a bez dotací jsou prakticky v mínusu.
Naposledy upravil(a) Josef dne 24.05.2011 7:18, celkem upraveno 3 x.
JimmyJazz
Příspěvky: 819
Registrován: 31.01.2011 12:41

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od JimmyJazz »

Tohle vypada velmi dobre :) http://warehouse.wz.cz/lrdef.jpg
Uživatelský avatar
Max
Příspěvky: 295
Registrován: 25.01.2011 16:31
Bydliště: Severní Čechy

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Max »

Což o to, auta jsou to pěkná, jen průměrná cena 4,8 mil za auto už tak pěkná není. Pár fotek a nějaké info:
http://www.army.cz/scripts/detail.php?id=15716
http://www.army.cz/scripts/detail.php?id=14029
http://www.army.cz/scripts/detail.php?id=15523
Uživatelský avatar
MRAK
VIP
Příspěvky: 3020
Registrován: 13.01.2011 11:02
Bydliště: Sever

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od MRAK »

Josef:
souhlas, kůň je super !!!

Max, JimmyJazz:
LandRover Defender nemusí být zrovna vojenský speciál, a pořád to bude jedno z nejlepších vozidel do nepohody 8-)
A dají se sehnat i za slušnou cenu .
PaF
Příspěvky: 1535
Registrován: 05.03.2011 21:33

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od PaF »

A na rozdil od kone se v nem da bydlet. Zas se ale neda sezrat... ach jo :roll:
Uživatelský avatar
Josef
Rozpadlík
Příspěvky: 1727
Registrován: 10.03.2011 7:20

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Josef »

Tak na kempování měli farmáři zaplachtovaný vůz. :lol:
Maximus
VIP
Příspěvky: 6526
Registrován: 12.01.2011 19:24
Bydliště: ČSR

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Maximus »

Docela zajímavý článek o spalování rostlinného oleje lisovaného za studena:
http://www.agroweb.cz/zemedelska-techni ... 28648.html
Uživatelský avatar
Rookie81
Příspěvky: 240
Registrován: 02.02.2011 21:14
Pohlaví: muž
Bydliště: moravské slovácko

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Rookie81 »

využití oleje je zajímavé a na farmě se určitě vyplatí,trochu jsem počítal a vychází mi že slunečnici musí pěstovat na 7,5 ha plochy aby jí měl (při prům výnosu 2,19t/ha) 16250kg na výrobu 5000 litrů oleje. Náklady na 1ha slunečnice se pohybují kolem 12000KČ a tak litr vyjde na 18 KČ (nepočítám ovšem cenu lisu a amortizaci techniky)
Pro nějakou zemědělskou komunitu která si může dovolit na části pozemků pěstovat "palivo" je to určitě dobré i v současné době kdy se paliva neuvěřitelně zdražují. Do PA světa to nevidím moc optimisticky,samotná slunečnice je náročná na hnojení (začíná se už na podzim předch roku),půdu,polohu,dostatek vláhy na jaře a hlavně je potřeba odpovídající vyšlechtěná odrůda na tu kterou lokalitu.V případě že toto nebude splněno výnos klesá.
Ale i tak by to byla obrovská výhoda mít vlastní palivo a výkonný traktor který zastane spoustu práce,myslím že by to stálo za to.
Maximus
VIP
Příspěvky: 6526
Registrován: 12.01.2011 19:24
Bydliště: ČSR

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Maximus »

Tak musím poopravit svůj názor na využitelnost zdejších koní. Dnes jsem viděl na ČT1 dokumentární reality show "Malá farma" a byl tam dlouholetý chovatel huculů a docela přesvědčivě tvrdil, že huculům stačí pouze pastva a jedině přes léto, kdy koně musí pracovat 6 dní v týdnu, tak dosypává oves. Prý pro takové "domácí použití" stačí v sezóně pastva a v zimě seno a siláž. Také prezentoval, že na 1 koně je potřeba 1 ha (vč. plochy na seno). Zdá se mi to málo, ale je fakt, že hucul je poměrně malý kůň (v kohoutku max. 136 cm).
Co je prý také velmi důležité, tak je zajistit koňům dostatek kvalitní vody (platí to obecně pro všechny koně). Rovněž by huculové neměli být sami. Je potřeba alespoń mít pár nebo alespoň ve výběhu ovce (nesmí být ale spolu koně a rodící ovce, protože koně jehňátka často samou láskou zabijí), aby si koník mohl "zablbnout". Pokud je kůň ve výběhu sám, tak je zlý, kousavý a obtížně zvládatelný.

Také si pamatuji "divoké koně", které lze potkat v rumunských horách. Stáda se volně bez dozoru pasou v horách a místní si dle potřeby nějaké koně odchytnou a používají k práci (to je ale okovou a dostávají asi i energetičtější potravu). Osobně jsem se s Rumuny vedoucího čerstvě chyceného koně setkal a byl ten pěkně "nabroušený", protože se otočil rychle zadkem a šel kopyty hned po mě, protože ve mě jako cizinci viděl největší ohrožení. Rumuni však koně razantně "uklidnili" bičem.

Viděl jsem už několik dílů "Malé farmy" a ač reality show obvykle nesleduji, tak zrovna tuto považuji jako dost inspirativní k našemu tématu.
Uživatelský avatar
rudde
VIP
Příspěvky: 580
Registrován: 17.03.2011 14:19

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od rudde »

Článek v dnešním Respektu, str.40-41
Příliš drahý symbol - Na ekonomickou krizi v Irsku doplácejí tisíce koní, které ztratily své majitele.
Na trhu v centru Dublinu se koně prodávají i za osm €...
Odpovědět