Vhodny dopravni prostredek
Re: Vhodny dopravni prostredek
Téma má názov "Vhodný dopravný prostredek" tak sa prosím vráte spet k vétrieskám a nespamujte tu.
Kto nepozná prístav, do ktorého pláva, tomu žiaden vietor nie je dosť dobrý.
Re: Vhodny dopravni prostredek
pooma bych vopravil : XJ (Cherokee) nemá žebřinovej rám. Má samonosnou kasli.
Rozměr gum co má v techničáku bych vůbec neřešil, páč s nima věčinou to auto vypadá i jezdí jako tramvaj... Tzn. dal bych tam aspoň 31ky. Pakliže je motor neutáhne, tak pomalejší převody do difů. Jelikož samosvor, pakliže ho někdo už nedělal, bude v těchle kilácích sjetej (lamely) a samosvořit moc nebude, dal bych dopředu automatickou uzávěrku (třeba mnou dováženej Aussie Locker ). Auto pak projede vo 50% víc.
Rozměr gum co má v techničáku bych vůbec neřešil, páč s nima věčinou to auto vypadá i jezdí jako tramvaj... Tzn. dal bych tam aspoň 31ky. Pakliže je motor neutáhne, tak pomalejší převody do difů. Jelikož samosvor, pakliže ho někdo už nedělal, bude v těchle kilácích sjetej (lamely) a samosvořit moc nebude, dal bych dopředu automatickou uzávěrku (třeba mnou dováženej Aussie Locker ). Auto pak projede vo 50% víc.
Re: Vhodny dopravni prostredek
Děkuji Chorchemu za uvedení na pravou míru (prostě se mi vybaví Cherokee=žebřík, moje chyba). Jinak se s tím pohybuju v 75% po cestách (tomu odpovídá i obutí), takže mi vyhovuje tak jak je (z výroby). Dostanu se tím kam potřebuju, občas někoho vytáhnu ze škarpy...a když někudy neprojedu, jedu prostě okolo (stejně je to většinou rychlejší i levnější ).
Spíš by mě zajímalo (možná by si to zasloužilo své vlákno?) co a jak s navijákem - jakou konstrukci, jaký pohon, jaké lano...
Spíš by mě zajímalo (možná by si to zasloužilo své vlákno?) co a jak s navijákem - jakou konstrukci, jaký pohon, jaké lano...
Re: Vhodny dopravni prostredek
naviják ideálně do pevnostního nárazníku. Levnější a jednodušší je elektrickej (hydraulickej vyžaduje jednak extra kladku na čerpadlo a jednak funguje jen když běží motor). No a lano záleží na každym soudruhovi - ocelový je těžší, ale vydrží hrubší zacházení (třeba tahání přez břeh, kdy s nim řežeš do hlíny), syntetika je lehká, ale nesmí se ničeho nikdy dotýkat, jinak se řízne. Přiď ke mě na offroadfórum, tam zjistíš úplně fšechno
Re: Vhodny dopravni prostredek
OK, děkuju
Re: Vhodny dopravni prostredek
Tady bych maličko oponoval, elektrickej je nejlevnější a nejjednodušší řešení, ale taky nejhorší. I při zdvojený baterce můžeš navijákovat v řádu jednotek minut, pak baterky zdechnou. To že funguje při vypnutým motoru neberu jako výhodu, protože pokud to auto nejde nastartovat, tak je docela jedno jesli je v bažině, nebo pět metrů za ní.
Na občasné vyprošťování a light duty samozřejmě stačí.
Mechanickej (převodem od něčeho, převodovky nebo přídavky) vyžaduje značný zásahy a ne na všechno jde implementovat. Výhodou je že může tahat celej den, nevýhodou je nutnost obsluhy v kabině, mačkající spojku - takže je fajn mít pomocníka venku.
Hydraulickej vyžaduje přítomnost čerpadla a celého olejového hospodářství (nádrž, přetlakový ventil, hadice/trubky, rozvaděč, nepovinně chladič), ale spojuje výhody mechaniky a elektriky. Dobře se ovládá, ovladaví prvky můžou být jak v kabině, tak u navijáku, jde to i bezdrátovým dálkovým. Při správně navrženém systému olej neuvaří. Složitý a drahý.
Ve věci lana má Chorche výjimečně prafdu
Ještě bych doplnil že ocelový je výrazně levnější než syntetický (cca 1/4 ceny)
Nevýhodou ocelového je velká kinetická energie při roztržení a zpětné šlehnutí lana. Je znám případ, kdy při vyprošťování auta obsluha uvázala lano navijáku o kouli tažnýho (!!!), tato se tahem ulomila, prostřelila čelní okno a usmrtila spolujezdkyni.
Syntetický takle nešlehá, ale je velmi háklivý na mechanický poškození.
Na občasné vyprošťování a light duty samozřejmě stačí.
Mechanickej (převodem od něčeho, převodovky nebo přídavky) vyžaduje značný zásahy a ne na všechno jde implementovat. Výhodou je že může tahat celej den, nevýhodou je nutnost obsluhy v kabině, mačkající spojku - takže je fajn mít pomocníka venku.
Hydraulickej vyžaduje přítomnost čerpadla a celého olejového hospodářství (nádrž, přetlakový ventil, hadice/trubky, rozvaděč, nepovinně chladič), ale spojuje výhody mechaniky a elektriky. Dobře se ovládá, ovladaví prvky můžou být jak v kabině, tak u navijáku, jde to i bezdrátovým dálkovým. Při správně navrženém systému olej neuvaří. Složitý a drahý.
Ve věci lana má Chorche výjimečně prafdu
Ještě bych doplnil že ocelový je výrazně levnější než syntetický (cca 1/4 ceny)
Nevýhodou ocelového je velká kinetická energie při roztržení a zpětné šlehnutí lana. Je znám případ, kdy při vyprošťování auta obsluha uvázala lano navijáku o kouli tažnýho (!!!), tato se tahem ulomila, prostřelila čelní okno a usmrtila spolujezdkyni.
Syntetický takle nešlehá, ale je velmi háklivý na mechanický poškození.
Můžeš bejt osel, ale musíš si umět poradit :>
Re: Vhodny dopravni prostredek
kačere, kolik novejch aut má na redukčce vývod na příslušenství... ? Asi bysme je spočítali na prstech jedný ruky besprstýho Johna...
Pokud de o elektrickej, nemáš pravdu (opět). S dobrým výkonným altíkem a kvalitní velkou baterkou můžeš tahat hodně dlouho. Já nejvíc tahal v kuse půl hodiny (několikrát navinutý celý lano) 4runnera kolegy, kerej dal budku v údolíčku, volej mu ztek do válců a dyš sem ho převrátil na kola nemoch samozřejmě skoušet natočit motor. Takže sem ho tahal z údolíčka prudkym srázem nahoru. Dyš taháš, musíš mít motor ve votáčkách aby altík stíhal doplňovat baterku. Mam 125 A altík.
No a navíjet se zdechnutym motorem musíš když máš auto utopený v řece. Vytáhneš se ven, vyšroubuješ svíčky/žhavičky, vyfoukáš vodu a jedeš dál.
Pokud de o elektrickej, nemáš pravdu (opět). S dobrým výkonným altíkem a kvalitní velkou baterkou můžeš tahat hodně dlouho. Já nejvíc tahal v kuse půl hodiny (několikrát navinutý celý lano) 4runnera kolegy, kerej dal budku v údolíčku, volej mu ztek do válců a dyš sem ho převrátil na kola nemoch samozřejmě skoušet natočit motor. Takže sem ho tahal z údolíčka prudkym srázem nahoru. Dyš taháš, musíš mít motor ve votáčkách aby altík stíhal doplňovat baterku. Mam 125 A altík.
No a navíjet se zdechnutym motorem musíš když máš auto utopený v řece. Vytáhneš se ven, vyšroubuješ svíčky/žhavičky, vyfoukáš vodu a jedeš dál.
Re: Vhodny dopravni prostredek
Nemaj, páč u hájtech sův se nepředpokládá strojník v zaolejovaný kombinéze, složitě obsluhující mechanickej naviják.
Ono to pto jde na některý dodělat (uaz, samec), ale jednoduchý to není a levný taky ne.
Elektrickej levný a jednoduchý je, proto ho taky většina lidí má, ale to neznamená že je to nejlepší řesení. Je háklivější na vodu (ano, jde do jistý míry utěsnit, ale i tak) a tahat půl hodiny za cenu úplně vyplivlejch* baterek, při vyplejch světlech abys ušetřil pár A, není teda žádná díra do světa; hydraulickej půjde dokud neuvaříš volej a mechanickej furt.
Potřeba tahat bez motoru, jo, uznávám, jednou z 1000 zapadnutí se to může hodit. Přesto mi výhody neelektrickýho příjdou jako daleko zásadnější.
Ale ano, dostat na auto hydraulickej nebo mechanickej není jednoduchý.
Elektrickej i hydraulickej sem měl na návěsu (podval), a je to nebe a dudy.
*) Nerad bych tady složitě rozváděl jak moc nevyplivlý baterky si nakonec měl, ale viděl sem dost chcíplejch elektrickejch na to, abych si dělal iluze; a kdejakou tojótu vytáhnu i hupcukem
Ono to pto jde na některý dodělat (uaz, samec), ale jednoduchý to není a levný taky ne.
Elektrickej levný a jednoduchý je, proto ho taky většina lidí má, ale to neznamená že je to nejlepší řesení. Je háklivější na vodu (ano, jde do jistý míry utěsnit, ale i tak) a tahat půl hodiny za cenu úplně vyplivlejch* baterek, při vyplejch světlech abys ušetřil pár A, není teda žádná díra do světa; hydraulickej půjde dokud neuvaříš volej a mechanickej furt.
Potřeba tahat bez motoru, jo, uznávám, jednou z 1000 zapadnutí se to může hodit. Přesto mi výhody neelektrickýho příjdou jako daleko zásadnější.
Ale ano, dostat na auto hydraulickej nebo mechanickej není jednoduchý.
Elektrickej i hydraulickej sem měl na návěsu (podval), a je to nebe a dudy.
*) Nerad bych tady složitě rozváděl jak moc nevyplivlý baterky si nakonec měl, ale viděl sem dost chcíplejch elektrickejch na to, abych si dělal iluze; a kdejakou tojótu vytáhnu i hupcukem
Můžeš bejt osel, ale musíš si umět poradit :>
Re: Vhodny dopravni prostredek
No mam naviják na autě 11 let a za tu dobu sem se už něco natahal. Jak sebe tak hlavně cizejch, páč v tý době naviják mělo pár skalních... Nikdy se mi ale nestalo, že bych vyšťavil baterku. Je to jen a pouze vo pořádným altíku, kterej ti stačí doplňovat šťávu. Po půlhodině tahání sem přestal tahat hlavně proto, páč byl horkej motor navijáku, ne že by došla baterka. Sem to chcíp, počkal až to vychladne a pak normálně natočil a tahal dál. Byla voperace asi na 2 hodiny ho dostat votamtať pryč.
Jinak pokud de o těsnost/netěsnost - mam první čínskej naviják kerej se kdy do česka dovez (Noell), tehdá stál 19 litrů, což bylo proti 50 za warna zadarmo. Vykoupal se za tu dobu nesčetněkrát jak ve vodě tak ve sračkách a fachá dodnes, bez toho aniž bych ho kuchal a čistil. Je těsnej dostatečně. je fak, že dnešní laciný číny za 7 litrů sou vo něčem jinym, ale pakliže koupíš dnešní zlatou střední cestu např. Comeup (ten mam teď na sobolu), tak se taky netěsnosti nebojim.
A znova se vrátim k tej mechanice - jaxi správně napsal vývod z redukčky nemá nic zhruba vot 80. let. Takže ne nový SUVčka. Naposled vo čem vim, že mělo vývod byly Series III. A s tim neska už nikdo prakticky nejezdí, páč je to veterán. Samík vývod nemá. A ani neznam nikoho, kdo by ho tam nějak dodělával. Znamenalo by to udělat novou redukčku, coš by znamenalo ztrojnásobit cenu auta... A naprosto nesmyslně, páč samíka ze žumpy vyneseš v rukách i bez navijáku...
Jinak pokud de o těsnost/netěsnost - mam první čínskej naviják kerej se kdy do česka dovez (Noell), tehdá stál 19 litrů, což bylo proti 50 za warna zadarmo. Vykoupal se za tu dobu nesčetněkrát jak ve vodě tak ve sračkách a fachá dodnes, bez toho aniž bych ho kuchal a čistil. Je těsnej dostatečně. je fak, že dnešní laciný číny za 7 litrů sou vo něčem jinym, ale pakliže koupíš dnešní zlatou střední cestu např. Comeup (ten mam teď na sobolu), tak se taky netěsnosti nebojim.
A znova se vrátim k tej mechanice - jaxi správně napsal vývod z redukčky nemá nic zhruba vot 80. let. Takže ne nový SUVčka. Naposled vo čem vim, že mělo vývod byly Series III. A s tim neska už nikdo prakticky nejezdí, páč je to veterán. Samík vývod nemá. A ani neznam nikoho, kdo by ho tam nějak dodělával. Znamenalo by to udělat novou redukčku, coš by znamenalo ztrojnásobit cenu auta... A naprosto nesmyslně, páč samíka ze žumpy vyneseš v rukách i bez navijáku...
Re: Vhodny dopravni prostredek
Kdo by měl zájem o Nissan Patrol, může i tady:
http://www.eulex-kosovo.eu/?page=2%2C40
http://www.eulex-kosovo.eu/?page=2,33,345
http://www.eulex-kosovo.eu/eul/reposito ... Photos.pdf
http://www.eulex-kosovo.eu/?page=2%2C40
http://www.eulex-kosovo.eu/?page=2,33,345
http://www.eulex-kosovo.eu/eul/reposito ... Photos.pdf
Re: Vhodny dopravni prostredek
Pro zajímavost: Toyota Land Cruiser 4,7 Combi, pancéřové
Dost jetý z misí a cenu radši nepíšou
http://www.zsmv.cz/majetek/toyota-land- ... pancerove/
Dost jetý z misí a cenu radši nepíšou
http://www.zsmv.cz/majetek/toyota-land- ... pancerove/
Čím víc víš, tím míň neseš.
Re: Vhodny dopravni prostredek
to už zájemce přiklepnutýho natuty má... I dyš já bych takle těžký kilo nechtěl. Přední dif na to neni dimenzovanej a jakmile vobuješ pořádný gumy tak chroupne.
- DanBlack
- Příspěvky: 1482
- Registrován: 02.02.2012 23:19
- Pohlaví: malé, zrzavé
- Bydliště: Severní Čechy
Re: Vhodny dopravni prostredek
Myslíte, že tu balistiku má zapsanou v TP?
------------------------------------------------------------------
Štěstí neexistuje...jsou jen průsery co dobře dopadly.
Štěstí neexistuje...jsou jen průsery co dobře dopadly.
Re: Vhodny dopravni prostredek
to tam mít nemusí, má tam napsanou zvýšenou hmotnost
Re: Vhodny dopravni prostredek
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
Re: Vhodny dopravni prostredek
Bezva pásové vozidlo. https://www.facebook.com/czech.WeAreHer ... 401475222/
Jen mrtvé ryby plavou s proudem.
Re: Vhodny dopravni prostredek
hmotnost cca 24,6 kg
tak na tom bych teda nechtěl šlapat nějakej kopec
tak na tom bych teda nechtěl šlapat nějakej kopec
Re: Vhodny dopravni prostredek
to viš za každý kilo váhy zaplatíš litr, je to švýcarský...
Re: Vhodny dopravni prostredek
https://www.novinky.cz/auto/413930-ox-m ... luxus.html
To by mohlo být dobré, velmi jednoduché a brutálně praktické.
To by mohlo být dobré, velmi jednoduché a brutálně praktické.