Vhodny dopravni prostredek

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Kapo
Příspěvky: 1298
Registrován: 10.04.2012 12:35
Bydliště: na samote u lesa

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Kapo »

Téma má názov "Vhodný dopravný prostredek" tak sa prosím vráte spet k vétrieskám a nespamujte tu. :lol:
Kto nepozná prístav, do ktorého pláva, tomu žiaden vietor nie je dosť dobrý.
Chorche
VIP
Příspěvky: 3275
Registrován: 28.02.2013 13:11

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Chorche »

pooma bych vopravil : XJ (Cherokee) nemá žebřinovej rám. Má samonosnou kasli.
Rozměr gum co má v techničáku bych vůbec neřešil, páč s nima věčinou to auto vypadá i jezdí jako tramvaj... Tzn. dal bych tam aspoň 31ky. Pakliže je motor neutáhne, tak pomalejší převody do difů. Jelikož samosvor, pakliže ho někdo už nedělal, bude v těchle kilácích sjetej (lamely) a samosvořit moc nebude, dal bych dopředu automatickou uzávěrku (třeba mnou dováženej Aussie Locker :) ). Auto pak projede vo 50% víc.
PooM
Příspěvky: 21
Registrován: 26.03.2015 14:59
Pohlaví: muž

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od PooM »

Děkuji Chorchemu za uvedení na pravou míru (prostě se mi vybaví Cherokee=žebřík, moje chyba). Jinak se s tím pohybuju v 75% po cestách (tomu odpovídá i obutí), takže mi vyhovuje tak jak je (z výroby). Dostanu se tím kam potřebuju, občas někoho vytáhnu ze škarpy...a když někudy neprojedu, jedu prostě okolo (stejně je to většinou rychlejší i levnější :D ).
Spíš by mě zajímalo (možná by si to zasloužilo své vlákno?) co a jak s navijákem - jakou konstrukci, jaký pohon, jaké lano...
Chorche
VIP
Příspěvky: 3275
Registrován: 28.02.2013 13:11

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Chorche »

naviják ideálně do pevnostního nárazníku. Levnější a jednodušší je elektrickej (hydraulickej vyžaduje jednak extra kladku na čerpadlo a jednak funguje jen když běží motor). No a lano záleží na každym soudruhovi - ocelový je těžší, ale vydrží hrubší zacházení (třeba tahání přez břeh, kdy s nim řežeš do hlíny), syntetika je lehká, ale nesmí se ničeho nikdy dotýkat, jinak se řízne. Přiď ke mě na offroadfórum, tam zjistíš úplně fšechno ;)
PooM
Příspěvky: 21
Registrován: 26.03.2015 14:59
Pohlaví: muž

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od PooM »

OK, děkuju
Uživatelský avatar
K4cer
VIP
Příspěvky: 1686
Registrován: 30.03.2014 20:37
Pohlaví: muž

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od K4cer »

Tady bych maličko oponoval, elektrickej je nejlevnější a nejjednodušší řešení, ale taky nejhorší. I při zdvojený baterce můžeš navijákovat v řádu jednotek minut, pak baterky zdechnou. To že funguje při vypnutým motoru neberu jako výhodu, protože pokud to auto nejde nastartovat, tak je docela jedno jesli je v bažině, nebo pět metrů za ní.
Na občasné vyprošťování a light duty samozřejmě stačí.

Mechanickej (převodem od něčeho, převodovky nebo přídavky) vyžaduje značný zásahy a ne na všechno jde implementovat. Výhodou je že může tahat celej den, nevýhodou je nutnost obsluhy v kabině, mačkající spojku - takže je fajn mít pomocníka venku.

Hydraulickej vyžaduje přítomnost čerpadla a celého olejového hospodářství (nádrž, přetlakový ventil, hadice/trubky, rozvaděč, nepovinně chladič), ale spojuje výhody mechaniky a elektriky. Dobře se ovládá, ovladaví prvky můžou být jak v kabině, tak u navijáku, jde to i bezdrátovým dálkovým. Při správně navrženém systému olej neuvaří. Složitý a drahý.

Ve věci lana má Chorche výjimečně prafdu :mrgreen:
Ještě bych doplnil že ocelový je výrazně levnější než syntetický (cca 1/4 ceny)
Nevýhodou ocelového je velká kinetická energie při roztržení a zpětné šlehnutí lana. Je znám případ, kdy při vyprošťování auta obsluha uvázala lano navijáku o kouli tažnýho (!!!), tato se tahem ulomila, prostřelila čelní okno a usmrtila spolujezdkyni.
Syntetický takle nešlehá, ale je velmi háklivý na mechanický poškození.
Můžeš bejt osel, ale musíš si umět poradit :>
Chorche
VIP
Příspěvky: 3275
Registrován: 28.02.2013 13:11

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Chorche »

kačere, kolik novejch aut má na redukčce vývod na příslušenství... ? :roll: Asi bysme je spočítali na prstech jedný ruky besprstýho Johna...
Pokud de o elektrickej, nemáš pravdu (opět). S dobrým výkonným altíkem a kvalitní velkou baterkou můžeš tahat hodně dlouho. Já nejvíc tahal v kuse půl hodiny (několikrát navinutý celý lano) 4runnera kolegy, kerej dal budku v údolíčku, volej mu ztek do válců a dyš sem ho převrátil na kola nemoch samozřejmě skoušet natočit motor. Takže sem ho tahal z údolíčka prudkym srázem nahoru. Dyš taháš, musíš mít motor ve votáčkách aby altík stíhal doplňovat baterku. Mam 125 A altík.
No a navíjet se zdechnutym motorem musíš když máš auto utopený v řece. Vytáhneš se ven, vyšroubuješ svíčky/žhavičky, vyfoukáš vodu a jedeš dál.
Uživatelský avatar
K4cer
VIP
Příspěvky: 1686
Registrován: 30.03.2014 20:37
Pohlaví: muž

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od K4cer »

Nemaj, páč u hájtech sův se nepředpokládá strojník v zaolejovaný kombinéze, složitě obsluhující mechanickej naviják.
Ono to pto jde na některý dodělat (uaz, samec), ale jednoduchý to není a levný taky ne.

Elektrickej levný a jednoduchý je, proto ho taky většina lidí má, ale to neznamená že je to nejlepší řesení. Je háklivější na vodu (ano, jde do jistý míry utěsnit, ale i tak) a tahat půl hodiny za cenu úplně vyplivlejch* baterek, při vyplejch světlech abys ušetřil pár A, není teda žádná díra do světa; hydraulickej půjde dokud neuvaříš volej a mechanickej furt.

Potřeba tahat bez motoru, jo, uznávám, jednou z 1000 zapadnutí se to může hodit. Přesto mi výhody neelektrickýho příjdou jako daleko zásadnější.
Ale ano, dostat na auto hydraulickej nebo mechanickej není jednoduchý.

Elektrickej i hydraulickej sem měl na návěsu (podval), a je to nebe a dudy.

*) Nerad bych tady složitě rozváděl jak moc nevyplivlý baterky si nakonec měl, ale viděl sem dost chcíplejch elektrickejch na to, abych si dělal iluze; a kdejakou tojótu vytáhnu i hupcukem :mrgreen:
Můžeš bejt osel, ale musíš si umět poradit :>
Chorche
VIP
Příspěvky: 3275
Registrován: 28.02.2013 13:11

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Chorche »

No mam naviják na autě 11 let a za tu dobu sem se už něco natahal. Jak sebe tak hlavně cizejch, páč v tý době naviják mělo pár skalních... Nikdy se mi ale nestalo, že bych vyšťavil baterku. Je to jen a pouze vo pořádným altíku, kterej ti stačí doplňovat šťávu. Po půlhodině tahání sem přestal tahat hlavně proto, páč byl horkej motor navijáku, ne že by došla baterka. Sem to chcíp, počkal až to vychladne a pak normálně natočil a tahal dál. Byla voperace asi na 2 hodiny ho dostat votamtať pryč.
Jinak pokud de o těsnost/netěsnost - mam první čínskej naviják kerej se kdy do česka dovez (Noell), tehdá stál 19 litrů, což bylo proti 50 za warna zadarmo. Vykoupal se za tu dobu nesčetněkrát jak ve vodě tak ve sračkách a fachá dodnes, bez toho aniž bych ho kuchal a čistil. Je těsnej dostatečně. je fak, že dnešní laciný číny za 7 litrů sou vo něčem jinym, ale pakliže koupíš dnešní zlatou střední cestu např. Comeup (ten mam teď na sobolu), tak se taky netěsnosti nebojim.

A znova se vrátim k tej mechanice - jaxi správně napsal vývod z redukčky nemá nic zhruba vot 80. let. Takže ne nový SUVčka. Naposled vo čem vim, že mělo vývod byly Series III. A s tim neska už nikdo prakticky nejezdí, páč je to veterán. Samík vývod nemá. A ani neznam nikoho, kdo by ho tam nějak dodělával. Znamenalo by to udělat novou redukčku, coš by znamenalo ztrojnásobit cenu auta... A naprosto nesmyslně, páč samíka ze žumpy vyneseš v rukách i bez navijáku... :lol:
Uživatelský avatar
kregan
VIP
Příspěvky: 2206
Registrován: 28.11.2013 8:43

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od kregan »

Pro zajímavost: Toyota Land Cruiser 4,7 Combi, pancéřové
Dost jetý z misí a cenu radši nepíšou
http://www.zsmv.cz/majetek/toyota-land- ... pancerove/
Čím víc víš, tím míň neseš.
Chorche
VIP
Příspěvky: 3275
Registrován: 28.02.2013 13:11

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Chorche »

to už zájemce přiklepnutýho natuty má... I dyš já bych takle těžký kilo nechtěl. Přední dif na to neni dimenzovanej a jakmile vobuješ pořádný gumy tak chroupne.
Uživatelský avatar
DanBlack
Příspěvky: 1482
Registrován: 02.02.2012 23:19
Pohlaví: malé, zrzavé
Bydliště: Severní Čechy

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od DanBlack »

Myslíte, že tu balistiku má zapsanou v TP? :mrgreen:
------------------------------------------------------------------
Štěstí neexistuje...jsou jen průsery co dobře dopadly.
Chorche
VIP
Příspěvky: 3275
Registrován: 28.02.2013 13:11

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Chorche »

to tam mít nemusí, má tam napsanou zvýšenou hmotnost
Uživatelský avatar
proforma
VIP
Příspěvky: 6027
Registrován: 23.09.2014 15:11
Bydliště: tutajší

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od proforma »

- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
Uživatelský avatar
Patrol
Příspěvky: 1175
Registrován: 24.08.2015 14:38

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Patrol »

Jen mrtvé ryby plavou s proudem.
Uživatelský avatar
hangys
Příspěvky: 202
Registrován: 04.01.2013 19:38
Pohlaví: muž
Bydliště: Východní Čechy

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od hangys »

Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od dracekvo »

hmotnost cca 24,6 kg
tak na tom bych teda nechtěl šlapat nějakej kopec :D
Chorche
VIP
Příspěvky: 3275
Registrován: 28.02.2013 13:11

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Chorche »

to viš za každý kilo váhy zaplatíš litr, je to švýcarský... :lol:
Butch
Příspěvky: 774
Registrován: 28.11.2014 19:21

Re: Vhodny dopravni prostredek

Příspěvek od Butch »

https://www.novinky.cz/auto/413930-ox-m ... luxus.html

To by mohlo být dobré, velmi jednoduché a brutálně praktické. :yes
Odpovědět