Vybavení automobilu

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
vrabi
Příspěvky: 313
Registrován: 10.12.2019 11:48

Re: Vybavení automobilu

Příspěvek od vrabi »

U těchto malých hobby kompresorů pozor na dobu provozu, nemají prakticky žádné chlazení a během chvilky se přehřejí. Pokud už je používáte, tak maximálně několik (tím opravdu myslím max.3-5) minut v kuse a pak nechat aspoň 15 minut chladit. I tak vydží většinou pár použití a odejdou. Jejich smysl je dofouknout pneumatiku o pár desetin baru.
Pro použití v garáži je asi nejlepší starý kompresor z ledničky, pokud se nepřevrací, vydrží na věky. Stačí doplnit hadičku, filtřík a je hotovo. Ideální pro něj je, když stojí na stálém místě, bez přenášení a naklápění.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 3566
Registrován: 03.09.2012 18:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Vybavení automobilu

Příspěvek od bivoj »

Na kompresor z ledničky bacha - aby fakt "vydržel na věky", je dobré mu na vstup, za filtr, přidat olejovač vzduchu a na výstupu odlučovač oleje a vody. To jeho použití trošku prodraží, ale pak fakt vydrží hodně dlouho i při častém používání. Pro občasné hobby použití to pochopitelně není třeba.

Nicméně do garáže by už měl přijít IMHO nějaký normální kompresor se vzduchojemem. Já mám nyní starý jednoválcový Orlík 80L a je to trochu něco jiného jak jakýkoliv minikompresor... ;-)
Sic semper tyrannis.
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 461
Registrován: 09.06.2020 13:24
Pohlaví: muž

Re: Vybavení automobilu

Příspěvek od Ulfhednar »

Při ladění svého "grey man car" mě napadla taková myšlenka:
-v případě, že budu potřebovat auto v nějaké průšvihové situaci, hodí se na něm mít "hrabavější obutí". Zároveň v řadě případů není zřejmé, jak dlouho případná situace, kdy potřebuji auto k nějakému nestandardnímu přesunu potrvá, a zda budu adekvátně "obutý". Příklad: zombie apokalypsa vypukne na podzim, pár dní předtím, než bylo plánováno přezutí na zimáky, a jako na potvoru napadne sníh. Nemilé...

Nebylo by v tomto kontextu vhodné mít na autě allseason pneumatiky a být tak "vždy ve střehu"? V létě projedou třeba v blátě asi víc, než silniční letňáky. V zimě sice nemají výkon plnohodnotných zimáků, ale jednak to částečně kompenzuje 4x4, za druhé si lze pomoci řetězy.
Samozřejmě je to "kočkopes", ale vývoj jde dopředu a třeba Continental má od 2018 celoroční pneumatiku, která podle všeho hodně ční nad ostatními a limity segmentu posunula hodně dopředu. je sic dost drahá, ale zase se ušetří na přezouvání. Možná je lepší mít na celoročkách, než se ocitnou s letňáky na horách v zimě.. Názory?

Druhý postřeh - myslím, že k rozpadlickému autu patří účinný plašič na kuny. Mě třeba ohlodali kabeláž opakovaně i když nikdy fatálně, aby auto nejelo. Ale představa situace, kdy chcete prchat s rodinou a místo startéru slyšíte zpod kapoty potměšilý smích rozpustilé kuny je prekérní... Nebo po nočním táboření u auta v lese, na cestě do Greenfortu X ;)

Ke kompresoru v autě: doplňte ho o sadu na lepení pneu. I když máte plnohodnotnou rezervu, nikde není psáno, že píchnete jen jednou, nemluvě o faktu, že rezervy většinou nemívají stejný vzorek, jako máte na obutí...
Óðinn á yðr alla
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 2574
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Vybavení automobilu

Příspěvek od dracekvo »

Celoroční nefungují pořádně v létě, nefungují v zimě.
V zimě jezdím na zimákách, v létě jezdim na zimákách co už mají málo mm.
Můj názor je takový, ze v létě stačí cokoliv, v zimě je důležité mít pořádné zimáky.
Samozřejmě jezdím přiměřeně tomu, že mám v létě zimáky. Pokud je déšť, tak neletím po dálnici 140 atd.
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 461
Registrován: 09.06.2020 13:24
Pohlaví: muž

Re: Vybavení automobilu

Příspěvek od Ulfhednar »

25 let to mám stejně.
Ale stejnou dobu pozoruji, že na zimákách většinou jezdím na suché či mokré silnici a v teplotách nad nulou. A už se stalo, že mě led překvapil na letňákách někdy začátkem května (mrazové rokle).
Jasně - v létě jsou letňáky lepší a v zimě jsou zimáky lepší. jenže dobrých půl roku je tak nějak mezi a průšvih nemusí nastat v uprostřed léta s garancí vyřešení do konce podzimu. Navíc si myslím, že i v létě budou ty zesílené celoroční pneumatiky při pohybu mimo silnice lepší, než "slicky".

Znovu říkám - představte si průšvih. Odhadnete hned, jak dlouho bude trvat? Půjdete hned přezout auto? Povezete druhé obutí na střeše?
A ještě jednou - nové Continentaly a částečně Micheliny udělaly z celoroček (podle všeho) něco o dost jinéh, než jsme zvyklí. A teď nemyslím reklamní kecy.

Spíše mě tedy zajímá vaše řešení mnou nahozené situace. A případně zkušenosti s novými premiovými "allroundery". Přecijenom bych nesoudil podle celoročních pneumatik z dob před patnácti, dvaceti lety...
https://www.megamax24.cz/pneu/detail/co ... 9238791433
Óðinn á yðr alla
PeFi
Příspěvky: 1331
Registrován: 15.03.2014 13:01

Re: Vybavení automobilu

Příspěvek od PeFi »

"Ale stejnou dobu pozoruji, že na zimákách většinou jezdím na suché či mokré silnici a v teplotách nad nulou. "

A na tyto podmínky jsou taky optimalizované zimní gumy určené pro "střední evropu". Skutečné zimní pneumatiky tady v nabídce nejsou (a to nemám na mysli pneumatiky s hřeby, ale prostě opravdové zimní pneumatiky používané v severní Evropě):
Například jde o tyto:
Bridgestone Blizzak Ice
Goodyear UltraGrip Ice 2
Continental VikingContact
Nokian Hakkapeliitta R3
Pirelli Ice Zero FR
Nereus NS805 Plus
Michelin X Ice Snow
Nexen Winguard Ice Plus W

Co se mě týče, tak celoroční jsou dobré na auto, kterým se celkově moc nejezdí a hlavně se kterým se moc nejezdí po zimních okreskách a se kterým člověk nemusí vyjet, pokud se počasí zrovna rozhodlo předvést, co umí. Pro naše klimatické podmínky dlouhodobě dopadá hodně slušně Michelin CrossClimate, což je celoroční guma, která (na rozdíl od ostatních celoroček v létě při brždění z vyšších rychlostí není o moc horší než letní guma) a současně v zimě není o moc horší než zimní guma:
https://www.tyrereviews.co.uk/Article/2 ... e-Test.htm

Právě to brždění z vyšších rychlostí je zoufalá slabina všech zimních gum a mnoha celoroček, protože se směs po pár sekundách brždění přehřeje a pak cítíš jak to klouže - u zimních k tomu při teplotách nad nulou stačí rychlost nad cca 80 km/h.
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 461
Registrován: 09.06.2020 13:24
Pohlaví: muž

Re: Vybavení automobilu

Příspěvek od Ulfhednar »

Co jsem právě koukal, tak Continental AllseasonContact tu Michelinku překonává ve většině parametrů, v některých i výrazně kromě brzdění na suchu). V brzdění na suchu je ale podstatně lepší, než Contík WinterContact T860, které jsem do nedávna měl a popravdě řečeno jsem s nimi na suchu žádné problémy nepozoroval. O těch Michelinkách také uvažuji, ale podle všeho na sněhu a ledu zas tak extra dobré nejsou. Zdá se mi, že ty rozdíly jsou často až laboratorně malé a se špatnou opakovatelností.

Mrkněte na tu tabulku na https://www.celorocni-pneumatiky.cz/, kde jsou ty nové celoročky srovnávané s kvalitnímí letními a zimními pneu (Dunlop a Continental). Cena je sice vysoká, ale ta univerzálost je fajn.

Já teď mám na léto Pirelli Cintrurato a na zimu nové Dunlop WinterSport, ale vadí mi ta "taktická nepružnost". Ty Pirellky jsou skvělé, ale fakt jen na asfaltu a za tepla.

Představte si situaci, že potřebujete zdrhnout (od toho bug-out auta jsou) a teď jaké pneu? Nevíte na jak dlouho, jestli Vás osud zavane do Ruska či Skandinávie, nebo na Balkán či Španělska, po jakých cestách. Budu pryč týden, nebo rok? Co byste dal na auto? :|
Óðinn á yðr alla
Uživatelský avatar
Majkl Night
Příspěvky: 271
Registrován: 08.02.2013 23:26
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno, Prostějov

Re: Vybavení automobilu

Příspěvek od Majkl Night »

K pneumatikám:
Octavia: letní - Bridgestone Turanza - dobrý handling, výborný odvod vody, prostě se nedají sjet
Zimní - Continental wintercontact T860 - záběr na sněhu, dobře drží stopu, slušně brzdí

Fabia: celoroční - General tire Altimax - vnitřní šípy na sníh s dost lamelami vnejsi vetsi bloky pro hpevneni pneu v lete, jsem s nima spokojen.

LR D3: celoroční - BF goodrich T/A KO2 - nesmrtelný vzorek, dobra boční ochrana proti prořezu, vůbec se nesjíždí, na mokru občas uklouzne na sněhu vyloženě klouže, auto má sice 3 tuny, ale i tak je to hrůza v zimě
Zimní - Nokian Hakkapeliitta R3 SUV - snad jeste lepsi nez continental a na tak tezkym aute, brzdi super, drzi drahu, musim davat pozor, ze nemuzu jezdit pres patniky apod. Brohi zniceni pneu je mekka oproti bfgoodrich.

Dofukovani pneu: v Discošce mám malý jednopístový kompresor za asi 1000, ale zvladne postupně nafoukat všechny pneu 7-8minut jed a 15 minut chladnutí.
Zabudovany kompresor Hitachi a zasobnik vzduchu cca 40 L pro vzduchovy podvozek a z něj vývod na hadici, kdyby zdechl ten ruční kompresor
Pro každý případ dvoupístová šlapací pumpa, taky zvládne nafouknout pneu, jen se clovek nadře a občas musí prokápnout olejem, aby se trochu mazala.

Lepící sada: knoty a propriety vozím, ale pomohly mi je jednoh na dírku po šroubku, jinak jsem měl vždy buď roztrženou bočnici o kámen nebo klacek, kde již nepomohlo nic. (BFgoodrich se mi hatim za dva roky nepodařilo ani poškrábat, nak jsou odolny)
Ve fabii a octâvce vozím mimo plnou rezervu i jednorázovou bombičku na dofouknutí pneu.

Majkl
Volí si stezku chodec, nebo stezka chodce?
Strelec45
VIP
Příspěvky: 1059
Registrován: 17.02.2013 9:59
Pohlaví: muž

Re: Vybavení automobilu

Příspěvek od Strelec45 »

Tak na teréňáku mám na léto celoročky ATčka od Nokie z důvodu hrubšího vzorku a celkově masivnější konstrukce, manželka má BF Goodrich AT. Obě pneušky nejsou moc dobrý na mokru, ale když přizpůsobíš jízdu, tak je to v poho. V terénu se nestratí, je to rozohodně lepší než klasické letní. Na zimu máme zimáky... jejich vlastnosti na silnici i mimo ní jsou, pokud není aspoň 30 cm sněhu, lepší. Mimochodem používání zimáků na dojetí není moc dobré ( alespoň ve smyslu zákona ), platí pro ně 4 mm, letní z nich léto nedělá. ;) Vím, že na to každý druhý kašle.
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Pez
Příspěvky: 362
Registrován: 29.01.2020 16:14
Pohlaví: muž

Re: Vybavení automobilu

Příspěvek od Pez »

Pleteš se, v létě platí 1,6mm a je jedno jestli to jsou zimní nebo letní.
PeFi
Příspěvky: 1331
Registrován: 15.03.2014 13:01

Re: Vybavení automobilu

Příspěvek od PeFi »

Ulfhednar píše: 19.12.2020 20:58 Co jsem právě koukal, tak Continental AllseasonContact tu Michelinku překonává ve většině parametrů, v některých i výrazně kromě brzdění na suchu). V brzdění na suchu je ale podstatně lepší, než Contík WinterContact T860, které jsem do nedávna měl a popravdě řečeno jsem s nimi na suchu žádné problémy nepozoroval. O
Ty problémy se projeví při nouzovém brždění na dálnici z vyšších rychlostí, kdy to napřed moc hezky brzdí (tak dvě až tři sekundy podle venkovní teploty) a pokud do té doby nestojíš, tak to najednou cukne a brzdí to podstatně hůř a brzdná dráha je pak mnohem delší, než člověk původně čekal - v podstatě najednou jako bys brzdil na mokrém kluzkém asfaltu. Zažil jsem jen párkrát, jednou na zimních při 80 km/h a okolní teplotě +20 stupňů, jednou při brždění na dálnici ...

Škoda, že v testech zimních/celoročních neudělají test brzdné dráhy za sucha ze 130 km/h ...
Strelec45
VIP
Příspěvky: 1059
Registrován: 17.02.2013 9:59
Pohlaví: muž

Re: Vybavení automobilu

Příspěvek od Strelec45 »

Pez píše: 20.12.2020 12:10 Pleteš se, v létě platí 1,6mm a je jedno jestli to jsou zimní nebo letní.
Zdroj? To, co popisuješ, platí pro universály, chceš-li celoročky... tj. 1,6 v létě, 4 mm v zimě. Ale jinak se v zákoně všude píše zimní/letní pneumatika a ne pro letní a zimní období. Ptal jsem se na to na školení řidičů, které jsme měli u DEKRY a bylo mi to sděleno, jak prezentuju.
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Pez
Příspěvky: 362
Registrován: 29.01.2020 16:14
Pohlaví: muž

Re: Vybavení automobilu

Příspěvek od Pez »

Před pár lety jsem se po tom pídil, protože nekdy taky dodjíždím zimní v létě a tady máš vyjádření policie. Dotazoval se jiný řidič


na základě Vašeho dotazu uvádíme, že v této souvislosti je povinnost na vozidlech kategorie M nebo N do maximální přípustné hmotnosti 3 500 kg používat zimní pneumatiky s hloubkou hlavní dezénové drážky minimálně 4 mm, což je definováno v § 40a zákona číslo 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ale pouze za předpokladu, že se na pozemních komunikacích nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza.

Dále zimní pneumatiky definuje vyhláška Ministerstva dopravy č. 341/2014 Sb. o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Předmětná vyhláška však již nerozvádí, jakou hloubku dezénu má mít zimní pneumatika. Vyhláška pouze hovoří o minimální hloubce hlavní dezénové drážky u pneumatik dle kategorie vozidla, tedy : " Pláště pneumatik nesmí mít na svém vnějším obvodu trhliny nebo poškození, které obnažují kostru nebo ji narušují. Činná plocha pláště pneumatiky v provozu musí mít po celém obvodu a celé šíři vrchního běhounu jasně viditelný dezén s hloubkou hlavních dezénových drážek nebo zářezů u mopedu nejméně 1,0 mm a u vozidel ostatních kategorií nejméně 1,6 mm. Hlavními dezénovými drážkami se rozumějí drážky opatřené indikátory opotřebení, označené zkratkou TWI."

Dle shora uvedených skutečností lze závěrem na Váš dotaz tedy konstatovat, že v letním období není zakázáno používat zimní pneumatiky s hloubkou hlavních dezénových drážek nebo zářezů u vozidel ostatních kategorií nejméně 1,6 mm.

Ředitelství služby dopravní policie Policejního prezidia České republiky však nedoporučuje užití zimních pneumatik v letních měsících z důvodu bezpečnosti silničního provozu.

S pozdravem

kpt. Bc. Petr Habenicht

vrchní komisař
Martysedlak
Příspěvky: 277
Registrován: 08.04.2020 13:09
Pohlaví: muž

Re: Vybavení automobilu

Příspěvek od Martysedlak »

Ulfe: než laborovat a hledat nějaké universální pneu, mi přijde lepší variant mít dvě sady pneu na diskách. Já mám letní reprezentativní elektrony, zimni plechechové.

U i u těch letních je velký výběr vzorků kde jezdíš. Kolega má dvě sady letní AT na běžný provoz, plus MT když se vydává na daleké cesty Albánie, Rumunsko, či nějaké prasečiny v blátě.

V dnešní době Aku rázových utahovaček trvá výměny všech 4 kol v řádu minut.
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 461
Registrován: 09.06.2020 13:24
Pohlaví: muž

Re: Vybavení automobilu

Příspěvek od Ulfhednar »

Ale jo, já mám dvě sady litých kol. Letní Pirelli a zimní Dunlop, už jsem to psal. Ale prostě stejně půl roku jezdím na pneu, které nejsou ideální a zároveň je to neoperativní.
Když naváži na vlákno: viewtopic.php?f=10&t=3719, co byste měli raději na autě, když to TEĎ bude třeba 20.10.? Nebo 5.4.? A nevíte, na jak dlouho se ten průšvih bude konat a kam Vás osud zavane? Spousta lidí tady (včetně mě) má ráda třeba Jimnyho, líbil by se jim Wrangler...a přesto ta auta na suché silnici i na letňákách budou brzdit mnohem déle a v zatáčkách budou méně stabilní, než nějaký Outback, Scout, XC7 na celoročkách.
Opakuji svůj dvojdotaz:

1.) Máte někdo reálnou zkušenost s MODERNÍMI PREMIOVÝMI celoročními pneu, vyvinutými, řekněme, po 2017?
2.) Jak už jsem nadhodil - někdy na podzim, na jaře...dojde k nějaké situaci, kdy se budete někam "bugoutit". Nevíte kam, a na jak dlouho. Co byste měli nejraději na autě?
Óðinn á yðr alla
Uživatelský avatar
Rookie81
Příspěvky: 215
Registrován: 02.02.2011 21:14
Pohlaví: muž
Bydliště: moravské slovácko

Re: Vybavení automobilu

Příspěvek od Rookie81 »

ad 2 - Když už budu muset narychlo odjet, tak na přehazování gum nebude čas. Nejlepší gumy jsou ty, co máš zrovna na kolech. Adekvátně tomu a počasí a terénu přizpůsobit jízdu. Já sám na zimní přezouvám o něco dřív a na letní o něco později a vždycky, i v létě, vozím řetězy. Jsou dobré i do bláta. V blátě se brzo zacpou i zimáky, tak je to vcelku jedno, to bys musel mít offroudové "mud" gumy.
Anebo jako správný rozpadlík sebou vozit sadu letních, sadu zimních, sadu do bahna, sadu do kamení a samozřejmě náhradní sadu ke každé sadě. :yes :rock
Uživatelský avatar
Rookie81
Příspěvky: 215
Registrován: 02.02.2011 21:14
Pohlaví: muž
Bydliště: moravské slovácko

Re: Vybavení automobilu

Příspěvek od Rookie81 »

Všiml jsem si, že někdo vozíte druhou autobaterii, hlavně na zimu mě to přijde jako super věc. Máte ji nějak namontovanou třeba v motorovém prostoru? Nebo když v kufru, máte ji v extra obalu, krabici? Mě by se možná pod kapotu vešla, připojil bych ji k elektroinstalaci auta, ale uvažuji taky o plastové bedně, kde bych baterku upevnil, vedle dal smotané startovací kabely a do víka přidal zásuvku na zapalovač. K tomu na nabíjení kabel do zásuvky auta. Bedna by byla přenosná a sloužila k napájení prakticky čehokoli.
Uživatelský avatar
Serža
VIP
Příspěvky: 3452
Registrován: 21.04.2016 15:12
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:

Re: Vybavení automobilu

Příspěvek od Serža »

druhou baterku ne, ale startovací powerbanku
https://www.alza.cz/auto/noco-genius-bo ... 604323.htm
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
NoobsRush
Příspěvky: 15
Registrován: 17.01.2021 12:44

Re: Vybavení automobilu

Příspěvek od NoobsRush »

Nouzově se místo tohohle booster packu dá použít tříčlánková LiPo baterka z RCček (dronu, soft apod), vyzkoušeno několikrát.
Uživatelský avatar
devlop
Příspěvky: 2452
Registrován: 22.09.2014 18:52
Pohlaví: muž

Re: Vybavení automobilu

Příspěvek od devlop »

Serža, díky za tip, já jsem tomu z počátku nevěřil, ale když to používáš ty, tak to asi fakt funguje :-)
a ano, fakt to nastartuje i traktor, do téhle půjdu ("Hummer H2")
https://www.youtube.com/watch?v=5HvLR2cwmGw
Odpovědět