Parohyby

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Uživatelský avatar
Šnek
Příspěvky: 5
Registrován: 29.02.2016 19:52
Pohlaví: malé, zrzavé

Re: Parohyby

Příspěvek od Šnek »

...a upřímně když uzavřený oběh média , tak než parní stroj s rekuperací páry, to už radši i zde nesčetněkrát zmiňovaný sterling, který má větší účinnost a nejsou v něm tak vysoké/nebezpečné tlaky horké páry v kotli.
- opravdu ... ..... ....... vůbec - jen zbytečně otloukáš klávesnici !
1) ta hróóózná velikost těch věží je dáno především pro tebe naprosto nepochopitelným výkonem :o , těchto strojů a v případě lokomotivy by už pro tak obrovský výkon měl stroj skutečně zbytečně velkou hmotnost a rozměr.
2) nemluvím o turbínách ! - ty se běžně v podnikové sféře nepoužívají ke stlačování médií (např. chladících, či vzduchu) :lol:
3) A Stirling coby i stacionární pohon je skutečně jen pouhou fantasií naprostých mimoňů, kteří jen otloukají klávesnice - nebo netlachej a zkus si ho doma postavit, alespoň tak "malinký" :lol: , aby ti utáhl 100 watowou žárovku !!! - alespoň zaměstnáš ruce a zároveň budeš muset zkusit užívat i :rofl
Hohepa
VIP
Příspěvky: 3469
Registrován: 22.07.2013 22:16
Bydliště: Praha

Re: Parohyby

Příspěvek od Hohepa »

Velmi zjednodušeně , pokusný výpočet.
pokud kouknu třeba tady http://www.svethardware.cz/navrh-pasivn ... o-pc/15496
tak u proudícího vzduchu v ideálních podmínkách 1 m2 uchladí o 1 °C přibližně 100 W.
Řekněme že potřebuji snížit teplotu ze 120°C na 95 °C tedy o 25 °C.
Budeš to používat jako elektrocentrálu cca 2 kW .
Při ideální účinnosti parního stroje 30% budeš mít v "teple" cca 6 kW
6 kW potřebuji pro uchlazení o jeden stupeň 6000/100=60 m2
pro uchlazení o 25 °C to je 1500 m2 povrchu chladiče.

Asi dělám někde chybu, ale tohle je nepoužitelné ! ?

Ano existují i profesionální aktivní chladící systémy .
Například http://www.kompresory-chlazeni.cz/cs/pr ... ni-kapalin
a pokud kouknu na chlazení 7kW potřebuje příkon 1,95 kW.
Hohepa
VIP
Příspěvky: 3469
Registrován: 22.07.2013 22:16
Bydliště: Praha

Re: Parohyby

Příspěvek od Hohepa »

stirling bych zase tak nezatracoval ;)
https://www.youtube.com/watch?v=M9UKu-AP02k
Philips s ním dělal úžasnou elektrocentrálu , dnes vyhledávaná sběratelská rarita.
Dokázal pohánět i ponorky http://www.deutsches-museum.de/sammlung ... lingmotor/

Co se týká strojařské náročnosti ohledně výroby sterling vs. parní stroj , no to by bylo na trochu delší diskuzi.
https://www.google.cz/search?q=stirling ... ljxojkM%3A

edit: můžeš prosím přiložit nějaké foto Tvého parního stroje ?
Uživatelský avatar
Šnek
Příspěvky: 5
Registrován: 29.02.2016 19:52
Pohlaví: malé, zrzavé

Re: Parohyby

Příspěvek od Šnek »

Hošíčku, tluč dál do kláves, ale pokud o něčem nemáš ani potuchy, pak ti ani "odborný článek" není nic platný !!!
Já se tu nebudu dál zbytečně zdržovat - stálo by to hóóódně času a mám obavy, že i tak by to bylo zcela zbytečné, proto jen opravdu ve velké zkratce:

- z tebou zmíněného "geniálního" článečku:
Uvedu zde pro názornou představu rozmezí součinitele přestupu tepla pro různé případy. Jeho rozměr je [W/m2K] a udává, kolik wattů tepelného výkonu bude přeneseno povrchem o velikosti jednoho metru čtverečního při rozdílu teplot 1K nebo jednoho stupně Celsia.

A tady máš trochu skutečnosti: https://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%99estup_tepla
- Tento koeficient je závislý na celé řadě veličin, které jsou charakteristické pro danou látku a daný stav proudění. Nejde tedy o materiálovou konstantu jako např.: tepelná vodivost
Např. se ukazuje, že na součinitel přestupu tepla má při ustáleném turbulentním proudění kapaliny dlouhou hladkou trubkou vliv průměr trubky, rychlost proudění kapaliny, tepelná vodivost kapaliny, měrná tepelná kapacita, viskozita a hustota kapaliny ....
!!!Hodnota součinitele je obvykle určována experimentálně.!!!

- takže ta tabulka je holý nesmysl sama o sobě - o těchto jevech hovoří tzv. Termodynamika - mám ten dojem, že její studium mi zabralo téměř celý jeden ročník na průmyslovce - proto se ti to ani nebudu pokoušet touto formou vysvětlovat, ale mám pro tebe jen několik koment. takže např. čím vyšší je rozdíl teplot mezi "médii" k tím většímu tepelnému prostupu dochází, takže pochopitelně že při chlazení např. hliníkové hladké desky o teplotě 25°C velmi lehce proudícím vzduchem o teplotě 24°C si metr plochy může předat 100 Watů, ovšem otázkou je v jakém časovém horizontu :chuckle , ale pokud budu chladit tu páru musím v první řadě počítat množství za čas !!! a navíc čím vyšší bude teplota té páry a nižší např. chladícího vzduchu (nehledě na množství/rychlosti proudění apod.) tím více tepla si předají, takže plochu nebudeš násobit, ale dělit, ale tohle nemá cenu, když vůbec netušíš o čem mluvíš. :ne

Dál zkus jen tak namátkou zapojit nějaký ten závit - dle tvých "výpočtů a úvah" by se nedalo uchladit ani žádné auto, a už vůbec né ta tepelná elektrárna !!! :angel
A ke stirlingu - je to také především o tom předávání tepla a tepelných vodivostech - postav si na kamna kastrol s vodou a vedle prázdný (se vzduchem) a po půl hodině strč do obou ruce - možná pak pochopíš základní nevýhodu plynu v uzavřeném okruhu, neboli sterlingova motoru - špatné předávání tepla - proto byla jakás takás šance použít několika tunový motor o směšném výkonu v ponorce, kde byla alespoň nějaká šance toho neskutečného chlazení okoloproudící ledovou vodou - za běžných podmínek (plamen/chlazení okolním vzduchem budeš rád, jak říkám, když rozsvítíš 100W žárovku - ovšem kolik kw na to promrháš v "kamnech" a větrácích chladících druhou část okruhu, si netroufám odhadnout.
A tím končím, protože "házet hráchem na zeď", neboli bezůčelně "kompovat" s lidmi absolutně netušícími o čem hovoří, mě příliš nebaví a především proto, že na to nemám chuť utrácet svůj čas !!!

p.s.: ten můj parní strojek - pokud zvládáš alespoň luštění jednoduchých hádanek - najdeš si jej na netu snadno - nápovědou ti budiž můj nick a ikonka - nemusel jsem jej látat s pájkou a nechat si soustružit písty a vymýšlet šoupátka a jejich časování, protože ho jako "tepelný stroj pro auta" koupíš trochu jetý v každém e-bazaru a stačí opravdu jen od něj připojit např tlakovou hydraul. hadici k "velkému papiňáku" :clap :kiss
colek
VIP
Příspěvky: 686
Registrován: 18.02.2011 18:36
Pohlaví: muž
Bydliště: Vysočina

Re: Parohyby

Příspěvek od colek »

Toto forum Tě není hodno,nestrácej tady svůj drahocený čas a táhni do :moon
Strelec45
VIP
Příspěvky: 1187
Registrován: 17.02.2013 9:59
Pohlaví: muž

Re: Parohyby

Příspěvek od Strelec45 »

Kdybys vynechal, šneku, tu aroganci a debilní kecy a mlácení do klávesnice, byl by to dobrý článek. Pokud nechceš vysvětlovat a dělat osvětu o věcech, o kterých hodně víš, evidentně, radši nepiš nic. :roll:
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Uživatelský avatar
Fabulous
Administrátor
Příspěvky: 8788
Registrován: 17.09.2011 21:33
Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
Bydliště: Praha a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Parohyby

Příspěvek od Fabulous »

Šnek: varování admina. Takhle se u nás doma na Rozpadu nediskutuje. Druhé varování obvykle nedávám.
Hohepa
VIP
Příspěvky: 3469
Registrován: 22.07.2013 22:16
Bydliště: Praha

Re: Parohyby

Příspěvek od Hohepa »

Šnek píše:A tím končím, protože "házet hráchem na zeď", neboli bezůčelně "kompovat" s lidmi absolutně netušícími o čem hovoří, mě příliš nebaví a především proto, že na to nemám chuť utrácet svůj čas !!!
tak nic , krátká arogantní diskuze o ničem .
Tak sbohem, :hand
moc mi tu chybět asi nebudeš.
Jen tak nějak nechápu, proč ses tady vlastně registroval a už vůbec proč od svého prvního příspěvku jsi tak nekonečně arogantní ......

edit : koukám, že mě již jiní předstihli :D
Uživatelský avatar
Šnek
Příspěvky: 5
Registrován: 29.02.2016 19:52
Pohlaví: malé, zrzavé

Re: Parohyby

Příspěvek od Šnek »

Za tón jakým mé příspěvky vyznívají = arogantní se omlouvám, :roll: ale je to pouhá prostá reakce na "prudkou inteligenci" od roku 89 jsem už utratil neskutečné množství vzácného času v nesčetně diskusích s naprosto neznalými, ale správně politicky orientovanými šéfy, ale i v hospodě s velmi inteligentně se tvářícími a ušlechtile nad různými technickými problémy rozvažujícími jedinci, naprosto netušícími o čem mluví, a získal tím naprostou averzi k nevzdělanosti a současné IN "DEMO"blbosti, že už zkrátka s blbcem nejsem schopen mluvit uctivě :chuckle

Velmi přesně popsal, tu současnou "svobodnou inteligenci" a to jak vzniká, naprosto nevědomky a netušíc, že popisuje dokonalou imbecilitu vzdělávání v US popsal "správně" orientovaný (IN) autor Artur Hailey ve svém nenáročném komerčním kousku Detektiv - malý synek se tatínka u večeře ptá:
víš tati, že když násobíš číslo deseti stačí k němu připsat nulu ? .. a víš tati, že měsíc je od země vzdálený jen 384 000 kilometrů ? - myslíš, že se tam jednou dostanu ?
tak přesně tak to tu den za dnem "svobodně běží" !!!
Debil co do teď netušil, že 12 x 10 je 120 - přesně chápe jak malá vzdálenost je 384 tisíc kilometrů a už uvažuje jestli svou imbecilitu bude moct rozvíjet i tam !!!

Přeji Vám všem - zasloužilým a moudrým stařešinům :chuckle hóóódně času na prázdné tlučení do kláves, a adminovi - klidně to smázni, o další ztrátu času se "správně orientovanými" avšak d.... nemám nejmenší zájem.

Ještě že ti zasloužilí, znalí a moudří tu "diskutují o faktech" takto inteligentně : Toto forum Tě není hodno,nestrácej tady svůj drahocený čas a táhni do :moon

- souhlas a nápodobně :-)
Hohepa
VIP
Příspěvky: 3469
Registrován: 22.07.2013 22:16
Bydliště: Praha

Re: Parohyby

Příspěvek od Hohepa »

tak sbohem a amen
a nebo zkus to ještě jednou a střízlivý :beer
ve svých příspěvcích máš několik chyb
( tedy podle mého chabého rozumu)
SHABY
Příspěvky: 69
Registrován: 29.06.2014 22:12
Pohlaví: muž

Re: Parohyby

Příspěvek od SHABY »

Sakra Šneku, možná jsi chytrý chlap, ale sudičky byly u Tebe velice lakomé ke komunikaci. Jednoduše to shrnu: nechtěl bych s Tebou ani dvojdomek. Takovou aroganci jsem dlouho nezažil.
Přeji pěkný ….. zbytek života
colek
VIP
Příspěvky: 686
Registrován: 18.02.2011 18:36
Pohlaví: muž
Bydliště: Vysočina

Re: Parohyby

Příspěvek od colek »

Zákon aOkce a reakce-jak se do lesa volá,tak se z lesa ozývá.A o mou moudrost a zralost si nedělej starost,to posuzují jiní. :lol:
Uživatelský avatar
Baca
VIP
Příspěvky: 1499
Registrován: 19.03.2014 19:42
Pohlaví: muž

Re: Parohyby

Příspěvek od Baca »

Ako sa do lesa vola, tak sa z lesa ozyva :

Horar je kokooooooooooooot. PRASK PRASK PRASK .
Prežiť !!!
Uživatelský avatar
Fabulous
Administrátor
Příspěvky: 8788
Registrován: 17.09.2011 21:33
Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
Bydliště: Praha a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Parohyby

Příspěvek od Fabulous »

No, nejsme hodni pana Šneka, vraťme se k tématu. :D
Uživatelský avatar
Josef
Rozpadlík
Příspěvky: 1727
Registrován: 10.03.2011 7:20

Re: Parohyby

Příspěvek od Josef »

Nuže pokračujme... Šnek sice zmínil, že by bylo rozumné páru ochladit a kondenzátem napájet kotel, ale už neřekl jak. Naši předkové nebyli hloupí, kdyby to bylo tak snadné, tak proč to dělali jen u velký strojů? Odpověď je na snadě. Ono to není tak jednoduché, jak to na první pohled vypadá. Parní stroj se maže válcovým olejem. A co se děje s tím olejem, když svou práci vykoná? Odchází s výfukovou párou. A tím pádem bude obsažený i ve zkondenzované vodě, co poteče z chladiče. Jenže do kotle se olej nikdy dostat nesmí! Ani v nepatrném množství! Jednak by tam pěnil, ale také spolu s kotelním kamenem by vytvářel na stěnách vrstvu zhoršující přestup tepla a přehřívání kotelní stěny (se všemi nebezpečnými důsledky). Oddělit olej z vody vyžaduje nechat vodu odstát, vodu z nádrže odebírat u dna a olej sbírat na povrchu. To bylo účelné zřídit jen u strojů, které byly stacionární. Tam nevadilo, že v zázemí strojovny je spousta dalších "udělátek" navíc a zařízení, které oddělovalo olej od vody stálo nehybně s klidnou hladinou. To by byla u vozidel komplikace větší, než zřídit po trase místa, kde by se dala napájecí voda z místních zdrojů dočerpat.
TomSmith
Příspěvky: 1274
Registrován: 17.02.2015 14:33
Pohlaví: muž

Re: Parohyby

Příspěvek od TomSmith »

Ono i ty lokomotivy s uzavřeným cyklem existovaly ale bylo jich málo.
U klasické lokomotivy se spotřebovaná pára odvádí do dyšny kde slouží ke generování značného tahu pro kotel (nahrazuje to klasický komín jenž by pro daný tah musel mít stovky metrů což by se blbě vozilo).
To jsou ty krásné záběry kdy z kraťoučkého komína lokomotivy stoupá prudký sloup bílého dýmu (páry).
U lokomotivy s uzavřeným cyklem nelze dyšnu využít a tah pro kotel jim zajišťoval ventilátor.
danny1691
Příspěvky: 254
Registrován: 02.03.2015 13:28
Pohlaví: muž

Re: Parohyby

Příspěvek od danny1691 »

Jestli to dělá ten kluk...no do postapo doby fajn stroj. Jen netuším jak nahradit svařování.

tříkolka
https://youtu.be/PE8lcdNh3g4

loďka
https://youtu.be/sj66TazDigc
TomSmith
Příspěvky: 1274
Registrován: 17.02.2015 14:33
Pohlaví: muž

Re: Parohyby

Příspěvek od TomSmith »

Ono se to používalo relativně nedávno.
Dodnes v anglii jezdí s parními náklaďáky nebo i autobusy pro turisty. Moc pěkné mašinky.
Sentinel DG8 Steam Wagon: https://youtu.be/Cv3LNNwSx6M
Sentinel Steam Lorry: https://youtu.be/XnML41wy8OI
Elizabeth - Whitby's Steam Bus: https://youtu.be/xlBC7lRHb4c
Uživatelský avatar
Lyster
VIP
Příspěvky: 4245
Registrován: 22.03.2014 23:01
Pohlaví: muž
Bydliště: Litoměřicko

Re: Parohyby

Příspěvek od Lyster »

Česko jako parní velmoc. Železniční nostalgie zažívá velký boom
http://ekonomika.idnes.cz/v-cesku-jezdi ... oprava_ozr

Nádherné stroje. :)
Odpovědět