Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
Strelec45
VIP
Příspěvky: 1059
Registrován: 17.02.2013 9:59
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Strelec45 »

Nehádám se, vysvětluju. :D Možná mám horší vyjadřovací schopnosti, no. ;)

Dodatková tabulka není nadbytečná, protože kdyby tam nebyla nesmíš tam s N1. Nadbytečná je celá značka, ale je to asi pro zdůraznění zákazu jezdit s NA nad 3,5 t v levém pruhu. A nešlo mi o obecné nařízení, ale jen a pouze o značky.
Stejně za ty okliky může EU.
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 2560
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od dracekvo »

Třeba N1 nemusí být dnes problém. Ale třeba v budoucnu ano. Může se totiž stát, že se zakáže vjezd do centra pro cokoliv co není M, nebo jakékoliv jiné idiotské omezení.
Já sám jsem to zažil. Měl jsem v TP N1 speciální obytný automobil (dřív to tak úředníci psali a nelámali si s tím hlavu). Speciální je výrazivo pro speciální vozidla. Např. sanitky, různé jeřáby, plošiny a dalo by se říci takové přestavby co jsou prostě speciální.
Bylo vše v pohodě, ale ouha, najednou ouřada vymyslel, že vše co má v názvu slovo speciální, tak bude jezdit každý rok na STK. Takže jsem s obytňákem musel každý rok na technickou.
No začlo mě to štvát, takže jsem si vyřidil přestavbu na to jak to má být. M1 automobil zvláštního určení (obytný).
To jen jako poznámka, že když se něco nemusí dnes zdát jako problém, tak to nemusí být tak napořád.
Martysedlak
Příspěvky: 270
Registrován: 08.04.2020 13:09
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Martysedlak »

Ač se mě nový Jimmy líbí převelice tak jako N1 jako dvojmístný je zvláštní kombinace. Já osobně preferuji, už mám druhého, japonské pickupy (já Mitsubishi L200). Je to osobák nosnost skoro tunu. Na kouli může táhnout 2400 kg. A jízdní komfort je dnes úplně jinde dál jsem Švédsko cca 1200 km tam a zpět ve čtyřech.
Uživatelský avatar
Serža
VIP
Příspěvky: 3449
Registrován: 21.04.2016 15:12
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Serža »

ono u Jimnyho je to jen papírová úprava...neznám nikoho, kdo by v něm vozil 4 lidi :-)
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 461
Registrován: 09.06.2020 13:24
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Ulfhednar »

Myslím, že rozpadlicky smýšlející člověk by měl mít na svém běžném, civilním voze, pneumatiky se zvýšenou nosností (většinou se značí XL). Výhodou je, že jsou zpravidla odolnější vůči mechanickému namáhání (oproti hmotnostní kategorii předepsané pro daný vůz), což se může hodit při přejíždění překážek (stačí blbé obrubníky) a podobně. Mírnou nevýhodou je o trochu vyšší hmotnost, než by bylo nutné, ale většinou jde o velmi malé hodnoty.

Já jsem v úvahách o autě, které by mě v případě průšvihu nabídlo výhodu oproti běžným autům, která má 90% řidičů, a zároveň v pohodě a ekonomicky funguje v běžném denním provozu skončil u kategorie přizvedlých 4x4 kombíků.
Offroad je pro mě na denní ježdění ekonomický nesmysl. Za další si myslím, že v případě průšvihu bude majitel off-roadu cílem jak zájmu státních orgánů, tak davu. Sice je fajn mít vyliftovaného OldEmu Landcruisera v expediční úpravě, ale pokud pominu jeho jistou finanční náročnost, zejm. na provoz, tak jeho majitel bude v divokých časech adeptem na kulku do hlavy z prvního křoví u silnice, nebo mu to zabaví přičinlivý policajti.

Tak, jako si myslím, že grey-man strategy je poměrně funkční koncept v neklidných časech, platí to i o autech. Grey-car.
Scénář, kdy bych s krutopřísným offroadem s rodinkou křižoval liduprázdné kontinenty mi nepřijde moc reálný. Pak stejně bude fungovat jen V3S, Buchanka, nebo první H Hummer v military verzi, co nastartují a pojedou i na močku ze septiku.

Takže já chci auto, které levně funguje v denním provoze, ale zároveň dá polní či lesní cestu, a to i po dešti. Které si poradí s neudržovanou silnicí, vysokými obrubníky... prostě s tím, co většina běžných aut nedá. Zároveň nepředpokládám, že s tímto autem budu muset takto cestovat rutinně, po celé roky a desítky tisíc kilometrů.

Takže mě přijde úplně v pohodě něco jako Volvo XC70, Outback, Golf či Passat Alltrack, Leon X-Perience (i když ten je nejnižší) nebo Octa Scout.
S Haldexem 5 mám zkušenosti ze služebáků a pokud je v pořádku (=každých 60 tkm do toho investovat 2 000 Kč za olej do Haldexu a jednou tak za 100 tkm olej do diferáku), nemá s trakcí problémy a docela slušně zvládá i dvě kola ve vzduchu při křížení. Problém je jen s tím, že to nemůže dávat celé hodiny v kuse, protože mu pak shoří brzdy (které nahrazují špéry). Ale přejetí pár hrbolů s křížením a přehoupnutím dá v pohodě.

Limitou jsou pneumatiky a nájezdové úhly. A zase - třeba Octa III Scout (co mám doma) jako první skončí tím, že si zapíchne v terénu to stříbrné "lízatko" pod předním nárazníkem. Má tam jen 16°. Jenže - v tom lízátku nic není. pokud půjde o kejhák atd., nebudu řešit, že si urvu parádu pod čumákem. Utrhne se to (nebo to preventivně ukopnu sám) a jsem rázem na cca 21°. Jo, taky to není hitparáda, ale je to víc, než má třeba aktuální X-Trail. Prostě to auto si už s drtivou většinou polňaček a sněhem poradí dost dobře. A zaujalo mne, že třeba můj Skautík při blbnutí na poli uvnitř vrže podstatně míň, než kamarádům X-Trail (2017) a nebo půjčený Forejs (2015) Může to být kus od kusu.
Jinak tu někde ve vláknu padlo, že Scout nemá smysl, protože normální Octa či Golf 4x4 mají stejnou světlou výšku. NENÍ to pravda. Normální Octa 4x4 má standardní světlou výšku, jenom si nebude po naložení tolik sedat na zadek. Pak je "Paket pro špatné cesty". To přináši 15 mm navíc, plus ochranu spodku (mimochodem docela funkční - máme to v práci na většině služebáků a ty plasty vypadají, že upadnou hned po nastartování, ale ve skutečnosti snesou hodně). Scout je zvedlý (podle obutí) cca o 33 mm. Kromě zesílených pneu plánuju ještě na auto hodit dozadu přídavné pružiny pro větší zátěž. Je to Škoda příslušenství a dávají se dovnitř normálních pružin. Čili Skautík+pneu ze zvýšenou nosností a zesílené pružiny.
Uvažoval jsem i o Freemontu, který tu někdo popisuje. Koncept toho auta se mi hodně líbí. Ale nějak jsem nevydýchal palubku a v rámci širší rodiny je dost tragická a opakovaná zkušenost s italskými auty, tak jsem vyměkl. Čistě osobní věc, určitě spolehlivost italských dieselů může být podstatně lepší, než jsem zažil okolo.

https://www.youtube.com/watch?v=eQ5FsWhK_6s
https://www.youtube.com/watch?v=h19xFrpEuH0
https://www.youtube.com/watch?v=DRp7ihm_sms

Zase - nedělal bych z toho nějaké dalekosáhlé závěry, ale je zřejmé, že to umí víc, než běžná auta.
Takže ještě jednou - nejsou to off-roady, vím, že Hi-Lux nebo Buchanka umí o "trošku" víc a umí to dlouhodobě. Ale přesto si myslím, že provozně i nákladově levná, běžná a NENÁPADNÁ auta, která v krizi ale umí fungovat na drtivé většině cest, mají svůj smysl.
Óðinn á yðr alla
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 3559
Registrován: 03.09.2012 18:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od bivoj »

Ulfhednar píše: 13.11.2020 9:05 Myslím, že rozpadlicky smýšlející člověk by měl mít na svém běžném, civilním voze, pneumatiky se zvýšenou nosností (většinou se značí XL)...
Jen doplním, že označení těchto pneumatik může být XL, RF, REINF. Obdobné vlastnosti mají pneumatiky označené písmenem C (Cargo) které jsou určené především pro dodávky, lehké náklaďáky a silniční provoz, ale platí pro ně skoro vše jak pro ty XL (vyšší počet pásů v bočnicích ap.) včetně té o něco vyšší hmotnosti.
Sic semper tyrannis.
Uživatelský avatar
DeadMan
Příspěvky: 2415
Registrován: 30.04.2012 18:27
Bydliště: Slezsko

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od DeadMan »

You cannot kill me as I am already dead!
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 3559
Registrován: 03.09.2012 18:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od bivoj »

To už tu jednou je v jiném threadu... (viewtopic.php?p=229381#p229381)
Sic semper tyrannis.
Uživatelský avatar
proforma
VIP
Příspěvky: 3377
Registrován: 23.09.2014 14:11
Bydliště: tutajší

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od proforma »

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv

V r. 2024 uvede Dacia novou verzi Dustera. Ta bude na nove platforme pro elektromotory, ktera ale nebude umoznovat 4x4. Coz je u SUV docela problem a Dustera to dost mozna pohrbi (zvysena cena, snizeny uzitek). Tak sup sup pro Dustera jeste stavajici generace :-)
Nikdy neříkejte, že něco nejde. Dříve či později se totiž vždycky najde nějaký blbec, který to neví, a udělá to.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 2560
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od dracekvo »

Nedavno jsem porovnával různé auta vzhledem k jejich bezpečnosti.
Co jem viděl losí test a boční náraz Dustera. Tak mě to nějak utvrdilo v tom, že je lepší se těmto levným vozům vyhnout. Protože ten rozdíl ceny se někde musí promítnout.Ten losí test byl absolutní propadák.

Po porovnání všech vozů mě to nějak utvrdilo v tom, že kdybych chtěl SUV, tak zůstanu věrný Subaru.
Uživatelský avatar
DeadMan
Příspěvky: 2415
Registrován: 30.04.2012 18:27
Bydliště: Slezsko

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od DeadMan »

Dustera mám 6 let.

Několikrát jsem se musel vyhnout nějaké překážce a na střeše jsem nikdy neskončil.

Když se chce, tak se na strechu převrátí všechno, i lambo :mrgreen:

Nižší hodnocení v nárazových testech dostala první generace kvůli chodcům ;)

Já jsem s tím autem maximálně spokojený.

Ovšem bez 4x4 pro mě nemá absolutně smysl :ne
You cannot kill me as I am already dead!
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 461
Registrován: 09.06.2020 13:24
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Ulfhednar »

Duster je v té aktuální generaci sympatické auto. Mimochodem jeho design dělal Mongol vystudovaný v ČR.
Trochu jsem s ním drandil s archeology po polích a přišel mi jako opravdu dobrý dělník :yes Projel víc, než můj služební Karoq (mimochodem to není kdoví jak přesvědčivě auto, alespoň pro mne).
Klidně bych si ho koupil, kdyby bylo vevnitř více místa (hlavně kufr v 4x4 je malý), mělo to trochu silnější motory, šlo si připlatit za maličko modernější věci do výbavy (to není ale to nejhlavnější) a bylo to trošku bytelnější co do provedení. Vzhledem k výkonu mě překvapila poměrně vysoká spotřeba. Převodovka je krátká, na delší rychlé dálniční přesuny to auto není. Pak žere, řve a stejně to nemůže. Stabilita v zatáčkách není kdoví co, ale vzhledem k výkonu to zas tolik nevadí. Jeho revírem zkratka nejsou dálnice, tam patří Simir. :D Je to vesnické auto v tom nejlepším slova smyslu. Přijde.mi, že v řadě zemí hraje stejně zásadní roli, jako hrála Kachna od Citroenu.
Je to chytře navržené auto a v podstatě zachránilo Dacii. Svým způsobem je to hit a řekl bych, že právem.
Duster na baterky a bez 4x4 bude na... baterky.
Óðinn á yðr alla
zedik
Příspěvky: 793
Registrován: 29.03.2016 19:41
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od zedik »

Já moc nechápu místní nadšení Dusterem.Jelikož asi všichni jezdíme dnes a denně tak statisticky máme slušnou šanci,že nás někdo trefí (nebo my někoho).Takže z mého hlediska je priorita,aby když už mě někdo trefí (protože to těžko ovlivníte) abych z toho auta já,přítelkyně i malý jsme vylezli co nejvíce v pohodě.Proto jedině Volvo,a nic jiného po zkušenostech ani do budoucna nechci.Ruku na srdce,radši při případné bouračce budu sedět ve Volvu než v Dusteru.
Volvo for life :-)
Uživatelský avatar
proforma
VIP
Příspěvky: 3377
Registrován: 23.09.2014 14:11
Bydliště: tutajší

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od proforma »

Jo, ale my, co potrebujeme jezdit i na pole nebo do lesa, holt mame jine priority :-)
Nikdy neříkejte, že něco nejde. Dříve či později se totiž vždycky najde nějaký blbec, který to neví, a udělá to.
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 461
Registrován: 09.06.2020 13:24
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Ulfhednar »

Já si Dustera také nepořídil, ale prostě svůj smysl a cílovou skupinu má a pro ně je navržen dobře a chytře. Nejsem z něj nadšený, nekoupil bych si ho, jen to auto v jeho prostředí respektuji.
Dlouho jsem sháněl pěkné Volvo XC70, chtěl jsme si pro něj jet i do Švédska, ale pěkných XC70 za dobrou cenu je k uzoufání málo, není moc servisů, které je za dobré peníze umí a je to poměrně nákladné auto na provoz, zejména ve chvíli, kdy se začne trochu sypat. Nová, čínsko-LGBT Volva už se mi tolik nelíbí.
Takže jsem ustoupil a šel do auta, které má identický, respektive trošku lepší systém náhonu 4x4 (a náhodou velmi schopný, na tom trvám - ale musíte se o něj trochu starat a nechtít po něm, aby deset let v kuse tahal auto s přívěsem po nápravy v bahně), jen je to trochu menší (uvnitř je to stejné) a bohužel mu chybí asi 3 cm světlé výšky oproti XC70. Ale zase dokáže jezdit za 5.5l, aniž bych byl brzdou provozu, když to řeknu velmi kulantně. A servis je docela za drobné. Třeba za výměnu náplně v Haldexu jsem v autorizáku dal 1670,- vč. DPH za práci i materiál a ještě z nich po ránu vyrazil dvě kafe :)
Ta spotřeba pro mně jistou roli hraje, protože ono když najedete třeba po Norsku a Švédsku za dovolenou 6, 8 tisíc km, tak při jejich cenách PHM (hlavně v Norsku) už 2, 3 litry rozdíl ve spotřebě vnímáte docela důkladně.

Proforma: na sever od Umea tvoří Volvo XC70 snad 80-90% vozového parku místních. Až jsme mysleli, že je tam fasujou na občanku. A věřte tomu, že těm autům často dávají fest za uši, asi víc, než dáváte Vy Dusteru. A ta Volva to dávají s přehledem. Kromě nájezdových úhlů jsou na tom ve všech ohledech lépe, než Duster. A jezdí jich tam dost, které kromě obligátních "losích" světel na rampě mají i sundaný spodek pod nárazníkem a řekl bych, že ty už zvládnout docela hodně. Jen ta cena je jinde.
Óðinn á yðr alla
Uživatelský avatar
DeadMan
Příspěvky: 2415
Registrován: 30.04.2012 18:27
Bydliště: Slezsko

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od DeadMan »

Pro mě je rozhodující cena za nový vůz. Do ojetiny bych už v životě nešel. No a tím se miska vah nemilosrdně převáží ve prospěch Dustera. A věř tomu, že já tomu autu dávám tak na prdel, že by se ti hrůzou ježily vlasy na hlavě :twisted: Jediné mínus je spotřeba, ale já s tím nejezdím dálky a už vůbec ne dálnice, takže je to pro mne přijatelné. A případný servis? Ten je skoro zadarmo :lol:

PS: k Dusteru jsem přešel rovnou od BMW a některých návyků se prostě nezbavíš :mrgreen: jinak cca 2 roky zpátky? jsem v zimě na chatě na tom autě roztrhal sněhové řetězy doslova na cucky a tak bych mohl pokračovat :)
You cannot kill me as I am already dead!
Strelec45
VIP
Příspěvky: 1059
Registrován: 17.02.2013 9:59
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Strelec45 »

Pewagy? :mrgreen:
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Uživatelský avatar
DeadMan
Příspěvky: 2415
Registrován: 30.04.2012 18:27
Bydliště: Slezsko

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od DeadMan »

Hele byly to nějaké marketové, ale to je jedno ;) Hrabal jsem až na hlínu a šutry a vůbec jsem to nešetřil. Nebo v cca 30 cm sněhu jsem před sebou tlačil takovou hromadu, až mě to zastavilo a já najednou ucítil smrad ze spojky a následky? Žádné 8-)
You cannot kill me as I am already dead!
Proba
Příspěvky: 104
Registrován: 22.01.2020 19:47

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Proba »

A když Duster, tak benzín?
Uživatelský avatar
DeadMan
Příspěvky: 2415
Registrován: 30.04.2012 18:27
Bydliště: Slezsko

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od DeadMan »

No, to je trochu problém, protože v podstatě nezničitelná benzínová 1.6 se už neprodává.

Navíc 4x4 se dá koupit už jen ve vyšších výbavách, než tomu bylo dříve.

Ten můj stál na krámě 335 tis. Teď je nejlevnější čtyřkolka o 120 tis dražší. Pořád je to ale o 200 tis míň než konkurence (Kia, Hyundai, Mitsubishi, Nissan, Toyota atd.)

Momentálně se dá 4x4 koupit s benzínem 1.4 turbo (150 koní) nebo 1.5 diesel (114 koní).

Příští rok, pokud ještě nepřestanou s výrobou 4x4, mám v plánu koupit nového, ale sám ještě nevím, pro co se rozhodnu :? Ale asi to vyhraje diesel, je o 50 tis levnější, protože je dostupný už ve verzi Comfort, kdežto ten benzín až ve verzi Celebration......
You cannot kill me as I am already dead!
Odpovědět