Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od dracekvo »

Ja jsem Dačii viděl taky jen na obrázku a na YouTube. Ale můj názor na věc je ten, že za ty prachy je to super auto, pro lidi, kteří toho moc nechtějí (co se týče komfortu a výbavy).
A stejně jak uz bylo zmíněno, používá to výběhovou ověřenou techniku. Což může být jedině plus.
Sám jsem subarista, ale nechci to srovnávat. Však to ani nejde. Nové subaru stojí milion.
Za ty peníze mam dustera a doživotní zásobu phm.
grg
Příspěvky: 145
Registrován: 04.06.2021 15:06
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od grg »

@DeadMan: netuším, čo ťa na tom tvrdení o Felicii podpichlo, ja netvrdím, že je to nejaké výborné auto a preboha už vôbec nie v porovnaní s hocičím novým. Ale za tvrdením o väčšej zábave z jazdy (aspoň na krátke trasy) si stojím (a keďže je to individuálny pocit, je zbytočné sa pri tom zavzdušňovať) - Lodgy je proste "autobus" s primerane biednou možnosťou "rezania zákrut", s totálne tupou reakciou na plyn, atď. A táto Felda je nejaká vyššia exportná výbava, s továrenskou klímou, rozperou predných tlmičov a origo 15-kami elektrónmi (ale tie nepoužívam, je to zbytočné, tvrdé, a gumy sú zbytočne drahé voči hodnote auta).
Uživatelský avatar
DeadMan
Příspěvky: 3046
Registrován: 30.04.2012 19:27
Bydliště: Slezsko

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od DeadMan »

Nic, akorát jsi si očividně koupil auto se slabým motorem a pak si stěžuješ a paušalizuješ. Já mám teda osobně lepší pocit z jízdy u současného auta, než z otcovy Felicie. Zrychlení 0-100 za papírových 10,3 sekundy překvapí i pilota v 1.9 TDI :mrgreen: natož v té Felicii ("řezat" zatáčky/kruháče se v tom taky dá, ale nesmíš se toho bát :twisted: ). A maximálka cca 170 km/h mi u takového auta vzhledem ke zdejším limitům přijde taky v pohodě, akorát to pak žere 12l místo 6l (130 km/h je OK). Jinak nejlepší pocit z jízdy jsem měl u svého prvního auta BMW E36, to byla motokára bez jediného asistenta jako prase 8-) ale o to tady asi tak úplně nejde ;)
You cannot kill me as I am already dead!
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Ulfhednar »

DeadMan: Fabulousto napsal velmi dobře. Jste prostě zamindrákovaný loser, který je schopný pomlouvat i vlastní manželku za domnělé bebí Dacii - piksle co stloukají cigoši z dílů opuštěných Renaultem.
Já o Dacii píšu lépe, nez vy o Volvu. Snažím se i pochválit, ale je to marný, je to marný, je to marný. Nikdy to nejde pochválit dost.

DeadMan, Vas Ruster to Oktavce na dá jen ve vlhkém snu. Fyziku neokecáte. Poměr hmotnost /vykon, k tomu vlivy těžiště apod. Prostě Dacie není z kryptonitu a pohon nepřevzala z Millenium Falcon.

Já taky občas nějakého zoufalce v Dacii pustím, protože ho nechci vidět ve skarpě a je mi jasné, že o tom pak bude i po letech vyprávět s pocitem životního úspěchu. :lol:

Nevím, s čím na mém příspěvku nesouhlasíte. Vy se pohybujete v oblasti, o které píši?

OPAKUJI: s Dusterem různých verzi jsem jel opakovaně. Vím o čem píši. Můžete mi nadávat jak chcete, vztekat se se, ale to auto prostě nemá šanci ve srovnání s konkurencí, pokud se nebavíme o ceně. Ve všem ostatním kulhá. Navíc je prostě pro řadu účelů malé. Vzadu je to pro dospělé mrňavé, kufr hlavně ve 4x4 malý.
Duster je nafouklé Clio, Scout je nafouklý Golf.
Já Scouta beru jako nenáročnou budgetovku, vy z Rustera děláte křížence mezi Hummerem, Rollsem a Ferrari.

Benzínový Duster zrychluje a 12.8 s, o pružnosti se mluvit nedá.
Naftový zrychluje papírově pod 11, podle některých testu za 13. Tedy o dvě až čtyři vteřiny pomaleji než Octa. Neřeším pružnost. Ten motor je prostě o čtvrtinu menší a o skoro třetinu slabší. Tím je řečeno vše.
Óðinn á yðr alla
Uživatelský avatar
DeadMan
Příspěvky: 3046
Registrován: 30.04.2012 19:27
Bydliště: Slezsko

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od DeadMan »

Štaflíku, přesně tohle jsem od tebe čekal, ty už opravdu ničím nepřekvapíš :lol:

Ano, fyziku neochčiješ, to jsou tvrdá data, nikoli tvoje pocity. Koncern "česká legenda" 1.9 TDI VS Renault 1.5 dCi = 81 kW, 235 Nm, 0-100 za 10,8s (a to jsem vybral ten nejkratší čas, co jsem na internetu našel, většinou se uvádí přes 11s) VS 84 kW, 260 Nm, 0-100 za 10,3s. A na rozdíl od tebe jezdím s oběma auty každý den, takže vím ;)

Ostatní nesrovnávám, rozměry a jiné parametry jsou z jiných segmentů.

Ale víš co, tebe a ty tvoje hovna tady řešit nehodlám, ty jsi jen obyčejný sociopat :ne

Jak se říká, ukázaná platí. Kdyby někdo z Ostravy a velmi blízkého okolí chtěl, nemám problém ho svést. Auto nepůjčím, to nedělám s více věcma, ale nemám problém ho předvést.

A s touhle bombou dneska končíme :rofl
You cannot kill me as I am already dead!
Maximus
VIP
Příspěvky: 6526
Registrován: 12.01.2011 19:24
Bydliště: ČSR

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Maximus »

Pánové, myslim že o Dusterovi vs. Octavia vs. Ferrari bylo uz řečeno vse. Dekuji.
"Bez zájmu [občanů] o stát republika se stává de facto státem aristokratickým, byrokratickým, státem menšiny - forma sama nerozhoduje o podstatě státu.“ T.G.M.
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Ulfhednar »

DeadMan: přehlédl jsem, že srovnávate 25 let starý motor VW s aktuálním v Dacii. Ano, to pak máte pravdu a odpovídá to. Myslel jsem, že chcete srovnávat auta ze stejné doby výroby. To by byl samozřejmě nesmysl, moje chyba.

Se čtvrt století starou Škodovkou je Duster směle porovnatelný. :hand

P. S. S Dustery jsem opakovaně jezdil, jakž takž jede jen 1.3 benzín. Jet až do Ostravy abych si mohl prohlédnout Dustera... :roll:
Óðinn á yðr alla
Uživatelský avatar
DeadMan
Příspěvky: 3046
Registrován: 30.04.2012 19:27
Bydliště: Slezsko

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od DeadMan »

Pořád si chceš měřit pindíka? :mrgreen:

Tak jo, dal jsem si tu práci a prošel nová auta, která lze srovnávat v rámci daného segmentu a tady je výsledek ty děcko :lol:

Kia Sportage 1.6 CRDi MHEV (100kW, 320Nm) 4x4 manual 0-100 za 11,4s
Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV (100kW, 320Nm) 4x4 DCT 0-100 za 11,6s
Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC (110kW, 195Nm) 4X4 CVT 0-100 za 12,2s
Nissan Qashqai 1.5 dCi (85kW, 260Nm) 2x4 manual 0-100 za 12,3s
Nissan Qashqai 1.5 dCi (110kW, 340Nm) 4x4 manual 0-100 za 9,5s
Dacia Duster 1.5 dCi (85kW, 260Nm) 4x4 manual 0-100 za 10,3s
Renault Captur 1.3 TCe 140 (103kW, 260Nm) 2x4 manual 0-100 za 10,3s
Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet (95kW, 235Nm) 4x4 manual 0-100 za 10,2s
Toyota Rav 4 2.0 valvematic (129kW, 208Nm) 4x4 manual 0-100 za 9,9s
Mazda CX 3 2.0 G121 (89kW, 206Nm) 2x4 manual 0-100 za 9,1s
Opel Mokka 1.5 CDTI (81kW, 250Nm) 2x4 manual 0-100 za 10,8s
Ford Kuga 1.5 EcoBoost (88kW, 240Nm) 2x4 manual 0-100 za 12,5s
Škoda Karoq 2.0 TDI (85kW, 300Nm) 2x4 manual 0-100 za 10,6s

Docela mě to i bavilo a snad se to bude někomu hodit (ceny si už každý dokáže vyhledat dle požadované výbavy sám) ;)
You cannot kill me as I am already dead!
Uživatelský avatar
Fabulous
Administrátor
Příspěvky: 8782
Registrován: 17.09.2011 21:33
Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
Bydliště: Praha a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Fabulous »

Ulfhednar, Deadman - 14 dní ban. Bod 4. a 10. Pravidel
Butch
Příspěvky: 764
Registrován: 28.11.2014 19:21

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Butch »

https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/m ... ho-modelu/

Duster se tam objevuje až podezřele často. I když je pravda že servis je poměrně levný a jednoduchý.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od dracekvo »

Neustále je tam zmiňován výfuk a světla.
No nevím co se může porouchat na výfuku. Může max zreznout, nebo se někde může uvolnit nějaká příruba.
To je furt řešitelné. Třeba na nejstarší subaru co mám, tak jsem se plácnul přes kapsu a koupil nerezový výfuk. Ten už bude na vždy.
Stejně tak nevím co mají problém se světly, kdyť tam nepoužívají žádnou high tech techniku. Že by zežloutl plast? To je řešitelné opravnou sadou za 500,-. U subaru jsem to tady dělal. Světla jsou jak nová.

Pokud k tomu má někdo více info, tak by se mohl podělit.

A únik oleje? Neznám snad starší auto, kde by byl motor absolutně suchý.
Uživatelský avatar
Kapo
Příspěvky: 1294
Registrován: 10.04.2012 12:35
Bydliště: na samote u lesa

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Kapo »

Vyzerá, že údaje zobrali zo záznamov STK. Tam aj keď je auto v poriadku, vždy niečo napíšu aspon do lahkých závad.

A viem, že nemčúri dosť diskriminujú nenemecké značky áut...
Kto nepozná prístav, do ktorého pláva, tomu žiaden vietor nie je dosť dobrý.
Butch
Příspěvky: 764
Registrován: 28.11.2014 19:21

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Butch »

Co si pamatuju chronologicky, tak na Duster, první generace 1.6 atmosféra, manual. byla oprava vedení brzdové kapaliny, byla to svolavacka, takže se nic neplatilo, ale tenkrát psali že může dojít k poškození vedení, úniku kapaliny a tím snížení brzdného účinků, to mi úplně nepřidalo. :roll:
Pak samozřejmě tlumiče, brzdy, všechno to je az neuvěřitelně levné ten servis. :clap
A loni se dělal výfuk, ten byl durch rezavý, šlo to poznat na zvuku i jízdním projevu.

Jinak je to auto asi nesmrtelné.

Jinak máme doma ještě Vitaru, taky 1.6 atmosféra manual. Ta má určitě menší kufr a v kabině je pocitově podobné místa. Subjektivně mám z té Vitary lepší pocit (materiály, zpracování.....) ale taky je o několik let novější. I jižní projev je mi pride lepší s Vitarou. Určitě je tužší a není taková kymaciva, ta prvni generace dusteru není ani na náznak rychle nezdá.
Vitara zatím bez oprav. :yes
Každopádně když to srovnám třeba s mým superbem, tak obě auta jsou hrozný plastový peklo :devil (ale jo,ta cena je úplně někde jinde).
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Ulfhednar »

K výběhové spolehlivé technice (Dráčekvo):
Většina nespolehlivosti dnešních aut (která mimochodem není tak dramatická, jak majitelé starých aut rádi říkají) jde na vrub ekokurvítek. Filtry částic, lambda sondy, EGR ventily, AdBlue, start-stopy... A tomu se žádná automobilka, prodávající v EU nevyhne.
Ani ta automobilka, o níž je toto vlákno. Rovněž představa, že se do ní dávají jen vyzkoušené věci, které otestují v Renaultu neodpovídá realitě.
Třeba tragicky nespolehlivý a neživotný motor 1,2 Tce (který se někdy nedožil ani první výměny oleje) se do transylvanských aut vesele dával i v době, kdy soudruzi v Renaultu dávno věděli, že je to průšvih, a už ho pro Renault nepoužívali (nebo s úpravou pro zvýšení životnosti, kterou Dacie nikdy nedostaly).
Ne vždy je novější motor méně spolehlivý, než starší. Například zmiňovaný průšvih 1.2 tce byl nahrazen vcelku spolehlivým 1.3 tce. Ten Renaulty dostaly v 2017, zatímco Dacia musela vydržet do roku 2019-2020 s "osvědčeným" 1.2. S tím, že 1.2 tce se do Dustera s velkou slávou závaděl v roce 2018, kdy už ho Renault do svých aut prakticky nedával a používal 1.3.
Obecně "ekologické" vychytávky roubované na starší "osvědčené" motory jsou horší řešení, než když se s nimi od začátku počítá. Třeba dodatečně implementovaný start-stop ničí ojnice a ložiska. Nejsou na časté rozběhy a horší mazání dělané.

Aktuální zpřísnění limitů (=válka proti spalovákům) vede k tomu, že se nové motory dávají hned do VŠECH aut (nejen) koncernu s frndou ve znaku. Takže fungl nový 1.0 tce už se okamžitě dává do Dacie i Renaultu. Nikdo neřeší nejakou"osvedčenou techniku". Ukažte mi novou Dacii bez turba, přímých vstřiků apod. Prioritu mají emise.

Nízká cena jde pouze za levnou prací Rumunů a Arabů (Lodgy, Dokker...) a horších dílů z prvovyroby. Zamyslete se, proč "Otvírák na pivo" má zhruba poloviční životnost rozvodů (výrobcem předepsanou) a dvou třetinovou až polovični u brzd, než třeba Konzern. Proč má poloviční záruku na korozní odolnost, než ostatní auta od Renaultu. Proč po pěti, sedmi letech jich má hodně problém s vyfukem. Jistě ne proto, že je lepší. Položte si otázku, proč v době, kdy Renault věděl, že 1.2 tce je průšvih, který má velký problém s nízkými teplotami, a ještě neměl hotovou 1.3 tce, tak začal dávat na Renaulty poměrně drahé automatické žaluzie před chladič. Umožňovaly rychlejší zahřátí motoru, který jinak enormně trpěl, a trochu napravovaly jeho zoufalou nespolehlivost hlavně v režimu kratších jízd, takový patch. Dacie ty žaluzie nikdy nedostala. Jasně, cena. Ale na úkor životnosti.
Renault není charita. Co zaplatíte, to dostanete. Jako u všech ostatnich. Kdo tohle nechápe...

Spolehlivost auta je pro "rozpadlika" celkem důležitá. Bohužel tlak Brusele jde proti spolehlivosti. Bez ohledu na značku. Nemůžete používat starou spolehlivou techniku (jako 1,2 tce :D), musíte používat techniku, co Brusel nařídí. A představa, že ji ti Rumuni a Arabové montují lépe, než zbytek světa mi přijde naivní. Nenašel jsem jedinou statistiku, kde by tato značka vycházela jako nadprůměrně spolehlivá a podpořila tak tezi, že se zde používá osvědčená technika, kvalitní materiály a kvalitní pracovní síla. Naopak je hodně statistik, kde nevychází dobře. Mírně řečeno.
Ale kdo chce věřit v technickou a řemeslnou superioritu Rumunů a Arabů, klidně může. Hádat se s ním nebudu (ne, fakt už ne :D)

Nevěřte, že vám někdo v libovolném oboru dotuje vaše nákupy. Dostanete, co zaplatíte. Pokud je něco levnější, je to levnější z důvodu úspor při výrobě. A Brusel vám nedovolí uspořit na nejdražších věcech: "ekologii" a "bezpečnosti" v podobě různých asistentů. Musíte mít buď zásadně lepší výrobní technologií a management než konkurence, nebo musíte šetřit jinde. Třeba ty chybějící žaluzie, horší plechy, nekvalitní výfuky, starší motor s linkou přesunutou do jiné fabriky v zahraničí s "dopatchovanými" ekofeaturkami (1.5 dci).

Pokud dnes chcete jednoduchý fungl nový, spolehlivý atmosférický motor, bez přímého vstřiku, turba, filtrů (a nepotřebujete "offrouta") , tak třeba Korejci mají nové 1,2 do malých aut. Jedny z posledních nových "obyčejných" motorů. A pokud chcete offrouta, seženete poslední atmosférická Subaru, Suzuki, Mazdy, Dodge...
Óðinn á yðr alla
Cep
Příspěvky: 1705
Registrován: 09.04.2015 11:22
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Cep »

Nízká cena jde pouze za levnou prací Rumunů a Arabů (Lodgy, Dokker...) a horších dílů z prvovyroby.
Podle mne to dost ovlivní i "recyklace" použitých technologií.
Na druhou stranu je pravda, že podle testu z první STK (cca v 25 000 km) byly zadní tlumiče na 24%.
Výměna za nové z druhovýroby přišla na 3000,- Snad vydrží aspoň to co originály...
Uživatelský avatar
DeadMan
Příspěvky: 3046
Registrován: 30.04.2012 19:27
Bydliště: Slezsko

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od DeadMan »

S tím prvním jsem byl letos na druhé STK při cca 60tis. a naprosto OK (bez jediné výtky).

A když se na to dají pořádné gumy https://m.youtube.com/watch?v=dt5XJkZQnTg
You cannot kill me as I am already dead!
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Ulfhednar »

Tlumiče se na STK nekontrolují. Jenom pohledově, zda nehrčí fest a nejsou úplně urezlé.
V našem služebním vozovém parku se dožívají ve většině případů 250 tkm, než jdou auta pryč. Ale jezdí spíš delší szteky, na druhou stranu služebák...
Óðinn á yðr alla
PeFi
Příspěvky: 2713
Registrován: 15.03.2014 13:01
Pohlaví: i černoch by záviděl

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od PeFi »

Na některých STK ti udělají test tlumičů zdarma v rámci STK. Mám pocit, že auta vyšší třídy mají možná líp udělané podvozky a tlumiče na nich tak přežívají déle, než na levnějších autech. Aspoň tolik naznačuj moje celkem omezená zkušenost.
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Ulfhednar »

Jo, někde zdarma (nezažil jsem), někde za vlídný poplatek, ale většinou tu stolici ani nemají a není to součástí úkonů STK.
Ano, tlumiče slušných aut, slušně ě provozovaných, okolo 200k+ vydrží celkem běžně.
Jinak pozor na vyskedky: to že je tlumič dle testu na 50% NEZNAMENÁ, že je v půlce životnosti, ale že má poloviční účinnost.
24% je mrtvola, ne moc bezpečné.
Ty 3000,- (CAP) to je cena za kus, pár, nebo sadu? Na jaký vůz?
Óðinn á yðr alla
Cep
Příspěvky: 1705
Registrován: 09.04.2015 11:22
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Cep »

Zapomněl jsem napsat - Lodgy (a kufr často dost naložený + cesty rozbité).
Cena výměny tlumičů: 2x tlumič Monroe á 1000,- + 1000,- za výměnu. (originál jeden za cca 2500,-, ten Monroe v Kelly-auto za 2300,-)
Odpovědět