Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Na auto..cz se dá najít Vaculíkův test aftermarketových tlumičů. Sice na OII, ale postřehy ke kvalitě jsou asi obecné. Překvapivé čtení, hlavně fiasko známého Sachsu. Monroe ještě ujdou.
Jestli máte auto často hodně naložené, zkuste přídavné pružiny MAD. Sám je mám.
EDIT: https://www.auto.cz/tlumice-perovani-na ... auto-94337
Jestli máte auto často hodně naložené, zkuste přídavné pružiny MAD. Sám je mám.
EDIT: https://www.auto.cz/tlumice-perovani-na ... auto-94337
Óðinn á yðr alla
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Zajímavé čtení, díky.
MAD zvážím.
(Monroe jsem bral proto, že podle OE čísla jsem v podstatě jiné trochu známější nenašel.)
MAD zvážím.
(Monroe jsem bral proto, že podle OE čísla jsem v podstatě jiné trochu známější nenašel.)
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Ulf: Díky za tip na článek s testem tlumičů. O důvod víc o Sachech ani neuvažovat (můj favorit je Bilstein - na jednom autě už základní Bilsteiny máme a charakteristiku mají lepší, než měly originální Sachsy - auto méně zaklekává v zatáčkách, přitom komfort zůstal stejný).
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Tak jsme do rodiny jako takový rozpadlicko civilní vůz pořídili Transporter VW T5. Už teď koukám, co kam nacpat, kde udělat jakou přihrádku, kde umístit jakou nepostradatelnou pomůcku, atpd. Tohle auto je pro takový účely (jako) stvořený, však většina srdcařů Transportéristů jsou takoví preppeři. Hodně nápadů jsem našel na jejich fóru.
Zrovna se snažím zainstalovat rozkládací postel se šuplíkama, kterou jsem měl v Caddyně a připravit auto na cestu do Alp, kam chceme s rodinou vyrazit na dovču. Tak to bude hned první týden provozu taková zatěžkávací zkouška.Jestli se mi povede upravit stanovou přístavbu od starého karavanu, tak to bude celkem prostorné a komfortní bivakování.
Z rozpadlického pohledu by to měla být celkem rozumná volba, protože na tohle auto mají všude na vrakáčích i v servisech spousty náhradních dílů, opravit to umí každej venkovskej automechanik a poruchový díly už jsou celkem vychytaný, protože těch aut po světě jezdí obrovské množství. Určitě se tu taky najde hodně lidí kteří mají nějakou verzi Transportéra. Máte nějaké tipy na vychytávky rozpadlického charakteru?
Zrovna se snažím zainstalovat rozkládací postel se šuplíkama, kterou jsem měl v Caddyně a připravit auto na cestu do Alp, kam chceme s rodinou vyrazit na dovču. Tak to bude hned první týden provozu taková zatěžkávací zkouška.Jestli se mi povede upravit stanovou přístavbu od starého karavanu, tak to bude celkem prostorné a komfortní bivakování.
Z rozpadlického pohledu by to měla být celkem rozumná volba, protože na tohle auto mají všude na vrakáčích i v servisech spousty náhradních dílů, opravit to umí každej venkovskej automechanik a poruchový díly už jsou celkem vychytaný, protože těch aut po světě jezdí obrovské množství. Určitě se tu taky najde hodně lidí kteří mají nějakou verzi Transportéra. Máte nějaké tipy na vychytávky rozpadlického charakteru?
Jen mrtvé ryby plavou s proudem.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
Skoda nebude vyrabet 4. gen. Fabie combi, protoze by to kupovalo moc lidi...
Takze se muzeme rozloucit s nejlidovejsim a jednim z nejuniverzalnejsich aut na ceskem trhu.
Skoda nebude vyrabet 4. gen. Fabie combi, protoze by to kupovalo moc lidi...
Takze se muzeme rozloucit s nejlidovejsim a jednim z nejuniverzalnejsich aut na ceskem trhu.
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Transportera T5 mame v rodine - samozrejme ve 4x4. Zrovna jsem s nim najel ted behem vikendu nekolik stovek km a maximalni spokojenost.. U tech T5 je jedinej problem s motorama (2.5TDi) ale jinak velice vychytane auto.. sam si ted chci poridil transpika nebo multivana ale T6. Vito mi uz nestaci )
Říkali mi, že můžu být čím chci. Tak jsem se stal ostudou své rodiny.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Nejsem fanda Hyundai , ale technicky mě zaujalo
i30 s motorem se základním motorem 1,5 dpi. Má nepřímé vstřikování benzínu. Díkyttomu Žádné krátkodobé problémy s krátkými trasami, žádné dlouhodobé s karbonem v hlave. Jinak Celkem povedené průměrné a průměrně složité auto. V prodeji v současnosti. Více ve videu https://www.auto.cz/martin-vaculik-a-hy ... ali-140457
i30 s motorem se základním motorem 1,5 dpi. Má nepřímé vstřikování benzínu. Díkyttomu Žádné krátkodobé problémy s krátkými trasami, žádné dlouhodobé s karbonem v hlave. Jinak Celkem povedené průměrné a průměrně složité auto. V prodeji v současnosti. Více ve videu https://www.auto.cz/martin-vaculik-a-hy ... ali-140457
Vláda má obtížně realizovatelný motiv: přesvědčit neočkované, že jim vakcína covid pomůže. A současně přesvědčit očkované, že dvě dávky jsou na nic a potřebují další dávku.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
U těchto motorů bude otázka trvanlivosti. Dneska dokázal dobře vyřešený diesel s trochou péče najet 700 000 km, benzin 500 000. Průměrný diesel běžně 500t, benzín 400t. V tomhle směru jsem skeptik
Udělám co musím
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Tohle jsem přesně slyšel už před 20 lety. Vezměte si z toho co chcete čemu chcete věřit. Návrh : tehdy předttehdy ano, tehdy ne. Tehdy ano dnes ne. Připadá mi to jako říkanka tehdy, řečeno dnes po 20 letech.
Vláda má obtížně realizovatelný motiv: přesvědčit neočkované, že jim vakcína covid pomůže. A současně přesvědčit očkované, že dvě dávky jsou na nic a potřebují další dávku.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
i30 ma veľmi nizky podvozok. Ako rozpadlicke auto určite nie. Ako bežný osobák - daj- daj. Niekedy tomu robi problem trochu vyšší obrubník.
Informácia je v časopriestore.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Za mě jednoznačně Fiat Multipla. Je to velmi spolehlivý auto, a navíc je tak hnusný, že ho nikdo neukreadne ani v PA .
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Tak presne tento problém jsem měl dnes i s i40, ostatni auta staly v pohodě a když jsem najel já, tak jsem skrabnul . Každopádně máme několik sluzebaku i i30 a taky Skodovky, ty mají najeto i 470tis (konkrétně ve verzi RS) každopádně trvanlivosti se s tím Hyundai nemůže rovnat, ale třeba ma někdo jinou zkušenost.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
koncepciu aut som začal rozlišovať prevadzkovaním viacerých aut, ktoré majú rôzne prevádzkové náklady - jedno z aut má dvnojnásobné náklady. (tento prispevok mam rozpisany dlho, ale do finalu ide pomaly, tak ho postnem trochu rozpracovany).
Pre seba som si zaviedol nasledovné kategórie v duchu názvu tohoto vlákna:
- lahký prieskumák - primárne pre 2 osoby, núdzovo odvezie 4 ale potom už batožinu nie (batožinu považujam za 50 litro kilogramu na osobu)
- rodinný transportér na velké trasy - bug out kár, komfortne odvezie 5-6 osob + adekvátnu batožinu (splnaju to 7miestne mpv) + adekvátny dojazd cca 1 000 km
- robotník čo potiahne 2000 kg na ťažnom, alebo aspon uvezie nad 800 kg, niečo bez medzinápravového diferáku alebo s jeho uzavierkou
...
Toto sú kategórie okolo ktorých sa to točí.
Tých 50 litro kilogramov som si zaviedol pre seba s dôrazom na hmotnosť, z toho dôvodu, že remeselné autá (cady, partner, kango, dokker) majú obrovské objemy v interiéri / batožiňáku, ale nosnosť auta je často stavaná na 5x75kg osob a niekedy je k tomu aj rezerva na batožinu. Potom sa mi stráca zmysel velkého objemu - je to na vozenie polystirenu? Keď do auta je možné naložiť okolo 400kg aj s vodičom? Tato hodnota je typická pre staršie 5 miestne vozdila. Sučastná produkcia to mava o cca 200 kg vyššie, ale treba si to pozreť aby to nebolo v kategorii nákladáku - N1.
Ano dá sa to riešiť zosilením podvozku, čipnutím motora, ale načo šetriť pri nákupe, keď podom sa to naleje do upgradu?
5x75=375kg - hmotnosť podvíživenej posádky
5x50=250kg - hmotnosť batožiny
375+250= 625kg nosnosť
50 litro kilogramov je napr. 20 litrov paliva + 20 litrov vody +
Pre seba som si zaviedol nasledovné kategórie v duchu názvu tohoto vlákna:
- lahký prieskumák - primárne pre 2 osoby, núdzovo odvezie 4 ale potom už batožinu nie (batožinu považujam za 50 litro kilogramu na osobu)
- rodinný transportér na velké trasy - bug out kár, komfortne odvezie 5-6 osob + adekvátnu batožinu (splnaju to 7miestne mpv) + adekvátny dojazd cca 1 000 km
- robotník čo potiahne 2000 kg na ťažnom, alebo aspon uvezie nad 800 kg, niečo bez medzinápravového diferáku alebo s jeho uzavierkou
...
Toto sú kategórie okolo ktorých sa to točí.
Tých 50 litro kilogramov som si zaviedol pre seba s dôrazom na hmotnosť, z toho dôvodu, že remeselné autá (cady, partner, kango, dokker) majú obrovské objemy v interiéri / batožiňáku, ale nosnosť auta je často stavaná na 5x75kg osob a niekedy je k tomu aj rezerva na batožinu. Potom sa mi stráca zmysel velkého objemu - je to na vozenie polystirenu? Keď do auta je možné naložiť okolo 400kg aj s vodičom? Tato hodnota je typická pre staršie 5 miestne vozdila. Sučastná produkcia to mava o cca 200 kg vyššie, ale treba si to pozreť aby to nebolo v kategorii nákladáku - N1.
Ano dá sa to riešiť zosilením podvozku, čipnutím motora, ale načo šetriť pri nákupe, keď podom sa to naleje do upgradu?
5x75=375kg - hmotnosť podvíživenej posádky
5x50=250kg - hmotnosť batožiny
375+250= 625kg nosnosť
50 litro kilogramov je napr. 20 litrov paliva + 20 litrov vody +
Informácia je v časopriestore.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
https://m.autorevue.cz/torsus-terrastor ... od-maskuje
Terenni dodavka na bazi VW Crafter. Myslim, ze problem v nazvu vlakna je vyresen
Terenni dodavka na bazi VW Crafter. Myslim, ze problem v nazvu vlakna je vyresen
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
GOD
N1 prakticky vadí čemu? (kromě problémů se značkou B4)?
"Potom sa mi stráca zmysel velkého objemu - je to na vozenie polystirenu?"
Stačí se podívat, jak se tahle auta používají:
- Řemeslníci bordeláři prostě nahážou vercajk dovnitř hala bala (včetně štaflí a lopat)
- Řemeslníci pořádkumilovní tam mají regály a držáky na vercajk, což zabírá fůru místa
- Rodiny s dětmi (jako ta moje) tam vozí kočárek, odrážedla, koloběžku, polní kuchyni, náhradní oblečení, krosnu na dítě, zásobu vody, basu vercajku, deky, nákupní tašky, bednu hraček, lahvičky, omalovánky a další věci, které mám uspořádánané v regálu z překližky, aby všechno bylo dostupné na šáhnutí
Prostě váhově nic, ale objem je potřeba.
N1 prakticky vadí čemu? (kromě problémů se značkou B4)?
"Potom sa mi stráca zmysel velkého objemu - je to na vozenie polystirenu?"
Stačí se podívat, jak se tahle auta používají:
- Řemeslníci bordeláři prostě nahážou vercajk dovnitř hala bala (včetně štaflí a lopat)
- Řemeslníci pořádkumilovní tam mají regály a držáky na vercajk, což zabírá fůru místa
- Rodiny s dětmi (jako ta moje) tam vozí kočárek, odrážedla, koloběžku, polní kuchyni, náhradní oblečení, krosnu na dítě, zásobu vody, basu vercajku, deky, nákupní tašky, bednu hraček, lahvičky, omalovánky a další věci, které mám uspořádánané v regálu z překližky, aby všechno bylo dostupné na šáhnutí
Prostě váhově nic, ale objem je potřeba.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Ona taky běžbá rodina s dětmi není 5x 75 (375).
Za nás (2+děti 15,13,10) to je 282, a to jsem u sebe počítal se zimní váhou a každému něco přidal.
Počítám, že dokud s námi budou děti jezdit, tak se dostaneme max na 350.
Za nás (2+děti 15,13,10) to je 282, a to jsem u sebe počítal se zimní váhou a každému něco přidal.
Počítám, že dokud s námi budou děti jezdit, tak se dostaneme max na 350.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
ďakujem za reakciu,
s tým N1 - resp. nákladákom, som to myslel, že tam môžu byť iba predné sedadlá a zadok je nakladový priestor, v ktorom sa nemôžu voziť osoby.
Bug out family kar myslím v duchu jednorázového opustenia domova = naložiť čo sa dá. Okrem toho treba myslieť na to, že v prípade prúšvihu sa nemusí dať tankovať čo môže znamenať aj 50 litrov nafty v bandaske. Počas horúčav + trochu námahy - napr odstraňovanie padnutého stromu, odhadzovanie zosypaných kameňov, skal... spotreba vody je nemalá.
Tiež je to auto možné použiť ako dovolenkáč.
Jasne že na 4-5 člennú rodinu za bežných civilných podmienok stačí 5 miestny kombík s predným náhonom.
s tým N1 - resp. nákladákom, som to myslel, že tam môžu byť iba predné sedadlá a zadok je nakladový priestor, v ktorom sa nemôžu voziť osoby.
Bug out family kar myslím v duchu jednorázového opustenia domova = naložiť čo sa dá. Okrem toho treba myslieť na to, že v prípade prúšvihu sa nemusí dať tankovať čo môže znamenať aj 50 litrov nafty v bandaske. Počas horúčav + trochu námahy - napr odstraňovanie padnutého stromu, odhadzovanie zosypaných kameňov, skal... spotreba vody je nemalá.
Tiež je to auto možné použiť ako dovolenkáč.
Jasne že na 4-5 člennú rodinu za bežných civilných podmienok stačí 5 miestny kombík s predným náhonom.
Informácia je v časopriestore.