Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Ulfhednar »

Na auto..cz se dá najít Vaculíkův test aftermarketových tlumičů. Sice na OII, ale postřehy ke kvalitě jsou asi obecné. Překvapivé čtení, hlavně fiasko známého Sachsu. Monroe ještě ujdou.
Jestli máte auto často hodně naložené, zkuste přídavné pružiny MAD. Sám je mám.

EDIT: https://www.auto.cz/tlumice-perovani-na ... auto-94337
Óðinn á yðr alla
Cep
Příspěvky: 1706
Registrován: 09.04.2015 11:22
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Cep »

Zajímavé čtení, díky.
MAD zvážím.
(Monroe jsem bral proto, že podle OE čísla jsem v podstatě jiné trochu známější nenašel.)
PeFi
Příspěvky: 2713
Registrován: 15.03.2014 13:01
Pohlaví: i černoch by záviděl

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od PeFi »

Ulf: Díky za tip na článek s testem tlumičů. O důvod víc o Sachech ani neuvažovat (můj favorit je Bilstein - na jednom autě už základní Bilsteiny máme a charakteristiku mají lepší, než měly originální Sachsy - auto méně zaklekává v zatáčkách, přitom komfort zůstal stejný).
Germanik1
Příspěvky: 2614
Registrován: 21.02.2020 21:51
Bydliště: Praha

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Germanik1 »

To nemá adaptivní podvozek?
Udělám co musím
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Ulfhednar »

Co nemá adaptivní podvozek?
Óðinn á yðr alla
Uživatelský avatar
Patrol
Příspěvky: 1175
Registrován: 24.08.2015 14:38

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Patrol »

Tak jsme do rodiny jako takový rozpadlicko civilní vůz pořídili Transporter VW T5. Už teď koukám, co kam nacpat, kde udělat jakou přihrádku, kde umístit jakou nepostradatelnou pomůcku, atpd. Tohle auto je pro takový účely (jako) stvořený, však většina srdcařů Transportéristů jsou takoví preppeři. Hodně nápadů jsem našel na jejich fóru.
Zrovna se snažím zainstalovat rozkládací postel se šuplíkama, kterou jsem měl v Caddyně a připravit auto na cestu do Alp, kam chceme s rodinou vyrazit na dovču. Tak to bude hned první týden provozu taková zatěžkávací zkouška.Jestli se mi povede upravit stanovou přístavbu od starého karavanu, tak to bude celkem prostorné a komfortní bivakování.
Z rozpadlického pohledu by to měla být celkem rozumná volba, protože na tohle auto mají všude na vrakáčích i v servisech spousty náhradních dílů, opravit to umí každej venkovskej automechanik a poruchový díly už jsou celkem vychytaný, protože těch aut po světě jezdí obrovské množství. Určitě se tu taky najde hodně lidí kteří mají nějakou verzi Transportéra. Máte nějaké tipy na vychytávky rozpadlického charakteru?
Jen mrtvé ryby plavou s proudem.
Germanik1
Příspěvky: 2614
Registrován: 21.02.2020 21:51
Bydliště: Praha

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Germanik1 »

Dacia Logan.
Udělám co musím
Uživatelský avatar
proforma
VIP
Příspěvky: 6027
Registrován: 23.09.2014 15:11
Bydliště: tutajší

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od proforma »

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv

Skoda nebude vyrabet 4. gen. Fabie combi, protoze by to kupovalo moc lidi...

Takze se muzeme rozloucit s nejlidovejsim a jednim z nejuniverzalnejsich aut na ceskem trhu.
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
Uživatelský avatar
Jason
Příspěvky: 662
Registrován: 19.11.2012 11:30
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Jason »

Transportera T5 mame v rodine - samozrejme ve 4x4. Zrovna jsem s nim najel ted behem vikendu nekolik stovek km a maximalni spokojenost.. U tech T5 je jedinej problem s motorama (2.5TDi) ale jinak velice vychytane auto.. sam si ted chci poridil transpika nebo multivana ale T6. Vito mi uz nestaci :o)
Říkali mi, že můžu být čím chci. Tak jsem se stal ostudou své rodiny.
Uživatelský avatar
Audis
Příspěvky: 436
Registrován: 07.03.2021 14:03
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Audis »

Nejsem fanda Hyundai , ale technicky mě zaujalo
i30 s motorem se základním motorem 1,5 dpi. Má nepřímé vstřikování benzínu. Díkyttomu Žádné krátkodobé problémy s krátkými trasami, žádné dlouhodobé s karbonem v hlave. Jinak Celkem povedené průměrné a průměrně složité auto. V prodeji v současnosti. Více ve videu https://www.auto.cz/martin-vaculik-a-hy ... ali-140457
Vláda má obtížně realizovatelný motiv: přesvědčit neočkované, že jim vakcína covid pomůže. A současně přesvědčit očkované, že dvě dávky jsou na nic a potřebují další dávku. :idea:
Germanik1
Příspěvky: 2614
Registrován: 21.02.2020 21:51
Bydliště: Praha

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Germanik1 »

U těchto motorů bude otázka trvanlivosti. Dneska dokázal dobře vyřešený diesel s trochou péče najet 700 000 km, benzin 500 000. Průměrný diesel běžně 500t, benzín 400t. V tomhle směru jsem skeptik
Udělám co musím
Uživatelský avatar
Audis
Příspěvky: 436
Registrován: 07.03.2021 14:03
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Audis »

Tohle jsem přesně slyšel už před 20 lety. Vezměte si z toho co chcete čemu chcete věřit. Návrh : tehdy předttehdy ano, tehdy ne. Tehdy ano dnes ne. Připadá mi to jako říkanka tehdy, řečeno dnes po 20 letech.
Vláda má obtížně realizovatelný motiv: přesvědčit neočkované, že jim vakcína covid pomůže. A současně přesvědčit očkované, že dvě dávky jsou na nic a potřebují další dávku. :idea:
GOD
VIP
Příspěvky: 712
Registrován: 09.05.2012 11:18

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od GOD »

i30 ma veľmi nizky podvozok. Ako rozpadlicke auto určite nie. Ako bežný osobák - daj- daj. Niekedy tomu robi problem trochu vyšší obrubník.
Informácia je v časopriestore.
Uživatelský avatar
Montezuma
Příspěvky: 378
Registrován: 08.06.2021 19:14
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Montezuma »

Za mě jednoznačně Fiat Multipla. Je to velmi spolehlivý auto, a navíc je tak hnusný, že ho nikdo neukreadne ani v PA :D .
Butch
Příspěvky: 774
Registrován: 28.11.2014 19:21

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Butch »

GOD píše: 25.08.2021 7:37 i30 ma veľmi nizky podvozok. Ako rozpadlicke auto určite nie. Ako bežný osobák - daj- daj. Niekedy tomu robi problem trochu vyšší obrubník.
Tak presne tento problém jsem měl dnes i s i40, ostatni auta staly v pohodě a když jsem najel já, tak jsem skrabnul 🤷‍♂️. Každopádně máme několik sluzebaku i i30 a taky Skodovky, ty mají najeto i 470tis (konkrétně ve verzi RS) každopádně trvanlivosti se s tím Hyundai nemůže rovnat, ale třeba ma někdo jinou zkušenost.
GOD
VIP
Příspěvky: 712
Registrován: 09.05.2012 11:18

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od GOD »

koncepciu aut som začal rozlišovať prevadzkovaním viacerých aut, ktoré majú rôzne prevádzkové náklady - jedno z aut má dvnojnásobné náklady. (tento prispevok mam rozpisany dlho, ale do finalu ide pomaly, tak ho postnem trochu rozpracovany).

Pre seba som si zaviedol nasledovné kategórie v duchu názvu tohoto vlákna:

- lahký prieskumák - primárne pre 2 osoby, núdzovo odvezie 4 ale potom už batožinu nie (batožinu považujam za 50 litro kilogramu na osobu)

- rodinný transportér na velké trasy - bug out kár, komfortne odvezie 5-6 osob + adekvátnu batožinu (splnaju to 7miestne mpv) + adekvátny dojazd cca 1 000 km

- robotník čo potiahne 2000 kg na ťažnom, alebo aspon uvezie nad 800 kg, niečo bez medzinápravového diferáku alebo s jeho uzavierkou

...

Toto sú kategórie okolo ktorých sa to točí.
Tých 50 litro kilogramov som si zaviedol pre seba s dôrazom na hmotnosť, z toho dôvodu, že remeselné autá (cady, partner, kango, dokker) majú obrovské objemy v interiéri / batožiňáku, ale nosnosť auta je často stavaná na 5x75kg osob a niekedy je k tomu aj rezerva na batožinu. Potom sa mi stráca zmysel velkého objemu - je to na vozenie polystirenu? Keď do auta je možné naložiť okolo 400kg aj s vodičom? Tato hodnota je typická pre staršie 5 miestne vozdila. Sučastná produkcia to mava o cca 200 kg vyššie, ale treba si to pozreť aby to nebolo v kategorii nákladáku - N1.

Ano dá sa to riešiť zosilením podvozku, čipnutím motora, ale načo šetriť pri nákupe, keď podom sa to naleje do upgradu?


5x75=375kg - hmotnosť podvíživenej posádky
5x50=250kg - hmotnosť batožiny
375+250= 625kg nosnosť

50 litro kilogramov je napr. 20 litrov paliva + 20 litrov vody +
Informácia je v časopriestore.
Uživatelský avatar
proforma
VIP
Příspěvky: 6027
Registrován: 23.09.2014 15:11
Bydliště: tutajší

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od proforma »

https://m.autorevue.cz/torsus-terrastor ... od-maskuje

Terenni dodavka na bazi VW Crafter. Myslim, ze problem v nazvu vlakna je vyresen :-)
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
honzasl
Příspěvky: 323
Registrován: 10.03.2016 10:13

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od honzasl »

GOD

N1 prakticky vadí čemu? (kromě problémů se značkou B4)?

"Potom sa mi stráca zmysel velkého objemu - je to na vozenie polystirenu?"

Stačí se podívat, jak se tahle auta používají:
- Řemeslníci bordeláři prostě nahážou vercajk dovnitř hala bala (včetně štaflí a lopat)
- Řemeslníci pořádkumilovní tam mají regály a držáky na vercajk, což zabírá fůru místa
- Rodiny s dětmi (jako ta moje) tam vozí kočárek, odrážedla, koloběžku, polní kuchyni, náhradní oblečení, krosnu na dítě, zásobu vody, basu vercajku, deky, nákupní tašky, bednu hraček, lahvičky, omalovánky a další věci, které mám uspořádánané v regálu z překližky, aby všechno bylo dostupné na šáhnutí

Prostě váhově nic, ale objem je potřeba.
Cep
Příspěvky: 1706
Registrován: 09.04.2015 11:22
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Cep »

Ona taky běžbá rodina s dětmi není 5x 75 (375).
Za nás (2+děti 15,13,10) to je 282, a to jsem u sebe počítal se zimní váhou a každému něco přidal.
Počítám, že dokud s námi budou děti jezdit, tak se dostaneme max na 350.
GOD
VIP
Příspěvky: 712
Registrován: 09.05.2012 11:18

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od GOD »

ďakujem za reakciu,
s tým N1 - resp. nákladákom, som to myslel, že tam môžu byť iba predné sedadlá a zadok je nakladový priestor, v ktorom sa nemôžu voziť osoby.

Bug out family kar myslím v duchu jednorázového opustenia domova = naložiť čo sa dá. Okrem toho treba myslieť na to, že v prípade prúšvihu sa nemusí dať tankovať čo môže znamenať aj 50 litrov nafty v bandaske. Počas horúčav + trochu námahy - napr odstraňovanie padnutého stromu, odhadzovanie zosypaných kameňov, skal... spotreba vody je nemalá.
Tiež je to auto možné použiť ako dovolenkáč.

Jasne že na 4-5 člennú rodinu za bežných civilných podmienok stačí 5 miestny kombík s predným náhonom.
Informácia je v časopriestore.
Odpovědět