Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
colek
VIP
Příspěvky: 686
Registrován: 18.02.2011 18:36
Pohlaví: muž
Bydliště: Vysočina

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od colek »

Mám 2kusy Aro M461,heč. :D
golem
Příspěvky: 1727
Registrován: 14.01.2011 2:36

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od golem »

A slyšíš to chroupání? :D
Uživatelský avatar
Foxy
VIP
Příspěvky: 534
Registrován: 13.10.2012 18:39
Bydliště: Jižně od Prahy

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Foxy »

colek píše:Mám 2kusy Aro M461,heč. :D
To mě by stačilo jedno Aro, ale v celku, kompletní :lol:
Když je zle, je to vlastně fajn, protože by mohlo být i hůře.
Když už je tak zle, že horší už to být nemůže, je to vlastně fajn, protože pak už může být jen lépe.
colek
VIP
Příspěvky: 686
Registrován: 18.02.2011 18:36
Pohlaví: muž
Bydliště: Vysočina

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od colek »

Volové... :lol:
Strelec45
VIP
Příspěvky: 1187
Registrován: 17.02.2013 9:59
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Strelec45 »

A nechybí ti tam "na"? Jako že Aro na dva kusy? Voni bejvaj hrozně sežraný rzí a hlavně korodujou. :mrgreen:
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Uživatelský avatar
K4cer
VIP
Příspěvky: 1686
Registrován: 30.03.2014 20:37
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od K4cer »

Rafael píše:... Ale kdo z nás je ještě má?

Kdo ještě dokáže ten svůj dopravní prostředek nastartovat roztlačením, klikou a tak?
A který bude ještě v takových případech fungovat bez te blbé elektroniky a tak? ...
Já :D
Tedy roztlačením/roztažením nebo puštěním z kopce, kliku to nemá - jednak zavazí chadiče a druhak nevím jestli by to šlo klikou vůbec přetočit, natož nastartovat. Nejsložitější elektronika (kromě vysílaček samozřejmě) je bimetalový přerušovač směrovek a digitální hodinky na palubce :))

Ale to "samovyproštění" klikou je spíš iluze než cokoli jinýho, kdysi jsem to zkoušel na škodovce a moc to nefungovalo. U aktuálního automobilu použiju redukci a naviják :D
Jinak, kdyby bylo moc zle, tak nastartovat roztažením jde naprostá většina autombbilů (pomiňme EMP, to budeme mít úplně jiný starosti neš startovat fábii). Je nutno to dělat s citem a je (malé) riziko skočení rozvodů, ale dá se to.

---

Kačer žije a má se (v rámci možností) docela snesitelně, akorát nějak nemám k těm hospodskejm kecům moc co psát :/
Můžeš bejt osel, ale musíš si umět poradit :>
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od dracekvo »

Co se si vybavuju, tak tyhle auta co měli ještě kliku spolehlivostí moc neoplývali. Takže jde o to, jestli by vlastnictví takového auta mělo vůbec nějaký přínos, nebo by to byl spíš zdroj problémů.
Auto v současnosti nejde nastartovat na špatnou baterku. A nebo je tam něco špatně a nepomohla by ani ona klika.
Pokud se chci připravit na tuto eventualitu, tak je spíš lepší si nějak ošéfovat jak startovat když mi zdechne baterka.
colek
VIP
Příspěvky: 686
Registrován: 18.02.2011 18:36
Pohlaví: muž
Bydliště: Vysočina

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od colek »

To si vybavuješ blbě.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od dracekvo »

Tak hoď nějaké příklady.
Já co si vybavuju tak klika končila asi tak Škodou 1000. Déle nejspíš tato možnost byla přítomná u vozů východního bloku.
Uživatelský avatar
Fabulous
Administrátor
Příspěvky: 8782
Registrován: 17.09.2011 21:33
Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
Bydliště: Praha a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Fabulous »

Škoda 120 se samodomo úpravou matice na motoru a dírou v zadním čele kapoty byla s klikou nastartovatelná. Ale jezdit v tom dnes se rovná čirému zoufalství.
TomSmith
Příspěvky: 1273
Registrován: 17.02.2015 14:33
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od TomSmith »

dracekvo píše:Déle nejspíš tato možnost byla přítomná u vozů východního bloku.
JJ. Stará Dacia 1300 měla kliku taky.
Uživatelský avatar
Rafael
Příspěvky: 5322
Registrován: 07.12.2017 17:26
Pohlaví: muž
Bydliště: Valašské království

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Rafael »

No, já to vůbec nemyslel na nějaké každodenní ježdění. Jen jako takovou zálohu která by nezabírala místo, mohla stát někde v kůlně, v koutě zahrady apod.
Pro případ nouze, sněhové kalamity, poruchy běžného dopravovadla ze samoty u lesa a tak.
(Blbé Berlingo co máme má problém i na mokré trávě natož ve sněhu. A nasadit mu na kola sněhové řetězy si tam v tom omezeném prostoru, navíc plném zmrazků, vůbec nedokážu představit. Alternativní nastartování taky ne. A když by náhodou kuny přehryzaly nějaké důležité vodiče už vůbec ne. Vždyť do toho motorového prostoru není skoro vůbec vidět a vše je nepřístupné. Osobně mám problém i s výměnou hlavních žárovek. A to jsou údajně Berlinga v tom směru ještě dobře...).
*
Takže mě velmi mrzí, že jsem se zbavil celkem zachovalého Moskviče 407 se spoustou náhradních dílů po otci.
S ním bych se určitě skoro v každém případě dostal blíž k civilizaci.
*
Ještě trochu OT k těm vysmívaným starým autům.
Jeli jsme kdysi s plně obsazeným a naloženým Trabantem. Na Silvestra, se zastávkami a nákupy.
Baterka úplně mrtvá, ale řidič po nás žádné tlačení nechtěl a ani nás nenechal vysednout. Zvládnul to sám. A žádný kulturista to nebyl!
*
Proto a nejen proto, bych staré stroje a výrobky vůbec nezavrhoval. A vzal bych si z toho směru různá poučení.....
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
Uživatelský avatar
Serža
VIP
Příspěvky: 4500
Registrován: 21.04.2016 16:12
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Serža »

mahindra roxor
problém je, že v Evropě nejde sehnat
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
colek
VIP
Příspěvky: 686
Registrován: 18.02.2011 18:36
Pohlaví: muž
Bydliště: Vysočina

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od colek »

Dráčku,co vidíš nespolehlivého na rozdělovači,cívce a karburátoru?Kola mají duše,opravíš na silnici.Samozřejmě v dnešní době pohodlných lemplů,co si neumí nic opravit to nemá cenu.A ano,bavíme se o veteránech,tolik opěvovaný elektromobil to není.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od dracekvo »

Já sem tu o elektromobilu nic nepsal...

Začínal jsem jezdit Škodou 105, potom Škoda Rapid. Dále pokračoval Golf 2 1.6, Mitsubishi Galant, Škoda Favorit, Subaru Legacy a nyní už mám třetí Subaru.
Mezitím se nám v rodině objevilo i Fiat Uno 1.5i, Peugeot 206 1.4.

Věci ohledně škodovek si pamatuju docela živě. Člověk si tam sice udělal vše sám, vše bylo jednoduché snadno diagnostikovatelné. Člověk si vystačil se základníma klíčema, měrkama a kladivem.
Jenže střední doba mezi poruchama byla tak žalostná, že se v tom člověk rejpal téměř neustále. A bez patříčných ND to člověk stejně neudržel v chodu. Stačí se podívat co se všechno vozilo za zadníma sedačkama, aby se člověk nemusel bát vyjet.

Favorit o dost lepší jak staré škodovky, ale tak se tam hodně často něco kazilo.
Golf 2, Peugeot - jednobodové vstříkování. Takový jakoby karburátor řízený počítačem. Lepší jak fávo, ale nějaké závady byly a blbě se hledalo co tam vlastně zlobí.

Kdežto na 4 bodový vstřik u fiata, mitsubishi a subaru. Jediné co se mi u sůba stalo, že odešel snímač klikového hřídele. Jednoduchá diagnostika svépomocí a výměna během minutky.

A to ty auta mají oproti škodovkám nalítáno o dost víc.
Takže raději budu jezdit autem které je spolehlivé, než nějakým veteránem u kterého si člověk není jistý, kdy se zase něco pokazí.
A to vůbec nemluvím o bezpečnosti, jízdních vlastnostech, spotřebě, výkonu.

Za mě co by mělo smysl si držet, tak jedině nějaký smysluplný jednoduchý joungtimer, ale opravdového veterána fakt ne. Ta klika člověka nezachrání. To si raději budu držet vždy jednu baterku v rezervě. Pokud jí koupím nezalitou, tak jí můžu skladovat jak dlouho chci.
Naposledy upravil(a) dracekvo dne 04.02.2020 13:12, celkem upraveno 1 x.
colek
VIP
Příspěvky: 686
Registrován: 18.02.2011 18:36
Pohlaví: muž
Bydliště: Vysočina

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od colek »

:hand Ti netvrdím,že v tom máme dneska jezdit,taky v emce nejezdím každý den,ale netvrdím že jsou veteráni nespolehliví.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od dracekvo »

Jo, ale já nevím proč by si někdo měl držet třeba stodvácu doma jen pro případ nějakéh průseru.
A stejně když k tomu nebude mít člověk vztah, tak se pak zjistí, že to ani nenastartuje, až to bude potřebovat.

Lepší službu udělá jakékoliv rozumně udržované novější auto. Prostě ta spolehlivost tam nebyla. Já jsem s těmahle autama vyrůstal a moc dobře si pamatuju jak se v tom furt každej vrtal. Málokdo měl štěstí, že jen tankoval a jezdil.

Pokud máš veterána doma jako koníčka tak prosím.
Uživatelský avatar
Rafael
Příspěvky: 5322
Registrován: 07.12.2017 17:26
Pohlaví: muž
Bydliště: Valašské království

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Rafael »

No, tak o Š120 apod. jsem to zrovna nemyslel. Něco takového bych si doma nedržel ani náhodou.
Myslel jsem auta typu, no bylo jich možná víc, ale osobní zkušenosti mám jen s Moskvičem 407.
To byl "tank" v civilní verzi.
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.
Woody Crafty
Příspěvky: 472
Registrován: 09.04.2020 14:19
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Woody Crafty »

Máte tu někdo zkušenosti s automatickýma převodovkama? Mám na mysli zejména cenu jejich oprav.
Jsou zásadní rozdíly v ceně oprav automatů u asijských/evropských/amerických aut? Záleží i na velikosti (SUV/malé osobní) nebo je cena oprav vzhledem ke složitosti podobná?

Po ekonomickém rozpadu asi málokdo bude mít chuť dát za opravu 50k.
Budoucnost? Ta bude taková, jakou si ji uděláme.
Odpovědět