Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
honzasl
Příspěvky: 323
Registrován: 10.03.2016 10:13

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od honzasl »

To mi podle těchto čísel vychází:
První majitel: 3,5 kč/km, druhý majitel 1,53 kč/km. Kdo by to auto měl od nova doteď, měl by to za 2 kč/km.

Kdybyste ho měl od nova vy, máte teď káru 11 let starou s 260000km, takhle máte 13,5 roků starou s 350000km, což může taky znamenat rozdíl mezi "mám slušné auto" a "neprošel jsem na stk a prodám ho za jednu výplatu".

Ty náklady na opravy jsou celkové, nebo jen za materiál?

Rozvody, brzdy, to se počítá do toho spotřebáku? Já ve svém počítání totiž zohledňuju i ten spotřebák - který ten první majitel témeř jistě neřešil, jen vyměnil oleje a možná brzdové destičky.... První majitel nemusel ani jednou na STK....

Bylo auto u druhého majitele havarijně pojištěné? atd.

Nerozporuju čísla, ale snažím se dopátrat, proč jsou prvomajitelé tak hloupí a prodávají svá auta s velkou "ztrátou". :)
Cítím trochu rozpor v tom, že "bohatí a úspěšní" kupují nová auta a "chudší a méně úspěšní" kupují ojetá. Jsou ti bohatí zároveň hloupější? Nebo jsou jen rozmařilejší? Pohodlnější?
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Ulfhednar »

Honza: koupil jsem několik nových aut. Ale prostě mi to přestalo dávat ekonomický smysl. Vlastní peněženka je dobrý mentor.
Mimochodem ve vaší úvaze vidím tři chyby:
- 11 a 13.5 let není v autech rozdíl. Oboje jsou to staré pekáče a jejich technický stav bude daleko více dán kvalitou výrobce a údržbou majitele, než drobným rozdílem ve věku.
-i majitel auta koupeneho jako nové platí servis. Úplně stejně. Jenom o rok, dva, později. Jenže za ten odklad servisu zaplatí stovky tisíc navíc. Prostě za ten rok dva na servisu ty stovky tisíc nešetří.
-cenový rozdíl při prodeji 11 a 13.5 leteho auta bude zanedbatelný a prodejní cena takového vozu bude opět daleko více dána údržbou a reálným stavem konkrétního vozu. Věk se v této kategorii starých aut už moc neřeší.

Me hlavně často nedává smysl koupit si nové auto a pak ho dojezdit. Nemyslím tím srdeční modely. Protože pak většinu svého života strávíte ve starém pekáči, o kterém si lžete do kapsy, že je nové. Který už nebude vyhovovat technicky, bezpečností a leckam vás s ním bohužel už nepustí. Navíc často si koupíte auto, které z hlediska životnosti a kvality není úplně top. Prostě 13 let stará Dacia nebude ve formě jako 13 let staré Volvo, nebo Toyota (pri stejném nájezdu a údržbě).

Většina aut kolem 1-2 let jsou firemní. A je hodně modelů a motorů, které je těžké za rok, dva nějak zásadněji utahat a navíc tak, aby se to nepoznalo. U řady z nich není těžké zjistit kdo a jak s nimi jezdil. Ale dají se koupit i roční auta od soukromníka. Kamarádovi jsem sehnal ročního Sharana. Změna životní a finanční situace...
Óðinn á yðr alla
Uživatelský avatar
DeadMan
Příspěvky: 3046
Registrován: 30.04.2012 19:27
Bydliště: Slezsko

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od DeadMan »

Tak to se pleteš. Poslední BMW co jsme měli, jsem kupoval jako 6 let staré. Já jsem s ním jezdil dalších 6 let a pak moje žena dalších 6 let než definitivně umřelo. Náklady na údržbu byly oproti levným autům opravdu horentní. A že by to auto bylo ve stejném stáří v lepší kondici než jiné levné auto vyrobené v plus mínus stejně době jsem opravdu nezaznamenal, stárlo úplně stejně, dokonce bych řekl, že ještě víc než současné levné vozy, protože tam nebyl pozink a prostě to hnilo. To se mi u současného auta neděje vůbec, protože je tam pozink a lepší antikorozní úprava, ale zase beru, že současná BMW jsou na tom úplně jinde, než byly ty před 20 lety. Ovšem co se týče náhradních dílů, tak nikoho nezajímá, na jak staré auto to je a vše stálo naprostý nesmysl. A protože jezdím jak jezdím, tak jsem si na to BMW dal kotouče Brembo, které jsem sjel se svým stylem za 4 roky a to stály raketu (ano, dával jsem tomu kdysi na prdel ještě víc než teď, ty původní kotouče jsem dokonce zvlnil :mrgreen: ).
You cannot kill me as I am already dead!
Butch
Příspěvky: 771
Registrován: 28.11.2014 19:21

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Butch »

honzasl píše: 28.05.2021 7:05 Nerozporuju čísla, ale snažím se dopátrat, proč jsou prvomajitelé tak hloupí a prodávají svá auta s velkou "ztrátou". :)
Cítím trochu rozpor v tom, že "bohatí a úspěšní" kupují nová auta a "chudší a méně úspěšní" kupují ojetá. Jsou ti bohatí zároveň hloupější? Nebo jsou jen rozmařilejší? Pohodlnější?
A podnikáš nebo jsi zaměstnanec? :mrgreen: Vžít se totiž do pozice těch lidí je zásadní pro zodpovězení tvé otázky. Představ si třeba že si to auto koupíš "na firmu" platíš ho a zahrnuje s do daňového přiznání a až ho doplatis tak to opakujes :cash
To je ten racionální, ekonomický pohled lidí, kteří jsou v této situaci.

No a potom je ta druhá věc, že prostě když jsou bohatí a úspěšní, tak je nějaká ztráta hodnoty až tolik netrápí, resp. jsou ochotni to vyměnit za prestiž, pohodlí ..... a třeba to že nemusí řešit kde budou co servisovat ;)
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Ulfhednar »

Jinak jste mě Honzo přinutil se nad tím zamyslet a znovu to spočítat, a dohledat papíry a doklady, jestli nežiji v bludu. Za což Vám děkuje moje žena, protože jste mě donutil udělat trochu pořádek v papírech od aut :D Jsem tvor pochybovačný...ale řekl bych, že je to cajk, přesné údaje:

1.) Manželky Mitsu: Kupováno jako tříleté, najeto 33 000 km. Od soukromníka ze Špindlu. Cena byla 130 000 Kč (na tom autě jsou samé trojky :) ). Cena nového 310 000 Kč (jo, byly nesmyslně drahé ty Mitsu, ale kvalitní). Úspora 180 000 Kč. Auto bylo extra levné i kvůli škrábancům od psa na plastech vevnitř. Nic hrozného, 90% lidí si jich nevšimne. Auto má žena jedenáctým rokem, odmítá ho vyměnit a skáče s ním po městě. Najeto necelých 90 000. Za tu dobu vyměněna tyčka stabilizátoru (400 Kč + nějaká práce), dvě žárovky H7 (hrozný přístup), jedna žárovka vzadu a preventivně baterie. Náklady na díly asi do 1700,- letos nás čekají destičky. Kdybych bral nové, byl bych teď ve fázi, že bych měl o jednu STK méně. Tedy dvě hodiny času a asi 1600,- Baterku bych už stejně měl vyměněnou a žárovky nevím, kdy prdly. Ale řekl bych, že oproti novému jsme do auta vrazili na opravách tak o -nácset víc. Úspora 180k. OK, není to typické - protože to auto najezdí málo km, ale zase ve městě víc trpí. Bezpečnost a komfort u něj moc neřešíme, prostě žena je na něj zvyklá, koroze tam není, 4 airbagy a velmi slušné hodnocení v NCAP snad na město stačí. STK nebyl nikdy sebemenší problém.

2.) Přechozí Leon kombi, TSI 110 kW. Kupován jako půlroční s 11 000 km. Cena u VW v Lounech (Myslivec), 360 Kčk. Nová 480 kKč. Úspora 120 k. Pravda, v reálu by člověk ještě nějakou slevu dostal, takže třeba 100kKč úspora. Auto jsem měl cca 4 roky, najeto asi 85 000 km. Prodáno za tři dny na sauto.cz za 240 k. Cena za opravy - čistá NULA. Na autě nebyla sebemenší závada. Čili po necelých 4 letech jsem tratil 120 000 Kč. 35 000 ročně, zhruba. Kdybych si to koupil nové a dojezdil, na stejné roční náklady na ztrátu hodnoty bych se dostal po skoro 14ti letech. To už bych měl i náklady na servis (jezdím tak 20kkm+ ročně) a jezdil ve 14 let starém autě.

3.) Aktuální Scout, TDI 110 kW (na brzdě tenhle konkrétní 122 kW). Nový dle faktury bez pár kaček za skoro 740 000,- (to fakt někdo za Oktávku dá? :roll: ). Stáří 2.5 roku, najeto 55 000 km, cena 480 000 Kč, nebourané, 2.5 roku záruka. Nechal jsem hned vyměnit chladící kapalinu (jediná slabina tohoto motoru je, že se dávala z výroby chladící kapalina, která umí zalepit termostat i pumpu) za asi 2.5 tisíc. Auto prolezeno v profi servisu skrz naskrz, včetně tlaků, vstřiků, brzdy...naprosto bez závad, parametry v rozsahu výrobních tolerancí. Oproti tomu, kdyby bylo nové, jsem nechal během té doby, co ho mám, vyměnit náplň v Haldexu (1700,- včetně práce v autorizáku) a olej v diferenciálu (jsem paranoidní) za 2 200,- Takže jsem na servisu dal asi 6 000,- celkem, z velké části pro dobrý pocit a asi zbytečně. Pak mi ještě kiksla baterka v dálkáči (za 45 Kč), protože bezklíčové ovládání auta žere baterky v dálkáčích. Teoreticky mě ve 210 000 km čekají rozvody za 12 000,- a očekávám, že pokud si nechám auto hodně dlouho, musel bych oproti novému za pár let dělat dvojhmotu za asi 20kKč+. V praxi to asi nenastane, protože ho tou dobou už asi mít nebudu a i kdyby - v rámci finanční bilance jsem těžce v plusu.
Ano, může se mi tam podělat něco "neplánovaně", ale to se mi může stát i u auta o dva roky mladšího, že...
Jediné, co mě může zraňovat je, že nejezdím v aktuální generaci s ještě větším dotykáčem. Ale zas takový cíťa fakt nejsem a ta televize, co je vevnitř té co mám, mi stačí. U nové by mě spíš štvalo chybějící ovládání klimačky jinak než přes dotykáč. Tady si sice klimačku taky nastavuji přes dotykový displej, ale to si vyzkoušíte přesně jednou, aby jste pochopili, že tlačítka jsou 100x rychlejší.

DeadMan - ale jo, staré BMW je opice, co má ráda drahé banány. Taky bych si ho nekoupil, byť jízdně a designem (pokud by nebylo napadeno tunerem) by mě v létě bavilo.
Dneska auto bez pozinku prakticky nekoupíte.
Ale neřekl bych, že se zásadně pletu. Obecně se nedá říct, že dražší auta mají výrazně dražší náklady na servis. Třeba Korejci a Frantíci jsou dost levný, ale servisně vycházejí relativně draho. Co popisujete se spíš týká "prémiových" značek, kde originál servisy jsou fakt drahé a kvalitní neoriginál se hledá těžko - tam sedí to, co jste napsal. Passata "umí" kdekdo. Volvo nebo Lexuse aby člověk pohledal...
Nebo ta Dacie - Duster rozvody co 100 000 km, Passat co 210 000 km, cena zhruba stejná. Za servis VW, Škody, Seatu... dáte většinou méně, než za Dacii, nebo Hyundai.
Óðinn á yðr alla
Hohepa
VIP
Příspěvky: 3469
Registrován: 22.07.2013 22:16
Bydliště: Praha

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Hohepa »

P.S.: Kolega v práci má Dustera a jezdí s ním jeho žena.
Překvapivě se jí také párkrát povedlo se rozjet s úplně neodbrzděnou ručkou :chuckle
a ten jejich Duster také píská/nadává tak , že prej s tím by jel jen totálně hluchý :angel
Uživatelský avatar
DeadMan
Příspěvky: 3046
Registrován: 30.04.2012 19:27
Bydliště: Slezsko

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od DeadMan »

Tak to jsem rád, že nejsem jediný, kdo má doma takovou šikovnou ženu :lol:

Kolega má asi pravdu co se zvukové signalizace v jeho autě týče, ale není to všude stejné.

Nižší výbavy měly pouze červenou kontrolku, takže moje žena je sice ..... ehm ..... , ale hluchá asi nebude ;)
Přílohy
Photo Resizer 2021_05_28_11_22_33.jpg
Photo Resizer 2021_05_28_11_22_41.jpg
You cannot kill me as I am already dead!
Uživatelský avatar
devlop
Příspěvky: 3748
Registrován: 22.09.2014 19:52
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od devlop »

DeadMan: nevím, co jsi měl za řadu a model BMW, ale 20 let stará E39 pozink má, můžeš si dohledat třeba na e39-forum.de, kde se na to lidé samozřejmě také ptali. "So jetzt ist es amtlich! Der BMW-E39 1995-2003 wurde laut Unterlagen + Aussage von BMW - München zu 90% Verzinkt." S pozinkováním začali tuším už po roce 1991 na e36, tehdy ještě jen na pár částech karoserie. Samozřejmě pozink není samospása. I pozink karoserie ti může na některých místech reznout, pokud se ten pozink při páteční směně odfláknul, někde se s tím ťuklo a opravilo na hulváta apod. A dá se říci, že většina starých BMW u nás jezdících, je tu a tam karosářky pospravována, origo díly nepoužívá téměř nikdo, pouze fandové s old a youngtimery, takže blatník z Polska to řeší nejčastěji. ;)
Uživatelský avatar
DeadMan
Příspěvky: 3046
Registrován: 30.04.2012 19:27
Bydliště: Slezsko

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od DeadMan »

První E36 koupená zde, hnilo to

Druhé E46 dovoz Německo, hnilo to

Nejčastěji lemy blatníků, prahy, dolní části dveří a podlaha......

A to jsem u každého nechal tak dvakrát vystříkat dutiny.

Každopádně jsem od té doby řídil spoustu aut, ale lepší jízdní vlastnosti při hodně sportovní jízdě jsem prostě nezažil :yes
You cannot kill me as I am already dead!
Pripičkin
Příspěvky: 98
Registrován: 10.05.2021 18:47
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Pripičkin »

Audi A6C5 1997 - ani naznacicek koroze. Ani pod sundanymi spodnimi listami dveri.
zedik
Příspěvky: 987
Registrován: 29.03.2016 20:41
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od zedik »

Moje 15 let starý Volvo, absolutně bez koroze. Ono se moc neví, že Volvo dávalo 10 záruku na karoserii. Mimochodem, pro srovnání - první termín dle výrobce pro výměnu rozvodů bylo 10 let nebo 240 000km ;)
Cep
Příspěvky: 1706
Registrován: 09.04.2015 11:22
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Cep »

Z první STK s Lodgy (po 4 letech) jsem dostal test tlumičů. Zadní jsou na 25% (přední něco přes 60%) . To mne s najetými 26k km poněkud nemile překvapilo.
PeFi
Příspěvky: 2713
Registrován: 15.03.2014 13:01
Pohlaví: i černoch by záviděl

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od PeFi »

Testy tlumičů nejsou moc přesné, navíc před měřením by se měl zkontrolovat tlak v pneumatikách, což nikdo nikdy nedělá ...
honzasl
Příspěvky: 323
Registrován: 10.03.2016 10:13

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od honzasl »

Butch píše: 28.05.2021 8:32
A podnikáš nebo jsi zaměstnanec? :mrgreen: Vžít se totiž do pozice těch lidí je zásadní pro zodpovězení tvé otázky. Představ si třeba že si to auto koupíš "na firmu" platíš ho a zahrnuje s do daňového přiznání a až ho doplatis tak to opakujes :cash
To je ten racionální, ekonomický pohled lidí, kteří jsou v této situaci.

No a potom je ta druhá věc, že prostě když jsou bohatí a úspěšní, tak je nějaká ztráta hodnoty až tolik netrápí, resp. jsou ochotni to vyměnit za prestiž, pohodlí ..... a třeba to že nemusí řešit kde budou co servisovat ;)
Já jsem se do toho vžil, objednal si schůzku v salonu, prohlédl do čeho jdu, udělal si poznámky, doma zaškrtal do objednávky výbavu a při druhé schůzce podepsal objednávku. I s návštěvou banky pro úvěr jsem koupi nového auta věnoval v součtu jeden pracovní den aniž bych musel "mít známého automechanika", platit Cebii a šmejdit v montérkách pod autem. Já jsem vyhodnotil, že když už jsem schopen uživit nové, nemá cenu řešit nic jiného, byť mám Dacii v "teplákové" barvě.

Jen se teď snažím dopátrat, proč si někdo myslí, že jsem hloupý kupec...
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Ulfhednar »

Honzasl: no vidíte, já jsem si na netu za 20 minut našel auto (přes filtr mi chodila množina aut, co mě zajímala), zavolal prodejci (autorizovaný servis), za deset minut poslal peníze a odpoledne jsem si auto přivezl. Méně než pracovní den. Vzhledem k tomu, že jsme měl na vrácení auta 14 dní, po pár dnech jsem v klidu hodil auto do autorizáku v místě bydliště na komplet prověření, nechal se jejich autem hodit domu a odpoledne si ho důkladně proklepnuté procházkou u kafe vyzvedl. Komplet prohlídka, tlaky, vstřiky, endoskop, brzda, diagnostika... Není to nic stresujícího.
Rozdíl je v tom, že nemám žádný úvěr (brát si půjčku na auto je pro mě zrovna jedna z diagnoz hloupého kupce), ušetřené prachy raději vrazím do baráku, kvérů, cestování, dětí...Mě by prostě nebavilo platit úvěr na Dacii, abych se i se zaplacením toho, co dám za věr navíc dostal na cenu VW, Mazdy... apod.
Auta zásadně cash. Pokud prodejce cvičí s tím, že za úvěr a jejich pojištění to vyjde levněji (no jistěěě!), tak jít o dům dál.

Placení Cebie? Kolem pětistovky, nebo litru (podle firmy, nevím přesně) máte v ceně komplet prověření tři aut. To se za tu úsporu vyplatí. Nehledě nato, že pokud berete auto v autorizáku a v plné tovární záruce, je to jednak zbytečné a za druhé je to stejně v ceně auta. Starost navíc NULA. prostě v papírech k autu máte o jeden list navíc. Nehledě na to, že bych Cebii nepřeceňoval. Lepší jsou registry pojišťoven.

Takže jo: strávit celý den tím, abych pak mohl roky platit úvěr za Dacii mi prostě z mého (osobního, sic!) pohledu přijde jako fail, co bych nechtěl.

Schválně mi napište, co jsem u výše zmíněných tří konkrétních a konkrétně vyčíslených příkladech udělal špatně a na čem se to nevyplatilo.
Óðinn á yðr alla
honzasl
Příspěvky: 323
Registrován: 10.03.2016 10:13

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od honzasl »

Ale já neříkám, že se to "nevyplatí".
Moje teorie je od začátku taková, že měrné náklady na vozidlo (tím myslím součet všech, fakt všech) jsou celou dobu konstatní a není žádná varianta extrémně výhodná. Každý si vybere to, co mu přijde výhodné a komfortní. Ale odmítám teorii chytrých a hloupých kupců, protože zatím všichni se kterými jsem mluvil tvrdí, že oni jsou ti chytří....
Schválně mi napište, co jsem u výše zmíněných tří konkrétních a konkrétně vyčíslených příkladech udělal špatně a na čem se to nevyplatilo.
No, jste zdatný manipulátor a odváděč témat jinam. Krok po kroku. :)

Komplet prohlídka, tlaky, vstřiky, endoskop, brzda, diagnostika... Není to nic stresujícího.

Někdo ji musel udělat, někdo ji musel zaplatit. Nula od nuly pojde.

Rozdíl je v tom, že nemám žádný úvěr

Falešné dilema. Řešíme problém, jestli koupit nové, nebo lehce jeté auto za stejné prachy. Otázka financování neřešíme.

Auta zásadně cash. Pokud prodejce cvičí s tím,

Falešné dilema. Můj prodejce nevěděl odkud mám peníze, peníze se půjčují v bance, ne v autosalonu. Půjčil jsem si na spotřebák, ten refinancoval s hypotékou a nakonec jsem ty samé prachy dostal od zelené úsporám, protože jsem zateplil dům. Dalo by se říct, že svépomocnou rekonstrukcí domu jsem si vydělal na auto (když pomineme, že se jedná o peníze, které jsem stát odvedl na DPH za stavební materiál...)

Závěr.
Nesnažím se vás přesvědčit, že jste udělal chybu. Snažím se argumentovat za ty, kteří se nestydí za to že jezdí levným autem v záruce a plně pojištěným a že si raději (levně) půjčí na nové, než by své (těžce) vydělané peníze utratili za ojeté auto.

Jinak myslím, že nejsme ve při.
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Ulfhednar »

Honza: také nemyslím, že jsme ve při. :hand Dokonce ani vepři :D Ale zdá se mi, že pro drobáky nevidíte tisíce. Jinak já to dřív také dělal jako Vy.. A říkal si, že to má své výhody. Ale pak jsem opakovaně začal zjišťovat, že ne.

Konkrétně:

Prohlídka v servisu velká: 1 700,- (mám tam nějaké slevy, ale nic zásadního)
Nainvestováno do auta z titulu, že nebylo nové a že jsem paranoidně po 2 letech provozu vyměnil vše, co se vyměnit dá: cca 6 000,-
Tj celkem necelých 8 000,- (znovu - v velké části to nebylo nutné)
Úspora na ceně: 260 000,-
Čistá bilance 252 000,- + Tomu prostě neříkám "nula od nuly pojde". To mu říkám čtvrt míče plus v peněžěnce. OK, pro Babiše by byla víceméně nula, ale pro mě je to dost peněz. A ano, až to budu prodávat, dostanu o něco méně, než kdybych to koupil nové, ale rozhodně ne o 252k. Jak jsme uváděl výše: u Leona jsem za půlroční používání dealerem dostal cca 120k slevu a po 4 letech mého používání jsem tratil už jen 120k. OK, částečně proto, že jsem dobře odhadl, že o tenhle motor bude velký zájem, protože je skvělý v každém myslitelném ohledu (1,4 TSI EA211, 110 kW) a za druhé se o svoje auta starám.

Celý vtip totiž v tom, že měrné náklady na vozidlo NEJSOU konstantní. Viz. jen to, že už samotný fakt zápisu do techničáku srazí cenu vozidla o 10% je dost návodný. Zápisem do TP se životnost vozu nesníží o 10%...

Pozor, rozhodně neříkám, že se má někdo stydět za to, že jezdí levným autem! To by bych byl idiot a ani náhodou si to nemyslím. Ale říkám, že ty benefity u nového auta, co popisujete:
"Snažím se argumentovat za ty, kteří se nestydí za to že jezdí levným autem v záruce a plně pojištěným a že si raději "
...můžete mít levněji. Já měl na předchozí "ojeté" auto záruku 4.5 roku. Ne "záruku" nějaké pojišťovny, nebo bazarního zmrda, prostě plnou tovární. A na tohle 2.5 roku plnou tovární záruku. Pojištěné to mám s GAPem, i když je to drahé. Ale to jsem měl drahé i u funglovky.

já osobně jediné objektivní nevýhody vidím ve dvou věcech:
1.) Musíte trochu autům rozumět, nebo si někoho najmout (náklad v řádech málo jednotek tisíc)
2.) Máte hodně limitovanou možnost vybrat si barvu a výbavu.
Na druhou stranu mám v autě výbavu, že kdybych jí cvakal u nového v konfigurátoru a koukal, jak vedle roste cena, raději bych si jí odpustil.

A vtip je v tom, že díky greténům se stejně situace na trhu nových a ojetých aut brzy radikálně změní, protože auta prostě NEBUDOU.
Ostatně - Leona jsem chtěl prodat o rok dřív, než jsem tak učinil. A po race jsem ho prodal o 20k dráž, než byla přdchozí nabídka.
A k Dacii - já myslím, že to brzo bude jedno z posledních aut, které bude pro soukromníka dávat smysl koupit si jako nové (pokud po tom někdo touží). Ale bude to jen chvilka, než přestane dávat smysl i ta Dačka, protože předpisy jí donutí...

Myslím, že žijeme v poslední pětiletce, kdy se dají ještě koupit rozumná auta za rozumné peníze.
Óðinn á yðr alla
Uživatelský avatar
proforma
VIP
Příspěvky: 6027
Registrován: 23.09.2014 15:11
Bydliště: tutajší

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od proforma »

https://www.garaz.cz/clanek/expedicni-a ... .seznam.cz

Krasne predelanej Amarok :-) Ten clovek to ma vyborne promysleny a jeste k tomu je sikovnej :-)
- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
Uživatelský avatar
DeadMan
Příspěvky: 3046
Registrován: 30.04.2012 19:27
Bydliště: Slezsko

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od DeadMan »

V rámci ČR je to zajímavý počin, ale v globálním měřítku nic výjimečného. V USA nebo Austrálii celkem běžná věc. Stačí hledat na YouTube, je tam toho opravdu spousta ;)
You cannot kill me as I am already dead!
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 4361
Registrován: 03.09.2012 19:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od bivoj »

Já jen nechápu, že pokud chce někdo stavět ultimátní obytňák na bázi vozidla kategorie M1/N1 tak že nejde do osvědčené Toyky LC 85. Když už teda do úprav chci vrazit míč či více a plánuji s autem FAKT jezdit expedice (a nikoliv "expedice"), tak za mě je LC85 ideální výchozí vozidlo.
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Odpovědět