Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
Hohepa
VIP
Příspěvky: 3465
Registrován: 22.07.2013 22:16
Bydliště: Praha

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Hohepa »

@bivoj
TOYOTA LC85 ?
lc85.JPG
:rofl
honzasl
Příspěvky: 323
Registrován: 10.03.2016 10:13

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od honzasl »

No, já jsem se teď konečně pořádně začetl do Hanzelky a Zikmunda a moc se těším na výlet do NTM, kde mají jejich originální T87.

Na objetí půlky světa jim stačilo zcela sériové auto (to připravené rozflákali už v Egyptě) s motorem vzadu, s nějakými 700 kily výbavy.

Je jasné, že měli za zády bezednou tovární peněženku, ale i tak se mi líbí, že to zvládli bez indukčního sporáku i motorové pily :)

Z hlediska celosvětového servisu bude asi Toyota šikovnější, než VW, ale kdyby mi stál na dvorku, nezlobil bych se...
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 4352
Registrován: 03.09.2012 19:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od bivoj »

Hohepa píše: 02.06.2021 10:35 @bivoj...
Mno, tak tahle by mě taky nevadila v garáži... ;) Nicméně v popisku je chyba, imho je to model 85C... A vlastnit ji, dala by se kdyžtak vyměnit za několik nových LC 85...

Toyoty LC 75 & 85 jsou imho naprostý top nejen pro cestovatelské použití...
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Uživatelský avatar
DeadMan
Příspěvky: 3046
Registrován: 30.04.2012 19:27
Bydliště: Slezsko

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od DeadMan »

Viděl jsem takto upravené buď Patroly nebo Cherokee a taky to fungovalo velice dobře (byly upravené i ty auta samotné, ne jen vestavby - u Patrolů většinou motory a u Cherokee zase podvozky).
You cannot kill me as I am already dead!
Maser
Příspěvky: 22
Registrován: 21.01.2021 16:26
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Maser »

honzasl píše: 28.05.2021 7:05 To mi podle těchto čísel vychází:
První majitel: 3,5 kč/km, druhý majitel 1,53 kč/km. Kdo by to auto měl od nova doteď, měl by to za 2 kč/km.

Kdybyste ho měl od nova vy, máte teď káru 11 let starou s 260000km, takhle máte 13,5 roků starou s 350000km, což může taky znamenat rozdíl mezi "mám slušné auto" a "neprošel jsem na stk a prodám ho za jednu výplatu".

Ty náklady na opravy jsou celkové, nebo jen za materiál?

Rozvody, brzdy, to se počítá do toho spotřebáku? Já ve svém počítání totiž zohledňuju i ten spotřebák - který ten první majitel témeř jistě neřešil, jen vyměnil oleje a možná brzdové destičky.... První majitel nemusel ani jednou na STK....

Bylo auto u druhého majitele havarijně pojištěné? atd.

Nerozporuju čísla, ale snažím se dopátrat, proč jsou prvomajitelé tak hloupí a prodávají svá auta s velkou "ztrátou". :)
Cítím trochu rozpor v tom, že "bohatí a úspěšní" kupují nová auta a "chudší a méně úspěšní" kupují ojetá. Jsou ti bohatí zároveň hloupější? Nebo jsou jen rozmařilejší? Pohodlnější?
Je to 350 vs 440tkm akktuálně ;-), což už asi pro většinu lidí rozdíl neni.
Náklady jsou celkové, s tím, že část věcí je pouze za materiál, protože si je dělám sám.
Rozvody, brzdy, zkrátka všechno co se dělá, aniž by se to rozbilo, beru jako spotřebák. Proto tam zohledňuju, těch 90000 navíc oproti novému autu. Jedná se ale o můj konkrétní případ, každej to může samozřejmě trochu jinak a znám lidi, kterejm se sype pod rukama každy auto do kterýho sednou a u nich má to nový asi větší šanci obstát.

Nová auta si lidé kupují, hlavně proto, že je nová prostě chtějí, to není otázka inteligence, ale preferencí. Cenu za kterou svoje ojetý auto prodáš, je samozřejmě určená trhem, proto si berou auta na operák i nepodnikatelé, když nechtěj řešit prodej, přemejšlet nad ztrátou apod.
Musim se přiznat, že jsem v životě neslyšel o člověku, kterej by si kupoval nový auto, aby ušetřil.
janik225
Příspěvky: 22
Registrován: 29.03.2020 20:53
Pohlaví: malé, zrzavé

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od janik225 »

Dobrý deň,
musím sa pozerať po druhom aute.
Celkom ma zaujal Mitsubishi Outlander. Vzhľadom. Autám sa nerozumiem, tak by som chcel poradiť.
Vzhľadovo by som prijal takéto: https://www.autobazar.sk/23231909/mitsu ... -2-2-di-d/
Ale mám pár otázok, ktoré ma "trápia":
  • Oplatí sa vôbec kupovať takto staré auto?
  • Podľa čoho vôbec vytriediť inzeráty, aby mi zostali autá, ktoré sa mi oplatí ísť pozrieť?
  • Je to 4x4, ktoré aspoň niečo zvládne? Nie, že sa tam niečo spáli po dlhšej ceste mimo asfalt. Niečo som čítal, že to nie je úplne 4x4 ako napr. na Nive. Ale nerozumiem sa tomu, takže netuším čo tým mysleli.
  • Má význam sa pozerať po automatickej prevodovke, keď cca 10% času bude tráviť na poli a kamenistých cestách, kde sa musím vliecť? + ešte sneh. neviem koľko ho tam bude :D Ale odhŕňať tam nechodia.
  • Čo sa týka vyhotovenia - patrí medzi autá, ktoré sú pri nezanedbanej starostlivosti spoľahlivé/vydržia dlho?

Prípadne viete nejaké podobne veľké auto, ktoré zvládne občasný terén, ideálne ak by to malo aj spodné "dvierka" na kufry ako outlander, a čo najdlhší kufor zložiteľný do roviny.

Ak som písal zmätočne, tak sa ospravedlňujem. Hádam sa to dalo pochopiť.

Ďakujem
Uživatelský avatar
Audis
Příspěvky: 436
Registrován: 07.03.2021 14:03
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Audis »

ad staré: akademický dotaz nelz eodpovědět. většinou kupujeme si tak nová auta, kolik máme na ně peněz. čím starší, tím se blíží okamžik, že bude potřebovat vyměnit opotřebované díly. Osobně nemám nic proti starým autům.

ad vytřídit: preferovat nabídky soukromých lidí, nikoliv autobazar.

ad něco zvládne: ano něco zvládne, na občasné využití OK. ano není trvalá 4x4. Myslím si, že tohle Mitsu oproti ostatním netrvalým 4x4 bude mít nějaké terénní režimy např. "zapni trvalou 4x4 do třeba 40 km/h", což bude prima. Ověř si to. Pokud to celý den nechci drtit v terénu, vydrží.

automat: já bych doporučil automat kvůli pohodlí. má to dvě ale: 1) říká se, že vyjma koncernu VW automaty ostatních značek nelze opravit. Nedostupné náhradní díly. 2) automat se musí chovat normálně. Ne že bude cukat, přeřazovat když nemá, podtáčet, atd. Leccos se lze dozvědět z dobového auto testu, když auto bylo nové.

ad vyhotovení: vydrží normálně. Asi se ti líbí, tak si ho kup. ale..

....bonus: doporučuju benzín, ne diesel. Obecně vždy a všude u ojetiny.
Vláda má obtížně realizovatelný motiv: přesvědčit neočkované, že jim vakcína covid pomůže. A současně přesvědčit očkované, že dvě dávky jsou na nic a potřebují další dávku. :idea:
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od dracekvo »

S dotazy na konkrétní vůz (slabé místa) je nejlepší položit dotaz na klubové fórum.
Ohledně automatů koncern vs ostatní. Co tak sleduju, tak koncern řeší opravy. Ostatní jezdí :D
Nedavno jsem zrovna přitáhl starou A4 1.9 tdi v automatu. Převodovka už má nejlepší léta zasebou, ale stále funguje. Ale oproti subaru, které má najeto ohodně víc, je to prostě bída. Jak stavem podvozu, tak stavem automatu. Jediné co je u koncernu lepší je samozřejmě TDI (to se subaru fakt nepovedlo) a lepší je také ochrana proti korozi. Na to, že je to auto z roku 97, tak má rokoze minimum.
Ona už prostá výměna oleje v automatu u koncernu je opruz. Musí se to tam dělat nějakým složitým postupem plnění pomocí přípravků. U japonce prostě člověk vypustí výpušťákem a naleje horem přes měrku. Koncern dokonce ani žádou měrku nemá! Takže při drobném uníku ojeje můžete klidně jezdit s převodovkou na sucho a nemáte jak to zjistit.
Starej diesel jedině bez PDF. EGR a turbo se stavitelnejma lopatkama se nechá vyčistit i svépomocí.

Ohledně 4x4. Ten systém pohonu plně dostačuje pro určení toho auta. Zaměřil bych se spíše na spolehlivost motoru, pokud AT, tak na spolehlivost převodovky, spolehlivost 4x4, pak na časté závady elektroniky. Zjistit si exponovaná místa, kde to mitsubishi nejčastěji rezne.
Jinak u velkého auta v automatu s 4x4 nelze očekávat ekonomickou jízdu. Právě pro to jsem audinu hledal ve verzi 4x2, nikoliv quattro. Ono už jen přítomnost automatu zvedá spotřebu. Zatím jsem tankoval jen jednou a vyšlo mě to na 6.5L nafty. Ale to může být nepřesností vypnutí pistole při tankování. Uvidím až po delší době, za kolik to jezdí.
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Ulfhednar »

DPF filtr nemusí být extra strašák. Dva příklady:
-Ford Ranger, jak čtyř, tak pětiválec, má vlastní vstřik na vypálení. Funguje to roky a roky, neředí se olej naftou a kdyby se podělal, originál stojí 6 litrů.
-VW poslední generace dieselů (EA288), životnost filtru u fleetových aut, které neskáčou po městě, je vyšší než 400 tkm. Přerušení regenerace ale rád nemá, holt je nutné občas nechat to ještě chrochtat, nebo objet blok. Cena nového : nějakých - náct tisíc.

Auta bez filtru pomalu směřují k legislativní smrti. Bohužel.
Óðinn á yðr alla
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od dracekvo »

To je možné. Ty diesely mě až tak nezajímají, abych se o ně nějak více zajímal.
Je prostě potřeba si zjistit více info pro ten konkrétní model a motorizaci.
Já se nějak zasekl znalostma na euro IV a novější vozy už mě moc nezajímají. Je tam na mě moc eko kurvítek.
gadžo
Příspěvky: 152
Registrován: 05.02.2021 15:48
Pohlaví: malé, zrzavé

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od gadžo »

niečo pre militantnejších rozpadlikov

https://www.garaz.cz/clanek/apocalypse- ... d=21005888
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 4352
Registrován: 03.09.2012 19:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od bivoj »

2 gadžo - proč repostuješ článek, který sem už dávno (když byl čerstvý) dávala proforma? Viz
viewtopic.php?p=244116#p244116

Raději si (nejen) tento thread nejdřív pořádně přečti, než budeš dělat další a další chybu většiny nováčků - bez jakýchkoliv znalostí informací daného vlákna a aniž bych si jej kompletně přečetl tam prostě naseru redundantní informaci, která už ve vláknu dávno je, v pošetilé představě jak skvělou informací právě přispívám...

Akorát fórum zanášíte pořád se opakujícím balastem - to platí pro všechny (nejen) nováčky. Když už si jó myslíte, že bez vašeho nového extra přínosného příspěvku se fórum prostě neobejde, tak když už jste tak schnilí si pročíst alespoň tematické thready, tak zkuste použít vyhledávání, jestli ta vaše super novinka už tady dávno není...
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Uživatelský avatar
Kapo
Příspěvky: 1294
Registrován: 10.04.2012 12:35
Bydliště: na samote u lesa

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Kapo »

To tu je samá dáčia... hlavne nenápadne, a a a takto to potom dopadne :D
Přílohy
duster.jpg
Kto nepozná prístav, do ktorého pláva, tomu žiaden vietor nie je dosť dobrý.
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Ulfhednar »

Tomu říkám Grey man car :D :lol: :yes
Anebo Dacia s koulema.
Óðinn á yðr alla
Uživatelský avatar
Serža
VIP
Příspěvky: 4499
Registrován: 21.04.2016 16:12
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Serža »

no...právě...mám zeleného Jimnyho, sehnal jsem i tmavej kryt rezervy, žádné samolepky, žádné zvenku viditelné offroad úpravy (mám komplet zakrytovaný spodek, jiné oleje, a pár dalších neviditelných drobností).....prostě nenápadné auto (ještě to musím přezout na trochu lepší gumy)....proleze to všude, nežere to nic...
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Ulfhednar »

Ač do značné míry sdílím Fabulousův pohled na Dacii (jenom o dost vlídnější), tak sem hodím pár postřehů z "západních Karpat" - Pyrenejí.
V Německu, je Dacii minimum, ve Švýcarsku je více Bugatti než Dacii, ale na francouzském horském venkově je jich relativně dost. To není to zajímavé.
Zajímavé je, že z 90% jde o uplně nové Dustery a ta nová Sandera (tolik jich snad ani cigoši nesmontovali a navíc na živo vypadají docela slušně). Profíci na horách tu jezdí v HiLuxech, L200, Landcruiserech, VW T Synco... Finančně trochu slabší lidé v Dusterech. Zásadně nových. Občas narazíte i na starého Dustera. Ve starém na 90% bude sedět white trash nejhoršího zrna. Nikdy neuhne na zúžení, vždycky bude troubit i když vám nestačí, a v tílku smrdí i přes uzavřený vnitřní oběh. Jenže! Ve zcela nových Daciich jsou normalni malí farmáři, majitelé penzionků, fromagerií apod., kterým covidová krize zkrátila rozpočet na do té doby kupovaná auta. Čili IMHO (víceméně zasloužený) úspěch Dacie. Stará Dacia (do 2020) je tu stigma, ty nové se stávají Kachnami postkrizového venkova, žádná ostuda, prostě nástroj do práce, "však je krize, víme..." . Což je podle mě reálný úspěch, bez ironie. Určitě tu z Dacie nikoho nenapadne dělat to, co jeden člen fóra tady. Je to prostě znouzecnost, ale řekl bych, že vlastně docela dobrá a nepříliš bolestivá. Ostatně Frantici Dusteru říkají "Renó Dysté".
Ale daleko, daleko víc je tu v kopcích třeba nových Peugeotů 2008, ačkoliv jejich terénní a trakční schopnosti jsou velmi omezené. Osobně bych si v horách asi vybral spíše ten Renault Duster.
Postřeh č. 2: Na dvoře odtahovky nedalekého městečka stojí zdaleka nejvíc Dacií. Ale možná tu mají jen blbý servis, ačkoliv mám pocit, že je tu prodává a servisuje Renault.
Gendarmerie a horská služba (kromě Toyot) tu jezdí v Kodiacích.
A mimo tema: 1995 jsem byl poprvé v Itálii a líbilo se mi, že policie jezdila v Alfách, jako Cattani. Dneska (minimálně v Piemontu) jezdí v Oktavkách. Co na to říkají a jaké mají verze netuším.
Óðinn á yðr alla
grg
Příspěvky: 145
Registrován: 04.06.2021 15:06
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od grg »

Ja mám osobne už tri roky 7-miestnu Daciu Lodgy a môj pohľad na Daciu je vďaka tomu taký, že Dacia je auto dizajnované navýsosť prakticky, na vozenie z bodu A do bodu B a už absolútne nič viac (aj stará Felicia 1.6 je pre mňa pocitovo zábavnejšie zvezenie). Nijaký komfort ani imidž, interiér samý tvrdý plast, motor aj klíma slabé. Naopak však cena bola na nové 7-miestne auto výborná.

Z rozpadlíckeho hľadiska by sa dal oceniť fakt, že to môže byť potenciálne vcelku spoľahlivé auto, keďže používa výbehovú, rokmi overenú techniku Renaultu/Nissanu a rôzne serepetičky, ktoré v tomto aute nie sú, nemôžu sa ani pokaziť.
Uživatelský avatar
DeadMan
Příspěvky: 3046
Registrován: 30.04.2012 19:27
Bydliště: Slezsko

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od DeadMan »

Štaflíku, ty jsi prostě........

Ty o Dusteru nevíš ani za mák :ne

Už hodně frajerů v ochcávce jsem si s ním namazal na chleba (naposled, když jsem projížděl trasu Ecce-Homo) a žádná z nouze cnost to není, ale to by jsi v tom musel taky někdy někam jet.

V práci máme ochcávku druhé generace po faceliftu s motorem 1.9 TDI 77kW, dělaly se ještě 81 kW s 235 Nm.

Motor od Renaultu 1.5 dCi disponuje 84 kW a 260 Nm.

Věř mi, že dynamika těch aut je minimálně stejná, ochcávka má akorát vyšší maximálku, ale to je dáno převodovkou a celkovým určením auta.

A pokud chce někdo srovnávat Duster 2 gen, tak pak by to měl dělat s auty jako Kia Sportage, Hyundai Tucson, Mitsubishi ASX, Nissan Qashqai, Sizuki Vitara, Toyota Rav 4, Mazda CX 3, Opel Mokka, Ford Kuga nebo Renault Captur. To v první řadě.

Potom se podívej na poměr cena výkon a ani jeden z těch vozů se absolutně nechytá. Jediný vůz, který v tomto momentálně šlape Dusteru na paty je Suzuki Vitara.

Jiné vozy nenabízí o tolik více než o kolik více stojí ;)

Takže asi tak a teď tu můžeš zase nasypat ty svoje moudra vyčtené z internetu .....

A Fabulous, tak to no comment :roll:

@ grg: otec stále ještě jezdí ve Felicii a už jsem jí párkrát řídil, čili vím, o čem to auto je, tak tu prosím tě nepiš takové hovadiny
You cannot kill me as I am already dead!
Martysedlak
Příspěvky: 553
Registrován: 08.04.2020 14:09
Pohlaví: muž
Bydliště: Pohledem Pražáka - dálný Východ

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Martysedlak »

Taky nevím o Dusteru ani za mák, a ani nechci vědět.

Teda, brzo budu svezen, jelikož si ho koupil tchán, aby se dostal do vinohradu. Jak jsme tam letos jeli obrat třešně, tak jsem musel zapnout na své L200 4x4. Když ho kupoval tak mu prodejce tvrdil že 4x4 nepotřebuje, jelikož slovy tchána: tam má tlačítko které těm předním kolům pomůže 4x4 stojí o 50 tisíc vice. Předpokládám nějaký asistent který přibrzďuje kolo které se protáčí. Tak uvidím kdy ho půjdu zachraňovat.

Deadmene, to že jsi spokojený je fajn, ale moc tlacič na pilu, já souhlasím z Fabem. U nás je to auto pro agronoma na pole, za tři roky ojezdit a poslat pryč. Kdo má na jiný 4x4 stroj, o rumunovi ani nepřemýšlí.
Uživatelský avatar
DeadMan
Příspěvky: 3046
Registrován: 30.04.2012 19:27
Bydliště: Slezsko

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od DeadMan »

Bavím se o nových vozech v segmentu malé SUV. L200 je úplně jiná kategorie za víc jak dvojnásobek. Jinak auto má 3 režimy. 1. Čistě dvojkolka 2. Automatický (připojí si zadek podle toho, jak potřebuje) 3. "trvalý" pohon všech kol. To, jak který režim funguje je třeba tady https://m.youtube.com/watch?v=APVv7-ymJuo
Nezdá se mi, že bych tlačil na pilu, jen nemám rád nepravdy a ještě od lidí, kteří danou věc viděli maximálně na obrázku.....
Jezdil jsem v hodně autech a kromě různých zbytečných vifikundací a načančaného interiéru jsem neviděl rozdíl (opět v daném segmentu a plus mínus stejné cenové kategorii za nový vůz).
You cannot kill me as I am already dead!
Odpovědět