Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Nové auto je vždy fajn.
Nech si vyměnit olej po 1-2 tisících. Oni sice říkají, že u nových aut se to nemusí, ale to jsou jen marketingové kecy, aby měli hezké čísla v nákladech pro správce podnikových flotil.
Nech si vyměnit olej po 1-2 tisících. Oni sice říkají, že u nových aut se to nemusí, ale to jsou jen marketingové kecy, aby měli hezké čísla v nákladech pro správce podnikových flotil.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Mě dokonce říkali, že teď se to mění po dvou letech, tak jsem jim řek, že já si ho vyměním určitě dřív. Pak mi borec řekl, že u svého auta by to udělal taky
You cannot kill me as I am already dead!
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Každý podzim při výměně kol všechny filtry, olej, kapaliny kontrola. Jaro při výměně kol klimatizace.
Udělám co musím
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Zajímavé, asi jezdíme do stejného Daciasalónu....borec řekl, že u svého auta by to udělal taky
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Jak jsem slíbil v jiném vlákně, dávám info o servisu Dustera č. 1
Auto bylo zprovozněno už minulý týden, ale protože to bylo mimo pořadník, rozvody se udělaly až dnes (mezitím s tím žena jezdila, ale s mechanikem jsem mluvil až dnes).
Na autě se tedy udělaly kompletně rozvody, přední kotouče a desky a zadní pakny.
Za to vše si kámoš řekl o 8,5
V Renaultu chtěli přes dvacet a ještě bez zadních brzd
A teď co s tím vlastně bylo. Nebyla to skrytá vada, nebylo to tím, že by se brzda nepoužíval (ručku jsem používal každý den, kdy jsem při odjezdu a příjezdu otevíral a zavítal bránu), nebyla to ani zanedbaná údržba. Podle něj se stalo to, že buď za to někdo zatahnul během jízdy, nebo to prostě špatně povolil.
Pravděpodobně to bude to špatné povolení. Brzda se rozžhavila a při následném úplném zatažení se prostě připekla. Když jsem se to pak snažil uvolnit, tak se vysypal celý vnitřek.
Každopádně doporučil za ní neustále netahat jak nějaké pako a už vůbec to nenechávat zatažené přes víkend, to té brzdě rozhodně nedělá dvakrát dobře.
Auto je nyní po omlazení opotřebených dílů a pokud zase žena neudělá nějakou botu, tak má na dalších 6 let klid
Auto bylo zprovozněno už minulý týden, ale protože to bylo mimo pořadník, rozvody se udělaly až dnes (mezitím s tím žena jezdila, ale s mechanikem jsem mluvil až dnes).
Na autě se tedy udělaly kompletně rozvody, přední kotouče a desky a zadní pakny.
Za to vše si kámoš řekl o 8,5
V Renaultu chtěli přes dvacet a ještě bez zadních brzd
A teď co s tím vlastně bylo. Nebyla to skrytá vada, nebylo to tím, že by se brzda nepoužíval (ručku jsem používal každý den, kdy jsem při odjezdu a příjezdu otevíral a zavítal bránu), nebyla to ani zanedbaná údržba. Podle něj se stalo to, že buď za to někdo zatahnul během jízdy, nebo to prostě špatně povolil.
Pravděpodobně to bude to špatné povolení. Brzda se rozžhavila a při následném úplném zatažení se prostě připekla. Když jsem se to pak snažil uvolnit, tak se vysypal celý vnitřek.
Každopádně doporučil za ní neustále netahat jak nějaké pako a už vůbec to nenechávat zatažené přes víkend, to té brzdě rozhodně nedělá dvakrát dobře.
Auto je nyní po omlazení opotřebených dílů a pokud zase žena neudělá nějakou botu, tak má na dalších 6 let klid
You cannot kill me as I am already dead!
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Nechci žehrat na Rumuny, ale mé auto při nedoodbržděné ručce (stačí jeden zoubek) dost hlasitě protestuje velmi nepříjemným pípáním z reproduktorů a blikáním na palubní desce.
Tak nějak jsem měl za to, že to je dnes u aut standart, von už před čtyřiceti lety takhle blikal tátův ruskej žigulík.
To "Pravděpodobně to bude to špatné povolení. Brzda se rozžhavila a při následném úplném zatažení se prostě připekla." mi pak zní tak trochu jako o té červené Karkulce, tedy pokud nemáš manželku úplně hluchou a slepou.
Dovětek pod tím o "netahání jak nějaké pako" nebudu komentovat, k tomu už bylořečeno vše.
Jestli jsi měnil rozvody, tak máš najeto +-100tisíc km a pokud jsi od garanční prohlídky s tím nebyl v servisu a u toho kámoše jsi poprvé .........
Tak nějak jsem měl za to, že to je dnes u aut standart, von už před čtyřiceti lety takhle blikal tátův ruskej žigulík.
To "Pravděpodobně to bude to špatné povolení. Brzda se rozžhavila a při následném úplném zatažení se prostě připekla." mi pak zní tak trochu jako o té červené Karkulce, tedy pokud nemáš manželku úplně hluchou a slepou.
Dovětek pod tím o "netahání jak nějaké pako" nebudu komentovat, k tomu už bylořečeno vše.
Jestli jsi měnil rozvody, tak máš najeto +-100tisíc km a pokud jsi od garanční prohlídky s tím nebyl v servisu a u toho kámoše jsi poprvé .........
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Také si nepamatuji, že bych kdy měl auto, které by hlasitě akusticky i vizuálně neprotestovalo při povytažené ručce.
Jezdím auty přes 25 let a ručku naprosto neřeším. Klidně je zatažená 14 dní, tři týdny, když jsem na služebce nebo na dovolené a nikdy s tím žádné auto nemělo sebemenší problém.Manželky stařičké Mitsubishi (to, co se "nevyplatilo" koupit jaké tříleté) stálo loni celé jaro. Po třech měsících karantény žena sedla do auta, odbrzdila a odjela. A jezdí dál. Asi nějaké transylvánské specifikum. Autům spíš vadí stání v kopci jen na kvalt - nedělá to dobře některým rozvodům.
K rozvodům - to snad musí mít najeto ještě víc. Ale zase říkal, že s tím nikam daleko nejezdí, takže mu nevadí, že to žere a nejede...U mého TDI se dělají rozvody ve 210 000 km.
V tomto kontextu mi nedávná debata, že se nevyplatí koupit auto s 55tkm, protože o to dříve se budou dělat rozvody "za desítky tisíc" (reálně do 12 k), přijde stále úsměvná.
Jezdím auty přes 25 let a ručku naprosto neřeším. Klidně je zatažená 14 dní, tři týdny, když jsem na služebce nebo na dovolené a nikdy s tím žádné auto nemělo sebemenší problém.Manželky stařičké Mitsubishi (to, co se "nevyplatilo" koupit jaké tříleté) stálo loni celé jaro. Po třech měsících karantény žena sedla do auta, odbrzdila a odjela. A jezdí dál. Asi nějaké transylvánské specifikum. Autům spíš vadí stání v kopci jen na kvalt - nedělá to dobře některým rozvodům.
K rozvodům - to snad musí mít najeto ještě víc. Ale zase říkal, že s tím nikam daleko nejezdí, takže mu nevadí, že to žere a nejede...U mého TDI se dělají rozvody ve 210 000 km.
V tomto kontextu mi nedávná debata, že se nevyplatí koupit auto s 55tkm, protože o to dříve se budou dělat rozvody "za desítky tisíc" (reálně do 12 k), přijde stále úsměvná.
Óðinn á yðr alla
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Trochu OT, ale musím. Kdysi jsem měl tetičku, co jízdou se zataženou ruční brzdou dokázala zapálit S 110. Pravda, asi rok po této události ji delettovala Tatra s pískem, když na Jawě 350 vyjela zpoza autobusu. Prostě když se chce, tak to jde.
Udělám co musím
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Já tedy ručku používám pravidelně. Jen doma na rovném dvoře to nechávám stát jen přes převodovku na P.
1. Automat by se neměl nechávat stát jen na P. Ten kolíček co blokuje převodovku je fakt malej. Může do mě při parkování někdo drcnout a zničit něco v převodovce, nebo stříhnout ten kolík.
2. Auta co mají dvouhmotu si parkováním přes rychlost uspíší její né moc levnou výměnu.
3. Ručka je na to určená. Pokud je dobře navrhnutá a je mechanicky v pořádku, tak prostě musí fungovat.
Mě to u auta nepípá. Jen mi svítí kontrolka na palubce.
1. Automat by se neměl nechávat stát jen na P. Ten kolíček co blokuje převodovku je fakt malej. Může do mě při parkování někdo drcnout a zničit něco v převodovce, nebo stříhnout ten kolík.
2. Auta co mají dvouhmotu si parkováním přes rychlost uspíší její né moc levnou výměnu.
3. Ručka je na to určená. Pokud je dobře navrhnutá a je mechanicky v pořádku, tak prostě musí fungovat.
Mě to u auta nepípá. Jen mi svítí kontrolka na palubce.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Hohepa: já jsem se zataženou brzdou zatím nejel, tak nevím, co to dělá, ale domnívám se, že pouze svítí červená kontrolka. Proč se ženě rozpadají pod rukama mobily, mixéry, žehličky, auta a jiné věci, které jiným ne, netuším
Auto bylo na poslední prohlídce v autorizovaném servise loni na konci roku (najeto necelých 60), kdy mě i upozornili na potřebu vyměnit kotouče, desky a rozvody
Dle servisního manuálu se rozvody mění buď po 100 tis km nebo po 6 letech, podle toho, co nastane dříve (6 let kvůli stáří řemenu).
Ono by to chtělo o tom nejdříve něco vědět, než se začnou rozdávat moudra.
Takové rady od klávesnice, když neznáš okolnosti konkrétního případu , vážně zbožňuju......
Už se budu opakovat, ale ručku taky používám denně, jen to nenechávám stát zatažené déle než pár hodin (třeba při nákupu, výletě atd.). Doma nebo na chatě nechávám jen rychlost. Vjedu na místo, nechám auto si "sednout" a když už se samo nehýbe, tak tam pro jistotu zařadím rychlost. Na chatě dávám klíny, když jsem tam třeba týden. Takové parkování není nic proti ničemu. Už z principu funkce je ta brzda při zatažení pořád namáhaná, tak proč to dělat, když to není nutné. Navíc u určitého typu lidi je asi lepší, aby to zabržďováni nepřeháněli. Uvažoval jsem, že pro jistotu odstraním přepínání na 4wd lock, aby při nechtěném přepnutí z toho na suchém asfaltu neudělala permanentní 2wd
Auto bylo na poslední prohlídce v autorizovaném servise loni na konci roku (najeto necelých 60), kdy mě i upozornili na potřebu vyměnit kotouče, desky a rozvody
Dle servisního manuálu se rozvody mění buď po 100 tis km nebo po 6 letech, podle toho, co nastane dříve (6 let kvůli stáří řemenu).
Ono by to chtělo o tom nejdříve něco vědět, než se začnou rozdávat moudra.
Takové rady od klávesnice, když neznáš okolnosti konkrétního případu , vážně zbožňuju......
Už se budu opakovat, ale ručku taky používám denně, jen to nenechávám stát zatažené déle než pár hodin (třeba při nákupu, výletě atd.). Doma nebo na chatě nechávám jen rychlost. Vjedu na místo, nechám auto si "sednout" a když už se samo nehýbe, tak tam pro jistotu zařadím rychlost. Na chatě dávám klíny, když jsem tam třeba týden. Takové parkování není nic proti ničemu. Už z principu funkce je ta brzda při zatažení pořád namáhaná, tak proč to dělat, když to není nutné. Navíc u určitého typu lidi je asi lepší, aby to zabržďováni nepřeháněli. Uvažoval jsem, že pro jistotu odstraním přepínání na 4wd lock, aby při nechtěném přepnutí z toho na suchém asfaltu neudělala permanentní 2wd
You cannot kill me as I am already dead!
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Ulf, ty jsi dobrý demagog, "stokrát" jsem ti napsal, že raději koupím do půl mega nové auto než za 200 - 300 tis auto, co kdysi stalo mega a více. O ničem jiném to nebylo. Pak jsem psal, že když si koupíš ojeté auto a přišlo by na to, že si ho necháš až do jeho konce (což já se svými auty mám v plánu), tak jsi vlastně nic neušetřil, jen ho budeš mít o to kratší dobu. Takže se zase uklidni a běž kibicovat do jiného vlákna.....
You cannot kill me as I am already dead!
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Poslední auto, co jsem měl a nepípalo při jízdě s nedostatečně uvolněnou ručkou, tak byl favorit. Všechno novější snad pípá. Ručku jinak používám furt. K vyzkoušení pípání za jízdy se člověk dostane třeba v zimě, když si na větším zasněženém parkovišti zkouším zatáčky smykem s ručkou na vyblbnutí. Ono to pípá hned, ne jak některé pásy až po chvíli.
Jinak ručku používám furt, jak parkování, tak při stání na světlech do kopce, ať nemusím stát na brzdě a svítit tomu za mnou do ksichtu. Maximálně tak, co se stane, tak když auto dlouho stojí delší dobu, třeba jak byl teď v březnu zákaz okresů, k tomu párkrát zaprší, tak pak při prvním rozjezdu to lehce lupne, jak se destičky odtrhnou. Za celou tu dobu jsem neměl s ručkou, ani obecně s brzdami, žádný problém.
Jinak ručku používám furt, jak parkování, tak při stání na světlech do kopce, ať nemusím stát na brzdě a svítit tomu za mnou do ksichtu. Maximálně tak, co se stane, tak když auto dlouho stojí delší dobu, třeba jak byl teď v březnu zákaz okresů, k tomu párkrát zaprší, tak pak při prvním rozjezdu to lehce lupne, jak se destičky odtrhnou. Za celou tu dobu jsem neměl s ručkou, ani obecně s brzdami, žádný problém.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Ono to taky v tomhle případě při pokusu o odblokování luplo, akorát se vyspaly pakny uvnitř bubnu
Lanko ani nic jiného přidřené nebo zrezivělé nebylo, prostě se kously pakny do bubnu
Lanko ani nic jiného přidřené nebo zrezivělé nebylo, prostě se kously pakny do bubnu
You cannot kill me as I am already dead!
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Jinak jsem se z prdele podíval na e-mimino a zjistil, že ta moje přebarvená blondýna na černo, není sama
Mít doma milfku holt něco stojí
Mít doma milfku holt něco stojí
You cannot kill me as I am already dead!
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Já se držím jednoduchého pravidla, co na autě je, to se má používat. Furt. I červené pole v otáčkoměru, občas.
Ručku zatahuju vždy a nijak ji nešetřím, ale obě používáme skoro každý den. Naopak traktor nechávám stát v garáži na neutrál a bez brzdy.
Od určité doby, tj. když jsem měl čerstvé papíry, otočil klíčkama a nabral vrata u garáže, zatahuju ručku fakt vždy, když se auto nemá hýbat.
Krom toho, že jsem si od té doby čase vytvořil návyk, že na klíčky se šahá jen když máš obě nohy zabořené do pedálu spojky a brzdy). Už mě to párkrát zachránilo od průseru.....
Přilepené čelisti jsem ještě nezažil, zato přimrzlé ano a na to si dávám bacha.
Ručku zatahuju vždy a nijak ji nešetřím, ale obě používáme skoro každý den. Naopak traktor nechávám stát v garáži na neutrál a bez brzdy.
Od určité doby, tj. když jsem měl čerstvé papíry, otočil klíčkama a nabral vrata u garáže, zatahuju ručku fakt vždy, když se auto nemá hýbat.
Krom toho, že jsem si od té doby čase vytvořil návyk, že na klíčky se šahá jen když máš obě nohy zabořené do pedálu spojky a brzdy). Už mě to párkrát zachránilo od průseru.....
Přilepené čelisti jsem ještě nezažil, zato přimrzlé ano a na to si dávám bacha.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Deadman: debata byla i o tom, že se podle vás nevyplatí ani mírně ojeté auto, což je nesmysl, na kterém jste trval.
Laskavě se podívejte zpět. Já vám rozhodně nevyvracel, že koupit si auto za šestinu původní ceny není většinou dobrý nápad.
Protože auta neztrácejí cenu lineárně, je nesmysl i váš konstrukt o tom, že "nechám si auto až do konce a tak se nevyplatí mírně ojeté". Auto v prvních dvou, třech letech má velmi rychlou ztrátu hodnoty, která se pak zásadně zpomalí.
Pokud koupí dva roky starého ušetřím řekněme, čtvrt milionu, je blbost tvrdit, že o těch čtvrt milionu přijdu tím, že by mi auto vydrželo o ty dva roky déle. Na konci už tu cenu skoro neztrácí. Vaše úvaha by fungovala, pokud by auto ztratilo první rok na hodnotě stejně, jako rok desátý. Jenže tak to není.
Pak je tu další faktor, a to je životnost auta a cena servisu. U toho prvního Dusteru jste dával cenu za první servis. Cca 3x více, než srovnatelný servis u Koncernu. Rozvody u Dustera každých 100k, u Alltracka, Scouta... každých 210 k. Cena u VW mírně nižší. Atd. A životnost třeba toho Volva, do kterého se tak navážíte, je také "poněkud" jinde, než životnost Dacie. I když si myslím, že s nastupující genderizací a ekologizací Volva, a jeho postupným počínštěním, půjdou Volva do kopru svižně. Ale to se týká všech firem.
A zrovna živostnost Dacií a cena jejich servisu není úplně výhra.
https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/o ... at-tezko/?
Když k tomu připočtu Vaše lhaní o tom, že rozvody na VW stojí "desítky tisíc", nebo urážení Volva, přijde mi vaše chování směšné.
Tohle vlákno jste zaflákal desítkami fotek Dustříčka a onanií nad jeho dokonalostí. Informační hodnota nula. Duster na sněhu, Duster na blátě, Duster znova na sněhu, ale trochu víc zleva, Duster s koulí, Duster bez koule, Duster s plachtou... Prostě DeadManovo vlákno o Dusteru. Adorace Dusteru jde tak daleko, že raději dehonestujete svojí ženu (proč jste si jí tedy bral?), než abyste jste připustil, že Dustřík není dokonalý.
Váš pokus okupovat si vlákno pro svojí rumunskou rachotinu ("Takže se zase uklidni a běž kibicovat do jiného vlákna...") je ubohost sama. Co kdybyste přestal plnit tohle vlákno výlevy o odpadkovém koši Renaultu a šel kibicovat jinam vy?
Úvaha, že na vyřazených linkách a dílech od Renaultu sbouchají Rumuni něco zázračného je úsměvná, Fabulous to napsal dobře.
Možná, že kdybyste si koupil normální auto, nemusel byste v kopci podkládat kola klínama (WTF - to naposledy dělal praděda u Popularu) a mohl používat parkovací brzdu k parkování.
Laskavě se podívejte zpět. Já vám rozhodně nevyvracel, že koupit si auto za šestinu původní ceny není většinou dobrý nápad.
Protože auta neztrácejí cenu lineárně, je nesmysl i váš konstrukt o tom, že "nechám si auto až do konce a tak se nevyplatí mírně ojeté". Auto v prvních dvou, třech letech má velmi rychlou ztrátu hodnoty, která se pak zásadně zpomalí.
Pokud koupí dva roky starého ušetřím řekněme, čtvrt milionu, je blbost tvrdit, že o těch čtvrt milionu přijdu tím, že by mi auto vydrželo o ty dva roky déle. Na konci už tu cenu skoro neztrácí. Vaše úvaha by fungovala, pokud by auto ztratilo první rok na hodnotě stejně, jako rok desátý. Jenže tak to není.
Pak je tu další faktor, a to je životnost auta a cena servisu. U toho prvního Dusteru jste dával cenu za první servis. Cca 3x více, než srovnatelný servis u Koncernu. Rozvody u Dustera každých 100k, u Alltracka, Scouta... každých 210 k. Cena u VW mírně nižší. Atd. A životnost třeba toho Volva, do kterého se tak navážíte, je také "poněkud" jinde, než životnost Dacie. I když si myslím, že s nastupující genderizací a ekologizací Volva, a jeho postupným počínštěním, půjdou Volva do kopru svižně. Ale to se týká všech firem.
A zrovna živostnost Dacií a cena jejich servisu není úplně výhra.
https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/o ... at-tezko/?
Když k tomu připočtu Vaše lhaní o tom, že rozvody na VW stojí "desítky tisíc", nebo urážení Volva, přijde mi vaše chování směšné.
Tohle vlákno jste zaflákal desítkami fotek Dustříčka a onanií nad jeho dokonalostí. Informační hodnota nula. Duster na sněhu, Duster na blátě, Duster znova na sněhu, ale trochu víc zleva, Duster s koulí, Duster bez koule, Duster s plachtou... Prostě DeadManovo vlákno o Dusteru. Adorace Dusteru jde tak daleko, že raději dehonestujete svojí ženu (proč jste si jí tedy bral?), než abyste jste připustil, že Dustřík není dokonalý.
Váš pokus okupovat si vlákno pro svojí rumunskou rachotinu ("Takže se zase uklidni a běž kibicovat do jiného vlákna...") je ubohost sama. Co kdybyste přestal plnit tohle vlákno výlevy o odpadkovém koši Renaultu a šel kibicovat jinam vy?
Úvaha, že na vyřazených linkách a dílech od Renaultu sbouchají Rumuni něco zázračného je úsměvná, Fabulous to napsal dobře.
Možná, že kdybyste si koupil normální auto, nemusel byste v kopci podkládat kola klínama (WTF - to naposledy dělal praděda u Popularu) a mohl používat parkovací brzdu k parkování.
Óðinn á yðr alla
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Je mi tě líto, očividně potřebuješ odbornou pomoc....
You cannot kill me as I am already dead!
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Nemusí, jsem náramně spokojený a Duster mi vážně nechybí a moje žena má auto, které používáním nerozbije
A odbornou pomoc k tomu, abych získal lásku k Daciím, nebo vám uvěřil, že nevím kolik stojí servis mého auta asi nepotřebuji.
Možná kdybyste místo vyhánění z vlákna a argumentací ad hominem zkusil vyvrátit konkrétní argumenty oponenta (ceny, díly, pokles hodnot...) a nelhal, nepůsobil byste tak zaujatě.
Ironické na tom je, že patřím mezi těch několik málo lidí, co vám přitom toho Dustra pochválili. Jenom ne dost důrazně a neudeřil jsem při tom třikrát čelem o zem.
Hele DeadMane, je fajn, že vám auto funguje (teda pokud nestojí v opravně) a jste s ním spokojený. To je hlavní. Jenom tak netlačte na pilu, nepomlouvejte jiným členům jejich Volva a Subaru, nepište nesmysly o cenách dílů a nechte ostatním tohle vlákno i pro jejich auta. Nebo založte vlákno Deadmanovo Dustery, proč ne?
A odbornou pomoc k tomu, abych získal lásku k Daciím, nebo vám uvěřil, že nevím kolik stojí servis mého auta asi nepotřebuji.
Možná kdybyste místo vyhánění z vlákna a argumentací ad hominem zkusil vyvrátit konkrétní argumenty oponenta (ceny, díly, pokles hodnot...) a nelhal, nepůsobil byste tak zaujatě.
Ironické na tom je, že patřím mezi těch několik málo lidí, co vám přitom toho Dustra pochválili. Jenom ne dost důrazně a neudeřil jsem při tom třikrát čelem o zem.
Hele DeadMane, je fajn, že vám auto funguje (teda pokud nestojí v opravně) a jste s ním spokojený. To je hlavní. Jenom tak netlačte na pilu, nepomlouvejte jiným členům jejich Volva a Subaru, nepište nesmysly o cenách dílů a nechte ostatním tohle vlákno i pro jejich auta. Nebo založte vlákno Deadmanovo Dustery, proč ne?
Óðinn á yðr alla
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Na konci už tu cenu skoro neztrácí. Vaše úvaha by fungovala, pokud by auto ztratilo první rok na hodnotě stejně, jako rok desátý. Jenže tak to není.
Jenže tohle porovnávání jablek s hruškama. Operovat s "hodnotou" auta je jen půl pravdy.
Ve skutečnosti mě musí zajímat celkové náklady náklady na nějakou měrnou jednotku. (Kč/měsíc, Kč/kilometr).
Tam, když srovnám nové, vesrsus jakákoli ojetina, mi vychází, že měrné náklady na provoz vozidla jsou víceméně konstantní po celou dobu života!
Takže:
Nové auto sice "ztrácí hodnotu", ale ta ztráta je jen virtuální číslo. Když si koupím nové auto na splátky, tak moje náklady jsou měsíční splátka, pojištění, roční prohlídka.... a nic dalšího.
Dvouleté bude mít sice nižší náklady na pořízení, ale začnou přibývat náklady na opotřebené věci, náklady na plánované servisy (rozvody atd), náklady na to, že občas to auto prostě nejede. (a taky zaplatím třeba marži bazaristy).
A tak do jde postupně dál, až je z auta dvacetileté vozidlo, které sice koupím za jednu výplatu, ale náklady na jeho udržování jsou enormní. Udržováním se ovšem myslí udržováním v perfektním stavu.
A to je důležité. Málokdo udržuje ojetinu ve stavu nového, prostě se člověk smíří, že tu a tam něco bouchá, nad škrábancem na kastli mávne rukou, třetí výměnu rozvodů už neudělá a o výměnách brzdových a chladících kapalin nemluvě.
Takže ano, z hlediska mého osobního cash flow je nákup (lehce) ojetého vozidla výhodnější, protože nemusím na začátku z kapsy vytáhnout tolik peněz (nemusím si je půjčit). Ale z pohledu nákladů na kilometr/měsíc je to prostě úúúúúplně jedno...
Jenže tohle porovnávání jablek s hruškama. Operovat s "hodnotou" auta je jen půl pravdy.
Ve skutečnosti mě musí zajímat celkové náklady náklady na nějakou měrnou jednotku. (Kč/měsíc, Kč/kilometr).
Tam, když srovnám nové, vesrsus jakákoli ojetina, mi vychází, že měrné náklady na provoz vozidla jsou víceméně konstantní po celou dobu života!
Takže:
Nové auto sice "ztrácí hodnotu", ale ta ztráta je jen virtuální číslo. Když si koupím nové auto na splátky, tak moje náklady jsou měsíční splátka, pojištění, roční prohlídka.... a nic dalšího.
Dvouleté bude mít sice nižší náklady na pořízení, ale začnou přibývat náklady na opotřebené věci, náklady na plánované servisy (rozvody atd), náklady na to, že občas to auto prostě nejede. (a taky zaplatím třeba marži bazaristy).
A tak do jde postupně dál, až je z auta dvacetileté vozidlo, které sice koupím za jednu výplatu, ale náklady na jeho udržování jsou enormní. Udržováním se ovšem myslí udržováním v perfektním stavu.
A to je důležité. Málokdo udržuje ojetinu ve stavu nového, prostě se člověk smíří, že tu a tam něco bouchá, nad škrábancem na kastli mávne rukou, třetí výměnu rozvodů už neudělá a o výměnách brzdových a chladících kapalin nemluvě.
Takže ano, z hlediska mého osobního cash flow je nákup (lehce) ojetého vozidla výhodnější, protože nemusím na začátku z kapsy vytáhnout tolik peněz (nemusím si je půjčit). Ale z pohledu nákladů na kilometr/měsíc je to prostě úúúúúplně jedno...
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Opravdu nemám potřebu krmit sociopata jako jsi ty Štaflíku
Přesně tohle tě živí a nad tímto onanuješ viď?
Apropo faktů a argumentů je tu víc než dost a nehodlám se k tomu vracet.
Takže si najdi jiný zdroj svého zvráceného uspokojení a adios amigo
Přesně tohle tě živí a nad tímto onanuješ viď?
Apropo faktů a argumentů je tu víc než dost a nehodlám se k tomu vracet.
Takže si najdi jiný zdroj svého zvráceného uspokojení a adios amigo
You cannot kill me as I am already dead!