Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Nechápu to selfie místo víc fotek mašiny...
- Bill Masen
- Editor
- Příspěvky: 3752
- Registrován: 08.02.2015 16:49
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
To já taky ne, ale zaujalo mě, že to je na veteránskejch značkách.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
ve velmi dobrém stavu, předěláno na dva dieselové motory... to byla běžná úprava, nebo je to nějaký bastl?
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Domáca prerábka, originál žralo ešte aj trávu a deti popri ceste
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Co se Suzuki Jimny týce, tak známý do neho chtel jít a v Suzuki mu řekli, ze je cekacka cca 2 roky...
- Jim Corbett
- Příspěvky: 159
- Registrován: 19.02.2016 8:21
- Pohlaví: malé, zrzavé
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
S Jimmem je to přesně ta samá situace jako byla s Ignisem. Japonci dali na trh auto 4x4 bez eurosraček a lidi jim mohli utrhat ruce. Nakonec to dopadlo tak, že kvůli emisím přestali do Evropy dodávat čistě benzinovou verzi a zůstal jen hybrid. Mám trochu obavy aby to s Jimmíkem nedopadlo stejně. Naštěstí se mi povedlo jednoho Ignise splašit a doslova si ho užívám - louka, pole, les, semtam dálnice. Přece jen na tu dálnici by byl Jimmy trochu mimo. Což nevylučuje, že by si člověk nemohl třeba udělat jen tak radost...
- DanBlack
- Příspěvky: 1480
- Registrován: 02.02.2012 23:19
- Pohlaví: malé, zrzavé
- Bydliště: Severní Čechy
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Koukal jsem do ceníku, a Ignis má 1.2 DualJet...to je normální atmosférický benzín. (?)Jim Corbett píše:Nakonec to dopadlo tak, že kvůli emisím přestali do Evropy dodávat čistě benzinovou verzi a zůstal jen hybrid.
Taky se mi Jimny móc líbí, ale souboj v praktičnosti (rodina/cena/etc.) prohrává s Dusterem.
------------------------------------------------------------------
Štěstí neexistuje...jsou jen průsery co dobře dopadly.
Štěstí neexistuje...jsou jen průsery co dobře dopadly.
- bivoj
- VIP
- Příspěvky: 4362
- Registrován: 03.09.2012 19:54
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Tertium corpus de Solari system
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Tak ale to nemůžeš porovnávat - Duster je klasické SUV (samonosná kastle, nezávislé zavěšení, bez redukce) kdežto Jimny je jeden z posledních pravověrných a odolných offroadů (rám, obě nápravy tuhé, redukce). Škoda, že nemá i špéry...
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Určitě se daj domontovat...
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
- Jim Corbett
- Příspěvky: 159
- Registrován: 19.02.2016 8:21
- Pohlaví: malé, zrzavé
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
1.2. Dual Jet je atmosféra s malou spotřebou. Tady je něco o ní https://www.youtube.com/watch?v=2JU1iAe ... d07D7c0QR4DanBlack píše: Koukal jsem do ceníku, a Ignis má 1.2 DualJet...to je normální atmosférický benzín. (?)
Taky se mi Jimny móc líbí, ale souboj v praktičnosti (rodina/cena/etc.) prohrává s Dusterem.
Nenašel jsem nic srovnatelného. Snad jedině Fiat Panda, ale ten je ve čtyřkolce dražší a tak nějak italsky spolehlivý...
Duster je pro mne zbytečně velký a asi i drahý.
Ignis se všude vejde, bezva parkuje (p. kamera). Otočí se na fleku. Neznám cestu, kterou bych s ním neprojel... Podotýkám cestu - bláto, sníh, ne nějaké skálolezení. Na dálnici nijak nezaostává. 140 - 150km/h v Německu drží a ani se nezadýchá. Kombinovaná spotřeba město, dálnice, polňačka, lesňačka, okreska, je 5,2 l
- bivoj
- VIP
- Příspěvky: 4362
- Registrován: 03.09.2012 19:54
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Tertium corpus de Solari system
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
To samozřejmě dají, ale dvě ARB špéry + kompresor + bižuterie - to máš tak 60000,-Strelec45 píše:Určitě se daj domontovat...
Alespoň zadní v základu by potěšila, s oběma by to už bylo opravdu minigéčko, jak někteří dnes nového Jimniho nazývají...
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Nebo mohli dát aspoň AUSinu, to je fakt.
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Naprostý souhlas s DanBlack.Taky se mi Jimny móc líbí, ale souboj v praktičnosti (rodina/cena/etc.) prohrává s Dusterem.
To sice ano, ale otázka zní k čemu? Jimny je auto pro správce národního parku, zaměstnance Lesů ČR, lesníky, potažmo hospodáře, myslivce apod. Pro normálního, obyčejného jednotlivce dost nepraktické a svým způsobem k ničemu, vzhledem k ceně, určení vozu a naprostého nevyužití schopností a potenciálu. Jako druhé, spíše třetí auto do rodiny, které bude používáno k pár vyjížďkám do roka, v případě potřeby zajet mimo cestu. Další otázka však zní, kdo si to může dovolit u auta za cca půl milionu, mít ho víceméně jen pro radost a v hlouby duše vědět, že je zbytečné... . Jako cílovku si dokážu ještě představit muže-solitéra/starého mládence, bez rodiny, bez psů, minimalistu, který tráví hodně času v přírodě nebo žije na vesnici/maloměstě a jezdí jen "okolo komína"a z nějakého důvodu chce auto s takovýmhle potenciálem.Tak ale to nemůžeš porovnávat - Duster je klasické SUV (samonosná kastle, nezávislé zavěšení, bez redukce) kdežto Jimny je jeden z posledních pravověrných a odolných offroadů (rám, obě nápravy tuhé, redukce). Škoda, že nemá i špéry...
Mimochodem Jimny se mi moc líbí odjakživa, ale vzhledem k věcem výše zmíněným si ho zřejmě/bohužel nikdy nekoupím EDIT: Leda by stálo, jako Fabie, jinak je to vzhledem k Dusteru, Vitaře, ASX a dalším naprosto bezpředmětné.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Já třeba tahám velký nebržděný vozík. Takže auta co mají na kouli méně jak 750kg musím automaticky vyřadit.
Tohle bych přirovnal k Samurai. Ale samozřejmě o poznání novější. Auto pro dva a v terénu výborný. Tím že je to novější, tak to na rozdíl od Samuraie nebude za trest jezdit po silnici. Ale reálné použití třeba pro člověka na vesnici, co si chce z lesa vytáhnout dřevo nic moc. Protože za to nedáte nic víc jak minivozík. Také je otázka kdo fakt kromě nějakých lesáků, kteří se musí dostat k těžbě v době kdy to tam rozvořou těžební stroje potřebuje opravdu offroadit.
Jedině ještě pro včelaře, kteří mají úly na rozmáčené louce. Ale tam to klidne zastane jakékoliv auto 4x4 dobře obuté.
Toto je silně účelové auto za né zrovna malý peníz.
A k těm špérám. Sice to není jako opravdová uzávěrka, ale ono to nemá přibržďování prokluzujících kol?
Tohle bych přirovnal k Samurai. Ale samozřejmě o poznání novější. Auto pro dva a v terénu výborný. Tím že je to novější, tak to na rozdíl od Samuraie nebude za trest jezdit po silnici. Ale reálné použití třeba pro člověka na vesnici, co si chce z lesa vytáhnout dřevo nic moc. Protože za to nedáte nic víc jak minivozík. Také je otázka kdo fakt kromě nějakých lesáků, kteří se musí dostat k těžbě v době kdy to tam rozvořou těžební stroje potřebuje opravdu offroadit.
Jedině ještě pro včelaře, kteří mají úly na rozmáčené louce. Ale tam to klidne zastane jakékoliv auto 4x4 dobře obuté.
Toto je silně účelové auto za né zrovna malý peníz.
A k těm špérám. Sice to není jako opravdová uzávěrka, ale ono to nemá přibržďování prokluzujících kol?
- bivoj
- VIP
- Příspěvky: 4362
- Registrován: 03.09.2012 19:54
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Tertium corpus de Solari system
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Přibržďování to má. Ale to je dobrý tak do mělkého bláta či do sněhu a ani tak to není úplně ono. Na kamenitý či skalnatý povrch už takřka k ničemu - ostatně jako všude, kde se musí jet pomalu a technicky, tam je stoprocentní mechanická špéra nezastupitelná.
Kdo si jednou vyzkouší co vyjede a kam až se dokáže vyškrábat totálně zašpérovanej offroad, už nikdy nechce (pro jízdi do terénu) jinak. Ale stojí to chechtáky, protože v sérii to má jen géčko, na zbytek je ARB.
Samozřejmě, že jako primární vozidlo je to nesmysl, to si snad každej soudnej uvědomí, že zde se bavíme o fun vozítku pro volný čas... (I když... s tou velikostí by to mohl být i celkem slušnej městskej dravec s dobrým výhledem a parkovatelností, co by mu nějakej obrubník u Tesca nedělal problém... )
Kdo si jednou vyzkouší co vyjede a kam až se dokáže vyškrábat totálně zašpérovanej offroad, už nikdy nechce (pro jízdi do terénu) jinak. Ale stojí to chechtáky, protože v sérii to má jen géčko, na zbytek je ARB.
Samozřejmě, že jako primární vozidlo je to nesmysl, to si snad každej soudnej uvědomí, že zde se bavíme o fun vozítku pro volný čas... (I když... s tou velikostí by to mohl být i celkem slušnej městskej dravec s dobrým výhledem a parkovatelností, co by mu nějakej obrubník u Tesca nedělal problém... )
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
http://www.worldcarawards.com/upload/im ... e_1335.jpg
http://www.worldcarawards.com/files/2019_WCA_Urban.pdf
http://www.worldcarawards.com/files/2019_WCA_Urban.pdf
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Vcelku zajímavý test nového Jimnyho. Chlap je tak trochu debil a má furt trapný kecy a rádoby vtipné hlášky, ale test vcelku vypovídající. Nicméně potvrzuje to, že je to auto na samotu v horách a pokud si ho někdo méně znalý koupí, jako designovku na běžný ježdění, tak snad kromě parkování ve městě bude těžce zklamaný, řekl bych, až nasraný .
https://www.youtube.com/watch?v=LXq0fWS2vLo
https://www.youtube.com/watch?v=LXq0fWS2vLo
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Bohužel duše mého Forestra se za dramatických okolností odebrala ne jeho vinou do nebeského ráje v souhvězdí Plejád. Byl jsem proto nucen rychle najít náhradu, která by primárně sloužila manželce pro cesty do zaměstnání a odvozu dětí do školy.
Nechtěl jsem odcházet od Subaru a hledal jsem opravdu spíš něco menšího, s čím se dá ve městě dobře manévrovat a nechtěl jsem slevit z pohonu 4x4, protože zasněžené či zledovatělé cesty u nás v kopcích umí být záludné.
Volba padla na rodičovský klon Subaru Justy, který se jmenuje Daihatsu Sirion 3. generace vyráběné v posledním faceliftu v letech 2008 - 2012.
Daihatsu Sirion se na rozdíl od "Justýny", která se v této verzi pro Evropu dodávala pouze s náhonem na přední kola, vyrábí ve verzi 4WD. Sice to není robustní subarácký systém AWD, ale pouze variace na téma haldex.
To ale dle mého není u auta pro toto určení až takový problém - byl jsem auto testovat na svažité mokré louce a auto se ctí vyjelo nahoru. Kamarád s dvojkolkou to po několika pokusech raději vzdal .
Motor je variací na motor od Toyoty VVT-i s objemem 1,3 litru a 67 kW, což dává tomuto autíčku přijatelnou svižnost. Moje první auto Lada 1300 se stejným objemem měla 44 kW .
Daihatsu sice z Evropy odchází a v ČR ani oficiálně tato značka snad ani zastoupení neměla, ale servis ohledně karoserie je vlastně zajištěn skrze Subaru a motor Toyota. Jinak běžné ND jsou normálně dostupné a dle mého i velmi levné i v porovnání s koncernovými vozidly.
Auto je při své celkové velikosti překvapivě prostorné a ani já se svojí postavou přes 190 cm se necítím nějak omezován a moje děti se za mnou v pohodě ještě usadí.
Pro někoho sice může být problematický kufr o velikosti 225 litrů a jen dojezdová rezerva. To ale u auta, jehož běžný akční rádius bude do XX km od domova a jako druhý vůz není až tak limitní. Běžný nákup naší rodiny a menší "Bug in Bag" se tam v pohodě vejde .
Z plánovaného tuningu bych jen zmínil zvýšení světlé výšky o 3 cm, tj. na 18 cm (Škoda Octavia Scout má 171 mm). Což není nic závratného, ale pokud se vezme v potaz malý rozvor náprav a umístnění kol na krajích karoserie, tak průjezdnost po polních/lesních cestách nebude až tak tragická, tedy pokud je nějaká těžká technika náležitě nepřeorá.
Rovněž u japonských vozidel je známá horší antikorozní úprava, tak je v přípravě antikorozní ošetření podvozku a dutin.
Z dalších úprav snad stojí za zmínku už jen výměna továrního rádia s CD za klasické DIN radio s USB a přípravu pro připojení CB vysílačky.
Závěrem mohu říci, že jsem spokojen s autem a případné drobnosti, které musím řešit, jsou jen dané zanedbaným servisem, který byl ale zohledněn v ceně při nákupu. Takto si vyměním díly v rozumné kvalitě a budu vědět co tam mám.
Adekvátní náhrada Forestra to samozřejmě není ani omylem, ale jako auto pro ženu (v dané cenové relaci), které ji při SHTF doveze domů i vedlejšími cestami za sněžení či ledovky, mi přišlo jako dobrá volba.
Nechtěl jsem odcházet od Subaru a hledal jsem opravdu spíš něco menšího, s čím se dá ve městě dobře manévrovat a nechtěl jsem slevit z pohonu 4x4, protože zasněžené či zledovatělé cesty u nás v kopcích umí být záludné.
Volba padla na rodičovský klon Subaru Justy, který se jmenuje Daihatsu Sirion 3. generace vyráběné v posledním faceliftu v letech 2008 - 2012.
Daihatsu Sirion se na rozdíl od "Justýny", která se v této verzi pro Evropu dodávala pouze s náhonem na přední kola, vyrábí ve verzi 4WD. Sice to není robustní subarácký systém AWD, ale pouze variace na téma haldex.
To ale dle mého není u auta pro toto určení až takový problém - byl jsem auto testovat na svažité mokré louce a auto se ctí vyjelo nahoru. Kamarád s dvojkolkou to po několika pokusech raději vzdal .
Motor je variací na motor od Toyoty VVT-i s objemem 1,3 litru a 67 kW, což dává tomuto autíčku přijatelnou svižnost. Moje první auto Lada 1300 se stejným objemem měla 44 kW .
Daihatsu sice z Evropy odchází a v ČR ani oficiálně tato značka snad ani zastoupení neměla, ale servis ohledně karoserie je vlastně zajištěn skrze Subaru a motor Toyota. Jinak běžné ND jsou normálně dostupné a dle mého i velmi levné i v porovnání s koncernovými vozidly.
Auto je při své celkové velikosti překvapivě prostorné a ani já se svojí postavou přes 190 cm se necítím nějak omezován a moje děti se za mnou v pohodě ještě usadí.
Pro někoho sice může být problematický kufr o velikosti 225 litrů a jen dojezdová rezerva. To ale u auta, jehož běžný akční rádius bude do XX km od domova a jako druhý vůz není až tak limitní. Běžný nákup naší rodiny a menší "Bug in Bag" se tam v pohodě vejde .
Z plánovaného tuningu bych jen zmínil zvýšení světlé výšky o 3 cm, tj. na 18 cm (Škoda Octavia Scout má 171 mm). Což není nic závratného, ale pokud se vezme v potaz malý rozvor náprav a umístnění kol na krajích karoserie, tak průjezdnost po polních/lesních cestách nebude až tak tragická, tedy pokud je nějaká těžká technika náležitě nepřeorá.
Rovněž u japonských vozidel je známá horší antikorozní úprava, tak je v přípravě antikorozní ošetření podvozku a dutin.
Z dalších úprav snad stojí za zmínku už jen výměna továrního rádia s CD za klasické DIN radio s USB a přípravu pro připojení CB vysílačky.
Závěrem mohu říci, že jsem spokojen s autem a případné drobnosti, které musím řešit, jsou jen dané zanedbaným servisem, který byl ale zohledněn v ceně při nákupu. Takto si vyměním díly v rozumné kvalitě a budu vědět co tam mám.
Adekvátní náhrada Forestra to samozřejmě není ani omylem, ale jako auto pro ženu (v dané cenové relaci), které ji při SHTF doveze domů i vedlejšími cestami za sněžení či ledovky, mi přišlo jako dobrá volba.
"Bez zájmu [občanů] o stát republika se stává de facto státem aristokratickým, byrokratickým, státem menšiny - forma sama nerozhoduje o podstatě státu.“ T.G.M.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
zajímavý výrobce...bohužel už neexistuje
https://www.automobilrevue.cz/rubriky/c ... 44448.html
https://www.automobilrevue.cz/rubriky/c ... 44448.html
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...