Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Jen pár poznámek, bez nějakýho zásadního sledu, jak mě to napadne tak píšu:
Hranatý Pajero je vykopávka, těch už moc nejezdí. Ale kulatý (té dvojkový?, asi) je v principu to samý, akorát že má nezávislej předek místo tuhý, ale na tvý účely je to fuk. Motory byly 2,5 a 2,8, oba myslím s turbem (tomu turbu se ve fševobecnosti už těžko vyhneš) a pak benzínový 3,6. Slabý místa sou čepy právě tý nezávislý přední nápravy a pak rez. Jako hobbykára na ryby a stavbu dost vhodný. Pokud s tím chceš jezdit v zimě po silnici, hledej spíš s přídavkou SuperSelect (umí 4x4 s mezidifem).
Patrol španěl: tuhý nápravy, hladkej dýzl (nebo i benzín), listový pera takže tvrdý jak žebřiňák a nic moc křížení. Relativně nezničitelnej, až na korozi. Hladká 2,8 je mokrá houba na kolech, s jiným jsem nejel (myslím že je ještě 3,3 nebo tak nějak).
Ještě mě napadlo krátký Teranno - předek nezávislej, 2,7TD je dost dobrej motor. Ale ve srovnání s Pajerem bych šel asi do toho myšáka.
Vo tojotách nevím nic, to se s důvěrou vobrať na Chorcheho.
Géčko: jestli máš potřebu si připlatit za hvězdu ve znaku, tak směle do něj. Jako vono není zlý, ale zdaleka není hodno těch peněz. Docela titěrný nápravy, vysoká cena většiny dílů (kromě plechů z polska). Furt nějakej problém s podtlakama, vohnutý kolíčky na uzávěrkách, pojistková skříňka přímo pod voknem cez který do ní teče, to jen tak na co jsem si vzpoměl za poslední rok. Výhodou sou tři uzávěrky (který to má proto že blbě kříží a bez špéry je ztraceno).
Další alternativa LR, Defender nebo Discovery 1 a 2 (což je v podstatě furt to samý auto). Def je myslím drahej a uvnitř fakt mrňavej, je fajn si ho vyzkoušet. Disko je zhruba to samý s jinou budkou, pohodlnější. Všechny popsaný sou trvalý čtyřkolky s mezidifem a jeho uzávěrkou (to samý co Niva); zadní špéru nemá žádnej ale dá se dodělat. Nevím jestli je i krátká verze diska, ale ta dlouhá není zas tak dlouhá. Slabý místa: všechno, je to made in UK - ale sou na to levný díly.
Další deriváty (Disco3, Freelander, Rangerover), nebrat a honem pryč. To už je hodnější dvanácettrojka.
Uaz? Nevím. Původní benzínovej žere jak kráva, naftový neseženeš. Novej Uaz (hunter) jsem zblízka neviděl ani nikoho neznám. Pokud nemáš dílnu tak asi spíš ne.
Jeep: pokud vyměníš čtyři pětiny automobilu za aftermarketový (a několikrát, protože ne všechno se spřátelí se vším) tak by z něj mohlo být funkční auto, ale zatím se tak daleko asi nikdo nedostal (viz též sáhodlouhá vlákna v jakýmkoli offroutfóru na týhle planetě, kde se imrvére řeší iks věcí, který na autě buď nemám a nechybí, a nebo mám a nevím vo nich). Asi ne.
Patrol GQ/Y60: velká a těžká kráva (krátkej je téměř tak dlouhej jak většina 5dv výšepopsaných). Šířka téměř 2m. Obě nápravy tuhé, vinutý pružiny (takže celkem pohodlný), většina věcí je bombovzdorných. Zadohrab s připojitelným předkem natvrdo, takže na silnici nic moc. Kraťas se díky váze a krátkýmu rozvoru chová spíš jako lodička než jako auto; u delší verze je to lepší. Uvnitř je díky masivnímu tunelu pro převodofky přeqapivě málo místa. Slabý místa: u 2,8T hlava (dlouhá a tenká (vrtání 83mm) hliníková na litinovým bloku, stačí to trochu nadouvat studený nebo horký vypnout a praská - ale dá se s tím žít; a žhaviče, ty docela rády odcházejí. 4,2D má těch samejch 112 (či 116?) k jako 2,8T, akorát netrpí na hlavu a nemusíš měnit rozvody. Je i 4,2 benzín, ale mě žrala od 25 nahoru, takže bez plynu to asi nechceš. Další slabý místa: koroze, zejména zadní polovina šasi (dole při kostech a pak uvnitř kolem nádrže), zadní kapsy, blatníky, prahy, všechno vostatní. Těžko najdeš zachovalej kousek kterej ještě není napadenej kutilem. Mimochodem, hlítka je kapitola sama o sobě a srovnávat jej s výšeuvedenými je jako srovnávat 815VVN s liazem a ivecem.
Patrol GU/Y61: platí zhruba to samé co pro y6o. Větší šance sehnat nezreznutej a nedokurvenej exemplář. Motory (u nás) buď 2,8T (to samý co nahoře, akorát plus elektricky vovládaný vstřikovací čerpadlo, ja lepší ho předělat na 60tkový mechanický) a nebo 3,0 čtyřválec - ty trpěly na přepalování pístů, ale to už je ve většině případů vyřešeno si myslím. Na frému třílitrový převodofky pasuje 4,2D takže by tam šla implementovat, na dvavosmičkovou ne, to je ůplně jiná převodofka.
Takže suma somárum, asi ty MyšíUši, bych řekl, nebo alternativně to Terrano. Ale třičtvrtětunovej vozejk ti myslím potáhne i Vitara, takže bych ji předběžně nezavrhoval. Patrol je zbytečně overkill, na druhý straně (až na popsaný nedostatky) je to fakt auto na zbytek života.
Hranatý Pajero je vykopávka, těch už moc nejezdí. Ale kulatý (té dvojkový?, asi) je v principu to samý, akorát že má nezávislej předek místo tuhý, ale na tvý účely je to fuk. Motory byly 2,5 a 2,8, oba myslím s turbem (tomu turbu se ve fševobecnosti už těžko vyhneš) a pak benzínový 3,6. Slabý místa sou čepy právě tý nezávislý přední nápravy a pak rez. Jako hobbykára na ryby a stavbu dost vhodný. Pokud s tím chceš jezdit v zimě po silnici, hledej spíš s přídavkou SuperSelect (umí 4x4 s mezidifem).
Patrol španěl: tuhý nápravy, hladkej dýzl (nebo i benzín), listový pera takže tvrdý jak žebřiňák a nic moc křížení. Relativně nezničitelnej, až na korozi. Hladká 2,8 je mokrá houba na kolech, s jiným jsem nejel (myslím že je ještě 3,3 nebo tak nějak).
Ještě mě napadlo krátký Teranno - předek nezávislej, 2,7TD je dost dobrej motor. Ale ve srovnání s Pajerem bych šel asi do toho myšáka.
Vo tojotách nevím nic, to se s důvěrou vobrať na Chorcheho.
Géčko: jestli máš potřebu si připlatit za hvězdu ve znaku, tak směle do něj. Jako vono není zlý, ale zdaleka není hodno těch peněz. Docela titěrný nápravy, vysoká cena většiny dílů (kromě plechů z polska). Furt nějakej problém s podtlakama, vohnutý kolíčky na uzávěrkách, pojistková skříňka přímo pod voknem cez který do ní teče, to jen tak na co jsem si vzpoměl za poslední rok. Výhodou sou tři uzávěrky (který to má proto že blbě kříží a bez špéry je ztraceno).
Další alternativa LR, Defender nebo Discovery 1 a 2 (což je v podstatě furt to samý auto). Def je myslím drahej a uvnitř fakt mrňavej, je fajn si ho vyzkoušet. Disko je zhruba to samý s jinou budkou, pohodlnější. Všechny popsaný sou trvalý čtyřkolky s mezidifem a jeho uzávěrkou (to samý co Niva); zadní špéru nemá žádnej ale dá se dodělat. Nevím jestli je i krátká verze diska, ale ta dlouhá není zas tak dlouhá. Slabý místa: všechno, je to made in UK - ale sou na to levný díly.
Další deriváty (Disco3, Freelander, Rangerover), nebrat a honem pryč. To už je hodnější dvanácettrojka.
Uaz? Nevím. Původní benzínovej žere jak kráva, naftový neseženeš. Novej Uaz (hunter) jsem zblízka neviděl ani nikoho neznám. Pokud nemáš dílnu tak asi spíš ne.
Jeep: pokud vyměníš čtyři pětiny automobilu za aftermarketový (a několikrát, protože ne všechno se spřátelí se vším) tak by z něj mohlo být funkční auto, ale zatím se tak daleko asi nikdo nedostal (viz též sáhodlouhá vlákna v jakýmkoli offroutfóru na týhle planetě, kde se imrvére řeší iks věcí, který na autě buď nemám a nechybí, a nebo mám a nevím vo nich). Asi ne.
Patrol GQ/Y60: velká a těžká kráva (krátkej je téměř tak dlouhej jak většina 5dv výšepopsaných). Šířka téměř 2m. Obě nápravy tuhé, vinutý pružiny (takže celkem pohodlný), většina věcí je bombovzdorných. Zadohrab s připojitelným předkem natvrdo, takže na silnici nic moc. Kraťas se díky váze a krátkýmu rozvoru chová spíš jako lodička než jako auto; u delší verze je to lepší. Uvnitř je díky masivnímu tunelu pro převodofky přeqapivě málo místa. Slabý místa: u 2,8T hlava (dlouhá a tenká (vrtání 83mm) hliníková na litinovým bloku, stačí to trochu nadouvat studený nebo horký vypnout a praská - ale dá se s tím žít; a žhaviče, ty docela rády odcházejí. 4,2D má těch samejch 112 (či 116?) k jako 2,8T, akorát netrpí na hlavu a nemusíš měnit rozvody. Je i 4,2 benzín, ale mě žrala od 25 nahoru, takže bez plynu to asi nechceš. Další slabý místa: koroze, zejména zadní polovina šasi (dole při kostech a pak uvnitř kolem nádrže), zadní kapsy, blatníky, prahy, všechno vostatní. Těžko najdeš zachovalej kousek kterej ještě není napadenej kutilem. Mimochodem, hlítka je kapitola sama o sobě a srovnávat jej s výšeuvedenými je jako srovnávat 815VVN s liazem a ivecem.
Patrol GU/Y61: platí zhruba to samé co pro y6o. Větší šance sehnat nezreznutej a nedokurvenej exemplář. Motory (u nás) buď 2,8T (to samý co nahoře, akorát plus elektricky vovládaný vstřikovací čerpadlo, ja lepší ho předělat na 60tkový mechanický) a nebo 3,0 čtyřválec - ty trpěly na přepalování pístů, ale to už je ve většině případů vyřešeno si myslím. Na frému třílitrový převodofky pasuje 4,2D takže by tam šla implementovat, na dvavosmičkovou ne, to je ůplně jiná převodofka.
Takže suma somárum, asi ty MyšíUši, bych řekl, nebo alternativně to Terrano. Ale třičtvrtětunovej vozejk ti myslím potáhne i Vitara, takže bych ji předběžně nezavrhoval. Patrol je zbytečně overkill, na druhý straně (až na popsaný nedostatky) je to fakt auto na zbytek života.
Můžeš bejt osel, ale musíš si umět poradit :>
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Ahoj,
Kačer díky za pěkný sumárum.
G určitě ne, na moje účely moc peněz.
Vitara a podobný drobci bylo první z aut na které jsem koukal. Nejde o to, že by ten vozejk neutáhli, ale nikdy takovou váhu nebudou mít zapsanou v TP.
Terrano jedině to první někde okolo roku 1990. Novější už má takovej moc moderní interiér a věci jako ABS, klimatizace, airbagy. Vše to bude komplikovat servis.
Pokud teda vyloučím první pajero, tak zbejvá novější verze a ta naráží na stejnej problém jako terrano II. Už se taky stává více luxusním autem a má v sobě řadu věcí na elektriku.
Takže asi až prodám sůbo, tak budu čekat dokud se neobjeví pěknej krátkej španěl v 3.3D To, že někříží mi neva. Nebudu s tím jezdit nějaký hardcore offroad.
Kačer díky za pěkný sumárum.
G určitě ne, na moje účely moc peněz.
Vitara a podobný drobci bylo první z aut na které jsem koukal. Nejde o to, že by ten vozejk neutáhli, ale nikdy takovou váhu nebudou mít zapsanou v TP.
Terrano jedině to první někde okolo roku 1990. Novější už má takovej moc moderní interiér a věci jako ABS, klimatizace, airbagy. Vše to bude komplikovat servis.
Pokud teda vyloučím první pajero, tak zbejvá novější verze a ta naráží na stejnej problém jako terrano II. Už se taky stává více luxusním autem a má v sobě řadu věcí na elektriku.
Takže asi až prodám sůbo, tak budu čekat dokud se neobjeví pěknej krátkej španěl v 3.3D To, že někříží mi neva. Nebudu s tím jezdit nějaký hardcore offroad.
- Fabulous
- Administrátor
- Příspěvky: 8788
- Registrován: 17.09.2011 21:33
- Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
- Bydliště: Praha a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Toyotka ne? Třeba FJ Cruiser, u kterého není v elektrice skoro nic a co se pokazí, nemá vliv na schopnost pohybu. Ano, motor je řízen elektronicky, ale řekl bych, že je to velmi spolehlivý agregát.
Ale nejsem zas takový odborník
Ale nejsem zas takový odborník
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Moc peněz za auto do lesa
A k jinejm toyotám třeba LC73 mi nikdo nic neřekl. Ale pěkný jsou taky drahý. Toyoty maj takovej ten skoro Mercedes G syndrom
A k jinejm toyotám třeba LC73 mi nikdo nic neřekl. Ale pěkný jsou taky drahý. Toyoty maj takovej ten skoro Mercedes G syndrom
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Jimny? Niva?
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Požadavek byl na ropáka...
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Ale hlavně nemaj čubu na 750kg.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
dracekvo: a co nějaký starší pick up jako např. Hilux?
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Dlouhány nedám do garáže. Když sem měl Jeepa Grand Cherokee ZJ tak to bylo jen tak tak. Takže cokoliv delšího bez šance.
Navíc ani s jeepem to nebylo nic moc, protože kolem něj nešlo moc dobře projít. Proto hledám kraťase.
A případné budoucí vyvařování a renovace bude u kraťase daleko lépe realizovatelná v domácích podmínkách jak u wagona.
No už sem se nějak rozhodl pro prvního krátkýho patrola 3.3D. Takže až prodám sůbo tak budu čekat, až se nějakej pěknej objeví. Což může trvat klidně rok, nebo se bude muset vyrazit za hranice.
Navíc ani s jeepem to nebylo nic moc, protože kolem něj nešlo moc dobře projít. Proto hledám kraťase.
A případné budoucí vyvařování a renovace bude u kraťase daleko lépe realizovatelná v domácích podmínkách jak u wagona.
No už sem se nějak rozhodl pro prvního krátkýho patrola 3.3D. Takže až prodám sůbo tak budu čekat, až se nějakej pěknej objeví. Což může trvat klidně rok, nebo se bude muset vyrazit za hranice.
- Émile Durkheim
- Příspěvky: 30
- Registrován: 07.11.2018 5:52
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Tohle mě zaujalo UAZ967, plovoucí terénní stroj
https://auto.bazos.cz/inzerat/99226028/ ... -4-X-4.php
https://auto.bazos.cz/inzerat/99226028/ ... -4-X-4.php
Despite what your momma told you, violence does solve problems ...
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Strašná sračka,líbil se mi na Ukrajině,chtěl jsem ho koupit.Poté co jsem vyzkoušel,ne.Špatný auto,ještě horší loď.Dají se najít recenze.
- Émile Durkheim
- Příspěvky: 30
- Registrován: 07.11.2018 5:52
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Tak to jsem si myslel, ale je to úsměvný
Despite what your momma told you, violence does solve problems ...
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Kdo trochu rozumí polsky ( my ze Śląska s tím nemáme problém ), tak tady najde zajímavé informace.
https://m.youtube.com/user/TERENWIZJA
https://m.youtube.com/user/TERENWIZJA
You cannot kill me as I am already dead!
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
hmm autonehoda - no, jak pro koho, že...
Foedum inceptu, foedum exitu.
Quis autem custodiat ipsos custodes?
Quis autem custodiat ipsos custodes?
-
- Příspěvky: 50
- Registrován: 03.06.2018 23:42
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Liberecko
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Za mě Land Cruiser 100 od Toyoty. motor 4,2, 2 uzávěry, jezdim tak za 10l, mám ho 13 let a nebyla jediná závada. Zatím najeto 250tis. Kdo to srovnává s Mercedesem neví o čem píše.
- Bill Masen
- Editor
- Příspěvky: 3752
- Registrován: 08.02.2015 16:49
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
UAZ jsme měli na táboře ještě za komančů, s plachtovou střechou a na kliku. Na zimáku když jsme přišli o klíče a byl píchlej čumákem do hromady sněhu jsem ho startoval drátama. to mi bylo asi 14. Nejvíc v něm jelo 27 dětí. Náhradní díly jsme měli od ruský posádky. Pak jsme měli sanitku, říkali jsme jí Nataša. To byla hodně dobrá kára, ne ůplně civilní, ale rozpadlická dost.K4cer píše:...Uaz? Nevím. Původní benzínovej žere jak kráva, naftový neseženeš...
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Dneska i civilní...
https://uaz.cz/vozidla/uzitkova-vozidla ... ni-classic
https://uaz.cz/vozidla/uzitkova-vozidla ... ni-classic
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Upřímně, než se drncat v tomto. Tak je lepší jakákoliv 4x4 dodávka.
Jedinou výhodu to má v tom, že to má přístup k motoru zevnitř, takže když se v tom pořád hrabete, tak nemusíte ven na mráz
Jedinou výhodu to má v tom, že to má přístup k motoru zevnitř, takže když se v tom pořád hrabete, tak nemusíte ven na mráz
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Na plachtu na UAZu mám vzpomínky celkem dobré, možná lepší než na UAZ samotný, v garážích se dalo ulít na plachtě dobře vyspat. Natažená plachta unese chlapa
- Bill Masen
- Editor
- Příspěvky: 3752
- Registrován: 08.02.2015 16:49
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Tady je jedna pěkná rozpadlická kára na Aukru