Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
srejby
Příspěvky: 100
Registrován: 26.11.2012 20:10

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od srejby »

Problém není motor ,ale uživatel a patrol má v základu zadní špéru pokud lidi neví jak sní tak to sku..ví ,jinak ještě MB třídy G to má asi nepropracovanější systém 4WD co znám. Leč některé funkce zbytečné.
Lunochod
Příspěvky: 78
Registrován: 27.08.2012 3:11

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Lunochod »

Rozprodej techniky AČR: http://ekonomika.moneymag.cz/2170-armad ... a-hubicku/ - nemáte k tomu nějaké informace ? Například, kde se dá eventuelně přihlásit ? Článek je takový "vtipný" - uvádí: "pospěšte si. Do soutěže se můžete zapojit nejpozději do 17. 1. ", přičemž vyšel 24.1. :roll:
Hledal jsem asi hodinu ale nikde nic konkrétního.
scorpio
VIP
Příspěvky: 127
Registrován: 12.01.2012 22:46

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od scorpio »

Koukni na http://www.onnm.army.cz/ tam se dozvíš vše potřebné.
Uživatelský avatar
Fabulous
Administrátor
Příspěvky: 8790
Registrován: 17.09.2011 21:33
Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
Bydliště: Praha a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Fabulous »

Vetsinou se to prodava jako balik, takze mas smulu :)
Lunochod
Příspěvky: 78
Registrován: 27.08.2012 3:11

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Lunochod »

Scorpio - Díky, na tuhle stránku jsem také narazil ale teprve teď to tam vidím.

Fab - Jo to máš asi pravdu ale za zeptání člověk nic nedá. ;)
Lunochod
Příspěvky: 78
Registrován: 27.08.2012 3:11

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Lunochod »

Tak smůlu nemám i mám : " Ministerstvo obrany České republiky bude v připravovaném prodeji nepotřebného majetku mimo jiné nabízet automobilní a silniční techniku po položkách a větší balíky různého logistického majetku ", nicméně poslední možnost přihlášení byla včera. :-x
Liberator
Příspěvky: 1
Registrován: 31.12.2012 16:41
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Liberator »

O Toyotách se tu již psalo, ale nikde jsem nenašel zmínku o Hiace. Dost možná je to tím že jich v Česku moc nejezdí. Vlastním 6ti sedadlový model z roku 1993 ve verzi 4x4 - pohon všech kol není stálý - na palubce je tlačítko a na léto a asfalt se nechá předek odpojit v nábojích - pak čtyřkola nestojí prakticky žádnej diesel navíc. Jako jedna z mála dodávek (ne-li jediná) disponuje redukční převodovkou - to já velmi oceňuju při tahání lodě z vody na přívěsu - kdo tahal běžným autem tak asi smrad ze spojky zná.
Velmi mě na tomhle autě fascinuje využití prostoru - pokud se správně pamatuju, tak je o pár cm kratší než kombíkový Opel Omega, ale uvnitř má přední řadu sedaček + zadní řadu sedaček + dostatek spacího prostoru pro 2 lidi - v mém případě "postel" z nákladového prostoru vůbec nevyndávám. Pod ní je zatím full size sněžná lopata a podobné vybavení, ale do budoucna tam plánuju umístit nezávislé topítko na LPG a přídavnou nádrž na rostlinnej/vyfrit olej. Mimochodem tahle EKO(nomy/logy) úprava je realizovatelná i na novější verzi Hiace - znám někoho kdo na to frčí už roky.
Motor je 2,4 D atmosféra bez turba. Je to Skandinávská verze, takže vyhřívání sedaček, zdvojená baterie, ohřívač motoru (připojením k síti 220 V) a el topítko (rovněž 220 V) v kabině.
Nosnost pokud si správně pamatuju je asi tuna (musel bych se mrknout do papírů). Na střechu legálně 150 Kg. Boční šoupačky z obou stran. Sněhová a bahnová brodivost úžasná, voloviny jsem s ní nikdy nedělal, takže jsem nikdy traktor nepotřeboval. Za dobu co ji vlastním jsem na ní vyměnil olej a po předchozím majiteli dvojvláknovou žárovku zadního/ koncového světla.
Chystám se na výměnu žhavících svíček, neb je komplet po nich, ale motor netrpí - parkuju v dosahu 220V kabelu, takže starty jsou na ťuk. Nalítáno má něco přes 250.000 Km, rozvody nechal udělat předchozí majitel. Spotřeba cca 10L naložená/nanaložená žádnej velkej rozdíl. Zamiloval jsem si ji pro její užitnou hodnotu a to i přesto že pro moje oko se šerednější auto těžko hledá.
Novější verze už mají 4x4 natvrdo (pokud mají) a jinak umístěnej motor.
Tady jedna ke koupi, cena dost brutální, ale je to Toyota - tzn auto pro lidi co nechtějí příliš utrácet za servis :yes
http://www.mobile.de/cz/zna%C4%8Dka/toy ... 01004.html
Je to velmi ceněné a oblíbené auto ve Skandinávii, ale tato verze už je dost stará, takže ke koupi jsou a ceny bývají lepší než uvedená německá.
Dál pokud bych měl vybírat něco jiného, tak pro mě by to byla asi některá z větších verzí MB Sprinter ve 4x4 z důvodu prostoru. Jinak příležitostně rád používám MB řady G - je to sympaťák, lodě tahat může, ale proti Toyotě Hiace mu chybí spací prostor.
GOD
VIP
Příspěvky: 712
Registrován: 09.05.2012 11:18

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od GOD »

VW Transporter T3 Multivan je moja volba. Až našetrím, dám vedet.
Uživatelský avatar
alive
Příspěvky: 819
Registrován: 09.12.2011 20:53
Bydliště: Samota u lesa

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od alive »

To ja mam jasno :-)
auto.jpg
Uživatelský avatar
GORAZD
Příspěvky: 51
Registrován: 23.01.2014 14:59
Pohlaví: muž
Bydliště: Slovensko , Martin

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od GORAZD »

btw milujem bezdovodne mazačky prispevkov :evil:


Téma: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu. Čemu na tom nerozumíš? Řiď se obsahem témat a pravidly fóra. Fotky "vytuněných" ofroudů stažené z netu si nahrávej jinam. Fabulous
Skalik
VIP
Příspěvky: 343
Registrován: 24.11.2012 16:29
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Skalik »

Pánové tohle je možná výzva pro někoho kdo chce velký suv co se v PA neztratí.

Surburban 6,5TD

http://auto.bazos.cz/inzerat/31672960/g ... -65-td.php

http://www.offroadforum.cz/viewtopic.php?f=20&t=80991

Cena pro dnešek je 85 000czk

Obrázek
Uživatelský avatar
Kapo
Příspěvky: 1298
Registrován: 10.04.2012 12:35
Bydliště: na samote u lesa

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Kapo »

Až mi srdce puká... :cry:
Okurkabinladin
Příspěvky: 21
Registrován: 26.02.2014 18:49
Pohlaví: muž

Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvek od Okurkabinladin »

goral píše:Kdyz jsme u vybirani aut... mel bych otazku na mistni auto znalce. Chtel bych auto s pozadavky:

-4x4 (zkusenosti z ceskych silnic)
-prostupnost velmi lehkym terenem (podmacena polnacka, zasnezna cesta - rozhodne ne mimo cesty, ale zase je dobre mit rezervu)
-kombik (a se zahradkou)
-spolehlivy
-naklady cca 200-250 kc/ 100 km (jen tankovaci naklady)
-cena tak do 150 tisic, pri extremne vyhodne koupi i 200k
-nenapadne auto (nemusi se za nim kazdy otocit, a nemusi vest tabulky kradezi)
-vybava je mi celkem jedno (klimu, radio a elektricky okna ma snad kazde auto). Prijemny by byl palubni pocitac a tempomat. Je mi jasne, ze si nemuzu moc ve vybave vybirat, vzhledem k omezenemu trhu a i financim.

napad vas neco?
Zatim mam v merku forestra...

Jinak vim, ze je to mirne OT, jako i jine posty vyse, udelam z toho samostatny topic vyber rozpadlicko/civilniho auta, jak se to trosku rozjede...

diky!
Klidně se mi tu smějte.

ALE tohle všechno splňoval můj renault megáne (r.v. 99, kupovaný za bratru 40 kolíků) tedy až na ten obligátní pohon 4x4. V letech 2011/13 jsem měl pracoviště tam, kde dávají lišky dobrou noc. Rozbitá okreska, zablázená polní cesta, jednou kukuřičné pole (!), koleje vyjeté od náklaďáku v zimních měsících opepřené 20-30 čísly prašanu. Megáne to všechno zkousnul (byť most pokrytý jen štěrkem nad místní tratí jsem po každém lijáku bral raději zpátečkou), nikde neuvíznul. Nikdy.

Narozdíl od hurá offroadů s násobnou cenovkou je to na silnici komfortní vůz. Je to předokolka, ALE velmi lehká (pohotovostní hmotnost cca tuna), s malými převisy. Od levnějších čtyřkolek (Lada nebo staré patroly) ho odlišuje dobrá antikorozní ochrana.

Náklady? V mém případě benzín, olej a čepy. Toť vše.

Mně opravdu dává ke každodennímu ježdění mnohem větší smysl jednoduchá, LEHKÁ předokolka, s minimem elektroniky a malými převisy, než dvoutunové, vyšperkované monstrum, u kterého majitel zapláče už ve chvíli, kdy mu ho první Tatar objede klíčem. Bavíme se o PA situaci, tudíž by auto mělo být bráno čistě jako spotřební, nahraditelný nástroj.

Momentálně pokukuji po těch nových výrobcích koncernu PSA. Pažout 301/Citrón Elysee. Opět: Levná, jednoduchá, LEHKÁ auta, chráněná proti korozi. Motory jsou poctivé atmosféry poháněné rozvodovým řetězem. V základu elektřina pohání pouze rádio, přední okna a startér. Auta jsou nenápadná, spolehlivá, snadno nahraditelná, málo "žerou", mají kufr a jsou praktická i pro běžný provoz na silnici.

https://www.youtube.com/watch?v=uCKRyhwbYDE

P.S.: Zkuste dvakrát hádat jaký osobní vůz používal Wehrmacht mezi Afrikou a východní Evropou? Malou zadokolku. Volkswagen Kübelwagen. Od Beetlu se šasi lišila prakticky pouze nezávislým zavěšením všech kol.
Uživatelský avatar
alive
Příspěvky: 819
Registrován: 09.12.2011 20:53
Bydliště: Samota u lesa

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od alive »

No nevim,
poridit si nejakeho soudobeho zabozrouta mi prijde jako planovana sebevrazda. (r.v. 99 snad jeste...) Mam ke sve velke nelibosti na dvore dva: Berlingo jsme dostali (r.v. 2008, bylo nove, najeto 80tis. - obe napravy (loziska, ulozeni..), motor, komplet vejfuk, kulisa razeni, tlumice...proste vrak.
Trafika r.v.2006 (sanita) predni naprava, tlumice, prevodovka, turbo, loziska...Obe auta jsou rezaty az beda, plasty v interieru a nejen tam se rozpadaj...Klasicka vyroba s vydrzi na zaruku, pak zahodit a koupit novy...Do noveho francouze bych nesel...
Skalik
VIP
Příspěvky: 343
Registrován: 24.11.2012 16:29
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Skalik »

Okurkabinladin: Ber to tak, že když někdo chce novější auto tak mu třeba jde i o jiné požadavky které považuje za jaksi automatické. Jako vyšší pasivní bezpečnost (opravdu bych v tom megane za 40kkč bourat nechtěl). Navíc asi hodně z nás si nemůže nechce držet další auto jen pro případ PA, takže od vozidla chce každodenní službu a to ideálně pohodlnou. Ono najezdit měsíčně 2000km v rozhrkáným megane z roku 99 a nebo v něčem co je o tři generace novější je prostě rozdíl už jen taková "blbost" jako je odhlučnění.

Když jsem tak četl ty požadavky Gorala tak se shodují s těmi co mám já +- hříšná pravda je, že nejlepší volbou asi zůstává Škoda Octavia Combi 4x4 1,9/1,6tdi, protože to nežere (pro ty co jezdí často, pro ty co ne benzínová varianta), protože Forester je lepší, ale na octavii bude dílů dost i po tom co se začnou kontejnery z Japonska zasekávat, protože je to nenápadný, protože verze 4x4 má vyšší světlou vejšku (oproti třeba golfu 4x4). Jediný co je k tý Octavii jaksi povinnost je dobré pojištění proti odcizení/vykradení.

Ještě dodám, že v případě zhoršené bezpečnostní situace bych tu octavii obul na zimní pneu, protože na trávě nebo blátě prostě nemají letňáky trakci a pneu bych měl obuté na plechových discích, ty prostě vydrží víc než elektrony.
Etranger
VIP
Příspěvky: 291
Registrován: 29.10.2012 1:47
Bydliště: Východ

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Etranger »

Potíže současné francouzské produkce bez ohledu na výrobce jsou hojně diskutovány na fórech a recenzích s autotématikou.Poslední jakžtakž kloudný auťák byl Peugeot 205,částečně i Renault 9/11 ale tam odcházely zadní nápravy a převodovky.
Když starý osobák zkusil bych sehnat nějakou uloženku VW Golf II či III gen.nebo Audi 80/100.
Tommmmy
Příspěvky: 51
Registrován: 22.02.2014 14:51
Pohlaví: muž
Bydliště: Lounsko

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Tommmmy »

Golfa III 1,9 tDi máme jako druhé auto už pěknou řádku let a můžu potvrdit, že je to snad nezničitelné auto. Ze své zkušenosti můžu jen doporučit.
maci
Příspěvky: 770
Registrován: 24.06.2012 23:22

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od maci »

Renault Kango 4x4. http://www.aaaauto.cz/4x4-offroad-suv/# ... ategory=15
Mě by se líbil ten benzin a přidat k tomu LPG. Na dvoře za barákem velkou nádrž na LPG.
Uživatelský avatar
alive
Příspěvky: 819
Registrován: 09.12.2011 20:53
Bydliště: Samota u lesa

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od alive »

Renault a z AAA ?? :D :D :D :D :roll: To snad dej radej ty prachy na charitu.
Uživatelský avatar
Rainier Wolfcastle
Příspěvky: 1607
Registrován: 30.01.2011 14:33

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Rainier Wolfcastle »

to kangoo vypada dobre, jak je tam resen pohon 4x4? mezinapravový diferak bo spojka?
Odpovědět