Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
cipis
Příspěvky: 4834
Registrován: 26.10.2012 13:27
Pohlaví: muž
Bydliště: blízko Brna

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od cipis »

Také hledej ekoteroristy. Když táhneš větší přívěs, víc to žere, víc emisí.
Teď u nových aut je normální, když chceš dodatečně namontovat tažné, že se upravuje chladící a brzdový systém. A u některých to už ani dodatečně nejde.
Strelec45
VIP
Příspěvky: 1187
Registrován: 17.02.2013 9:59
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Strelec45 »

Fabulous píše: 16.07.2022 23:25 Auta s automatem mají vždy nižší tažnou sílu. Automaty jsou dělané na konkrétní hmotnost vozidla.
Netvrdil bych. Manželka má na Rextovovi s automatem 3500 kg, já s Actyonem a mechanickou převodovkou 2200 kg. Podle mě je to předpis už od výrobce vozidla, ergo, výrobce tažného zařízení. Jak to počítají nevím.
Obě vozidla mají bratru 2000 kg pohotovostní a 2600kg celkovou hmotnost, obě mají kotoučové brzdy na všech kolech, obě rám, "liší" i motorem. Manželka 2,7, já 2,0 oba v ropě. Když zabrousím do minulosti měli jsme Musso s 2,3 benzínem, kotoučovky na všech čtyřech, výkon 103 kW (REX 121, Actyon 103), hmotnosti vozidla srovnatelné, hmotnost přívěsu myslím 2500 nebo 2800, už nevím, pokud by někoho zajímalo, dohledal bych.
Takže více méně tři "porovnatelné" vozy a každý jiná hmotnost přívěsu. Myšleno bržděného, nebržděný mají všichni 750 kg. :rock
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Uživatelský avatar
Fabulous
Administrátor
Příspěvky: 8782
Registrován: 17.09.2011 21:33
Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
Bydliště: Praha a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Fabulous »

Je to také o konstrukci automatů. Staré čtyřrychlostní bývají mnohem odolnější, než-li moderní 6-10 stupňové. Často výrobce obětuje tažnou sílu ve prospěch vyšší životnosti převodovky (a nižší ceně převodového soustrojí).

Jinak, v zákoně je pravidlo, že nebrzděný vozík smí vážit polovinu toho, co vozidlo. Jiné významnější omezení tam snad není.
Strelec45
VIP
Příspěvky: 1187
Registrován: 17.02.2013 9:59
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Strelec45 »

Tak na tom něco bude. Auta s měničem budou na tom určitě líp něž dvouspojky.
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
PeFi
Příspěvky: 2713
Registrován: 15.03.2014 13:01
Pohlaví: i černoch by záviděl

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od PeFi »

vratnikp píše: 16.01.2023 11:07 Mám 2005 Forestera a 2015 Levorg, na ty auta nedam dopustit. motorovej olej měním max co 10k u obou, olej v CVT co 45k. náplň zadních diferenciálů co 60k. Přední dif u CVT s olejem, u manuálu co 100k zároveň s převodovkou. zajímavé je, že japonský manuál pro totožnou motorizaci předepisuje téměř poloviční intervaly co evropský. vidím za tím stahu dealerů přiblížit intervaly evropským autům, což je škoda, výměna náplně CVT v autorizáku vyšla jen na 3 tis kč. to je litr na rok. Já si své věci hýčkám, takže možná jedu zbytečně podle JDM příruček, nicméně bych po sobě chtěl kupovat auta :D

Nás od Levorga odradily dvě věci:
- CVT (tady bych se hodně bál životnosti, protože té konstrukci prostě nějak iontuitivně moc nevěřím)
- 1.5T nemělo pomocný vstřikovač, takže karbonové nánosy na sacích ventilech můžou být při nevhodném zpsůobu ježdění, které mu se nevyhneme, velmi reálný problém.
Jinak se mi Levorg moc líbil a verze 2.0T musela být naprostá pecka.
(Koupil jsem tehdy radši jednoho z posledních nepřímovstřikových Civiců v ČR.)

Naopak eCVT od Toyoty je naprosto geniální řešení a minimálně ten 2.5 A25-FXS/FKS má pomocny vstřikovač, takže s trochou štěstí by to mohlo vydržet dost dlouho.

Podle JDM příruček jedeš naprosto správně - pro 60 až 90 procent aut platí intervaly pro ztížené podmínky, které jsou poloviční než normálně.

Další solidní průšvih je, že ví bůh jaký olej tam autorizované servisy lejou, mezi oleji jsou ty rozdíly poměrně značné a většina servisů se drží pravidla "olej jako olej", takže levně koupit, draho prodat a pozáruční servis si zákazník jestě rád zaplatí, takže vlastně tak trochu čím hůř tím líp. Nejhorší je, že ani poměrně slušné servisy kvalitu oleje moc neřeší a naopak se dost usilovně brání tomu, aby si zákazník mohl dovézt vlastní olej.
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 1036
Registrován: 21.08.2015 10:39

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od vratnikp »

Jo technika v tojce je pecka. To auto driv zakazou politicky, nez chcipne na pohon nebo rez. Levorgem kratke trasy nejezdime a nez se mi ohreje olej, tak to nehonim, abych se zakarbonovani vyhnul. Mam na nem 92 tis. Cvt jsem se taky bal ale vsechny faily pripisuju nespravne udrzbe a castemu provozu na dalnici.

Ve stredu mi pujci na odpoledne ravku. Fakt slusny auto. Jestli nekdo vahate maji do brezna akci trail. FWD rav4 v comfort a hybridu se slevou 130 tis.
Pres dve tuny
2.5L atmosfera s dualnim vstrikovanim
Spotreba pod 6L
0-100 za 8.9s

Cena 870 tis. Pri 75+% akontaci urok 0.9% na dva roky (splatka vcetne pojistky 10700)

Corolla s 1.8 140k hybridem vyjde jen o 130 tis levnejs a to jento oproti rav4 jen pul auta.

Junak dualni vstrikovace ma i 2.0 L v xorolle a 1.8 ho bude mit taky, ale na to sem se neptal

Jo a 2.0i forester ma v sobe od roku 19 primej vstrik. Tim to auto pro mne pozbyva jakoukoliv vyhodu oproti outbacku v soucasnosti. Kvuli euroemisim dojebou vybornej motor. Pistni krouzky budou trpet, olej plnej benzinu, az budu u dealera tak se zeptam, jak to ma resenej prihrev motoru (jestli vubec). Ale verim zejo, kdyz i posrany 1.0 tsi tk maj, aby dokazaly fungovat

I kdyby se mi svezeni libilo, tak do ravky ted stejne nepudem. Dva roky by z myho platu po zaplaceni slozenek zbyvalo 20 tis a to se nam jeste do zaloh nepropsalo zdrazeni energii. Na elektrice budem od kvetna platit o litr vic, fix plynu konci za rok. Jsem predposranej takze vim ze za dva tri roky budu litovat, az za stejny auto vysazim mega a ctvrt, ale nepripravim se o moznost reagovat na prilezitosti a problemy a budu klidne spat

Civic s neprimym vstrikem, tedy ufoun s 1.8L? Me se hrozne libila desata generace. Chvili jsem vazne premyslel o CTR, pak mi doslo ze mam zodpovednost, tak jsem koukal na doprodavane sedany. Tam sem udelal chybu, ze sem nekoupil. 134 kW 1.5, manual, klasicke pruziny a vyprodavali je za nejakych 470 tis. Je mi jasny, ze za dva roky budu litovat toho, ze nemam koule jit do rizika s ravkou...
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
PeFi
Příspěvky: 2713
Registrován: 15.03.2014 13:01
Pohlaví: i černoch by záviděl

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od PeFi »

Ufoun byl 8generace, tohle byl výprodej zbytků 9 generace začátkem roku 2017 - ovšem se skoro stejným motorem jako měla 8 generace - a taky díky výprodeji ještě za celkem normální cenu.

Já jezdím buď krátké trasy a nebo dálnice, takže ač byla 10generace s 1.5T v mnoha ohledech celkem famózní, tak já bych ten motor zničil. Navíc hatchback + magic seats je neskutečně praktická kombinace, které se jen tak něco nevyrovná. V 8g jsme najezdili přes 250 000 km, navštívili 7 zemí a motor je stále v luxusním stavu, bohužel na zbytku auta je těch 15 let provozu vidět. Předpokládám, že 9g bude mít podobnou životnost. Ale jak 8g, tak 9g jsou spíš okresková auta, než křižníky dálnic. Na okreskách zábava, na dálnici po chvíli únavná nuda - což je problém, když někdo udělá 30 000+ km/rok a podstatnou část z toho po dálnicích, protože to už si říká o auto jiného zaměření než Civic.

CTR 8G byla designová bomba, CTR 9G - 2.0T byl brutální stroj, CTR 10g byla designová pecka jak z japonského komixu. Ale jakékolvi CTR bylo a je mimo finanční možnosti. Kdo chce mít opici, musí mít na banány. Navíc mít CTR na ježdění do práce je jako mít závodního koně na tahání pluhu.
PeFi
Příspěvky: 2713
Registrován: 15.03.2014 13:01
Pohlaví: i černoch by záviděl

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od PeFi »

Do přímovstřiku, pokud ti má vydržet, je vhodné aspoň občas brát extra aditivovaný benzín, nebo si sám přidávat aditivum do benzínu, což je podstatně levnější a je to cesta, kterou jdu dlouhodobě já u všech aut, u kterých to můžu ovlivnit. Já mám v nádrži aditivum VIF tak 90% času mj. jako pojistku, kdybych někde nabral mizerný benzín.

Benzín dle normy EN 228 je koncepčně z doby platnosti Euro 3, od motorů se očekává Euro 5/6, ale protože o ekologii jde jenom na papíře, tak nevadí, že požadavky na kvalitu paliva u čerpacích stanic držíme 25 let staré. ČOI tak testuje pouze splnění EN 228. Nepřímovstřik, když se občas jede "pila" se s tím popere celkem bez problémů, ale přímovstřik potřebuje trochu popostrčit lepším benzínem.

Slušně popsané je to tady: http://vif.cz/wp-content/uploads/2019/1 ... expert.pdf
Jelikož si každá liška chválí svůj ocas, tak ještě něco z nezávislého zdroje - ACEA:
Vysvětlení k těm WWFC kategoriím paliv pro benzín i naftu: https://www.acea.auto/files/WWFC_19_gasoline_diesel.pdf

Aneb to, že v zahraničí se to palivo občas jevilo takové nějaké lepší nebyl jen efekt vzdáleného zelenějšího trávníku ...
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 1036
Registrován: 21.08.2015 10:39

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od vratnikp »

Vif liju do kazde natankovane nadrze i u stareho forestera. Stoji mi to co, dve kila rocne? kdysi jsem dospel k zaveru, ze ai do budu aditivovat sam, ze to stojanove aditivovani je pochybne, ale uz nevim jak jsem k tomu dosel, mozna se pletu?

Pred par lety mi tu z OMW v plzni udelali mol a N98 uz tam nemaj. Zbyva zapadla benzinka ve meste, kde mam obavu o stari benzinu tak to radsi netankuju. Obcas mu dam napit 98ky u dalnice.
G9 civic je pekne auto, to byl dobry kauf, ale z g10, to mam proste tesny trenky. Mrzi mi ze hatchback clovek koupil bud s litrem, nebo se spoustou nesmyslu a adaptivnim podvozkem s 1.5L za nesmysl.
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
PeFi
Příspěvky: 2713
Registrován: 15.03.2014 13:01
Pohlaví: i černoch by záviděl

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od PeFi »

Já 9G kupoval ve výprodeji, protože jsem dostal echo z automotive vývoje, že pro mě vhodná auta nejsou a nejbližších minimálně 10 let nebudou. A zatím se zdá, že to byla pravda.
Kolega teď hledá nové auto, má podobné potřeby jako já, a je z toho totálně v ... :ne

Ano možnost volit mezi litrovým tříhrnkem a superdrahým 1.5T v plné palbě byl důvod, proč náš 8G nalítal kolik zatím nalítal. O konfiguracích prý rozhoduje dovozce a tohle byla jejich představa co si zákazník žádal. Tipuji, že evropský management Hondy si vozí zadek v Mercedesu a nepozná benzín od kapaliny do ostřikovače. Nezbylo než hlasovat nohama a do rodiny přibyla Toyota. A nezachránila to ani skutečnost, že Honda měla velmi kladné body za vynikající místní servis.

(V automotive se prý povídalo, že Honda musí dávat něco do plastů, protože prý kdo si jednou koupil Hondu, tak se u něj vyvinula závislost :lol: )
Uživatelský avatar
bacil
Příspěvky: 2911
Registrován: 29.10.2013 15:56

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od bacil »

To v závorce se dává od 80. i u elektroniky, oblečení i jídla. Nechceš pak jinou značku. Nicméně popisované vysvětluje to, že se prodávají auta za desítky tisíc, co dřív nikdo nechtěl ani zadarmo.
PeFi píše: 16.01.2023 21:34 Do přímovstřiku, pokud ti má vydržet, je vhodné aspoň občas brát extra aditivovaný benzín, nebo si sám přidávat aditivum do benzínu,
Docela pomáhá do benzínu přidat v poměru 1:1000 nafty. Ale je to jako s vitamínem C, nikdo ti na levnou naftu výzkum dělat nebude. A samozřejmě lepší svíčky, v žádném případě DR15YC, ale z kategorie racing - i ty od Brisku.
Levná dezinfekce: viewtopic.php?p=217870#p217870
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
PeFi
Příspěvky: 2713
Registrován: 15.03.2014 13:01
Pohlaví: i černoch by záviděl

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od PeFi »

Nafta sice může taky pomáhat, ale je to jak píšeš - výzkum na to nikdo dělat nebude a já radši použiji něco, kde někdo svému produktu věřil natolik, že zaplatil stovky tisíc za motorové zkoušky.

Nosné médium bývá něco jako kerosin, nicméně za část jinak nenahraditelných čistících kouzel jsou u benzínů zodpovědné látky se zkratkami PIBA a PEA.

Rozumně pojaté vysvětlení toho, co která složka v aditivech dělá, jsem kdysi našel pouze zde:
https://gumout.com/our-ingredients/

(Čas od času někdo tvrdí, že mu to s VIFem jede hůř a má větší spotřebu, než bez něj a že jiná aditiva jsou lepší. Já jsem nic podobného nepozoroval a tak používám VIF.)
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 1036
Registrován: 21.08.2015 10:39

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od vratnikp »

tak jsme najeli 128km zkušební rav4, 2,5L benzínová atmo, mhev, na trase plzeň Plánice a zpět.

jízda

první úsek cesty , 18km po výpadovce a dálnici si to vzalo 9L. na kvalitním povrchu mi nelimituje podvozek ale boční vedení sedaček. převodovka naprosto exklusivní, na pohon si nemůžu stěžovat.
po naložení rodiny jsme jeli 46km po silnicích 2 a 3 třídy, které známe řídila moje paní. s průměrnou rychlostí 58km/h dojela se spotřebou 6,7L/100km, totožný úsek se subaru levorg s 1.6 turbobenzínem jezdíme za 7,3l/100km.. na okrsce se auto chovalo, jak bych od moderního suv očekával, jelo skoro tak dobře jako můj 05 forester, což je jen přizvedlej kombík.
domů jsem řídil já, za tmy a sněžení, 30km bylo po okresce, 20 po státovce. jel jsem maximálně plynule, se svými auty bych jel v těchle podmínkách naprosto totožně. dojeli jsme za 5,1L/100km.
nicméně celý dojem z jízdy je zkažený tím, že auto má pokažené brzdy - abs začne spínat při sebeněžnějším pohlazení brzdy. proto paní jela jak mílius a já se taky brzdě vyhýbal jak čert kříži. Původně jsem si myslel, že to má něco společného s rekuperací, že auto se snaží řidiče vychovat k brždění motorem. nicméně to nepřestalo ani s plnou baterkou.
Prodejce nicméně jednal navýbornou - nechaj to spravit, dá vědět co to bylo a pak auto zapůjčí opět zadarmo.

prostor posádky

Co se týče vnitřku, se svými průměrnými 181cm jsem si musel dát sedačku co nejníž, jinak mi zpětné zrcátko zabíralo 1/3 zorného pole skrz čelní sklo. paní se svými 176cm neměla v původní konfiguraci sedačky žádný problém. infotainment mi nakonec nevadil jak jsem si myslel, byl pěkně ze zorného pole (narozdíl od corolly, kde bych ho nejradši poladil flexou). Nepřišel sem na to jak ho vypnout, možná to už ani nejde. Nicméně, když jsme dali dozadu naší autosedačku Joie prodigi s 15m dítětem (čili nejkompaktnější konfigurace sedačky) tak jsem jako spolujezdec celou cestu mlátil kolenem do kaslíku. Za řidiče jsme jí dali jen taktak, až malej poporoste, nevejde se tam.

elektronické nesmysle - systém čtení dopravních značek

sledoval sem systém rozpoznávání dopravních značek (příprava a sběr dat pro systém dodržování povolené rychlosti, který bude myslím v roce 25 homologační podmínkou - auto podle načtených značek a polohy GPS nedovolí jet více, než si myslí že je v daném místě povolená rychlost), jednou značku upravující rychlost nenačetl, podruhé načetl značku v křižovatce téměř kolmou ke směru jízdy, dál jak je dobrým zvykem, na dopravním omezení se nikdo moc neobtěžuje se značkami ukončujícími úpravu rychlosti, nechávají to na platnosti po první křižovatku. systém si z gps tuhle křižovatku nanečuchá, takže mi na displaji svítí 30tka ještě dva kilometry za omezením. naštěstí to zatím do řízení nekafrá, ale až auto bude omezovat výkon, tak se lidi začnou těšit na autonomní kapsle. Snad to zoptimalizují, ale i tak, udělám vše proto abych stihl koupit auto, než to bude homologační podmínkou.

závěr
těch 128km jsme zvládli za něco málo přes 6 litrů, což je naprosto skvělý výsledek na zbytečně vysokou krabici. škoda těch brzd, dost to zkazilo dojem. Neni to špatný vozítko, je to vlastně i docela dobrý vozítko, ale zatím jsem nebyl přesvědčenej, že je o půl milionu lepší než náš levorg a že bych z té výměny měl radost.
dalším poznatkem je, že i kvalitní auto s najetejma 8500 km převážně pod dohledem prodejce může být dojebaný. Utvrdilo mi to v názoru, že nemá smysl brát předváděčku kvůli úspoře 100 tis. Bud nové, nebo 4 leté auto, kde ta finanční úspora je kolem 50% ceny auta. Dám ravce ještě jednu šanci až bude brzdit jak má. paní se příští týden sveze 2023 foresterem. outback už máme za sebou a k tomu nemám, krom přímého vstřiku, DPF a ceny žádných výhrad. u subaru jdem po nejnižší výbavě active, kde je vše co chceme a zatím ještě téměř nic co nechceme
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Maser
Příspěvky: 22
Registrován: 21.01.2021 16:26
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Maser »

Moc tomu nerozumim, tak se zeptám asi blbě. To se ještě dělaj auta s karburátorem, že tu řešíte přímej vstřik?
Uživatelský avatar
DanBlack
Příspěvky: 1472
Registrován: 02.02.2012 23:19
Pohlaví: malé, zrzavé
Bydliště: Severní Čechy

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od DanBlack »

On i ten rozdíl mezi přímým a nepřímým vstřikem je docela významný... :ugeek:
Krátké / dlouhé trasy, spotřeba a tak.
------------------------------------------------------------------
Štěstí neexistuje...jsou jen průsery co dobře dopadly.
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 1036
Registrován: 21.08.2015 10:39

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od vratnikp »

Primy vstrik u atmosferickeho motoru je vynucene reseni kvuli plneni nesmyslnych ekologickych norem. Az na vyjimky specifickych reseni beznych motoru (mazda) pro to neni duvod.

Obecne primy vstrik slibuje v provoznim stavu mensi spotrebu, tedy emise. Nicmene nez se motor ohreje, tak benzin, protoze se odparuje az ve spalovacim prostoru, pronika do oleje a redi ho. Tedy je treba motor pred zatizenim ohrat. Proto ma koncernovy zazrak 1.0tsi prihrev motoru- pri te smesne olejove naplni "long life" oleje a servisnimu intervalu by se motor velice rychle poskodil
Nicmene To je resitelne, zodpovedny majitel primovstrikoveho motoru bude menit olej co 7.5-10 tis km. "Long life" oleje na 30k jsou urcene pro firemni flotily, aby firma mela minimalni naklady nez auto odepise.
Obtizne resitelne je zakarbonovani motoru. Primy vstrik palivo pousti rovnou do spalovaciho prostoru valce, kde nedokonale schori, protoze u sten je nizsi teplota a vzniknou tak saze (cim studenejsi motor, tim vice sazi, ty jsou produktem neoptimalni spalovaci teploty). Ty se jednak dostanou na tesnici krouzky, kde funguji jako brusivo,tedy degraduji olej, zvysuji soucinitel treni, tedy sily,ktere motor musi prekonat (pokles vykonu) a zvysuji teplotni zatez. Nanos karbonu ve valci pak funguje jako dalsi svicka, bude zapalovat smes mimo kontrolu motoru, takze bude dochazet k detonacnimu spalovani, podpalovani ventilu... Ale hlavne se pak pres ERG ventil (funkce spalovani vyfukovych plynu-nespalene zbytky paliva, olej a saze (karbon) ve vyfukovem plynu jsou nahnany do sani, kde se misi a cerstvym vzduchem jednak toto potrubi zanasi, ale hlavne se zachytavaji na sedlech ventilu a omezuji jejich hybnost.takze se jednou stane, ze motor zacne palit pri otevrenych sacich ventilech a to je zacatek konce.
Vstriky u primo vstrikovani jsou drazsi a nespolehlivejsi, protoze jsou umistene primo ve spalovacim prostoru, kde jsou vysoke teploty a tlaky.

Dal palivovy system funguje ve dvou castech, nizko a vysokotlake, tedy dve cerpadla, pevnejsi potrubi...
Start stop dalsi ekokravina kurvici motor tomu taky nepomaha, nechci auto, kde tenhle zmetek nejde vypnout.

Oproti tomu neprimy vstrik funguje tak ze palivo ventily omyva a cisti.takze odpada problem s ventily. Do spalovaciho prostoru uz jde palivo odparene v homogenni smesi, takze nema uplne moznost redit olej. Nadruhou stranu je ve spalovacim prostoru vsude, ne jen na optimalnim miste, tedy pro dosazeni stejne sily na list, jako u primeho vstriku ho je potreba vice. To je duvod, proc se ted vyrabi prime vstriky. Nejaky genius si usmyslel, ze prirodu zachrani teoreticke snizeni spotreby o 10%, a ze je jedno ze zivotnost motoru bude tretinova, protoze kdo si nechava auto s najetymi 200 tis km. Bohuzel o tom rozhoduji lide ze spolecnosti, kde si i nejblbejsi delnik kupuje nove auto co tri roky.

Primy vstrik tedy pro bezneho uzivatele prinasi jen zvysene naklady a starosti. Je to zbytecne komplikovane reseni, ktere prinasi pouze splneni nesmyslnych emisi.

Primovstrikovy motor trpi kratkymi trasami, zatezi za studena, dlouhymi servisnimi intervaly, nekvalitnim palivem, pokud je oturbeny, plati to dvojnasob. Je dobre jednou za cas dat motoru napit neceho lepsiho, ja se snazim davat n98, a poradne ho prohnat,aby se drobny nanos sazi vypalil.

Na jezdeni bez starosti je neprimovstrikova atmosfera, mali auto vydrzet. Z vyse popsanych duvodu je vhodna na kratke trasy. Kratkou trasou nemyslim 3 km. V subaru (4 valcovy boxer) mam 6L oleje, provozni teploty dosahnu po cca 20km. Radove motory budou ohrate o neco rychleni (jen jedna hlava, mene oleje)

Snad jsem to nejak srozumitelne vysvetlil
Naposledy upravil(a) vratnikp dne 22.01.2023 19:58, celkem upraveno 2 x.
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 1036
Registrován: 21.08.2015 10:39

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od vratnikp »

Jinak o 1.0 tsi nepisu ironicky. Ten motor je konstrukcne skvela prace. Zadanim byla naprosto spatna koncepce podrizena emisnim normam, coz sebou neslo spoustu technickych problemu, ale kluci to zvladli bravurne vyresit. Kdyby to prodavali neoturbene s neprimym vstrikem, byl by to idealni agregat do mestkych vozitek.

Jelikoz vonavku zvazuju z duvodu, ze chci aby auto slouzilo min. 15 let (ano ekonomicky ve zdravém trznim prostředí nedava smysl drzet auto dele nez 6 let, ale evropa uz davno neni zdravy, ani svobodny trh) a jelikoz nase daily priblizovadlo ma 18 let tak pocitam, ze nove auto bude muset zastat vse, od vyletu po jezdeni 6 km k doktoru a na nakup. Z toho duvodu chci neprimovstrikovy benzin
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Uživatelský avatar
DanBlack
Příspěvky: 1472
Registrován: 02.02.2012 23:19
Pohlaví: malé, zrzavé
Bydliště: Severní Čechy

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od DanBlack »

@vratnikp...
Dobře popsáno. :yes

Jen letmo jsem koukal po "lepším" autě (aktuálně mám 5let starou Kiu Rio 1.2) a pokud bych chtěl větší, s automatem a nejlépe AWD...vychází mi SangYong Korando. Kupodivu jsou i jako skladovky.
Z praktického hlediska asi koupím jen nějaký skůtr (Hondu PCX?) na ježdění do práce - živit ve městě (paneláku) dvě auta neni úplně ideální.
Za skůtra dám co by stála akontace na auto a v našich podmínkách se dá provozovat 10+ měsíců v roce. (teda dneska asi né :chuckle )
------------------------------------------------------------------
Štěstí neexistuje...jsou jen průsery co dobře dopadly.
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 1036
Registrován: 21.08.2015 10:39

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od vratnikp »

Tezko radit na dalku.
Jak dlouho bys chtel SY provozovat? Nemam s nimi zadnou realnou zkusenost, ale vzhledem k cene to bude auto, co bych dele nez 4 roky neprovozoval. Proste nekupuj levny veci. Jestli je rozpocet 600, sel bych do yaris cross. To auto vydrzi spolehlive slouzit 15+ let. Ano, je o segment niz nez SY.

Za kiu bys dostal co, 250 tis? Ja bych ti poradil dej ji na protiucet, prihod kilo co mas na skutr, a lizni si u toyoty yaris cross. Maj je ted v akci, za nejakejch 430 tis je fwd zaklad, za 510 je hybrid. Pri 75% akontaci je zbytek na 2 roky bezurocne. Bude to o chlup prostornejsi nez kia, prvotridni technika a kvalita. Pokud dosahnes na hybrid, nevahal bych. Tyhle mhev si budou v pristi petiletce ohromne drzet cenu.
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
PeFi
Příspěvky: 2713
Registrován: 15.03.2014 13:01
Pohlaví: i černoch by záviděl

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od PeFi »

U nás je čerstvý poznatek, že vrstva sněhu nachytaná na anténu radaru aktivního tempomatu může mít takovou konzistenci, že radar oslepne a nepozná, že je slepý. Že to může nastat mě tedy poněkud překvapilo.

Pokud mohu soudit podle 19 let starého Avensisu a 12 let starého Aurisu, tak antikorozní ochrana je (nebo aspoň byla) u Toyoty výborná, takže ten Yaris Cross má potenciál vydržet dlouho.

vratnikp: Výborný popis :yes
Odpovědět