Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
I kdyby ta automobilka ještě existovala. Nevím jestli by zrovna auto, na které bude téměř nemožné sehnat jakoukoliv bazarovou část, byla nějaká výhra.
Ta dodávka mi silně připomíná Mitsubishi L300 4x4. A raději něco takového, kde mám docela dobrou šanci, že si ty díly seženu.
JInak to vypadá hezky. Ty auta z hlavní foto bych nazval mini Humvee
Ta dodávka mi silně připomíná Mitsubishi L300 4x4. A raději něco takového, kde mám docela dobrou šanci, že si ty díly seženu.
JInak to vypadá hezky. Ty auta z hlavní foto bych nazval mini Humvee
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
To že je auto hnusný, neznamená že je funkčnější
Svařit na Fábii kastli z jeklů a la Hummer by šlo, a co to přinese? Dyť ty vehikly nemaj ani 4x4; a přibrzďování jednoho kola je fakt jen nouzovka, to se s normálním offroadem nedá srovnávat, s uzávěrkou už vůbec ne.
L300 je velmi dobrá, plnohodnotná čtyřkolka s redukcí, a se šoupačkama na obou stranách velmi univerzální dodávečka. Akorát je jich už málo a hodně reznou. Nevýhodou je že nemá šasi.
Svařit na Fábii kastli z jeklů a la Hummer by šlo, a co to přinese? Dyť ty vehikly nemaj ani 4x4; a přibrzďování jednoho kola je fakt jen nouzovka, to se s normálním offroadem nedá srovnávat, s uzávěrkou už vůbec ne.
L300 je velmi dobrá, plnohodnotná čtyřkolka s redukcí, a se šoupačkama na obou stranách velmi univerzální dodávečka. Akorát je jich už málo a hodně reznou. Nevýhodou je že nemá šasi.
Můžeš bejt osel, ale musíš si umět poradit :>
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Tak Duster dostal nové pohorky a strašně mu seknou Yokohama Geolandar A/T G015
You cannot kill me as I am already dead!
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
No hlavně že jsi nedal čistě silničky. Já dával na začátku letní sezóny Nokiany Rotativa, viz odkaz. Jsou takový hrubší, na mokru trochu míň stabilní, ale nejezdíme závoďákem, žejo.
https://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/pneum ... ?id=119482
https://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/pneum ... ?id=119482
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Začínám vážně koketovat s myšlenkou nákupu Dacia Logan MCV Stepway. Nechal bych ho ženské na ježdění kolem komína, takže by neodhalila mé PA záměry zohledněné při výběru, a sám budu zatím dál jezdit štreky do práce starým nafťákem
Je to auto s jednoduchostí Felicie, výkon nenadchne, ale ani neurazí. Světlá pohotovostní výška skoro 20 cm. Hodně úložného místa. Hafo věcí si na tom alespoň trochu zručný člověk vymění sám. Cena je i v této prémiové verzi stále hluboko pod cenou ostatních podobných aut. Dílenské zpracování ok, Dacia šla hodně nahoru. Lacinější plasty mě vůbec netankují. Antikorozní ochrana taky prošla evolucí. Poměr cena/výkon je bezkonkurenční a recenze jsou také velmi pozitivní. Dokonce je zajímavé, jak si Dacie na trhu s ojetinami, s pouhou 21% ztrátou ceny během prvních 3 let, drží překvapivé prvenství. Možnost pohonu LPG je taky +. Atd. atd.
Jasně, takový Duster 4x4 je možná větší rozpadlík, ale ruku na srdce - zrovna u nás a kolem ČR je dostupnost víc než dobrá a lesní i polní cesty dá MCV díky světlé výšce s prstem v nose. V zimě, když člověk používá mozek, těžko nastane situace, kterou by nevyřešily řetězy. Za sebe dám raději přednost zavazadlovému prostoru, než pohonu.
Pokud tyhle teoretické dojmy nezabije testovací jízda, tak budu asi hodně načlej.
Je to auto s jednoduchostí Felicie, výkon nenadchne, ale ani neurazí. Světlá pohotovostní výška skoro 20 cm. Hodně úložného místa. Hafo věcí si na tom alespoň trochu zručný člověk vymění sám. Cena je i v této prémiové verzi stále hluboko pod cenou ostatních podobných aut. Dílenské zpracování ok, Dacia šla hodně nahoru. Lacinější plasty mě vůbec netankují. Antikorozní ochrana taky prošla evolucí. Poměr cena/výkon je bezkonkurenční a recenze jsou také velmi pozitivní. Dokonce je zajímavé, jak si Dacie na trhu s ojetinami, s pouhou 21% ztrátou ceny během prvních 3 let, drží překvapivé prvenství. Možnost pohonu LPG je taky +. Atd. atd.
Jasně, takový Duster 4x4 je možná větší rozpadlík, ale ruku na srdce - zrovna u nás a kolem ČR je dostupnost víc než dobrá a lesní i polní cesty dá MCV díky světlé výšce s prstem v nose. V zimě, když člověk používá mozek, těžko nastane situace, kterou by nevyřešily řetězy. Za sebe dám raději přednost zavazadlovému prostoru, než pohonu.
Pokud tyhle teoretické dojmy nezabije testovací jízda, tak budu asi hodně načlej.
"Je lepší mluvit s chytrým člověkem o něčem hloupém než s hlupákem o něčem chytrém" - Jan Werich
- Fabulous
- Administrátor
- Příspěvky: 8788
- Registrován: 17.09.2011 21:33
- Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
- Bydliště: Praha a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Nikdy nepoužívej v souvislosti s Dacií slovo “prémiový”
A kup si Dokker. To je ta správná rozpadlická Dacie.
A kup si Dokker. To je ta správná rozpadlická Dacie.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
To bude záležet na tom, jakou bude chtít motorizaci. IMHO 7místná Lodgy je 7místná Lodgy..
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Sharan 4x4 taky neni v téhle třídě automobilů špatný výběr.
Moje zkušenost je, že na 4x4 ani auto s řetězama zdaleka nemá. A 4x4 s řetězama je tank. Jen je většinou problém sehnat řetězy co ten kotel vydrží
Moje zkušenost je, že na 4x4 ani auto s řetězama zdaleka nemá. A 4x4 s řetězama je tank. Jen je většinou problém sehnat řetězy co ten kotel vydrží
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Jasně že na 4x4 nemá. Tak ale já to beru hlavně z tuzemského pohledu, kde se o nějakém útěku do divočiny v PA nedá bavit. A když by někdo chtěl fakt prchnout těch pár km od civilizace, tak všude vedou lesní/polní cesty To, že se s 4x4 vyšplháš někam výš mimo cesty, do těch našich minihor, tě moc nespasí. Ono stejně - pokud by přestaly jezdit shrnovače, tak při prvním větru a pár vydatných sněhových jazycích by i na obyčejné silnici šlo srát úplně všecko. Stačí, aby byla výška sněhu podstatě výš, než je světlá výška vozu a můžeš to tak akorát otočit, najít někde frézu, nebo vzít lopatu a pálit cenné kalorie.
A jak jsem říkal, chce to hlavně mozek. Příklad - Řekneš si že máš 4x4, přeceníš schopnosti, místo jistější zajížďky to vemeš raději přímo a můžeš zůstat taky viset, řetězy neřetězy.
2 Fab
to nemá nic společného s levnou značkou Dacia jako takovou. Je to označení v rámci nabídky a výbavy, takže termín "prémiová verze" je v daném kontextu adekvátní
O Dokkeru jsem taky přemýšlel, ale ten už se mi tolik nelíbí. Navíc už začíná v té !!!PRÉMIOVÉ!!! verzi Stepway min o 20k výš než MCV a kousíček nad ním už jsou pak další levnější, ale už lepší značky. Pro mě by měla Dačka smysl do těch 300k, max lehce pár jednotek tisíc přes, kvůli jiné barvě. Stejně ale pořád ještě uvažuju i o tom klasickém MCV, ta verze Stepway je skutečně tak trošku zhýralost. Defakto kdybych pak na normál verzi vrazil "16 kola a zvedl to na tlumičích, tak mám to samé, akorát bez toho plastového paketu
A jak jsem říkal, chce to hlavně mozek. Příklad - Řekneš si že máš 4x4, přeceníš schopnosti, místo jistější zajížďky to vemeš raději přímo a můžeš zůstat taky viset, řetězy neřetězy.
2 Fab
to nemá nic společného s levnou značkou Dacia jako takovou. Je to označení v rámci nabídky a výbavy, takže termín "prémiová verze" je v daném kontextu adekvátní
O Dokkeru jsem taky přemýšlel, ale ten už se mi tolik nelíbí. Navíc už začíná v té !!!PRÉMIOVÉ!!! verzi Stepway min o 20k výš než MCV a kousíček nad ním už jsou pak další levnější, ale už lepší značky. Pro mě by měla Dačka smysl do těch 300k, max lehce pár jednotek tisíc přes, kvůli jiné barvě. Stejně ale pořád ještě uvažuju i o tom klasickém MCV, ta verze Stepway je skutečně tak trošku zhýralost. Defakto kdybych pak na normál verzi vrazil "16 kola a zvedl to na tlumičích, tak mám to samé, akorát bez toho plastového paketu
"Je lepší mluvit s chytrým člověkem o něčem hloupém než s hlupákem o něčem chytrém" - Jan Werich
- Fabulous
- Administrátor
- Příspěvky: 8788
- Registrován: 17.09.2011 21:33
- Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
- Bydliště: Praha a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Čtyřmístný Dokker jsem do firmy kupoval za necelých 280 tis. s DPH a nějakou holotu mají snad ještě levnější.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Nevím, od koho a za jakých podmínek jsi ho bral, ale tohle je aktuální ceník Dokkeru ze stránek Dacia pro normální smrtelníky
Já porovnával verze Stepway. Ale to je jedno. Když porovnám holotu Dokker a holotu MCV tak je ten cenový rozdíl taky přímo úměrný.
Já porovnával verze Stepway. Ale to je jedno. Když porovnám holotu Dokker a holotu MCV tak je ten cenový rozdíl taky přímo úměrný.
"Je lepší mluvit s chytrým člověkem o něčem hloupém než s hlupákem o něčem chytrém" - Jan Werich
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
10 cm neprojetého sněhu i bez řetězů
You cannot kill me as I am already dead!
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Tak na univerzály si myslím, že to není špatný, ještě jsou hold měkký. Myslím, že by jsi dal i dvacet čísel, jak by byl odpor od kabiny, už by to bylo horší... To bylo i do kopečka?
Jen na zimákách jsem projel 30 cm jako prd, ale do kopce by to už bylo horší. Bylo to víceméně po vrstevnici.
Jen na zimákách jsem projel 30 cm jako prd, ale do kopce by to už bylo horší. Bylo to víceméně po vrstevnici.
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
- bivoj
- VIP
- Příspěvky: 4361
- Registrován: 03.09.2012 19:54
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Tertium corpus de Solari system
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
2 Strelec45 - Nerozumím co je to skládat poctu měkkosti...
Blíže viz: https://www.mojecestina.cz/article/2009 ... old-x-holt
Blíže viz: https://www.mojecestina.cz/article/2009 ... old-x-holt
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Jj bylo to i do kopce a v něm zatáčka, takže nešlo úplně nabrat rychlost.
Brácha s ochcavkou na řetězech zůstal raději o něco níže, ale asi by se taky vydrápal, kdyby tomu naložil (stopu jsem mu projel).
Já to dal s prstem v nose
Loni jsem dal s řetězy na sjetých Michelinech 30 čísel, ale málem jsem spálil spojku a ty řetězy jsem odrovnal (pak jsem koupil silnější).
Brácha s ochcavkou na řetězech zůstal raději o něco níže, ale asi by se taky vydrápal, kdyby tomu naložil (stopu jsem mu projel).
Já to dal s prstem v nose
Loni jsem dal s řetězy na sjetých Michelinech 30 čísel, ale málem jsem spálil spojku a ty řetězy jsem odrovnal (pak jsem koupil silnější).
You cannot kill me as I am already dead!
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
No jéžiš, aby ses nepoto. Kdo tady píše bez chybičky...bivoj píše:2 Strelec45 - Nerozumím co je to skládat poctu měkkosti...
Blíže viz: https://www.mojecestina.cz/article/2009 ... old-x-holt
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Někteří odmítají věřit tomu, že by nové regulace Evropské unie mohly z trhu vyhnat větší množství aut. A pokud, tak leda nějaké „užrané” dvanáctiválce. Co byste řekli na prťavý off-road Suzuki Jimny s motorem 1,5? I ten končí.Rampa píše:Co se Suzuki Jimny týce, tak známý do neho chtel jít a v Suzuki mu řekli, ze je cekacka cca 2 roky...
Letošek je poslední, kdy bude nové Jimny alespoň v omezeném množství k mání, od příštího roku z nabídky zmizí. Důvod asi už tušíte a pokud voláte: „Brusel!” nezbývá nám než přikývnout.
Dříve v podobných případech platilo, že auto neobstálo před novou emisní normou Euro, a tak zkrátka nemohlo být prodáváno. To dnes neplatí. Jimny veškeré emisní normy plní, kvůli své optimalizaci pro pohyb v terénu ale není navzdory své omezené velikosti a slabému, malému motoru 1,5 zrovna papírově úsporné. Optikou emisí CO2 (tedy v podstatě jen a pouze spotřeby paliva) se „provinilo” 170 g/km v případě verze s automatickou převodovkou a 154 g/km v případě manuálu.
Automobilka se tak ocitla před složitým rozhodováním. Mohla optimalizovat auto pro silniční provoz, tím by ale popřela jeho smysl. Mohla jej prodávat dál, protože ale třeba emise CO2 170 g/km znamenají pokutu (pakliže zbytek flotily výrobce průměr nesníží, pochopitelně) 7 125 Eur za každý prodaný vůz, je pokračování v odbytu něco jako skok na vidle - u tak levného auta není možné pokutu 180 tisíc Kč na kuse jakkoli ospravedlnit. Zbylé cesty jsou tak jen dvě - prodeje škrtit do té míry, dokud jiné modely emisní průměr dostanou ke kýženým 95 g/km, nebo auto neprodávat vůbec.
Více zde: https://www.autoforum.cz/predstaveni/no ... jnmfERjWQc
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
Já se obávám, že lépe nebude. Mám subaru z roku 2007 a už i to mi příde nějaké moc přetechnizované. Momentálně mi přestala topit půlka auta (dual klima). A co si prohlížím novější auta, tak ani nevím do čeho jít. I ten nový Outback je už celkem bída.
Nejlepší co se týče poměru spolehlivosti/opravitelnosti/projevu motoru/spotřebě mi přišli auta s euro1/2. Prostě 4bodový nepřímý vstřik bez nějakých EGR ventilů a pod.
Nezbejvá, než si nějaké takové auto držet. Různé TDI, TSI s PDF je akorát tak jistota, že se jednou při servisu pěkně prohnete.
A taky se obávám, že tyto limity od EU nám taky způsobí hospodářskou krizi, která tu ještě nebyla.
Nejlepší co se týče poměru spolehlivosti/opravitelnosti/projevu motoru/spotřebě mi přišli auta s euro1/2. Prostě 4bodový nepřímý vstřik bez nějakých EGR ventilů a pod.
Nezbejvá, než si nějaké takové auto držet. Různé TDI, TSI s PDF je akorát tak jistota, že se jednou při servisu pěkně prohnete.
A taky se obávám, že tyto limity od EU nám taky způsobí hospodářskou krizi, která tu ještě nebyla.
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
dracekvo: souhlasím, proto si pořád udržuji nyní již 21 let staré auto, motor je řadový, atmosférický, benzínový 6ti válec s normou Euro 2, rozvody řetězem, 24 ventilů, každý válec samostatně jedna cívka. Přístup k výměně svíček, cívek, řídící jednotky, filtrů, řemenů, vodní pumpy atd. je skvělý (prostoru je tam dostatek, když se na stejné místo vejde i 5litrová V8). Za pár kaček jsem zprovoznil diagnostiku (komplet IMPA, tzn. načtení chyb, výmaz a další pokročilé funkce nastavení RJ). Sice to už má taky dost elektroniky, ale jedná se hlavně o doplňkovou výbavu, kterou lze oželet (tempomat, dešťový senzor, dual klima, vyhřívání kde čeho atd.). Náhradních dílů plné vrakáče za hubičku (nedávno jsem do foroty kupoval panel klimatizace i s RJ za 500kč). Problém je v tom, že je to jen zadokolka bez samosvoru, takže v terénu na hovno (i když, Jeremy Clarkson stejné auto mučil v Africkém speciálu a šlo to, ale je to jen zábavný pořad že ano )
Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu
No, jako většinou píšu trochu, nebo hodně OT...
Ale myslím si, že auta pro rozpad už nejsou a ani už nikdy nebudou.
Snad jen nějaká z kategorie veteránů. Ale kdo z nás je ještě má?
*
Kdo ještě dokáže ten svůj dopravní prostředek nastartovat roztlačením, klikou a tak?
A který bude ještě v takových případech fungovat bez te blbé elektroniky a tak?
A kdo by dokázal pomoci "blbé startovací kliky" vytáhnout auto z nějaké škarpy nebo něčeho podobného?
Jasně, šlo to pomalu, chtělo to nějaké podkládky, ale fungovalo to...
Ale myslím si, že auta pro rozpad už nejsou a ani už nikdy nebudou.
Snad jen nějaká z kategorie veteránů. Ale kdo z nás je ještě má?
*
Kdo ještě dokáže ten svůj dopravní prostředek nastartovat roztlačením, klikou a tak?
A který bude ještě v takových případech fungovat bez te blbé elektroniky a tak?
A kdo by dokázal pomoci "blbé startovací kliky" vytáhnout auto z nějaké škarpy nebo něčeho podobného?
Jasně, šlo to pomalu, chtělo to nějaké podkládky, ale fungovalo to...
A. Lincoln: Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušením sekyry.