Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
Germanik1
Příspěvky: 2614
Registrován: 21.02.2020 21:51
Bydliště: Praha

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Germanik1 »

Bych si vsadil, že jde jen o formální výkřik. Takovou seppuku nikdo nespáchá.
Udělám co musím
honzasl
Příspěvky: 323
Registrován: 10.03.2016 10:13

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od honzasl »

No, ukončili vývoj nových spalovacích motorů, což nemusí znamenat nic, protože víme že motor se dá vyrábět a vylepšovat desítky let..... (viz. hliníkový čtyřválec OHV s třikrát uloženou klikou z Mladé Boleslavi).

Ostatně, náš "nový" výrobek, který právě naše fabrika uvedla na trh, má novou elektroniku (přestali nám vyrábět 20 staré procesory), novou komunikaci, nové barvy, nový logistický systém, více zákaznických kombinací, novou linku a pár nových dodavatelů. Ale železo, měď, plast, všechno při starém...

Rozpadicko-civilním autem pořád zůstává jednoduchý kombík nižší střední třídy s pohonem jedné nápravy ve výbavě socka, vyráběný v milionových počtech u ruzných automobilek. To je auto, u kterého člověk neudělá chybu jak u nového, tak u ojetého :)
Uživatelský avatar
Alstratt
Příspěvky: 1151
Registrován: 01.08.2015 16:34
Bydliště: US

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Alstratt »

Nechci strasit ale VW (a ne jen VW) uz ukazal kterou cestou pujde a ukazal toho docela ne zrovna uplne malo, neco jako Tesla prezentace plany. Asi si vsimnete kdyz budete hledat ze to tak nejak VW okopiroval od Tesly z casti, tu prezentaci udelaly podobnou te co udelala Tesla. Coz to neni kritika, jen je to zajimave. VW jde vazne uz do elektra tak jako jine velke automobilky. Ale co si myslim a to nejen ja ze vsechny auta nebudou jen elektricke i kdyz velka vetsina nove vyrobenych ano. VW ma i jine automobilove znacky. U nekterych automobilek zustanou ropaci ktere budou mensinou na trhu a bude s nima spis semtam nekdy jezdit ta cast lidi co na to budou mit, kdyz si budou chtit uzit ropaka. Neco jako do nedavne doby to byly elektra co byly takove vzacnejsi k videni u lidi, tak ted se to bude otacet. Ale to si este nejake roky pockate ale neni to uz zrovna daleko. Takze pokud chcete este uplne noveho ropaka neojeteho offi koupeneho tak radim kupujte, moc let uz na to nezbyva, protoze prodej ropaku brzy skonci u velke vetsiny automobilek a vyber bude uz o dost mensi. To co bude k dispozici bude za nekolik let spis jen pro ty bohatsi jako auta na obcasnou vyjizdku, uzit si to. Prechazi na to temer cely svet (vetsina automobilek) at uz jsou to americke (ktere jsou v EV opozdene za tema evropskyma a asijskyma pokud tedy nepocitame Teslu ktera je stale na prvnim, mozna este Lucid ci Rivian jsou hodne tez dost vepredu ale nemaji este auta v seriove vyrobe pokud se nepletu .., evropske, asijske .. Cily ropaci by mely byt k dispozici este nejakou dobu ale budou drazsi nez ted na provoz. Ano zdrazi se ropaci to ale i kdyby se to nezdrazilo tak to nebude levnejsi nez elektro. Brzy maji prijit dalsi elektra ktere by mely byt zase o dost levnejsi nez soucasne.

Rici mi to nekdo pred cca 8 lety tak tomu moc nebudu verit ze to bude tak rychle a ono co to sleduji tak je to este rychlejsi nastup, nabira to rychle tempo i kdyz velka vetsina automobilek zaclo opozdene a ted to musi dohanet. Taky si asi nekdy nejakeho ropaka zase poridim do zasoby, na nejake to uzivani si nekdy jako treba ten krasny zvuk motoru na nejakou peknou projizdku, zablbnuti si. V dobrem vzpominam na ten krasny zvuk motoru upravene Vette, BMW .. byla to snima dobra zabava a te srandy s upravenou Tundrou hmm. Kolega co tu upravenou Tundru dostal ode me, je velmi spokojeny, uz ji pry byl provetrat i vice na aljasce. Pry az skonci s tou praci a odejde tak se tam asi odstehuje a bude si s ni uzivat krajinu dokud to pujde.
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Uživatelský avatar
proforma
VIP
Příspěvky: 6027
Registrován: 23.09.2014 15:11
Bydliště: tutajší

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od proforma »

- Co si myslíme, není názor, ale mínění.
- Abychom mohli mít názor, musíme mít argumenty.
- Argument je důkaz, doklad.
- Diskuze je výměna argumentů.
- Cílem výměny je rozebrat věc z více úhlů pohledu, ne vyhrát.
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Ulfhednar »

Honzasl: rozpadlický auto prostě má mít 4x4, protože ty výhody jsou zásadní. A je jen málo čtyřkolek, kdy porucha systému 4x4 územní celé auto.
V krizové situaci předpokládám, že údržba silnic bude jedna z prvních věcí, co odpadnou.
Óðinn á yðr alla
honzasl
Příspěvky: 323
Registrován: 10.03.2016 10:13

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od honzasl »

Samozřejmě záleží, jaký kdo máme rozpadlický scénář, v tom mém auto s náhonem jedné nápravy stačí. To musí každý naroubovat na své podmínky.

ALE - časy se mění:

Každopádně, můj rozpadlický ZX na STK dojezdil a řeším jeho náhradu. Vybírám zatím tak jak jsem psal nahoře, ale dobrý známí mi nabízí 4x4 pickup Opel CAMPO (Isuzu - ?). Máte s tímhle autem někdo nějaké kladné zkušenosti?
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Ulfhednar »

Tak nezbývá než popřát aby se případná válka, pandemie, výbuch supervulkánu, globální blackout, úpadek služeb, invaze emzáků, drastická změna klimatu, zombie apokalypsa... Řídily Vaším scénářem a nejely podle vlastního. ;)
Óðinn á yðr alla
Uživatelský avatar
DanBlack
Příspěvky: 1472
Registrován: 02.02.2012 23:19
Pohlaví: malé, zrzavé
Bydliště: Severní Čechy

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od DanBlack »

Tak asi málokdo z nás si může dovolit skladovat speciální vozidlo s vlastnostma vhodnýma do PA, takže jak je v nadpisu...všichni hledáme rozpadlicko - civilní automobil. ;)
Za mě třeba má přednost vyšší světlost před 4*4 (i když příští auto asi bude Vitara AWD/AT...osobně bych bral Ignise, ale manželka nechce tak malé auto 8-) )

A tomu sOplu...
Pokud to je jenom přeznačené Isuzu tak OK, jestli to bude jako Frontera (kompilace japonských a německých komponent) ber ho jen pokud máš dost zkušeností s opravama.
------------------------------------------------------------------
Štěstí neexistuje...jsou jen průsery co dobře dopadly.
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Ulfhednar »

Já beru jako rozpadlické ozidlo auto které v krizi umí vicnez ostatní. Jinam nevím, jaký smysl by toto vlákno mělo.
Óðinn á yðr alla
Germanik1
Příspěvky: 2614
Registrován: 21.02.2020 21:51
Bydliště: Praha

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Germanik1 »

Já se zcela vážně zamýšlel nad Trabantem. Hmotnost, průchodnost terénem, opravy až na tu nešťastnou spojku, rozměry pro ukrytí... Ale moc toho neuveze.
Udělám co musím
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 4352
Registrován: 03.09.2012 19:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od bivoj »

honzasl píše: 04.04.2021 6:03 Samozřejmě záleží, jaký kdo máme rozpadlický scénář, v tom mém auto s náhonem jedné nápravy stačí...
Zkusil sis někdy přejet mokrou louku? Do kopce? Nebo jen mírně rozbahněnou polňačku? Nebo takové situace nejsou ve tvém scénáři? :D Nikdy nezapomenu, jak jeden známej, co za náma kdysi dojel na akci, která se konala "na samotě u lesa" přijel v naleštěném bavoráku s klasickou koncepcí - tj motor vpředu, náhon na zadek. No, přijel, vlastně ani nepřijel, "zapadl" totiž už na příjezdové cestě, úplně na rovince, protože to byla polňačka a na ní asi 1cm mazlavého klouzavého blatíčka. A protože ta cesta byla mírně vlnkovitá, tak to ten bavor prostě nedal...

Za mě pokud rozpadlicko-civilní automobil, musí to být čtyřkolka. Fajnšmekři můžou chtít i něco se třema špérama (buďto továrnu jako je LC nebo G nebo domontovat ARB od ausíků), obyč plebsu postačí i trvalá 4x4 (Subaru) v nejhorším případě haldex... Ale i ten haldex (pokud je v pořádku) toho umí ukázat na té podmáčené mokré louce celkem dost...
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Strelec45
VIP
Příspěvky: 1187
Registrován: 17.02.2013 9:59
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Strelec45 »

Ono i to bávo by to třeba dalo, ale ne na normálních gumách ty prostě bláto neberou, jak je třeba. Je třeba hrubý vzorek, což zase má u břichoplazů za následek, že vypadaj divně. :mrgreen:
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 4352
Registrován: 03.09.2012 19:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od bivoj »

No, pravda, když dáš na břichoplaz T3, tak sice projede relativně dost, ale vypadá divně :D a podezřeleji, než když máš tyhle gumy na hlídce (Nissan Patrol, pro neznalé)... ;-) Upřímě si bávo s T3 neumím moc představit, a to ani ty jejich "SUV" modely... ;)
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Strelec45
VIP
Příspěvky: 1187
Registrován: 17.02.2013 9:59
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Strelec45 »

Tak nemusí to být zrovna T3, i s ATčkama by vypadal divně. :chuckle Jo a ještě jedna věc. Je třeba zatížit zadní nápravu, páč vzadu je to u zadokolek lehký a stačí plivnout pod kola a už se to klouže. Na drift dobrý, ale bahýnko, sníh... to znalí znají. :rock
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Uživatelský avatar
Fabulous
Administrátor
Příspěvky: 8782
Registrován: 17.09.2011 21:33
Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
Bydliště: Praha a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Fabulous »

Evinka píše: 25.12.2012 14:41 Vlakno vycleneno z : Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?.

Cilem tohoto vlakna neni najit nejlepsi Bug out vuz, ale nalezt auto (v podstate SUV), ktere bude spolehlive v civilnim pouziti a zaroven by pripadne slo pouzit jako Bug out car.
Topic slouzi i jako poradni pro mene automobilne vzdelane jedince :lol: .
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Ulfhednar »

Mimochodem poslední Haldex, jsou trvalé 4x4, a Subaru už asi šest, sedm let používá Haldex (se svým názvem). Jen to chce jednou za pár let sedmičku oleje, no...
Óðinn á yðr alla
Woody Crafty
Příspěvky: 472
Registrován: 09.04.2020 14:19
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Woody Crafty »

Ulfhednar píše: 02.04.2021 11:56 Honzasl: rozpadlický auto prostě má mít 4x4, protože ty výhody jsou zásadní. A je jen málo čtyřkolek, kdy porucha systému 4x4 územní celé auto.
V krizové situaci předpokládám, že údržba silnic bude jedna z prvních věcí, co odpadnou.
Bohužel velmi zásadní jsou i nevýhody aut 4x4.
- nákladnější a složitější údržba
- celková náchylnost k poruchám
- u těch novějších s rozumnou spotřebou přecpanost elektronikou (=další poruchy)
- spotřeba =nutnost vlastnit ropný vrt (u těch starších odolnějších do roku 2000)
- cena starších opravdických offroadů ukrutně vzrostla, v dezolátním stavu vyžadujícím kompletní generálku, za nemístné peníze
- to co se po byť jen mírnějším rozpadu zesere jako první bude ekonomika, takže offroad osmiválec se spotřebou 12-16 l ti bude hnít na dvorku a budeš jezdit s malou dvoukolkou co má spotřebu 5 litrů.

To jsou důvody proč jsem zatím čtyřkolku nepořídil. Buď si koupíš starší, odolnou, co žere jak tank a je nekomfortní pro denní ježdění. Nebo novější která je přecpaná elektronikou a exponenciálně tak roste četnost poruch, které neopravíš bez nového originálního dílu z fabriky.

A propos fabriky: kde asi tak seženeš náhradní díl když polovina automobilek zkrachuje a polovina přejde na výrobu elektromobilů pro vyvolené? Malí výrobci aftermarket dílů zkrachují podle mě ještě dřív.
A to je podle mě nově se objevivší faktor při výběru auta: krach evropských automobilek nebo aspoň špatná dostupnost náhradních dílů.

Čili "postapo auto na denní ježdění i v dnešní době" bude nejspíš jednoduchá malá atmosférická dvoukolka s co nejmenším množstvím elektroniky.

A pokud chceš čtyřkolku, respektive cokoliv nového do postapa, tak něco z Ruska, protože tam nepodlehli zelenému šílenství a nelikvidují vlastní automobilový průmysl. Takže náhradní díly tam seženeš i za 15 let.

Za mě je favoritem dlouhá Niva s 5 dveřmi.
Nebo Buchanka, ikdyž to je overkill a na denní ježdění nic moc.
Budoucnost? Ta bude taková, jakou si ji uděláme.
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Ulfhednar »

Woody, mluví z vás dojmy a absence reálné zkušenosti:
-nákladnější údržba je 0.7l oleje jednou za dva, až tři roky. V autorizáku za 1700,- materiál, prace daň.
-náchylnost k porucham: blbost. Při údržbě je minimální a stejná, jako u jiných komponent. Není důvod aby 4x4 nedal při slušné údržbě 300-500 tkm. Jen se o to trochu starat. Asi půlhodinu a tisíc korun za rok v průměru.
-elektronika- zase blbost: používá to ty samé komponenty a snímače, co už v autě davno jsou. Pokud má auto ABS a ESP, nic moc dalšího navíc tam není. Jen jedna zastavěná řídící jednotka, která se nesype a na vrakačích je jich dost.
-jezdím za 5.5-6.5 a fakt jezdím hodně svižně.
-4x4 i v obyčejném autě dává ukrutné výhody
-já budu jezdit se čtyřkolkou za 5.5l

Dokud půjde koupit nafta a benzín, půjdou udržovat běžná auta.
Zkuste si najít, jaké díly potřebuje moderní čtyřkolka oproti dvojkolce, s jakou frekvencí a jak těžké je sehnat je. Pak pište. Do té doby jsou to dojmy, co píšete. Většina problémů s moderními čtyřkolkami jde na vrub toho, že někdo chce ušetřit 1500-2000,- jednou za dva roky n autě za milion+
Moderní 4x4 má jednu, slovy jednu řídící jednotku navíc. Pokud bych byl paranoidní, můžu ji mít v šuplíku do zásoby pro případ, že mi po půl milionu km odejde.
Óðinn á yðr alla
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od dracekvo »

Já bych tedy ruskou techniku nechtěl. Ono to možná vypadá super na obrázku, ale realita je jinde. Japonec nebo evropan jezdí. Rus se furt opravuje. Né nadarmo se říká, že kdo chce nového veterána, tak ať si kouptí gazelu, buchanku, nebo nivu.

Woody Crafty: mám pocit že si pleteš stroje. Tady se bavíme o 4x4 v osobáku, max nějakému přizvedlému kombi, nebo SUV. Tam jsou provozní náklady téměr srovnatelné s jakýmkoliv jiným osobním vozem.
A ty tu píšeš o offroad.
Kdo si jízdu s 4x4 osobákem nevyzkoušel, tak prostě neví jaký je to rozdíl. To auto se chová úplně jinak a pokud nelehne na břícho, tak prostě furt jede.
Například na horách jsem i se zastavením objížděl berlingo se řetězama, co nemohlo dál (já samozřejmě bez řetězů).
Woody Crafty
Příspěvky: 472
Registrován: 09.04.2020 14:19
Pohlaví: muž

Re: Výběr rozpadlicko-civilního automobilu

Příspěvek od Woody Crafty »

Já netvrdím že 4x4 není velká výhoda. Samozřejmě že je, klidně u břichoplazné Audiny. Ty auta, pokud je navíc dobře navržený podvozek (což není ale vždy), tak sedí v zatáčkách jak přilepené.

Ale i starší haldexy jsou docela komplikované oproti třeba viskospojce, a oprava nákladná. U ojetin často bývají v háji právě ty haldexy, bo se toho dotyčný kvůli tomu zbavuje.
Na zasněženou silnici je 4x4 taky velká výhoda.

Japonec je super dokud funguje. Až se začne kazit tak je to katastrofa jak finanční tak co do komplikovanosti oprav.
Co se týče rusa, tak třeba Niva, až na ošizenou korozní ochranu a ne moc pohodlnou jízdu, docela vyhovuje.

Já si jako auto do takového polo-rozpadu představuju něco s čím v případě nouze dokážu projet zabahněnou polňačku, podmáčenou louku apod. Tady SUV moc nefunguje.
Podle mě budou buď silnice jakžtakž opravené a uhrnuté, a v tom případě stačí dvojkolka. A nebo budou docela dost rozjebané a neposypané. A tam pak už SUV s ne moc vysokým podvozkem zrovna nedostačuje.

Kategorie rozpadlicko-civilní může zahrnovat i offroada, se kterým jezdím v létě na dovolenou, v zimě na lyžovačku a po rozpadu všude :)
Budoucnost? Ta bude taková, jakou si ji uděláme.
Odpovědět