Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 3172
Registrován: 03.09.2012 18:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od bivoj »

Jak jsem čekal, hrušky a jablka... Oktávia 4x2 vs 4x4 je rozdíl cca těch 18%. Oktávia 4x2 vs ZIL 131 6x6 je rozdíl prostě jiný. Ale pokud bydlím někde hluboko v Tajze a potřebuji sem tam přemístit pár stovek kubíků dřeva, prostě ta oktávka 4x2 ani nemůže přijít na mysl...
Sic semper tyrannis.
Woody Crafty
Příspěvky: 237
Registrován: 09.04.2020 13:19
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Woody Crafty »

Nechci to tu už dál rozmazávat. Jen že volba byla mezi snadno opravitelným autem s nízkou spotřebou co zchroustá nekvalitní palivo a teréňákem který má velkou spotřebu, je nákladný a náročný na údržbu, často háklivý na nekvalitní naftu. To jsou z hlediska rozpadlického dost nepříjemné vlastnosti. Pří SHTF je palivo nedostupné, drahé a nekvalitní (viz Jugoslávie kde díky tomu vznikli pašeráčtí baroni).
A je otázkou nakolik to vykoupí vyšší prostupnost terénem.
Nehledě na nepraktičnost a nákladnost terénního auta na běžný provoz (pokud nebydlíte na horách).
Uživatelský avatar
Jason
Sponzor serveru
Příspěvky: 454
Registrován: 19.11.2012 11:30
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Jason »

Ted je otazka na co to auto clovek vlstne potrebuje. Jestli to ma byt auto na civilni jezdeni nebo vhodne na totalni kolaps sveta. Myslim ze auto ktere projede jako tank, bude stat jako felicie, dily budou sehnatelne v kazdem jzd, spotrebou 2,6l/100km asi neexistuje. Otazka je jestli clovek po nejakym velkym pruseru auto vyuzije a jestli by to nebyl jako cil pro ostatni. Myslim ze jedine smyslupne reseni takovych pozadavku je mit dve auta..

Hlavne nejde porovnavat neporovnatelne - octavka neni zil nebo kamaz a kazdy z techto vozidel ma jine vlastnosti a naroky..
Říkali mi, že můžu být čím chci. Tak jsem se stal ostudou své rodiny.
Woody Crafty
Příspěvky: 237
Registrován: 09.04.2020 13:19
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Woody Crafty »

To je jasné že dvě auta ty požadavky splní. Jenže mít na špalkách ve stodole offroada jen pro strýčka příhodu a pro případný rozpad, a jezdit jinak obyčejným autem, to je docela drahá sranda. Nehledě na to že to druhé auto musíte mít kde zaparkovat. Což je například v Praze i jinde kde jsou modré zóny tuplovaně drahá sranda (kolik se platí ročně za 2. auto, 20k?).
No je to docela obtížně řešitelné, takže se budu muset rozhodnout pro jednu z těch variant.

ps: nemáte tušení jak jsou na tom diesely s přímým vstřikováním systému čerpadlo-tryska co do spolehlivosti, citlivosti na kvalitu paliva a ceny oprav? Slyšel jsem že je to podobně mizerné jako u common-railu. Tedy oproti starším dieselům zhoršení (kromě spotřeby).
Uživatelský avatar
DeadMan
Příspěvky: 2311
Registrován: 30.04.2012 18:27
Bydliště: Slezsko

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od DeadMan »

Nechci se vám hoši do toho míchat, ale jak už tu zaznělo, tak jedničkový Duster po faceliftu s motorem 1.6 je, co se týče poměru cena výkon, nejlepší volba.

A neříkám to jen proto, že už s ním jezdím víc jak pět let, neměl jsem jedinou závadu a náklady na provoz jsou naprosto minimální :mrgreen:

S novými gumami A/T Yokohama geolandar to vyjede nesmysl a ve městě nebo okresce poskytuje naprosto dostatečné pohodlí ;)
You cannot kill me as I am already dead!
Lamik
Příspěvky: 5
Registrován: 15.04.2020 18:36

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Lamik »

Mám doma pár let Forestra dvoulitr atmosféra, rok výroby 2009, s tovární LPG přestavbou na systém Vialle. Kupoval jsem ho s nájezdem 100 tis., teď má 236 tis. a na to LPG nebylo potřeba sáhnout. Spotřeba na plyn tak o 1 litr větší oproti benzínu, takže jezdím prakticky za połovic. Jediný problém je dost drahá nádrž na plyn u tohoto systému, atest na nádrž mi končí 2023. Nemám jediný důvod tohle auto měnit nebo prodávat, ve štychu mě nikdy nenechalo.
Woody Crafty
Příspěvky: 237
Registrován: 09.04.2020 13:19
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Woody Crafty »

Tovární vylaďěné LPG je samozřejmě úplně o něčem jiném než průměrný český ""Pat & Mat LPG montáže s.r.o", o tom žádná.

Stále mi ale vrtá hlavou jak to že takový malý a lehký Suzuki Ignis má spotřebu 8litrů zatímco velké těžké Pajero třílitr 10 litrů nafty. To už je možná lepší si fakt koupit to Pajero. Co se týče bezpečnosti tak je někde úplně jinde než ten Ignis, utáhne 3t přívěs, a dá se v tom spát. Asi jediná nevýhoda jsou náklady na údržbu a servis 1,3 atmosféra benzín versus 3l diesel s turbem.
Uživatelský avatar
DeadMan
Příspěvky: 2311
Registrován: 30.04.2012 18:27
Bydliště: Slezsko

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od DeadMan »

Nevím zda je to pro rozpad podstatné, ale když se v Dusteru složí zadní sedačky, tak se tam dá luxusně souložit :mrgreen:
You cannot kill me as I am already dead!
viktor
Příspěvky: 2431
Registrován: 14.03.2012 12:09

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od viktor »

no ono je to celkem jednoduche :-)
a ) účinnost palivo / energie u dieselu je to o něco lepsi nez u benzinu...
b ) potřeba energie na to aby se auto udrželo v rychlosti, tj, odpory karoserie, pneumatik, prevodu a rozvodu samotného motoru, proste vetsi auto nemusi mit nutne vetsi odpor nez male, napr, takovy motorka je docela pruser ( bez kapotaze ) a F1 ma odpor dost desnej ...
c ) setrevacne hmoty, tj rotacni hmotnosti, jak vlastního motoru tak prevodu.. prave kvůli rotacnim hmotam se jde do malejch motoru
proste velkej a tezkej autak nemusi mit vyrazne vetsi spotřebu při ustalene rychlosti, zvlast pokud je to do nejake hranice cca 100 - 110 km/hod, horsi je to ve meste kde velkej a tezkej motor roztaci a zas brzdi sve rotacni soucasti, zas ten rozdil není zas tak velky protože to nejde zpravidla do tak velkych tocek :-)
viktor
„Strach ze zbraní je znakem sexuální a emocionální nedospělosti.“
Sigmund Freud
Woody Crafty
Příspěvky: 237
Registrován: 09.04.2020 13:19
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Woody Crafty »

Tak mi došlo, že velký teréňák jedině diesel. Protože kdybych do benzínového nacpal LPG tak to auto nemůžu kvůli velké bombě použít jako expediční a na dovolené. Nebude se v něm totiž dát přespat.
A navíc je určitou výhodou možnost Webasta.

Co do malých rozpadlicko-civilních SUV tak mě teď ještě napadla Toyota RAV4
Uživatelský avatar
Vapik
Příspěvky: 39
Registrován: 19.01.2018 15:27
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Vapik »

Tohle nebudou hlavni důvody.
Nádrže do podvozku u velkých offroadů není problém dostat se na 160l LPG v podvozku. Nezávislé topení taky není problém buď přímo na LPG nebo na benzín. Já mám teplovodní benzínový eberspacher, ohřeje kabinu, motor a převodovku. Spotřeba 1l/hod. Ovládám časovačem, DO, mobil.
Do pa je problém skladování LPG, to jednoznačně.
Woody Crafty
Příspěvky: 237
Registrován: 09.04.2020 13:19
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Woody Crafty »

A kam se to dává do toho podvozku když je rezerva na 5.dveřích? (např. Pajero, kia sportage, cherokee/grand)
To benzinové topení stojí jak to webasto, nebo je levnější?
Tohle mě docela zajímá. Otázka je jestli riskovat diesel se všemi jeho neduhy a riziky, nebo si dát na tu ojetinu LPG za 30-40k.
Uživatelský avatar
Vapik
Příspěvky: 39
Registrován: 19.01.2018 15:27
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Vapik »

Ty přestavby ti dohledám, experti jsou na to poláci.
Jinak benzínové topení ať teplovzdušné nebo teplovodní má ceny srovnatelné. Měl jsem jak benzínové tak naftové a naftové vzhledem k biosrajdám musíš minimálně rozebrat a vyčistit před každou sezonou. Benzínové takový servis nevyžaduje, jen jej cvičně jednou za léto na deset minut spustím. Jezdím každý den a auto parkuju venku od doby používání bufíka neznám škrabku. Většinou stačí nechat topit cca 20-30min, za tu dobu spotřebuje 0,5l benzínu, které se mi bohatě vrátí na menším opotřebení motoru a taky na normální spotřebě a ne 40l+ se studeným motorem.
Strelec45
VIP
Příspěvky: 1040
Registrován: 17.02.2013 9:59
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Strelec45 »

Woody Crafty píše:
25.08.2020 12:53
A kam se to dává do toho podvozku když je rezerva na 5.dveřích? (např. Pajero, kia sportage, cherokee/grand)
To benzinové topení stojí jak to webasto, nebo je levnější?
Tohle mě docela zajímá. Otázka je jestli riskovat diesel se všemi jeho neduhy a riziky, nebo si dát na tu ojetinu LPG za 30-40k.
Pleteš hrušky s jabkama. Offroad má v 99 % aut rám a lze toroidní nádrž dát pod zadní podlahu ( místo rezervy, pokud ji tam má např.) Pokud ne, je to plus. Rezerva jde dát na střechu, měl jsem...
U SUV záleží na výšce podlahy nad zemí, a umístění rezerva. Ale dá se to také. Do interiéru bych to fakt nedával. Ať chceš nebo ne je to cítit. Rezervu zas můžeš přemístit. Jezdit bez ní je tak trochu sázka do loterie, všechno prej a kompresor nevyřeší. :roll:
Uskladnění nevím... existují nádrže pro baráky, ale jak dlouho v tom LPG vydrží s přiměřenými schopnostmi paliva. Netuším. Měl jsem naplněnou 10 kg flašku a po 20 letech dost hulila, nešlo to dát ke grilu, :chuckle propálily to Pohody.
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
bacil
Příspěvky: 1807
Registrován: 29.10.2013 15:56

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od bacil »

Je to moje zkušenost, můžete mít jinou. Japonská mentalita sériové výroby je, že neexistuje zmetek. Tudíž každý díl, i nepasující, je interně zařazen do určité rozměrové kategorie, ze které jsou brány i ostatní díly při sestavování motoru a vůbec celého auta. Proto je problém s japonskýma náhradníma dílama - nepasují ideálně, jako ten z výroby. K tomu navazuje zkušenost jiných, kdy lze japonské auto domrvit jedině neodborným zásahem nebo zvoranou údržbou.

Co je stále u auta nejdůležitější, je správný záběh - ikdyž se dnes už podle výrobce emusí dělat, věnujte těch minimálně 10.000 km záběhu - tedy otáčky do 2500 po 1000km ne nad 3000, za studena jen šimrat plyn, za tepla nejít přes 40% max výkonu motoru v daných otáčkách, po 1000km vyměnit oleje a totéž po 10000km. Též co se týče rychlosti, nejezdit nad 80, žádné prudké brždění ani akcelerace, zatáčky projíždět mírně, nejezdit přes náročný terén a dlažební kostky. Pokud auto takhle zajedete (nejsnadněji po okreskách), tak povrchově materiál doslova "vykovete" a odvděčí se pak dlouhou životností.

U japonských aut je to extrémně důležité, protože japonci jako WW2 agresoři nedisponují kvalitními ocelemi, navíc kvůli hrozbě vyspělejšího průmyslu než v USA na ně byly v 80. letech USA uvaleny takové sankce, jaké od té doby neměly obdoby. Vzpomínáte na malé tranzistoráčky, walkmany, kalkulačky, kapesní počítače čtvrté generace, které na 30 let zmizely, aby je nahradily chytré mobily? To jsem odbočil, ale pro pochopení celkové situace.

Myslím si, že ten důvod častých návštěv servisu bude mít na svědomí nesprávně zajeté auto. Nechte to na dědu nebo tátu.
Levná dezinfekce: viewtopic.php?p=217870#p217870
Ozon: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
ozon 2,5ppm/30min
Uživatelský avatar
DeadMan
Příspěvky: 2311
Registrován: 30.04.2012 18:27
Bydliště: Slezsko

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od DeadMan »

Tady si dovolím jednu poznámku.

Pracuji v těžkém průmyslu a Japonci jsou celosvětově známí velice kvalitními výrobky z oceli ;)
You cannot kill me as I am already dead!
golem
Příspěvky: 1505
Registrován: 14.01.2011 2:36

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od golem »

bacil píše:
25.08.2020 18:46
Je to moje zkušenost, můžete mít jinou. Japonská mentalita sériové výroby je, že neexistuje zmetek. Tudíž každý díl, i nepasující, je interně zařazen do určité rozměrové kategorie, ze které jsou brány i ostatní díly při sestavování motoru a vůbec celého auta.
Nevím, kde jsi k téhle zkušenosti přišel, ale mám hodně jinou. A dovolím si pochybovat o tom, že tu tvoji zkušenost vůbec jde brát vážně...
bacil
Příspěvky: 1807
Registrován: 29.10.2013 15:56

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od bacil »

Je to moje zkušenost. Pokud máš jinou, tak máš asi úplně jiné japonské auto.
Levná dezinfekce: viewtopic.php?p=217870#p217870
Ozon: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
ozon 2,5ppm/30min
golem
Příspěvky: 1505
Registrován: 14.01.2011 2:36

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od golem »

Já mám zkušenosti zevnitř, z japonského automobilového průmyslu. Ale jak jsi načerpal tu tvoji zkušenost, to by mě opravdu zajímalo...
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 3172
Registrován: 03.09.2012 18:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od bivoj »

Bacile, sorry, ale meleš takový sračky, že nemůžu nereagovat. NIC z tvého příspěvku není pravda. Nic. A ty kydy o "vykování" materiálu záběhem - no, od někoho kdo věří v NWO, zelený mužíky a podobný sračky jsem čekal cokoliv, ale podobný hovadiny už jsou vážně za hranou nejen zdravýho rozumu...
Sic semper tyrannis.
Odpovědět