Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Alstratt
Příspěvky: 1153
Registrován: 01.08.2015 16:34
Bydliště: US

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Alstratt »

Auta mohou normalne fungovat zalezi na mnoho faktorech, je jedno zda bude elektricke, benzinove nebo naftove. Stihacky i prezidentske vladni letadla, novejsi satelity ... maji tez ochranu proti EMP a lze brat i to ze to vydrzi i dost aut. Mame v rodine i Teslu a jak by se to zachovalo v realu ukaze mozna az cas. Jinak nevim zda to vite ale v autech normalne dochazi k malym EMP. EMP nebude tak straslivy jak se prezentuje ruzne na netu. Nejhure to schytaji rozvodne site. Je znamo celkem ze mnohe auta (a ne jen ony) vam spis se jen vypnou a po chvili je muzete znovu pouzit pokud dojde k takovemu zasahu do citliveho mista. A jak pise Dracek kvuli predpo*ranosti z nejakeho EMP pokud vubec nejake prijde tak se nebudu kodrcat v nejake vykopavce.
Naposledy upravil(a) Alstratt dne 26.12.2018 21:15, celkem upraveno 1 x.
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
JOBU
Příspěvky: 1821
Registrován: 14.07.2016 16:38

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od JOBU »

Pár drôtikov?Asi si ešte nevidel vytiahnutú kabeláž z auta.A naštuduj súvislosti medzi pojmami faradayova klietka a vlnová dĺžka žiarenia,a pak si do toho pridaj netienenu plochu auta (diery v karoserii pre sklá) ,plus kabeláž a ten paralyzér.
Diky
mengele
Příspěvky: 73
Registrován: 27.09.2016 13:07
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od mengele »

Nejlepší PA dodávka? Nevím jestli nejlepší, ale rozhodně velmi dobrá je ta moje. Berlingo 2005, 1,9D, 51kw, zvýšená na 15.kolech. Není moc rychlá, ale praktičnost k nezaplacení. Když tu čtu, že v zimě nic nevyjede, musím se smát. Včera jsem s ní projel Orlické Hory. Na cestě čerstvé návěje, vítr sněžení. Za celou cestu jsem byl nejrychlejší auto na silnici, brzdily mě násobně dražší vehikly. Jediné auto mě předjelo, Yeti 4x4 dízl.
Ono nejvíc záleží na tom, kdo řídí.
Hohepa
VIP
Příspěvky: 3470
Registrován: 22.07.2013 22:16
Bydliště: Praha

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Hohepa »

dracekvo píše: žádnej velkej proud se nikde moc indukovat nebude. Protože aby se někde naindukoval dostatečný proud, tak je potřeba pořádná anténa.
Dovolím si trochu doplnit. Indukovat se nebude proud, ale napětí.
Teprve napětí je schopné "vytvořit" proud a to pouze v uzavřeném elektrickém obvodu.

Bejval kolega/elektrikář si takhle strkal hrnek vystydlého kafe do mikrovlnky i se lžičkou a na veškeré protesty ostatních prohlašoval " Lžička netvoří obvod ! "
Fakt je ten , že se nikdy nic nestalo ani lžičce a ani mikrovlnce.

Fakt je i ten , že přes tvrzení výrobců o odstínění mikrovlnek, se dovoláte na mobil v mikrovlnce zavřený !
Pro jistotu jsem právě teď znovu odzkoušel .
Můžete si sami odzkoušet. Mikrovlnku samozřejmě NEZAPÍNAT !
Ono jde opravdu o ty frekvence a kde neprolezou ty mikrovlny, proleze O2

Co se týče těch vládních letadel. Existuje dokument o tom airforce1, myslím od NG, a tam zmiňovali i dost rozsáhlé úpravy právě pro zvýšení odolnosti vůči EMP. Jediného čeho jsem si všimnul, bylo u dveří přidávání zemnících kabelů paralelně s panty a na druhé straně zámků zas dávali kontakty/konektory tak aby zavřené dveře právě uzavírali elektrický obvod kolem celého letadla ve všech směrech.
Uživatelský avatar
Serža
VIP
Příspěvky: 4507
Registrován: 21.04.2016 16:12
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Serža »

mengele píše:Nejlepší PA dodávka? Nevím jestli nejlepší, ale rozhodně velmi dobrá je ta moje. Berlingo 2005, 1,9D, 51kw, zvýšená na 15.kolech. Není moc rychlá, ale praktičnost k nezaplacení. Když tu čtu, že v zimě nic nevyjede, musím se smát. Včera jsem s ní projel Orlické Hory. Na cestě čerstvé návěje, vítr sněžení. Za celou cestu jsem byl nejrychlejší auto na silnici, brzdily mě násobně dražší vehikly. Jediné auto mě předjelo, Yeti 4x4 dízl.
Ono nejvíc záleží na tom, kdo řídí.
Berlingo? nojo, to ti ani tmavočech neukradne :-)
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Boeday
Příspěvky: 11
Registrován: 26.12.2018 1:34

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Boeday »

Ahoj
Rad bych se vratil k odpolednimu tematu: je podle vas z pohledu EMP mene bezpecny benzinak s primym vstrikovani nez karburator? Znamena prime vstrikovani automaticky nejaky palubni pocitac, ktery bude vyrazen a auto tedy bude trvale nepojizdne?

A ke zbylym elektrickym prvkum - bude po zasahu Emp fungovat v aute immobilizer, elektricke okno, zhavici svicka, nespali se pojistky?

P
JOBU
Příspěvky: 1821
Registrován: 14.07.2016 16:38

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od JOBU »

Na obyčajnom karburátore sa nemá čo pobabrať,max elektromagnetický ventil.Nič čo obsahuje elektroniku,polovodiče a kopu drôtu fungovať nebude.Takže poistky by ma vôbec nezaujímali.Okno nemá s chodom motora nič spoločné,takže neriešim,a na žhaviči tak nejak nemá čo odpiecť.Zamysli sa ešte nad dobíjaním.Pretože systém rozdeľovač kladivko vie tiež toho veľa zožrať.A čo na to ešte povie indučka.
Uživatelský avatar
K4cer
VIP
Příspěvky: 1686
Registrován: 30.03.2014 20:37
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od K4cer »

Předně vůbec nevíme jaké auto by to vlastně mělo být - Niva, Uaz, Pajero, Patrol, V3S, 815?
Na co to má sloužit, ježdění kolem chaty, nebo doprava materiálu (jakáho, kolik, jak daleko, kudy), má to mít tabulky nebo ne, v neposlední řadě cenová představa (jednak auta samotnýho, druhak provozní náklady), atakdále atakdále.

Za druhý, z tvýho projevu vůbec nemám dojem, že víš kde se vlastně věci jako žhavící svíčka v autě nacházejí a co tam dělaj, což předpovídá těžké časy - pokud chceš s tím automobilem fungovat tak musíš mít poměrně jasnou představu z čeho je složen a jak funguje, a taky jak ho opravovat a jak si pomoct při nedostatku čehokoli; bez toho to nebude mít dlouhou životnost.
Nejlepší způsob jak se to naučit je koupit si příslušnej automobil a pak si ho spravovat, ale nikdy to nebude ani lehký ani jednoduchý, a začínat řešením odolnosti protivá EMP je podle mě zbytečný, viz níže.

Benzín vs. nafta: malý auta maj tendenci bejt spíš benzínový, větší téměř výhradně na naftu. Benzín je háklivej na vodu (při sebelepším utěsnění je brodění s motorem ve vodě sázka do loterie), nesmí k požáru. Benzín (resp. to svinstvo co se jako benzín prodává dnes) jde skladovat s nejistým výsledkem. Naftovej motor nepotřebuje (téměř nebo vůbec) elektřinu, takže mu voda nevadí, a skladovat jde o něco líp (bezbio nafta z čepra např.). Sjednocení paliva s e/centrálou je jen bonus navíc, krom toho nafta půjde asi o něco líp sehnat (veškerá těžká technika vrčí na naftu).

Z naftovejch motorů se vyhni jakýmukoli modernímu DDTi a podobnejm novotám, hledáš klasickej dýzl se vstřikovacím čerpadlem ovládaným lankem od pedálu, v úplně ideálním případe s řadovým čerpadlem a bez turba (ale ne nutně, i s rotačním čerpadlem a turbem se žít dá, jen je to potenciálně další problém navíc - i když ne zásadní).

Jako první mě napadá starý Pajero, 2,5 nebo 2,8, nebo starej Patrol 160/260 (ten má výhodu tuhý přední nápravy, ale zase je to už docela kráva). Počítej ofšem, že u jakýhokoli vehiklu nevylepšenýho elektronesmyslama budeš bojovat hlavně se rzí, a většinou to ta rez vyhraje.

Mimochodem, myslím že celej EMP zbytečně moc prožíváte. V první řadě je nutno nějakej automobil mít, pak se ho naučit spravovat a udržet provozuschopnej. To že někdy v budoucnu teoreticky hrozí velmi nepravděpodobný EMP je je asi tak podstatný jako jesli to auto bude červený nebo modrý. IMHO nám hrozí asi tisíc pravděpodobnějších průserů a pokud tady fakt začnou lítat jaderný rakety, tak to jesli ti vrčí automobil bude poslední problém kterej budeš nucenej řešit.
Můžeš bejt osel, ale musíš si umět poradit :>
Boeday
Příspěvky: 11
Registrován: 26.12.2018 1:34

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Boeday »

Diky, tos napsal velmi hezky.
Odhadls spravne, ze ani nevim, kde jsou zhavici svicky. Proto bych chtel neco, co mi bude stat u baraku, parkrat za rok to vytahnu nekam na tankodrom vyzkouset, co to vsechno projede. Na beznou dopravu mam jiny auta. Vytahnu to do akce, az bude okolo metr snehu, popadany stromy, silnice ucpany trosecnikama. Nikam daleko s tim jezdit nehodlam, pruser hodlam prezit doma, kde mam vse zarizene. Jen abych mohl po poli dojet pro zbytek rodiny a pak do lesa lovit cerstvy maso :-)

Premyslim o nejakem Pajeru, Nissan Patrol atd, co nejstarsi, aby to bylo co nejjednodussi a velky. I kdyz to sam opravit neumim, mam v zasobe dost chlastu a hajzlpapiru, aby mi to nekdo pripadne poladil vymenou. A ano, urcite diesel, nechci mit dvoje palivo.

Jeste kdyz jsi psal o brodeni - jsem laik - videl jsem video, jak rusove projizdeli ladou niva nejakej mocal. Auto melo snorchl (to je predpokladam jen sani vzduchu), bylo az po motor ve vode, kdyz pridal plyn tak bahno vytikalo pod kapotou motoru (byla bila - bylo to hezky videt) a v miste vyfuku, metr pod hladinou, bublani. Asi po 10 minutach tu bazinu projel. Nechapu ten vyfuk - pri prodeni je vyfuk fakt pod vodou a splodiny se "pretlacuji" s vodou/bahnem, nebo tim vyfukem to bahno natece do motoru ale nevadi to? A to bahno, ktery vytikalo nad hladinou pod kapotou motoru - to mi taky nebere, jakoby nejakej motor (chladic?) nasaval to bahno a vyfukoval ho pod kapotou motoru ven. Vzivote jsem brodeni live nevidel, tak nevim, co se pritom pod vodou vlastne deje.

Jeste k brozeni - to ma ridic v kabine po kolena vodu, nebo ty kabiny jsou nejaj vodotesny, aby ridic nebyl mokrej? To se mi nezda.
Diky, Petr
Uživatelský avatar
K4cer
VIP
Příspěvky: 1686
Registrován: 30.03.2014 20:37
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od K4cer »

Tak k tomu brodění:

Ano, šnorchl je jen blbá trubka, která prodlužuje ssání, aby motor nasával co nejčistší vzduch (nahoře nad kabinou je míň prachu než v motorovém prostoru; šetří to filtr (v extrémních podmínkách dost výrazně)) a taky aby mohl do hlubší vody (nassátí většího množství vody je pro motor konečná, logicky). Podmínkou funkce je že celý ssací potrubí včetně filtru je utěsněný. Nahoře bývá zakončen buď tzv. kobrou (zahnutý jakože nasávání) nebo cyklonem (odstředivej předfiltr jako měly 148čky na blatnících), ten ještě zachytává nejhrubší nečistoty včetně značnýho procenta prachu. Nevýhodou šnorchlu je zvýšený odpor nassávání a tedy větší spotřeba paliva, s cyklonem zvlášť.
Výfuku zalití vodou nevadí, pokud motor vrčí, ty spaliny vodu protlačí. Problém může nastat při vypnutí motoru, voda může zalít výfuk a nemusí se ti podařit nastartovat, protože startér tu vodu neprotlačí.

Psal jsem že benzínový motor je háklivější, né že v tý vodě určitě chcípne. Ale z mých zkušeností bych řekl že spíš ano než ne. Stoprocentně utěsněný zapalování je spíš zbožný přání než cokolif jinýho, a tech 20 tisíc V který jdou na svíčky si cestu najde kdekoli, stačí trochu vlhkosti. Niva na videu mohla být naftová.
Motoru samotnýmu utopení ve vodě až tak nevadí, háklivý je akorát rozžhavený sběrný portubí, to může popraskat - proto se doporučuje nevjíždět s horkým motorem do vody a nechat ho nejdřív vychladnout.
Hůř to nesou řemeny (ventilátoru, vodní pumpy atd.) a zvlášť případný řemen rozvodů, pokud je na automobilu přítomen - proto je daleko lepší vybírat motor který nemá rozvody řemenem. Ideální je rozvod vozubenejma kolečkama v oleji, ale takovejch motorů je málo.
Chladič jako takovej se nehejbe a zalití vodou mu nevadí, při brodění bahnem se ale ucpává a následné čištění se nejspíš nevobejde bez jeho demontáže z automobilu a důkladného vyvapkování mimo auta (osobní zkušenost).
Vrtule chladiče je háklivější, zejména pokud je natvrdo na řemenici (řešil jsem případ, kdy po vjetí do vody pod plynem se vrtule vohnula jako květinka a rozsekala chladič). Ve starších manuálech k vojenské technice se běžně doporučuje před broděním sundat řemen pohánějící vrtuli. Vrtule hnaná přes viskospojku většinou brodění snese bez potíží, protože ve studené vodě se bude točit jen pomalu. Elektrická vrtule nejspíš ve vodě nesepne, nebo ji můžeš odpojit.
Při brodění taky hrozí že ti nateče voda do některýho voleje (motor, převodovky, diferáky, případně další náplně někde) a takovej volej moc nemaže a je nutno ho co nejdřív vyměnit. Při brodění v blátivé vodě (což je téměř vždy) taky docela trpí všechny simeringy (nápravy, klika u řemenice) a taky další bižuterie pověšená na motoru, např. ložiska v alternátoru - všechny tyhle věci budou umírat výrazně dřív.

Kabina automobilu je relativně vodotěsná (pokud ti tedy nevyrezl kus podlahy) a auto vodu nabírá docela pomalu, takže při brodění stylem průjezd se uvnitř nic moc neděje, nanejvejš ti budou čvachtat koberce. Při delším rochnění ve vodě ti voda uvnitř nejspíš vystoupá.
Další věc je že vzduch uvnitř auto dost výrazně nadlehčuje a kola tím ztrácí trakci, takže je zpravidla lepší otevřít dveře a nechat vodu natéct dovnitř. Mašinista není kytička a auto to přežije; druhá věc je že koberce a sedačky budou schnout tři měsíce, bahno bude ůplně ve všem, ne všechna elektrika to přežije (rádio a vysílačka určitě ne) a žabací smrat bude v autě nejmíň rok.
Můžeš bejt osel, ale musíš si umět poradit :>
Uživatelský avatar
DeadMan
Příspěvky: 3046
Registrován: 30.04.2012 19:27
Bydliště: Slezsko

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od DeadMan »

Zdar děcka :mrgreen:

Letos jedu poslední zimu na původních celoročních myšelinech a poohlížím se, co nového si pořídit na Dustera.

Co říkáte na MATADOR MP 72 Izzarda A/T 2 :?:

https://www.rajpneu.cz/pneumatika/215-6 ... FR-MATADOR

Původně jsem pošilhával po BFGOODRICH ALL TERRAIN T/A KO2

https://www.rajpneu.cz/pneumatika/215-6 ... BFGOODRICH

,ale rozdíl v ceně je značný a pokud by ve vlastnostech byl jen drobný, tak není co řešit ;)
You cannot kill me as I am already dead!
Uživatelský avatar
K4cer
VIP
Příspěvky: 1686
Registrován: 30.03.2014 20:37
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od K4cer »

Asi spíš ne. Já bych tedy velmi nerad psal že Izzardy sou na hovno a složitě důvodil proč, hlavně když jsem je sám neměl a názor si tvořím jen z toho že se léta pohybuju v branži. Izzardy sou relativně levný, ale neznám nikoho kdo by je nějak vychvaloval, zato znám pár lidí co řekli že nebyli spokojeni, diplomaticky řečeno. Možná ti někdo řekne něco jinýho, já osobně bych si je určitě nekoupil.

BFG AT (první, původní verzi která se už nedělá) mám a jsem s nima docela spokojen, i když zimní guma to rozhodně není. Nový KO2 jsem měl v ruce a nijak moc mě nenadchly, ale zatím jsem slyšel spíš chválu než negativa.
Měl jsem i Yokohamy AT-S (https://www.pro-pneu.cz/4319-yokohama-g ... rocni.html) a taky byly na běžný ježdění velmi dobrý, dokonce i v zimě. Tajdle sou nějaký další Yokohamy https://www.pro-pneu.cz/33277-yokohama- ... ni-ms.html a vypadaj nadějně (líbí se mi to bohatší lamelování na zimu), ty by taky stály za pokus.
Další alternativa sou Grabbery AT, na AT2 mám taky docela kladný reference (https://www.pro-pneu.cz/3771-general-gr ... rocni.html), AT3 (https://www.pro-pneu.cz/32681-general-g ... ni-ms.html) neznám ale počítám že se budou chovat podobně.
Ekonomicky přítulná možnost jsou Insa Turbo Ranger (takle pajcát původní BFG AT, protektor ze Španělska https://www.megalevnepneu.cz/insa-turbo ... 17261.html). Nenech se odradit tím že je to protektor, jsou oprafdu velmi kvalitní a kdyby to na nich nebylo napsáno tak to ani nespoznáš. Insy jsem měl dvě sady v jiným dezénu a byl jsem s nima spokojen. Tenhle dezén (pajcát AT) dělá kdekdo kdo má protektorovnu, s větším nebo menším ůspěchem, IT je asi nejlepší, zbytek tak porůznu.

Všechny zmíněný gumy by měly mít voznačení M+S, který v zimě potřebuješ, ale uděláš líp když si to vověříš u prodejce.
Ceny nejspíš najdeš lepší, já jsem vložil první linky co sem našel (aby bylo vidět vo čem píšu).
Můžeš bejt osel, ale musíš si umět poradit :>
Uživatelský avatar
DeadMan
Příspěvky: 3046
Registrován: 30.04.2012 19:27
Bydliště: Slezsko

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od DeadMan »

Pokud ta nespokojenost byla v terénu, tak to by až tak nevadilo, protože v 90% jezdím asfalt.

Tři litry bych dal za fakt super gumu, ale obecně se chci držet těch dvou.

A co domácí produkce BARUM QUARTARIS 5 ?

https://m.rajpneu.cz/pneumatika/215-65- ... H-FR-BARUM

Sice to nejsou AT, ale na takové to domácí žvýkání :D

Tady SK gumy v akci https://m.youtube.com/watch?v=WAAtpabpEEc
You cannot kill me as I am already dead!
Strelec45
VIP
Příspěvky: 1187
Registrován: 17.02.2013 9:59
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Strelec45 »

Mám podobný problém, řeším něco na "léto". Matadory Izzarda jsem měl první generaci, nebyly špatný, ale proti BFG Allterain, co má mamina na Rextonu je to nebe a dudy. Na mokru byly špatný. Nová generace mi byla taky vymluvena, a asi poslechnu. Mám to z více zdrojů. Páč mám karavan za auto, řeším AT abych se bez problémů dostal někde z bahna nebo mokrý trávy :mrgreen: kempu. Jinak taky jezdím cca 90% silnice. Naproti tomu Matadorky mám na zimu a ještě s Mussem jsem byl na Frýzových boudách bez řetězů na cca 15 cm sněhu s ledovým podkladem. Obstály, ale já jsem z nížiny, tak na hory bych asi doporučil jinou značku. ;)
Mimochodem mamině jsem ty BFG pořizoval před rokem v 235/75R16 za 2500,- cca. Silně podražily. :head

Já mám Actyona o trochu větším průměru pneu a uvažuji o těchto:

https://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/pneum ... ?id=119169
nebo můj favorit:
https://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/pneum ... ?id=141524
nebo
https://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/pneum ... ?id=119482
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Strelec45
VIP
Příspěvky: 1187
Registrován: 17.02.2013 9:59
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Strelec45 »

Ty Barumky, to jsou zimáky. Nejsou vhodný na vysoký teploty. Chce to dvě sady pneu, říkejte si co chcete, ale je to tak. Samo na silnici. Do terénu je to jinak.
Mimochodem Duster ti na polňačky a slabý terén vezme i klasický silniční. Šel bych do nich taky, nemít karavan... No abych tak moc nekecal, vono to auto i líp vypadá, když má chlupatý gumy. :chuckle
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Uživatelský avatar
K4cer
VIP
Příspěvky: 1686
Registrován: 30.03.2014 20:37
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od K4cer »

Támhlety Barumy neznám, myslím že jsem je ani neměl v prackách. U nás je pneuservis spíš bokovka takže toho přezování už nedělám tolik jako kdysi.
Ale docela mám dojem že ty nechceš poradit, ty spíš chceš aby ti někdo pochválil co sis vybral. Tak si kup T3ky a já ti napíšu jak sou úžasný :mrgreen:

Střelec45: všechny troje sou zhruba ta samá kategorie, ty nejlíp víš na co je potřebuješ.

Ale oponoval bych stran těch dvou sad a taky stran silničních na Dustera.

Do 10tkm ročně sou dvě sady nesmysl, vobě mu zestárnou f garáži. To už rači ať jezdí na zimních (koneckonců, poslední rok nebo dva se opět začal razit trend celoročních pneu; myslím že ty Barumy sou právě jedny z nich).
Silniční na Dustera a podobný soft-off sou sice možný, ale zbytečný. Pozitiva čistě silničních gum na Dusteru stejně nevyužije (jedině že by v něm měl desetiválec) a mimo cesty sou silniční gumy úplně nahovno. Právě proto jsem mu kdysi radil ATčka (to byl docela dlouhej elaborát tehdy), protože na silnici jsou téměř jako silniční a v lehčím terénu a v zimě jsou uspokojivý, pokud řidič není vůl. Přecejenom na to tady koukáme i trochu z rozpadlickýho hlediska, třeba se tím autem někdy bude potřebovat dostat domů za podmínek jinejch neš ideálních. Nic terénnějšího bych na běžný ježdění nedával (i když znám člověka co má na eMLku T3ky); na druhý straně jakej má smysl mít terénní auto (relativně) a vobout na něj silniční gumy, to je blbost přece.
To samý platí pro dodáfky, na hnací nápravu rozhodně něco jako ATčka: na silnici rozdíl nepoznáš a když vjedeš do bláta tak rozhodně ano.

Myslete rozpadlicky, Halík! Dyš budeme mít na úchylný Hlítce silniční gumy, jakej je náš rozpadlickej potenciál? Nižší, kurva, nižší!
Můžeš bejt osel, ale musíš si umět poradit :>
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od dracekvo »

Univerzály bych teda na auto nechtěl. Nefunguje to pořádně ani v zimě ani v létě. Nejvýstižnější název je podle mě kočkopes.
Já jezdím celoročně na zimákách a nemám s tím nejmenší problém. V zimě jezdím lepší tj nad 4mm a na léte přehazuju na horší zimáky, které tak dojíždím. V "terénu" s tím nemám problém, vždy jsem vytáhl vozík dřeva odkud jsem potřeboval.
Nevídím důvod proč vyhazovat dobrý gumy které můžu dojezdit v létě. Samozřejmě to chce jezdit s mozkem a pamatovat co mám obuto.
Uživatelský avatar
DeadMan
Příspěvky: 3046
Registrován: 30.04.2012 19:27
Bydliště: Slezsko

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od DeadMan »

Ale chci poradit, ovšem dávat za gumy takovou raketu se mi nechce :mrgreen:
You cannot kill me as I am already dead!
drigon
VIP
Příspěvky: 2954
Registrován: 28.11.2012 23:44

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od drigon »

V zimě jezdím na zimních gumach, ono tady na Vysočině je cokoliv jiného o hubu. A v létě podlimitní zimní gumy dojíždím, případně dávám ostřejší letní. Jezdím do lesa s károu za autem ke včelám, tak se odtamtud potřebuji dostat. A rozdíl mezi zimní a nějakou hi-tech dálniční gumou je na lesní cestě pořádně poznat (samozřejmě ve prospěch zimních). Navíc je fabia jen predohrabka, tak mne to nutí uvažovat i nad stylem jízdy a stavem cesty v lese.
S pozdravem M.
Koukej tak, aby jsi viděl.
Uživatelský avatar
malajizva
Příspěvky: 853
Registrován: 14.10.2014 20:46

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od malajizva »

já jezdím na zimákách celej rok:
Přílohy
gumy2.jpg
Foedum inceptu, foedum exitu.
Quis autem custodiat ipsos custodes?
Odpovědět