Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Já např. mám na Ducatu také jen zimní,nějaké NEXT či jak se to jmenuje. Jediná nevýhoda co jsem si všiml je,že dost kloužou na mokru (nejsou ojetý ) ale mechoš povídal,že dodávka bude klouzat vždy protože je těžká. Máme v ní nějaké nářadí a ač mám krátkou nízkou verzi,váží 2,5 t. Spíš jsem přemýšlel o dvou kusech kompletních off kol,ale na ty moje tři akce za rok kdy jedu s chlapama na soft to nemá cenu. Šak mě Chorche kdyžtak vytáhne
Čechy čechům !!!!!
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Na horách dávám řetězy (když je hodně sněhu), třeba teď mezi svátky jsem si odskočil na chatu, nasadil na všechny čtyři kola, dal lock, vypnul protikluz a i když tam bylo 15cm sraček, tak jsem jel jak tank i na těch sjetých celoročních mičulinech
Myslím že právě u 4x4 se ty celoroční oplatí mít (v létě lepší než zimní a v zimě lepší než letní a díky pohonu bezpečné v každou roční dobu, akorát člověk nesmí jezdit jak hovado).
Myslím že právě u 4x4 se ty celoroční oplatí mít (v létě lepší než zimní a v zimě lepší než letní a díky pohonu bezpečné v každou roční dobu, akorát člověk nesmí jezdit jak hovado).
You cannot kill me as I am already dead!
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Celkem zajímavý test https://www.youtube.com/watch?v=ymUAcReBwBE
You cannot kill me as I am already dead!
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Pro pořádek se předem přiznávám, že jsem silničář a s terénem zkušenosti nemám.
Ale: tatíkovy Matadory mají podle EUštítku přilnavost na mokru E. Netvrdím, že ty EUštítky jsou naprosto objektivní, ale tak nízké hodnocení pneumatiky na mokré silnici jsem ještě neviděl, takže na auto, se kterým jezdím 90% na silnici a vozím v něm rodinu... dobře bych si to nejprve promyslel...
A mimochodem, ve všech testech silničních pneumatik je Matador standartní uzavírač výsledkové listiny, obvykle s takovým výsledkem, že to sebenižší cena nemůže omluvit.
Ale: tatíkovy Matadory mají podle EUštítku přilnavost na mokru E. Netvrdím, že ty EUštítky jsou naprosto objektivní, ale tak nízké hodnocení pneumatiky na mokré silnici jsem ještě neviděl, takže na auto, se kterým jezdím 90% na silnici a vozím v něm rodinu... dobře bych si to nejprve promyslel...
A mimochodem, ve všech testech silničních pneumatik je Matador standartní uzavírač výsledkové listiny, obvykle s takovým výsledkem, že to sebenižší cena nemůže omluvit.
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Hmm, to by bylo na pikaču
Každopádně mám nového favorita
https://www.rajpneu.cz/pneumatika/215-6 ... B-YOKOHAMA
Každopádně mám nového favorita
https://www.rajpneu.cz/pneumatika/215-6 ... B-YOKOHAMA
You cannot kill me as I am already dead!
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Dracekvo: jasně, vždy je to hodně vo kompromisech. Kočkopes to je, ale nekoukej na to z pohledu že sou v zimě horší než zimní; ber to tak že jsou v zimě lepší než letní, protože to je pointa.
Jezdit celoročně na zimních je funkční varianta (mimochodem, nejlepší gumy na suché léto jsou vojetý zimní, na vodě to už ale neplatí). Zimní jsou taky kus lepší do terénu, ale furt budou horší než ATčka.
drigon: souhlas. Pokud jezdíš v jiných než průměrných podmínkách tak tomu taky přizpůsobíš vobutí.
V ideálním případě by každý měl mít pět sad gum, které ovšem nikdo se zdravým rozumem nebude furt přehazovat. Cílem celý diskuse je právě optimalizovat nějaký gumy na nějakou kombinaci podmínek ježdění.
malajizva: to právě ale nejsou zimní co máš, to sou (pokud se nemejlím) GY Wrangler Duratrac, a to sou hlavně ATčka, i když voptimalizovaný právě na jízdu v zimě. Mimochodem, v zimě jsou výborný a v lehčím terénu taky (což je věc kterou málokterý gumy dokážou) a kdyby byly k sehnání v dospělý velikosti tak už je mám na autě.
golem: souhlas. Matador kdysi dělal vynikající zimní gumy, MP55 (56tky taky byly dost dobrý), ale časem to nějak posrali a už z nich žádný velký nadšení není. Letní nebyly nikdy nic moc. Zajímavý že třeba Barum zas nikdy neuměl dobrý zimní, ač je to původně jedna firma.
Deadman: v podstatě máš pravdu, já to akorát chtěl směrovat trochu do těch AT - když je porovnáš s těma allseason silničníma, tak máš navíc výhodu v lehčím terénu. Řetězy jsou super, ale to obouvání je dost vopruz, takže jsem ti chtěl ušetřit pár nahazování.
EDIT: jj, ty Yokohamy by mohly bejt uspokojivý.
Jezdit celoročně na zimních je funkční varianta (mimochodem, nejlepší gumy na suché léto jsou vojetý zimní, na vodě to už ale neplatí). Zimní jsou taky kus lepší do terénu, ale furt budou horší než ATčka.
drigon: souhlas. Pokud jezdíš v jiných než průměrných podmínkách tak tomu taky přizpůsobíš vobutí.
V ideálním případě by každý měl mít pět sad gum, které ovšem nikdo se zdravým rozumem nebude furt přehazovat. Cílem celý diskuse je právě optimalizovat nějaký gumy na nějakou kombinaci podmínek ježdění.
malajizva: to právě ale nejsou zimní co máš, to sou (pokud se nemejlím) GY Wrangler Duratrac, a to sou hlavně ATčka, i když voptimalizovaný právě na jízdu v zimě. Mimochodem, v zimě jsou výborný a v lehčím terénu taky (což je věc kterou málokterý gumy dokážou) a kdyby byly k sehnání v dospělý velikosti tak už je mám na autě.
golem: souhlas. Matador kdysi dělal vynikající zimní gumy, MP55 (56tky taky byly dost dobrý), ale časem to nějak posrali a už z nich žádný velký nadšení není. Letní nebyly nikdy nic moc. Zajímavý že třeba Barum zas nikdy neuměl dobrý zimní, ač je to původně jedna firma.
Deadman: v podstatě máš pravdu, já to akorát chtěl směrovat trochu do těch AT - když je porovnáš s těma allseason silničníma, tak máš navíc výhodu v lehčím terénu. Řetězy jsou super, ale to obouvání je dost vopruz, takže jsem ti chtěl ušetřit pár nahazování.
EDIT: jj, ty Yokohamy by mohly bejt uspokojivý.
Můžeš bejt osel, ale musíš si umět poradit :>
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Mám to natrénováno, takže obuto mám doslova za pár minut, ale sundat to je na posrání = vždy celý zajebaný od těch sraček
You cannot kill me as I am already dead!
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Jo, člověk si musí vybrat co je pro něj nejlepší.
Já třeba zimáky bral kvůli tomu, že je pro mě důležitější maximální bezpečnost za extrémních podmínek. Tj. sníh, náledi a tak. V létě extrémní podmínky nejsou a tam je pro mě zimák dostatečný.
Právě horší vlastnosti na sněhu u univerzálů je pro mě věc přes kterou vlak nejdede. Jedině na sněhu se fakt ukáže ten pravý rozdíl v kvalitě gum a většinou ty rozdíly (třeba při brždění) tam jsou v řádech metrů.
Kdežto kdykoliv jinde nejsou ty rozdíly mezi gumama až tak markantní.
Já třeba zimáky bral kvůli tomu, že je pro mě důležitější maximální bezpečnost za extrémních podmínek. Tj. sníh, náledi a tak. V létě extrémní podmínky nejsou a tam je pro mě zimák dostatečný.
Právě horší vlastnosti na sněhu u univerzálů je pro mě věc přes kterou vlak nejdede. Jedině na sněhu se fakt ukáže ten pravý rozdíl v kvalitě gum a většinou ty rozdíly (třeba při brždění) tam jsou v řádech metrů.
Kdežto kdykoliv jinde nejsou ty rozdíly mezi gumama až tak markantní.
- Bill Masen
- Editor
- Příspěvky: 3752
- Registrován: 08.02.2015 16:49
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Ono to není tak docela pravda, zimní gumy mají jinou směs, takže i jinou přilnavost k horké silnici. V zahraničí jsou za zimáky v létě i pokutydracekvo píše:...V létě extrémní podmínky nejsou a tam je pro mě zimák dostatečný...
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Tuším loni jsem řešil řetězy a zkušení mi radili Pewag atd. a já že 2-3x do roka stáčí obyč, no a nestačí
Odskočil jsem si sám na víkend na chatu odpočinout si po dlouhém volnu od rodiny a díky nadílce sněhu dostat Dustera na hranici svých možností.
Myslím, že jsem tu hranici překročil, protože jsem urval levý přední řetěz (pravý zadní poškodil) a připekl spojku (celkem slušně zasmrděla v kabině).
Na chatu jsem dorazil v pátek po čtvrté hodině = byla už tma (což mi připomnělo, že bych měl už konečně pořídit to přídavné světlo na střechu) a druhý den ráno jsem si kvůli intenzivnímu sněžení pro jistotu popojel trochu níže (fotky jsou z druhého dne, sníh v některých místech dosahoval až 40 cm).
Bohužel největší slabina Dustera je jeho motor = nedostatek výkonu, cca 50 koní navíc by rozhodně neškodilo (v Rusku se prodává i 2.0l benzín a ten by určitě stačil).
No a pokud by se to celé zvedlo ještě o 5-10cm, tak by to bylo super (a nebo rovnou koupit Patrola nebo Pajero atd. ).
PS: začínám mít takové nutkáni si pořídit skutečný off
Odskočil jsem si sám na víkend na chatu odpočinout si po dlouhém volnu od rodiny a díky nadílce sněhu dostat Dustera na hranici svých možností.
Myslím, že jsem tu hranici překročil, protože jsem urval levý přední řetěz (pravý zadní poškodil) a připekl spojku (celkem slušně zasmrděla v kabině).
Na chatu jsem dorazil v pátek po čtvrté hodině = byla už tma (což mi připomnělo, že bych měl už konečně pořídit to přídavné světlo na střechu) a druhý den ráno jsem si kvůli intenzivnímu sněžení pro jistotu popojel trochu níže (fotky jsou z druhého dne, sníh v některých místech dosahoval až 40 cm).
Bohužel největší slabina Dustera je jeho motor = nedostatek výkonu, cca 50 koní navíc by rozhodně neškodilo (v Rusku se prodává i 2.0l benzín a ten by určitě stačil).
No a pokud by se to celé zvedlo ještě o 5-10cm, tak by to bylo super (a nebo rovnou koupit Patrola nebo Pajero atd. ).
PS: začínám mít takové nutkáni si pořídit skutečný off
You cannot kill me as I am already dead!
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
I slabej motor stačí.
Bohužel nevýhoda Dusteru je právě ta spojka, nízká světlá výška a absebce redukce. Nejlepší je auto s redukcí nebo aspoň klasickej automat. To pak můžeš auto víc trápit a neničíš spojku.
Ale nevím jestli má pro tebe cenu kupovat jiný auto kvůli jednomu dni v roce
A jestli jezdíš nejčastěji po silnici, tak něco silničního. Ono jezdit ve starém offroadu není nic moc na pohodlí, hlučnost a spotřebu
Ale pokud by si chtěl něco lepšího, co jezdí pěkně i po silnici, tak bych šel do Subaru Forester. Vsadím se, že s ním by ses dostal na chatu pohodlněji jak s Dusterem.
Bohužel nevýhoda Dusteru je právě ta spojka, nízká světlá výška a absebce redukce. Nejlepší je auto s redukcí nebo aspoň klasickej automat. To pak můžeš auto víc trápit a neničíš spojku.
Ale nevím jestli má pro tebe cenu kupovat jiný auto kvůli jednomu dni v roce
A jestli jezdíš nejčastěji po silnici, tak něco silničního. Ono jezdit ve starém offroadu není nic moc na pohodlí, hlučnost a spotřebu
Ale pokud by si chtěl něco lepšího, co jezdí pěkně i po silnici, tak bych šel do Subaru Forester. Vsadím se, že s ním by ses dostal na chatu pohodlněji jak s Dusterem.
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Našel jsem inzerát na pancéřovaného Land Rovera za 159 000 Kč.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/land ... oFrom=list
https://www.sauto.cz/osobni/detail/land ... oFrom=list
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Co se týče pohodlí, tak starý off na tom nebude oproti Dusterovi zas tak špatně
Každopádně ten Forester je moje tajná volba
Každopádně ten Forester je moje tajná volba
You cannot kill me as I am already dead!
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
No zrovna ten Lanďák je tvrdý a hlučný. Cestovní rychlost je tak 80 km/h, pak sluchátka.
Zkus se podívat i na korejce, jsou za dobrou cenu a nejsou tak špatný, jak nezasvěcený říkaj. Já mám Actyona, rok 2009, rám, zadní tuhá Dana, přední připojitelná, redukce... tak trochu neortodoxní, já vím, ale nesporné kvality má. Dá se s tím lítat jak s osobákem, nikdo ti to neukradne spotřeba odpovídající, v terénu se neztratí, i když Hlídce nebo Panděru terénními vlastnosti bez úprav nestačí, to je jasný. Ale jeď Hlídkou 170, nebo aspoň 130 na dálnici.
Vždycky je něco za něco.
Zkus se podívat i na korejce, jsou za dobrou cenu a nejsou tak špatný, jak nezasvěcený říkaj. Já mám Actyona, rok 2009, rám, zadní tuhá Dana, přední připojitelná, redukce... tak trochu neortodoxní, já vím, ale nesporné kvality má. Dá se s tím lítat jak s osobákem, nikdo ti to neukradne spotřeba odpovídající, v terénu se neztratí, i když Hlídce nebo Panděru terénními vlastnosti bez úprav nestačí, to je jasný. Ale jeď Hlídkou 170, nebo aspoň 130 na dálnici.
Vždycky je něco za něco.
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Lyster: téní LandRover, toe Santana; s LR to nemá společný vůbec nic kromě tvaru, asi jako kosa s kalachem. Myslím že to dělali španělé f tý samý fabrice co plachtový mrňousy.
Chvíli jsme to měli jako služební, komfort žebřiňáku (doslova, masivní listový pera) a imrvére v ní něco chrastilo a bylo nutno to dotáhnout nebo zahodit; ale překvapivě se to kazilo míň než se čekalo. O pancéřování nevím nic moc, ale s dvavosmou to bude strašně utahaný a v terénu díký váze (pro Billa hmotnosti) asi taky nic moc.
K těm řetězům: tesko a podobnej aušus stačí na vyjetí z krizové situace, to jsem psal já a za tím si stojím - taky jsem na nich něco málo najezdil. Stačí na vyjetí znamená že i kdybys je jen naházel pod kola, tak je to lepší než podkládat rohožky - rozhodně je lepší mít ty levný v kufru, než nemít ty drahý protože sou drahý.
Ježdění na chatu na hranici možné průjezdnosti osobáku není vyjetí z krizový situace, na to si kup profi řetězy.
Já měl (a mám, jako záložní) zkrácený z vejtřasky, pak se mi povedlo koupit jeden pár kónigů, a ty jsem zatím neroztrhl ani s vlekem.
Střelec45: hehe, dlouhá Hlítka 150 jede, ale vůbec jí to nedělá dobře, a žere jak kráva. Krátká by sice jela taky, ale nejde udržet na silnici.
Chvíli jsme to měli jako služební, komfort žebřiňáku (doslova, masivní listový pera) a imrvére v ní něco chrastilo a bylo nutno to dotáhnout nebo zahodit; ale překvapivě se to kazilo míň než se čekalo. O pancéřování nevím nic moc, ale s dvavosmou to bude strašně utahaný a v terénu díký váze (pro Billa hmotnosti) asi taky nic moc.
K těm řetězům: tesko a podobnej aušus stačí na vyjetí z krizové situace, to jsem psal já a za tím si stojím - taky jsem na nich něco málo najezdil. Stačí na vyjetí znamená že i kdybys je jen naházel pod kola, tak je to lepší než podkládat rohožky - rozhodně je lepší mít ty levný v kufru, než nemít ty drahý protože sou drahý.
Ježdění na chatu na hranici možné průjezdnosti osobáku není vyjetí z krizový situace, na to si kup profi řetězy.
Já měl (a mám, jako záložní) zkrácený z vejtřasky, pak se mi povedlo koupit jeden pár kónigů, a ty jsem zatím neroztrhl ani s vlekem.
Střelec45: hehe, dlouhá Hlítka 150 jede, ale vůbec jí to nedělá dobře, a žere jak kráva. Krátká by sice jela taky, ale nejde udržet na silnici.
Naposledy upravil(a) K4cer dne 06.01.2019 21:32, celkem upraveno 1 x.
Můžeš bejt osel, ale musíš si umět poradit :>
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Čekal jsem, že se ozveš.
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
You cannot kill me as I am already dead!
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Zdar borci
Myslíte, že by to mělo smysl?
https://www.pruziny.info/zatezove-pruzi ... ,2285.html
http://www.aircarsystem.cz/cs/dacia-ses ... t/116746p/
Myslíte, že by to mělo smysl?
https://www.pruziny.info/zatezove-pruzi ... ,2285.html
http://www.aircarsystem.cz/cs/dacia-ses ... t/116746p/
You cannot kill me as I am already dead!
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
já mám na starým Xtrailu Nokian WR SUV a zatím jsem v zimě dojel všude kam jsem potřeboval. ( s vědomím že mám SUV pochopitelně )
u nás a cesta k nám edit fotky
u nás a cesta k nám edit fotky
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
pěkný to tam máš....
Jeste se nestalo, aby to nejak nedopadlo..