Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
Uživatelský avatar
bacil
Příspěvky: 2911
Registrován: 29.10.2013 15:56

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od bacil »

Já vím, že u aut platí co kus to originál takže zkušenosti jiných se mohou lišit, ale mám s japonskýma autama docela dlouhou osobní zkušenost plus pár sousedů a známých, takže vím co je ta jejich ocel za bláto a co jsou slabý místa a pokud někdo ze známých se k japonci choval "moderně", měl pořád problémy, nebo když si dal LPG, ty na to prostě nejsou. Když se k tomu chováš slušně, měníš jen kapaliny, gumy, svíčky a brzdový destičky. Jo vlastně žárovky včetně těch v palubce. Po 200k ještě těsnění u ventilů, pak ještě bývá prorezlý výfuk a samozřejmě baterku, aby byl výčet údržby japonců kompletní. Řadím s meziplynem, to taky moc lidí nedělá. Mě ty malý japonský auta bezvadně slouží a známým v podstatě taky.

A co se týče jiných věcí, nepodsouvejte mi nic, co jsem neřekl.
Levná dezinfekce: viewtopic.php?p=217870#p217870
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Uživatelský avatar
Vapik
Příspěvky: 45
Registrován: 19.01.2018 15:27
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Vapik »

Woody Crafty píše: 25.08.2020 13:53 A kam se to dává do toho podvozku když je rezerva na 5.dveřích? (např. Pajero, kia sportage, cherokee/grand)
To benzinové topení stojí jak to webasto, nebo je levnější?
Tohle mě docela zajímá. Otázka je jestli riskovat diesel se všemi jeho neduhy a riziky, nebo si dát na tu ojetinu LPG za 30-40k.
Nazdar v podstatě už to bylo řečeno výše. Nicméně posílám pár vozidel s různými formami přestaveb.
Jinak ještě třeba takový fiat freemont je vhodný k přestavbě, protože jedna nádrž vejde do kufru místo rezervy a druhá pod auto dozadu. Dále bych nepotvrdil obavu ze smradu uvnitř auta, pokud je nádrž v autě. Měl jsem dlouhá léta auto s nádrží uvnitř místo rezervy a nikdy jsem nic necítil. Samozřejmě jsem statisticky nevýznamný vzorek.
http://lpg.slupsk.pl/Instalacja_LPG_Jee ... ,1136.html
https://www.ozonlpg.com/LPG-Conversion- ... 7L_V8.html
https://www.crdperformance.com/lpg/lpg- ... verpool%27
https://www.whichcar.com.au/reviews/cus ... ies-review
https://www.bigjimny.com/mediawiki/inde ... ply_system
http://ipocars.com/vinfo/hummer/h3_3_7_ ... -2010.html
honzasl
Příspěvky: 323
Registrován: 10.03.2016 10:13

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od honzasl »

Řadím s meziplynem, to taky moc lidí nedělá.

To je prosím u moderního auta dobré k čemu?
Woody Crafty
Příspěvky: 472
Registrován: 09.04.2020 14:19
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Woody Crafty »

vapik: díky

Co se týče Japonců, tak většinou fungují spolehlivě. Pokud se ale začnou nějak kazit a porouchávat, tak vás to finančně sežere a je to na hození ze skály. Tady bych souhlasil, že když se k tomu majitel chová jak prase, tak takovou ojetinu kupovat je za trest. Lidi kolem mě mají s japonci dobré zkušenosti, jen se to holt nesmí kupovat od nějakého dobytka :)

Ale SUV a terénní auta jsou kategotie sama pro sebe s řadou problémů.
Btw. nevíte někdo jaký je rozdíl mezi klasickým Pajerem a Pajerem-sport?
Připadá mi že ten Sport má menší světlou výšku a spíš už to je do SUV.
Budoucnost? Ta bude taková, jakou si ji uděláme.
MarS
Příspěvky: 501
Registrován: 22.03.2020 11:28
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od MarS »

RAVku bych vzal ale v hybridu. Máš auto se spotřebou dieslu, ale bez jeho problémů ;) Jednoduchej atmosferickej motor, mužeš to naplno využívat i po městě na krátký štreky, bez toho abys řešil, jestli se něco posere.. nemá to ani další údržbový soušástky startér, spojku, alternátor, díky cěmuž například neřešíš, jestli v zimě nastartuješ, prostě zapneš klíček, auto okamžitě naskočí bez ohledu na mráz. taková zdánlivě drobnost, ale potěší. Komfort automatu netřeba moc zdůrazňovat. Manévrování v kopci, rozjezdy do kopce apod to je díky elektrice úplně jinej rozměr ovládání, nehledě na to, že tam nic netrpí. Protože když brzdíš, tak rekuperuješ, dost šetříš brzdy. Sám mám třeba na Priusu pořád původní (najeto 125 tisíc) a najedou další desítky tisíc. Životnost baterie obrovská, i kdyby náhodou někdy odešla, nová stojí cca 40 tisic( NiMH). Pokud bys jí nechtěl kupovat, pořád máš plnohodnotnej vůz. V Americe ale i západ Evropy se třeba Priusy hojně používaj jako taxíky, proč asi? Právě z toho důvodu, že to je úsporný, spolehlivý a téměř bezúdržbový. Na tu baterii nalítaj 300 tisíc normálně.
Uživatelský avatar
Vapik
Příspěvky: 45
Registrován: 19.01.2018 15:27
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Vapik »

Jo a ještě toho hybrida předěláš na plyn (opravdu jsem viděl) a budou ti prakticky peníze přibývat :chuckle
MarS
Příspěvky: 501
Registrován: 22.03.2020 11:28
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od MarS »

Nemluvě o tom, že to je generátor na kolech, takže můžeš připojovat spotřebiče, přitápět si, klimatizovat, poslouchat radio, aniž by ti to za noc vysálo nádrž. Bere si to šťávu z baterie a cca 2-3x do hodiny sepne motor cca na minutu aby dobil. Sám to nemam změřený, ale za noc nespálíš rozhodně víc než pár litrů benzinu.

Jo lidi vůči tomu maj spoustu předsudků, bojí se toho, ale za mě hybrid je smysluplná technologie. Spojení spalovák+elmotor dává zajímavý synergie, který člověk ocení až časem viz třeba co jsem napsal výše.

Jinej hybrid než od Toyoty bych ale asi nechtěl. Bavil jsem se s jednim automechanikem od Toyoty a ten mi třeba říkal, že to maj dobře udělaný, tu baterku maj zapojenou tak, abys jí využíval v poměrně malým rozsahu na co největší životnost, naopak že prý třeba u BMW s tim byl problém a baterie odcházely na to, že jí moc ždímou.

No nic nebudu tu flamovat, já jen, že Woody zmínil tu RAV.
GOD
VIP
Příspěvky: 712
Registrován: 09.05.2012 11:18

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od GOD »

dakujem za rady,

27.05.2020 som sem písal o tom čo by som chcel.

kupil som Ford Ranger 2,5td, 2000rv, double cab, 190 000km za cca 90 000 kč. Jazdim s tym asi týždeň.
koncepčne sa mi to zdá ako správna volba.
Akurat som mal ísť do lepšieho stavu. (nechcel som zaplatiť vela za auto u ktorého som si nebol istý využiteľnosťou - som taký váhavý typ.)

Po zaevidovaní budem objednávať pneumatiky, momentálne to má 16" disky, z vyberu sa mi najviac pozdávajú protektory Insa typ Ranger, je to kopia BF Goodrich All-terrain.
http://www.insaturbo.sk/Ranger.html

Zateka mi do hardtopu,tlmiče vytečené, nejaka manžeta na prednom kolese pušta olej, haica z duchadla je mastná, pri štartovaní to trochu zadymi, interkúler otlčený, ale štartuje to kurva na brnk (snaď na pol otačky motoru) :yes

Ram zdravý s rakuskym nastrekom proti korozii, kasna okolo blatnikov mierna krupica. Mal som popozeraných vela Niv a porovnával som stav karoserie a náhonu práve s Nivou, ako vzťažnou sústavou. 20 ročný Ranger je na úrovni 10 ročnej Nivy. To ma jeduje že tie Nivy tak hrdzaveju a teču.

Svišťal som s tým 130 a pohoda, drží smer, redukcia s štvorkolkou funguje pekne. V blate som s tym nebol - neni potreba.

Paka redukcie je bližšie než riadiaca paka. Za tmy a trochu stresu to teni zrovna ideal..

Hnoj som nechal doviezť kontajnerom a kupil som si MF 70 Jičinku s prívesným vozíkom (paráda až na ten hluk).
Na MF-ke ma trápi iba vôla v radení a ked mi zdochne motor alebo ho vypnem, tak na to aby som naštartoval musim nechať preplaviť karbes - a to sa mi zdá ako plytvanie palivom. Zatial mi pripada MF-ka ako spravna volba - uvažoval som ešte nad TK-14 even MT-8.

Ale hlavne som si spomenul na pána Pekaříka z Alfaproju. Raz hovoril zákaznikovi niečo v duchu:
" už si kúpte tu pušku, nad ktorou tak dlho vahate, aj keď Vám hovorím, že to nie je dobrá voľba, ale aspoň sa posuniete a budete mať skúsenosť naviac. Keby ste si ju kúpili už pred rokom, tak dnes by ste vedeli že Vám nevyhovuje. Ale dnes to stale neviete, či je to dobrá volba alebo nie."

Maxim, Redneck a Viktor - diky za rady
Informácia je v časopriestore.
Maximus
VIP
Příspěvky: 6526
Registrován: 12.01.2011 19:24
Bydliště: ČSR

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Maximus »

Vzhledem k předčasnému konci mojí Imprezy pri vyhýbání se kamionu se dřevem na lesní cestě jsem koupil Fiat Freemont, což je přebrandovany Dodge Journey. Muj požadavek bylo 7 mist a 4x4, což mi dost omezilo vyber. U "Fiatu" je AWD v nabídce spojen pouze s autonatickou prevodovkou. Ta je v kombinaci s jinak vybornym italskym 125 kW naftovym motorem asi nejproblematictejsi. Uz jsem ridil kultivovanejsi automaty, ale zvykam si. Nebylo by ale moc fér srovnávat auto, které mělo cenovku za nova 2 az 5 x nižší než auta, které jsem mel možnost dříve řídit s AT.

Zatím ale spokojenost 🍀
"Bez zájmu [občanů] o stát republika se stává de facto státem aristokratickým, byrokratickým, státem menšiny - forma sama nerozhoduje o podstatě státu.“ T.G.M.
GOD
VIP
Příspěvky: 712
Registrován: 09.05.2012 11:18

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od GOD »

Max, gratulujem
vo Fremonte som sa chvilu vozil ako pasažier, je to kus auta :yes
Informácia je v časopriestore.
Germanik1
Příspěvky: 2614
Registrován: 21.02.2020 21:51
Bydliště: Praha

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Germanik1 »

Hezký autíčko 👍🙂
Udělám co musím
Uživatelský avatar
Redneck
Příspěvky: 222
Registrován: 18.01.2016 21:28
Pohlaví: muž
Bydliště: Městecko

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Redneck »

GOD: dobrá volba, ať dlouho a dobře složí bez poruch.
Strelec45
VIP
Příspěvky: 1187
Registrován: 17.02.2013 9:59
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Strelec45 »

Maximus: výborný italský naftový motor - to mi nějak nejde dohromady. :mrgreen:
Pamatuju jaký problémy jsou s VM motory v Jeepce. Snad ti vydrží, přeji hodně štěstí. :hand
Mimochodem u toho mýho Actyona zakukal vstřik taky. Má to 200000km a je v háji. Měním všechny čtyři, bohužel s problémy, dva přetržený, hlava na frézku atd. atd. Prostě DELPHI není pro naší naftu. :head
A to jezdím s velkou převahou na Eouroil bez biosraček a dávám VIF aditiva sám. :roll:
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Uživatelský avatar
Jason
Příspěvky: 662
Registrován: 19.11.2012 11:30
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Jason »

Proto ted vybiram jeepa v benzinu.. ty nafty tam nebyly ulplne ono
Říkali mi, že můžu být čím chci. Tak jsem se stal ostudou své rodiny.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od dracekvo »

Já měl zj. Bylo to schopné vozítko, na to že spadá do kategorie SUV. Řekl bych, že v terénu překonal i dnešní rádoby offroady. Jen ta spotřeba a koroze.
Uživatelský avatar
Jason
Příspěvky: 662
Registrován: 19.11.2012 11:30
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Jason »

Ja prave ted chci taky zj. Po vikendu se jedu na jedno podivat. Chci jako pracovni (kara okolo baraku a pozemku) plus obcas na ryby a taky na svezeni. Proto neresim spotrebu tak chci tu 5,2 V8.
Říkali mi, že můžu být čím chci. Tak jsem se stal ostudou své rodiny.
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Ulfhednar »

Takhle by se měly dělat testy aut. Vaculík je fajn, že je ochotný strávit víc času pod autem, než osaháváním plastů na palubce a hraním si s aplikacemi infotainmentu (ne, že by ta děvočka nějaký měla):
https://www.auto.cz/martin-vaculik-test ... ala-136712
A auto celkem sympatické....Táta to kdysi měl jako služebáka, dokonce v metalíze a s nálepkama, jako z Návštěvníků... 8-)
Óðinn á yðr alla
Odpovědět