Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
Woody Crafty
Příspěvky: 472
Registrován: 09.04.2020 14:19
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Woody Crafty »

Mě by možná trochu lepší haldex stačil. Ten Subaru outback má taky jen nějaký haldex? Ty se dají sehnat za výbornou cenu, jen nevím jaký je ten 2.0TDI boxer, trochu atypický motor, ale ta spotřeba je super.

Taky jsem slyšel že ceny dílů a servisu jsou na Subaru dost šílené. Prostě japonec dokud funnguje tak super, pokud ne, tak vás finančně sežere zaživa. A na díly z japonska čekáte nehorázně dlouho.
Budoucnost? Ta bude taková, jakou si ji uděláme.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od dracekvo »

Zrovna teď dělám větší servis na jednoum outbacku z 2007 a 300 tis na hrbu.
Běžné díly nejsou o tolik dražší co na jiné auto v dané cenové kategorii. Je třeba si uvědomit že ty auta stojí nové okolo miliónu. Tak nelze čekat, že servis bude stát jako na oktávku, která stojí nová polovinu a existuje na ní hromada aftermarket dílů.
Zrovna tak čekání na díly z japonska je nějaký hoax. Co jsem objednal, to jsem měl za pár dní doma.
Problém obyčejně není s dílama. Problém bejvá najít slušný servis, který ví co dělá. Tyhle auta mají svá specifika a když se nějaký rádoby servis nedrží postupu v servisním manuálu, tak může udělat více škody jak užitku.
Ale když se člověk drží servisního manuálu, tak si klidě vše může udělat svépomocí. Furt je to jen auto.

Subaru má více druhů 4x4 a vždy záleží na daném autě, motorizaci a převodovce. Něco jako haldex má taky, ale rozhodně to není haldex. S 4x4 u subaru problém nebejvá. Nejvíc ho trápí koroze a spotřeba oleje, případně u některých motorizací těsnění pod hlavou (kvůli jeho výměně musí motor z auta ven).

Diesel u subaru nebrat, je to cesta do pekel. Proto jsou tak levný.

Já doporučuju 2.5 nebo 3.0 motorizaci s automatem. Subaru má tvrdou spojku která moc dlouho nevydrží, automat točí méně. Manuály mají docla krátké převody a jízda po dálnici je s vytočeným motorem nepříjemná. A redukce je k ničemu. Automat funguje lépe jak redukovaná jednička.
Woody Crafty
Příspěvky: 472
Registrován: 09.04.2020 14:19
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Woody Crafty »

Jak to vypadá, tak stejně nakonec skončím u té 1,9TDI Oktávky s haldexem. 66kw motor je nezničitelný, díly extrémně levné a všude sehnatelné.

Subaru se mi líbí, ale ten diesel který jsem chtěl je asi ekonomická sebevražda a i s LPG jsou náklady na palivo vyšší než u téhle oktávky. Sehnat nějaké terénní auto mezi haldexem a pevnými nápravami, aby to fungovalo, nesežralo vás to na dílech a ještě to mělo přijatelnou spotřebu je prakticky nemožné. Vlastně ten subaru 4-boxer byl jediný motor s rozumnou spotřebou u aut téhle kategorie.

Leda že by tu bylo podobné auto s výhodami Oktávky a trochu lepšími vlastnostmi, ale o jiném prostě nevím.
Budoucnost? Ta bude taková, jakou si ji uděláme.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od dracekvo »

Kolik máš roční nájezd?
A co vůbec očekáváš od toho auta?
A že by nafta jezdila levněji jak LPG, to se mi nezdá.
Woody Crafty
Příspěvky: 472
Registrován: 09.04.2020 14:19
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Woody Crafty »

Ono je to trochu komplikované. Pro vyšší nájezd po krajinách českých a přilehlých zemích bych spíš volil to LPG, případně by to ani nemuselo mít 4x4, nebo by bohatě stačil haldex. Jenže je to trochu jinak:

a) Mělo by to sloužit i jako rozpadlomobil v apokalyptické budoucnosti :) pro což není LPG ani trochu vhodné a na benelín to pak nezřízeně žere (plus nebezpečné skladování větších objemů paliva, oproti naftě). Takový starší diesel zchroustá i nekvalitní rozpadlickou naftu, případně oleje a jiné náhražky. Jenže s tímto má zase problém common-rail i systém P-D. V pohodě to ale zvládne stará oktávka s rotačním čerpadlem.

b) 4x4 by to mělo mít už kvůli tomu, že se v nějaké krizi můžete zaseknout v koloně (zcela běžný jev) ze které se dostanete jen přes rozorané pole nebo objížďkou po nějaké lesní cestě s kolejemi od traktorů a bahnem (pro případ bug outu a podobně)
Nehledě na to že silnice budou čím dál rozjebanější a hůře udržované.

c) nájezd moc vysoký nemám, ale když už bych to auto (s nákladným provozem a údržbou) měl a konec světa by se nekonal :D tak bych ho rád využil k cestování až expedicím, buďto hodně na sever nebo naopak na východ. Což nejsou zrovna civilizované kraje kde by měli LPG čerpačku na každém rohu jako u nás, a kanystry s naftou je opět o dost bezpečnější skladovat (klidně v plastovém sudu) než benzín.

Skvělý by byl Mitsubishi L300, jenže ten je cenově jinde než běžné offroady a nedá se ani moc sehnat v zachovalém stavu.
Budoucnost? Ta bude taková, jakou si ji uděláme.
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Ulfhednar »

Řeším podobný problém. Nemám až tak rozpadlické požadavky. Pokud dojde k tvrdému rozpadu, jediný dlouhodobě použitelný bude nějaký lokotraktor. V případě lehčí varianty V3S.
No a skončil jsem u toho, že takové auto pod mega asi není.
Chtěl bych expediční (ne extrém) bug-out auto do města s nevelkými provozními náklady a značnou spolehlivostí a tak do 400k :D . V podstatě je můj požadavek vtip.
Lákal mě třeba jetý Ranger, který i dobře vypadá, nebo spolehlivější a dražší Hi-Lux, ale jsou to dost dlouhá (parkování a drahé trajekty) a užraná auta, která se navíc nenaložená chovají na silnici mizerně. Asi by mi stačilo větší SUV. třeba X-Trail - 21 čísel pod břichem a relativně solidní 4X4. Ale zase ta dieselová 1.6 od Rencka ve mě nebudí důvěru, jakkoliv podle všech ohlasů s ní problémy nejsou a X-Traila utáhne v pohodě. Přemýšlím i o obyčejném Scoutu. Haldex a 17-18 čísel pod břichem mu už otevírají 90% polňaček a lesních cest, což by mi asi stačilo.
Novější Subaru mi přijdou už málo spolehlivá a servisní náklady šílené (výměna vstřiků na Foresterovi 4x 17 000,- bez DPH, plus práce, kdy jde motor ven z auta :shock: ), benzínových Foresterů je málo a mají malý kufr...No, oříšek.
Óðinn á yðr alla
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od dracekvo »

Z mých zkušeností. Z kolony se stejně nedostaneš, protože svodidla a škarpy. To že by se poštěstilo zrovna zůstat v koloně vedle sjezdu na pole se mi stalo jen jednou v životě a stejně jsem tam nejel, protože jsem nevěděl jak to vypadá dál a raději jsem si postál v koloně, než pak z půlky lesa jít někam pro traktor.
4x4 v osobáku má smysl pouze pro lidi co bydlí v oblastech, kde cestáři v zimě jezdí málo, nebo pro někoho kdo pravidelně jezdí třeba pro dřevo po lesních cestách s vozejkem a tak podobně.
A rozoranou lesní cestu po těžbě stejně s takovým autem neprojedeš.

Tvoje požadavky jsou spíše na plnohodnotný offroad. To žádný kombík, byť zvýšený nezvládne.
To co teď napíšu neber jako urážku, ale chceš vopici, ale nemáš na banány (nebo máš, ale nechceš je kupovat).
To že by benzínové auto žralo nějak extra víc než nafta, tomu nevěřím. Ani ta oktávka 4x4 nebude jezdit za 5 litrů jako její 4x2 verze. Kamarád tu oktávku má v manuálu a jezdí špíš za 6,5-7 na sto. Já se subaru jezdím za necelých 9 s aut. převodovkou a za 11 v plynu.

Jak to tak čtu, pro tebe by asi byl nejlepší Duster.
Woody Crafty
Příspěvky: 472
Registrován: 09.04.2020 14:19
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Woody Crafty »

Opice a banány jsou v souvislosti s offroady zmiňované dost často, to pro mě není novika :)
A co do LPG, tak to částečně řeší problém těch banánů ohledně spotřeby. Co do oprav, tam se člověk musí stát automechanikem, nebo holt mít na banány.
Ty příkopy jsou nepříjemné, ale pořád lepší něco co třeba objede kolonu po travnaté krajnici nebo vyjede na obrubník kde je břichoplaz bez šance. Bavím se ale o fakt krizové situace, kdy by třeba byla součástí výbavy vozidla aku flexa, případně motorová pila na případně spadlý strom. Ale to je fakt rozpadlický extrém. Ikdyž oproti některým co si tu chtěli stavět obrněný bug out rozpadlomobil je to furt čajíček.

Takže offroad, třeba jen s pevnou vzadu, není až tak neřešitelný, jen je to o tom vybrat něco co člověka nesežere na náhradních dílech a nemá motor co se kroutí horkem a za čas je na kompletní generálku. Mám nepříjemný pocit že zrovna japončíci z Mitsubishi nemají levné díly. Ale co vím, tak naopak ne Jeep se dají sehnat z USA velmi levné díly. To byl důvod proč jsem zvažoval grand cherokee, ale nakonec jsem to zavrhl kvůli nemožnému diesel motoru. Ikdyž je okolo dost lidí co ho má, jen do toho asi sypou dost peněz.

Duster mi připadá na to že je to trapné holobyt SUV, tak to dost žere, vlastnosti nic moc a pořád zvytečně drahé. Mohl by jsi mi objasnit proč si myslíš že pro mé účely je Duster nejvhodnější?
Budoucnost? Ta bude taková, jakou si ji uděláme.
Uživatelský avatar
Jason
Příspěvky: 662
Registrován: 19.11.2012 11:30
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Jason »

Jenom k tomu LPG - pred par lety jsem si poridil prvni auto s plynem (audi a4 q). Ze zacatku nadsenej ale po nejaky dobe uz to nebylo ono. A v souctu jsem toho zase tolik neusetril.. hlavne koupit novejsi auto a nechat si delat plyn je docela ekonomicky nesmysl (pokid neni Tbuj najezd v desitkach tisic rocne) a pokud koupis auto uz s plynem tak musis pocitat ze ho nekdo mel z duvodu ze s tim autem hodne jezdil. Kdyz jsem se auta zbavoval tak jsem mel najeto uz okolo 360k (5k mesicne), ale i na ten najezd byl motor zdechlej (puvodne 110kW) predtim jsem mel stejnej motor v koktavce (bez plynu) a ta jela 100x lepe.

Dalsi vec ze 4x4 na osobaku je zazrak a projedes tim pres pole, louky, v blate a desti je nesmysl.. porad je to osobak. I s offem se lehce nekde zapadnes (patrola jsem utopil na louce druhej den co jsem ho koupil - absolutne jsem s nim neumel).

Ted mam A6 quattro na vzduchovem podvozku, stim se da uz neco projet ale je to porad osobak. Ja jsem absolutni zastnce ctyrkolek - jednak jezdim denne do prace pres Sumavu (v parku se nesoli) a kolikratbse to hodilo i jindy. Napriklad na rybach na mokry louce nebo bahnity ceste. A jak rikaval tatik (ten mel taky porad 4x4) - i kdyby ti ta ctyrkola mela pomoct jednou jedinkrat, tak se vyplati. Ale na druhou stranu je to nejvic o tom kdo sedi za volantem. Kdyz tady napadne prvni snih tak se okolo silnice vali v 99% ctyrkolky a vsichni se divi jak je to mozny...
Říkali mi, že můžu být čím chci. Tak jsem se stal ostudou své rodiny.
Woody Crafty
Příspěvky: 472
Registrován: 09.04.2020 14:19
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Woody Crafty »

Nejlepší by pro mé účely byl asi hranatý diblík Fiat Panda 4x4 ze začátku 90. let :)
Jenže jsem ho viděl prodávat za cenu Cherokee nebo jiného dvouapůltunového offroadu. Soused ho má, totálně mu shnil podvozel že by v těch dírách mohly hnízdit myši, ale on si to nechal nákladně celé vyvařit a opravit, bo mu bylo jasné že nic takového snadno nesežene.
Budoucnost? Ta bude taková, jakou si ji uděláme.
Woody Crafty
Příspěvky: 472
Registrován: 09.04.2020 14:19
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Woody Crafty »

bivoj píše: 21.05.2020 23:54 A naproti tomu je třeba Cherokee (do 2001), což je "SUV" a vydrží jak offroad...
Dá se v tom i vyspat, nebo se tam člověk pod 180 nadélku nevejde? (Na rozdíl od Grand Cherokee)
Budoucnost? Ta bude taková, jakou si ji uděláme.
Woody Crafty
Příspěvky: 472
Registrován: 09.04.2020 14:19
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Woody Crafty »

Jason píše: 05.08.2020 23:30 Jenom k tomu LPG - pred par lety jsem si poridil prvni auto s plynem (audi a4 q). Ze zacatku nadsenej ale po nejaky dobe uz to nebylo ono. A v souctu jsem toho zase tolik neusetril.. hlavne koupit novejsi auto a nechat si delat plyn je docela ekonomicky nesmysl
....
Plyn rozhodně koupit už s autem, za 30k namontovat se finančně nevyplatí u auta do 100k.
Jason píše: 05.08.2020 23:30 ... Ja jsem absolutni zastnce ctyrkolek - jednak jezdim denne do prace pres Sumavu (v parku se nesoli) a kolikratbse to hodilo i jindy. Napriklad na rybach na mokry louce nebo bahnity ceste. A jak rikaval tatik (ten mel taky porad 4x4) - i kdyby ti ta ctyrkola mela pomoct jednou jedinkrat, tak se vyplati.
...
Čtyřkolka se vyplatí tomu kdo utáhne 2,5 násobnou spotřebu oproti dvojkolce. A nebo lidem z pošumaví, podkrkonoší apod, v zimě tamtéž rozhodně. Čekat někde v noci ve škarpě v mrazu na odtahovku, to není sranda.

Vzhledem k blížící se ekonomické krizi teď spíš zvažuju dvojkolku s trošku vyšším podvozkem na LPG (možná i Ford Fusion). Než krmit 4x4 crDI žrouta s (v krizi) těžko dostupnými díly, obtížnou a velmi nákladnou opravou vstřiků, čerpadla, turba atd. Ale s těžkým srdcem se vzdávám toho Pajera. Holt někdy se člověk musí přizpůsobit realitě.
Budoucnost? Ta bude taková, jakou si ji uděláme.
Uživatelský avatar
Jason
Příspěvky: 662
Registrován: 19.11.2012 11:30
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Jason »

Zase velke riziko nakupu auta s LPG je stav celeho systemu a motoru. Zalezi jestli je to uz lepsi system s primazavanim a nebo jestli predchozi majitel taky nekdy jezdil na benzin atd... Ja jsem mel sam LPG jednou a to cca 2 - 3 roky a co jsem vypozoroval a co mi rekli v servisu: je treba jednou za cas projet alespon jednu plnou nadrz benzinu a porad to nezhavit na plyn (sam jsem na to pak uz kaslal pac jsem vedel ze auto pujde z domu za pak kc na dily), nechal jsem si zvednout nastaveni teploty kdy se prepne na plyn (nejhorsi je jet se studenym motorem na LPG)... Ja jsem behem te doby co jsem mel auto menil i nadrz - ne kvuli zivotnosti ale mel jsem jenom misto rezervy a sralo mi kazdej druhej den tankovat. Nechal jsem si dat do kufru asi 120l (auto bylo jako priblizovadlo do prace takze jsem kufr neresil). Sice dobry na tankovani ale zase zatizeni auta atd... Ale celkove jsem do toho nasypal cca stejne jako kdybych jezdil celou dobu na benzin...

A co se tyce tech ctyrkol - to je ciste na kazdem co preferuje, ja to mam jasne kdyz musim jezdit denne trasu ze Susice do DE pres park kde se nesoli. Ale i kdyz jsem byl v praci v cechach tak jsem je mel - nemsel jsem resit jestli je louka mokra kdyz jsem mel nekam na ryby atd...

A co se tyce spotreby, tak je vyssi (vzdy jsem mel max o cca 1,5l) ale aby byla 2,5 nasobna to jsem jeste u zadneho auta nezazil a myslim ze v mem okoli nikdo dalsi..
Nedalo mi to a volal jsem kamosovi co ma jednickovou oktavku - jednu ve ctyrkole a druhou dvojkolku. Co ma vyzkouseny za ty roky tak je tam o 1,2l vice na ctyrkole..
Říkali mi, že můžu být čím chci. Tak jsem se stal ostudou své rodiny.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 4361
Registrován: 03.09.2012 19:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od bivoj »

Woody Crafty píše: 09.08.2020 13:44 ...Čtyřkolka se vyplatí tomu kdo utáhne 2,5 násobnou spotřebu oproti dvojkolce...
Občas tu někdo plácne kokotinu. Občas óbrkokotinu. Ale 2,5 násobná spotřeba auta s pohonem 4x4 oproti obdobnému autu s pohonem 4x2 je už IMHO za hranicí idiocie. A doufám, že se nebude argumentovat typem "Smart 1.0 vs Ford 650"... (Tj. jablka a hrušky...)

Pohon každé další nápravy spotřebuje cca +18-20% paliva u vozidla určitého typu. Takže pokud auto s pohonem 4x2 bude mít spotřebu 6l/100, to samé vozidlo s využitím pohonu 4x4 bude mít spotřebu cca 7,08-7,2l/100km.
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Uživatelský avatar
Vapik
Příspěvky: 45
Registrován: 19.01.2018 15:27
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Vapik »

0cca před pěti lety jsem u aut přešel z nafty na benzín/lpg. První auto bylo Volvo XC70 2,4T 147kW.
Koupil jsem jako starší již s provedenou zástavbou a měl jsem ho cca 150 tis km (4 roky). Byl jsem naprosto spokojen. Servis si dělám sám tudíž za celou dobu jsem v servisu byl jen jednou a to těsně před prodejem kdy se měnila úhlová převodovka. S LPG systém jsem za celou dobu měl jen jeden servisní zásah a to sice výměna reduktoru jelikož už měl vytahané membrány. Spotřebu si vedu poměrně důkladně a za celé mé vlastnictví mě to vyšlo na 11,8 L/100km. Po té se mi naskytla možnost koupě Volva XC90 s motorem 4,2l V8 237kW také již v LPG. Auto mám něco přes rok a nájezd aktuálně 62tis. km. Průměrná spotřeba stoupla na 14l/100km, ale dynamika a komfort to mnohonásobně vyvážili.
Co se týká pohonu AWD tak XC70 mělo ještě starou verzi visko spojky, která je servisně nenáročná, ale připojení zadní nápravy je poněkud pomalejší. Nicméně v běžném provozu + sem tam polní/lesní cesta a louka jsem limity nenašel. XC90 má klasický haldex tuším, že GEN III a tady je to naprosto perfektní.
Abych jen nechválil tak pokud bych si zejména XC90 neservisoval sám tak si ho jistojistě nenechám, jelikož by mě na servisu sežralo, sice se zatím nic nekazí, ale i běžný servis a výměny kapalin (motor, at převodovka, úhlovka, haldex, diferák) jsou při mém nájezdu poměrně časté a v servisech i draze zaplacené.
Proplach převodovky v neautorizovaném volvo servise 15 tis kč doma s použitím stejného materiálu 3tis.
Dnešních plynů pokud jsou dobře zastavěné a udržované ve vhodném motoru bych se vůbec nebál.
viktor
Příspěvky: 3326
Registrován: 14.03.2012 12:09

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od viktor »

LPG bych se nebal, ale bojim se uzivatelu :-)
jezdim ny PLG pers 30 let. První zastavby,, ziguli, favorit, klasika, zadny katalyzator, zadna lambda, proste karburator, vse cista mechanika. Ještě jsme s kámošem vozili LPG 10 kg lahve v kufru :-)
Dnesni LPG muze byt problém pokud není rovnou z fabriky v aute. Problemy jsou hlavne softwarove a dále jiz zabudovany systém ojebu aby to cele tak nejak vyhovelo emisnim predpisum. Vznikaji problémy jak napr typu auto sice jede ale nespotrebovava benzin ( protože jede na LPG ) tak to palubni pocitadlo hodi cele do nouzaku protože nejde nejak presvedcit ze ma ještě LPG atd.. jsou to sice same koniny ale je jich proste moc.
viktor
ps momentalene majitel dacial na lpg z fabriky a najeto cca 160 tis km bez jakých koliv problemu se spotřebou cca 1kc /km
„Strach ze zbraní je znakem sexuální a emocionální nedospělosti.“
Sigmund Freud
Uživatelský avatar
Vapik
Příspěvky: 45
Registrován: 19.01.2018 15:27
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Vapik »

Proto píšu že to musí být dobře udělané a nastavené. Mě osobně se žádné chyby ani bugy neprojevovali ani na jednom z xc a to jak to vydim jsou elektronický dost složité auta. Dácie je je proti tomu jednoduché auto, což je vzhledem k rozpadlictvi nesporná výhoda.
viktor
Příspěvky: 3326
Registrován: 14.03.2012 12:09

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od viktor »

no to uz taky moc neplati, jednak spoustu sracek ci ojebu do toho museji zamontovat z duvodu predpisu a dále uz se také rada modelu a to ty nej proste nedela a nebo se dela s motorizaci která je také uz v prd...
asi nej byl Logan s benzinovou / lpg 16 ventilovou 16ctkou a to uz se asi také nedela..
kdybych uvazoval o nejakem dnesni rozpadlickem aute tak asi "buchanka" na lpg
viktor
„Strach ze zbraní je znakem sexuální a emocionální nedospělosti.“
Sigmund Freud
Uživatelský avatar
Ulfhednar
Příspěvky: 2584
Registrován: 09.06.2020 14:24
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Ulfhednar »

No ten Logan - kamarád měl MCV 1.6 16V.
Žralo to, rezlo to a sypalo se to PODSTATNĚ víc, než moje TSI. Zbavil se toho někdy po 60 tkm, repasi spojky, problémů s ventily a já nevím co všechno. Na mém TSI EA211 mám aktuálně 84 000 km a na autě se nerozbilo naprosto a vůbec nic a žere ve srovnání s Loganem o litr a půl až dva méně, při nesrovnatelné dynamice. Mě to MCV přišlo jako sice levná opice, ale zato zatraceně náročná na banány.
Óðinn á yðr alla
Woody Crafty
Příspěvky: 472
Registrován: 09.04.2020 14:19
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Woody Crafty »

bivoj píše: 11.08.2020 0:11 ...Ale 2,5 násobná spotřeba auta s pohonem 4x4 oproti obdobnému autu s pohonem 4x2 je už IMHO za hranicí idiocie. A doufám, že se nebude argumentovat typem "Smart 1.0 vs Ford 650"... (Tj. jablka a hrušky...)
Ale my se bavíme o jiných autech. Moje volba byla: buď si koupím snadno opravitelnou oktávku 1, kde se náhradní díly válí skoro u silnice a jezdí to i na olej (dobrá rozpadlická volba). A nebo naopak něco terénního. A u většiny terénních aut bez ohledu na výkon a velikost je ta spotřeba 10 litrů až 12.
Když porovnáme dieselovou oktávku s jakýmkoliv terénním autem co má snadno opravitelný odolný motor (do r.2001) tak ta spotřeba bude prakticky dvojnásobná. O nějakých přeturbených třívalcových litrech co se dnes cpou pomalu i do SUV a mají přesně programovanou životnost a nesmírně drahou oprvu výměnou celých bloků, se samozřejmě nebavím.
Budoucnost? Ta bude taková, jakou si ji uděláme.
Odpovědět