Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Měl jsem možnost odřídit jednu kratší cestu po městě s Ladou Nivou 2121 r.v. 2018 a i když s dříve vyrobenými vozy stejného typu nemám žádné zkušenosti, řekl bych, že oproti těm původním se toho změnilo jen málo nebo vůbec nic. Interiér, palubní deska, mechanické přepínače.. všechno, i jízdní dojmy mě ihned přenesly někam na přelom 80/90. let. Řazení nepřesné, kvaltům se tam moc nechtělo, volant měl slušnou vůli.. na druhou stranu celkem slušný odpich, na semaforech jsem při rozjezdech rozhodně nezdržoval a ani úroveň hluku v interiéru mi nepřišla nijak zlá, ale to se pravděpodobně zhorší s vyššími rychlostmi, ke kterým jsem se během své jízdy nedopracoval. Do térenu jsem se bohužel také nedostal.
Majitel si ji pochvaloval, v ceně prý byl i nástřik podvozku a dutin a na korozi se snad vztahuje záruka, ale nevím, jak dlouhá. Cekově to působilo jako jednoduché auto do nepohody, i když pravda komfortem tak na úrovni Š120 nebo nanejvýš Favoritu.
Majitel si ji pochvaloval, v ceně prý byl i nástřik podvozku a dutin a na korozi se snad vztahuje záruka, ale nevím, jak dlouhá. Cekově to působilo jako jednoduché auto do nepohody, i když pravda komfortem tak na úrovni Š120 nebo nanejvýš Favoritu.
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
zeptám se tady - nějaké zkušenosti s Nivou? Jedná se mi o vlastnosti mechaniky, motoru, spotřeby, průleznosti terénem na redukci atd....neřeším kastli, okýnka, korozi a další věci...
je třeba něco přetěsňovat, extra domazávat?
je třeba něco přetěsňovat, extra domazávat?
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Jestli chceš zkušenosti s karburátorovou starou nivou, tak jí máme jako služební zaparkovanou v garáži. Každý si chce vyzkoušet ježdění a když to zkusí, tak utíká pryč a už nikdy s tím jet nechce.
Terénní schopnosti jsou přeceňované z dob, kdy to bylo v podstatě jediné civilní terénní auto.
Jízdní vlastnosti na silnici při vyšších rychlostech (nad 80 km/h) mizerné, hlučné a na dnešní poměry uvnitř velmi stísněné.
Pokud bych sháněl ojetinu, koupím raději Jimnyho s koulí a rakví na střeše. Pro posádku je tam místa prakticky stejně a kufr doženu rakví na střeše.
Z novoty raději Huntera, u Buchanky sedíš jak skrčenec vedle motoru.
No a pokud něco civilnějšího, tak Dustera.
Terénní schopnosti jsou přeceňované z dob, kdy to bylo v podstatě jediné civilní terénní auto.
Jízdní vlastnosti na silnici při vyšších rychlostech (nad 80 km/h) mizerné, hlučné a na dnešní poměry uvnitř velmi stísněné.
Pokud bych sháněl ojetinu, koupím raději Jimnyho s koulí a rakví na střeše. Pro posádku je tam místa prakticky stejně a kufr doženu rakví na střeše.
Z novoty raději Huntera, u Buchanky sedíš jak skrčenec vedle motoru.
No a pokud něco civilnějšího, tak Dustera.
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
loňskej model Nivy
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
-
- Příspěvky: 472
- Registrován: 09.04.2020 14:19
- Pohlaví: muž
Mitsubishi
Občas vidívám Mitsubishi L300 4x4 mini dodávku z počátku 90. let. Má to kastli jako malá dodávka nebo jako MPV, a je to posazené na plnohodnotném 4x4 podvozku s brutální světlou výškou jaké se málokterý teréňák může rovnat. Spotřeba klasických 10-12l.
Prostě fůze džípu a MPV. Obrovský vnitřní prostor. Taková rákosnická Buchanka.
Kdo to má, ten se toho většinou nechce zbavit
Protože něco takového dnes za rozumné peníze nesežene.
Prostě fůze džípu a MPV. Obrovský vnitřní prostor. Taková rákosnická Buchanka.
Kdo to má, ten se toho většinou nechce zbavit
Protože něco takového dnes za rozumné peníze nesežene.
Budoucnost? Ta bude taková, jakou si ji uděláme.
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
To je pravda až na tu brutální světlou výšku, má to + - 20 čísel, jako každý jiný off. Tedy bez úprav. A ten vnitřní prostor, no... budiž. Nejhorší je, že je to všechno už sežraný a je nutno vyvářet, vyvářet a udržovat. Pokud mám ještě zmínit další offbusy tak Mitsubishi L400 a také Hyundai STAREX, nemlich to samé. Pokud se sežene v dobrým stavu je to i lepší než L300. I když už to nemá klasický rám, ale jen polorámy. Anebo pak už jedině staré USácké GMC apod. s poctivým benzínovým V8, nebo Sprintera v 4x4, tam už místo je.
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
-
- Příspěvky: 472
- Registrován: 09.04.2020 14:19
- Pohlaví: muž
Honda HR-V
No dobře. V tom případě jsou ty 2 L300 co tu vídám zvednuté a vytuněné.
A co takhle Honda HR-V ? Hodně populární auto u nás, čemuž bohužel odpovídá i ta cena. Je to pohodlné auto na běžné ježdění, nijak žravé, přesto je to 4x4 s vlastnostmi kombíku. Nějaký hardcore offroad to není, ale na polo-rozpad docela dobré auto.
Jen kdoví, jaká v rozpadu bude možnost sehnání dílů na něco co se vyrábí ve východní asii.
A co takhle Honda HR-V ? Hodně populární auto u nás, čemuž bohužel odpovídá i ta cena. Je to pohodlné auto na běžné ježdění, nijak žravé, přesto je to 4x4 s vlastnostmi kombíku. Nějaký hardcore offroad to není, ale na polo-rozpad docela dobré auto.
Jen kdoví, jaká v rozpadu bude možnost sehnání dílů na něco co se vyrábí ve východní asii.
Budoucnost? Ta bude taková, jakou si ji uděláme.
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Nové HRV, nebo staré, tedy II. generace?
Staré HRV stejně jako jako CRV nezklame, ale pokud nebyl majitel před tebou prase. Co jsem zaslechl, páč jsem s tím nikdy nejel, tak odchází připojování zadku - něco jako haldex, a rezne to... Ale jinak Hondy platí za držáky, vidívám Civicy s 400-500 tis. km. Chce to dobře prohlídnout.
Co se dílů týče v PA... stejně nebude nic, než to, co jezdí nebo někde parkuje. Si nevybereš
Staré HRV stejně jako jako CRV nezklame, ale pokud nebyl majitel před tebou prase. Co jsem zaslechl, páč jsem s tím nikdy nejel, tak odchází připojování zadku - něco jako haldex, a rezne to... Ale jinak Hondy platí za držáky, vidívám Civicy s 400-500 tis. km. Chce to dobře prohlídnout.
Co se dílů týče v PA... stejně nebude nic, než to, co jezdí nebo někde parkuje. Si nevybereš
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
-
- Příspěvky: 472
- Registrován: 09.04.2020 14:19
- Pohlaví: muž
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Stejně bych řekl že v PA době lidi hodí svůj supr čupr 4x4 teréňák , co žere 12 na sto a trávu u cesty, na špalky do stodoly a budou jezdit orezlou Feldou za 5 na sto. A budou rádi že jsou rádi
Bohužel ty různé Heildexy (či jak se ten germánský bazmek jmenuje) jsou dost poruchové a opravitelné obtížně a draze, takže to chce spíš ručně připojitelný 4x4 a jsme zas na začátku.
Docela mě zaujal Suzuki Ignis 4x4 (starší verze pochopitelně). Nemá haldex ale nějakou visco spojku která ale zase prý nefunguje tak hladce a zabírá o něco později. Podvozek to má o dost výš než třeba Oktávka I - 4x4 která je mým favoritem na rozpadlické auto použitelné dnes i v PA (díly, super spotřeba, jednoduchost, diesel nemá common rail).
Bohužel ty různé Heildexy (či jak se ten germánský bazmek jmenuje) jsou dost poruchové a opravitelné obtížně a draze, takže to chce spíš ručně připojitelný 4x4 a jsme zas na začátku.
Docela mě zaujal Suzuki Ignis 4x4 (starší verze pochopitelně). Nemá haldex ale nějakou visco spojku která ale zase prý nefunguje tak hladce a zabírá o něco později. Podvozek to má o dost výš než třeba Oktávka I - 4x4 která je mým favoritem na rozpadlické auto použitelné dnes i v PA (díly, super spotřeba, jednoduchost, diesel nemá common rail).
Budoucnost? Ta bude taková, jakou si ji uděláme.
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Ignis (starší) je neprávem opomíjené auto, má jednoduchou koncepci, na které není téměř co by se porouchalo.
Většina majitelů si ho nechává dokud to jde a proto je problém ho sehnat.
Spojku na 4x4 má viskózní automatickou, takže se nikde nic nezapíná, sepne sama při prokluzu druhé nápravy.
Prodlevu sepnutí má, ale nijak kritickou, jen je potřeba si na to zvyknout.
Spojka je háklivá na různou velikost (opotřebení) pneumatik, různý průměr vede k jejímu spínání a tím se zničí.
Nejedná se samozřejmě o pravověrný teréňák, ale o rozumný kompromis mezi silničním a of road provozem.
Korozní odolnost na japonce slušná.
Bohužel soudruzi v maďarsku měli problém s udržením kvality a některé kusy se nepovedli, naštěstí už je nájezd kilometrů většinou vytřídil
Většina majitelů si ho nechává dokud to jde a proto je problém ho sehnat.
Spojku na 4x4 má viskózní automatickou, takže se nikde nic nezapíná, sepne sama při prokluzu druhé nápravy.
Prodlevu sepnutí má, ale nijak kritickou, jen je potřeba si na to zvyknout.
Spojka je háklivá na různou velikost (opotřebení) pneumatik, různý průměr vede k jejímu spínání a tím se zničí.
Nejedná se samozřejmě o pravověrný teréňák, ale o rozumný kompromis mezi silničním a of road provozem.
Korozní odolnost na japonce slušná.
Bohužel soudruzi v maďarsku měli problém s udržením kvality a některé kusy se nepovedli, naštěstí už je nájezd kilometrů většinou vytřídil
-
- Příspěvky: 472
- Registrován: 09.04.2020 14:19
- Pohlaví: muž
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Mě je to autíčko hodně sympatické, je to taková lepší Dacia 4x4. A jak říkáš, sehnat se moc nedá, za rozumnou cenu.
Jen si nejsem jistý jak je to se spotřebou. Někdo tvrdí že se dá vlézt pod 6, někdo že pod 8 jako malé teréňáky. To už bych pak raději Oktávku s Haldexem.
Jediná věc která je pro mě trochu problém, že se v Ignisu nedá vyspat.
Takže taky ještě okukuju Opel Frontera byť už je spotřeba 8-9. Ale zase je to plnohodnotné terénní auto ve kterém by se člověk střední postavy mohl i vyspat (využití na dovolené, pokud se teda nebude konat ten rozpad ).
Dá se občas sehnat levněji než ten Ignis a v naftě (možnost jezdit na jakýkoliv olej).
Ale asi ne druhou generaci. Tam dramaticky vzrostlo množství elektroniky, a navíc to dostalo diesel s Common railem, takže by to asi nefungovalo na olej, na rozdíl od starého dieselu.
Jen si nejsem jistý jak je to se spotřebou. Někdo tvrdí že se dá vlézt pod 6, někdo že pod 8 jako malé teréňáky. To už bych pak raději Oktávku s Haldexem.
Jediná věc která je pro mě trochu problém, že se v Ignisu nedá vyspat.
Takže taky ještě okukuju Opel Frontera byť už je spotřeba 8-9. Ale zase je to plnohodnotné terénní auto ve kterém by se člověk střední postavy mohl i vyspat (využití na dovolené, pokud se teda nebude konat ten rozpad ).
Dá se občas sehnat levněji než ten Ignis a v naftě (možnost jezdit na jakýkoliv olej).
Ale asi ne druhou generaci. Tam dramaticky vzrostlo množství elektroniky, a navíc to dostalo diesel s Common railem, takže by to asi nefungovalo na olej, na rozdíl od starého dieselu.
Budoucnost? Ta bude taková, jakou si ji uděláme.
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Frontera bývá docela past na peníze a opravy. Přestože jako off road vypadá, tak není stavěná na rajtování po lese a při používání v terénu se na ní sype úplně všechno.
Dokud se jezdí po silnici a občas do hor, je to ok, ale jakmile se začne používat pravidelně v terénu, je konec.
Většinu toho, co se prodává na inzerátech stáří a zacházení odsoudilo k zániku.
V této kategorii raději Samuraje, Vitaru, Ferozu nebo Musso.
A nebo Pandu 4x4
Dokud se jezdí po silnici a občas do hor, je to ok, ale jakmile se začne používat pravidelně v terénu, je konec.
Většinu toho, co se prodává na inzerátech stáří a zacházení odsoudilo k zániku.
V této kategorii raději Samuraje, Vitaru, Ferozu nebo Musso.
A nebo Pandu 4x4
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Musso už taky ne, většinou to drží pohromadě barva a rez dost leze ven. Ale když se natrefí na pěkný kousek, tak určitě... Měli jsme v 2,3i s LPG Dneska máme už jejich common raily.
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
-
- Příspěvky: 472
- Registrován: 09.04.2020 14:19
- Pohlaví: muž
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
A není common rail anti-rozpadlický? Háklivý na kvalitu benzínu, na fritol to už vůbec nepojede...
Takže Fronteru zřejmě jen po rakouském důchodci.
Fakt je že na offroad fóru to vypadá, jako by pod těmi teréňáky víc leželi v dílně, než jezdili
I ty nejdrsněji vypadající jsou podle všeho voňavky háklivé úplně na všechno a vyžadující neustálou údržbu.
Sakra, já si snad ze zoufalství koupím zachovalou feldu 1,9D a bude pokoj
Že by vážně auto typu Suzuki Ignis vydrželo víc než Frontera a spol? Jsou šílenci co prý i s těmi Ignisy a Pandami řádí po lese a kupodivu se to zas až tak nerozpadá.
Takže Fronteru zřejmě jen po rakouském důchodci.
Fakt je že na offroad fóru to vypadá, jako by pod těmi teréňáky víc leželi v dílně, než jezdili
I ty nejdrsněji vypadající jsou podle všeho voňavky háklivé úplně na všechno a vyžadující neustálou údržbu.
Sakra, já si snad ze zoufalství koupím zachovalou feldu 1,9D a bude pokoj
Že by vážně auto typu Suzuki Ignis vydrželo víc než Frontera a spol? Jsou šílenci co prý i s těmi Ignisy a Pandami řádí po lese a kupodivu se to zas až tak nerozpadá.
Budoucnost? Ta bude taková, jakou si ji uděláme.
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
1) common-rail není zážehový motor, takže na benzín fakt nepojede Ano, není rozpadlický, páč elektronika, složitost, a jak píšeš náročnost na dobrou kvalitu nafty. Fronteru bych nechtěl ani omylem, kór ne 3,1 TD pokud je z Opla a ne Isuzu.
2) ano leží pod tím, protože kdybys viděl co s tím vyvádějí, tak prostě je velká pravděpodobnost, že to zničí. Ale zničí to podstatně dýl než jakýkoli SUV nebo silniční 4x4 apod., páč je to dimenzováno na větší zátěž. A pokud nejseš bezmozek, tak si určitě víc zajezdíš.
3) Já pod tím neležím, občas se samo se sebou něco potento, vždyť to není nový, že jo. A i ty nový se dokážou potento, že.
4) Felda proč ne. Pokud přidáš navíjedlo, tak asi jo. Nebo to necháš na místě. Zamávám ti až pojedu okolo.
2) ano leží pod tím, protože kdybys viděl co s tím vyvádějí, tak prostě je velká pravděpodobnost, že to zničí. Ale zničí to podstatně dýl než jakýkoli SUV nebo silniční 4x4 apod., páč je to dimenzováno na větší zátěž. A pokud nejseš bezmozek, tak si určitě víc zajezdíš.
3) Já pod tím neležím, občas se samo se sebou něco potento, vždyť to není nový, že jo. A i ty nový se dokážou potento, že.
4) Felda proč ne. Pokud přidáš navíjedlo, tak asi jo. Nebo to necháš na místě. Zamávám ti až pojedu okolo.
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
imho frontera byla začátek cesty do pekel - něco, co vypadá jako offroad, ale je to suv
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
- bivoj
- VIP
- Příspěvky: 4364
- Registrován: 03.09.2012 19:54
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Tertium corpus de Solari system
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
A naproti tomu je třeba Cherokee (do 2001), což je "SUV" a vydrží jak offroad...
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
to se shodnem, starý cherokee byly výborný
\(^_^)/
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
Lepší je zbraň mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít...
-
- Příspěvky: 472
- Registrován: 09.04.2020 14:19
- Pohlaví: muž
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Já myslím že až na ten nepovedený vznětový motor a stav inzerovaných kusů, docela slušný rozpadlo-mobil. Dá se s tím docela komfortně jezdit i na silnici, ještě rozumná spotřeba a přitom v nějaké krizi se dá sjet ze silnice na pole, případně na polňačku s mírně vyjetými kolejemi od těžké techniky, kde by žádný břichoplaz neměl šanci.
Ten kdo doma dokola sjíždí všechny díly Mad Maxe by tím ale zřejmě pohrdnul
Cherokee nebo Grand cherokee? Ten poslední klasický diesel byl noční můra majitelů. Až první common rail zase ušel, jenže to jsme zase u (ne)kvality české nafty, natož té porozpadové.
A jestli se nepletu tak Grand z 90. let byl ještě full offroad.
Budoucnost? Ta bude taková, jakou si ji uděláme.
Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA
Měl na mysli 4,0 benzín ... Objem ničím nenahradíš.
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado vhodné jest.