Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
Uživatelský avatar
EBE
Příspěvky: 639
Registrován: 08.08.2012 16:14
Bydliště: Slovensko východ

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od EBE »

Tak ja som sa pomaličky k môjmu Megánku modlil a aj tak prdla zadná náprava (tento rok som bol podľa servisu asi 15ty v poradí) :cry: ale je to aj o našich cestách, či skôr dierach, V PA cesty asi rýchlo "skorodujú" Rozhodne pri ničom netreba údržbu podceňovať čo je asi 80% celého života..
Kolapsnik jr.
Příspěvky: 1140
Registrován: 12.01.2011 23:10

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Kolapsnik jr. »

Na tom je dost pravdy, zkusme exaktni rovnici, prosta fyzika Watsone,
jedes po CZ tankodromech vic jak 85km/h (jsi metrosexualni letec nasich dnu se spesnym poslanim)?

85-95km/h -> vyrachtani podvozku a vubec vseho +10% servisni naklady/akcel. odpis
95-105km/h -> vyrachtani podvozku a vubec vseho +25% servisni naklady/akcel. odpis
105-115km/h -> vyrachtani podvozku a vubec vseho +40% servisni naklady/akcel. odpis
115-125km/h -> vyrachtani podvozku a vubec vseho +55% servisni naklady/akcel. odpis
..

ps ano ja jsem presne ten ktery blokuje plynulost dopravy popojizdenim kolem 80km/h :twisted:
uz se me pokusilo postupne osobne inzultovat 264ks do bela rozcileneych ctenaru dfensu..
evidence/denicek ridice želvošneka k nahlednuti.. :mrgreen:

ps2 krome zabavneho pruzeni, skvele relaxacni prohlidky krajiny,
to ma tez efekt vymeny casu za mensi mnozstvi bumazne daneneho import fosilu

ps3 tez je tato aktivita doporucovana tremi z peti lekaru,
jako pred PA treningova aktivita budouciho ryze svatecniho jezdeni..
Frank
VIP
Příspěvky: 247
Registrován: 05.06.2012 14:36

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Frank »

Spíš máš kchár, který se při vyšších rychlostech rozpadá a svádíš to na silnice :D . Se svým subaru jezdím 120km/h mimo obce defakto pořád, najel jsem na něm přes 100k, celkově má najeto 180k a na podvozku jsem měnil 2 silentbloky. Tudíž nevěřím tomu, že kdybych jezdil na kochačku, tak ušetřím 55% nákladů na servis. Leda že by to bylo myšleno tak, že méně najedu a proto budu servisní prohlídky dělat později. V tom případě je to zajímavá myšlenka :lol:
Uživatelský avatar
Foxy
VIP
Příspěvky: 534
Registrován: 13.10.2012 18:39
Bydliště: Jižně od Prahy

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Foxy »

Frank píše:...méně najedu a proto budu servisní prohlídky dělat později...

Tyjo, co jsou to servisní prohlídky?
Fakt jsem to ještě nikdy u žádného ze svých přibližovadel nedělal. Ani u mopedu (Stadion-11 / 1957) ani u Š-130 (1986), ani u Š-1203 (1500/5q - 1990), ani u mé hypermoderní Hjůndaj Lantry (1997).
Všechny ty potvory jsou jezdivé, stk bez problémů a bez potřeby přidané hodnoty... tak nevím.
Pokud do nich bude co nalít, budou nejspíš jezdivé i za dalších 20 let. Pokud mi nebudou zrušeny z moci úřední (zákaz provozu vozidel starších než xx let), nemá smysl pořizovat cokoliv novějšího.
Beztak by to byla jen další líbivá hromada plechu na kolech, plná sofistikovaných kurvítek.
Frank
VIP
Příspěvky: 247
Registrován: 05.06.2012 14:36

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Frank »

Beru to tak, že nemám čas ani chuť se hrabat v autě. prostě ho jednou za čas přistavím do servisu, tam udělají co je třeba a jede se dál. Asi bych to zvládnul, ale proč? Když už mám opravdu chuť si umazat ruce od oleje, tak radši zajedu za kamarádem pomoct mu s pásákem nebo jinou technikou, která mi přijde zajímavější.
KAHA1
Příspěvky: 26
Registrován: 13.08.2013 20:02

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od KAHA1 »

NECITUJ PŘEDCHÁZEJÍCÍ PŘÍSPĚVEK, NEBO TĚ NAKOPU DO ŘITĚ (Mrak)


Je sice hezký , že když si chceš zašpinit ruce jdeš ke kámošovi na pásák . ale nejdřív se nauč na svém autě , proto že nevíš kdy ho budeš potřebovat a kdy auto bude potřebovat tebe.
spynfo
Příspěvky: 25
Registrován: 12.07.2011 12:23

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od spynfo »

takze za mne: nejdriv kamosuv Favorit, cele mesice bez oleje ve vane, ponevadz sme urvali sroub. Byl to nezmar. Pak jsem koupil asi nejakej vytopenej Favorit po zaplavach, protoze byly furt problemy s volnobehem (byl u nekolika mechaniku a nedokazali to opravit - takze jsem se naucil drzet plyn v krizovatkach a zaroven mackat stejnou nohou brzdu, +vyradovat bez spojky pres plyn a brzdit levou nohou, a podobne), ale jinak taky temer
bezudrzbovy stroj.
Bohuzel, prestaly se na ne vyrabet soucastky.
No a do budoucna, hodne me zaujal test na Gaz Gazelle 4x4, Americkej motor Cummins (pry maji servisy po cele EU), a jinak je to v terenu srovnatelne s jakymkoliv Uazem, za tu cenu...?
Uzitkac, "jak svina".
(pripadne udelat z neho stealth caravan :D :-) ). Kdybych sel stavet barak, nevahal bych mozna ani nad tim starym pick-upem Daewoo, do zniceni... Znamy na nem vozil stavebni material, a rikal, ze za tu cenu... parada.
Tez ty buginky UTV muzou byt zajimave, prip. ATV s privesem - takove vetsi Vari :-)
Frank
VIP
Příspěvky: 247
Registrován: 05.06.2012 14:36

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Frank »

Nějak jsem ten Cummins nenašel v nabídce... Kde jsi ho viděl?
spynfo
Příspěvky: 25
Registrován: 12.07.2011 12:23

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od spynfo »

v autosalonu na Prime to tak prezentovali.
Zrejme se to da jeste zkouknout v archivu.
: https://www.google.cz/search?q=gazelle+prima+autosalon .
Bohuzel to neprehraju, protoze mam linux a vyzaduje ode mne
aplikaci od Microsoftu.
Tady je komentar i od prodejce-dealera: hned prvni veta textu.
: www.auto-gaz.cz/gaz-gazelle-4x4-autosalon.html
Frank
VIP
Příspěvky: 247
Registrován: 05.06.2012 14:36

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Frank »

Toho jsem si nevšimnul, ostatní prodejci ji nabízí s motory UMZ nebo Andoria.
maci
Příspěvky: 770
Registrován: 24.06.2012 23:22

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od maci »

Specifikace motoru Cummins ISF 2.8L

http://www.auto-gaz.cz/gaz-gazelle.html
Skalik
VIP
Příspěvky: 343
Registrován: 24.11.2012 16:29
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Skalik »

Kdyby někdo toužil po opravdu velkym SUV tak tady známej prodává:

http://www.offroadforum.cz/viewtopic.php?f=20&t=74817

Ilustrační foto (foto prodávaného auta se mi sem nevleze)
Obrázek

Ford Excrusion, v posdtatě to je nákladní auto s karoserií SUV a motor to jen podtrhuje. Na druhé stránce je i foto s průměrnou spotřebou. Podvozek jsou dvě tuhý a listový pera :twisted:
drigon
VIP
Příspěvky: 2951
Registrován: 28.11.2012 23:44

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od drigon »

A co Š 1203. Sice už jich jezdí docela málo, ale dle známého, který ji má dodnes (na kempování) je to auto celkem jednoduché a snadno opravitelné. A krást ji nejspíš asi nikdo nebude. Jen to hnití kastle je prý problém. Motory se prý používají i v hasičských stříkačkách, vysokozdvižných vozících a bůhvíkde jinde tak náhradních dílů bude nejspíš stále dost. S pozdravem M.
Uživatelský avatar
Foxy
VIP
Příspěvky: 534
Registrován: 13.10.2012 18:39
Bydliště: Jižně od Prahy

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Foxy »

drigon píše:A co Š 1203?
Trosku?
Tady si přečti kus mé diskuse z jiného fóra, kde se na tyto auta specialisují...
----
----
CH:
nemáte někdo z vás trosku 1500ccm 5-8místnou na prodej či za odvoz? kdyby měl někdo s STK (Smile)
čekám na peníze z banky a byl bych rád,kdyby se hned našla nějaká kráska pro naší kapelu,která hned nezklame...
----
Bob:
Ty jsi s tím autem asi ještě nejel viď? Já vím co vozí kapela všchno za krámy (můj mladej hraje na bicí) a kolik to všechno vbáží a hlavně jak se ta kapela po cestě tam a hlavně ZPÁTKY CHOVÁ.To není myslitelný jezdit s absolutně nespolehlivím autem jako je troska. Vím o čem píšu už jsem několikrát jel domů na laně jak s 1203kou,tak z TAZkou 1500. Ta se nakonec zlomila jak byla sežraná a to jsem jí tolik nenakládal.
----
CH:
Proč že je troska nejhorší varianta?
většinu si na tom člověk udělá sám, díly jsou všude k sehnání, pořizovací cena je v poměru s ostatními "dokonalá" ... a na dva-tři roky to bohatě stačí... potřebuju jen vrak s kterým se dá trochu cestovat +- 50km...
nechci sednout do vw nebo forda a na pohled vypadat stejně jako ostatní...
----
LDoc:
Zaprvý "ergonomie". Pro kapelní věci naprosto blbá. Ač se to nezdá, tak hodně málo místa (srovnáno třeba s Tranzitem). A hlavně blbě přístupný. Jakože VAN snad možná ještě jo, ale představa, že jedeš na koncert busem, pět muzikantů a k tomu tři krochetky-fanynky a komplet výbava, je úsměvná. Neodvezeš ani nástroje, natož zvuk. Kombík ? Taky nic moc. Přístup do ložnýho prostoru zezadu je díky dělenejm dveřím strašně nešikovnej a třeba u raka, co jsme v něm měli zesilovače, echo, cédéčko, crossover a cojá vím kerej brajgl ještě a co byl těžkej jak krava, to znamenalo součinnost tří lidí. Dva přinesli dozadu a pak se to snažili přes sklopený čelo podat třetímu, co číhal vevnitř a nasouval. "Poď na mě zboku" taky moc nepomůže, pre ti tam vaděj střední sicny a třa větší odposlech přes ně nedáš. Díky absenci přepážky u kombála to taky musíš skládat chytře, aby ti nelítaly činely na hlavu a podobně. Připitou mařku v tem taky pořádně nevylupeš, protože se ti tam nevejde materac, kerou bys zbytečně zaplácával místo.

No a další věc je ona spolehlivost. Podle toho co píšeš, hledáš low-cost variantu. Taková troska možná pojede - když se jí bude chcít. A vono se jí většinou chcít nebude. Bylo to prostě jak déjavu nejhrubšího zrna. Obvykle tak ve tři skončíš hrát, půl hoďky než si vypiješ první klidný pivo a než se vyhandrkuješ s pořadatelem, co tě chce kurva zkrouhnout, protože prej mněéééééé nepřišli lidi a že mu kuy sokolský zvedly nájem. Pak hodinu sklízíš, smotáváš káble, rveš to všechno do trosky a někdy kolem pátý hodiny, ospalej jak kotě, s rudejma očima, zfetovanej z nikotinu a glycerinu, s chróchlejma hlasivkama, si přeješ jenom jedno. Zapadnout konečně doma, či někde do kanafasu a nevylízt před obědem. Jenže ani piču, bratře žižko. Po deseti kilákách se NĚCO posere. To bylo pokaždý něco. Blbá AC pumpa - máček, žeano, známe. Banalita. Ale ne v mínus pěti stupních, potmě, na kraji silnice a s tím, že náhradní samozřejmě nemáš. Okolo bydlící domorodci se celej život na nic netěší víc, než že jim o půl šestý ráno začneš rumplovat na vrata a shánět buď AC pumpu z oktávky, nebo traktor...

Dneska už možná ani moc ne, jak se stává troska pomalu raritou - ale před tejma patnácti či desíti letama, byla večer nebo ráno busová troska s podezřelejma lidma v křivákách vevnitř absolutní magnet na policajty.

Prostě asi dva dny jsem děkoval pampuchovi, když sme si nakonec koupili Robura. Což pochopitelně byla ještě asi dvacetkrát větší pičovina - to už ale jinde jsme, je to jiná vesnice.
----
Tor:
Taky varuji!

ad: Většinu si člověk na tomhle autě skutečně udělá sám; ale hlavně proto, že musí. Problém je, že málokterá práce na tomhle vozidle je snadná a jednoduchá. I ta nejbanálnější věc se v průběhu práce pokaždé rozkošatí až k vzteku. Tohle auto je pro velmi trpělivého člověka; ale i pro toho, pro kterého jsou hlavolamy typu ježek v kleci prostoduchou brnkačkou (příkladem budiž třeba prostá demontáž/montáž starteru)... Na tohle auto kromě jiného musíš mít místo, kde ti při práci nebude pršet za krk - a taky fakt slušně vybavenou dílnu.
Navíc práce na trosce vyžaduje i dobrý imunitní systém - prakticky při každé práci se tu škrábneš/řízneš/podrásáš o nějaký ten šikovně umístěný ostrohranný plech, výstupek či cokoliv dalšího.

ad: díly jsou všude k sehnání; ano, ale obvykle přesně ty, které zrovna nepotřebuješ. Stačí si jen projet tyhle stránky - a je to jasné.

ad: pořizovací cena je v poměru s ostatními "dokonalá"; ovšem pokud se má z trosky stát spolehlivá Troska, narveš do toho vraku takovou spostu dalšího materiálu, že ve výsledku ta "dokonalost" už zas tak úžasně nevypadá.

ad: a na dva-tři roky to bohatě stačí; no tak dva, tři roky nejmíň to ti bude trvat, než z toho fakt laciného auta uděláš Auto, na které se můžeš spolehnout.

ad: potřebuju jen vrak s kterým se dá trochu cestovat; dokud to bude vrak, pak máš jistotu, že se při každé jízdě zachová hned podle několika Murphyho zákonů. Jediné, co ti zaručí spolehlivě je to, že se rozhodně nebudeš nudit.

ad: nechci sednout do vw nebo forda a na pohled vypadat stejně jako ostatní...; tak tohle ti tento typ auta zaručeně zajistí!

Z laciné trosky se dá vykouzlit přibližovadlo, které tě pohodlně a spolehlivě doveze i s celou rodinou k polskému Baltu i zpět, dá se s tím báječně procestovat celé Česko i Slovensko... ale dá to kurrrrňa fušku, než ho do takového stavu dokopeš!

Pokud tohle nejsi ochoten podstoupit, poohlédni se po jiném typu vozidla.
(Kdybych tenkrát věděl, do čeho se pouštím, když si pořizuji troskobus, asi bych... no asi bych do toho šel znova, ale to jen proto, že jsem vážně cvok).

Moje Tornádo = Š1203M, 1500/5kvalt mikrobus.
Když jsem si pro něj došel, musel prodávající pokácet dva malé stromky, aby s tou bědnou troskou šlo vyjet. A ono to vyjelo...
Už druhé desetiletí Tornádo věrně slouží,
a asi tomu tak bude i v letech příštích.

_________________

Celkový dojem si učiň sám.
Heike
VIP
Příspěvky: 527
Registrován: 25.06.2013 11:07
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Heike »

Osobně dávám přednost 120 ce-jak jsem tu už psal, kromě možnosti nastartovat rozjetím se zařazenou rychlostí, přístupností všeho-ale podle mě je hlavní limit v autobaterii..u všech aut. V zimě kdy půlka známých nevyjela že jim kiksla baterka jsem to řešil že jsem ji vyndal a přenesl do tepla-nejde o to že nová baterka vydrží, v PA asi nepůjde ji koupit na pumpě. Čím nahradit brzdovou kapalinu? Olej mě napadlo si vyrobit, u fridexu nevím, snad vodu...známý měl 120 ku na dokrosení, lil do ní všechno možné, lítal v terénu a překvapivě vydržela fakt hodně...
Uživatelský avatar
Foxy
VIP
Příspěvky: 534
Registrován: 13.10.2012 18:39
Bydliště: Jižně od Prahy

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Foxy »

120 je dobrá volba.

Ad fridex: V zimě je nutný. Nelze se spolehnout na vypouštění vody ze systému. Vždycky tam nějaký zbytek zůstane a v mrazech udělá ledový špunt. Jak zamrznou roury ke chladiči, je auto nepoužitelné, nedá se to rozmrazit jinak než v teplé garáži/hangáru atd. Pokud v krizové situaci nebude dostupný fridex (etylenglykol), víc než dobře jej nahradí glycerin, který vzniká co odpadní produkt při domácí výrobě mýdla. Svého času jsem u své 120 uvažoval o "downgrade" na chladicí systém Š100, právě kvůli špatným zkušenostem se zamrzáním Š120 systému chlazení v silných mrazech.

Ad autobaterie: Do 105/120/130 lze namontovat do volného místa vlevo od motoru polici na akumulátor i větších rozměrů. Je odzkoušeno, že lze použít i alkalické baterie.
Trik pro startování: V autě jsou trvale nainstalovány dvě baterie; hlavní (velká) pro startování a pomocná (malá), ze které jde pouze zapalování.
Malá je spojena s velkou přes diodu, takže proud může proudit (při nabíjení) od velké k malé, ale zpátky (při startování) už ne.
Znamená to, že i když startovací baterie motorem jentaktak ledva pootáčí, zapalování má jiskru vždy.

Brzdovou kapalinu lze nahradit fritovacím olejem. V systému bez přístupu vzduchu nezatuhne, v provozní nádobce pod víčkem to taky vydrží dlouho, než zoxiduje.

Motor vydrží leccos, dá se seřídit na líh, zvládne i divoké směsi (technický benzin s naftou, s kerosinem, s toluenem...), problém mohou být ošizené ventily/sedla, vyžadující v palivu tetrametylolovo nebo jiné "mazivo". Dají se vyměnit za tvrzené (užívané pro provoz na plyn).

Z běžných aut jsou podle mne do terénu škodovácké zadomotory nejlepší volbou.
diesel3
Příspěvky: 20
Registrován: 01.12.2013 10:27

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od diesel3 »

Já dal přednost Lada Niva ;) Ve větším terénu ani nemusím zapínat předek a projede toho hodně :) Puvodní benzinák sem vyhodil a napasoval se tam z Peugeota 1.9D,jezdí to na použitý hydraulický olej (10kč/L),kdyby už to nešlo jinak v PA tak se dá i podojit motorový olej v nějakém vraku a dojedu taky daleko dokud se nezapečou trysky atd.Žádná elektronika,EMP to nemuže zasáhnout.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 4361
Registrován: 03.09.2012 19:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od bivoj »

diesel3 píše:Já dal přednost Lada Niva ;) Ve větším terénu ani nemusím zapínat předek...
Ehm.. Lada Niva nemá odpojitelný přední náhon. Je to trvalá 4x4 s možností redukce a s možností uzavření mezinápravového diferenciálu.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od dracekvo »

Ono si lidi hodně pletou mezinápravovou uzávěrku a přiřaditelný předek.
Tak ani není divu, že mu příde, že bez předku toho vyjede hodně :) ;) Nicméně, člověk by měl znát svou PA techniku, alespoň v základech.
Odpovědět