Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 4352
Registrován: 03.09.2012 19:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od bivoj »

Cherokee. Nikoliv Grand Cherokee.
A když Cherokee, tak pochopitelně XJ a pouze a jen s nesmrtelnou a nezničitelnou kombinací 242cu in (4.0L) AMC straight-6 + Aisin AW-4.

V továrním setupu (tzn. BEZ třiatřicítek pneu atp) to je prostě 4x4 kombík použitelný i pro běžný denní provoz (když skousnete spotřebu) ale s naprosto fenomenální průchodností a výdrží i v těžkém terénu.
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od dracekvo »

Já měl Granda ZJ z fabriky lehce přizvednutý a dole oplechovaný. Samozřejmě proti XJ je to už moc přetechnizovaný.
V definici je to SUV. Ale v porovnání co se dnes považuje za SUV to je v dnešním pohledu plnohodnotný offroad.
Samozřejmě jsem udělal záměnu přídavky na 242.
Dokonce bych řekl, že toho dokáže více, než novodobé teréňáky. Stačí se podívat na tvar nárazníků. Novodobá auta nemají vůbec žádné nájezdové úhly.
Jediná nevýhoda byla absence zadní špéry a spotřeba.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 4352
Registrován: 03.09.2012 19:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od bivoj »

Tak ono dokud měly Grandy vepředu tuhou (poslední ji měl tuším WJ), tak byly obecně v terénu velmi schopný, zvlášť s 242 ;-)

Zadní špéra se dala řešit více způsoby, ale do D35 to nemělo moc cenu, to chtělo swap alespoň na D44 nebo F8.8
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
GOD
VIP
Příspěvky: 712
Registrován: 09.05.2012 11:18

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od GOD »

skusim sformulovať predstavy a očakávania na "hospodarske vozidlo".

svah záhrady 11 stupnov, velkosť 30arov, využitie na ovocny sad, momentalne osadeny na 50%.
príjazdová cesta svah do 20 stupnov, 2km, asfaltova, odhrnana
(ostatní sudedi maju suzuki vitaru, jeep cheroke, sem tam duster, sem tam fabia ) - rekreuju, byvaju ale nehospodaria na pôde.
v buducnosti možno vystavba domku, ovce, sliepky ale hlavne dufam že ovocny sad bude ekonomicky produktivny - čo zatial nie je.
Transport ovocia, hnoju, stavebného materiálu, pripadne palivoveho dreva, občas malotraktoru, kosačky, kamena...
Koncepčne trvam na tom, aby bolo možne po zahrade jazdit vozidlom medzi stromami - zatial su 3rady dlhe 100m ( Po skusenostiach s rozvom hnoja v svahu 11 stupnov).
Nosnosť nakladu 1000kg + 2 pasažíri po 100kg = 1200kg mi uplne stači.
ložna plocha na 1000l bandasku.
Do baumaxu a spol je to cca 15 km aj po dialnici.
90 km/h stačí.

Rozmyšlal som nad koncepciou (všeky vo forme 4x4):

- maly terenak 4x4 a privesny vozik (niva, vitara...) utiahne to auto? Samurai sa mi páči, ale naklad by asi neutiahol.
- velky terenak s korbou (L200, Hilux...) velký težký
- maly valnik (daihatsu hijet...) male motory 1l aj ked ma redukciu...?
- civil pickup pre remeselnikov (kango bolo 4x4, či aj berlingo, dokker... neviem) davat do vnutra hnoj sa da, ale neni to ono.

Multikaru som pre pomalu rychlost zavrhol.

V podstate ide o auto na kratke trate - do 60km s rychlostou do 90km/h, s nosnostou 1200kg, sice do svahu, ale po cestach. Zahrada je so zemou s vysokou unosnosťou. Preto občas rozmýšlam aj nad 4x2,

stale sa motam do kola, každa kategoria ma svoje + aj -. Pride mi že dospele off roady nevyužijem.

sused vozi svokre vodu na multikare v 1000l bandaske a nosi zo sebou 2 kíble štrku na posyp cesty. Aj ked sa odhrna, občas sa vyleje potok a zamrzne...

takže na záver:

prosím poradte.
ďakuejm
Informácia je v časopriestore.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 4352
Registrován: 03.09.2012 19:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od bivoj »

2 God - co Gazelle? Pravda, trochu větší, ale např verze: http://www.madeinrussia.cz/gazelle-4x4-double-cab-68/ celkem splňuje (a řekl bych i přeplňuje) cos požadoval...
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Uživatelský avatar
DanBlack
Příspěvky: 1472
Registrován: 02.02.2012 23:19
Pohlaví: malé, zrzavé
Bydliště: Severní Čechy

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od DanBlack »

Mrknul bych na Bonetti...
Je to komunální náklaďáček alá multikára, otypovaný na 3,5t a dělá se i 4*4.

Obrázek
------------------------------------------------------------------
Štěstí neexistuje...jsou jen průsery co dobře dopadly.
Woody Crafty
Příspěvky: 472
Registrován: 09.04.2020 14:19
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Woody Crafty »

Gazelle 4x4 je mi taky sympatický. Po přidělání nějaké polo-obytné nástavby kde by se dalo přespat by to bylo i zajímavé expediční vozidlo. Jen to asi hodně žere, jako všichni rusáci :)
Z druhé ruky se to dá sehnat za něco přes 100k.
A řekl bych co do průchodnosti se ve srovnání s tímto většina offroadů může jít zahrabat.
Jen škoda že to nemá větší kola a portálové nápravy jako (nechutně drahý) Unimog.
Ostatně Unimog je stavěný přímo pro farmaření a zemědělství. Jen je potřeba ho sehnat ve slušném stavu a za rozumné prachy.
Budoucnost? Ta bude taková, jakou si ji uděláme.
Uživatelský avatar
Redneck
Příspěvky: 222
Registrován: 18.01.2016 21:28
Pohlaví: muž
Bydliště: Městecko

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Redneck »

GOD: pro tyto účely mám Nissana Navaru D22 rok výroby 1999 před faceliftem. Akorát je to doublecab, takže pět míst. Spotřeba kolem 10l nafty na předepsaných pneu. Uveze v pohodě tunu. Korba je dlouhá 150 cm.

Obrázek
Matěj
Příspěvky: 1784
Registrován: 28.08.2016 11:52

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Matěj »

Čím dál víc si začínám říkat, že můj veterán (jako fakt veterán na V SPZ) z 1979 je vhodný na každodenní použití, stačí, když tu dáte už jen o pár let starší kousky než doposud. ;)
Kde chcete sehnat tak stará auta v dobrým stavu, aby to nebyla jen bezedná pokladnička, na které se musí předělat 99% věcí?
GOD
VIP
Příspěvky: 712
Registrován: 09.05.2012 11:18

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od GOD »

ďakujem za rady,
dnes behal sused ku včelam na ford ranger, a vo všeobecnosti typ dospeleho 4x4, ram, pickup sa v okolí množí ako huby po daždi. Zaujimave je, že 3 roky dozadu jadzil v okoli 1 ks - lesaci a dnes toho jazdi cca 10ks (čiastočne z dôvodu image).

čo tiež riešim, je že potrebujem niečo funkčne, nie na opravy - ne že by ma to nebavilo, ale som v časovom sklze niekolko rokov - kopu veci som mal urobiť už hoodne dávno, napríklad plot...(zasrané srnky...)

Tiež je to zaujimava skúsenosť, že pre 2km cesty treba kúpiť niečo extra a nestači felda pickup. Pre zaujimavosť, ak je sneh, tak je tam o mesiac dlhšie ako v doline alebo na svahu oproti.

Pačil sa mi uaz patriot... onoho času som sa pýtal majitela že čo a ako, a hovorí, prveho pol roka opravoval a potom sa vozil - nove auto z fabriky.
Po návšteve RF som dospel k záveru, že ruske osobne, prípadne nákladné auto kupovat v EU neni dobra volba. V rusku to zase dobra volba je.
Informácia je v časopriestore.
Uživatelský avatar
Redneck
Příspěvky: 222
Registrován: 18.01.2016 21:28
Pohlaví: muž
Bydliště: Městecko

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Redneck »

Matěj: Navaru mám čerstvě po STK, jediný co jsem měnil byl čep řízení v ceně 800 Kč. S ND zatím není žádný problém, pokud neodejde motor, tak se tam nemá co pokazit. Motor v tom je ještě poctivej s rozvodem řetězem. Později do nich začali montovat motory Renault, od toho ruce pryč.
GOD
VIP
Příspěvky: 712
Registrován: 09.05.2012 11:18

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od GOD »

existuje nejaký článok ktorý porovnáva nissan, toyotu, mitsubisi, land rover, ford... ? alebo je to uplne jedno?
Informácia je v časopriestore.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od dracekvo »

Tak uzavřenou karoserii na hnůj asi ne :)

U nás má chlapík dvoumístný pickup s velkou korbou (asi starej nissan navara). Ae nevím přesně, musel bych se podívat až to auto zahlédnu. Ale jako čistě pracovní nástroj se mi to auto líbí.

Dále pak existuje třeba Niva s korbou. https://www.lada-uaz.cz/lada-niva-pick-vis


Multikára je dobrá, ale na silnici moc není. Jezdí pomalu.
nevím jak její novější verze. Jestli se to taky tak vleče.
https://uzitkove-vozy.yauto.cz/magma-4x ... 53457.html

Malé offroady mají problém, že mají na tažném většinou málo a díky své lehkosti toho ani moc nevytáhnou.
GOD
VIP
Příspěvky: 712
Registrován: 09.05.2012 11:18

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od GOD »

pri patrani na pracovne auto som narazil na renault kangoo 4x4 1,9dci. 2003.
užo som našiel aj inzerat na vymenu zadneho diferaku z nissanu, ktory sa da elektronicky zapojovat.
akurat, ked čítam recenzie, tak na renaulty to je polovica chvalospevov a polovica kritzizovania. Kritizovane su ceny nahradnych dielov a ich poruchovost.
ked som to dobre pochopil tak kangoo ma nosnost okolo 500kg?

http://local.renault.sk/download/muj_re ... K_2005.pdf
moc tomu nerozumiem, tych definicii hmotnosti tam je strašne vela a dosť sa podobajú.

možno by som upoustil od vozenia hnoju a kupil niečo civilnejšie. Hnoj outsorsoval alebo kupil traktor, predsa len maju kone iba 3 km daleko.
Informácia je v časopriestore.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od dracekvo »

Dyť je to jasný.

Hmotnosti se liší podle motorizace a pak podle počtu sedadel.

Otec má berlingo. Ale jen 4x2 a má 3 místa v předu. To mi příde lepší jak jen dvoumístný renault. A v 4x4 se dělá taky.
Maximus
VIP
Příspěvky: 6526
Registrován: 12.01.2011 19:24
Bydliště: ČSR

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Maximus »

Osobně bych koupil nějaké civilnější 4x4 co utáhne pořádný vozík. Tu tunu hnoje na 3 km nemusíš vozit najednou. Hnůj bych si stejně do auta na ježdění do práce teda nestrkal.

Myslím si, že jsi kandidát pro Outbacka + pořádný přívěsný vozík :devil.

Jinak momentálně pošilhávám po Fiatu Freemont alias Dodge Journey r.v. +-2013 ve verzi 4x4 a v naftě (3,6 litrový V6 Pentastar by se mi líbil více, ale ropná pole zatím nevlastním), mám pocit, že ho budu nutně brzo potřebovat :lol:
"Bez zájmu [občanů] o stát republika se stává de facto státem aristokratickým, byrokratickým, státem menšiny - forma sama nerozhoduje o podstatě státu.“ T.G.M.
Uživatelský avatar
DeadMan
Příspěvky: 3046
Registrován: 30.04.2012 19:27
Bydliště: Slezsko

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od DeadMan »

Jo tak po tom Fiatu jsem taky pošilhával, ale pickup verze, údajně Toyota v licenci?
You cannot kill me as I am already dead!
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od dracekvo »

S outbackem občas narážím na jeden problém, a to je jeho malej rejd.
Ale jinak je to fajn auto. Mám 99 a 07. Najeto 350 a 300 tis km. A furt to jezdí. Obě jsou na plyn a v automatu.
Ale na takovéhle věci bych spíš sáhnul po forestru.

Když jsem odjížděl, tak tam určitě bylo přes 1 tunu. Jen to chce mozek a nepřehřát brzdy pokud má člověk nebržděnej přívěs.
Přílohy
index.jpg
Woody Crafty
Příspěvky: 472
Registrován: 09.04.2020 14:19
Pohlaví: muž

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Woody Crafty »

Taky mě zaujaly auta typu výše uvedeného Renault Kangoo, nebo Citroen Berlingo případně Peugeot Partner v provedení 4x4
Sice nejsem přesvědčený o jejich kvalitě a pořídit si to v dieselu je koledování si o průšvih. Ale mohl by to být přijatelný kompromis mezi autem na denní ježdění a rozpadlomobilem.
Ikdyž nevím jak je tam řešený ten pohon 4x4 jestli visco spojka nebo něco jiného.

Jen si říkám, jak se chová takový haldex nebo visco s přívěsným vozíkem v terénu. Nakolik se při tom namáhá případně o kolik dřív to odejde proti pevnému zadnímu náhonu manuálně připínatelnému.
Budoucnost? Ta bude taková, jakou si ji uděláme.
Maximus
VIP
Příspěvky: 6526
Registrován: 12.01.2011 19:24
Bydliště: ČSR

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Příspěvek od Maximus »

Kdyz uz je klasicky offroad na běžné ježdění moc a variace na haldex malo, tak je tu AWD od Subaru. Je potreba ovsem volit modely s manualni prevedovkou-automaty maji jen trochu lepsi haldex. Forester v dobre kondici projede neuvěřitelné věci :devil
"Bez zájmu [občanů] o stát republika se stává de facto státem aristokratickým, byrokratickým, státem menšiny - forma sama nerozhoduje o podstatě státu.“ T.G.M.
Odpovědět