Stránka 15 z 20

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Napsal: 01.03.2020 14:13
od Strelec45
Ano, bereš to ze svýho hlediska, já jen odpovídal, kam dát věci v kindrautě. Když to budu brát podle sebe, tak nikam se hnát nemíním, ale pokud by nebylo zbytí mám dva teréňáky, jeden má 3,5 druhý 2,2 tuny brzděnýho, oba 750 nebržděnýho, něco bych odvez určitě :angel A něčím bych i projel. Ale jak píšu nikam se nechystám, pokud nebude zbytí. :rock

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Napsal: 02.03.2020 1:21
od Serža
o Jimnym musíš přemýšlet jako o 2místném autě...pak je vše v pohodě
vlek to zvládne překvapivě velkej
ale hlavně to má průchodnost terénem téměř jako 4kolka - je to malý, krátký...to co dá Jimny to Hiluxem nedáš prostě proto, že se nevejde
je to o preferencích...někdo chce velkej krutopřísnej offroad, mě stačí prcek, co se všude vejde...

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Napsal: 02.03.2020 12:25
od Maximus
Jimny je v terénu nezmar a díky svým rozměrům a agilitě projede neskutečný terén. Vždy je něco za něco a to jsou právě jsou ty jeho "ultrakompaktní" rozměry, kdy pro dva chlapy a střelené prase je tak akurát - jen kvůli pohodlí lovci i to prase nesmí být přespříliš přerostlí.

Daní za skvělou průchodnost danou pravověrnou rámovou off-road konstrukcí jsou také ne moc skvělé jízdní vlastnosti při rychlé jízdě po silnici.

Pro PA super vozidlo, jinak jeho předností využijí především myslivci, lesáci, zemědělci či obyvatelé horských samot ;).

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Napsal: 15.03.2020 8:57
od devlop
snad jen trochu ot připomínka:
- výběr spolehlivého vozu pro PA, který se dá v případě jednodušší poruchy opravit vlastnoručně, nabývá v současné době reálného významu: zákaz otevření provozoven kvůli epidemii se totiž týká i autoservisů, při poruše vám auto nikdo neopraví
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... f6b220ee8/

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Napsal: 15.03.2020 19:20
od PaF
Fór je v tom, že taková auta, která šlo spravit nářadím z každé vesnické dílny, jsou dnes 20+ let stará a nová "nejsou a nebudou". Vždyť koupit něco s jednoduchým atmosférickým motorem už prakticky nejde.
Se slzou v oku vzpomínám na starou Škodu 130, kde jsem s krabicí ND (kabely, palec rozdělovače, svíčky, klíňák apod.) většinu problémů vyřešil i sám na dovolené.

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Napsal: 21.03.2020 22:33
od kubamk
Prošel sem vaše komentáře a tak nějak marně hledám odpověd na mou otázku. Chci si NOVÉ pořídit auto, které při PA bude sloužit. Reálně nevidím nutnost nějakého offroad terénu.

Osobně mám tyto preference.

Klasický automat nebo variátor, žádné DSG
Ideálně atmosféra
4x4
20cm světlá výška
Rozumná velikost pro 2+dítě(já mám 190cm, do Jimnyho se nevejdu)

A teď máte nějaký tip? Za mne zatím koukám na outback 2,5linea, XV, suzuki S-cros, toyota RAV4.

Raději bych naftu, lépe se skladuje...:o//

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Napsal: 22.03.2020 21:33
od mc.ready
Dacia Duster 1,5 nafta
Bezkonkurenční

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Napsal: 25.03.2020 21:26
od Noir
Nafta + atmosféra + nové se vylučuje.
Rav4 jako nafta = jen předokolka.
DSG Q500 které se dává do např. Kodiaqu má mokré spojky a zvládá docela dobře pomalou jízdu (ale je jen turbo, a světlá tuším 19 cm).
U Subaru si najdi videa co dělá CVT při zatížení v terénu (stačí pudší výjezd), můj servisák (nebudu jmenovat, ale Pražáci znají) mi nová Subaru nedoporučil z důvodu živostnosti. Obesně od té doby co manjí CVT a mezinápravovou spojku místo difierenciálu není moc důvodů kupovat Subaru, max bezpečnost.
Jinak docela dobře funguje Honda CR-V hybrid, RAV4 má slušnou světlou výšku a s 2.0 atmosférou má i 4x4.
Suzuki vitara/s-cross se dá jen doporučit, ale už nedělají s atmosférou a sv+tlá výška není 20 ale 19/18,5.

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Napsal: 13.04.2020 20:42
od kubamk
Ahoj, tak jsem našel ještě dva adepty. UAZ Hunter a uaz Patriot. Jedno retro ale čistá mechanika. Patriot si nejsem jist tím, jak už je to moc elektronika.

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Napsal: 14.04.2020 2:55
od bivoj
Patriot i Hunter už mají normálně ECU (řídící jednotka motoru) takže ohledně oprav v garáži smolík. Opravdu poslední auta, co jdou opravit víceméně drátem a kladivem, jsou vyrobena pár let před r. 2000, např Nissan Patrol GR (a to i ve faceliftu, když mu ale dáte místo elektroniky starý blbý mechanický čerpadlo!!! - to ale musíte mít šestivál 2,5L), Land rover Defender/Discovery, ale pouze do typů s motorama do typu 300 tDi a nikoliv už s elektronickým TD5 (tj např. Discovery pouze do facelitu 1)... A tak by se dalo pokračovat.

Bohužel, dnes už jsou to všechno auta se stářím přes +- 20 let, takže aby to byl dobrý kus, musí mít majitele, kerý se o ně bude starat a dopřávat jim co mají mít. Takové Toyoty LC 75 jsou ve své podstatě motorově a podvozkově nesmrtelné (taky proto stojí taková 75 s najetýma 200 000 klidně třičtvrtě míče i víc), a pokud je nenecháte shnít na patrť a alespoň někdy vyměníte olej v motoru (a jednou za padesát let v převodovce), tak s vámi bude toto auto nafurt. ;)

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Napsal: 14.04.2020 15:46
od uid0
Co taková Lada Niva? Oproti UAZu 469/Hunteru mi přijde civilnější a vhodnější i pro běžné ježdění, přitom stále zůstává blbuvzdorným a trvanlivým autem.
Akorát teda jako nová už jde koupit jen s benzinovým motorem 1.7i.

Jinak já osobně bych se přítomnosti ECU u starších nebo jednodušších aut až tolik neobával (pokud za každou cenu nehledám vozidlo imunní vůči EMP), samotná jednotka v naprosté většině případů přežije zbytek vozidla, jen bych do garážových zásob náhradních dílů zahrnul všechna čidla, která ji krmí daty a podle kterých řídí chod motoru. Případně z vrakoviště klidně i celou řídící jednotku.

Staří fachmani a páni motoráři pomalu mizí a skoro bych řekl, že i v časech PA bude snazší sehnat někoho, kdo vymění a přeprogramuje ŘJ, než někoho, kdo bude umět seřídit karburátor..

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Napsal: 14.04.2020 16:16
od bivoj
Niva je výbornej a trochu podceňovanej malej offroad. Jen bych řekl, že na tu silnici to fakt není úplně komfortní povození a jízdní vlastnosti odpovídají konstrukci podvozku, což ale vynahradí, i díky uzávěrce mezidifu a redukci, právě v terénu a ta 1.7 je pro ni akorát. Ale Niva je taky prostě malá a na odvoz nějakého většího množství zásob či kompletní bugout čtyřčlenné rodiny má hodně málo zavazadlového prostoru. V rusku existují i long verze, ale u nás jsem je moc neviděl...

Je fakt, že pokud chce někdo auto bez ECU, tj. u benzínu karbec a normální rozdělovač, u nafty mechanické čerpadlo, tak normálně takovou věc už moc nekoupí, buďto vrak nebo veterána.

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Napsal: 14.04.2020 16:40
od Strelec45
Niva:
No není offroad, ale SUV, ale je do terénu o hodně až o moc lepší než běžná SUV a je to nezmar, o tom žádná. Dlouhá verze u nás je k dostání a celkem běžně, viz tady, mám to skoro u huby.., :D http://www.madeinrussia.cz/lada-17/
Stejně jako třeba Buchanka, tady už zmiňovaná... se tam prodává dost.

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Napsal: 14.04.2020 17:03
od Rafael
Tu delší verzi jsem kdysi moc chtěl. Bohužel jsem si ji nechal zakázat.
(Na druhou stranu jak jsem jezdil každý den do práce. Z civilizace, tak ta spotřeba).
Ale dnes bych se už nenechal...

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Napsal: 14.04.2020 17:18
od bivoj
Strelec45 píše: 14.04.2020 16:40 ...Dlouhá verze u nás je k dostání a celkem běžně...
Jo ty myslíš pětidvéř, ale to je "relativní" moderna, já myslel původní long verzi, která vznikla prostým protažením třídveřové verze o cca 60 cm - vypadalo to dost hnusně a u nás se tenkrát normálně moc sehnat nedala:
niva-long.jpg

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Napsal: 14.04.2020 17:25
od Strelec45
Bivoji otevři si ten odkaz, co jsem postoval, je tam nahoře i textu. Byl jsem u nich asi před měsícem a stály tam tři. :rock

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Napsal: 14.04.2020 17:32
od bivoj
Však říkám - viděl jsem. Já jsem s nivama skončil poměrně krátce po revoluci, tak jsem ani nástup 2131 pořádně nezaznamenal, navíc fakt jsem tedy u nás v normálním provozu ještě žádnou 2131 neviděl, kdyžtak jen klasiku 2121 nebo velmi raritně tu 2121 s prodlouženou prdelí, co jsem postoval obrázek výše. Pětidvéřáka jsem ještě na silnici (ani v terénu) nepotkal...

Nevím jak jsou na tom s odhlučněním a kvalitou převodového ústrojí Nivy teď, naposledy jsem v nich jel už před hodně dlouhou dobou za mých mladých let, a byl to vždy celkem hlučnej pohybostroj. Kdybych to měl srovnat s nějakou další permanentí 4x4 - třeba Diskoška, byť první generace s motorem 200, tak ten Land Rover byl prostě jinde.

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Napsal: 14.04.2020 18:27
od Strelec45
Tak to zůstává, musíš slyšet muziku (rozumněj motor :D ), je to do kolchozu, na stavbu, do lesa, na běžný ježdění jen se špuntama do uší. No to trochu přeháním, ale prostě v tomhle se to nezměnilo.
Jsem tě blbě pochopil, že myslíš 3dv s tím zadkem. Viděl jsem jen jednu, měli ji policajti, myslím, že jsem ji dokumentoval škodu, byla někde pro Vrchlabí, nebo tam někde v Krkonoších, už nepamatuju, je to tak 10 let. :oops:

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Napsal: 14.04.2020 18:37
od hrd
Co vím, tak Niva ráda rezivěla, zajímalo by mě, jestli to u těch novějších/současných modelů je lepší?

Re: Běžné osobní vozy a dodávky použitelné v PA

Napsal: 14.04.2020 18:39
od Strelec45
Pochybuju, že je to lepší. Ale když si koupíš novou, dáš dutiny a spodek a budeš ji čas od času nástřiky obnovovat, tak by měla vydržet, ostatně stejně jako jiný auta. Pozink tady nehledej