Stránka 1 z 1

Srovnání Praga V3S a Tatra T 810

Napsal: 13.04.2011 0:26
od Maximus
http://doctrine.cz/2010_2/2010_2_4a.html

Třeba jednou se můžou znalosti o vojenských nákladních vozech hodit :twisted:.

Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810

Napsal: 23.02.2012 8:26
od Karlos
Praga V3S: kdo v zimě nečetl noviny, ten ji nenastartoval

Tenhle terénní speciál zná v Čechách snad každý. Koneckonců v armádě, autoškolách u dopravních podniků a kdo ví kde ještě ho mají ve službě dodnes. První tři prototypy vyjely na silnice přesně před 60 lety a ze všech československých náklaďáků se vyráběl nejdéle.

Z řidičů Pragy V3S se v tuhých mrazech většinou stávali zarytí čtenáři novin. "Dát vejtřasce přečíst noviny" totiž v zimě znamenalo nacpat hořící tiskoviny do sání, aby se vůbec dala nastartovat. "Ale zase to nesmělo hořet moc, aby to neubralo všechen kyslík," vysvětluje jeden z vojenských znalců, kteří nás V3S provezli ve vojenském muzeu v Lešanech.

Podobných historek o tom, jak probudit vojenský speciál k životu se tradují spousty. Faktem ale je, že když v Lešanech tuhle štramáckou babičku startovali po třech letech v teplotě mírně pod nulou, stačilo jenom dolít naftu. "Ta bude fungovat ještě za dalších třicet let," směje se mechanik vojenského muzea. A má asi pravdu....

Zdroj: http://auto.idnes.cz/praga-v3s-kdo-v-zi ... jetiny_fdv

Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810

Napsal: 20.03.2012 14:10
od Dan
V3S je vozidlo k nezaplaceni, ale jeho prototypy byly konstruovany jiz za WWII, jako univerzalni wermachtwagen.
Ale jinak T805 to je stroj, vysplnha vsude, akorat je nachylnejsi na bocni naklon.

Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810

Napsal: 20.03.2012 14:49
od marish
Já mám zato že V3Ska je půl motoru z tatry a počeštělej americkej podvozek z IIWW...
Za války vznikala T 111.

Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810

Napsal: 22.03.2012 17:01
od Dan
Mas pravdu,
to co tvorili v ty fabrice bylo neco jineho, ale dost podobneho. Praga RV

Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810

Napsal: 12.08.2012 19:43
od JIP
Dle mých informací má V3S oproti většině současných vozidel obrovskou výhodu v absenci potřeby elektroniky, takže by měla zůstat pojízdná i po zasažení EMP. Víte o jiných dostupných vozidlech s podobnou výhodou?

Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810

Napsal: 13.08.2012 12:45
od MRAK
všechny starý krámy ....

Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810

Napsal: 13.08.2012 13:48
od JimmyJazz
2 JIP: Stare verze dieselovych land roveru ci ruznych pickupu

Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810

Napsal: 13.08.2012 13:54
od MRAK
chtěl bych dodat .....
můj příspěvek byl myšlen láskyplně ....

miluju starý rachotiny

Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810

Napsal: 13.08.2012 14:15
od optim
S PVSkou jsem chvilku jezdil a hlučnější auto (hluk uvnitř kabiny), se kterým se ještě hůřeji zatáčí (malý rejd) neznám.

Motor jede i na petrolej nebo na naftu ředěnou olejem v šíleném poměru.

Asi je i dobře a jednoduše zkonstruované - na vlastní oči jsem viděl jak ten náklaďák rozebrali do posledního šroubku (včetně motoru) a zase složili do funkčního stavu lidé, kteří nebyli automechaniky.

Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810

Napsal: 13.08.2012 20:53
od JIP
Děkuji za odpovědi:) Předělat si skříňovou V3S na pojizdnou základnu/domov pro všechny případy je můj sen...

Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810

Napsal: 13.08.2012 22:52
od EBE
V3S nám pri ceste do kasína VÚ 5958 v Trebišove v 1999 zdemolovala ťažkú posuvnú bránu a to kamarát z roty povedal, že sa len otočil za ženskou a spravil ťuk a bola dole :lol: .. brána a mechanizmus kaput, V3S len trochu farby dole :yes

Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810

Napsal: 15.08.2012 14:50
od sroub
Na druhou stranu, když sem si dělal papíry na náklaďák, tak jeden chatrnější spolužák z autoškoly neprošel zkouškama, protože prostě neutočil volant. V3S má totiž posilovač zabudovanej v řidičově paži :twisted: .
A od doby kdy sem jel s V3S na vyhozenou z kopce závratných 70km/h, už skoro nedávám palce dovnitř věnce volantu, nebo aspoň ne v náklaďáku, to mě véeska rychle odnaučila.
Plus to že nemá topení, ale násobič, v létě je tam větší vedro než venku, a v zimě větší zima. (na zimu má ovšem možnost ručního plynu, a sedí se na tunelu motoru :twisted: )
Inu Praga V3S je skoro taková škola života za volantem, ne jako ty dnešní auta, který dělaj všechno za řidiče samy :lol: :lol: :lol:

Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810

Napsal: 15.08.2012 15:15
od optim
Páčka ručního plynu z přehazovačky kola Eska - Favorit ... Ta byla výborná! :)

Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810

Napsal: 15.08.2012 22:34
od Mr.Sock
V3S to je stroj, zvezenie sa a hlavne zvezenie sa plne naloženou a riadnym terenom to je zažitok na cely život :D nezabudnem, ako sme sa s tým viezli prichitení na dreve na korbe divokymi rozbahnenými bukovskými vrchmi s plne naloženou korbou terenom ktorym by som nešiel ani pešo.... mal som sice skoro hnede gate ale stalo to za to, to vyjde hadam všade :) až raz budem veľký ...

Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810

Napsal: 15.08.2012 22:35
od Kapo
Prečo sa tu bavíte o vejtrtke v minulom čase? :lol:

Ja v nej teraz sedím 12 hodín denne 7 dní v týždni.... :moon

Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810

Napsal: 05.04.2018 1:13
od Serža
využiju tohle vlákno - na idnes.cz se objevilo pár videí o V3S
https://auto.idnes.cz/praga-v3s-vejtras ... jetiny_fdv

Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810

Napsal: 12.06.2018 19:00
od Lyster

Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810

Napsal: 12.06.2025 16:30
od rfilakovsky
Nástupce legendární Pragy V3S se dočkal modernizace. Tatra 810 posílila a převzala prvek svých bratrů ve zbrani

https://www.garaz.cz/clanek/novinky-ze- ... i-21014936