Stránka 1 z 1
Srovnání Praga V3S a Tatra T 810
Napsal: 13.04.2011 0:26
od Maximus
http://doctrine.cz/2010_2/2010_2_4a.html
Třeba jednou se můžou znalosti o vojenských nákladních vozech hodit

.
Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810
Napsal: 23.02.2012 8:26
od Karlos
Praga V3S: kdo v zimě nečetl noviny, ten ji nenastartoval
Tenhle terénní speciál zná v Čechách snad každý. Koneckonců v armádě, autoškolách u dopravních podniků a kdo ví kde ještě ho mají ve službě dodnes. První tři prototypy vyjely na silnice přesně před 60 lety a ze všech československých náklaďáků se vyráběl nejdéle.
Z řidičů Pragy V3S se v tuhých mrazech většinou stávali zarytí čtenáři novin. "Dát vejtřasce přečíst noviny" totiž v zimě znamenalo nacpat hořící tiskoviny do sání, aby se vůbec dala nastartovat. "Ale zase to nesmělo hořet moc, aby to neubralo všechen kyslík," vysvětluje jeden z vojenských znalců, kteří nás V3S provezli ve vojenském muzeu v Lešanech.
Podobných historek o tom, jak probudit vojenský speciál k životu se tradují spousty. Faktem ale je, že když v Lešanech tuhle štramáckou babičku startovali po třech letech v teplotě mírně pod nulou, stačilo jenom dolít naftu.
"Ta bude fungovat ještě za dalších třicet let," směje se mechanik vojenského muzea. A má asi pravdu....
Zdroj:
http://auto.idnes.cz/praga-v3s-kdo-v-zi ... jetiny_fdv
Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810
Napsal: 20.03.2012 14:10
od Dan
V3S je vozidlo k nezaplaceni, ale jeho prototypy byly konstruovany jiz za WWII, jako univerzalni wermachtwagen.
Ale jinak T805 to je stroj, vysplnha vsude, akorat je nachylnejsi na bocni naklon.
Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810
Napsal: 20.03.2012 14:49
od marish
Já mám zato že V3Ska je půl motoru z tatry a počeštělej americkej podvozek z IIWW...
Za války vznikala T 111.
Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810
Napsal: 22.03.2012 17:01
od Dan
Mas pravdu,
to co tvorili v ty fabrice bylo neco jineho, ale dost podobneho. Praga RV
Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810
Napsal: 12.08.2012 19:43
od JIP
Dle mých informací má V3S oproti většině současných vozidel obrovskou výhodu v absenci potřeby elektroniky, takže by měla zůstat pojízdná i po zasažení EMP. Víte o jiných dostupných vozidlech s podobnou výhodou?
Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810
Napsal: 13.08.2012 12:45
od MRAK
všechny starý krámy ....
Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810
Napsal: 13.08.2012 13:48
od JimmyJazz
2 JIP: Stare verze dieselovych land roveru ci ruznych pickupu
Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810
Napsal: 13.08.2012 13:54
od MRAK
chtěl bych dodat .....
můj příspěvek byl myšlen láskyplně ....
miluju starý rachotiny
Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810
Napsal: 13.08.2012 14:15
od optim
S PVSkou jsem chvilku jezdil a hlučnější auto (hluk uvnitř kabiny), se kterým se ještě hůřeji zatáčí (malý rejd) neznám.
Motor jede i na petrolej nebo na naftu ředěnou olejem v šíleném poměru.
Asi je i dobře a jednoduše zkonstruované - na vlastní oči jsem viděl jak ten náklaďák rozebrali do posledního šroubku (včetně motoru) a zase složili do funkčního stavu lidé, kteří nebyli automechaniky.
Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810
Napsal: 13.08.2012 20:53
od JIP
Děkuji za odpovědi:) Předělat si skříňovou V3S na pojizdnou základnu/domov pro všechny případy je můj sen...
Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810
Napsal: 13.08.2012 22:52
od EBE
V3S nám pri ceste do kasína VÚ 5958 v Trebišove v 1999 zdemolovala ťažkú posuvnú bránu a to kamarát z roty povedal, že sa len otočil za ženskou a spravil ťuk a bola dole

.. brána a mechanizmus kaput, V3S len trochu farby dole

Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810
Napsal: 15.08.2012 14:50
od sroub
Na druhou stranu, když sem si dělal papíry na náklaďák, tak jeden chatrnější spolužák z autoškoly neprošel zkouškama, protože prostě neutočil volant. V3S má totiž posilovač zabudovanej v řidičově paži

.
A od doby kdy sem jel s V3S na vyhozenou z kopce závratných 70km/h, už skoro nedávám palce dovnitř věnce volantu, nebo aspoň ne v náklaďáku, to mě véeska rychle odnaučila.
Plus to že nemá topení, ale násobič, v létě je tam větší vedro než venku, a v zimě větší zima. (na zimu má ovšem možnost ručního plynu, a sedí se na tunelu motoru

)
Inu Praga V3S je skoro taková škola života za volantem, ne jako ty dnešní auta, který dělaj všechno za řidiče samy

Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810
Napsal: 15.08.2012 15:15
od optim
Páčka ručního plynu z přehazovačky kola Eska - Favorit ... Ta byla výborná!

Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810
Napsal: 15.08.2012 22:34
od Mr.Sock
V3S to je stroj, zvezenie sa a hlavne zvezenie sa plne naloženou a riadnym terenom to je zažitok na cely život

nezabudnem, ako sme sa s tým viezli prichitení na dreve na korbe divokymi rozbahnenými bukovskými vrchmi s plne naloženou korbou terenom ktorym by som nešiel ani pešo.... mal som sice skoro hnede gate ale stalo to za to, to vyjde hadam všade

až raz budem veľký ...
Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810
Napsal: 15.08.2012 22:35
od Kapo
Prečo sa tu bavíte o vejtrtke v minulom čase?
Ja v nej teraz sedím 12 hodín denne 7 dní v týždni....

Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810
Napsal: 05.04.2018 1:13
od Serža
využiju tohle vlákno - na idnes.cz se objevilo pár videí o V3S
https://auto.idnes.cz/praga-v3s-vejtras ... jetiny_fdv
Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810
Napsal: 12.06.2018 19:00
od Lyster
Re: Srovnání Praga V3S a Tatra T 810
Napsal: 12.06.2025 16:30
od rfilakovsky
Nástupce legendární Pragy V3S se dočkal modernizace. Tatra 810 posílila a převzala prvek svých bratrů ve zbrani
https://www.garaz.cz/clanek/novinky-ze- ... i-21014936