Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
Pokud by byl dostatečný přísun paliva, je tady jeden zajímavý kousek.
http://www.navratdoreality.cz/?p=view&id=9505
No on by byl zajímavý i do dnešní doby, už vzhledem ke kvalitě našich silnic a dálnic.
On by si už každý rozmyslel, před takovým autíčkem na dálnici zabrzdit.
http://www.navratdoreality.cz/?p=view&id=9505
No on by byl zajímavý i do dnešní doby, už vzhledem ke kvalitě našich silnic a dálnic.
On by si už každý rozmyslel, před takovým autíčkem na dálnici zabrzdit.
Re: Auto do nepohody
To jak projede tou zidkou to je slusny... idealni PA vozitko.
Re: Auto do nepohody
hezke, jen se divim, ze to nema run-flat pneusky. To je docela zavazny nedostatek u tohoto typu auta.
- Fabulous
- Administrátor
- Příspěvky: 8801
- Registrován: 17.09.2011 21:33
- Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
- Bydliště: Praha a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
Přátelé, velmi vážně uvažuji o stavbě/přestavbě vozu Mercedes G z roku 1985-1990 na rozpadlické vozidlo. Přestavba by spočívala zejména v aplikaci balistické ochrany - nové karoserie z pancéřových plechů, vyztužení rámu, silnějších pružinách, atd. Jaký na to máte názor, případně přijmu jakoukoliv dobrou radu nebo pomoc.
Je tu prosím někdo, kdo by dokázal karoserii nakreslit v AutoCADu?
Je tu prosím někdo, kdo by dokázal karoserii nakreslit v AutoCADu?
Re: Bug Out Car na základě Mercedes G
G je super . Je teba si uvedomiť, že úpravou sa enormne zvýši hmotnosť. V tomto prípade by som volil G500 inak by to bolo určite lenivé.
Alebo G55 AMG - to má naozaj prebytok výkonu - 500 koní
Alebo G55 AMG - to má naozaj prebytok výkonu - 500 koní
- Fabulous
- Administrátor
- Příspěvky: 8801
- Registrován: 17.09.2011 21:33
- Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
- Bydliště: Praha a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bug Out Car na základě Mercedes G
No bude to diesel G280, prajednoduchý model. S leností jsem se smířil
Re: Bug Out Car na základě Mercedes G
A má to cenu? STK to stejně neprojde a penez to sežere hafo.
Není lepší za pár peněz koupit něco hotového ala http://cs.wikipedia.org/wiki/BRDM-2
Není lepší za pár peněz koupit něco hotového ala http://cs.wikipedia.org/wiki/BRDM-2
Re: Bug Out Car na základě Mercedes G
Souhlasim ze BRDM-2 by byla asi lepsi volba, balisticka odolnost je daná, možná by se dalo sehnat i s techničákem. Je to obojživelné! Cena kolem 100.000kc napr:
http://nakladni-uzitkove-vozy.hyperinze ... h-nabidka/
http://www.armypoint.cz/obrneny-transpo ... 2/d-90598/
http://www.stvgroup.cz/cz/PRODUKTY-A-SL ... ele/BRDM-2
http://nakladni-uzitkove-vozy.hyperinze ... h-nabidka/
http://www.armypoint.cz/obrneny-transpo ... 2/d-90598/
http://www.stvgroup.cz/cz/PRODUKTY-A-SL ... ele/BRDM-2
BRDM - 2 - obojživelné obrněné průzkumné vozidlo z šedesátých let, ruské výroby, jedná se o modernizaci předchůdce BRDM-1 se snadnější manévrovatelností a pohyblivostí na podvozku vozu GAZ-41, obrněný transporter byl používán i ČSLA.
Celková hmotnost ...................................7 000 kg
Hmotnost bez posádky ............................6 700 kg
Délka s vytyčovacími praporky ..................6 100 mm
Šířka ......................................................2 350 mm
Výška při plném zatížení s věží .................2 310 mm
Světlá výška podvozku .............................330 mm
Max.rychlost po silnici .............................100 km/h
Rychlost plavby na vodě ............................8-10 km/h
Rychlost při průzkumu v terénu ..................10 km/h
Doba nepřetržité bojové pohotovosti.............12 hodin
Vozidlo je vybaveno čtyřdobým zážehovým (benzín) osmiválcovým motorem s válci do V o výkonu 140 koní a kroutícím momentem 357 Nm/2500 ot.Palivo je benzín BA 90.Nádrže na palivo jsou dvě o objemu 140 litrů. Převodovka má čtyři stupně vpřed a jeden vzad. Nápravy mají 2 x samosvorné diferenciály se zvýšeným třením.
- Fabulous
- Administrátor
- Příspěvky: 8801
- Registrován: 17.09.2011 21:33
- Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
- Bydliště: Praha a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bug Out Car na základě Mercedes G
No já potřebuji něco, co bude vypadat celkem nenápadně a bude možné s tím běžně jezdit. Kdo byl na srazu, tak ví, že v mojí práci to uplatnění najde. S techničákem si hlavu nedělám, to se vždy nějak sešmoulí.
Re: Bug Out Car na základě Mercedes G
Jasný pozapomel jsem na tu nenápadnost
Me nadchla ta obojzivelnost... ale zpet k tematu "Bug Out Car na základě Mercedes G".
Me nadchla ta obojzivelnost... ale zpet k tematu "Bug Out Car na základě Mercedes G".
- Fabulous
- Administrátor
- Příspěvky: 8801
- Registrován: 17.09.2011 21:33
- Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
- Bydliště: Praha a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bug Out Car na základě Mercedes G
No jasně, 150 000 USD v základu. To není cesta, kterou bych chtěl jít.
Re: Bug Out Car na základě Mercedes G
Jakou balistickou ochranu vyzadujes?
Zajimava cesta je nakup balistickeho kevlaru na metraz v kombinaci s hlinikovym plechem.
Da se dostat i na 4 tridu.
Zajimava cesta je nakup balistickeho kevlaru na metraz v kombinaci s hlinikovym plechem.
Da se dostat i na 4 tridu.
- Fabulous
- Administrátor
- Příspěvky: 8801
- Registrován: 17.09.2011 21:33
- Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
- Bydliště: Praha a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bug Out Car na základě Mercedes G
Nejradeji B6 - B7.
Re: Bug Out Car na základě Mercedes G
Géčko je samozřejmě výborná volba.
Pokud to s tou balistickou ochranou nepřeženeš, tak to uveze i ten stařičkej skorotřílitr.
Medvěd má oproti ostatním autům výhodu v tom, že má všechny tři špéry .....
Já osobně, bych asi dal přednost nějaké militari verzi LR Defendra s vlekem .... (auto samotné bych trochu obrnil, budku vybavil, a vlek by mohl být plný zásob - anebo auto standard a vlek by mohl sloužit jako spací)
http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/32196
Ovšem Géčko je taky prima
Pokud to s tou balistickou ochranou nepřeženeš, tak to uveze i ten stařičkej skorotřílitr.
Medvěd má oproti ostatním autům výhodu v tom, že má všechny tři špéry .....
Já osobně, bych asi dal přednost nějaké militari verzi LR Defendra s vlekem .... (auto samotné bych trochu obrnil, budku vybavil, a vlek by mohl být plný zásob - anebo auto standard a vlek by mohl sloužit jako spací)
http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/32196
Ovšem Géčko je taky prima
Re: Bug Out Car na základě Mercedes G
tzn cca level 4 u balistickych vestFabulous píše:Nejradeji B6 - B7.
osobne nevim, jak vyresit sloupky a samotnyho by me to zajimalo, ale s par zapalenymi kamarady jsem na toto tema nedavno debatoval a jak jsem psal - nakup kevlaru na metraz v kategorii 3a (zastavi jakoukoliv pistolovou razi a vetsinu strepin) a k tomu do kombinace hlinikovy "plech" - samozrejme nejde o plech ale dostatecne silnou desku. Pokud me pamet nekalme, tak uz par centimetru a zastavi to kde co - o zbytek se postara kevlar.
Hlavni vyhoda tohoto je cena a podle me i nizka vaha, vzhledem k ostatni DIY projektum na toto tema.
- Fabulous
- Administrátor
- Příspěvky: 8801
- Registrován: 17.09.2011 21:33
- Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
- Bydliště: Praha a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bug Out Car na základě Mercedes G
Tak já mám vybrán jako balistiku ocel Armox 400 - 500, Hardox 450 nebo Ruuki Ramor v tloušťce 5mm a výše na bocích, 3 mm na střeše. Záleží na aktuální dostupnosti. Sklo bude z cenových důvodu sklo, nikoliv plexi. Uvnitř budou panely z aramidu, ale to záleží na dostupnosti a ceně výrobce z Číny.
Ptám se tedy znovu:
Je tu někdo se zkušenostmi ohledně úprav Mercedesu G?
Je tu někdo, kdo dokáže skelet nakreslit v AutoCADu?
Ptám se tedy znovu:
Je tu někdo se zkušenostmi ohledně úprav Mercedesu G?
Je tu někdo, kdo dokáže skelet nakreslit v AutoCADu?
- Fabulous
- Administrátor
- Příspěvky: 8801
- Registrován: 17.09.2011 21:33
- Pohlaví: nevím, skryto ve špeku
- Bydliště: Praha a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
Tak moje potřeby se vyvíjí. Po nedávných zkušenostech po svém BOC budu požadovat následující nebo alespoň většinu těchto parametrů:
Pohon 4x4
Nejméně 5-ti místné (legálně)
Řazení automat (přinejhorším manuál)
Ložná plocha cca 2 m pro zásoby a přespání
Jasná možnost pancéřování
Možnost přespání
Vysoká robustnost podvozku a obecně vozidla
Velká kola - lepší průjezdnost
Maximální délka okolo 6 metrů
Jednoduchá el. Instalace a technika
V rámci možností nenápadnost
Pokud možno dostupnost dílů v ČR
V podstatě mi to vychází na nějaký opravdu velký a těžce "vytuněný" offroad, ale ještě spíše na lehký náklaďák. Do mého hledáčku se zatím dostal Canter Fuso a GAZ Gazelle. To jsou typy, se kterými mám osobní nebo blízce zprostředkovanou zkušenost. Máte ještě nějaký nápad?
Pohon 4x4
Nejméně 5-ti místné (legálně)
Řazení automat (přinejhorším manuál)
Ložná plocha cca 2 m pro zásoby a přespání
Jasná možnost pancéřování
Možnost přespání
Vysoká robustnost podvozku a obecně vozidla
Velká kola - lepší průjezdnost
Maximální délka okolo 6 metrů
Jednoduchá el. Instalace a technika
V rámci možností nenápadnost
Pokud možno dostupnost dílů v ČR
V podstatě mi to vychází na nějaký opravdu velký a těžce "vytuněný" offroad, ale ještě spíše na lehký náklaďák. Do mého hledáčku se zatím dostal Canter Fuso a GAZ Gazelle. To jsou typy, se kterými mám osobní nebo blízce zprostředkovanou zkušenost. Máte ještě nějaký nápad?
Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
Tvým požadavkům by mohly po úpravách vyhovovat pick-upy typu Mitsubishi L200, nebo obdoba od Nissanu, Toyota Hilux a podobný ve verzi Double Cab (LR Defender 130ka by byl malej?), ale musely by se upravit, což ale evidentně jde - Hiluxy jezdily v "českých barvách" v Iráku opancéřovaný od SVOS Přelouč (pokud netrváš na úpravách vlastnoručně, určitě je zkuš zkontaktovat).
Pro kolik lidí bys chtěl dělat to spaní? Osobně si myslím, že auto dlouhý max 6 metrů může pojmout maximálně tři spáče, pokud to není nouzový spaní v sedě. Stan na střechu předpokládám nepřichází v úvahu..
A jak moc dobrý vlastnosti bysis představoval v terénu? Pokud chceš auto spíš na lehkej terén, zkuš poshánět informace jak si stojí třeba Ford Transit 4x4..
Pro kolik lidí bys chtěl dělat to spaní? Osobně si myslím, že auto dlouhý max 6 metrů může pojmout maximálně tři spáče, pokud to není nouzový spaní v sedě. Stan na střechu předpokládám nepřichází v úvahu..
A jak moc dobrý vlastnosti bysis představoval v terénu? Pokud chceš auto spíš na lehkej terén, zkuš poshánět informace jak si stojí třeba Ford Transit 4x4..
Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?
Mrkni na UNIMOG
tam najdeš všechno co hledáš
tam najdeš všechno co hledáš