Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
Odpovědět
Wagoneer
Příspěvky: 159
Registrován: 20.11.2011 21:14

Re: Auto do nepohody

Příspěvek od Wagoneer »

Dalši zajímavý dopravní prostředek:

http://www.autorevue.cz/chevrolet-c70-s ... ne-nahnano
Uživatelský avatar
štaflík
Příspěvky: 4381
Registrován: 01.02.2012 12:08
Bydliště: Sudéta

Re: Auto do nepohody

Příspěvek od štaflík »

Hezký..., ale ten odkrytý mezinápravový diferenciál a hřídele :ne Umím si představit šutr, možná i dubový pařez, který toto auto zlikviduje natotata. Ono je hezký, když se to zvedne, ale nechat dole nechráněné komponenty pohonu je podle o malér.
Wagoneer
Příspěvky: 159
Registrován: 20.11.2011 21:14

Re: Auto do nepohody

Příspěvek od Wagoneer »

Slušný základ pro vlastní nástavbu:
http://auto.idnes.cz/gaz-gazella-c8x-/a ... _testy_fdv
Skalik
VIP
Příspěvky: 343
Registrován: 24.11.2012 16:29
Pohlaví: muž

Re: Auto do nepohody

Příspěvek od Skalik »

Je to hezka hracka, ale vzhledem k cene bych rekl, ze vyjde lip si koupit vyrazeny vojensky SKOT a BRMD-2 a za zbytek si udelat poradny zasoby paliva
Uživatelský avatar
SharKhan
Příspěvky: 520
Registrován: 28.02.2012 1:10

Re: Auto do nepohody

Příspěvek od SharKhan »

Praga V3S na ceste do Ulánbátaru (88 dní a 19 800 km) :o

http://plzen.idnes.cz/cesta-pragou-v3s- ... -zpravy_pp

V3S-ka bola mierne upravená, vraj ju majiteľ chce odpredať a kúpiť si starú ojazdenú Karosu...
Lombard
Příspěvky: 8
Registrován: 28.11.2012 20:45
Pohlaví: muž

Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvek od Lombard »

Myslím, že v koloně a zácpě je každý auto namydlený; dál bude problém se zátarasy, které poslouží jako jistý zdroj kořisti... Jinak rodinný vůz do PA nepohody vidím fakt až tak od BVP po OT, samozřejmě s výzbrojí.
Uživatelský avatar
sigmark
VIP
Příspěvky: 3349
Registrován: 14.08.2012 20:43

Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvek od sigmark »

no treba to moje vysnene volvo ma svetlost 50 cm na portalovych napravach, a kdyz jsem videl co to projede, tak bych sde nejakych zatarasu nebo zacpy opravdu nebal. s tim to jde v klidu krosnout pres jakekoli pole. Pinzgauer je na tatrovackem podvozku, tedy jeste lepsi. na yt je video, kde to prakticky vyskoci na 2m stenu...nemam pochyb o uzitne hodnote takoveho voziku
Maximus
VIP
Příspěvky: 6526
Registrován: 12.01.2011 19:24
Bydliště: ČSR

Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvek od Maximus »

Tahle úprava Pinzgauera v khaki provedení a agresivnějším obutí by se mi opravdu líbila:
finala pinzgauer.jpg
a jen tak na okraj rakouská variace na ještěrku :chuckle:
at_lkw_01-5t_gl_pinzgauer_712_flak_20mm-002i.jpg
Uživatelský avatar
sigmark
VIP
Příspěvky: 3349
Registrován: 14.08.2012 20:43

Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvek od sigmark »

nojo, krasavice. pulka schopnosti vozu jsou gumy, druha pulka ridic. na blbejch gumach muzes byt houdini a stejne jsi viskde
Skalik
VIP
Příspěvky: 343
Registrován: 24.11.2012 16:29
Pohlaví: muž

Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvek od Skalik »

Zkusím nahodit věc co tu ještě nebyla. US produkce umí bejt zajímavá. Je to předělaný E350 na 4x4. Stačilo by jen pancéřovat

Obrázek

EDIT: Já prostě neumim vložit obrázek tak aby byl vidět celej tak tady je link na zdroj http://www.rigsofrods.com/attachment.ph ... 1331843589

Dárce pohonu 4x4 je odpovídající provedení F pick upu jsou na to v US i sady. Samozřejmě se dá koupit i menší verze (150/250, případně bezpracně pořídit rovnou pick up 4x4 a opancéřovat včetně ložné plochy a nebo naopak pancéřovat jen prostor pro cestující.

Pokud by se pořídila heavy duty verze tak je výhoda, že vozidlo bude dimenzované na velké zatížení a tak by možná odpadly veškeré úpravy podvozku, samozřejmě se nemusíme omezovat na ford a vybrat si cokoliv z US trojky, jediná věc v případě rozpadu vyschne zásobování dílů z US, jinak díly jsou docela levný. Pohon zajištuje silnej motor a v případě 250 a výš se dá koupit i naftový. Benzín se dá krmit LPG a sníží se tím náklady nebo prodlouží dojezd.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvek od dracekvo »

No, ale málo kdo má na to, aby si držel speciální vůz je pro případ kdyby něco.
Pro mě třeba je jedna z nejdůležitějších podmínek možnost normálního nenápadného používání v obyčejném životě.
Mám teď obyč kombíka 4x4 a nikdy mě nenechal ve štychu, pokud jsem nedělal blbosti v blátě.
Časem asi pořídím něco většího, ale podmínka je automat a pohon na benzín. Asi jeepa, nebo nějakou toyotu.
Uživatelský avatar
Kapo
Příspěvky: 1298
Registrován: 10.04.2012 12:35
Bydliště: na samote u lesa

Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvek od Kapo »

sroub píše:Pro naše podmínky je asi ideální skříňová V3S.
Projede skoro všechno, a v případě kdy EMP, .......
miki píše:.........
7) kdo v něm jel 50-100 km vylez skoro mrtvej a necítil ruce od volantu. Prostě je to jankovitej kůň.
......
Miki.
Naviažem na túto vétrieskovú debatu. Tu je dôkaz, že má niečo do seba tento stroj. :mrgreen:

http://m.idnes.cz/kraje/plzen/zpravy/cl ... avy_pp.idn
Dobrodruh z Rokycanska dojel vejtřaskou až do Ulánbátaru a zpátky

Legendární Pragou V3S dojel z Klabavy na Rokycansku až do mongolského Ulánbátaru a zpátky cestovatel Gustav Vacek. Expedice byla na cestě 88 dní a ujela 19 800 kilometrů. Dobrodruh už sbíral zkušenosti před třemi roky. Tehdy vyrazil s multikárou do Kišiněva v Moldavsku.

Nedlouho poté, co se vrátil ze své první velké cesty s multikárou do Moldavska, řekla jeho žena, že příště by jela s ním. Ale museli by jet něčím větším. "Druhý den jsem přes internet koupil skříňovou Pragu V3S," usmívá se Vacek. "Byla skoro nová, najeto měla necelých 200 kilometrů a stála 70 tisíc korun. Ale jako historický klenot jsem ji zničil: za měsíce úprav jsem ji hodně předělal, protože v originální verzi by byla pro moje plány obtížně použitelná," vysvětluje Vacek.

Pragovka se měnila přímo před jeho vesnickým domem. Vyměnil například elektrické rozvody, stěrači na tlakový vzduch teď hýbe pohon ze Seatu Toledo a nepohodlnou originální sedačku nahradil sedák z fabie, čímž výčet nekončí. Milovníci veteránů by z něj radost neměli.
Cesta vejtřaskou do Ulánbátaru

Gustav Vacek byl na cestě 88 dní a ujel 19 800 kilometrů. Objel čtvrt zeměkoule od 14. ke 108. poledníku tempem zhruba 250 kilometrů za den, v poušti Gobi polovičním. Pragovka si vzala 20-25 litrů na sto kilometrů.

I když tím zadání své ženy splnil, na cestu se nakonec vydal sám. Manželka s dcerou zvolily přece jen pohodovější dovolenou.

Poradil si i s vízy, ačkoli to původně vypadalo jako neřešitelný problém. Chtěl jet přes Aralské jezero a podívat se v Kazachstánu na Bajkonur. Jenže na plánované cestě do Ulánbátaru to znamenalo celkem třikrát vjet do Ruska a třívstupové vízum je prakticky nemožné získat.

Cestu tedy zjednodušil, vzdal se Bajkonuru a vyrazil žádat o dva vstupy na ruský konzulát. Ani to ale není snadné. Turistické vízum se uděluje jen na třicet dní, a do těch by se nevešel. Na delší dobu je vízum obchodní, k němuž je třeba nejen pozvání, ale také pracovní, nikoli turistický účel cesty. Vackův plán ale zaujal úředníka z konzulátu. Zavřel okénko, vzal si cestovatele stranou a všechno si nechal vylíčit. "Byl nadšený a poslal mě za svou známou do cestovní kanceláře, kde vyřídili vše včetně pozvání," líčí Gustav Vacek.......................
Skalik
VIP
Příspěvky: 343
Registrován: 24.11.2012 16:29
Pohlaví: muž

Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvek od Skalik »

dracekvo píše:No, ale málo kdo má na to, aby si držel speciální vůz je pro případ kdyby něco.
Pro mě třeba je jedna z nejdůležitějších podmínek možnost normálního nenápadného používání v obyčejném životě.
Mám teď obyč kombíka 4x4 a nikdy mě nenechal ve štychu, pokud jsem nedělal blbosti v blátě.
Časem asi pořídím něco většího, ale podmínka je automat a pohon na benzín. Asi jeepa, nebo nějakou toyotu.
Pokud by tě zajímalo něco k jeepům tak se na mě můžeš obrátit měl jsem hranatý cherokee (4,0ho) a prvního granda (5,2)
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvek od dracekvo »

Ahoj, díky, ale to bude až tak po příští zimě. Zatím to moje auto slouží bez problému. Když už tak Granda ve verzi V8. Sice je to jen SUV, ale má tuhé napravy a terénu se nezalekne jako současná kategorie silničních SUV. Jaký si měl rok?
Skalik
VIP
Příspěvky: 343
Registrován: 24.11.2012 16:29
Pohlaví: muž

Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvek od Skalik »

Mel jsem 98 interier pred faceliftem se mi silne nelibi. SUV to je, no i kdyz je to sice samonosny, ale ma to dve tuhy a kdyz je v tom slusna pridavka tak to je off road jako vysitej. Problem, je, ze to auto je natriskany elektronikou, ale na druhou stranu motoru se to skoro netyka tam je klasicka 318cui stejna jako v chargeru 68 jen ma vstrikovani :D

Jediny co je potreba resit, je pridavna prevodovka ve vetsine kusu je 249 coz je visco spojka co casem odchazi, delali se prestavby na pridavku 242 kde mas volitelne, zadek, 4x4 s diffem i bez a redukce.

V terenu je nevyhpa, ze je halvne prdek celej plastovej a kdyz to tuknes tak se tam toho hromada rozlame, jinak jsem s nim byl spokojenej a jako obvykle limitem jsou penumatiky a odvaha. Jo a chce to LPG v kombinaci jsem mel 16l a toho mesta tam moc nebylo
srejby
Příspěvky: 100
Registrován: 26.11.2012 20:10

Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvek od srejby »

golem
Příspěvky: 1727
Registrován: 14.01.2011 2:36

Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvek od golem »

Uživatelský avatar
B89
Rozpadlík
Příspěvky: 217
Registrován: 16.01.2011 13:24
Bydliště: UH

Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvek od B89 »

...a tady je ten "homemade" tank v pohybu http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... B1BDrFzFY0
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvek od dracekvo »

když už tam mají víc kamer v předu, tak nemuseli šetřit a mohli si tam dát 3D telku :D
opozdenec :-D
Příspěvky: 10
Registrován: 20.12.2012 22:15
Pohlaví: muž

Re: Bug Out Car - jaký nejlepší vůz?

Příspěvek od opozdenec :-D »

Osobně bych preferoval auto US produkce, třeba ten Ford vypadá hezky, nebo GMC, nebo Dodge, ale je to hrozně drahý, proto bych radši volil Defendera/Santanu, hodně užitku za málo peněz. A pokud nečekaně nastane apokalypsa, tak jedu směr HUMMER Centrum pro nějaký to HUMVEE. ;)
Odpovědět