Vozidla na dřevoplyn

Transport suchou i mokrou nohou, jakožto i vzduchem.
alibaba
Příspěvky: 2113
Registrován: 12.01.2011 21:27
Bydliště: North Carolina USA

Vozidla na dřevoplyn

Příspěvek od alibaba »

Za obcanske valky v Jugoslavii nebyly pohonne hmoty a v nekterych okupovanych oblastech dosahla cena benzinu az 60 $ US za asi 4litre a tak palivo meli pouze zkorumpovani zoldaci OSN ti vyfasovaly plnou nadrz do obrneneho vozidla dojedou na misto a vse prodavaji obyvatelstvu pod cenou treba za 50$ US a vsichni museli cekat az jim zase dovezou palivo na cestu zpet ,zase dopravni prostredek byl kun a mezek a tak na vse nakladaji zbrane a karavany zase jdou pres hory . Jedna filmova spolecnost jela pres Jugoslavii a filmovala krizove cesty do Jeruzalema za stredoveku a tenkrat v Jugoslavii byla takove poptavka po konich ,ze ta spolecnost tam prodala tech nekolik stovek koni .....
Uživatelský avatar
Venet
Příspěvky: 1122
Registrován: 12.01.2011 22:48

Re: YUGO

Příspěvek od Venet »

Plebs, teda ten sikovny, to riesil prerobenim aut na drevoplyn ;)
alibaba
Příspěvky: 2113
Registrován: 12.01.2011 21:27
Bydliště: North Carolina USA

Re: YUGO

Příspěvek od alibaba »

Pochybuji--- delal jsem s Yugo 10 let a nikdy jsem neslysel ,ze by neco takoveho rikali ono je jednodussi vlastne vypalovat svuj alkohol ze svestek a lit do nadrze auto ma mensi silu nez na benzim, ale jede a treba v Brazilii tam se nepoziva ani moc bezin a motory jsou na ethanol z rostlin a tak Brazilie je uplne nezavisla na Arabech ,oni to delali z kukurice ale pak zjistuji ze si pali jidlo co slo nahoru a tak to zacali vyrabet z travy atd ,nekde jsou pry tak dobri ze potrebuji do ethanolu dat pouze 15% benzinu.....
Maximus
VIP
Příspěvky: 6526
Registrován: 12.01.2011 19:24
Bydliště: ČSR

Re: YUGO

Příspěvek od Maximus »

To alibaba: V ČR se to už také prodává normálně na benzinkách a jmenuje se to E85 (ovšem průmyslově vyráběné) - tj. 85% ethanolu a 15% benzínu (s benzínem to lépe maže motor a ten má tak samozřejmě vyšší životnost). Nevýhoda je ta, že moderní motory se vstřikováním potřebují většinou upravit řídící jednotku , respektive přidat, protože si lambda sonda může myslet, že máte chudou směs a zbytečně se pak zvyšuje spotřeba až o 25-30%. S upravenou jednotkou jen cca +10%.
alibaba
Příspěvky: 2113
Registrován: 12.01.2011 21:27
Bydliště: North Carolina USA

Re: YUGO

Příspěvek od alibaba »

Je tady jeden problem ze naprosta vetsina ma vstrikovaci cerpadlo rizene pocitacem ,karburator mi staci sroubovak jak potrebujismes tem pocitacum asi moc lidi nerozumi a v nejake tisnove situaci je vse ztracene , auta ktera jsou na toto nastelovana jasne souhlasim, ale kazde auto neni tank M-1 ten je opatrem turbinou co vlastne spaluje vse whiskey az po naftu ,benzin atd .....
Maximus
VIP
Příspěvky: 6526
Registrován: 12.01.2011 19:24
Bydliště: ČSR

Re: YUGO

Příspěvek od Maximus »

"Multifuel" je i Praga V3S (standart: nafta NM-35 nebo letecký petrolej PL-6,směs NM-35 a PL-6 v libovolném poměru,směs 30% NM-35 nebo PL-6 a benzínu Ba-90 (Ba-95)), ale po úpravách (doplnění zejména o čerpadlo paliva) zvládá dlouhodobý provoz čistě na benzín či líh. Také multipalivová je i spousta starší ruské techniky.

Pro zajímavost uvedu, že posádka Liazu z Dakaru 1988 byla okolnostmi donucena jet na směs nafty, benzínu, oleje a brzdové kapaliny a až na ten šílený dým z výfuku to docela jelo ;)
Uživatelský avatar
Karlos
Rozpadlík
Příspěvky: 4681
Registrován: 21.12.2010 19:31
Bydliště: Velká Morava

Re: YUGO

Příspěvek od Karlos »

K cemu tam byla ta brzdova kapalina?
Maximus
VIP
Příspěvky: 6526
Registrován: 12.01.2011 19:24
Bydliště: ČSR

Re: YUGO

Příspěvek od Maximus »

To bohužel nevím, došlo palivo a tak posádka udělala takovýto mix. Je otázkou, kolik tam té brzdovky vůbec bylo.
Uživatelský avatar
Rookie81
Příspěvky: 240
Registrován: 02.02.2011 21:14
Pohlaví: muž
Bydliště: moravské slovácko

Re: YUGO

Příspěvek od Rookie81 »

alibaba píše:Pochybuji--- delal jsem s Yugo 10 let a nikdy jsem neslysel ,ze by neco takoveho rikali ono je jednodussi vlastne vypalovat svuj alkohol ze svestek a lit do nadrze auto ma mensi silu nez na benzim, ale jede a treba v Brazilii tam se nepoziva ani moc bezin a motory jsou na ethanol z rostlin a tak Brazilie je uplne nezavisla na Arabech ,oni to delali z kukurice ale pak zjistuji ze si pali jidlo co slo nahoru a tak to zacali vyrabet z travy atd ,nekde jsou pry tak dobri ze potrebuji do ethanolu dat pouze 15% benzinu.....
Taková příprava paliva je strašným plýtváním a navíc k pálení lihu je potřeba mít nádoby na kvašení a potom destilační kolonu.Trvá to i dost dlouho-např na vypálení 300l kvasu je potřeba počítat alespoň 3-4 hodiny a vypálí se tak 10-15 litrů 100 procentního alkoholu podle kvality kvasu.
Raději než vozidlo na alkohol bych preferoval ten dřevoplyn nebo parní pohon.Palivo-dřevo se dá sehnat téměř kdekoliv a to je v případě kolapsu kdy ceny benzínu vyletí do astronomických výšek-pokud vůbec nějaký bude-neocenitelné.

Máte někdo nějaké informace o přestavbě auta na dřevoplyn,případně i nákresy a popis zařízení?To by byla velice užitečná věc,protože při každé katastrofě,evakuaci se jako první surovina vykoupí benzín a tak by takové zařízení,dopředu nachystané v garáži k namontování,nebo přímo namontované třeba na starém gazíku bylo neocenitelné.
Uživatelský avatar
Rookie81
Příspěvky: 240
Registrován: 02.02.2011 21:14
Pohlaví: muž
Bydliště: moravské slovácko

Re: YUGO

Příspěvek od Rookie81 »

jednoduché schéma pohonu na dřevoplyn:
NN1.jpg
NN1.jpg (30.26 KiB) Zobrazeno 33868 x
použito z http://www.energybulletin.cz/?q=clanek/ ... -drevoplyn

příklad použití v praxi:
SV2.jpg
SV2.jpg (34.75 KiB) Zobrazeno 33868 x
dokogen-85.jpg
dokogen-85.jpg (22.9 KiB) Zobrazeno 33868 x
To poslední je ARO 204 s generátorem DOKOGEN rok 1985
alibaba
Příspěvky: 2113
Registrován: 12.01.2011 21:27
Bydliště: North Carolina USA

Re: YUGO

Příspěvek od alibaba »

Ano je dobre si pustit fantazii bez uzdy ,ale evakuacni vozidlo je prave to co mame doma a neni na vyber a tak jak vidite v Jugoslavii existovala republika Srbska a kdyz ji prohrali a obyvatelstvo se muselo evakuovat ,tak evakuacni prostredek byl zemedelsky traktor a dvoukolak tazeny traktorem ci nakladak ctyrkolak bez postranich sajten a na nem byly vsechny veci co mohly posbirat okolo domova asi za dva dny ....

V 1968 okolo nas evakuacnim vozidlem bylo embecko a za tim nejaky pridavek doma udelany a pred tim schvaleny policii ,ono na hranice je pouze 16 km a tak obyvatelstvo melo cas pouze, nez prijedou ruske tanky a nez zavrou hranice co trvalo asi dva dny .....no 100 000 jich tenkrat uteklo a prevazne to byli mladi lide .....

Jasne muzete se podivat na youTube na vse ocem povidam o Jugoslavii.....
Uživatelský avatar
B89
Rozpadlík
Příspěvky: 217
Registrován: 16.01.2011 13:24
Bydliště: UH

Re: YUGO

Příspěvek od B89 »

Rookie81: podiv se na the colony, v 2 dílu pomocí dřevoplynu napájeli generátor (do sudu narvali kanystr plný dřeva a v sudu udělali oheň, pak z kanystru odváděli dřevoplyn trubkama až ke generátoru) a někde v posledních dílech to dávali i na auto...
Uživatelský avatar
Pepe
VIP
Příspěvky: 792
Registrován: 22.12.2010 14:14

Re: YUGO

Příspěvek od Pepe »

Pokud jsem dobře The Colony sledoval, tak to napojili přímo na benzínovou nádrž? Bez úprav?
Uživatelský avatar
B89
Rozpadlík
Příspěvky: 217
Registrován: 16.01.2011 13:24
Bydliště: UH

Re: YUGO

Příspěvek od B89 »

Myslím že tam říkali že to přímo napojují na karburátor...
Uživatelský avatar
Josef
Rozpadlík
Příspěvky: 1727
Registrován: 10.03.2011 7:20

Re: YUGO

Příspěvek od Josef »

Dřevoplyn není původně záležitost pohonu vozidel. Jeho prvotní použití bylo pro stacionární pohon továrniček (už okolo roku 1900). Zařízení se nazývalo "plynosací motor" a plyn se dělal ze všeho co přišlo pod ruku - z uhlí černého, koksu, ze dřeva i z uhlí dřevěného. Plyn se však chladil a čistil skrubrem (mokrou sprchou). Tahle technologie nejde u vozidel použít a proto je aparatura pro vozidla složitější než pro stacionární použití. Výkonový rozsah plynových generátorů je zhruba pro motory od 5kW výše. Menší už nehoří dobře. Optimálně a nejstabilněji pracují generátory svou velikostí určené pro motory o výkonu okolo 25kW. Horní výkonový limit však jde k výkonům až někam ke 100kW. Dřevoplynu nejvíce vyhovují velkoobjemové motory s menším počtem větších válců. Dřevoplyn bez detonací dobře snáší i motory s vysokým kompresním poměrem. Dřevoplyn je však poměrně jalový (ve směsi je hodně dusíku), motory mají proti benzínu citelně menší výkon a hůře táhnou při řazení z nízkých otáček. Nejčistší plyn dávají generátory koksové. Čistý plyn při malé váze a rozměrech dodávají i generátory na dřevěné uhlí (proto se požívaly na motocyklech). Generátor na dřevo je větší (vyšší) než uhelný, ale provozně je bezkonkurenční - "natankovat" jde v každém lese. Podle těch, co to zkusili na koleni vyrobit, funguje dřevoplyn dobře http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 436100a5ca

jedna knížka o dřevoplynu ke stažení je na: http://www.uloz.to/7559084/devoplynov-genertory-175-zip
a druhá knížka na: http://www.uloz.to/7559198/generatory-n ... oplynu-zip
Uživatelský avatar
MRAK
VIP
Příspěvky: 3020
Registrován: 13.01.2011 11:02
Bydliště: Sever

Re: Vozidla na dřevoplyn

Příspěvek od MRAK »

POKUD BY NĚKDO VÁŽNĚ UVAŽOVAL ....


http://www.rajveteranu.cz/308-opel-2-l-napajedla

navíc to je fakticky pěkný autíčko :-)
KAHA1
Příspěvky: 26
Registrován: 13.08.2013 20:02

Re: Vozidla na dřevoplyn

Příspěvek od KAHA1 »

Otázečka:jsou vůbec moderní vozidlové motory vhodné k přestavbě na dřevoplyn?
viktor
Příspěvky: 3326
Registrován: 14.03.2012 12:09

vozidlo po EMP, prestavba na drevoplyn

Příspěvek od viktor »

V případě, že bude použita EMP zbraň, bude vyřazena veškerá polovodičová elektronika z provozu. Následkem, mimo jiné, bude stop stav 99,9 % všech motorových vozidel. Nicméně motor a řada dalších věcí by bylo provozuschopné v případě, že nebude zapotřebí elektronické řízení. Prostě návrat k mechanice. Je možné přestavět moderní automobil zpět na provoz bez elektroniky a dále i na jiná paliva než je benzín či naftu, například na dřevoplyn? Podle mě asi ano. Rozumí někdo tématu a je schopen posoudit náročnost a vůbec reálnost takového řešení a jaká auta by pro takovou přestavbu by byla vhodná ?
viktor
Uživatelský avatar
Baca
VIP
Příspěvky: 1499
Registrován: 19.03.2014 19:42
Pohlaví: muž

Re: vozidlo po EMP, prestavba na drevoplyn

Příspěvek od Baca »

Dovolim si pohlad pouceneho laika (aj ked mozno nebude 100% spravny) motor zazihovy prestavat na karburatorovy a pouzit namiesto benzinu zmes liehu a nejakeho oleja ( vydrz motora rapidne klesne, predovsetkym ktorejkolvek gumy v styky s palivom, o vykone ani nehovorim) Vznetove motory - hladke diesely bez turba a s klasickymi pumpami nebude nutne prerabat, problem bude vyrobit v nudzovych podmienkach vhodne palivo - teda dopestovat dostatocne mnozstvo napriklad repky. Tak isto budu viac trpeit gumove diely v styku s palivom. Vykon taktiez nizssi. Benzinove karburatorove motory sa prestavat na drevoplyn samozrejme daju. Niekd ena ceskom nete je cela anabaza kutila, ktory prestaval niekolko vozidiel vratane traktora na drevoplyn a peripetie s materialmi a konstrukciou. Viac trpia diely motora vdaka tomu, ze drevoplyn je SUCHY a pri nedostatocnej filtracii sa do spalovacieho priestoru dostava popol, cize valce piesty piestne kruzky su ovela viac opotrebovavane. Na zaver - do klasickych motorov sa da pouzit ako palivo dost vela chemickych organickych zlucenin, ale vzdy bude spolahlivost o niekolko radov nizsia, ako s palivom na ktore boli stavane.
karloscz
Příspěvky: 75
Registrován: 18.01.2014 21:22

Re: vozidlo po EMP, prestavba na drevoplyn

Příspěvek od karloscz »

Kód: Vybrat vše

http://rozpad.cz/forum/viewtopic.php?f=15&t=72&p=65603&hilit=d%C5%99evoplyn#p65603
Odpovědět