Jak zachytit radioamatérskou komunikaci

Vysílačky, mobily, kódy a šifry...
Odpovědět
Uživatelský avatar
gannicus
Příspěvky: 229
Registrován: 23.05.2012 8:31

Jak zachytit radioamatérskou komunikaci

Příspěvek od gannicus »

Ahoj,

pořídil jsem si radiopřijímač tecsun PL-365. Cíle mám dva - mít nezávislý zdroj informací v případě kníku a jakési seznámení se s radioamatérským provozem. Potíž je v tom, že se mi nedaří žádné radioamatéry zachytit. Poslouchám na SW (rozsah 1711~29999), přepínám na USB/LSB a skenuji, ale prakticky nic nezachytím. Občas se sken zastaví, ale buď to dost šumí, nebo je to jinak nezřetelné. Skenuji doma (cihlák v posledním patře) s plně vysunutou anténou v různých časech (dle stránek ČRK: "3,5 - 3,8 MHz (tam lze poslouchat hlavně od večera do časného rána), 7,0 - 7,1 MHz (kde jsou radioamatéři slyšet celý den) a 14,0 - 14,35 MHz (příjem přichází v úvahu obvykle jen přes den).".

Jsem naprostý amatér, takže možná mám jen špatné nastavení nebo dělám jinou školáckou chybu. Nijak třeba neřeším BFO, je to potřeba?

Nějaký tip jak se pohnout dále?

Díky
Uživatelský avatar
bacil
Příspěvky: 2925
Registrován: 29.10.2013 15:56

Re: Jak zachytit radioamatérskou komunikaci

Příspěvek od bacil »

Myslím, že ti chybí správná anténa a vzhledem k dnešnímu rozšíření spínaných zdrojů a placatých zobrazovačů můžeš to mít hluché kvůli elektromagnetickému smogu. Ještě před 5-7 lety jsem chytil jen tak v pokoji půlku světa. Dnes už mám problém vůbec něco chytit, doma je to samý spínaný zdroj, mobily... Musím na kopec.

BFO potřebuješ pro poslech SSB a CW, USB/LSB je nesmysl přepínat, dokud nechytíš nějaký signál.
Levná dezinfekce: viewtopic.php?p=217870#p217870
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Uživatelský avatar
Josef
Rozpadlík
Příspěvky: 1727
Registrován: 10.03.2011 7:20

Re: Jak zachytit radioamatérskou komunikaci

Příspěvek od Josef »