Uzení masa

Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Uzení masa

Příspěvek od dracekvo »

Tak koukám, že tu ještě není téma uzení masa.
Zrovna v pátek - sobota jsem maso udil. Protože s kupovaným se to vůbec nedá strovnávat.
Je tu ještě někdo, kdo si udí sám maso?
Magdaléna
Příspěvky: 74
Registrován: 29.07.2012 19:28

Re: Uzení masa

Příspěvek od Magdaléna »

Zrovna mám naloženo...příští sobotu udíme...
Uživatelský avatar
sigmark
VIP
Příspěvky: 3349
Registrován: 14.08.2012 20:43

Re: Uzení masa

Příspěvek od sigmark »

Magdo, mohla bys poradit "jak na to"?
Rád bych se naučil maso sušit i udit.
Magdaléna
Příspěvky: 74
Registrován: 29.07.2012 19:28

Re: Uzení masa

Příspěvek od Magdaléna »

Jsem také spíše začátečník...do loňska jsme udili se sousedy a já jsem spíše jen pomáhala...letos jsme si koupili zahradní udírnu a poprvé budeme udit úplně sami...
Něco jsem odkoukala a něco prostudovala na netu...

Maso jsem naložila nejdříve nasucho...jen jsem do něj vetřela sůl (na 1 kg masa cca 20 g)...3. den jsem naložila do láku ( koncentrace na 1 litr cca 10 g soli) a přidala plátky česneku...maso jsem od zbylé soli trochu otřela, proložila česnekem, zalila lákem a zatížila...je tam už 3 dny a do soboty ještě zůstane...hrnec mám v lednici...
Odborníci uvádějí nechat v láku několik týdnů, ale sousedi vždy udili po 1-2 týdnech a maso bylo dobré...

Mám naloženou krkovici a bůček...asi 1 kg kusy...

V létě jsme udili klobásky a špekáčky...byly výborné...
Uživatelský avatar
Centurion
VIP
Příspěvky: 671
Registrován: 01.04.2012 15:16

Re: Uzení masa

Příspěvek od Centurion »

Já bežně nakládám na 4 týdny. Letos jsem měl naloženo zrovna když byly mrazy tak jsem to nechal 5 týdnů a bylo to akorát.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Uzení masa

Příspěvek od dracekvo »

Už mám trošku času, tak napíšu jak udím já.