Plynové motory - ing. František Železný
Plynové motory - ing. František Železný
Plynové motory - ing. František Železný, rok vydání: 1940, brožovaný tisk formátu A6+
Publikace popisuje uspořádání dřevoplynových vyvíječů, plynových filtrů a dalších armatur potřebných pro pohon zážehových spalovacích motorů a to jak pro motorová vozidla (což popisují často i jiné knihy a weby), ale i pro motory "stabiláky" na podvozcích nebo pro motory pro trvalý pohon stacionárně umístěné v objektech (což je publikované jen vzácně) a používá se u toho tzv. mokrý způsob filtrace zaručující vyšší životnost motoru.
Publikace popisuje uspořádání dřevoplynových vyvíječů, plynových filtrů a dalších armatur potřebných pro pohon zážehových spalovacích motorů a to jak pro motorová vozidla (což popisují často i jiné knihy a weby), ale i pro motory "stabiláky" na podvozcích nebo pro motory pro trvalý pohon stacionárně umístěné v objektech (což je publikované jen vzácně) a používá se u toho tzv. mokrý způsob filtrace zaručující vyšší životnost motoru.
Naposledy upravil(a) Josef dne 17.03.2011 14:01, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 839
- Registrován: 05.03.2011 18:28
Re: Plynové motory - ing. František Železný
Konkrétně toto téma je výborně zpracované na netu, hlavně Finové (nebo Švédi?) v tom udělali velký pokrok.
Na YouTube je řada videí s podrobným návodem, na webu je fůra literatury zdarma ke stažení.
Stačí pořádně pohledat a začít přitom na Wiki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Wood_gas_generator
(Dole jsou odkazy na VÝBORNOU literatura ke stažení.)
Na YouTube je řada videí s podrobným návodem, na webu je fůra literatury zdarma ke stažení.
Stačí pořádně pohledat a začít přitom na Wiki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Wood_gas_generator
(Dole jsou odkazy na VÝBORNOU literatura ke stažení.)
Re: Plynové motory - ing. František Železný
kotle na stejném principu dodnes vyrábí a úspěšně prodává firma Atmos:
http://www.atmos.cz/czech/
Historie firmy
Rodinná firma ATMOS byla v Čechách založena v roce 1935. V počátcích byla výroba zaměřena na zplynovací pohonné jednotky pro auta a lodě pod značkou DOKOGEN, tzn. stejný princip, jaký je používán u moderních zplynovacích kotlů na dřevo a uhlí. Od roku 1945 firma zahájila vývoj a výrobu kompresorů ATMOS, které vyvážela do celého světa až do znárodnění v roce 1951.
Navzdory německé okupaci a komunistické diktatuře se podařilo udržet vývoj kotlů na dřevo, zplynovacích agregátů a kompresorů. V roce 1980 na výstavě Pragotherm představila první zplynovací kotle na dřevo a dřevní odpad. Do dnešní doby vyvinula 90 typů teplovodních kotlů na které má 15 patentů. Jedním z prvních vyvinutých kotlů byl kotel EKONOMIK v roce 1968. Na zajištění evropského trhu kvalitními kotli, které šetří životní prostředí a energii, pracují v současné době, v rodinné firmě, dvě generace Cankářů.
Zakladatel firmy Jaroslav Cankář starší zemřel v březnu roku 2006 ve věku krásných 94 let.
____________________
K téhle webové stránce mě přivedl článek ve VTM číslo 10 /1985
Budeme jezdit na plyn ?
http://www.atmos.cz/czech/
Historie firmy
Rodinná firma ATMOS byla v Čechách založena v roce 1935. V počátcích byla výroba zaměřena na zplynovací pohonné jednotky pro auta a lodě pod značkou DOKOGEN, tzn. stejný princip, jaký je používán u moderních zplynovacích kotlů na dřevo a uhlí. Od roku 1945 firma zahájila vývoj a výrobu kompresorů ATMOS, které vyvážela do celého světa až do znárodnění v roce 1951.
Navzdory německé okupaci a komunistické diktatuře se podařilo udržet vývoj kotlů na dřevo, zplynovacích agregátů a kompresorů. V roce 1980 na výstavě Pragotherm představila první zplynovací kotle na dřevo a dřevní odpad. Do dnešní doby vyvinula 90 typů teplovodních kotlů na které má 15 patentů. Jedním z prvních vyvinutých kotlů byl kotel EKONOMIK v roce 1968. Na zajištění evropského trhu kvalitními kotli, které šetří životní prostředí a energii, pracují v současné době, v rodinné firmě, dvě generace Cankářů.
Zakladatel firmy Jaroslav Cankář starší zemřel v březnu roku 2006 ve věku krásných 94 let.
____________________
K téhle webové stránce mě přivedl článek ve VTM číslo 10 /1985
Budeme jezdit na plyn ?
Re: Plynové motory - ing. František Železný
...1985? To byl jeste Arpanetrudde píše: K téhle webové stránce mě přivedl článek ve VTM číslo 10 /1985
Re: Plynové motory - ing. František Železný
V clanku je jeste zminka o konstrukteru Kadlecovi:
...vzhledem k tomu, ze drevo, i kdyz dobre vysusene , obsahuje urcite procento vody, je prave dehtova voda neprijemnym tekutym exhalatem zplynovaciho procesu. Tuto nectnost soustavay Dokogen odstranuje system Ekogen tvurce J. Kadlece, jehoz generator pracuje s vyssimi teplotami. Jako kazde technicke reseni ma vsak i tato soustava sve nedostatky...
...vzhledem k tomu, ze drevo, i kdyz dobre vysusene , obsahuje urcite procento vody, je prave dehtova voda neprijemnym tekutym exhalatem zplynovaciho procesu. Tuto nectnost soustavay Dokogen odstranuje system Ekogen tvurce J. Kadlece, jehoz generator pracuje s vyssimi teplotami. Jako kazde technicke reseni ma vsak i tato soustava sve nedostatky...
Re: Plynové motory - ing. František Železný
V jednom antíku jsem narazil na knihu :
Automobil pro každého
autoři O.Beneš a B. Dobrovolný.
Jelikož rok vydání je 1948, na stranách 98 -101 jsou popisovány plynové generátory a mísiče.
Automobil pro každého
autoři O.Beneš a B. Dobrovolný.
Jelikož rok vydání je 1948, na stranách 98 -101 jsou popisovány plynové generátory a mísiče.
Re: Plynové motory - ing. František Železný
Rudde: ...tak jestli mas chvilku naskenuj ty 3 stranky a hod sem
Re: Plynové motory - ing. František Železný
Obě stránky se my sem nevejdou a už to nebudu upravovat.
Pokud dáte pravé tlačítko "uložit obrázek jako", stáhne se do vašeho PC celý.
obrázek najdete také na
http://rudde.sweb.cz/Motory/Auto/moto_1.jpg