SOUMRAK ZÁPADU

...aneb akademická debata o příčinách a důsledcích rozpadů společností.
Odpovědět
Janko Burka
Příspěvky: 62
Registrován: 10.10.2020 15:59

Re: SOUMRAK ZÁPADU

Příspěvek od Janko Burka »

Kde v opacnem smeru ? Nektere veci stat nesmi pustit z rukou. Viz treba priserny vysledek privatizace prava v podobe soukromnych vymahacu, v nakem hnuti mysli nazvanych "soudni"exekutori... Nebo podobne neco v podobe umozneni mereni rychlosti obecnymi policiemi, kde jdou pokuty do mistniho rozpoctu...
tom384
Příspěvky: 136
Registrován: 10.05.2020 13:05

Re: SOUMRAK ZÁPADU

Příspěvek od tom384 »

Tady nejde o blahobyt. Tady jde o to jestli deti za dve generace budou mluvit cesky. Jen silna spolecnost si udrzi svoji kulturu, svuj jazyk, svoje zvyky. Hraje se o hodne a tenhle boj nesmime prohrat. Zapad ma porad velmi dobrou sanci minimalne uhajit pozice.
bacil
Příspěvky: 1891
Registrován: 29.10.2013 15:56

Re: SOUMRAK ZÁPADU

Příspěvek od bacil »

Radeq píše: 21.11.2020 7:45 Všimli jste si, že zmizely zprávy o "autě na vzduch" ? Mediální ohýbači fyzikálních zákonů se zamilovali do jiného nesmyslu ..
To jsem nezaregistroval, ale fyzikálně to nemožné není, jen je potřeba "startovací" baterka. V zásadě jde o to, že celé auto bude jedna velké tepelné čerpadlo, které vyrobí 3x víc energie, než kolik samo spotřebuje. Když se spočítají současné ideální účinnosti, tak to možné je. Prakticky ale by to jezdilo jenom v létě nebo v africe, nebo by musely být různé plyny ve výměnících podle okolní teploty (víc výměníků).

Vychladím okolní vzduch výkonem 100kW, zahřeju výkonem 30kW, těch 70kW tepla
nekonec i těch 30 by tam nějak mohlo jít) mám do stirlingova motoru, ten mi točí kolama s již použitelným výkonem.

Oteplování planety NULA, ochlazování NULA, všechno odebrané teplo se zase vrátí jinudy (tření...)
Levná dezinfekce: viewtopic.php?p=217870#p217870
Ozon: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
ozon 2,5ppm/30min
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 3327
Registrován: 03.09.2012 18:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: SOUMRAK ZÁPADU

Příspěvek od bivoj »

Auto "na vzduch" je ještě větší kravina jak elektromobily. Navíc od slavného očekávánéno "masového nástupu na trh", co měl nastat nejpozději v roce 2016 nastalo akorát velký kulový.

Ono něco jiného je teorie, kde to vypadá pěkně a něco jiného je praxe, kdy to nefunguje.
Sic semper tyrannis.
tom384
Příspěvky: 136
Registrován: 10.05.2020 13:05

Re: SOUMRAK ZÁPADU

Příspěvek od tom384 »

bacil píše: 21.11.2020 14:42
To jsem nezaregistroval, ale fyzikálně to nemožné není, jen je potřeba "startovací" baterka. V zásadě jde o to, že celé auto bude jedna velké tepelné čerpadlo, které vyrobí 3x víc energie, než kolik samo spotřebuje....

....Oteplování planety NULA, ochlazování NULA, všechno odebrané teplo se zase vrátí jinudy (tření...)
Sice presne nevim o co jde, ale podle me by to neslo. Odporuje to druhymu termodynamickymu zakonu. Ve finale energiiji ve startovaci baterce promrhas na hratky s teplotou a jen mala cast se ji dostane na kola. Pak se stroj zastavi.
Naposledy upravil(a) tom384 dne 21.11.2020 15:02, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 2403
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: SOUMRAK ZÁPADU

Příspěvek od dracekvo »

Jediné co se chytlo a bylo vyzkoušené praxí, bylo auto na dřevoplyn :)
Se divím, že to ještě někoho v EU nenapadlo. Beztak máme po kůrovci tolik dřeva, že ho nikdo nechce. :D
Radeq
Příspěvky: 77
Registrován: 08.04.2020 15:08
Pohlaví: muž

Re: SOUMRAK ZÁPADU

Příspěvek od Radeq »

K tomu autu na vzduch - tohle mi vypadlo z Googlu na první pokus, našlo by se to i z jiných let:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... aktual_fdv
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 3327
Registrován: 03.09.2012 18:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: SOUMRAK ZÁPADU

Příspěvek od bivoj »

Njn. Jinak básní se o tom už cca dvacet let, ale jaksi skutek utek...
Sic semper tyrannis.
golem
Příspěvky: 1603
Registrován: 14.01.2011 2:36

Re: SOUMRAK ZÁPADU

Příspěvek od golem »

dracekvo píše: 21.11.2020 15:01 Jediné co se chytlo a bylo vyzkoušené praxí, bylo auto na dřevoplyn :)
Se divím, že to ještě někoho v EU nenapadlo. Beztak máme po kůrovci tolik dřeva, že ho nikdo nechce. :D
Jak nenapadlo? To se používalo už za beta verze EU.
Trace
Příspěvky: 362
Registrován: 21.01.2016 22:17
Pohlaví: muž

Re: SOUMRAK ZÁPADU

Příspěvek od Trace »

Problém je, že na benzínu, LPG, elektřině, vodíku se stát a jiní dobře napakují, protože tyto suroviny si jentak v domácím prostředí neopatříš v dostatečném množství. Kdežto dřevo si někde sebereš, nařežeš, usušíš, podrtíš a můžeš to mít jako palivo třeba pro tatrovku. Dokonce jsem viděl i černobílou fotku, na které měla motorka kotel na dřevoplyn. (na youtube k nalezení pod heslem wood gas)

Státu nevyhovuje nezávislý občan, protože závislý občan je vydíratelný občan. Proto se nepodporuje decentralizace, ale naopak centralizace. Centralizace finančních prostředků (každý má účet v bance), pohonných hmot, energetických zdrojů, vodních zdrojů, tepelných zdrojů, různé finanční podpory kdekomu apod.
Pokud by někde vznikla skupina občanů odpojených od státního matrixu, mohlo by jim dojít, že tu unii a stát vlastně k ničemu nepotřebují, to po čase probouzí autonomistické/separatistické tendence a tedy je to silně nežádoucí.
Martysedlak
Příspěvky: 181
Registrován: 08.04.2020 13:09
Pohlaví: muž

Re: SOUMRAK ZÁPADU

Příspěvek od Martysedlak »

Auto na dřevoplyn, by jistě nesplnilo emise, plus složitost a časová náročnost přípravy na jízdu = téměř nulová využitelnost v praxi. Za války se prosadil pouze jako důsledek absolutního nedostatku benzínu v prostředí kde sice byla auta, ale poměrně málo.

Ten postovaný článek na auta na vzduch je z roku 2009, kolik jich jezdí? Podle mě to byl pokus jak vytáhnout peníze z potenciálních investorů na tom veletrhu.

K snižování emisí CO2, je to postavené na hlavu u relativně malých pohonných jednotek je tento systém nemilosrdný. Do loňského roku, kdy začala platit norma stage V se neřešili emise u motoru nad 560 kW. Teď se neřeší u jednotek stacionárních.

I když, jsou vidět koncepty traktorů na bioplyn, elektriku atd. Tak jsou to relativně malé jednotky do 200 koní určené na práci okolo farmy. Větší stroje jedou mnohdy i večer než 16 hod denně (v sezoně). Pro alternativní zdroje energie docela oříšek doplňování, dobíjení na poli, na stavbě.

Elektostroje by se měli prosadit bez dopingu vlád. Nevím nějak mi uniká smysl si pořídit elektoauto v kategorii malého vozu za cenu limuzíny. Možná to za deset roků bude jinak. Ale teď to smysl nedává.
Možná co by dávalo smysl je transport solárně získané elektriky z míst kde svítí slunce celý rok a nic neroste - sahara. Ale zde je veliké bezpečnostní riziko, mnohonásobně větší než dovoz ruského plynu.
TomSmith
Příspěvky: 877
Registrován: 17.02.2015 14:33
Pohlaví: muž

Re: SOUMRAK ZÁPADU

Příspěvek od TomSmith »

Transport na obrovké vzdálenosti je velký problém. Vše sežerou ztráty ve vedení, tam už ani VVN nepomáhá.
Uživatelský avatar
devlop
Příspěvky: 2151
Registrován: 22.09.2014 18:52
Pohlaví: muž

Re: SOUMRAK ZÁPADU

Příspěvek od devlop »

Přenost takového kvanta energie mezi kontinenty současnou technologií metalických vodičů je nereálný. Však na tento problém naráželi už při prvních elektrifikacích měst, byl doslova boj mezi Edisonem a Teslou, kdy Edison nechtěl ustoupit ze svého záměru na přenos energie stejnosměrným proudem, což bylo v praxi těžko realizovatelné (tady mi to trochu připomíná současný stav, kdyby měl tehdy Edison za sebou Uršulu von lejnovou se svým týmem evropských komisařů a miliard dotací na podporu stejnosměrného proudu, mohlo to dopadnou hodně špatně, v zásuvce plus a mínus a rozžhavené kabely kvůli ztrátám...) Pak přišel Tesla a ten dostal nápad, přenášet střídavinu o vysokém napětí, protože tento způsob má mnohem menší ztráty. Z jeho nápadu žijeme dodnes. Že Tesla zemřel neuznán a v chudobě, přičemž Edison naopak na výsluní, to už je tak nějak běžné v lidském pokolení.
Ba co více, už tehdy Tesla věděl, že přenos energie po drátech jednou dozná limitů. Začal laborovat s přenosem energie na dálku (a to se psal rok 1891), jistě znáte pokusy s Teslovou cívkou, neboli Teslovým transformátorem. Do všeho mu ale hodili vidle a prachy docházely. Já jsem si jen tak pro srandu teslův transformátor zbastlil (v malém provedení), je to zajímavé, držet v ruce 230V zářivku, nijak nezapojenou a přitom svítící :) Kdyby se toto během těch téměř 130 let dotáhlo a vykoumalo, mohli jsme být někde úplně jinde (a tím nemyslím dnešní bezdrátové dobíjení mobilů). Ale možná taky ne, Tesla byl hodně velký podivín a jeho téměř paranormální zážitky, kdy se mu zjevovaly v podstatě hotové plány vynálezů už hraničily s teorií o kontaktech s mimozemskou civilizací.

Sorry za mírné OT, zrovna totiž čtu dvě knihy o Teslově životě a jeho vynálezech, tak jsem nadšen :lol:
Naposledy upravil(a) devlop dne 23.11.2020 12:56, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 3327
Registrován: 03.09.2012 18:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: SOUMRAK ZÁPADU

Příspěvek od bivoj »

Jsme trochu OT, ale pro single přenos na opravdu velké vzdálenosti je stejnosměrný proud vhodnější než střídavý.

Blíže o problematice třeba zde (česky): https://oenergetice.cz/technologie/hvdc ... ke-energie

Má to ale několik háčků. Především se to hodí opravdu jen na dlouhé vzdálenosti, kde se zaplatí drahá "usměrňovárna" a "střídárna" na každém konci (měnírny). A hlavně nelze dělat jednoduše "odbočky" z vedení - vždy tam musí stát poměrně nákladná měnírna, místo prostýho trafa u AC.

Ale u vedení na velmi dlouhé vzdálenosti to (prý) vychází celkově levněji jak klasické AC VVN.

Klasický AC přenos je vhodný v "civilizaci" při relativně krátkých trasách (desítky, max stovky km) a hodně "odbočkách" na vedení. Proto (a taky pro tehdejší neexistenci rozumných usměňovačů apů.) se také prosadil v začátcích elektrizace.
Sic semper tyrannis.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 2403
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: SOUMRAK ZÁPADU

Příspěvek od dracekvo »

Jestli časem i ty velké trafačky nevytlačí spínané zdroje. Však v domácnostech už na klasické trafo člověk nenarazí. Všude jsou pouze spínané zdroje.
Když se kouknu po moderní domácnosti, tak ta snad střídavý proud ani nepotřebuje. Vše má v sobě invertory a tam naopak dochází ke ztrátám, protože se z AC dělá DC. Kdyby šlo do baráku rovnou DC, tak to vše bude pracovat s vyšší účinností.
DC přenos pokud vím mají v číně.
Ale ot už jsme silně OT. Jeslti by nechtělo ohledně diskuzí o tomto a elektromobilech založit vlastní vlákno věnující se kapacitě našeho vedení.
Uživatelský avatar
bivoj
VIP
Příspěvky: 3327
Registrován: 03.09.2012 18:54
Pohlaví: muž
Bydliště: Tertium corpus de Solari system

Re: SOUMRAK ZÁPADU

Příspěvek od bivoj »

Jen doplním, že základním prvkem spínaného zdroje, je, mimo vysokofrekvenčního střídače, i klasický transformátor. ;) (Vysokofrekvenční, pochopitelně... ;) )

Rozvodem DC v baráku by sis moc nepomohl, kvůli průřezu vodičů rozvodu by muselo být napětí stejně vysoké jako u AC a pořád bys musel mít na obyč elektroniku úplně stejné "nabíječky". Jen by nemusely mít usměrňovač na vstupu střídače.

A snad poslední poznámka - něco jiného je mít spínaný zdroj o výkonu do jednotek či desítek W, a něco jiného je měnírna pro MW... Proto klasický "místní" AC VVN a VN rozvod s "trafačkama" na odbočkách dlouho nic nepřekoná.
Sic semper tyrannis.
Odpovědět