Pokud výrobce představí novou verzi nějakého auta, obvykle chce, aby se prodávala co nejlépe. Tesla jde proti proudu a přeje si nejlépe nulový zájem. Jak bizarní je svět plný přerozdělování.
Na kanadském trhu představila Model 3, jehož dojezd činí pouhých 150 kilometrů. To dnes již nikoho nedojme, což je vlastně v pořádku i pro Teslu. Ta totiž vůbec netouží po tom, aby si toto provedení někdo kupoval. Z toho důvodu ostatně není dostupné online, jen u dealerů.
Proč tomu tak je, ptáte se? Za odpovědí musíme vyrazit do kanadského dotačního systému, dle kterého na vládní příspěvek vy výši 5 000 CAD (cca 85 500 Kč) mají nárok pouze ty elektromobily, jejichž základní cena startuje pod 45 tisíci kanadskými dolary (769 430 Kč). Na tuto sumu se Tesla dříve nezvládla dostat, nyní to však díky onomu základu s extrémně krátkým dojezdem dokázala, vůz totiž startuje na 44 999 CAD (769 413 Kč).
Jak jsme ovšem řekli, Tesla opravdu nechce, aby si tento vůz někdo koupil. Nicméně s jeho pomocí dosáhla toho, že na vládní dotaci má nyní nárok i stejně pojmenované provedení Standard Range, které již má zvládnout 386 kilometrů na jedno nabití a stojí 53 700 CAD (918 200 Kč). Kanadský systém totiž umožňuje navýšení ceny až na 55 tisíc kanadských dolarů (940 415 Kč), pokud se jedná o stejný model ve vyšší specifikaci.
Zdroj:
http://www.autoforum.cz/predstaveni/tes ... L5ZWWTyiHs