SOUMRAK ZÁPADU
Re: SOUMRAK ZÁPADU
no považovat solární elektrárny za možnou náhradu fosilních paliv mi nepřijde rozumné. Kolik by jsi z takové elektrárny nabil aut? A to budeš nabíjet jen přes den a v noci jezdit? Tu energii nemáš kam přes den uložit a zapojit si auto do zásuvky na noc. A i kdyby, kolik slunečních elektráren by jsi potřeboval, aby jsi ukojil požadavky 1 rodina = 1 el. auto? Zastavěl by jsi všechna zemědělská pole solárními panely? Co opravy? Víš kolik energie se spotřebuje na výrobu solárního panelu a že vše probíhá v továrnách co jedou na fujky fujky fosilie?
-
- Příspěvky: 93
- Registrován: 10.10.2020 16:59
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Proste strizlivy postoj k solaru je, ze prakticky vyuzitelny vykon u nas je treba delit 4 - a i to je zprumernena hodnota, klidne cele dny i tydny muzes byt treba na desetine. Bez efektivniho skladovani energie, ktere je v nedohlednu - drahe baterie navratnost investice gumuji na absurdni dobu - bude solar jen doplnkovy a prilezitostni zdroj, za ktery musi byt 100 % zaloha v klasicke energetice.
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Kdepak 1/4, ale 1/6 a pro sichr se uvažuje 1/10. 1/3 jsou v létě za nejlepších dnů.
Levná dezinfekce: viewtopic.php?p=217870#p217870
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Re: SOUMRAK ZÁPADU
četl jsem jednou článek o tom, že solární článek vrátí energii spotřebovanou na svoji výrobu za cca 4 roky. Vycházelo se ze situace 4,1 slunečních hodin DENNĚ v průběhu celého roku v Kalifornii. V reálných Evropských podmínkách to bude "o trochu více" let, než vrátí solár to, co do něj při výrobě nateklo z fosilních paliv...
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Ja jsem se taky vzdy divil, jak chtej v panelacich vyresit dobijeni elektromobilu, kdyz tam neni pomalu kde zaparkovat. Tj. co se tyce kapacity el. soustavy, normalni domacnost ma odber do 3MWh/r tj. 8,2kWh/den. Pokud pocitam, ze prumernej elektromobil zere 18kWh/100km, nevychazi me to jako uplne nerelane. Pokud po spicce tj. 22:00 bude na kazdou domacnost odber 2kW/h po dobu 5h, dostanete se na 10kWh a dostatecnej dojezd 55km, coz neni zadna hitparada, ale pocitam, ze postupne se bude kapacita prenosovy soustavy navysovat u nas to stejne rozkopavaji co par let kvuli vode
Jinak jako napad me prijde elektromobilita dobra, nerikam, ze je to super ekologicky, to ne, napr. kvuli soucasnym technologiim vyroby baterii. Vyhoda je, ze znecisteni se presouva na stranu vyrobce elektriny, kde jde resit lepe systemove.
Jinak jako napad me prijde elektromobilita dobra, nerikam, ze je to super ekologicky, to ne, napr. kvuli soucasnym technologiim vyroby baterii. Vyhoda je, ze znecisteni se presouva na stranu vyrobce elektriny, kde jde resit lepe systemove.
Re: SOUMRAK ZÁPADU
tak můj poslední elektromobilhejt, ale nemohu si odpustit
https://echo24.cz/a/Sc2cA/sest-tydnu-be ... erti-tesly
"Přibližně šest týdnů stály trosky shořelého elektromobilu tesla bez hnutí v odtahovém areálu tyrolského Walchsee. Nikdo totiž nevěděl, jak naložit s 600kilogramovou lithium-iontovou baterií, která ve vraku zůstala." "Tesla chce teď přijít na to, jak se objemné baterie šetrně zbavit, všechny místní podniky specializující se na likvidaci odpadu to odmítly. Poškozený automobil tesla patřil Dominiku Freymuthovi, který v něm v říjnu mířil z Mnichova do Salcburku. Během cesty ale naboural autem do stromu a jeho vozidlo začalo hořet. Hašení bylo dle slov velitele hasičského sboru v Kitzbühelu Bernharda Geislera o dost složitější než v případě auta s běžným spalovacím motorem. V akci bylo nasazeno 50 hasičů a speciální kontejner, který vůz chladil tři dny v 11 tisících litrech vody. "
nezapomeňme, jsou to jen auta s jiným typem pohonné jednotky, ale furt auta, se kterými se tu a tam (za rok 2020 celkem cca 78 000 nehod) prostě nehody stávají a stávat budou, řidiči se nemění. Být to 78 000 nehod s elektroauty, vedle kterých budou všichni chodit po špičkách, aby jim ten několikaset kilogramový akumulátor neblafl či případně ve stovkách případů řešit nerudovskou otázku "kam s ním" v případě, že to bude totálka, mi přijde prostě úsměvné. Ne, zatím nejsme připraveni na hromadné nastolení elektromobility a ještě dlouho nebudeme. Ale pionýři to mohou na vlastní kůžu a peníze zkoušet, díky nim se to za pár desítek let "odladí". Pokud chce teď EU nastolit postihování a omezování těch, co používají auta se spalovacími motory a protěžovat a doslova nutit prosazování elektromobilů, je to cesta do pekel.
https://echo24.cz/a/Sc2cA/sest-tydnu-be ... erti-tesly
"Přibližně šest týdnů stály trosky shořelého elektromobilu tesla bez hnutí v odtahovém areálu tyrolského Walchsee. Nikdo totiž nevěděl, jak naložit s 600kilogramovou lithium-iontovou baterií, která ve vraku zůstala." "Tesla chce teď přijít na to, jak se objemné baterie šetrně zbavit, všechny místní podniky specializující se na likvidaci odpadu to odmítly. Poškozený automobil tesla patřil Dominiku Freymuthovi, který v něm v říjnu mířil z Mnichova do Salcburku. Během cesty ale naboural autem do stromu a jeho vozidlo začalo hořet. Hašení bylo dle slov velitele hasičského sboru v Kitzbühelu Bernharda Geislera o dost složitější než v případě auta s běžným spalovacím motorem. V akci bylo nasazeno 50 hasičů a speciální kontejner, který vůz chladil tři dny v 11 tisících litrech vody. "
nezapomeňme, jsou to jen auta s jiným typem pohonné jednotky, ale furt auta, se kterými se tu a tam (za rok 2020 celkem cca 78 000 nehod) prostě nehody stávají a stávat budou, řidiči se nemění. Být to 78 000 nehod s elektroauty, vedle kterých budou všichni chodit po špičkách, aby jim ten několikaset kilogramový akumulátor neblafl či případně ve stovkách případů řešit nerudovskou otázku "kam s ním" v případě, že to bude totálka, mi přijde prostě úsměvné. Ne, zatím nejsme připraveni na hromadné nastolení elektromobility a ještě dlouho nebudeme. Ale pionýři to mohou na vlastní kůžu a peníze zkoušet, díky nim se to za pár desítek let "odladí". Pokud chce teď EU nastolit postihování a omezování těch, co používají auta se spalovacími motory a protěžovat a doslova nutit prosazování elektromobilů, je to cesta do pekel.
Re: SOUMRAK ZÁPADU
S poslední větou souhlasím.
Už jen bláznivé plány automobilek, že přestanou vyrábět spalováky.
Oni hromadně přejdou na výrobu aut na baterky, aby se pak zjistilo, že to nefunguje ve všech případech. Klasika jsou již zmíněné paneláky. Ani ty pouliční lampy to nezachrání, protože aut je prostě více jak může být rozumně zaparkovaných aut.
To by se nové sídliště museli už stavět s přípravou na elektromobily. Např na každých 6 paneláků jeden parkovací dům, komplet zasíťovaný. Jenže to je utopie, hlavně v nějakých starších sídlištích.
A co se stane pak? Králové budou ty automobilky, které ještě stále budou vyrábět klasické auta a ty automobilky, co zrušili výrobu spalováků jí budou za těžké peníze zavádět zpět.
Tyto dvě technologie by měli spolu koexistovat.
Například pro někoho, kdo najezdí málo nemá elektromobil vůbec smysl. Protože tam dochází k degradaci baterií věkem. Takže než je ojezdí, tak mu za 15 let zdechnou na stáří. Spalovací auto, pokud se s ním jezdí málo maximálně rezne. A pokud je dobře ustájené, tak ani to ne. Však i dnes jsou občas vidět dědové se škodou 100, která vypadá jak kdyby byla max 6 let stará.
Už jen bláznivé plány automobilek, že přestanou vyrábět spalováky.
Oni hromadně přejdou na výrobu aut na baterky, aby se pak zjistilo, že to nefunguje ve všech případech. Klasika jsou již zmíněné paneláky. Ani ty pouliční lampy to nezachrání, protože aut je prostě více jak může být rozumně zaparkovaných aut.
To by se nové sídliště museli už stavět s přípravou na elektromobily. Např na každých 6 paneláků jeden parkovací dům, komplet zasíťovaný. Jenže to je utopie, hlavně v nějakých starších sídlištích.
A co se stane pak? Králové budou ty automobilky, které ještě stále budou vyrábět klasické auta a ty automobilky, co zrušili výrobu spalováků jí budou za těžké peníze zavádět zpět.
Tyto dvě technologie by měli spolu koexistovat.
Například pro někoho, kdo najezdí málo nemá elektromobil vůbec smysl. Protože tam dochází k degradaci baterií věkem. Takže než je ojezdí, tak mu za 15 let zdechnou na stáří. Spalovací auto, pokud se s ním jezdí málo maximálně rezne. A pokud je dobře ustájené, tak ani to ne. Však i dnes jsou občas vidět dědové se škodou 100, která vypadá jak kdyby byla max 6 let stará.
- Bill Masen
- Editor
- Příspěvky: 3752
- Registrován: 08.02.2015 16:49
Re: SOUMRAK ZÁPADU
tak tak, v PA době nám budou složit staré, lehce opravitelné "střepy" z dob minulých, ne elektromobily, kde při nespecifikovaném problému ti jednotka prostě zamítne nastartovat s nějakou krásně uživatelskou hláškou na displeji, protože nějaké čidlo (vyrobené kvůli cost cutting v číně) dává špatnou hodnotu Ano, elektromobil je jednodušší koncepčně než spalovák, ale v PA době naprosto neopravitelný výrobek (řídící jednotky pájené v SMD technologii bez jakékoliv dokumentace opraví doma v kůlně kdo? ). Zkuste si projít Tesla error messages na googlu.
Jinak já vidím problém hlavně v uchovávání energie. Začínám s RC modely a první věc, co řeším je bezpečené uchování LiPo akumulátorů. Jestli tohle https://www.youtube.com/watch?v=2hGfCwPwCPQ&t=149s dokáže udělat aku o hmotnosti 124g, co pak Li-Ion o hmotnosti 600kg v autě. Za mne, sedět bych prostě na tom v autě nikdy nechtěl ani kdyby mi někdo denně platil
Offtopic: pro uchování a nabíjení LiPo aku se doporučují speciální nehořlavé, nejlépe cementové "krabice". Pár RC modelářům už vyhořela domácnost. Čím vyžší hustota uložení energie, tím větší průser, když se něco podělá (error v nabíječce, destruktivní porucha aku apod.) V případě nárazu při špatném přistání, kdy lze vidět destrukci aku, se doporučuje vložit aku do kbelíku se slanou vodou a nechat ho zcela vybít.
Nelze se pak divit, že u nehody JEDNOHO elektroauta asistuje 50 hasičů a "kbelík" s 11ti tisíci litry vody...
Jinak já vidím problém hlavně v uchovávání energie. Začínám s RC modely a první věc, co řeším je bezpečené uchování LiPo akumulátorů. Jestli tohle https://www.youtube.com/watch?v=2hGfCwPwCPQ&t=149s dokáže udělat aku o hmotnosti 124g, co pak Li-Ion o hmotnosti 600kg v autě. Za mne, sedět bych prostě na tom v autě nikdy nechtěl ani kdyby mi někdo denně platil
Offtopic: pro uchování a nabíjení LiPo aku se doporučují speciální nehořlavé, nejlépe cementové "krabice". Pár RC modelářům už vyhořela domácnost. Čím vyžší hustota uložení energie, tím větší průser, když se něco podělá (error v nabíječce, destruktivní porucha aku apod.) V případě nárazu při špatném přistání, kdy lze vidět destrukci aku, se doporučuje vložit aku do kbelíku se slanou vodou a nechat ho zcela vybít.
Nelze se pak divit, že u nehody JEDNOHO elektroauta asistuje 50 hasičů a "kbelík" s 11ti tisíci litry vody...
Re: SOUMRAK ZÁPADU
automobilky jen pochlebují momentálnímu bruselskému "trendu" moc dobře ví že stoprocentní přechod na elektro je holej nesmysl jen neštěstí že nám vládnou lidi kteří téhle masivní elektrifikaci opravdu věří velice malé mozečky musí mít,když jim nedochází základní souvislosti
jinak pokud se bavíme o mobilitě v PA době...muj Trabant 601 pojede i po třetí světové
jinak pokud se bavíme o mobilitě v PA době...muj Trabant 601 pojede i po třetí světové
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Nehledě na nesmyslné elektromobily, ztráta vlivu ve Škodovce, byla zásadní chyba.
- Bill Masen
- Editor
- Příspěvky: 3752
- Registrován: 08.02.2015 16:49
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Znám moc dobře, před pár lety koupil kámoš dětem na vánoce autíčka na vysílačku a dal nabíjet baterky. Na štědrý den vyhořeli. Prali jsme jim všechno, co měli doma.Mimochodem už se stalo, že by nějaký elektroato vzplálo samo o sobě? u mobilů se to už stalo.
- bivoj
- VIP
- Příspěvky: 4362
- Registrován: 03.09.2012 19:54
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Tertium corpus de Solari system
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Samozřejmě, v threadu o elektromobilitě už to někdo i dával, těch případů je více a tento na videu dole byl dobře zdokumentováný, páč auto stálo v dobrém záběru bezpečnostní kamery. Je vidět, jak se nejdříve z Tesly párkrát zakouřilo a pak explodovala a začala hořet... To prostě chceš mít doma...Bill Masen píše: ↑13.11.2020 0:22 ... Mimochodem už se stalo, že by nějaký elektroato vzplálo samo o sobě?...
Viz : https://www.youtube.com/watch?v=sAQlLu5ttOk
Sic semper tyrannis.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Cēterum autem cēnseō EU esse dēlendam.
Re: SOUMRAK ZÁPADU
před pár (6ti?) lety platilo, že solární panel v ideálních reálných podmínkách vyrobí tolik energie, kolik se na jeho výrobu spotřebovalo. Recyklací se stává jeho energetická bilance zápornádevlop píše: ↑12.11.2020 14:53 četl jsem jednou článek o tom, že solární článek vrátí energii spotřebovanou na svoji výrobu za cca 4 roky. Vycházelo se ze situace 4,1 slunečních hodin DENNĚ v průběhu celého roku v Kalifornii. V reálných Evropských podmínkách to bude "o trochu více" let, než vrátí solár to, co do něj při výrobě nateklo z fosilních paliv...
zajímavý je třeba VW, hlavní propagátor evropské emobility. do roku 2030 plánuje vyrábět cca milion 2.0L dieslů ročně, plus nějaká biturba a benzíny...
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Pokud by to byla pravda, tak by asi výrobce panelů brzo zkrachoval, nemyslíte?
Protože by do svých produktů vložil více energie (peněz), než za kolik by je vůbec prodal.
Tohle možná platilo v době, kdy jeden panel stál více než 10 tis.
Jo, a spalovací auta vůbec nehoří, že?
Protože by do svých produktů vložil více energie (peněz), než za kolik by je vůbec prodal.
Tohle možná platilo v době, kdy jeden panel stál více než 10 tis.
Jo, a spalovací auta vůbec nehoří, že?
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Zdroj: https://echo24.cz/a/S7hFn/v-norsku-se-z ... v-soukromiV Norsku budou nově, pod trestem vězení, zakázány komentáře a hate speech vůči bisexuálům, sexuálním menšinám a transexuálům. Lidé též budou moci být nově odsouzeni i za takovéto komentáře pronesené v soukromí. V Norsku, které se už nyní řadí mezi nejprogresivnější země v otázce genderu, tak ještě přitvrzují. Shodou okolností prošel zákon druhým čtením v době, kdy evropská komisařka Helena Dalli mluví o odebírání evropských dotací těm státům, které nerespektují práva LGBTOI lidí. Píše například Reuters.
Re: SOUMRAK ZÁPADU
K predoslemu - ked to Haldeman v ~74om pisal netusil aku bude mat pravdu ... (J.Haldeman "The Forever War" - Vecna valka).
Re: SOUMRAK ZÁPADU
S tim jsi vedle jak ta jedle. viz prednaska prof. Bendy.vratnikp píše: ↑13.11.2020 7:50před pár (6ti?) lety platilo, že solární panel v ideálních reálných podmínkách vyrobí tolik energie, kolik se na jeho výrobu spotřebovalo. Recyklací se stává jeho energetická bilance zápornádevlop píše: ↑12.11.2020 14:53 četl jsem jednou článek o tom, že solární článek vrátí energii spotřebovanou na svoji výrobu za cca 4 roky. Vycházelo se ze situace 4,1 slunečních hodin DENNĚ v průběhu celého roku v Kalifornii. V reálných Evropských podmínkách to bude "o trochu více" let, než vrátí solár to, co do něj při výrobě nateklo z fosilních paliv...
zajímavý je třeba VW, hlavní propagátor evropské emobility. do roku 2030 plánuje vyrábět cca milion 2.0L dieslů ročně, plus nějaká biturba a benzíny...
https://www.youtube.com/watch?v=vABRVpSLa2E
Energeticka navratnost uz je pod jednim rokem a recyklace panelu je vyresena zalezitost.
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Doba energetické návratnosti v podmínkách České republiky se podle šesti studií pohybuje v rozmezí 2,6 – 6 let v závislosti na typu použité technologie a typu instalace.
http://www.enviweb.cz/69728
http://www.enviweb.cz/69728
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Ten clanek je z roku 2008, vyvoj se prece jen posunul o neco dopredu.