SOUMRAK ZÁPADU
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Germaniku - ta Chammurapiho zásada "OKO ZA OKO, ZUB ZA ZUB" je (jako obvykle) chybně citována. Ono to bylo NEJVÝŠE jedno oko za oko, NEJVÝŠE jeden zub za zub.
Oni totiž bývali v tom trestání mnohem razantnější a Chammurapi je ve svém zákoníku omezoval ..
Oni totiž bývali v tom trestání mnohem razantnější a Chammurapi je ve svém zákoníku omezoval ..
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Ale on tu nikdo neříká, že vysoký trest odradí absolutně každého. Jen říkáme, že tresty odrazují. A neplatí to jen u menších prohřešků, ale i u těch závažnějších.
Pokud jde o zmíněné vraždy:
- část lidí vraždí v amoku, pod drogami a ti trest neřeší - zde vysoký trest zajistí izolaci, nebo eliminaci a tím možnost opakování
- část lidí se spoléhá na to, že je nikdo nechytí - totéž k vysokému trestu
- část lidí standardně nevraždí ani kdyby žádný trest nebyl
- část lidí zohledňuje riziko chycení a možnou výši trestu - zde výše trestu hraje odstrašující roli
Výše trestu zároveň působí na morálku ve společnosti a někam ji směřuje. Dále dává postiženým nějaký pocit spravedlnosti. Nízký trest za vraždy by vedl k většímu počtu vražd, protože bude častější recidiva, protože část lidí hrozba trestu neodradí a protože pozůstalí vezmou spravedlnost do svých rukou (nejenže budou mít větší pocit nespravedlnosti, ale i jim bude hrozit nižší trest za vraždu).
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Já být pozůstalý, tak z uvěznění vraha opravdu žádnou satisfakci nemám, mnohem raději bych viděl náhradu škody. Vězení je samo o sobě nesmysl, mnohem lepší by byl třeba pracovní tábor. Nevím proč mám někomu, kdo mě poškodí ještě z daní platit fullservis ubytko.
Re: SOUMRAK ZÁPADU
O tom, jak výše trestu drží některé lidi "v mantinelech" slušeného chování a trestného jednání se nedopouštějí, se za krátkou dobu přesvědčíme na vlastní oči, až projde "rozvolnění" v rámci postihu sexuálního zneužívání děti. Viz požadavky UNICEF, aby dětem bylo umožněno sledovat porno a další EU overtonova okna v otázkách pedofilie.
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Kulturní válka zasáhla i matematiku. V zámoří ji chtějí zrovnoprávnit
https://www.novinky.cz/zahranicni/ameri ... t-40366340
Asi něco ve stylu: Pokud někomu matematika nejde, tak to není jeho chyba či chyba přírody, ale chyba matematiky a nebo těch, kterým jde...
https://www.novinky.cz/zahranicni/ameri ... t-40366340
Asi něco ve stylu: Pokud někomu matematika nejde, tak to není jeho chyba či chyba přírody, ale chyba matematiky a nebo těch, kterým jde...
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Nějak takto Moderní vzdělávání
Anglicky https://www.youtube.com/watch?v=iKcWu0tsiZM
Česky https://www.youtube.com/watch?v=JPghC4tHk9c&t=5s
Anglicky https://www.youtube.com/watch?v=iKcWu0tsiZM
Česky https://www.youtube.com/watch?v=JPghC4tHk9c&t=5s
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Tak na téma matematika zrovna existuje tohle video..: https://www.youtube.com/watch?v=foq0bTOYEI0
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Po celé Paříži jen 30km/h...
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
Maximální rychlost v Paříži klesne plošně na 30 kilometrů v hodině. Definitivně na konci srpna. Opatření, které má přinést méně hluku a být šetrnější k životnímu prostředí chce otestovat i sedm velkých německých měst
„Cílem je omezit prostor pro auta ve městě,“ říká otevřeně pařížský místostarosta David Belliard, který je za oblast udržitelné dopravy odpovědný. Reálně jde ovšem o přiznanou taktiku zkomplikovat řidičům aut (a zejména těch, kteří auto vlastní) život natolik, aby pro ně začalo být komfortnější volit jiný způsob dopravy"
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
Maximální rychlost v Paříži klesne plošně na 30 kilometrů v hodině. Definitivně na konci srpna. Opatření, které má přinést méně hluku a být šetrnější k životnímu prostředí chce otestovat i sedm velkých německých měst
„Cílem je omezit prostor pro auta ve městě,“ říká otevřeně pařížský místostarosta David Belliard, který je za oblast udržitelné dopravy odpovědný. Reálně jde ovšem o přiznanou taktiku zkomplikovat řidičům aut (a zejména těch, kteří auto vlastní) život natolik, aby pro ně začalo být komfortnější volit jiný způsob dopravy"
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Více smogu, delší kolony, více stresu, větší spotřeba phm.
Re: SOUMRAK ZÁPADU
To oni vědí, smyslem je znechutit řidičům svobodné cestování vlastním autem do takové míry, že se ho dobrovolně vzdají...
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Nebo se firmy z Paříže odstěhují. Firma ví, že z daní živí obec. Pokud nesaje státní dotace, klidně odejde.
Udělám co musím
Re: SOUMRAK ZÁPADU
No, až Satan zavede tu třicítku v Praze, budu muset jezdit na jedničku a po rovince na dvojku. Nevím, zda to bude tišší a méně smrduté.
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Praha bude prostě neprujezdna i pro panstvo. Buďto si zřídí pruhy jako pro autobusy, nebo tu 30tku rychle zruší.
Udělám co musím
Re: SOUMRAK ZÁPADU
V přeplněné ulici Starého města jsou ti platný. A majáky mají jen chráněné osoby. Cca 8-10 lidí
Udělám co musím
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Trochu OT. Objektivně vzato, takhle nějak se asi cítili majitelé koní po 2 WW, když se zavadela auta a motocykly. Jako bych slyšel, že palivo jim zdarma roste na mezi a auta mají tolik součástek, že se nějaká porouchat musí. No, trvalo to +-25 let, než zmizeli poslední koně na práci /výjimka lesy atd. / takže máme ještě čas Z dnešního pohledu by byl taky oříšek ty koně ustájit a krmit. Uskladnit vozy atd. Asi si budu muset zvyknout
Udělám co musím
Re: SOUMRAK ZÁPADU
No, já bych řekl, že se nás vrchnost snaží zatlačit o sto let zpátky. Takže bych koně a osly úplně nevylučoval ..
Re: SOUMRAK ZÁPADU
Jenže proti koním měly první automobily řadu výhod, např. komfort cestování, rychlost, náklad, hygieničnost...tam byla motivace pro přechod. Elektro má také pár výhod, ale nevidím nic tak zásadního, abych toužil po změně.
Omezení cestování by mělo silný dopad na ekonomiku, stačí se podívat, kolik fabrik je v polích, kam se jinak člověk nedostane, nákupní centra to samé, letiště, průmyslové prostory, atd.
Další věc je, že pokud všichni budou nabíjet přes noc, tak už to nebude zvýhodněné, ale spíš naopak. Ani u nových parkovišť se zatím nepočítá s velkým podílem nabíječek. Viz černý most, 880 míst z toho 8 pro elektro.
https://www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/mag ... oveho.html
Omezení cestování by mělo silný dopad na ekonomiku, stačí se podívat, kolik fabrik je v polích, kam se jinak člověk nedostane, nákupní centra to samé, letiště, průmyslové prostory, atd.
Další věc je, že pokud všichni budou nabíjet přes noc, tak už to nebude zvýhodněné, ale spíš naopak. Ani u nových parkovišť se zatím nepočítá s velkým podílem nabíječek. Viz černý most, 880 míst z toho 8 pro elektro.
https://www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/mag ... oveho.html