Stránka 39 z 67

Re: Dobré zprávy

Napsal: 23.02.2021 8:42
od Zapadlo
Pro odlehčení. Osmdesát let starý pokus o elektrický pohon, v tomto případě vznikl hybrid.
Dva benzinové dvanáctilitrové dvanáctiválce roztáčely dva elektrogenerátory.
Ty krmily proudem dva elektromotory.
(A pak že se nedá obejít bez těžkých baterií, i když tohle hovado vážilo i bez nich 65 tun)
aberdeen.jpg

Re: Dobré zprávy

Napsal: 23.02.2021 8:53
od dracekvo
Tak jako třeba na těch předsunutých základnách běží 24 hodin denně velký generátor Caterpillar či podobný, který je většinu času zažížený na pár procent. A každý, kdo tomu trošku rozumí, si jistě dokáže představit s jakou efektivitou takový generátor pracuje.
Proto je vhodnější jet na aku a v případě potřeby nastartovat generátor a při jeho nominálním zatížení (kdy má největší účinnost) dobíjet baterie, aby pak následně pár hodin zase mohl být generátor vypnutý.

Smějte se baterkám jak chcete, ale v některých případech mají své opodstatnění a zrovna armáda nad svým vybavením přemýšlí a kdyby to byla blbost, tak to tam nedávají.
Lidi jsou fakt z elektromobilní masírky už tak zblbnutý a zapšknutý, že cokoliv co má v sobě aku, tak je automaticky špatně.

Re: Dobré zprávy

Napsal: 23.02.2021 9:33
od Germanik1
No, poslouchají o výronech sluneční corony a podobná strašení. Se jim až úplně nedivím

Re: Dobré zprávy

Napsal: 23.02.2021 10:26
od BiSon
Hlavne si myslim, a vtom nebo podobnem clanku to bylo i zmineno, ze se uvazovalo o malem jadernem reaktoru jako generatoru.
To pak ty uvahy vypadaji o dost jinak, ne?

Re: Dobré zprávy

Napsal: 23.02.2021 10:29
od mart0
Už jsme opravdu mimo téma, ale asi nikdo nemá nic proti baterkám a všichni je používáme. Ale někteří je mají za modlu řešící energetické problémy. Ty baterky se musí nabíjet a pokud by měly nahradit naftu v tancích apod., tak ten potřebný výkon bude obrovský a pokud by to dělal naftový generátor, tak bude i tak potřebovat naftu. Někde do kopců Afghánistánu, ale i na bojiště Sýrie je pořád jednodušší přivézt naftu, než tam zajišťovat přívod z elektrárny, nebo vozit náhradní baterie.

Pokud jde o jaderný reaktor, tak by jinak vypadala i situace při útoku na něj a zničení zařízení.

Re: Dobré zprávy

Napsal: 23.02.2021 12:23
od Zapadlo
když už jsme u tanků a phm :
americká vychytávka na polní tankování - mašina si sama najede na měchy a vytlačí palivo do nádrží.
abrams refueling.jpg

Re: Dobré zprávy

Napsal: 23.02.2021 13:46
od Alstratt
Pekny ten hodne stary tank ale dnes by to problem moc neresilo v nekterych parametrech co to maji splnovat elektra nove generace ve vojenstvi no. Jinak na zakladnach byvaji i fakt dostatecne vykonne zdroje a to tech moznosti uz dnes je dostatek jak kde co nabijet. Jen zatim ty problemy jsou jinde no nez ty klasicke jake nekteri lidi si mysli.

Presne tak, armada neni blba, maji sve odborniky a vi ze cesta vydat se elektro pohonem je cesta a baterie nove generace toho dost vyresi ale neresi to zatim vsechny ty prekazky no. Na nejake zatim scifi jine zdroje el. energie nema smysl se ted koukat, to je este daleka cesta, nejrealnejsi jsou ted baterie nove generace pro obrnene vozidla apod. V US voj. silach to zavest ve velkem taky potrva nejaky cas. Ale jak to byva ty roky ubehnou docela rychle (asi kazdy chape jak to myslim) a najednou si lidi vsimnou ze vlastne ty el. vozidla uz vlastne mezi vojakama jsou. Automobilky a spousta lidi se taky smalo asi vsichni vite komu (ted leaderovi) v elektromobilite ze to na baterky nepojede ze to nesplni co ma atd. a ono hele probudily se a uznavaji ze to je cesta a ze jim ten leader v tomto ujel, podcenily ho a ted se ho snazi dohnat. Vojenske palivo se uz cimdal vic vozit nebude, je to problematicke v bojove zone a navic bojova zona se postupne bude menit kde to muze byt este horsi proti budoucim protivnikum.

Bude se postupovat cimdal vetsi sobestacnosti v tomto a ziskavani si na miste vlastni el. energie. Nepritel nespi, US si nemuze dovolit v tomto zaspat este k tomu kdyz ma ted tak dobre prilezitosti odkud brat napady, technologie .. kdyz se to ted tak rozjelo, neni uz cesty zpet. Jeslti bude ziskavani nekde el. energie pomoci paliva tak to jen na nejake ty roky na zazdeni kratkodobe diry nez se prejde na el. energii sobestacne ziskanou bez paliva. A i kdyby tak zrovna valceni neni ekologicke tak i kdyz to bude cistejsi v budocunu cimdal vic tak to neni neco co je hlavni prioritou pro vojenske sily. Hlavne musi byt vice sobestacny, nebyt tolik zavisly na palivu co se musi dovazet tak casto/logistika, mensi tepelna stopa na bojisti, vyssi tichost, vykon, napajeni dulezite narocnejsi elektroniky na energii na bojisti atd. Jinak nejde o baterie jentak, ono jak postupuji vpred tak postupuje vpred i vse to ostatni kolem toho, el. motory, konstrukce el. vozidel do budoucna atd. Je to komplexnejsi nez jen o bateriich, ty jsou jen cast toho vseho. V clanku se zminuje ze to budou nove voj. vozidla a ne prestavovane coz je prave to co bude resit nektere soucasne voj. problemy. Uz jen jak bude sestaven cybertruck konstrukcne je zajimave a kdyz si kouknete spolecne co vse do nej bude vlozeno co vsechno ma vliv na spotrebu energie, cily dojezd, vykon atd. tak dost toho resi i vojenska strana u vozidel do budoucna ktera toho musi resit este vice. Pohyblive zakladny tez budou postupne cimdal vic sobestacne (este vice nez ted) tak budou mit este vice moznosti nez do ted. Nebudou potrebovat palivo na kde co a dalsi co potrebuji atd. To neni takovy problem uz dlouho.

Sincerely, Alstratt :beer

Re: Dobré zprávy

Napsal: 23.02.2021 13:48
od cipis
Zapadlo, to je princip diesloelektrických lokomotiv. Stabilní naftový generátor a elektromotory v podvozcích.
Mnohem lepší přenos výkonu než převodovky atd. Plus samozřejmě lepší regulace toho elektromotoru.

Re: Dobré zprávy

Napsal: 23.02.2021 15:15
od Patrol
Ano, u diesel-elektrické lokomotivy, která jede po rovných hladkých kolejích není problém její hmotnost, a když se ten kolos dá do pohybu, žene ho i setrvačnost, tak tam není problém. Takové projekty mají budoucnost.
Takže zajišťovat přesuny, logistiku po zpevněných cestách a tratích, možná.
Nikoliv však tank, BVP, offroad,... to je jiný kafe, protože jezdí v terénu kde neustále střídavě zabírá do tahu a za chvíli zase brzdí. Velká hmotnost je jeden z největších problémů, protože většinu energie spotřebuje vozidlo už jen na to, aby uvezlo ty baterie, natož pokud by šlo o těžké obrněné vozidlo se zásobou munice a spousty potřebného vybavení. Elektroauta stěží zvládají táhlé rovné cesty, nebo ježdění po městě, či letišti. V horách jich moc nepotkáte. (Stejně marná je efektivita u elektro letadel.)
Pak je taky problém náchylnost baterií k sebemenšímu poškození. Jakmile poškodíte zkratem, deformací baterie, či energetickým impulsem, máte rázem vozítko vyřazeno, nedej bože, kdyby začalo hořet.
V ČR jezdily elektromobily už někdy kolem roku 1915, ale baterie byly moc těžké a dodnes se moc nezměnilo. Co by se asi tak změnilo teď, když technologicky baterie moc neodlehčily a fyzikální zákony jsou stále stejné??? ;)

Jako dobrou zprávu vidím to, že poslední dobou čím dál více lidí je ochotno přiznat, že je to krásná vize, ale ještě se musíme hodně učit, a méně věřit zaslepeným vizionářům s jejich jedinou správnou pravdou, kterou fyzika nezajímá.

Re: Dobré zprávy

Napsal: 23.02.2021 18:19
od Zapadlo
Patrol : nesmíš být v zajetí dnešních představ o tom jak má vypadat hybrid
- tedy že alespoń pár kilometrů ve městě musí umět čistě na elektriku a proto se neobejde bez akupacku.
V řezech je celkem dobře vidět, že tahle mašina se bez těžkého bloku baterií obešla, protože motory běžely a honily generátory po celou dobu provozu. I tak to však celé mělo daleko k dokonalosti, a nějaké aku tam jistě byly přinejmenším na start spalovacích motorů.
ferda x.jpg
ferda x.jpg (21.46 KiB) Zobrazeno 2467 x
elefant0008.jpg

Re: Dobré zprávy

Napsal: 23.02.2021 19:40
od drigon
U dieselelektricke lokomotivy klasické koncepce (řady 742 atd) se výkon elektromotorů řídí otáčkami spalovacího motoru a velikostí buzení trakcniho dynama. Regulací malého proudu z budiciho dynama ovládáte výkon trakcniho dynama v závislosti na otáčkách spalovacího motoru. Při zvyšování otáček motoru se zvýší buzení dynama, čímž vzroste proud jdoucí do trakčních motorů a zároveň se zvýší tažná síla na obvodu kol. V závislosti na zátěži se upraví i rychlost. Systém je to celkem jednoduchý, spolehlivý avšak poněkud tezkopadny.
U nových lokomotiv 744 spalovaci motor pohání trifazovy trakční alternátor. Otáčky trakčních motorů se řídí přes frekvenční měniče. Zde jsou nutné počítače. Systém je celkem pomalý na reakci a náchylný na poruchy. Před časem nám v depu několik nových lokomotiv nahlásilo poruchu trakčního obvodu kvůli zkondenzovane vodě v rozvodné skříni s elektronikou. Stačilo jen to, že byla mlha a v noci se značně ochladilo... .

Re: Dobré zprávy

Napsal: 23.02.2021 20:46
od Fabulous
Tohle vše je OT i v OT vlákně. :head

Re: Dobré zprávy

Napsal: 25.02.2021 22:58
od Pahrb
Vcera cesky Youtube prisel o svuj klenot. Tomase Petracka a jeho kanal Tartarus cast.
Nejvetsiho odbornika ma zbrane, boj, tematiku preziti a pocitacove hry.

Re: Dobré zprávy

Napsal: 26.02.2021 13:50
od dr78
A to má být dobrá zpráva?

Re: Dobré zprávy

Napsal: 26.02.2021 14:28
od bivoj
Tvl, ty neznáš Pahrba a nečteš jeho příspěvky? Vždyť je to místní trol...

Re: Dobré zprávy

Napsal: 26.02.2021 16:41
od Zapadlo
Připojuji se k mínění Pahrba, Tartarus cast není žádná škoda.

Re: Dobré zprávy

Napsal: 26.02.2021 16:46
od dracekvo
Ten kanál neznám. Takže nemohu posoudit, jestli je to dobrá, nebo špatná zpráva.
Nicméně špatná je v tom smyslu, že internet už není tak svobodný, jak by se mohlo zdát.
Vše co se sluníčkům nelíbí, to se zakáže na internetu v rámci boje za sluníčkovou totalitu.

Re: Dobré zprávy

Napsal: 26.02.2021 17:00
od Lyster
Konečně voličům Pirátů dochází, jaký podrazáci to jsou.. Ještě se tím chlubí na FB :shake

Re: Dobré zprávy

Napsal: 26.02.2021 17:12
od dracekvo
A ty myslíš, že to někomu dojde? Podle mě budou tleskat.

Re: Dobré zprávy

Napsal: 26.02.2021 18:40
od cipis
Jj, budou tleskat a ve volbách dostanou o hodně víc hlasů ...
Otázka je, co je pro nás větší zlo. Psychopat nebo rudozelenohnědí ...