Útok Brusele na svobodnou mobilitu

...aneb akademická debata o příčinách a důsledcích rozpadů společností.
Odpovědět
Solo_Kameň
Příspěvky: 59
Registrován: 27.02.2021 12:28
Pohlaví: muž

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od Solo_Kameň »

Oni ale nakoniec nebudú musieť byť konkurencieschopní vôči nikomu mimo EU, lebo skôr či neskôr zahraničné automobilky (myslené mimo jurisdikcie EU) do tohto preregulovaného bordelu proste prestanú vyvážať svoje autá. Tie sa v EU stanú luxusom, ako tu bolo už XY krát spomenuté :(

Som velmi rád, že som si stihol kúpiť nové auto a viem, aký je to pocit nejazdiť v 18 ročnej hrdzavej plechovke :lol:
Krevel
Příspěvky: 131
Registrován: 03.02.2013 11:19

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od Krevel »

Přesně z trhu všichni zmizí viz mitsubishi... krásným příkladem budiž i zprávy, že volkswagen zaríznul gigafactory v čr a bude investovat do nového závoduv USA
Co mě nezabije...by mělo začít utíkat.
Liqid
Příspěvky: 606
Registrován: 23.02.2020 15:41
Pohlaví: muž

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od Liqid »

vratnikp píše: 08.03.2023 19:58 Proste se nam blizi nejaka celospolecenska zmena a za me je dobre dat hlavy dohromady a najit cestu, na ktere nejmin ztratime, nebo idealne jeste neco vydelame
Konečně slovo do pranice. Jaké máte hoši realizovatelné nápady?
Solo_Kameň
Příspěvky: 59
Registrován: 27.02.2021 12:28
Pohlaví: muž

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od Solo_Kameň »

V kontexte útoku na slobodnú mobilitu, za predpokladu, že neberieme v úvahu útek z EU je najlepšie riešenie zariadiť sa tak, aby mobilita nebola potrebná, takže:

- zručnosť, ktorá sa dá využiť v zamestnaní, kde sa dá pracovať z domu, alebo pracovať v teréne vo svojom veľmi blízkom okolí
- vlastnená nehnuteľnosť so zásobami potravín, zbraní a munície (lebo budú veľké výpadky v dodávateľskych reťazcoch a ľudia budú z toho veľmi frustrovaní a agresívni)
- úspory vo forme, ktorú nedokáže štát znehodnotiť (napríklad zlato a kryptomeny, ideálne Monero, lebo transakcie v ňom momentálne žiadny štát nevie trasovať)

Ale predpokladám, že tieto veci má väčšina tunajšieho osadenstva už zabezpečené.

Zarobiť sa dá možno na pripravovaní ľudí, ktorí majú záujem nachystať sa na takúto situáciu, možno formou nejakého coachingu. Ale či by to fungovalo neviem, nech trh rozhodne. 8-)
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od dracekvo »

V tomto kontextu je podle mě nejlepší se přestěhovat do většího města. Tam to auto fakt nepotřebuješ, protože všude dojedeš MHD.
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 1037
Registrován: 21.08.2015 10:39

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od vratnikp »

Liqid píše: 10.03.2023 8:01
vratnikp píše: 08.03.2023 19:58 Proste se nam blizi nejaka celospolecenska zmena a za me je dobre dat hlavy dohromady a najit cestu, na ktere nejmin ztratime, nebo idealne jeste neco vydelame
Konečně slovo do pranice. Jaké máte hoši realizovatelné nápady?
vzhledem k tomu, že stále neznáme všechny parametry postupného omezení, tak za mě je těžký radit a dělat velká rozhodnutí na základě dojmů a takové té předposranosti.

Za sebe řeknu:
dobrá auta se z mého pohledu dělala do roku 20. Stav trhu s ojetinami je tak pošahaný, že ta tříletá rozumná auta auta (ne fleety co dělaj 70k km ročně) stojí v absolutních částkách stejné peníze, co nová. Auto jsem chtěl ještě loni řešit až za 3-5 olet, kdy bych vzal nějaké nové/zánovní euro 6d benzínové auto.

nicmémě jsem dospěl k názoru, že s tím, jak zdražují bude nejlepší objednat nové auto hned, takže máme objednaného předohrabového yarise cross jako nové daily pro paní. doted jsme se střídali o 2005 forestera. důvod je prostý, toyota má ještě staré ceníky a při 75% akontaci je zbytek na úvěr 0,9%. Já věřím, že to auto v příštích letech bude držet cenu a nová budou zdražovat o víc jak 5% ročně, což by mi investovaný peníze udělaly někde na termínovaném účtu.

věřím že jsem udělal správné rozhodnutí.

jako vždy je důležitý zachovat chladnou hlavu a neposrat s z toho a nedělat unáhlená řešení, např. se vycashovat, vytáhnout mega a koupit auto "dokud to jde" a za 10 let čumět, že z něj neuplatím ekodaň.

závěr:
sledovat dění v bruseli, kdo by rád v příštích 2-3 letech obměnil auto, tak včera bylo pozdě, ale dnes lepší než zítra.
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Trace
Příspěvky: 768
Registrován: 21.01.2016 22:17

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od Trace »

Liqid píše: 10.03.2023 8:01
vratnikp píše: 08.03.2023 19:58 Proste se nam blizi nejaka celospolecenska zmena a za me je dobre dat hlavy dohromady a najit cestu, na ktere nejmin ztratime, nebo idealne jeste neco vydelame
Konečně slovo do pranice. Jaké máte hoši realizovatelné nápady?
Na to už tu přece máme vlákno: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=297563 :)
F-35 je neviditelne letadlo a proto ho cinske, ruske a iranske radary nemohou videt. Kdo tvrdi opak, je dezolat.
Uživatelský avatar
OldSoldier
Příspěvky: 181
Registrován: 25.02.2014 10:58
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha a okolí

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od OldSoldier »

Asi tady pujdu proti proudu, protože na elektro autech nevidim jen to spatne. Dokonce jsem sel tak daleko, ze jsem si ho bez dotaci a odpoctu DPH (tzn. za plnou cenu) koupil.

Vyhody:
* nemusim jezdit k benzince, nabijim vetsinu roku "zadarmo" ze solaru (dlouhodobá cena za km mi vychází tak na 25 haleru)
* minimalni udrzba
* sviznost a tichost (v lese to neplasi zver :) )
* moznost parkovat v Praze zadarmo (modre zony - zatím)
* Dojezd 400-500 km mi bohate staci
* "Tankovat" muzu nouzove kdekoliv, kde je 230V zasuvka

Nevýhody:
* V zime o 30% kratsi dojezd
* Cena (oproti srovnatelnemu dieselovemu je to +20%)
* I v ČR jsou místa, kde není možné nabíjet na veřejných nabíječkách, protože tam nejsou (např. Sokolovsko, Šluknovský výběžek)
* Směrem na jihovýchod Evropy (Balkán) problemy s neexistujícími dobíječkami a ty, co existují často nefungují
* Auto je stále připojené k internetu

Nechci tady vést diskuzi na téma, jestli je elektroauto dobré nebo špatné - pro mě je výhodné, proto jsem si ho koupil. Vedle něj ovšem mám 4 další vozidla na benzín/naftu, které jako rodina běžně používáme.

Co mě ovsem neskutecne stve, je tlak na elektromobilitu - to nikdy neprinese nic dobreho.
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 1037
Registrován: 21.08.2015 10:39

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od vratnikp »

ahoj, tohle vlákno nikdy nemělo být směřované proti elektromobilu jako takovému, ale proti mechanismu jejich prosazování jak v tržním, tak v technickém prostředí (restrukturalizace - WEF omílaná deindustralizace?) plus přilepených totalitních nástrojů ve stylu vše jako služba. Elektromobilita není konečný cíl, ale prosředek jak všechny nahnat do sdílenek a na kola.

Elektromobil je prostě dražší a dokud nenastane nějaký technologický průlom, dražší zůstane.
To že se někomu vyplatí, protože má např. nevyužitou kapacitu FVE chápu a nerozporuju

mě se naopak po technické stránce líbí MHEVy, i bych zkousl tu cenu, kdy si např. u hondy civic/toyoty corolly připlatím za hybridizaci cca 200 tis (800 namísto 600), nicméně v tom nevidím (zatím) ekonomickou návratnost a politická garnitura jasně říká, že ani mhevy nejsou košer.

Větší smysl mi za 800 tis peněz dává EHEV Civic než nissan leaf. Bohužel srovnatelný elektromobil (C segment) vyjde na co, 1,2 mega? Za ty peníze bych bral subaru outback
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od dracekvo »

vratnikp píše: 10.03.2023 11:38 vzhledem k tomu, že stále neznáme všechny parametry postupného omezení, tak za mě je těžký radit a dělat velká rozhodnutí na základě dojmů a takové té předposranosti.
Ano, to je pravda. Jenže automobilky potřebují plánovat na x let dopředu. A tato nejistota už teď páchá nevratné ekonomické škody. Automobilka nebude investovat někam, kde lze předpokládat, že to za pár let nebudou moci vyrábět.
Stačí se podívat na plánované modely se spalovacím motorem. Předražená bída a výběr motorizací žádný.
Uživatelský avatar
OldSoldier
Příspěvky: 181
Registrován: 25.02.2014 10:58
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha a okolí

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od OldSoldier »

vratnikp píše: 10.03.2023 12:35 ahoj, tohle vlákno nikdy nemělo být směřované proti elektromobilu jako takovému,
Ja tím reagoval na to, že EV je technologicky spatne. Ale samozrejme souhlasim, jak jsem psal, ze natlak, jakym zpusobem se EU snazi EV prosadit je nesmysl. Ostatne, proc se divime, stejne je to v rade jinych oboru (zbranova legislativa, zakaz olova, dotace na zemedelstvi pouze pro vyvolene plodiny,...)

Hybrid bych doporucil preskocit - je to spatny elektromobil a zaroven spatny spalovak-IMHO si bere to spatne z obou typu aut. Ale to necham na kazdem, at si vybere. Koneckoncu, to je ta spravna cesta - kdo chce spalovak, at ma spalovat. Kdo chce hybrid, ma ho mit. Kdo chce ciste EV, proc ne. Ale za sve a bez dotaci.
Uživatelský avatar
OldSoldier
Příspěvky: 181
Registrován: 25.02.2014 10:58
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha a okolí

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od OldSoldier »

vratnikp píše: 10.03.2023 12:35 Elektromobil je prostě dražší a dokud nenastane nějaký technologický průlom, dražší zůstane.
Souhlas - osobne problem vidim v tom, ze automobilky se zameruji (zatim?) na vyssi segment vozu - takze proto jsou ta auta, uz z principu, draha.

BTW uz se levnejsi EV objevuji - napr. Dacia Spring za cca 500k (vím, že je to o 200k víc, než Sandero, ze kterého vychází).

Ja v tom vidim mnohem zasadnejsi problem - vsechny klicove komponenty jsou vyrabeny v Cine - baterie, motory, regulatory, ... vlastne stejny problem jako u fotovoltaiky. A to me desi mnohem vice.
drigon
VIP
Příspěvky: 2951
Registrován: 28.11.2012 23:44

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od drigon »

V tom, že se podstatná část komponentů do eut vyrábí v Číně vidím taky problém. Jednak můžeme být v případě "ztráty dobrých vztahů" velmi rychle odříznutí, navíc můze být problém s tím, že je auto trvale na internetu. Copak můžeme vědět, jakou "aktualizaci" nám tam pošlou? A co tu udělá/neudělalá?

Edit: to samé mohou být solární měniče vyráběné v Číně. Zaznamenal jsem případ(y), kdy problém(y) zákazníků nebyl zdejší servis schopen vyřešit a problém tak na dálku řešili z Číny. (Četl jsem to buď na MyP, nebo SF).
Koukej tak, aby jsi viděl.
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 1037
Registrován: 21.08.2015 10:39

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od vratnikp »

ano a sandero současné generace je o 170 tis dražší, než by mělo být kvuli legislativním věcem, které v něm musí být a přesto je tam zákazník nechce a musí je zaplatit. Jmenovitě - start stop, hlídání únavy řidiče, lane assist, hlídání tlak uv pneu, mechanismus testování emisí a jejich hladina, čtení dopravního značení a příprava na na automatickou regulaci výkonu v příápadě překročení rychlosti..

phev za mne kombinuje vše špatné z obou řešení.
mhev je jednoduchý - není tam dvouhmota, alternátor s řemenem, motor jede v atkinsonově cyklu, díky tomu i dnes může mít nepřímý vstřik, rekuperuje, rozjíždí se na elektriku (kdy elektromobil má výhodu vnější charakteristiky) ve vyšší rychlosti to přebírá spalovák, kterýmu prostě se zátěží( teplotou) účinnost neklesá. Baterka váží řekněme 40kg, pokles její kapacity nesníží užitnou hodnotu auta nějak zásadně. nová baterie je cenově přijatelná (u toyoty cca 40 tis). Dotankuju zkapalnělý dinosaury a můžu jet. Odpadním teplem topím, není nutné vyhřívat/chladit batterybox. Nemusím parkovat ve vytápěné garáži a připojovat auto na síť. NIkdo mi nebude v rámci udržení stability el. sítě cyklovat baterii a krást připravenou energii jako u phevů/emobilů. Jen je to prostě +33% ceny u C segmentu.

Tedy sandero je auto za 199tis a spring stojí jednou tolik. To je bohužel ten politický tlak, aby se cena spalováků uměle šponovala a elektromobily nebyly o tolik dražší
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od dracekvo »

Ano elektrická Dáčka stojí 500 tis.
Ale stačí se podívat na parametry. To je fakt jen do města. Na městský okruh už s odřenejma ušima.
A ještě ke všemu to nevyužívá hlaví přednost elektromobilu a to je rekuperace.
To auto nemá využitelnou hodnotu vyjádřenou v penězích ani 200 tis v mých očích.
To raději dám 500 tis za ojetý elektromobil co je aspoň normální auto.
Uživatelský avatar
Alstratt
Příspěvky: 1152
Registrován: 01.08.2015 16:34
Bydliště: US

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od Alstratt »

At uz to u vas bude jakkoliv, at je EU jakakoliv, tak preju at to dopadne nejak dobre, nebo aspon ne nejak dost spatne.

Ta sdilena mobilita bude prave hlavne do tech mest, okolo mest apod. Rozhodne teda v dobe dky to zacne co nejvic prudce narustat. Jo casem, to bude i mimo mesta vice nez ted. Takove neco jako taxi/uber a verejna hromadna doprava. S tim ze majitel bude mit moznost si nastavyt poplatek za to pri poskozeni/zasvineni auta, na udrzbu. Majitel musi dobre vedet komu to pujcuje, bude mit informace komu to pujcuje a na jake ucely. Takze je pak taky na kazdem jestli to bude pujcovat jen lidem co zna dobre, svym znamym, nebo cizim lidem kdy si to necha vice zaplatit.

Ve verejne hromadne doprave taky nikdo nekontroluje kdo tam co dela, hlavne ve vecernich nocnich hodinach kdy muze nastoupit do busu, tramvaje, metra atd. nejaka parta ze*canych spindiru apod. kdy v te doprave mohou byt samy a buhvi co v tom delaji, jak jsou cisty apod. takze si tam pak jdete sednout kdyz pred vami na danem miste seely nejake spindiry. Este k tomu lidi co na obleceni mely treba stenice a vy si je pak zanesete domu kde se vam namnozi. Tim netvrdim ze lidi co maji na sobe stenici ze jsou spindiry. SPindiry mylsim jiyn typ lidi. Ono stenice clovke muze prenaset i velmi cistotny clovek tim ze si to odnekud donese, jako prave z te verjene hromadne dopravy, z hotelu atd. Stejne spousta lidi ve mestech kde jezdi verejna hromadna doprava zustane u te hromadne verejne dopravy.

Dalsi vec, kdyz nema nikdo zrovna cas vytahnout vam auto ven, tak samo-mobilni auto si muzete privolat a pomoci s nim si ho vytahnout, este k tomu kdyz to bude vase druhe auto tak o to vice vite co vam prijede na pomoc. Da se to ruzne vyuzivat. Takze samozrejme muzete mit jako majitel i nastavene podminky co v tom kdo muze prevazet a jak si podminky nastavite je jen na vas. Logicky nepujcim nejakemu neznamemu cloveku nekde na vesnici auto s tim ze si potrebuje odvezt prasata apod. Nekdo to ale muze nabizet pro takove ucely kdy to vozidlo na to bude mit uzpusobene. Hlavne lide ve starsim veku mohou mit i dalsi formu prijmu jak si vydelat pronajimanim vozidla. Nekdo muze nabizet sluzby treba jen odvoz malych deti do skoly, senioru do obchodu atd. U nas bezne jezdi skolni autobusy a otazka casu kdy budou primo i nejake vyspele sluzby i na odvod deti do skoly samoriditelnym autem. At uz nejakou vetsi vzdalensot nebo treba i jen po nejakem okoli kdy to auto ma este lepe natrenovanou tu trasu kterou jezdi nejcasteji.

Navic ty datumy kdy se prestanou vyrabet novy ropaci se stejne da upravovat a hromady let potom se stejne budou prodavat ropaci, jen uz to budou ropaci pouzity nebo nejake skladovky nove. Cele je to jen o tom ze uz se nebudou novy ropaci vyrabet, nic vic. Stejne je dost mozne ze budou ruzne vyjimky. Takze to spis pujde smerem ze jizda ropakem vyjde draz v te dobe kdy v te dobe EV bude zas na jine urovni este vic nez ted, tak vyjde levneji EV. Pak nevime ani jiste zda se nevyskytnout ty nove paliva. Novy ropaci jsou stejne uz sama elektronika a v tom roku to bude este vic elektorniky v tech ropacich. takze ty ropaci nejsou i po elektronicke strance mene poruchovy nez EV. Ta elektronika v EV neni zrovna poruchova apson co se tyka Tesly myslim tim ta dulezita zakladni aby to vubec bylo EV, jako motor, baterie ... A zbytek elektroniky ruzne v novyhc EV je podobne i v ropacich novych. Kdyz ocesete ropaka od tech novych elektro veci nekteryhc, tak to se da ocesat i u EV ty nektere elektro veci. Coz ja prave casem necham jedno EV auto asi ocesane a druhe klasicky vybavene tou veskerou elektronikou. takze to jendo ocesane auto ano nebude bezpecnejsi tolik logicky, ale za to na nektere ucely bude este o neco vetsi sance ze neco neodejde z elektronikykdyz to v tom aute nebude. Takze celkem hodne stupidne jednoduche auto bez udrzbove este vcie bez pridane elektroniky a bez navic mechanickych casti co se opotrebovavaji a taky ku*vi u ropaku co zvysuji sanci ze se neco vyku*vi. Rodinu samozrejme vezu neocesanym autem z bezpecnostnich duvodu ktere ma ty top vyspele bezpecnostni prvky.

To uz ale tak byva kdyz se prichazi s neicm novym tak pokazde jedni lide budou spokojeny, druzi nespokojeny at uz opravnene protoze novinky mivaji plno problemu ze zacatku at uz se to tyka kdeceho, tak i nespokojeny proto, protoze si precetly nejaky nekvalitni zdroj informaci, pripadne to cele uplne spatne pochopily. Pak tu budou ti co maji moc se v tom hrabat a neco po*erou. Tohle se hlavne hodne hodi rusum do toho hazet klacky, sirit dezinformace apod. Tohle hodne vadi rusku to zavadeni a je prokazano ze ty problemy z nemale casti delaji hodne rusove a prorusky naladeny lidi co dostavaji z ruska za to zaplaceno. Opakuji z nemale casti, netvrdim ze za vsim v tom stoji ruske a proruske zajmy. Ale pokud se toho nebude vice dostatecne ryhcle menit tak misto podpory ruska ropakama tak se bdue podporovat cina ktera muze dodavat ruzne veci do EV priapdne i EV coz uz ted cina dela. Coz je samozrejme spatne je podporovat, lepsi si to presunout do stabilnich pratelskych zemi, nejlepe zpatky na zapad, do svych zemi.

Este k tomu sdileneho auta v rodine. Jeden clen muze rozvest cleny rodiny a jelikoz jako posledni ma to auto u sebe a je v praci, tak jiny clen si ho muze privolat a pouzit. Dobre pro rodiny co maji na auto ale ne na vic aut treba nebo nechteji vic aut at uz z duvodu financniho, parkovaciho mista nebo jineho. Navic mesta uz ted praskaji ve svech jak hodne lidi ma auto. Uz ted lidi maji problemy s nadmernym neustalym hlukem, smradem a z toho zdravotnimy problemy, a taky s nedostatkem mista kde to parkovat. Muzete hadat jake mesto pripadne mesta v evrope jsou uz upravena tak kde se nejezdi autem, je tam zakaz vjezdu aut, jsou to ciste oblasti ve mestech kde se jezdi na kole, chodi pesky apod.

Coz samozrejme jsou uzpusobeny na to kde dotycny do daneho maleho casu maji + - vse po ruce kdy to nemaji nikam daleko at uz do obchodu, nemocnice/ordinace, zabavou, atd. Hodne problemu to resi v tech mistech. Casto neco takoveho muzete najit i jako "15 minutove mesto". A ne neni problem ze by byl problem s policii zachrankou apod. Samozrejme ze to nebude vsude tohle, ale lide co v tech mistech zijou, maji vetsi pravo si o tom rozhodovat co ve svem okoli chteji nez nejaky vesnicani nebo lide z jinych mest nebo z jinych casti mesta ktery v tech mistech ve mestech nezijou. A dokonce i casti prahy a ruzne mesta po svete se postupne meni k tomu.

Ja tez patrim k tem kterym je prijemnejsi jezdit autem a nehodlam cizim lidem pronajimat auto. Maximalne to mohu pronajimat pratelum, pribuznym ktere znam kdyz zrovna nebudou mit u sebe auto nebo budou ho mit v opravne ci budou potrebovat auto navic atd. Situaci je spousta. Navic hodlam mit uz jen dve auta a to zcela odlisne, normalni rodinny sedan model s plaid co mame a k tomu ten pickup na pracovni spinavejsi veci az vyjde pokud v te verzi co vyjde bdue stat za to. A ani nechci bydlet ve velkym meste, ale respektuji to co ti lide chteji co v tech mestech ci castich mest ziji a chapu to.

Na nektere problemy co hodne lidi ukazuje jsou uz davno vyreseny ty zakladni jednoduchy problemy a cast problemu se resi. Ty dobre reseni problemu existuji, jen je potreba tyi nfromace mit co uz je jinde znajia vi jak na to. Naivni si myslet ze vsichni ostatni co to prosazuji ze by to nemely vymysleny uz. Jo vzdy budou takto ze zacatku nejaky pocet lidi ktery se do toho hrnou po hlave a nedomysli to a budou pak ukazovat ze jak to stoji za ho*no ackoliv jinym to bude fungovat. Tim tu samozrejme na nikoho konkretniho neukazuji, myslim to obecne.

Jen takovy nedulezity detail kterym se samozrejme nemusi lide ridit, je to jen detail, tak pro zajimavost. Je to prokazano. Ale je zajimave ze tim ze lide mnozi, ne vsichni budou jezdit vice verejnou hromadnou dopravou, sdilenyma autama jako treba ruzne rodiny a ne kazdy zvlast vlastnim autem atd. Tak nevim zda to vite, ale je prokazano ze jak je clovek spolecensky tvor, tak tim ze je spolecensky a travi vice casu uz jen tim ze je mezi lidma, tak ma delsi dobu doziti a obecne kvalitnejsi zivot zdravejsi. Lide co zijou osamocene a je jedno ze mohou zit jakkoliv zdrave, tak maji kratsi doziti o neco nez clovek co zije i uplne totozne ale s tim rozdilem ze zije ve spolecnosti lidi ze se s lidma styka. nejen doziti ale i kvalitnejsi zdravejsi zivot. Takze do urcite miry, ta sdilena mobilita aut uz v rodine nebo obecne verejna hromadna doprava do uricte miry prodluzuje a skvalitnuje zivot. Ano do urcite miry uz i jen toto ma vliv. Samozrejme ma to i nevyhody, pokud verejna hromadna doprava nebude udrzovana dobre a bude mit do ni volny pristup kdejaky prase tak to neprinasi zrovna neco dobreho ale riziko snadnejsiho prenosu nemoci a neprijemnosti. Stejne tak verejna hromadna doprava je dostupna siroke verejnosti, takze i zlodeum apod. vsechno ma sve + a -.

V US v minulosit byla mesta stavena vic pro lidi nez pro auta a obecne to bylo lepsi v mnohem, ale pri prichodu vice lidi a prichodu ropaku se ty mesta zmenily k jedno velke peklo plne plechu na kolech produkujici hluk, smrad nicici zdravi atd. A ted se zas k tomu vraci. To je jak na houpacce, jednou to, pak zas neco jineho a ted zase zpatky to, co to bude priste bude zajimave. Ale velmi to vypada spis na tu elektormobilitu nah odne dlouho, je to univerzalni prostredek jak ho vyuzivat k cemu vsemu a s velmi sirokyma moznostma vyvoje.

Pokud se ty mesta zmeni treba i jen castecne ciste jen pro pesi, kola apod. tak takove mista asi nebudu nejak vice navstevovat, teda ne ze zacatku a to z par duvodu. Jo ty mista mohou byt lepsi k zivotu v tech mestech potom nez jak jsou na tom ted kdy to je plne aut. Ale ja nemivam ve velke vetsine tolik casu cestovat mnohyma mistama pesky, na kole. A kdyz si najdu cas na cestovani, tak spis vic volim prirodu nez po meste. Takze hezci cistesti tissi vybavenejsi mesta nebudu asi o moc vic navstevovat nez ted i kdyz by se nasel na to nejaky ten cas. Coz samozrejme oceni ale turiste do takovych mist a lide co v tech mistech zijou ze bude u nich bez automobilova zona kde ot bdue vice zit zabavou, vice lepsich mist pro setkavani s prately, vice zahrad, vice stromu ..

Jinak k tem ropakum vs EV. Ja uz zustavam jedine u EV. S vyjimkou pracovnich stroju ktere zatim neznam nejake dobre v elektro provedeni. K nasemu bydleni ma kdokoliv zakazano prijet ropakem, nebude pusten na pozemek a uz vubec ne do garaze. Mohou pakrovat o kus dal kde se da parkovat. Pracovni stroje jinak ropacke maji vlastni garaz dilnu kus dal od baraku. Je to z duvodu ze to mame v miste kde je docela dobry vzduch a navic nechceme randal u baraku a ani to nechceme mit u baraku za*rane vozidlama.

Jinak jsem celkove proti dotacim. Ano nektere dotace maji smysl, ale nemyslim si ze je potreba brutalne dotovat nesmyslne automobily. At uz to byly i ropaci automobilovy prumysl, tak jsou to v soucasnosti dost zase ruzne EV. V zivotne ani jednou jsme si nevzaly dotaci, na zadnou si nepamatuji teda.

K TC kouknete a dopodrobna nastudujte na Octovalve od Tesly co uz nejaky cas montuje do aut. Jaky ma vsechno funkce, jak presne podrobne funguje jak je rozdilny od ostatnich. Jinak Tesla jinak se prave bude zabyvat i vyrobou primo TC mimo auta. To jen pro zajimavost. Coz o dalsi krok navic proc Automobilka Tesla je na tom do budoucna mnohem lepe nez vsehcny ostatni automobilky z dost duvodu. Jeden z hoden duvodu je ze je to v podstate spolecnost co se zabyva vice segmentama a to jak vyrobou aut nejen slozenimaut ale vyrobou i si cimdal vice i vlasntich komponentu, tak zaroven i svlastnim software, tak se zabyva obecne technologiema novyma co dela, tak je to zarovne i technologicka spolecnost. zabyva se robotikou, AI, dale muze cerpat se svyhc sestrerskyhc spolecnosti jako vyroba solarnich stresnich tasek ktere budou este lepei, pak se vci chce vrhnout i na TC na pouziti mimo auta atd. Do urcite miry spolupracuje i se SpaceX kdy se navzajem doplnuji a pomahaji si v necem ...

K tomu tlaceni EV nekteryma nahore a obecne lidma mnohyma. Je to z vice duvodu ve skutecnosti. Z duvodu snizeni zavislosti na zemi ktera byla hrozbou uz drive, jen to nechtely slyset ani cist o tom ze je to velke riziko a az kdyz prisla valka tak mnozi cumely jak pero z gauce ze se zase zmylily ze ti co na ot upozornovaly mely pravdu. Dalsi duvod je ze nekteri (ne vsichni z nich) si chteji nahrabat na tom. Pak jsou mezi nima i takovy ktery nejspis ani nevi dostatek informaci a siri to protoze si jendoduse mysli ze to je lepsi ale proc to je lepsi v cem vsem a jak to spravne udelat, to nevi. Dalsi duvod je ze ackoliv se klima meni to je sice normalni, tak ackoliv se na to upozornovalo pred hodne lety, tak to mnozi ignorovaly smaly se tomu omezeni vyroby ropnych produktu jako ropaku aut a reseni emisi atd. A tim ze se to uplne ignorovalo to prekrocilo mez kdy uz nastaly nezvratne procesy ktere o to vic rychle urychluji zmeny klimatu a to ma za nasledek prave ten vetsi vyskyt tornad, zaplav atd. nez kdy drive a budou se velmi pravdepdobobne co uz je ted zaznamenany tak vyskytovat casteji. Ano dohledatelne z dobrych zdroju i s podrobnym vysvetlenim volne na netu. Jinak jak se vyrvava ruzne mezi lidma ze se to dela pro prirodu, ne ta si bez nas poradi, ale dela se to ciste pro lidi a obecne zivocichy.

Duvody jsou ruzny. A tak ano nekterym dosla trpelivost a zacly uz zavadet roky do kdy by bylo vhodne aspon neco zmenit. Takze ano nektere kroky jsou blbe obecne co se deji kolem ekologie, ale zase nektere kroky smysl maji kdo si to umi dopodrobna nastudovat. Takze pokud chteji lide neco kritizovat, je dobre cilit presne na ty, co to neco delaji spatne, nikoliv na cely ten celek co se tyka snizeni emisi, zlepseni ekologie apod. A to nepatrim k ekologum, kdyby jo, tak mnohe produkty nemam, ale ja je mam. Jen proste mely lepsi argmentace, dukazy, lepsi vysvetleni ty co za to bojuji kdyz se clovek bude bavit s tema inteligentnima, ne ale samozrejme s tema co jen hlasaji zakladny bez hlubsich znalosti. Dobre nastudovat si to z kvalitnich zdrojua nasladne az pak kdyz to clvoek vi tak pak vest treba i diskuze s tema co jsou treba na stejne strane ale siri info za ucelem aby pomohly ale siri spatne info. jen clovke co vi hodne a ma dost infa muze pak siri info mezi odpurce aby to melo nejaky smysl.

Bezne v komunitach, hnuti byva cast chytrych a cast lidi co vi kulove ale siri to sve. At uz jsou to majitele zbrani, zastanci ropaku, zastanci EV, zastanci solaru, zastanci vetrnych, odpurci ...

To kvuli tomu jaky nekteri lidi jsou, tak radsi ani nechodim na nektera ty ruzna verejna shromazdeni okolo toho vseho at uz okolo strelnych zbrani,rozhodne ne mezi ty silne zarity co si mysli zez bran patri kazdemu do ruky ze ma na to uplne kazdy pravo a vubec ne ty co kritizuji ostatni co ty zbrane nemaji. Tak i k tem kde se schazi silne zarity priznivci ropaku co jsou siln odpurci EV. Stejne tak naopak extra silne zarity zastanci EV ty ktery by chtely uplne vsechny ropaky zakazat a to co nejrychleji za kazdoucenu apod. Jednouse nechodim na setkani, hsromazdeni/demonstrace mezi lidi co maji extremni nazory ktere nevedou k nicemu dobremu. Taky z duvodu nedostatku casu a i z nemaleho duvodu jako je ze se clovek stydi a citi se trapne byt na verejnosti mezi takovyma extremnima (pokud jsou to ti extremni) kdyz clovek vidi co se to casto nachazi v tech hnuti, komunitach ... Pak si na takoveho cloveka budou venku ruzne ukazovat a koukat divne normalni inteligentni lide co takoveho cloveka videly mezi tema extremnima blaznama. Kdyby se ruzny zastanci ruznych smeru at uz okolo zbrani, aut a kdeceho chovaly normalne (ty co delaji problemy, ty co siri umyslne nesmysly) tak by mely na verejnosti vetsi podporu. Nemam problem zastat se cloveka venku (pokud o to bude mit zajem) kdyby nic neprovedl, choval se inteligentne a branil se blbym rgumentu nejakeho/ych extremnim zakazovacum s tema hloupyma argumentama, ale nezastanu se cloveka co reaguje na nekoho nekoho kdyz ma extremni nazory, kdyz siri hlouposti totalni jen aby si obhajil pravo na vlastneni toho neceho. Ty extremisti nicemu nepomahaji v komunitach, ale naopak dost skodi a pomahat tim zastanim se extremisty tak tim te komunitenepomuze ale naopak ji uskodi. Navic pokud je to komunita ve ktere jsem ktera ma dobry smer tak by bylo hloupy ji skodit pridanim se k tem extremni casti zastancu v te same komunite. Navic verejne si tim nekde venku nicit vizitku, o to zajem nemam. Takze pokud vubec chceji lide bojovat proti tomu co prichazi z EU treba okolo zavadeni EV, tak doporucuji zvolit spravny pristup jakym stylem to vest. Ja byt nekde nahore ve vedeni, tak se taky nebudu bavit s lidma co slovne ci jinak napadaji, co jsou extremni a nehledaji reseni jak to zavest v klidu. A nebudu se nejak bavit s lidma co maji mezi sebou rusaky/prorusky protizapadne naladeny .. Takovy typ lidi chodi a ucastni se demonstraci za ucelem podporit ty domenstrace co se rusku hodi, a ty co se nehodi tak v takovych setkani/demostraci delaji problemy siri nesmysly aby to poskodily vizitku toho celeho setkani/demonstrace. Takze komunity co to mysli vazne a chteji to neco zlepsit, nejsou extremni tak by se mely distancovat ihned od extremistu co akorat skodi ve svuj prospech nebo prospech nekoho uplne jineho. Kolikrat demonstrace/setkani hnuti a mezi nima nemala cast lidi co slusne davaji nesouhlas s necim, na nikoho lsovne aj ina neutoci a pak mezi nima extremisti co vyrvavaji proruska slova, co siri nenavist k zapadu a ruzne blbosti a spousta tech demonstrantu este tomu prikyvuje.

Uricte se vyxhnout i tomu nazyvani lidi s jinym nazorem ze jsou to komunisti, ekoteroristi, valkychtivy stvaci, levicaci, pravicaci kdyz tim stejne ani nejsou. Diskuze se daji vest slusneji nau rovni bez poskozovani sebe takovyma tvrzenima a zarovne psokozovani tim sve komunity a kdyz uz nekdo nekoho chce nazyvat komunistou, levicakem, pravicaem tak by apson mel vedet zda vubec tim komunistou, levicakem, pravickem .. je. Mysleno obecne, na nikoho konkretniho tim neukazuji.

To povysovani se nad ostatni co dost lidi dela, neni zrovna dobry napad co delat. Nechme ty lidi byt a resme problemy slusne s lidma co to neco maji na starost aby se to zavedlo co nejlepe jak u vas tak u nas. Nekecejme ani danym lidem do toho do ceho nam nic neni, co je vec tech konktretnich lidi v danych oblastech co si tam zavedou jako bez-automobilovou zonu apod. Stejne se to nezvrati pokud se nestane samozrejme neco hdone velkeho, takze spis co s tim zmuzeme je, pracovat na tom jak to prosadit lepe. Odporovat tomu nadavanim (ano nekteri lide verejne takovym nadavaji a siri o nich nesmysly) na to, to neprinese nic dobreho, to neni reseni ale naopak to tu stranu co si to chce zavest utvrzuje v tom co zastavaji ze je dobre to zavest. Ja ani proti tomu nejsem, jsme klidne pro pokud to ty lidi v tech mestech mit chteji nebo v okoli tak jejich vec, maji na to vetsi pravo. Vim jake vyhody z toho plynou, pro ty lidi a pro navstevniky. Proc myslite ze spousta lidi nadava i na majitele strelnych zbrani a jsou pro zakaz zbrani cimdal vice? Protoze jsou mezi nami majitely strelnych zbrani i spousta majitelu co by je mit nemely, dalsi se zas neumi normalne chovat chovat, nadavaji na opacnou stranu co ty zbrane nema atd. A co myslite ze to dela? Vytvari to opacnou stranu ktera pak bojuje proti zbranim. Neni to jediny duvod samozrejme, ale je to jeden z vice udvodu. Diskuze je potreba vest slusne s respektem opacneho nazoru bez odsuzovani hned slusneho opacneho nazoru. Coz hodne lidi obecne na netu a mimo nej nedela, ze by vedly slusne diskuze bez odsuzovani opacne strany ktera vede diskuzi slusne na urovni. Znovu pripomenu, tema hadkama/neslusnym chovanim to vytvari prostor pro prorusky naladeny lidi a pro rusy ktery toho vyuzivaji a pridavaji problemy. Me osobne nevadi ani zadny LGBT a jiny takovy, chapu je a nijak me neomezuji a nemyslim si o nich ani nic spatneho, je to jejich vec. Pokud nechceme aby bylo este mnohem hure, pokudchceme vest diskuze a vyresit vice problemu, tak je potreba aby se lide vyhybaly vice toxicite, ktera akorat vse vice zhorsuje.

Jinak v minorite, nebo ze by takovych bylo malo co jsou zastanci ruznych hnuti, ono to tak nejak neni. Jen vetsina nema zapotrebi se vyjadrovat na mistech kde hodne vyrvavaji odpurci kde jsou dost toxicky. Tak se vice vyjadruji tam kde jsou lide s podobnyma/stejnyma nazorama. Nac vyvracet neco dokola co uz davno na netu je vyvracene plne verejne vsem dostupne a este k tomu to vyvracet nekde kde o to nestoji, kde problem vyresit nechteji. Kdo chce najde, kdo nechce nenajde.

To s Elonem a autonomniho rizeni, je to tak, ale jinak testery delaji jak bylo napsano betatesteri a to dobrovolne no. A to jen pote co zapnou pokazde odesilani zaznamu z toho auta. Tesla toho ma hromadu tech zaznamu co lide zasilaji ty zaznamy k vyhodnoceni na cem zapracovat. A tak ono i kdyby se to posilalo automaticky od vsech lidi, tak by to ani nestihaly zpracovat no. Kolik tech zaznamu zaslanych je asi tak mimo ktere musi shlednout a vyhodnotit ze nejsou necim na cem zapracovat. Takze si sama i Tesla vybira co z toho jsou opravdu problemy a co si nekdo mohl vytvorit vlastni vinou danou situaci. Beta testerem se lze stat. Ta AI ma cimdal vic premyslet v rizeni jako clovek aby se to vyhybalo i novym hrozbam na silnici a mimo ni, proto se i senzory u Tesly meni a jak je videt uz zase se budou menit evidentne, z toho co leze ven za info co asi tak bude. Nove vozy to samozrejme maji uz lepe se senzorama a bude se to posouvat evidentne zase dal podle toho co je zas za info. Ale EU dala hloupe regulace ktere to rizeni rozm*dalo, cily je to nebezpecnejsi nez bylo kdyz to bylo povolene. Ne ze by z toho slo nebezpeci, ale funguje to hure na uzemi EU. V US zakazy okolo toho nejsou a tak to jezdi lepe bez mene chyb a dokaze to uz zvladat vice veci a problemy se tak i resi tim padem i ryhcleji v US. Takze vyzkouset si toho autopilota v evrope a v US je rozdil. Zavedene novinky se navic drive objevuji v US a az pozdeji v jinych castech sveta. Nez to Tesla vypusti do sveta, tak se to prvni testuje v US. Takze do evropy to pak jde uz vyladene nebo s malyma chybama nekdy nak terych se setjne pak zase pracuje co se tyka hlavne toho autopilota. Ono to americke prostredi je nato navic i vhodnejsi kde jsou sirsi silnice, ruzne oblasti s ruznym klima, ruznym okolim atd. V evrope je zase dost oblasti ktere jsou odlisne a nektere veci se vic doladi pak az z evropskych dat. Evropske silnice maji jinou sirku, jiny pocet ulicek ruznych ktere vytvari slozitosti pri rizeni pri setkani se s ruznyma problemama na takovych mistech atd. Jina jidza bude nekde na venkove treba v nevade a malem mestecku nekde v nevade a neco jineho pak nekde v italii nejakem horskem mestecku s uzkyma ulickama kde ldi jezdi zase jinym stylem, kde jsou odlisny ridici atd. Stejne tak treba v cesku po dalnici to je neco jine nez nekde v US na nekolika pruhove dalnici kde maji i jine pravidla provozu at uz se to tyka v jakym pruhu se halvne jezdi, jak se predjizdi atd.

Tesla jinak zase ukazala dalsi kus zakryteho auta na obrazku bez informaci, vypada to na nejakou dodavku malou asi. Je to v kategorii ve ktere je Cybertruck. Ale jinak obecne planuje se a byla ted o tom 2023 investor day od Tesly o tom kam se to dal posune co a jak .. Ne vse ale neco tam je. Pokud si dobre pamatuji tak to bylo zminene tam. Docela dlouhe to bylo. Tesla planuje este o hodne snizit naklady na vyrobu. A ted si vemte jine automobilky co se ani poradne nesnazi/nevi jak si co nejvic veci vyrabet samy, ale musi od jinych toho hodne kupovat a ten si urcuje cenu a co a jak bude. Tesla mnohe nabizela automobilkam ruznym ze doda, odmitly to chteji jit sovu cesot ua brat to z ciny a jinyhc zemich co nejaky cinan nekde vytvori ci z ruznyhcz emi tak at, at sep ak nedivi ze nemohou vn icem ani tu Teslu dohnat kdyz se ani nesnazivyrabet vlastni veci a kupuji ruzne veci z ruznyhc pr*deli jako z ciny a dalsich mist kde to kupuji navci za velke ceny a este na nizke urovni kdy to nemuze konkurovat tem nejlepsim jako Tesle atd. Tu moznost stale pokud se nepletu maji. Tak at si teda uzijou ty automobilky ze je rozvalcovala Tesla a tez cinske automobilky. Tesla navic uz neni start-up ale uz se dostala do dalsi faze a tu ted uz polozit s tim jak nema konkurenci a kolik toho uz dela a co vse dela, tu polozit uz nejde vubec snadno. Pokud by mela padnout, tak to jsou mnohem vetsi sance polozit ostatni nez ji. Pokud chteji ostatni automobilky prezit budou se muset vydat stejnou cestou, byt vice sobestacny, mnohe si delat samy, podobne fungovat systemove, a byt univerzalni, a ne jen skladat auta co si nechavaji vsude ve svete u nekoho vyrabet u ruznyhc jinyhc vyrobcu. CInani to + - pochopily a snazi se jit + - konkurencni cestou. Cinani jsou vysoce nebezpecny, to nejsou hloupy rusove, ale cinani se mnohemu dokazu prizpusobit, kde co okopirovat to nasledne ponechat nebo si upravit ke svemu, testuji is hranice co si mohou dovolit co ji este + - projde a co uz ne. Jsou cimdal vic drzejsi cinani, zkousi to co to jde. Jdou na to do urcite miry chytre, nespi.

Mozna bude dalsi tovarna Tesly v mexiku co ma resit vice problemu v mexiku v te dane oblasti. Tesla stavi tovarny, rozsiruje se rychle. Pak jsou i jine a to par novych automobilek EV v US, ktere jsou zajimave jake EV vyrabi. Ale ty se moc nerozsiruji teda, v nekterych castech posunu vpred docela stale zaspaly, tak uvidime jak dopadnou. Ty ale nejsou konkurenci, maji dost co dohanet.

Coz je spatny pro vsechny ze jedina Tesla se drzi vepredu a to na prvnim, a to neni dobre ze jen Tesla. Zbytek automobilove prumyslu zaspal a to pro zapad je spatne. Samotna Tesla na zapade nestaci. CIna tech automobilek co se zenou dost dopredu nema zrovna malo. Zrovna s ciny kupuji co nejmene zbozi.

Pro zajimavost:

https://www.youtube.com/watch?v=Hl1zEzVUV7w
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Uživatelský avatar
Alstratt
Příspěvky: 1152
Registrován: 01.08.2015 16:34
Bydliště: US

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od Alstratt »

Este doplnim. Tesla sla na to odshora od drazsich po levnejsi aby si na sebe vydelala a zacla vydelavat. Byl to Roadster verze 1, pak to byl model S, nasledne model X, nasledne prisly mensi vozy nez S a X a to model 3 a model Y. Z toho co se vi ma prijit v blizkyhc letech Cybertruck ktery bude pro americky trh coz patri mezi ty velky. Americane totiz hodne jezdi pickupama, je to pracovni typ auta. EU se Cybertrucku nedocka. Co je za info tak do EU nakonec Ten Cybertruck co bude pro US trh tak pro evropu nebude. Podobne tak Semi patri mezi velke, je to tahac a ten tez nebude pro evropu co se zatim vi. EU toho dost neumoznuje nektere zbozi dovazet do EU a nasledne v EU pouzivat. U Tesly se ocekava ze budou prichazet i mensi vozy ktere budou este vic levnejsi, aby zaplnila to misto prodeje i malych aut a este levnejsich aut.
The more you sweat in training, the less you bleed in combat.
Uživatelský avatar
Grunt
Příspěvky: 1586
Registrován: 11.12.2011 20:58
Bydliště: Jih Moravy

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od Grunt »

dracekvo píše: 10.03.2023 11:37 V tomto kontextu je podle mě nejlepší se přestěhovat do většího města. Tam to auto fakt nepotřebuješ, protože všude dojedeš MHD.
Bydlím na takové větší vesnici, kde automobil (a k němu většinou ještě nějaký křáp s technickou s odřenýma ušima) vlastí skoro každý a i když sem si řekl, že budu víc využívat MHD, jsem prostě líný. Za rok jsem v ní seděl snad dvakrát nebo třikrát. Když se hodně chce, jde to i bez vlastnictví dvoustopého dopravního prostředku. Uznávám, že jsem trošičku specifický případ (jako polohou, tak odhodláním).

Podlě mě je to jen o infrastruktuře. Ta je z 90% stavěná pro automobilismus.
  • Na Uber, na ten tu můžu zapomenout. Jen MHD a ta většinou také jede všelijak. Ostatně kdo bydlí mimo civilizaci, asi ví a nemusím moc vysvětlovat.
  • Na Careshare můžu zapomenout úplně. Nějaké služby jsou, ale je to jednak cenově nedostupné (1000kč/den třeba nestojí ani blbá lítačka na měsíc) a jednak prostě nabídka není. Svého auta se chce vzdát málokdo.Vesničani drží většinou nějaký sotvapojízdný šrot (klidně Favorit, Felicii), která je odstavená na veřejném prostranství a rezne pro všechny případy kdy by bylo služeb šrotu potřeba. Mít odstavený takový šrot nákladově vyjde furt levněji než libovolná carsharová služba. Samozřejmě šrot slouží výhradně soukromým účelům.
  • Dovážkové služby typu Rohlík tu nově jakš takš fungují, ale stejně je to tak drahé a nebo je v tom takový technologický problém, že vesničani radši využívají služeb dvoustopých společníků a nebo svých šrotů.
  • Co se elektromobilismu týče, tak je to na vesnici zase jenom o tom jestli je jedinec schopný si to sám zajistit (třeba panely) a udržovat. Na nabíjecí stojany zapomeňte. Maximálně tak u nějakých nákupáků dvě místa.
Co bych ocenil na takové vesnici ocenil:
  • Efektivnější MHD.
  • Rozsáhlejší infrastrukturu pro všechno od koloběžek, přes kola, až po různé odvalovače a mopedy či dokonce skůtry. Ono se to nezdá, ale třeba kdo to nemá moc daleko klidně může pokrýt většinu roku do práce na nějaké elektrokoloběžce/motokoloběžce či elekrokole a fakt to jde i za nepříznivého počasí. No uznávám, že vyjet s tím na některé cesty či na hlavní spojnici je téměř rovné spáchání sebevraždě.
  • Funguící caresharové služby. S tím převážením to až zas tak horké není. Ano, když se něco buduje a nebo když někdo něco obstarává, tak ten automobil potřeba je. Uznávám. Naopak na běžné hákování v robotě, jedna směna a cestou z rachoty Kauf, LÍDL nebo Penny s mamčou, určitě ne. Proto bych mnohem víc ocenil nějakou službu caresharingu kdy by to bylo třeba cesou mobilu, víceméně ze dne na den a s nákladovou cenou ne o moc větší než poviné pojištění a sevis starého ojetého šrotu. Pak už bych dvoustopé vozidlo nemusel vlasnit do smrti.
  • No a samozřejmě rozsáhlejší infrastrukturu pro provoz a vlastnění elektromobilů. Mě by to třeba vůbec elektromobil nevadil a mým potřebám by na 99% dostačoval. No ale jednak na něj nemám, jednak bych si ho prostě neměl moc kde zapojit a vlastně ani moc ne kde odstavit. Vůbec nevím jak to vlastníci řeší třeba v odstavením v místě výkonu práce.
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 1037
Registrován: 21.08.2015 10:39

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od vratnikp »

Ahoj alstratte,
Reknu to na rovinu tvuj prispevek si budu muset projit jeste nekolikrat u kavy, ted uz jsem v patecnim stand by rezimu.

Nicmene si nekolikrat uhodil hrebik na hlavicku:
Ev budou levnejsi na provoz nez ropaci - to bych vital, byl by to rozumny a prirozeny vyvoj, nicmene v eu se na to jde tak, ze provoz ropaku zdrazuje, aby vysli stejne draho jako ev

Vim ze mas rad teslu, nicmene ja mel moznost prolezt jeden exemplar a byla to tezka bida plechy slicovane tak, jako kdyby auto bylo po 4. Totalkach a nekdo to koupil vyhodne z acek. Vule a opotrebeni odpovidalo ropakovi s 4x vetsim najezdem. Ale to se tesla casem nauci.

My tady v cr mame vyzname mensi kupni silu. Do chudych jako domacnost mame hodne daleko, ale dovolit si ten luxus poridit a provozovat dve auta po 400 tis kc (16000 usd) pro nas znamenalo 6 let tvrde rozpoctove zodpovednosti. A to prijem domacnosti je 3x vetsi nez narodni prumer. S manzelkou mame dohromady 5 VS titulu ze strojirenstvi a aplikovanych ved.

Chte nechte maly elektromobil a segmentu vyjde na 600 tis kc. B segment mas za 900 tis kc. C segment za 1.2 milionu. Na tom se nic nezmeni, dokud nenastane nejaky technologicky prulom. Elektromobil odpovidajiciho segmentu je o 100% drazsi, nez jeho konvencni protejsek, srovnano se soucasnymi politicky vysponovanymi cenami. O 200% srazsi, nez konvenci model bez politicke prirazky.

Tedy ja jako vyssi stredni trida se po hodne velkych skrtech v rozpoctu domacnosti na 5 let vzmuzu na jeden B segment, mozna C segment kdyz si budu fakt utrhavat od huby. Tak kde to pak jsme.

A to v evrope mame oproti vam srazsi jak fosilni paliva, tak i energie obecne.

Proste tady ve stredni evrope politicka emobilita znamena, ze ve vlastnim voze bude jezdit hornich 10% spolecnosti. Politikum to je jasne a je to pro ne zadouci cil. Coz je duvod proc v tomto vlakne o problemu diskutujeme. Znamena to ztratu svobody pohybu.
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 1037
Registrován: 21.08.2015 10:39

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od vratnikp »

Grunte,ono jde lecco.
Jeste pred lar lety,nez se narodil mladej,jsem se snazil vse co bylo do 5 km a do 10 kg hmotnosti nakladu obehnout pesky. Pak jsem zacal cas vazit hodinovou sazbou. Ted, s deckem, ma pro me volby cas daleko vetsi cenu, nez tech 350kc/h cisteho co mam. Efektivnejsi socku bych uvital. Jenze kdyz se nad tim zamyslis, efektivni socka znamena tezkej socialismus. Lide by museli mit stejne cile, potreby a tuzby. Ja chodim do prace na sestou rano. Progresivisticti kolegove chodi na devatou. Ja ve tri odjizdim delat na svem, moderni kolegove v sest vyrazi do fitek a hospod. Takovahle prkotina a efektivni svoz na pracoviste proste nenavrhes.
Pokud nemas moderni fve, provoz elektromobilu vyjde temer stejne draho jako u usporneho spalovaku. Jenze porizovaci cena je 3x vetsi.

Kdyz jsem ted propocitaval nove auto- toho pitomeho socialniho yarise cross, ROI mi vyslo na 16 let pri stavajici cene benzinu. Nemam duvod investovat do mhevu, natoz do jeste drazsiho EV
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Odpovědět