přesně tak, mé informace jsou, že bezolovaté stále nejsou povinné a tak je (japonské) automobilk nepoužívají. U koncernu, který razí tu ekologičnost, udržitelnost a socialistickou budoucnost nevím, ale nemyslím si že by používali něco co je dražší a horší. Až to bude povinnost, tak je to za mne diskalifikační pro to, si takové auto za vlastní zdaněné peníze koupit.
po mechanické stránce jsou i nová auta výborná. Subtilnější konstrukce, kde se součinitel bezpečnosti blíží 1,5 namísto 3+ což bylo běžné před 20 lety není nic špatného. Topologickou/ parametrickou optimalizaci dílu zvládne i východní polokvalifikovaná opice jako já, navíc těch 7 let, co jsem v automotive neřešíme ve vývoji nic jinýho, než to udělat 20 let starou konstrukci co nejlevnější, nejmenší a nejlehčí, abychom plnili požadavky automobilek. (To jaký peklo je vyřešit vibrace u těch zasranejch oturbenejch litrů mluvit nebudu). Invence je nežádoucí, costdown starého konceptu je cesta - na základě této zkušenosti tvrdím, že evropa je v mechanické technice nekonkurenceschopná, nic nového tu prostě nevzniká, protože nikdo nemá koule na to převzít zodpovědnost za to - tenhle novej nápad pude do série!. Dnes jsou běžně dostupné a používané i v levných autech HSLA a další vysokopevnostní oceli. Třeba skvělá škodovka se honosí tím, že 17% konstrukce současné generace je z vysokopevnostní oceli, jenže 7mi leté volvo jí má přes 60% pokud mne paměť neklame.
Průser v současnosti je design pohonu ne tak, aby byl ekonomický, štíhlý a robusní, ale alfou a omegou je splnění homologace, následované nízkými servisními náklady prvních 5 let / 150t km.
nejlepší auta se dělala v letech 10-17. dobrá auta se dělala do roku 20. v současnosti je to už za hranou robusnosti, z důvodu pohonu navrženého čistě na plnění laboratorní homologace, která s reálným provozem nemá nic společného, pouze má spalováky cenově přiblížit na půl cesty k elektromobilům.
dracekvo píše: ↑03.03.2023 12:26
Auto za mega si nekupuje průměrný pepík.
bohužel do dvou let, bude nejlacinější nová sračka na trhu za 600+. tenhle trend budou následovat ojetiny.
jinak momentálně v tomhle vlákně máme klapky na očích, vím, že to není optimální dopravní prostředek, ale jednostopá vozidla se zatím zásadnější regulaci vyhýbají. ano máme tu snahy omezit maximální výkon celoevropsky, ala Francie, zakázat jejich jízdu o nedělích a svátcích, ale zatím nic zásadního.
jednostopý svět už nesleduju přes 7 let, ale bylo by dobré zůstat v obraze. Pár motorkářů tu na foru je
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.