Útok Brusele na svobodnou mobilitu

...aneb akademická debata o příčinách a důsledcích rozpadů společností.
Odpovědět
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 1037
Registrován: 21.08.2015 10:39

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od vratnikp »

Grunt píše: 06.03.2023 21:50 Popravdě pokud by byla nějaká rozšířená infrastruktura pro caresharing, tak bych to jako nevlatník vozu uvítal. Konečně bych mohl jezdit i něčím jiným než na motorkách, když bych potřeboval. Nevím, mě prostě tahle představa zas tak nevadí.
chápu tvůj pohled na věc

v nějakých urbanizovaných krajinách pro takovýho toho moderního človíčka, co nechce mít ruce svázaný majetkem, rodinou a zodpovědností za cokoliv to smysl dává. stačí mu hákovat na cizím pro cizího tak, aby panstvo nebylo nespokojené a pak si v rámci zákona a mírného pokroku může užívat výdobytků doby. když to večer přežene se sojovým mlékem a objedná si dovolenou někde na druhý polokouli, tak ráno může jet. Takový nevolnictví s moderním pozlátkem virtuálního světa, ale s 0 šancí se vlastním umem, pílí a talentem vypracovat výš ve společenskym žebříčku, holt ses nenarodil do šlechtického ani cechovního stavu, tak budeš pánům platit pacht za to, že můžeš na jejich majetku pracovat a žít. Digitalizovaný feudalismus.

já osobně necítím k elektromobilům nenávist, pokud mi bude ekonomicky dávat smysl, koupím ho namísto spalováku.

ale co by ti, jako každému svobodomilnému členovi tohohle fora mělo vadit, je ten širší rámec věci. A sice, že tahle sdílená utopie stojí na základním předpokladu, že každý jedinec je stejný, má stejné potřeby, cíle a tužby, je ohleduplný, sdílené heblo neničí.... tedy socialismus nejhrubšího zrna, kde každý aspekt tvého života řídí nějaká mocenská entita.

praxe bude taková, že sdílené krámy budou vypadat jako stávající socka špinavý, posraný, smardlaný, protože proč bych pečoval o něco, co neni moje.

Za sebe vidím krásnou budoucnost, jak děcka cpu ráno do sharemobilu, ve kterym celou noc přede mnou jebala omladina za městem a děckám vysvětluju, co je to za smrad. Nebo úplně vidím nadšení chudáka, co bude mít sharemobil po mě po tom, co sem v něm půl dne vozil seno, materiál ze stavebnin nebo vyvrženýho divočáka.

A proto je za mě třeba tyhle tlaky na mobilitu vnímat ve větší šíři, protože ruku v ruce s tím půjde o uniformitu společnosti a vytvoření euromensche, kterej nechová králíky, nevlastní nemovitost, nestřílí prasata a nejezdí jebat za město. Kterej, jak si psal jezdí jen do háku a zpět, občas do nákupáku na soju a chytat mobilem pokémony. Prostě takový feudalismus 2.0. svoboda pohybu musí být pro spodních 90% zrušena, protože sovietmensch, pardon euromensch by si neměl závidět, neboť všichni se mají stejně skvěle a něco víc je odměnou pro těch horních 10% za to, že mají funkci a kormidlují nás vstříc těm lepším zítřkům
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
vrb
VIP
Příspěvky: 909
Registrován: 13.08.2011 1:52

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od vrb »

Díky,
Právě jsem se chystal popsat výhody sharemobilů při zavážení krmelců, odvozu lesnického nářadí do lesa a následně vytěženého dřeva z lesa a nakonec i těch vyvržených divočáků.
A při rozumné rotaci by se ten mnou využitý sharemobil ke mě dostal tak po 10-20 předchozích uživatelích. Tak by se smrad a nečistoty mezitím vyvětraly. :D :lol: ;)

Ve městě proč ne, už to tak i dost funguje, jenže se auta sharují i s řidičema ( vlastně autonomní řízení ) . Dříve se tomu říkalo taxi, dneska Uber.
Už dnes má Grunt možnost si pronajmout plně autonomní sharemobil za mrzký peníz od Uberu.

Jak už bylo napsané, tihle Euromarxisti si evidentně neuvědomují, že to celé ještě funguje jenom díky masivní šedé ekonomice. Kdy lidi ve svém volném čase vyprodukují dost nadhodnoty, takže to systém ustojí i navzdory jejich debilním počinům.
Odhákuju si ve fabrice svoje, ale z toho bych nikdy nedokázal vyžít. Tak jedu do lesa pro otop, na zahradu a do sadu pro dost jídla a občas nějaký ten kus zvěřiny k tomu.
Do toho barter, např: slivovice ( řádně zdaněná, ale z mého sadu ) za možnost posekat si trávu pro králíky na něčím pozemku atd.
Takhle funguje většina lidí na vesnici a maloměstě. Ve městě je většina prací ofiko, hlavně ty kvalifikovanější. To se odráží v oficiálních příjmech. Proto to vypadá, že finančně je ve městě o hodně více, ale přitom na vsi se žije tak nějak lehčeji. Protože do oficiální ekonomiky tyhle post pracovní aktivity nelze započítat.
A k tomu je vlastní, nezávislé, často i ušpiněné auto potřeba.
mhi
Příspěvky: 468
Registrován: 16.07.2015 16:37

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od mhi »

Je to offtopic, ale myslim si, ze ta seda zona je zlomek ekonomiky. Ani tisice zedniku "bez papiru" nedozenou par vetsich zakazek. To, ze se vsechno nesesype jako domecek z karet je myslim spis dane tim, ze jsme neskutecne bohati a muzeme si to dovolit (jako cela spolecnost, jednotlivci kteri "padnou" napr. v exekuci rekl bych berou spis davky a jedou prijmove mimo system). A tim muzeme celkem hluboko padat.

Hodne o tom premyslim a osobne si myslim, ze lide kteri tohle tlaci (i u nas) jsou prave ti vysmati mestaci s moci, ktere ty veci vubec netrapi, ziji ve vlastni realite. Maji treba pronajaty hezky byt, dite na soukrome skole (na verejnou se nedostalo), zbyva dost penez i na zabavu, a doufaji v to, ze detem udelaji dobrou budoucnost "ve statnim" kdyz zvoli cestu kterou si sami nepohorsi. A to ze se nekdo bude mit hur je takovy bonus. Par politiku jsem poznal, a prislo mi navic ze ziji v rezimu "musim urvat dokud jsem u kormidla abych pak prezil", pricemz u toho mozna na nevedome bazi zavidi lidem, kteri neco dokazi.

A horni 1% ktere politiky muze ovlivnit to asi neterapi, protoze priste misto GLSka koupi EQS.
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 1037
Registrován: 21.08.2015 10:39

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od vratnikp »

tak ono to souvisí a aspon se tu děje něco jiného než sdílení novinek z novinek z ostfrontu.

Vrba sis myslím vyložil špatně nemyslel to tak, že by každej po práci vzal monterky a šel za cash zedničit do vedlejší vsi, ale takové to že si na baráku vše uděláš sám, případně ti za řízek a pivo pomůže soused, olej v autě ti vymění Franta, protože ve stodole má starej zvedák na auta, a řekne si za to dvě kila za práci a večer to máš hotový. Protože kdyby sis na tohle všechno měl platit "odborníky" (já sem fakt háklivej na fušery co si se prodávanaj jako řemeslníci za 500/h bez daně), tak na to prostě jako průměrnej čech nemáš. Já mam do chudýho fakt daleko, ale na baráku a starym autě si dělam po večerech vše sám.

a prostě tohle na západ od nás neni běžný. Když ti kape dřez, voláš handymana nebo správce nemovitosti, ne že v sobotu ráno letíš do hornbachu nakoupit co ti chybí a jebeš se s tim půl soboty. Němci nechápou proč inženýr z automotive pro práci dělá rukama na baráku, na to máme přece řemeslníky ne? Nicméně současná mladá generace r.v. 1990-2000 na západní model najíždí. Kolem baráku kmitá jejich 50letej fotr, však oni se tam jen chodí vyspat, tak stačí že dávaj peníze ne? stejně sou furt někde v prdeli. Jelikož mladí umí hovno a učit se nechtěj, tak až ty baráky budou jejich tak zapláčou...prodaj je a půjdou někam do moderního 1kk.
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
mhi
Příspěvky: 468
Registrován: 16.07.2015 16:37

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od mhi »

Reagoval jsem tou sedivkou na 'díky masivní šedé ekonomice. Kdy lidi ve svém volném čase vyprodukují dost nadhodnoty'. Podle me to na sede ekonomice vubec nestoji, stoji to spis na nasem bohatstvi, ale jinak naprosty souhlas.

Otazka je, jestli pomoci inflace (ci jinak) se muzeme dostat na uroven te zapadni evropy a muzeme sami zit ten "zapadacky zivot", nebo se to preklopi do 1+kk a share-e-mobil na pridel. To klade druhou otazku jak si muze zapadni Evropa dovolit ten svuj "nesamodomo" system, jestli to drzi nad vodou levna pracovni sila z jinych zemi (zejm. vychod).
vvitty
Příspěvky: 122
Registrován: 26.01.2021 10:18

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od vvitty »

Cele to stoji na brutalni setrvacnosti ekonomiky. Diky tomu ani vyznamne vystrelky nejsou videt hned ale projevi se az za nekolik let, pripadne nekolik desitek let - v pozitivnim i negativnim smyslu.

V soucasne dobe se mame az prilis dobre, takze se daji vymyslet takove picoviny jako ze si zavreme jaderne elektrarny protoze jadro je fuj, zavreme odsirene uhelky protoze uhli je spatne, zavreme plynove protoze Rus je spatny. A cele to nahradi solarni panely, vetrne elektrarny a jine obcasne zdroje energie.
Jenze vetrne elektrarny se nestavi protoze by pastevcum rusily ovce a kruhy (aktualni pripad viz Greta), pripadne proto ze likviduji ptactvo, solarni zase zabiraji obrovske plochy orne pudy. Vsak co, elektrina se doveze.

Ve finale smerujeme k tomu ze za par let nebudeme schopni pokryt ani soucasnou vlastni spotrebu - Nemecko uz tam je davno. Rakousko taky, zejmena kdyz ted tak moc neprsi a elektrony z Temelina odchytavaji celnici na hranicich.

Kolik se tady od revoluce postavilo stabilnich energetickych zdroju?

Do toho si pridame zakaz topeni uhlim, drevem, plynem, prechod na elektroauta pro ktere nebude elektrina a mame krasny mix pruseru.

PS: Sdilena auta uz davno jsou k dispozici, minimalne v Praze. Za nejaky obnos si lze koupit podil na aute a dle nejakych podminek ho sdilet. Jen uz jsem nekolikrat videl tyhle firmy v likvidaci - asi to neni uplne efektivni model stran rozlozeni poptavky versus nabidky (napriklad jak casto si muzu takovym prostredkem vyrazit na chatu kdyz totez chce dalsich 10 spolumajitelu ? ).
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 1037
Registrován: 21.08.2015 10:39

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od vratnikp »

Ano, a ja verim ze vrb sedou ekonomikou produkujici nadhodnotu myslel to, co jsem napsal, tedy ten vesnicky barter a udelej si sam, kdy svou praci po zamestnani tvoris hodnotu vyssi, nez jakou te za celou odpracovanou smenu oceni zamestnavatel.

Zapad nikdy platove dohnat nemuzeme, soucasny model stoji na nasi levne praci, kdy delame to co nemec nechce delat a jeste za ctvrtinu ceny, jinymi slovy zapadni blahobyt stoji obecne na globalizaci -vyuzivani zdroju tam, kde jsou nejlevnejsi, tedy nasi praci.

Nemec muze meetingovat a prezentovat treba hlavou dolu, ale kdyz to cech nenakresli a nevyrobi, ten obrat proste firma mit nebude.

Heled, muj nemecky protejsek bere v prepoctu necelych 200 tis mesicne. Remeslnici tam delaji za cca 20-30 e na hodinu. Coz jsou srovnatelny penize co tam bere bezna lopata. zakladni naklady na zivot jsou v nemecku v absolutnich castkach srovnatelny. S takovou fakt nema potrebu ani ten posledni delnik fusovat do remesla, kdyz remeslnik stoji to same,co on si vydela za hodinu. U nas si levnej remeslnik vezme na papir 600 kc/h. Kdo u nas vydelava 600/h cistyho?
Me kdyby taky po zaplaceni nutnych mesicnich nakladu zbyvalo 150 tis plus cely prijem manzelky, tak bych se s modrakama neobtezoval
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
vrb
VIP
Příspěvky: 909
Registrován: 13.08.2011 1:52

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od vrb »

Edit: Než jsem dopsal svůj příspěvek, tak se objevily další dva, no víceméně se shodujeme...
Vratnikp: Moji němečtí protějškové z produktivních pozic už to dost výrazně pociťují. V DE zůstává jen management a office a trochu vývoje. To produktivní jádro je drahé tak se minimalizuje.

Ok, MHI má taky kus pravdy. Je to kombinace.
Jako hlavní faktory vidím tu šedou ekonomiku, díky které máme v průměru dost bohatství, protože nám prostředky potom tak nějak přebývají a můžeme to bohatství kumulovat. Značný faktor je taky dnešní technická efektivita a produktivita. Viz zmenšování počtu lidí v zemědělství, a ve výrobních oborech a zvyšování "neproduktivních" oborů. Ať už státní správa, neziskovky, dotační poradenství atd.

Šedá ekonomika - přesně jak píše vratnikp. Prostě cesty kde peníze vůbec netečou. Kdybych si měl všechno kupovat ofiko, tak už jsem dávno na huntě. Byl by ze mě sociální případ, možná i v exekuci. Rozhodně bych nebyl schopen si udržet současný životní styl.
Velký stavební projekt je obyčejnému člověku k ničemu, z toho žádný užitek nemá. Co mi je po developerovi, co postaví na kraji města garsonky po 7 mega/ks. Z toho nic nemám a dovolit si tam bydlet nemůžu. Nebo když někde postaví budovu pro nový úřad. Z toho koukají ještě další ztráty.
Možná ještě velké infrastrukturní stavby, nemocnice atd. Ale to není příjmová složka ale výdajová. I když nezbytná a užitečná.

Celé to o čem se tu bavíme je, že některá skupina lidí si myslí, že díky technologické efektivitě a značnému bohatství Evropa ten green deal a omezení dopravy ještě ustojí a budeme se mít tak nějak podobně jen mnohem čistší vzduch ve městech.

Jiná skupina je přesvědčená, že při zavedení všech těchto věcí a současném zničení svobodné mobility jako jednoho z kořenů šedé ekonomiky už na to naše bohatství a ekonomika stačit prostě nebude. Pak je značné riziko, že se to zhroutí. Ono jen stačí dostat se úplně na hranu, pak jakýkoliv otřes povede ke zhroucení.

Lidi na vsi už ty ekonomické změny doslova cítí, protože si nemůžou dovolit topit plynem tak pálí co se dá. Ve městech to vede jen k omezení jiné spotřeby, případně zadlužování, protože není na výběr. Zatím se ještě drží, ale když se nakumuluje více faktorů a dluhů, tak to nebude příjemné.

Velké historické změny většinou spočívaly v tom, že mocenská vrstva dotlačila vytěžování prostého obyvatelstva na hranu možného a pak přišla buď neúroda, nebo útok z vnějšku a celé se to položilo.
vvitty
Příspěvky: 122
Registrován: 26.01.2021 10:18

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od vvitty »

Grunt píše: 06.03.2023 21:50
vratnikp píše: 06.03.2023 21:14 Grunte, nejde tu o alibismus, jednou strankou veci je likvidace 45% evropskeho prumyslu
Kterého? Automobilového? Jsem skeptický.
vratnikp píše: 06.03.2023 21:14druhou je to, ze si chci jet kdy chci, kam chci a idealne cim chci. Ne abych resil, jestli mam dostatecny socialni kredit a co2 povolenku, aby mi byla pristavena nejaka sdilena mrdka.
A ideálně do roboty, z roboty, za libovolného počasí, ve vyhřívané sedačce, pro každého člena rodiny a jeden šrot co měl dávno být na šroťáku do zálohy pro všechny případy. A ideálně všichni najednou. V tomhle jen návrh EU vítám. Popravdě pokud by byla nějaká rozšířená infrastruktura pro caresharing, tak bych to jako nevlatník vozu uvítal. Konečně bych mohl jezdit i něčím jiným než na motorkách, když bych potřeboval. Nevím, mě prostě tahle představa zas tak nevadí.
Evropskeho. Konkurenceschopnost ve spalovacich motorech si likvidujeme sami a v elektromobilech evropsky prumysl uz davno predehnala Cina.

Infrastruktura pro car sharing je uz davno. Ale asi to neni tak super, jinak by se to rozsirilo i bez likvidace alternativu.
Uživatelský avatar
Grunt
Příspěvky: 1588
Registrován: 11.12.2011 20:58
Bydliště: Jih Moravy

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od Grunt »

dracekvo píše: 07.03.2023 6:10 Grunt: ty že jsi rozpadlík?
Hm, tak asi ne no. Mám si roztrhat legitku?
Je mi to samozřejmě líto, že jsem tak klesnul no bohužel vězte, že i tacoví (tzn. s opačným názorem) mezi vámi jsou. Resp. mezi námi (občany ČR). Je mi jasné, že jsem těžce v minoritě a asi bych měl být potichu, ale rozhodl jsem že nebudu. No jen jsem nečekal, že to bude až takové pýchnutí do vosího hnízda. Pokud budete mít nějaké dotazy na druhou stranu, klidně se ptejte, ale jinak vlákno budu už jenom pasivně číst.
vvitty píše: 07.03.2023 17:28 Evropskeho. Konkurenceschopnost ve spalovacich motorech si likvidujeme sami
Inu vsázet na spalovací motory a stavět na nich v této době mi trochu přijde jako když briti na konci parní éry vsázeli na parní stroje. Ale co já vím, že? Nejsem vědma.
mhi
Příspěvky: 468
Registrován: 16.07.2015 16:37

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od mhi »

Vrb/vvitty/vratnikp: Jsou to myslim ruzne pohledy, rozhodujici pro vyhodnoceni te sedivky je jake % z "HDP" tu je v sede zone, protoze rozhodujici kriterium je "kdy dojdou zdroje" (ve smyslu smenitelne hodnoty). Berte to tak, ze i ten zednik dojde koupit Ytong od Xelly, casto tam odvede (jinak) zbytecne DPHcko.

Grunt: zajimalo by mne odkud berete to, ze elektromobily jsou nejaka "evolucni novinka". Taky by mne zajimalo, jestli nejak uvazujete o tom, ze kdyz se uvedou vsechny zelene plany v zivot, bude to stat celkem dost penez, a ty Vam budou chybet. Zkuste si treba ted predstavit jak budete zit s polovinou penez co mate. Nebo si "zeleny zivot" predstavujete nejak jinak? Mne by to zajimalo, zcela vazne.

Trba to co pise Vrb a Vratnikp jsou zajimave veci k zamysleni, jestli treba ten "zapadni" pristup neni proste evoluce, ktera se rozleje postupne po celem svete. Nikdo si nic neopravi/nezaridi, na vsechno budou odbornici. Pred 200 lety si taky asi malokdo predstavil, ze by prezil bez vlastniho vypestovaneho jidla. No a dneska to je "luxus" mit rajcatka ze zahrady.
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 1037
Registrován: 21.08.2015 10:39

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od vratnikp »

Grunt:
Naopak, jestli ti neni lito investovaneho casu, komentuj, rozporuj. Verim v diskusi opacnych nazoru.

Sazet na spalovaky... Za me by ani to nebyla spravna cesta, a pokud by bruselske hlavy stejne slepe, jako ted podporuji baterkova vozidla dotovala spalovaky a naopak legislativne dusila poptavku trzniho prostredi a granty a dalsimi tištěnými penezi ovlivnovala vyzkum a vyvoj remcal bych naprosto stejne.

Realita je takova, ze se nezkouma proto, ze to ma potencial a myslenku, ale proto ze na to sou dotace a zkouma se langsam jen do te urovne, aby ten grant byl vyfakturovan. Takze ja verim tomu, ze paradoxe granty a dotace do aplikovanych ved pouze omezuji prirozeny vyvoj.
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Liqid
Příspěvky: 606
Registrován: 23.02.2020 15:41
Pohlaví: muž

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od Liqid »

Hoši, on na to ten Grunt jde vlastně nejlíp. Řešit díly a nářádí na plečky nemá smysl, protože jak se budou EV málo prodávat, přijdou zákazy vjezdu do měst, extra daně na paliva, zdražení pojistky...prostě stát si s vámi vytře řiť. Jako rozpadlík se snažím koukat dopředu a přizpůsobovat se novým trendům.
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 1037
Registrován: 21.08.2015 10:39

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od vratnikp »

mhi píše: 07.03.2023 19:04 Vrb/vvitty/vratnikp: Jsou to myslim ruzne pohledy, rozhodujici pro vyhodnoceni te sedivky je jake % z "HDP" tu je v sede zone, protoze rozhodujici kriterium je "kdy dojdou zdroje"
No, za lonsky rok jsem diky praci svepomoci nemusel vyplaznout cca 120 tis. Diky vlastni produkci dame jako triclena rodina mesicne za zradlo cca 4 tis. Nakupujem ve velkym, sezone, konzervujeme, pestujeme/chovame, lovime, mame domaci pecivo. nijak se neuskromujeme a jdu po kvalitnich surovinach. Vezmuli kolegu, ti daj za jidlo cca 10k mesicne. Takze diky vlastni pricinlivosti rocne nemusim utratit cca 180 tis. Nicmene vim, ze se mi to ekonomicky nevyplati. Vychazi mi to na cca 60h-70h prace mesicne, takze mi to setri cca 250kc/h prace, coz je min nez mam na hpp na hodinu. Ale pokud clovek bere normalni penize, tak na tehle vesnicke modrakove ekonomice udela daleko vetsi zisk, vztazeno na jeho hodinovku. A kdyz se na to clovek podiva ocima zapadniho protejsku, proc by pri sve hodinovce 1500kc/h kmital po praci, aby usetril 250kc/h, kdyz si muze za 500/h najmout handymana a jit do fitka?
Nicmene je tam velika pridana hodnota v tom, ze ty veci umim, postupne si nakupuju potrebne naradi a hlavne mi u prace vidi syn a ve svych 18 mesisich se snazi pomahat. Kdybych ten cas proskakal nekde ve fitku, nebo na gauci s lahvacem, co by z toho ditete bylo? Vpodstate to, co je na zapade. Jednou by si najimal handymana na slozeni nabytku z ikey. Coz je za mne jeden ze zasadnich faktoru "upadku" zapadni civilizace. Verim ze je to upadek a ne vyvoj, kdyz clovek vi, kolik prace, potu a nadavek stoji udelat kilo rajcat, nebo kralika,nebo opravit interier mistnosti, vazi si toho vic nez kdyz vi, ze na to same vydela za 3 hodiny.
Coz je presne ten zapadni pohled-na tohle vydelam za xyz hodin, tak si muzu dovolit to vyhodit, namisto toho, abych investoval pul dne a opravil to, prestoze za ten pulden si tu vec muzu koupit 4x

Liquid, jo rozpadlik musi byt resilientni, tedy se ohnout, zapruzit a nezlomit se. Coz byl puvodni zamer tohohle vlakna. Diskutovat tu nad tim co na nas chystaj a hledat reseni jak z toho vybruslit s minimalni ztratou, nebo lepe na tom jeste neco trhnout.
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
vrb
VIP
Příspěvky: 909
Registrován: 13.08.2011 1:52

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od vrb »

Počítáš doufám tu cenu jídla v Bio kvalitě a zapocitavas i náklady na dojíždění na nákupy.

Když rukama ušetřis 200k ročně, tak je jasný že za 4 roky si můžeš koupit fungl novou káru. Jen já jsem na to moc lakomy a kupuju lehce jeté za polovic.

Ale pokud by v EU automotive skončil a byl green deal, tak vratnikp nejenže neušetří těch 200k ale ani nevyděla ty peníze co teď šetří. Tak bude na hunte dvojnásob. A bude někde dělat za 20k hrubého a nevědět jak dozijou dalšího měsíce.

Nicméně se musím přiznat že jsem několik let jako vědecký pracovník vyvíjel elektrické akumulátory do všeho možného. Hlavně z přesvědčení pro posileni nezavislosti Evropy na dovozu fosilu.
Kvůli mizernym financím a strukturam grantů jsem s tím musel seknout a jít hakovat do fabriky na normální auta.
vvitty
Příspěvky: 122
Registrován: 26.01.2021 10:18

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od vvitty »

Grunt píše: 07.03.2023 18:49 Inu vsázet na spalovací motory a stavět na nich v této době mi trochu přijde jako když briti na konci parní éry vsázeli na parní stroje. Ale co já vím, že? Nejsem vědma.
Parni stroje byly nahrazeny alternativami protoze byly vyhodnejsi - stacilo otocit klickem, nebylo potreba stroj nekolik hodin nahrivat, po vykonu otocit klickem, zhasnout a zamknout, nebylo potreba do depa. K tomu snizeni rizika ze to cele zahori, snizeni hmotnosti prepravniho stroje, velikosti atd.
Nejak v tom vyctu nevidim administrativni zakazy a prosazovani jednoho konkretniho reseni.

Elektromobil ani po deseti letech administrativniho zvyhodnovani porad nedosahuje uzitne hodnoty toho spalovaku.

PS: Elektromobil potrebuje pomerne dlouhy seznam surovin a materialu (ostatne jako cela zelena energetika) ktere Evropa bud nema, a nebo ma ale odmita na svem uzemi tezit protoze chranena :F atp. Jak vypada realne tezba v "rozvojovych" zemich neni tak tezke zjistit, s ekologii to nema spolecneho zhola nic.
Uživatelský avatar
dracekvo
VIP
Příspěvky: 3607
Registrován: 06.02.2012 18:05

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od dracekvo »

Jsem na mobilu, takže krátce.
Rozdíl v útlumu parních strojů byl ten, že to byla přirozená evoluce.
Nikoliv zákaz výroby parních strojů a nucený přechod na spalovací motory.
Třeba by taky časem došlo k přirozenému přechodu na jiný pohon, než pálení dinosaurů. Ale došlo by k tomu tehdy, až by byla lepší technologie, než spalovací motor. Což zatím auta na baterky nejsou.
Jakákoliv nucená regulace trhu vždy vedla k jednomu výsledku. Zažili jsme to nedavno, viz komunismus a jeho pětiletky. Argumenty byly v principu stejné, jako teď předvádí EU. Vše pro světlé zítřky a blaho dělnické třídy.
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 1037
Registrován: 21.08.2015 10:39

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od vratnikp »

Error
Naposledy upravil(a) vratnikp dne 07.03.2023 22:32, celkem upraveno 2 x.
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
Uživatelský avatar
vratnikp
Příspěvky: 1037
Registrován: 21.08.2015 10:39

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od vratnikp »

vrb píše: 07.03.2023 19:47 Počítáš doufám tu cenu jídla v Bio kvalitě a zapocitavas i náklady na dojíždění na nákupy.

Když rukama ušetřis 200k ročně, tak je jasný že za 4 roky si můžeš koupit fungl novou káru. Jen já jsem na to moc lakomy a kupuju lehce jeté za polovic.

A bude někde dělat za 20k hrubého
Ne srovnavam s kolegou - stejne placeny, srejne vzdelana a placena manzelka, objednava si tesco rozvoz, tedy to, co bych kupoval i ja, kdybych nedelal i po praci to svoje.

Heled, nikdy jsem si nekoupil nic noveho.
Koupil jsem si 2 letou ktm 990 adventure, kterou jsem jako 9ti letou prodal a pak jsem si koupil 4 lete subaru levorg, predtim jsem mel chevrolet cruze, co jsem koupil jako 7 lety, abych ho jako 11 lety prodal za stejne penize.
Ted jsem manzelce objednal toho yarise cross, protoze zanovni ojetiny jsou za nesmysl. Hodne jsme koukali na dvou, trilete hondy civic a ty auta se prodavaj za stejnou cenu co stala nova a stale vyjdou draz nez nova tojka. Takze prvne a asi naposled v zivote kupujem vonafku.

Uplne se nebojim, ze bych se neuzivil. Pokud zaplacenou praci nesezenu ja, bude mit sakra problem 95% populace. Nejsem ani linej, ani levej, ani blbej,ani nevzdelanej. Vcetne hypoteky zijeme za 24 tis mesicne. Co to dneska je.

Edit:neco se mi podelalo na mobilu, nebo mezi zmrzlejma rukama a gaucem, prospevek se zdvojil
it’s better to be a warrior in the garden than a gardener in a war.
vrb
VIP
Příspěvky: 909
Registrován: 13.08.2011 1:52

Re: Útok Brusele na svobodnou mobilitu

Příspěvek od vrb »

Ok. Takže máš životní margin cca 300% tzn. Když tě sundaji na třetinu tak to ještě nějak ustojite za stejných podmínek. To je právě to bohatství a resilience.
Já jsem na tom o něco hůře. Mám trošku nižší plat než ty a manželka je ještě na mateřské. Na druhou stranu bydlíme u mých rodičů tak nemám hypo.

Jenže když zakážou auta tak bude všude spousty volných technických odborníků, které nebude kde zaměstnat. Zažil jsem to 2008-2009. Budeme muset vzít nějakou mizernou práci za málo. Místa dotačních poradců a koordinátorů CO2 stopy a státní správa obecně budou beznadějně obsazena.
Do toho ti zakázou topit dřevem a budeš muset jít na TC a platit za Elektrinu. To se dá na domě vylepšit FVE. Tak ti kvůli inflaci přepočítaji hypo. Co kolegové říkají tak šli třebas z 9k na 17k po skončení fixu. Pak kvůli welfare zvířat můžou zakázat myslivost a domácí chovy.
To už jsme na hranici možností normálního člověka.

Pokud do toho vleti nějaká neuroda. Jako třebas teď cibule šla ze 7 na 40 Kč/kg. Nebo seminkove oleje z 20Kc na 80Kc.
To pak i korporátní inženýr může mít problém vůbec nakrmit rodinu. UA je rozbitá, na Rusko jsou sankce, hnojiva jsou předražena. Jsem zvědav co to může udělat po letošní sklizni s cenami jídla.

Pokud i za této situace budou furt Euromarxisti šlapat lidem na krk, tak to může dopadnout dost blbě.
Mě osobně je jedno jestli jedu na baterku nebo benzin, ale potřebuji nutně k životu možnost si objezdit co potřebuju a kdy potřebuju.
Jakožto fanda EV jsem uvažoval přestavět Feldu na EV s odjezdem cca 80 km. Na to běžné solichani by to bylo super. Teď se místo toho dívám po Leafu, ale nejdřív musím vytěžit kurovcaky a pak dodělat FVE.
Něčím musím poorat zahradu a něco lit do Mt pily.
V současnosti to bez spalováku nejde.

Ono by bylo dobré si něco přečíst z dobových dokumentů jak žila dělnická třída ve městech za první republiky. Jenže lidi už zapomněli a neví do čeho se hrnou.
Odpovědět