Přenosná elektrocentrála
Re: Přenosná elektrocentrála
Tak oni ani nekupují licenci. Oni si to pod svojí značkou nechávají vyrábět.
Jenže občas se výrobci mění. To že je třeba dobrá aku vrtačka teď neznamená, že bude dobrá i za rok. Protože už v té době to může vyrábět jiná fabrika.
Jinak za ty prachy a že většina věcí má 3 roky záruku to je dobrý kauf.
Já třeba jedu v makitě, kvůli jejich aku programu. 18V nebo 36V (dvě 18V baterky) Takže mám velké i malé nástroje a k tomu pořád ty a samé baterky. Hlavně se nemusím bát, že za dva roky až budu potřebovat nějaké další nářadí, že už aku nebude kompatibilní, nebo že neseženu nějaký díl.
K centrále toho moc neřeknu. Asi špatná nebude, ale honda bude asi jinde.
Jenže občas se výrobci mění. To že je třeba dobrá aku vrtačka teď neznamená, že bude dobrá i za rok. Protože už v té době to může vyrábět jiná fabrika.
Jinak za ty prachy a že většina věcí má 3 roky záruku to je dobrý kauf.
Já třeba jedu v makitě, kvůli jejich aku programu. 18V nebo 36V (dvě 18V baterky) Takže mám velké i malé nástroje a k tomu pořád ty a samé baterky. Hlavně se nemusím bát, že za dva roky až budu potřebovat nějaké další nářadí, že už aku nebude kompatibilní, nebo že neseženu nějaký díl.
K centrále toho moc neřeknu. Asi špatná nebude, ale honda bude asi jinde.
Re: Přenosná elektrocentrála
hromadna vyroba v z velke casti automatizovanych tovarnach je tak rychla a lacina ze je naprosto ekonomicky neunosne něco jiného nez mimo exkluzivniho zboží. Tak to proste je, takze tyden jedeme makitu a tyden parkside a pak třeba boshe atd..
ale k tématu, spise nez znacka ( coz je dnes hodne spise ukazatel sociálního statutu vlastnika nez vypovidaci hodnota o vlastním zboží ) je u centraly HODNE DULEZITE POUZIVANY BENZIN !!!! zvlaste v pripade pouze občasného pouzivani !!! protože všechny benziny 95 natural v CR ( on je zas jen jeden a to ruzne barvy a ceny ) celkem spolehlive odkouri karburátory ( presneji jejich trysky ) všech znacek a to bez rozdilu
takze pokud do sve centraly bude lit predepsany olej a alespoň na ulozeni 100 oktan tak to bude fungovat
viktor
ale k tématu, spise nez znacka ( coz je dnes hodne spise ukazatel sociálního statutu vlastnika nez vypovidaci hodnota o vlastním zboží ) je u centraly HODNE DULEZITE POUZIVANY BENZIN !!!! zvlaste v pripade pouze občasného pouzivani !!! protože všechny benziny 95 natural v CR ( on je zas jen jeden a to ruzne barvy a ceny ) celkem spolehlive odkouri karburátory ( presneji jejich trysky ) všech znacek a to bez rozdilu
takze pokud do sve centraly bude lit predepsany olej a alespoň na ulozeni 100 oktan tak to bude fungovat
viktor
„Strach ze zbraní je znakem sexuální a emocionální nedospělosti.“
Sigmund Freud
Sigmund Freud
Re: Přenosná elektrocentrála
a co na uložení HUSQVARNA ASPEN 2T ?
https://www.zbozi.cz/vyrobek/palivo-hus ... gKJ-_D_BwE
Před lety se tu někde probíral .
Zatím co normální benzín přimíchaný olej časem znehodnocuje, tak Aspen prostě funguje i po ročním nepoužívání motoru..... Obsluha nemusí přemýšlet, jak tam je benzín dlouho bo by nezadřel motor.
https://www.zbozi.cz/vyrobek/palivo-hus ... gKJ-_D_BwE
Před lety se tu někde probíral .
Zatím co normální benzín přimíchaný olej časem znehodnocuje, tak Aspen prostě funguje i po ročním nepoužívání motoru..... Obsluha nemusí přemýšlet, jak tam je benzín dlouho bo by nezadřel motor.
Re: Přenosná elektrocentrála
Ja mám už 14 rokov 1kW Heron,od nova používam 100okt OMV-pred dlhšou odstávkou vypustím palivový systém(má to orginál ventil na skrutkovač a hadičku),raz za 5 rokov vymením olej,má to za sebou tak 450 motohodín a funguje perfektne.Držím sa zásady,že frajerka a vercajg sa nepožičiavajú
Maximálna efektivita, a vždy trvale udržateľný rozvoj.
Re: Přenosná elektrocentrála
Hohepa, aspen som spomínal ja... teda možno aj niekto iný, a do píl používam iba ten. A keď po roku vytiahnem veľkú pílu tak po nabrnknutí ju krásne nakopnem. A nešpekulujem, nevymýšľam, nevylievam, nemením.
Cogito, ergo armatum sum.
Re: Přenosná elektrocentrála
Venet to je docela dobre takhkle verejne se priznat ze vlastne vůbec nepoužíváš mozek a ještě se ti pochlubit
ale k věci, uz se to tady pribiralo, proste 100 oktan stoji cca 3x méně nez vyse uvedene palivo a je to to same.
Pouzivam motorovku a spol docela často a tak proste musim premyslet a ne jen nakupovat...a nepremyslet ..
viktor
ale k věci, uz se to tady pribiralo, proste 100 oktan stoji cca 3x méně nez vyse uvedene palivo a je to to same.
Pouzivam motorovku a spol docela často a tak proste musim premyslet a ne jen nakupovat...a nepremyslet ..
viktor
„Strach ze zbraní je znakem sexuální a emocionální nedospělosti.“
Sigmund Freud
Sigmund Freud
Re: Přenosná elektrocentrála
Viktore do 4taktu je ten 100oktan asi možná fakt nejlepší, neb je bez lihu.
Do dvoutaktních motorů je problém, že z ropy benzín degraduje přimíchaný olej.
Je jedno jestli 87, 95 nebo 100 oktanů.
Pokud tam někdo má nalitý Aspen 2T tak fakt nešpekuluje, nevymýšľa, nevylieva, nemení ani nepřilívá olej.
Prostě škubne a jede.
Do dvoutaktních motorů je problém, že z ropy benzín degraduje přimíchaný olej.
Je jedno jestli 87, 95 nebo 100 oktanů.
Pokud tam někdo má nalitý Aspen 2T tak fakt nešpekuluje, nevymýšľa, nevylieva, nemení ani nepřilívá olej.
Prostě škubne a jede.
Re: Přenosná elektrocentrála
Viktor, tak jak povedal Hohepa. Ten aspen vymysleli práve preto, aby stál rok v nádržke, a potom po šklbnutí píla / rozbrusovačka naskočila.
Cogito, ergo armatum sum.
Re: Přenosná elektrocentrála
Dost pochybuji, že se jede ze zcela stejných komponent, byť v nějkterých ojedinělých případech to tak být může. Ale cokoliv od Makity je ergonomicky o kus výše, než jakýkoliv Parkside, a mnohem podstatnější je co je uvnitř, protože není plast jako plast, není součástka jako součástka - což platí jak pro mechanické díly, tak pro elektronické díly. Moderní elektronika často dojíždá na kvalitu kondenzátorů a právě volbou toho jaký (jak kvalitní) kondenzátor se použije se krásně dá řídit životnost - třeba toto je tragédie veškeré "bílé techniky" v nižší a střední cenové hladině - zcela funkční sušičku prádla jsem po 6 letech používání vyhodil, s nejvyšší pravděpodobností kvůli jednomu kondenzátoru v napájecí části ...
Re: Přenosná elektrocentrála
ok zkusim to ještě jednou
pověra c1 ) benzin degraduje olej, to je konina, benzin olej nedegraduje !
pověra c 2 ) bioslozka v benzinu zpusobuje problémy s karburátory, a vůbec, tak to je taky blbost, vim ze jdu zcela proti vseobecne rozsirenym nazorum, ale tak to proste je
rozdil mezi 95 a 100 oct ( verva 100 ) je v tom ze 95 mimo lihu ( biosložka ) obsahuje podíl který ma tendence vlivem svetla, tepla a vůbec tendence polymerovat. to zpusobuje problémy ne lih motory se zadiraji ne proto ze by v benzinu nebyl olej ale tim ze jsou pricpane trysky a bezi to na chudou smes, pokud vůbec ..
takze když vezmes vervu 100 a přimícháš olej muze s to používat i po letech pujde to bez problemu... za 1/3 ceny
vyse uvedene tvrzeni jde pomerne snadno prokazat následujícím pokusem a to nalitim BA 95 do cire pet a nechat ji cca 1 mesic na slunci.. to co v benzinu vznikne není urcite z lihu
lih, bislozka v BA 95 me jiste negativni vlastnosti, jako napriklad snizuje vyhrevnost atd ale ne jiné problémy..
..makita bude mozna lepsi nez parkside, nicmene je nasobne drazssi, vzhledem k tomu ze´ u me parkside pracuje naprosto v pohode nemam zadne potřeby za naradi platit daleko vyssi cenu,,, co zazilo vrtaci kladivo parkside u me ve studni byla nocni mura veškerého naradi a kdrome trosku vyssi vule v hlavicce funguje zatím vesele dal.. proste nemám zadne potřeby jit do drahého ci jiného naradi ..
viktor
pověra c1 ) benzin degraduje olej, to je konina, benzin olej nedegraduje !
pověra c 2 ) bioslozka v benzinu zpusobuje problémy s karburátory, a vůbec, tak to je taky blbost, vim ze jdu zcela proti vseobecne rozsirenym nazorum, ale tak to proste je
rozdil mezi 95 a 100 oct ( verva 100 ) je v tom ze 95 mimo lihu ( biosložka ) obsahuje podíl který ma tendence vlivem svetla, tepla a vůbec tendence polymerovat. to zpusobuje problémy ne lih motory se zadiraji ne proto ze by v benzinu nebyl olej ale tim ze jsou pricpane trysky a bezi to na chudou smes, pokud vůbec ..
takze když vezmes vervu 100 a přimícháš olej muze s to používat i po letech pujde to bez problemu... za 1/3 ceny
vyse uvedene tvrzeni jde pomerne snadno prokazat následujícím pokusem a to nalitim BA 95 do cire pet a nechat ji cca 1 mesic na slunci.. to co v benzinu vznikne není urcite z lihu
lih, bislozka v BA 95 me jiste negativni vlastnosti, jako napriklad snizuje vyhrevnost atd ale ne jiné problémy..
..makita bude mozna lepsi nez parkside, nicmene je nasobne drazssi, vzhledem k tomu ze´ u me parkside pracuje naprosto v pohode nemam zadne potřeby za naradi platit daleko vyssi cenu,,, co zazilo vrtaci kladivo parkside u me ve studni byla nocni mura veškerého naradi a kdrome trosku vyssi vule v hlavicce funguje zatím vesele dal.. proste nemám zadne potřeby jit do drahého ci jiného naradi ..
viktor
„Strach ze zbraní je znakem sexuální a emocionální nedospělosti.“
Sigmund Freud
Sigmund Freud
Re: Přenosná elektrocentrála
A jak mi pak vysvětlíš, že veteránské dvoutakty se posledních asi 15 let zadřou mezi 10 a 20 tisíci km, když olej v benzínu nedegraduje? To zalepení karbeců se týká jen Jikovů, německé to nedělají.
Levná dezinfekce: viewtopic.php?p=217870#p217870
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Ozon 2,5ppm/30min: https://rozpad.cz/viewtopic.php?p=216273#p216273
UVC 60J/m2, peroxid 1 minuta 0,5-6% roušky, 0,5% na všechno
Re: Přenosná elektrocentrála
Natural BA 95 nerozlilsuje karburatory podle země puvodu ale podle toho jak mají velke trysky a jak byl před tim dloho vystaven slunecnimu zareni. Respektive znova. V plechovem kanystru ve sklepe je v pohode hodne dlouho. Radove roky. V prusvitne nadrzi krovirezu zvladne delat problémy v malych tryskach uz za mesic.
Proc by mel olej v benzinu degradovat ? Z hlediska chemického k tomu nemá vůbec zadny důvod Proste to ze do benzinu nalejes olej udelas jen maly krok zpet k rope, v motoru to zas rozdelis, dojde zas k destilaci.. no a to je vse..
proste problém není v oleji, ani v bioslozce, ale v tendenci k polymerizaci jedne slozky benzinu v benzinu BA 95 ( všech znacek, protože všechny jsou z jednoho pramene. Benzin není jen jedna slozka, ale mix ruznych benzinu.
viktor
Proc by mel olej v benzinu degradovat ? Z hlediska chemického k tomu nemá vůbec zadny důvod Proste to ze do benzinu nalejes olej udelas jen maly krok zpet k rope, v motoru to zas rozdelis, dojde zas k destilaci.. no a to je vse..
proste problém není v oleji, ani v bioslozce, ale v tendenci k polymerizaci jedne slozky benzinu v benzinu BA 95 ( všech znacek, protože všechny jsou z jednoho pramene. Benzin není jen jedna slozka, ale mix ruznych benzinu.
viktor
„Strach ze zbraní je znakem sexuální a emocionální nedospělosti.“
Sigmund Freud
Sigmund Freud
Re: Přenosná elektrocentrála
ešte jedna odbočka k aspenu. A prečo ho kupujem.
Zas nemusím za každú cenu utrhnúť každú "kačku".
Takže okrem toho že aspen je na istotu, tak je tu ešte jeden dôvod a pre mňa rovnako dôležitý... Nesmrdí. Keď si v sparnom lete pol dňa vrčal s kroviňákom, alebo rezal s pílou dosky, tak benzínový smrad dokáže s človekom (teda jako so mnou) celkom zamávať. Aspen nesmrdí. Teda, nesmrdí jako benzín. Kolega povedal že smrdí jak uvarená voda z mláky...
Zas nemusím za každú cenu utrhnúť každú "kačku".
Takže okrem toho že aspen je na istotu, tak je tu ešte jeden dôvod a pre mňa rovnako dôležitý... Nesmrdí. Keď si v sparnom lete pol dňa vrčal s kroviňákom, alebo rezal s pílou dosky, tak benzínový smrad dokáže s človekom (teda jako so mnou) celkom zamávať. Aspen nesmrdí. Teda, nesmrdí jako benzín. Kolega povedal že smrdí jak uvarená voda z mláky...
Cogito, ergo armatum sum.
Re: Přenosná elektrocentrála
Ahoj, nevíte / nemáte zkušenost jak jsou na tom plynové elektrocentárly z hlediska používání 1x za rok? Není ten plyn šetrnější?
‐------------‐----------------------------------------------------------------
I'm the light, that shall lead you to darkness...
I'm the light, that shall lead you to darkness...
Re: Přenosná elektrocentrála
Já mám auto na plyn, ale startuje na benzín a až po zahřátí přepne na plyn. Předpokládám, že u centrály to budeš mít podobně, takže problémům s degradací benzínu se nevyhneš. Jinak plyn můžeš skladovat, jak dlouho chceš, ten nedegraduje.
Jen mrtvé ryby plavou s proudem.
Re: Přenosná elektrocentrála
No jo, to mě nenapadlo a to jsem si říkal, jak bych se tomu elegantně vyhnul
Díky.
Díky.
‐------------‐----------------------------------------------------------------
I'm the light, that shall lead you to darkness...
I'm the light, that shall lead you to darkness...
Re: Přenosná elektrocentrála
Auto lze nouzově nastartovat rovnou na LPG v případě, že by třeba došel benzín. Pokud vím, tak to má většina systémů LPG. Třeba při zapnutí klíčků držet tlačítko přepínání, atd.
Startování na benzín a přepínání po ohřátí má hlavně důvod, aby nezamrzl reduktor, než se ohřeje voda. A taky asi opotřebení studeného motoru a pročištění benzínových vstřiků atd.
Třeba u prvního auta na LPG (favorit) bylo přepínání ruční a na benzín přepínal jen pokud teplota klesala k 0. Jinak jsem měl pořád zapnuté jen LPG.
To vesměs v centrále řešit nemusíme. Pro naše použití je těch startů minimum a počítám, že to nikdo v -10°C startovat nebude, aby to zamrzlo.
Jak má vlastně centrála vyřešený ohřev reduktoru? Výfukem?
Startování na benzín a přepínání po ohřátí má hlavně důvod, aby nezamrzl reduktor, než se ohřeje voda. A taky asi opotřebení studeného motoru a pročištění benzínových vstřiků atd.
Třeba u prvního auta na LPG (favorit) bylo přepínání ruční a na benzín přepínal jen pokud teplota klesala k 0. Jinak jsem měl pořád zapnuté jen LPG.
To vesměs v centrále řešit nemusíme. Pro naše použití je těch startů minimum a počítám, že to nikdo v -10°C startovat nebude, aby to zamrzlo.
Jak má vlastně centrála vyřešený ohřev reduktoru? Výfukem?
Re: Přenosná elektrocentrála
Podle návodu k centrálám Heron je možný start na LPG, zemní plyn a benzin.
https://www.profi-elektrocentraly.cz/me ... pgg_22.pdf
Ohřev reduktoru tipuju tak, že reduktor je umístěn v proudu teplého vzduchu z chlazení. Jak primitivní, jak účinné.
https://www.profi-elektrocentraly.cz/me ... pgg_22.pdf
Ohřev reduktoru tipuju tak, že reduktor je umístěn v proudu teplého vzduchu z chlazení. Jak primitivní, jak účinné.
Re: Přenosná elektrocentrála
To bych se hádal, právě při nízkých teplotách je nejvíc výpadků, ať už kvůli namrzání vedení a jeho pádu přetížením tak třeba kvůli exnutí trafostanic. Soudruzi moc dobře věděli proč do vojenských dávali nádobku na směs benzinu s éterem na cold starty kdy už ani benzin samotný nedrží krok... Navíc je třeba počítat že asi nikdo nebude mít centrálu v obýváku, to spíš v garáži nebo stodole a do baráku si povede jen drát kvůli hluku takže bude promrzlá jak sobolí hov...
Re: Přenosná elektrocentrála
Kluci k té LPG centrále Heron. Mám jí, tu silnější 5kw. Používám zásadně propan. No a pokud je kolem nuly, již startování na lpg je dost problém. Pod nulou skoro nemožné. Já to řeším tak, že mám v dřevníku lpg topidlo. No zatopím jí na chvilku, ona se ohřeje a pak to je cajk. Jinak v běžné teplotě 10stupnu plus není problém a startuje na škrt...