Stránka 1 z 1

Česká hra HROT (2021)

Napsal: 19.02.2021 23:40
od Maric
Hra je zasazena do alternativního socialistického Československa, konkrétně do Prahy roku 1986. Od podobných retro akcí se liší svou temnou depresivní atmosférou, kterou umocňuje i povedené grafické zpracování a jeho stylizace. Vybočuje také různými detaily, v každé mapě bude nějaký jinde neopakovaný prvek.

Klasická hratelnost i vibrace romerických stříleček z devadesátek s adekvátní hranatou retro estetikou v hnědé paletě. Nechybí brokovnice, samopal vzor 13, tarasnice i přísně tajné experimentální sovětské zbraně na baterky (například vypouštěč kulového blesku). Dojde-li střelivo, vždy je po ruce srp a kladivo. Ručně tvořené levely inspirované skutečnými lokacemi s důrazem na dobové detaily. Každý level obsahuje socialistické krámy, které jsou dnes k vidění už jen v museu nebo u babičky na půdě. Splachující záchody a zničitelné žárovky. Vlastní engine napsaný v Pascalu zdárně napodobující devadesátkové softwarové renderování s rozkostičkovanými texturami a poskakujícími polygony.

Oficiálni trailer: https://www.youtube.com/watch?v=FX2oINMwoJk

Vývoj hry má na svědomí jediný člověk.

Re: Česká hra HROT (2021)

Napsal: 20.02.2021 1:10
od richard.r
Maric píše: 19.02.2021 23:40 Vývoj hry má na svědomí jediný člověk.
Koukám na to, a říkám, pěkný estetický, hnědý, jak má být (Quake engine //id tech 1). Kolega mě pak vyvádí z omylu, že to není Quake, že si autor daný engine naprogramoval sám, v Packalu(!!!)

Tak nevím. PC hráči stárnou, kidové hrají na mobilech. Retro arkádoidní indie PC hry jsou v kurzu... třeba nedávný Wrath: Aeon of Ruin, nebo Arcane Dimensions (obojí je Quake!) Budu muset na ten Hrot kouknout ještě jednou, pozorněji...

Re: Česká hra HROT (2021)

Napsal: 21.02.2021 22:37
od pracintl
Mně to na první pohled připomíná engine Dooma

Re: Česká hra HROT (2021)

Napsal: 21.02.2021 22:55
od bivoj
Ježíš... to vůbe ne! Nepřipomíná. DOOM byl 2,5D, nebyl to nikdy pravý 3D. HROT fakt vypadá jak na enginu QUAKE - viz perspektivně správné pohledy nahoru a dolů... (a ne jako třebas v Dark Forces...)

Re: Česká hra HROT (2021)

Napsal: 22.02.2021 2:14
od richard.r
bivoj píše: 21.02.2021 22:55 DOOM byl 2,5D, nebyl to nikdy pravý 3D.
Je to tak. Doom je technologicky někde mezi enginem Wolfensteina (1989) a reálnou 3D grafikou (1996, na konzolích snad i o pár let dřív). Sprity, jednobodová projekce, a tak. Kdo si chce zahrát "moderního" Dooma, komunita je aktivní. Třeba Brutal Doom.

...

To ale není, proč píšu.
Hrot - stáhnuta early access verze ze steamu, odehráno (první dostupná epizoda).

Docela mě to chytlo, odehráno v jednom tahu, cca 3h. Dal bych tomu tak 8/10.
Je to atmosferický, ponurý, trochu hororový, super hudba. Trochu bloudění po levelech, ale dá se projít. Některý levely (třeba ty kobky, protiatom. úkryty) jsou zdařilý; jiný jsou monotónní (ale na to těžko nadávat - duch doby?)
Nelíbí se mi pár podivností jako jeden typ teleportujících se nepřátel, nebo ti koňové, či lítající hlavy. Zbytek hry působí jako dobře integrovaný celek. Vyvážení nepřátelé, a relativně, i zbraně. Hraje se to plynule.

Byl bych rád za více narativních prvků ve hře. Že když přijdu k obrazu Husáka, nabízí se mi interakce "políbit", to je super; čekal bych ale víc - nějaké tiskoviny, symboly, audiostopy, a tak.
Bitka s finálním bossem je nářez!!!

Jsem narozený v druhé polovině 80. let, takže si ty komouše nepamatuju (ono obecně, do nějakých 5-6 let života toho dětská paměť moc nezachytí). Možná pamatuju tak Klause, Mečiara, Koženého, ale tohle fakt ještě ne. Když jsme jako děcka jezdili na chalupu k prarodičům do zapadlý vesničky na Vyšočině, kde jinak nic nebylo a jelo se tu nějakou dobu na setrvačnost, revoluce nerevoluce, zbytky komoušského duchu doby tam na mě ještě dýchly - ale to jsou takové střípky, které jsem si jako děcko nespojil, nebo vyložil jinak (naivně).

Co mě zajímá: zahrajte si ten Hrot někdo starší. Pokud jste za minulého režimu stihli aspoň vychodit základní školu, nebo její část. A pak napište, jak na vás hra působila.

P.S.: toho Husáka jste pusinkovat museli?

Re: Česká hra HROT (2021)

Napsal: 12.03.2021 0:45
od Serža
imho první reálný 3d byl první System Shock
ale já jsem System Shock fanoušek, takže to nemusí být zcela pravda
plné 3D měl také Chasm, ale ten byl myslím až po SS

Re: Česká hra HROT (2021)

Napsal: 12.03.2021 1:11
od bivoj
Haha... ;) Vůbec ne! Jakkoliv miluji Shodan, tak první opravdu 3D FPV hrou na PC byla IMHO Ultima Underworld, kde jsem se ale nikdy pořádně nedostal ani z toho nejhlubšího podzemí. Ono na 386 to byl spíš krokovej dungeon, než 3D "akce". A nesmíme počítat polygonovky jako Alone in the Dark z roku 1992 a nebo dokonce Battlezone z roku 1980... ;)

Ale takovej Terminator: Future Shock (první hra s rozhlížením pomocí myši!) jsem už zvládl celej, stejně jako už zmiňovanej System Shock ze stejného roku. Ale co se týče dokonelého zvládnutí 3D a pohybu v něm, tak králem byl Descent, kde jsem se trvale odnaučil mít u her motion sickness, protože jinak se Descent nedal hrát... Podlaha nebo strop, všechno jedno, záleží jen jak to člověk zrovna vidí... ;)

Jinak Hrot si asi stáhnu, ale teď jsem dojel free Rage 2 (strašně generickej looter shooter, ale na vypláchnutí mozku ideál) a zkouším nakopnout Cyberpunk...

Re: Česká hra HROT (2021)

Napsal: 27.03.2021 15:45
od Grunt
bivoj: Doom je a vždy byl 3D FPS, akorát s tím že podlahy a stropy nevykresluje perspektivně správně (na to byla potřeba FPU v Intelech) ale v tzv. Affine texture mappingu. Tzn. s pevně danou perspektivou.

Re: Česká hra HROT (2021)

Napsal: 27.03.2021 16:07
od cipis
Jo, Descent, to bylo super, dokonce jsem si to pak i někde ve výprodeji koupil. Lítal jsem to na dvou joystickách, co jsem si prodrátoval do game portu (pak jsme se sousedem drátovali i volant na NFS).
Na tohle mrknu, aspoň na ukázku, nehrál jsem tak 15 let bych řekl ...

Re: Česká hra HROT (2021)

Napsal: 27.03.2021 16:20
od dracekvo
Akorát cena 17€ mi příjde trošku úlet za takovou hru. 4-5€ a možná bych o tom přemejšlel.